Szukaj

Informacje o Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Wyższa klasa średnia
W ogromnym aucie mały, benzynowy motor 1.4l? Tak! Bo ma doładowanie i wyciąga ponad 120KM. Fakt, trochę mało, ale w praktyce jest znośny. Do tego spójrzcie na cenę – po prostu się opłaca. Jeśli wolicie coś mocniejszego, to już następny w kolejce 1.8l 160KM powinien okazać się odpowiedni. Niecałe 9 sekund do 100km/h to dobry wynik, a do tego przyjemnie się zbiera i nabiera obrotów. Na szczycie – widlaste 3.6l o sześciu cylindrach i 260KM. Naprawdę boska jednostka. Wśród diesli najmniejszy 1.9TDI 105KM można polecić flotom i spokojnym ludziom. Wszystkim pozostałym zdecydowanie bardziej spodoba się 2.0TDI o mocach 140 i 170KM. Po chwili namysłu na początku obrotomierza dostaje zastrzyk mocy i zgrabnie ciągnie auto w stronę horyzontu – już ten słabszy wariant osiąga „setkę” w nieco ponad 10 sekund. W sam raz dla pożeraczy kilometrów.
czytaj więcej
Powagosław
Już prototyp VisionC zwiastował kierunek, który obrał nowy Superb. Nie jest to przełom w klasie i pewnie nigdy nie będzie (bo jest przecież VW), ale można mówić o dużym kroku naprzód w ewolucji tego konkretnego modelu. Dziś to naprawdę elegancka, dobrze wystylizowana limuzyna bez kompleksu Passata. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie rozumiem, dlaczego Czesi mieliby robić nudne samochody – mają przecież ładne kobiety, mają poczucie humoru i luźny stosunek do świata. U Niemców natomiast jest dokładnie odwrotnie. Tym niemniej z tego niemiecko-czeskiego małżeństwa wychodzą czasem zaskakująco sympatyczne dzieci. Taki Superb na przykład. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Skoda Superb II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Spalanie przy predkosci 80-90km/h(na minimalne obroty)to na odczynku 170km bylo 4.3l wedlug komputera.Poza miastem normalna jazda 90-100km/h to srednio wychodzi 4,8-5.0litra.Autostrada 110km/h 4.9-5.1litra.Autostrada 130-140km/h to 6.2litra.Najwiecej jezdze odczynek 12km do pracy i z powrotem i to jest srednio 6.0-6.2litra jazda osczedne medzi miastamy.Tylko miasto niejezdze.Za 4000km co posiadam samochod mam srednio 5.6litra.Wszystko wedlug komputera i ten zaniza spalanie o 0.7litra na setke! Samochod jest z napedem 4x4 i felgi 17 cali.Szkrzynia manualna
7,2
Skoda Superb II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Przesiadłem się z Audi A4 S-line 1.9TDi 131kM.jest wyraźna różnica w w kulturze pracy silnika (na +), Spalanie w porównaniu do poprzednika wyższe o około 1L/100km (tylko w cyklu mieszanym i mieście).Silnik 2.0 TDi 170kM jest bardzo cichy i na pierwszych biegach w porównaniu do 1.9TDi bardzo szybko nabiera obrotów i "ma buta".opis spalania w sezonie zimowym i na nowych oponach 205/55/16 NOKIAN. Test przeprowadzony "dolewając pod korek" po przejechaniu niecałych 600km, z czego ponad 200km na odcinkach po 10km (dom-praca+powrót) reszta w trasach po 50-70km ( w trasach predkość 110-150km/h ). wyszło 7,5L/100 Jadąc przez Bielsko-B przy małym ruchu ulicznym i nie rozgrzanym silniku trzeba liczyć 8-8,5L/100km Trasa Latem (2 osoby+walizki) np do Budapestu przy powiedzmy przepisowej jeździe 5,8-6L/100km ,śpiesząc się spowrotem:) i przekraczając prędkość zawsze o minimum 20km/h czyli autostradą 150 wychodzi już 6,5-6,7 L/100km tankuje zwykłego Diesla na Schell-u. Każdy pomiar robiłem dolewając pod korek. Komputer zwykle pokazuje spalanie o około 0,3-04L niższe
7,6
Liczba komentarzy: 1
Skoda Superb II
Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Od kilku miesięcy jestem właścicielem Superba kombi 2.0 TDI CR DPF z automatem w wersji 170PS z 2011r. Bardzo mnie cieszy jazda tym autem. Spalanie, jakie odnotowuję oscyluje pomiędzy 7,5 do prawie 10l. Komputer pokazuje średnio o jakieś 1,5l. mniejsze spalanie, niż rachunki na stacji benzynowej. Ostatnio robiąc 230km zatankowałem 18l., w tym jakieś 150km. zrobiłem na autostradzie jadąc przepisowo, czyli 140km/h, 60km. przy prędkości ok 90km/h, reszta to jeżdżenie wokół komina. Spalanie wg kalkulatora to w przybliżeniu 7,8l/100km. Jechałem normalnie, czyli ani nie zamulałem, ani też specjalnie nie wciskałem pedału gazu do oporu. Podobne rezultaty zauważam przy każdym tankowaniu. Raz, jak prawie cały bak wyjeździłem po mieście spalanie podeszło mi pod 10l., ale to były krótkie przejazdy, na zimnym silniku i nie żałowałem akcesoriów, tj. podgrzewany fotel, czy podgrzewane wszystkie szyby (przód, tył i lusterka).

Usterki Skoda Superb II

Liczba wpisów: 14
Niedogrzany silnik
  • Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013
  • układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Nadmierne zużycie oleju
  • Skoda Superb II Kombi 1.8 TSI 160KM 118kW od 2010
  • silnik
  • 120 tys. km
Zużycie oleju od początku użytkowania S2 2010r (na poziomie 0,1 - 0,5l /1000 km) było bagatelizowane przez ASO, zasłaniając się "normą" która wynosi w Skoda Auto 0,5l /1000 km !!! po osiągnięciu przebiegu 100 kkm zużycie oscylowało w okolicy 0,8-1,0 l/1000 km. Próba olejowa i procedura naprawy w ASO potwierdziły zużycie pierścieni które są elementem niewymiennym (w oryginale), uszkodzenie napinacza łańcucha rozrządu który jeszcze nie spowodował spustoszenia w silniku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Trzaszczenie w okolicy słupków środkowych przy przyspieszaniu lub hamowaniu
  • Skoda Superb II
  • wnętrze
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 3
Po przejechaniu około 15000 najpierw z lewego, potem też z prawego słupka zaczęły dochodzić bardzo denerwujące dźwięki (trzeszczenie). Dzieje się to podczas hamowania lub przyspieszania. Po dwóch wizytach w serwisie, i dokręcaniu tuneli dolotu powietrza usterki nie udało się usunąć. W końcu wszedłem na forum i dowiedziałem się że nie jestem w tym temacie odosobniony, wystarczy nasmarować wszystkie zamki drzwi oraz zawiasy i temat znika.
2 komentarze
Skoda Superb II Kombi