Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Skoda Yeti

Pięciomiejscowy kompaktowy mini SUV (segment I) produkowany od 2009 roku. Pierwsze auto w tej klasie w historii czeskiej marki. Samochód bazuje na prototypie Skoda Yeti Concept zaprezentowanym w 2005 roku. Jego projektantem był Thomas Ingenlath. Konstrukcyjnie Yeti oparty jest na modelu Octavia 4x4 ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Oba auta powstały też na tej samej platformie podłogowej produkcji Volkswagena o symbolu PQ35. Yeti zwyciężył w czeskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku 2010.

Skoda Yeti Facelifting - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Yeti Facelifting - galeria redakcyjna - widok z przodu
Skoda Yeti Facelifting - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Skoda Yeti Facelifting - galeria redakcyjna - przód - reflektory wyłączone
Skoda Yeti Facelifting - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Skoda Yeti Facelifting - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Skoda Yeti Facelifting - galeria redakcyjna - kokpit

Czy Skoda musi wyglądać przeciętnie? Niekoniecznie - Yeti to samochód, który naprawdę potrafi wyróżnić się w tłumie. Paradoksalnie czyni to za sprawą bardzo prostych kształtów - nadwozie przypomina bowiem zaokrąglone pudełko. Jeśli chodzi o detale, uwagę zwraca charakterystyczne wykończenie słupków. Auto przeszło w 2013 roku lifting, w ramach którego usunięto podwójne lampy przednie, wprowadzono natomiast dwa warianty stylistyczne - miejski i Outdoor.

Niestety, podczas gdy nadwozie budzi zainteresowanie, wnętrze zdecydowanie wieje nudą. Zarówno pod względem designerskim, jak i kolorystycznym kokpit nie urzeka. Łatwo to jednak zaakceptować wiedząc, że w innych kwestiach może stanowić wzór do naśladowania. Mowa tutaj przede wszystkim o jego przejrzystości - prowadzący może cieszyć się z czytelnych zegarów oraz intuicyjnie rozmieszczonych elementów obsługi. Na pochwałę zasługuje ponadto jakość wykończenia - zastosowane materiały sprawiają pozytywne wrażenie, a dokładność spasowania nie budzi jakichkolwiek zastrzeżeń.

Na wymienionych cechach atuty miejsca pracy kierowcy się nie kończą. Do zalet zaliczymy niewątpliwie odpowiednią pozycję za “kółkiem”, wygodny fotel o porządnym podparciu bocznym oraz obfitą ilość miejsca, zwłaszcza nad głową. Przestronnie jest zresztą nie tylko z przodu, ale i na tylnej kanapie. Mówiąc o kanapie, grzechem byłoby nie wspomnieć, że podzieloną ją na trzy osobne części, zaopatrzono w funkcję wzdłużnej regulacji, wyposażono w prosty mechanizm składania i dano możliwość całkowitego wyjęcia poszczególnych miejsc. To znacznie podniosło funkcjonalność kabiny. Praktyczny - dzięki licznym uchwytom i skrytkom - jest również bagażnik, ale nie da się ukryć, że brakuje mu pojemności.

Nadwozie ozdobione “bojowymi” dodatkami w stylu rasowych terenówek pozwala oczekiwać od Skody Yeti w wersji Outdoor choćby krzty zdolności do pokonywania bezdroży. Wygląd nie kłamie - choć autu daleko do typowych off-roaderów, dzięki solidnemu podwoziu i napędowi 4x4 jazda polną drogą czy ośnieżoną ulicą to dla niego pestka. Trudno narzekać też na zachowanie auta podczas podróżowania utwardzonymi szlakami - dopracowany układ jezdny zapewnia świetne prowadzenie na zakrętach i przyzwoity komfort resorowania, zaś udanie zestrojony układ kierowniczy gwarantuje efektywne przenoszenie ruchów kierownicą na koła.

Opisywana Skoda to jedna z najtańszych propozycji w klasie lekkich SUV-ów. Bardzo niska cena bazowej wersji jest jednak nieco myląca, bowiem oferowany przez nią standard wyposażenia trzeba uznać za ubogi. Warto pokusić się więc o którąś z bogatszych odmian, szczególnie że i tak są one tańsze od sporej części produktów konkurencji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najodważniej wyglądająca Skoda — lekka, przyjemna i nienudna. To wciąż tylko samochód rodzinny, do tego nie za duży, ale w segmencie SUV jest ciekawą alternatywą. Choćby ze względu na oryginalność.
Luzacjusz: Auto, które udaje terenówkę musi wyglądać przekomicznie. Do tego jest strasznym brzydalem. Ale nadrabia bezpretensjonalnością i tak zwanym byciem cool. A tak naprawdę już odlicza czas do pierwszego faceliftingu.

Wersje nadwozia Skoda Yeti

Silniki Skoda Yeti

Lista silników:
1.2 TSI (105KM), 1.2 TSI (105KM), 1.4 TSI (122KM), 1.8 TSI 4x4 (160KM), 1.6 CR DPF (105KM), 2.0 TDI CR DPF (140KM), 2.0 TDI CR DPF 4x4 (170KM), 2.0 TDI CR DPF (110KM), 2.0 TDI CR DPF 4x4 (140KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Również tu można znaleźć modne benzynowe jednostki o małej pojemności i dużej mocy. A wszystko dzięki doładowaniu. 1.2TSI brzmi co najmniej śmiesznie, ale ma aż 105KM. Nie powala, ale da się nim wyprzedzać i spokojnie jechać nawet w obciążonym aucie – dlatego można go polubić. Nieco bardziej wymagający powinni zainteresować się 1.4TSI, który moc 120KM rozwija bardzo płynnie i w sumie można powiedzieć, że zapewnia te minimum dynamiki niezbędne do codziennego poruszania się tym ambitniejszym kierowcom. Na gaz reaguje dość szybko, ale nie brutalnie – w przeciwieństwie do 1.8TSI o mocy 160KM, który lubi pokazywać swoje możliwości i naprawdę pasuje do tego wozu. Najsłabszy diesel 2.0l 110KM jest nieco dynamiczniejszy od benzynowego 1.2l, ale niestety sporo droższy. Dlatego lepiej skalkulować, czy jego zakup ma jakiś sens. Mocniejszym wersjom, 140 i 170-konnej, nie można nic zarzucić. Poza tym, że użytkownicy narzekają na ich awaryjność.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Skoda Yeti

Skoda Yeti - spokojnie, to tylko kosmetyka
 
Nasz test Skoda Yeti Facelifting

Od rozpoczęcia produkcji w 2009 roku do dnia dzisiejszego sprzedano aż 281 100 egzemplarzy Skody Yeti. Dlatego też, podczas przeprowadzania liftingu, projektanci nie eksperymentowali i postawili na sprawdzone rozwiązania. To ewolucja, a nie rewolucja.

Skoda Yeti 1.8 TSI Elegance - szybka i... kosztowna
 
Nasz test Skoda Yeti 1.8 TSI Elegance

Świetny silnik w bardzo funkcjonalnym nadwoziu. Efektywny układ przeniesienia napędu i zawieszenie niczym w usportowionym samochodzie. Niestety Skoda Yeti 1.8 TSI 4x4 Elegance nie jest idealna. Kosztuje wiele i domaga się dużych porcji paliwa.

Skoda Yeti w Namibii - dzień 5 - pożegnanie z Afryką

Czy jesteśmy wciąż w Afryce? Ubrałem się od razu do samolotu, czyli w długie spodnie i siedzę, dygocząc, na śniadaniu. Nie zdziwię się, jeśli były przymrozki w nocy. Tak, wiem, że tu teraz jest zima (czyli po naszemu - grudzień) i rano ma prawo być zimno. Pani w recepcji jest zresztą w grubym zimowym...

Skoda Yeti w Namibii - dzień 4 - od księżycowego krajobrazu po safari

Znów ten budzik... Poranne słońce jest zresztą jeszcze gorsze. Siadam, a w głowie przelatują mi opary wczorajszej kolacji i migawki z poprzedniej nocy. Restauracja zbudowana naokoło holownika na brzegu oceanu. Zakłady o wynik dzisiejszego meczu. Piana z zimnych fal Atlantyku, zalewająca plażę za wielką...

Skoda Yeti w Namibii - dzień 3 - podróż nad Atlantyk

Wczoraj przybyliśmy do hotelu w ostatniej chwili przed zachodem słońca i musieliśmy na szybko szukać odpowiedniego pleneru do zrobienia ładnych zdjęć. Po zdjęciach widać oczywiście, że wystarczyło porzucić auto nawet w przydrożnym rowie, a i tak wyszło by pięknie, ale nas z kolegą te poszukiwania zaprowadziły...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Skoda Yeti

Skoda Yeti na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Skoda YetiautoWcentrum - społeczność Skoda Yeti

najwyższe oktanyAuta - Skoda Yeti

Skoda Yeti Pustynna Burza 36,11

Skoda Yeti Yeti 33,47

Skoda Yeti 52,60

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Skoda Yeti

yarozet 51,56

Zachar 93,98

cieski 30,10

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Skoda Yeti

od 65 000 zł do 130 800

Dostępne silniki

Benzyna (105 - 160 KM): 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI

 

Diesel (105 - 170 KM): 1.6 TDI, 2.0 TDI

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Skoda Yeti
 

Najpopularniejsza wersja Skoda Yeti

Skoda Yeti 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
ESP
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet na bezdroża - 0

Cena katalogowa

66 350

Zobacz ofertę Skoda Yeti 1.2 TSI 105KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Skoda Yeti najczęściej porównywane z:

Kia Sportage
1.7 CRDi (115 KM)
Subaru Forester
2.0D (147 KM)
Volvo XC60
2.0 D4 DRIVE-E (181 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Nissan X-Trail LE Demonstracyjny Nissan X-Trail LE
Rocznik: 2013. Przebieg: 13 500 km. Silnik: 2.0 173KM, diesel.
Cena: 160 400 zł 119 900 zł
Zyskujesz: 40 500 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara Premium 2.4 Demonstracyjny Suzuki Grand Vitara Premium 2.4
Rocznik: 2013. Przebieg: 361 km. Silnik: 2.4 169KM, benzynowy.
Cena: 110 400 zł 94 900 zł
Zyskujesz: 15 500 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Skoda Yeti

Galerie Skoda Yeti

Skoda Yeti Sochi Skoda Yeti w Namibii - dzień 3 - galeria redakcyjna Skoda Yeti Facelifting - galeria redakcyjna Skoda Yeti Facelifting Outdoor Laurin & Klement (2014) Skoda Yeti 2009 Skoda Yeti w Namibii - dzień 2 - galeria redakcyjna Skoda Yeti w Odessie - galeria redakcyjna Skoda Yeti 2011 Skoda Yeti Skoda Yeti Facelifting Laurin & Klement (2014)
Zobacz inne galerie Skoda

Skoda Yeti

18 komentarzy

16 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~darex~darex

Przejechałem tym samochodem ok 50tyś km. Osobiście nie polecam 2,0 TDI, kompletny brak wyciszenia pojazdu, szumy powyżej 120km/h w mieście rewelacji nie ma. Jakość wykonania wnętrza na niskim poziomie, obskurne plastiki:/. Bez finezji w przeciwieństwie do aut francuskich. Zawieszenie nie na polskie drogi jedzie się jak furmanką. Zresztą cała grupa VW jest twarda i nie wygodna. To nie kanapowiec niestety. Nie polecam, za dużo się przepłaca za ten model, a firma przecież bez żadnego prestiżu. Zaletą może być tylko napę 4x4 i nic więcej. Zastanówcie się 10 razy przed kupnem.

~piotr~piotr

Do ~xyz: ja także jak Ty kolego po wymianie łańcucha 1,2 tsi przejechałem 13 tyś km łącznie 26 tyś. słyszę metaliczne brzęczenie po rozruchu silnika. Namierzyłem ten odgłos nie od strony rozrządu lecz luz na cięgle sterownika turbiny. Luz ustępuje na krótko po rozruchu lub gdy silnik jest ciepły i cięgno również ma wysoką temperaturę.Luzy na zimno to normalny objaw. Bez obaw to nie rozrząd.Trzymaj tylko wysoki stan oleju i wymieniaj co 15 tyś.a będzie dobrze. Szerokości i wszystkiego dobrego.

~adamr~adamr

Yeti 2,0 140KM 4x4 z 2010 . Przebieg 125 tys. Po 60 tys. awaria filtra cząstek stałych spowodowana defektem zaworka wtryskującego paliwo do filtra , koszt wymiany znikomy C/a 80 tys. wymiana łożyska koła przedniego,120 ty. wymiana gruszki(bypas)w turbinie ca 1500 zł , 124 tys. wymiana sprzęgła i koła dwumasowego 3900 zł.Ogólnie fajne auto w sumie mało awaryjne , w terenie dzielne choć oczywiście opony trzeba zmienić.Ja użytkowałem Yokohama Geolander ,dobre w teren i na szosę ( przejechałem 100 tys.)Właśnie kupiłem drugie Yeti tym razem !,8 tsi 100 KM

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Skoda

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
30 106
Przejechany dystans
21 475 182 km
Zatankowanego paliwa
987 024 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 220
Wydanych pieniędzy
1 148 843 zł
Średnie wydatki na auto
1 151 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 981
Wydanych pieniędzy
2 005 975 zł
Średnie wydatki na auto
2 010 zł
Zobacz dzienniki kosztów Skoda (998)

Testy zderzeniowe Skoda Yeti

Najnowsze testy zderzeniowe Skoda Yeti przeprowadzone przez Euro NCAP.

Skoda Yeti 2.0TDI 'Ambiente', LHD
2009

Skoda Yeti
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Skoda

Zużycie paliwa Skoda Yeti

Na podstawie 85 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: stoming@op.pl, dodano: 30.01.2012 09:07

spalanie 8 8,5 w cyklu mieszanym, w mieście około 9 a na trasie do 110 7l/100. Przy jeździe na autostradach 150 - 160km/h spalanie 12-13 l/100. Szału nie ma ale jest nienajgorzej :)

pełny raport Skoda Minivan 2.0 TDI CR DPF 4x4

autor: miastowy, dodano: 14.01.2012 23:11

Być może dlatego, że nowe auto. Ponoć na dotarciu spalają więcej, spodziewam się niedługo spadku. Na razie w okolicach 10-12l na 100km. Chociaż nie bawię się w ekonomię i czasem depnę.

pełny raport Skoda Minivan 1.2 TSI

autor: Jacek666, dodano: 14.03.2011 19:54

Jadąc 80-90 no i powiedzmy z górki 100km/h z zasadami "eco" spalanie 4,6 l, jadąc 160 spalanie 8,5 l. Miasto jak nie jest zakorkowane i uważa się z gazem to 7.8 l, gdy się spieszymy to około 9 l oczywiście jak się ktoś uprze to 10 też spali. Co ważne, zimny silnik spala tylko minimalnie więcej paliwa niż gorący.

pełny raport Skoda Minivan 1.2 TSI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Skoda Yeti

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Skoda Yeti

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Skoda Yeti

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Yeti, oglądali także