Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Skoda Yeti

Lata produkcji: 2009 - teraz
Segment: Małe SUVy
Pięciomiejscowy kompaktowy mini SUV (segment I) produkowany od 2009 roku. Pierwsze auto w tej klasie w historii czeskiej marki. Samochód bazuje na prototypie Skoda Yeti Concept zaprezentowanym w 2005 roku. Jego projektantem był Thomas Ingenlath. Konstrukcyjnie Yeti oparty jest na modelu Octavia 4x4 ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Oba auta powstały też na tej samej platformie podłogowej produkcji Volkswagena o symbolu PQ35. Yeti zwyciężył w czeskiej edycji plebiscytu na Samochód Roku 2010.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najodważniej wyglądająca Skoda — lekka, przyjemna i nienudna. To wciąż tylko samochód rodzinny, do tego nie za duży, ale w segmencie SUV jest ciekawą alternatywą. Choćby ze względu na oryginalność.
Luzacjusz: Auto, które udaje terenówkę musi wyglądać przekomicznie. Do tego jest strasznym brzydalem. Ale nadrabia bezpretensjonalnością i tak zwanym byciem cool. A tak naprawdę już odlicza czas do pierwszego faceliftingu.

Czy Skoda musi wyglądać przeciętnie? Niekoniecznie - Yeti to samochód, który naprawdę potrafi wyróżnić się w tłumie. Paradoksalnie czyni to za sprawą bardzo prostych kształtów - nadwozie przypomina bowiem zaokrąglone pudełko. Jeśli chodzi o detale, uwagę zwraca charakterystyczne wykończenie słupków. Auto przeszło w 2013 roku lifting, w ramach którego usunięto podwójne lampy przednie, wprowadzono natomiast dwa warianty stylistyczne - miejski i Outdoor.

Niestety, podczas gdy nadwozie budzi zainteresowanie, wnętrze zdecydowanie wieje nudą. Zarówno pod względem designerskim, jak i kolorystycznym kokpit nie urzeka. Łatwo to jednak zaakceptować wiedząc, że w innych kwestiach może stanowić wzór do naśladowania. Mowa tutaj przede wszystkim o jego przejrzystości - prowadzący może cieszyć się z czytelnych zegarów oraz intuicyjnie rozmieszczonych elementów obsługi. Na pochwałę zasługuje ponadto jakość wykończenia - zastosowane materiały sprawiają pozytywne wrażenie, a dokładność spasowania nie budzi jakichkolwiek zastrzeżeń.

Na wymienionych cechach atuty miejsca pracy kierowcy się nie kończą. Do zalet zaliczymy niewątpliwie odpowiednią pozycję za “kółkiem”, wygodny fotel o porządnym podparciu bocznym oraz obfitą ilość miejsca, zwłaszcza nad głową. Przestronnie jest zresztą nie tylko z przodu, ale i na tylnej kanapie. Mówiąc o kanapie, grzechem byłoby nie wspomnieć, że podzieloną ją na trzy osobne części, zaopatrzono w funkcję wzdłużnej regulacji, wyposażono w prosty mechanizm składania i dano możliwość całkowitego wyjęcia poszczególnych miejsc. To znacznie podniosło funkcjonalność kabiny. Praktyczny - dzięki licznym uchwytom i skrytkom - jest również bagażnik, ale nie da się ukryć, że brakuje mu pojemności.

Nadwozie ozdobione “bojowymi” dodatkami w stylu rasowych terenówek pozwala oczekiwać od Skody Yeti w wersji Outdoor choćby krzty zdolności do pokonywania bezdroży. Wygląd nie kłamie - choć autu daleko do typowych off-roaderów, dzięki solidnemu podwoziu i napędowi 4x4 jazda polną drogą czy ośnieżoną ulicą to dla niego pestka. Trudno narzekać też na zachowanie auta podczas podróżowania utwardzonymi szlakami - dopracowany układ jezdny zapewnia świetne prowadzenie na zakrętach i przyzwoity komfort resorowania, zaś udanie zestrojony układ kierowniczy gwarantuje efektywne przenoszenie ruchów kierownicą na koła.

Opisywana Skoda to jedna z najtańszych propozycji w klasie lekkich SUV-ów. Bardzo niska cena bazowej wersji jest jednak nieco myląca, bowiem oferowany przez nią standard wyposażenia trzeba uznać za ubogi. Warto pokusić się więc o którąś z bogatszych odmian, szczególnie że i tak są one tańsze od sporej części produktów konkurencji.

Dane techniczne Skoda Yeti

Silniki

Moc silników 105-170 KM

Poj. silników 1 197-1 968 cm3

Prędkość maks. 176-913 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,4-12,2 s

zobacz dane techniczne

Oceny Skoda Yeti

Średnia ocena modelu

na podstawie 68 opinii

4.06

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Układ jezdny

+ Skrzynia biegów

+ Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (75%)
NIE (25%)

Wybrane oceny kierowców Skoda Yeti

Auto które przejechało 40-50-70 tys w ogóle nie powinno się psuć. Na dobrą sprawę powinno dopiero zacząć się domagać wymiany ... więcejjakiegoś elementu eksploatacyjnego. To wszystko. Jestem załamany usterkowością nowych samochodów SKODY. Najlepiej jest chyba kupować auto jak najnudniejsze z jak najstarszym silnikiem i jak najprostsza konstrukcją, bo wszelkie nowinki po krótkim czasie okazują się bublami.Widać że skoda jak i cały koncern VW nie daje sobie rady z tymi tzw innowacjami a Niemieckie statystyki awaryjności wskazują że RENAULT pod tym względem pokonało VW !!!!! dodatkowo skandal z silnikami TSI i 2.0TDI ( rankingu 10 najgorszych silników świata TSI i 2.0 2.5 TDI to czołówka) pokazała że jakość to była ale kiedyś a dziś liczy się szybki zysk. NIE POLECAM. ukryj
dodano 27.01.2013 przez
Byłoby doskonale gdyby nie niemożność skonfigurowania skrzyni DSG do tego silnika. Niestety audi nie spina tego silnika z DSG (tak ... więcejna marginesie to silnik Audi, nawet znaczków nie zmienili) Oczywiście drobne niedoróbki są: - Nie można swobodnie unieść wycieraczek aby nie uszkadzać lakieru maski - oblodzenie okolic klapy bagażnika uniemożliwia otwarcie bez szkrobania - standardowo - wsteczny w tym samym kierunku co jedynka Poza tym co ważne to jedno z niewielu aut tego typu które mi się podoba. Jest niepozorne, ale ma coś świerzego w sobie, co wyróżnia go in plus z masy jednakowych brył - jak dla mnie nijakich i bez ksztyny charakteru. ukryj
dodano 06.08.2011 przez
orginalny i sympatyczny samochod w cenie kompakta, bezpretensjonalny niczym szkrab w koszulce "no guilty" (ocena kolegi). Na plus - bardzo ... więcejdobre wykonanie wnetrza, uklad jezdny, silnik i praktycznosc. Super-relaksujaca DSG. Na minus - jak ktos chce poszalec to duzo spali. Brak napedu 4 na 4. dwa slowa o silniku. Podawany przez producenta wynik 12s na 100km/h, mozna spokojnie poprawic w trybie manual lub s. W tym ostatnim zmierzylem 11,5 z 4 osobami na pokladzie (doroslymi) plus bagaze. Tryb s - mozna spokojnie wykorzystac w trasie. ukryj
dodano 10.09.2011 przez
w cenie aut z napędem 4x4 do 110.000 to bardzo dobry wybór. Skoda zaskakuje jakością wykonania, to nie jest ... więcejjuż plastikowa oktavia czy fabia. Doskonałe materiały z samochodów klasy wyższej, duża przestrzeń jak na tej długości samochód, porządny napęd. Skoda tym autem jak i nowym superbem odbierze dużą część klientów innych marek. Trochę jest mały ale inni mają nawet dłuższe nadwozia ale mniej miejsca. Niektórych może zrażać znaczek. ukryj
dodano 02.12.2010 przez
Zobacz oceny Skoda Yeti Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Skoda Yeti

Pb
5,90 - 12,20
Na podstawie 66 raportów spalania
ON
4,70 - 8,87
Na podstawie 30 raportów spalania
LPG
7,40
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Skoda Yeti

Skoda Yeti 1,2TSI, 33000km przebiegu, manual. Jak to bywa w małych silnikach z turbo, auto jest oszczędne przy spokojnej jeździe, ... więceja pali sporo przy jeździe dynamicznej. To trochę za mały silnik do tak nadmuchanego nadwozia, więc tym bardziej przy mocnym wciskaniu gazu auto pali sporo. Generalnie, Yeti z tym silnikiem doskonale nadaje się do miasta. W dużym mieście, przy codziennych dojazdach do pracy (20km w jedną stronę, powolnie, ale płynnie) auto pali 7,2-7,5 l, co uważam za bardzo dobry wynik. Przy tym charakterystyka silnika (elastycznie ciągnie już od 2tys obrotów) sprawdza się doskonale. W trasie poza miastem też jest OK, choć brakuje trochę mocy przy wyprzedzaniu to spokojna jazda daje ok 6,2-6,5l/100km. Najgorzej jest na autostradzie, gdzie przy 120-140km/h spalanie skacze do 8,5-9,5l/100km, a to już niemało na to auto, nie wspominając o wyższych prędkościach (aerodynamika cegły). Generalnie jednak, do miasta i na podmiejskie dojazdy jest to całkiem zwinne i wygodne auto. ukryj
dodano 20.08.2015 przez
Dla mnie to rewelacja. Pali miej więcej tyle co Felicja 1.3, którą miałem kilka lat temu. W mieście i na ... więcejtrasach do 10-15km pali średnio 7,5l, w trasie często poniżej 6,5l. Latem raczej nie przekracza 8l. Zimą max 9l. Jak delikatnie się ją traktuje i przełącza biegi zgodnie z wskazaniami komputera, potrafi być rozsądna w spalaniu (rekord na trasie długości 120km - 5,3l). Najdłuższa trasa to z Raciborza na Ukrainę 50 km za Tarnopol, około 700 km w jedną stronę (w Polsce do max. 140 km/h, na Ukrainie do max. 120 km/h). Średnia z całego wyjazdu w 5 osób (3 dorosłych i 2 dzieci) 6,4l. Przy spokojnej jeździe do 90 km/h wiele razy udało mi się zejść poniżej 6l. Na autostradzie, po przegazowaniu potrafi pokazać 200, ale o spalanie chwilowe lepiej nie pytać 17-18l. W miarę ekonomiczna do 120 km/h. ukryj
dodano 01.10.2013 przez
Więc tak- w jeździe mieszanej 50/50 miasto/trasa spalił 7,4 według komputera, a jak się dotrze to ma spaść o 0,5 ... więcejlitra mam nadzieję. W mieście pali ok. 9,5-10 litrów ale w korkach ale wtedy to każdy tyle łyka nawet diesel. Bardzo spokojna jazda była. Jak na osiągi to spalanie dobre, jak na pojemność silnika trochę przeciętnie. Szkoda, że Skoda nie ma tutaj takiego silnika benzynowego 1,8 I-vtec z najnowszej Hondy Civic palił by mało nie tylko spokojnie jeżdżąc. A tak turbo pewnie będzie wypompowało paliwko szybciej przy ostrzejszej jeździe. Napiszę jak zrobię nim kilka tysięcy, a mam ciężką nogę... ukryj
dodano 29.04.2010 przez
Jak na 1,3 tony,122km, średnie zużycie z komputera 7,3 l/100km, faktycznie po zatankowaniu pod korek 6,5 l głównie trasa 5 ... więcejosób plus pełny bagażnik, ogrzewanie, warunki zimowe, to całkiem dobrze jazda spokojna ale bez przesady , drugi zbiornik średnio 7,3 l/100 km. po 5000 średnio 6,8 miasto20%/trasa80% Trasa 5500 km średnio 7,2 głównie autostrady 130 km/h ,4 osoby plus bagaż (katalogowe 5,9 możliwe jedynie do prędkośco ok 90-100 n płaskim bez przyspieszania), na trasę i duże obciążenie należy koniecznie sprawdzić ciśnienie w kołach zgodnie z zaleceniami producenta - klapka wlewu paliwa nawet 3,0 bar ukryj
dodano 29.12.2010 przez
Auto było zastępcze 2013 r, z przebiegiem 21000 km, jazda normalna bez deptania pedału gazu i jazdy do odcięcia, jak ... więcejtrzeba to wyprzedzałem i wtedy było szybciej, ale nic na siłę. Sportowe zacięcie to miałem 20 lat temu, jak miałem Poloneza ;-). Wracając do Skody, to cały czas klima, spalanie tragedia, autostrada 130-150 (400 km) 11,5 litrów!, miasto delikatnie i trochę trasy delikatnie to 9,5 litrów, trasa wlokąc się (70-90) i delikatnie pedał gazu to 7,5, ale tak się długo nie da jechać, bo to męczy, cały czas musisz pilnować obrotów, biegów i zastanawiać się czy wyprzedzać czy nie. ukryj
dodano 18.06.2014 przez
Zobacz raporty spalania Skoda Yeti Dodaj raport spalania

Publikacje o Skoda Yeti

Przeczytaj pozostałe 16 publikacje o Skoda Yeti

Newsy o Skoda Yeti

Przeczytaj pozostałe 6 newsów o Skoda Yeti

Nowe Skoda Yeti

nowe Skoda Yeti
Skoda Yeti
ceny od 68 000 zł do 130 800

Skoda Yeti Outdoor 1.2 TSI 105KM 2013-2015

w pakiecie EASY

w cenie katalogowej brutto

68 000 zł

Wyposażenie standardowe
Oświetlenie komory bagażnika
Zderzaki oraz progi drzwi w kolorze nadwozia
Trzy zagłówki tylne z regulacją wysokości
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet na bezdroża (0 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet na bezdroża (0 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 127 oferty Skoda Yeti

Dealerzy Skoda

MARSZAŁEK

P.H.-U. M & M MARSZAłEK Skoda Częstochowa

śląskie, Częstochowa, Makuszyńskiego 70/72

Więcej

PLICHTA - Aleksander Plichta

Plichta - Aleksander Plichta Skoda Gdańsk

pomorskie, Gdańsk, Grunwaldzka 339

Więcej

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT

AUTO CENTRUM ZBIGNIEW KIERAT Skoda Tychy

śląskie, Tychy, Begonii 12

Więcej

AUTO VIVA

SUNNY SP.Z O.O. Skoda Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 249

Więcej

ELCAR SP. Z O.O.

Elcar Sp. z o.o. - Autoryzowany Salon i Serwis Škoda Auto nr 14

dolnośląskie, Wrocław, Grunwaldzka 49-51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Skoda Yeti

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

203

Przejechany dystans

40 641 zł

Zatankowanego paliwa

7 996 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

2

Wydanych pieniędzy

736 zł

Średnie wydatki na auto

92 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

29

Wydanych pieniędzy

17 542 zł

Średnie wydatki na auto

2 193 zł

ZOBACZ 8 dzienników kosztów Skoda Yeti Załóż dziennik kosztów

Skarbnica wiedzy o Skoda Yeti

Ciekawostki
dodano 23.08.2011 przez
Yeti jest pierwszym seryjnie produkowanym modelem Škody typu SUV. Model podobnie jak inne nowe modele czeskiego producenta są produkowane w nowej fabryce w Kvasinach. Škoda…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą