Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

BMW Seria 3 E36 - Zużycie paliwa

Podsumowanie 1 568 raportów spalania tego auta

Raporty spalania BMW Seria 3 E36

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe BMW Seria 3 E36

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
11,7
-
6 / -
62,7 zł
-
 
17,5
-
5 / -
93,7 zł
-
 
14,1
-
21 / -
75,5 zł
-
 
9,2
11,0
30 / 17
49,3 zł
29,1 zł
 
8,8
9,8
273 / 77
47,1 zł
25,9 zł
 
7,8
10,2
39 / 4
41,8 zł
27,0 zł
 
9,0
10,8
83 / 42
48,2 zł
28,6 zł
 
9,2
10,4
100 / 33
49,3 zł
27,5 zł
 
9,6
10,6
101 / 35
51,4 zł
28,0 zł
 
8,6
10,1
34 / 6
46,1 zł
26,7 zł
 
10,0
12,0
201 / 47
53,6 zł
31,7 zł
 
9,6
11,8
53 / 10
51,4 zł
31,2 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
11,2
13,0
76 / 27
60,0 zł
34,4 zł
 
10,5
11,3
65 / 15
56,2 zł
29,9 zł
 

Silniki Diesla BMW Seria 3 E36

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
6,9
86
35,9 zł
 
8,1
32
42,2 zł
 
7,7
50
40,1 zł
 
Filtr

Lista 1568 raportów spalania

sortuj komentarze od
Pb
8,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.02.2011 17:45:10 przez

Ludzie, zastanówcie się co Wy piszecie! Jeśli ktoś zarabia 800 złotych miesięcznie, niech zakupi Volkswagena Golfa II 1,6 w Dieslu, wtedy będzie spalał mu do 8 litrów ropy w mieście, poniżej 6 w trasie (90-100km/h) Według mnie jest to samochód, dla osób ceniących komfort i niezawodność, ale nie stać ich na poruszanie się BMW serii 5 czy 7. Nie oszukujmy się, w dużym mieście, w sporych korkach (godziny szczytu) i przy ciężkiej nodze spalanie może przekroczyć nieco 10L/100km! Ale nie jest to dużo biorąc pod uwagę komfort jazdy! W trasie na dłuższym odcinku bez zatrzymywania, prędkość 130-150km/h spalanie ok 7L/100km aczkolwiek również nie uważam to za wysokie spalanie, biorąc pod uwagę komfort podróżowania, dość spory bagażnik, sporo miejsca dla pasażerów. Trzeba tylko pilnować napraw, dokonywać ich na czas i używać części oryginalnych albo chociaż markowych zamienników, a nie tanich podróbek z Tesco, a samochód na prawdę odwdzięczy się bezawaryjną jazdą w komfortowych warunkach! Na prawdę autko godne polecenia, ceny części wbrew temu co niektórzy tutaj wypisują są tanie, bywa że niektóre zaskakująco tanie. Silnik 1,6 ma wystarczającą moc do dynamicznego, sprawnego poruszania się po mieście, na trasie przy odrobinie cierpliwości można osiągnąć ok 200km/h jednak nie polecam, lepiej jeździć w przedziale 130-150, jest wtedy cichutko, wygodnie, a kierowca po przejechaniu 800km wysiada z samochodu wypoczęty i zrelaksowany jak by przed chwilą do niego wsiadł. Nie opłaca się montować gazu, silnik traci na mocy i samochód może stać się dość mułowaty, poza tym przy instalacji LPG trzeba zainwestować w coś lepszego, ponieważ przy taniej instalacji spalanie LPG będzie na tyle wysokie że może stać się nie opłacalne w stosunku do spalania benzyny biorąc pod uwagę mniejszą moc silnika i krótszą jego żywotność. Podsumowując polecam, jeśli jednak ktoś jest zwolennikiem tankowania za 30zł na stacji, niech kieruje się na coś ze stajni Volkswagena (np. Golf II w dieslu, Polo, ewentualnie Lupo chociaż to już wyższy przedział cenowy) Jeśli jednak ktoś jest poważnie zainteresowany BMW E36 316i Coupe/Compact proponuję ściągnąć taki samochód z zachodu, na dzień dzisiejszy w kwocie 8000pln można znaleźć ładny, zadbany, serwisowany na czas i nie katowany egzemplarz, dodatkowo w bogatym wyposażeniu dodatkowo uprzyjemniającym podróżowanie w dalsze trasy (Klima itp) natomiast w Polsce róznie to bywa, "ciśnięcie" do odcięcia, najtańsze zamienniki części, najsłabszej jakości najtańsze paliwo, po paru stłuczkach przeszpachlowany, i na alledrogo "IDEAŁ, FULL OPCJA, BEZWYPADKOWY OD OSOBY STARSZEJ" w przypadku BMW polecam dokładne sprawdzenie pojazdu, ale najpewniejszym jest sprowadzenie go od naszych Zachodnich Sąsiadów. Pozdrawiam

więcej »

Pb
8,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.12.2013 11:13:18 przez

witam, miałem okazję jeździć ok roku czasu BMW E36 z silnikiem M43b18 - czyli z żeliwnym blokiem i rozrządem na łańcuszku 115km. Jest to bardzo fajne auto i jeśli trafimy zadbany egzemplarz o co niestety bardzo trudno to jest to auto praktycznie bezawaryjne. W swoim w ciągu roku wymieniłem jedynie końcówki drążków kierowniczych i sworznie przednich wahaczy (wymiany wymagał tylko jeden sworzeń i jedna końcówka drążka ale chciałem mieć z głowy przy jednym ustawianiu zbieżności).Koszt części raczej śmieszny bo za dobrej klasy zamienniki wyszło ok 220PLN. Standardowe wymiany oleju i filtrów też tanie(tylko jeden filtr kabinowy, oleju wchodzi ok 4,5l).Jeśli chodzi o spalanie to jest całkiem fajne na trasie Szczecin-Gdańsk średnie wyszło 6,3l/100km jazda normalnym tempem do max 120km/h. Jeżdżąc normalnie w większości po mieście średnie spalanie waha się na poziomie 8-9l/100km co uważam nie jest złym wynikiem. Spalanie rzędu 12l/100km zanotowano zimą podczas jazdy na krótkich odcinkach(dojazdy do pracy)ale nie oszukujmy się w takich warunkach nawet diesel sporo spali.Wszystkie wyniki z większymi wartościami spalania świadczą tylko i wyłącznie o złym stanie silnika lub większej dynamice jazdy - choć nie uważam żebym jeździł jak emeryt. Jeśli chodzi o jazdę w warunkach zimowych bardzo polecam fabryczną szpere 25% (układ blokujący mechanizm różnicowy)nie ma żadnych problemów z jazdą po nieodśnieżonych drogach.Ogólnie auto bardzo fajne i dość ekonomiczne jeśli chodzi o spalanie i koszty eksploatacji i mogę je każdemu z czystym sumieniem polecić tylko najpierw polecam się zastanowić czy 115km mi na pewno wystarczy?? Czy może od razu wybrać większy silnik?? Kupując nie zwracałbym uwagi na najtańsze egzemplarze są one przeważnie bardzo "zajechane" a ich reanimacja może okazać się nieopłacalna, lepiej dołożyć parę PLN i mieć pewne auto, które mimo swojego wieku jeszcze trochę posłuży.

więcej »

LPG
11,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.03.2010 20:40:02 przez

Jest to moje drugie BMW 320i, poprzednie miałem w wersji Coupe, a teraz mam Kombi. Obydwa na gazie. Spalanie mam na poziomie 11,5l gazu oraz 1 do 1,5l benzyny (na każde 100km). Spalanie nie różni się od poprzedniego BMW. Robię około 45tys km rocznie, a BMW męczę od 4 lat. Trasy jakie robię to 50/50. Miasto Wrocław, a nie jakieś miasteczko z dwoma dużymi skrzyżowaniami bez sygnalizacji świetlnej. W zimę pali mi średnio litr więcej. Jeżdżę bardzo dynamicznie, ale nie palę kapci itp.. Ze świateł na ogół jestem pierwszy, poza miastem non stop 120-160km/h. Zdarza się, że spali mi 17l gazu ale jak mi padnie sonda lub jakaś inna drobnostka. Nie piszcie, że to auto jest drogie w utrzymaniu bo to jest nie prawda. Miałem jeszcze inne auta i tak np Golf III wcale nie jest tańszy jeśli chodzi o części. Kupuję zawsze części dobrych marek i jeśli za coś do golfa płacę 150zł, a do BMW 170zł to nie jest to dla mnie żadna różnica. Jak mówimy, że np popychacze hydrauliczne do golfa kosztują mniej to tylko dlatego, że jest ich o połowę mniej. Proste jak cep. Jeszcze jedno - nie porównujmy aut zagazowanych nie sekwencją bo to jest nieporozumienie. Przerabiałem ten temat przez jakieś 5 tys km i zmieniłem na Staga 300. Spalanie było większe bo 14l gazu nie schodziło, ale benzyny szło trochę mniej. Tyle, że auto muł jakich mało. Pozdrawiam ludzi jeżdżących TDI oraz życzę im aby nie wydali wszystkich zaoszczędzonych złotówek na naprawę silnika. Kurczę, coś nie mogę się wygadać - jeszcze jedno - jak kupujemy do golfa sworznie firmy "kogucik" i płacimy 25zł, a do BMW kupujemy Lemfordera za 65zł to, rzeczywiście BMW jest droższe w utrzymaniu :-)

więcej »

ON
8,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.11.2013 17:08:31 przez

Posiadam go od 3 miesięcy silnik sprawny pali od strzału nie kopci przebieg około 250tyś km to już mój chyba 8 Diesel ale czwarty Tds mam jeszcze Bmw E39 Touring 2.5Tds,wcześniej Omegę B kombi 2.5Tds i wcześniej Bmw E36 sedan 2.5Tds silniki są rewelacyjne pod warunkiem że nie są katowane kultura wysoka są dobrze wyważone a co do spalania 2.5 Tds Bmw E36 Sedan9-10.5l/100km,E39 10-11.5l/100km i Omega nawet 13l/100km wszystko jazda po mieście...zakup 1.8ds porażka mimo tego ze jest sprawny duży plus za brak bolączki cięzkiego odpalania na ciepło zasługa 4cylindrów łańcuch tu nie cierpi jak w 6 cyl.ale dzwięk motoru 4cyl...porażka ale to nie problem najważniejsze spalanie jazda na odcinkach 2-8km spalanie 9-10l/100km jestem kierowca zawodowym i tak jak pisałem silnik jest idealny jeżeli chodzi o stan techniczny!zaskoczony jestem tym spalaniem dynamika taka sobie da sie przeżyć ale jeżeli bym wiedzial że to tyle pali bez wachania byłby w gospodarstwie domowym drugi 2.5TDS lub benzyna min 2.0 jak najbardziej odradzam silnika 1.8Tds lub 1.7 nie rozumiem tego oznaczenia w dowodzie pisze 1705cm3 a emblemat 1.8!!!Osobiście doradzam kupić 2.5TDS lecz nie zajechanego silniki są naprawdę super tylko trzeba uważać na paliwo i temperaturę silnika!!!!raz przegrzany i koniec

więcej »

Pb
9,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.02.2014 19:38:07 przez

Witam Po roku użytkowania mogę się wypowiedzieć na temat mojego BMW e36 320i 150km w sedanie. Na początku zaznaczę, że mój egzemplarz jest w stanie nienagannym, nie wiem jak to się dzieje, ale w celu wyeliminowania błędu pomiarowego wykonywałem kilka pomiarów przyspieszenia od 0 do 100km/h i uzyskane wyniki zawsze oscylują w granicach 9,2-9,4s, jest to lepiej od wartości katalogowych nowego silnika o jakieś 0,5s. Nie lubię szkopów, ale BMW to jest ich arcydzieło, skoro 20-letnie auto potrafi takie rzeczy. Wracając do spalania przy normalnej jeździe (do 3000 obr./m) na krótkich odcinkach (dojazdy do pracy 5km), autko pali 10 litrów, wynik nie jest powalający, jednak do zaakceptowania jak dla mnie. Trasa i prędkości do 110 km/h (3000 obr./m) 7,0-7,5 litra, a to już jest super osiągnięcie. Zabawy na placyku, jazda 180km/h i wyprzedzanie sznureczka 6-7 samochodów to już jest kosztowna impreza, mam wrażenie że wtedy spalanie zbliża się do 18-20 litrów. Wnioski generalne, BMW zaczynają się od pojemności 2000cm3 wzwyż, jak ktoś lubi czasem przycisnąć to polecam silnik 2800cm3, sam mam zamiar taki nabyć, bo pali litr mniej od mojego, a do dyspozycji dodatkowo 43 kucyki. Szerokiej drogi i taniej benzyny dla kierowców z samochodów charakterem.

więcej »

Pb
8,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.02.2011 18:04:50 przez

Witam czytających. Mówiąc ogólnie samochód z lat 90, którego sylwetka się nie postarzała, do dziś się podoba i zwraca na siebie uwagę, w środku nieco plastikowo (ale w końcu to nie 5tka klasy średniej wyższej czy 7mka klasy luksusowej) ale środek również ponadczasowy jak na pojazd z tamtych lat, sportowe zacięcie zegarów z czerwonym podświetleniem, w połączeniu z wygodnymi fotelami, dobrym wyciszeniem oraz dość bogatym wysposażeniem jakim nie wiele pojazdów mogło pochwalić się w tamtych latach. Silnik M43 (czyli 103km) charakteryzuje się wysoką niezawodnością i trwałością (Dla przykładu mam znajomego który jeździł, silnik padł dopiero przy 918tys!) oraz niskim spalaniem (zimą maluch potrafił więcej spalić, i w mieście i w trasie szczególnie przy wyższych prędkościach) Jednak aby samochód służył nam długo i bezawaryjnie, należy dokonywać wszelkich napraw na czas, używać markowych części a gwarantuję że się nie zawiedziecie. Podobnie jak przedmówca nie proponuję instalacji LPG. Ogólnie samochód dobry dla osób młodych, zaczynających przygodę z motoryzacją, jak i dla doświadczonego kierowcy, z dwójką dzieci lubiącego wyrózniać się na drodze, ceniącego bezpieczeństwo i komfort. Polecam! BMW robi na prawdę świetne samochody :)

więcej »

Pb
9,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.06.2014 19:10:33 przez

Jest to moje drugie autko i szczerze powiedziawszy jest to najlepsza rzecz jaką do tej pory w życiu kupiłem :). Jeździ jak marzenie, 6 cylindrów sprawia niesamowitą frajdę z jazdy, kultura pracy silnika powalająca (auto ma już 18 lat!), w zakrętach trzyma się niesamowicie (rozłożenie masy 50/50, różnica 10 kilo, sprawdzałem na wadze osiowej). A nie zapomnijmy, że to zwykły sedan, do jazdy na co dzień, a nie M3! Spalanie jak najbardziej w normach tej klasy. Jeżeli nie przekraczamy 100 na trasie, to można liczyć się ze spalanie 7.0-7.4L. koło 60-70 można nawet zejść poniżej 7miu. Przy dynamicznej jeździe spalanie koło 10ciu. Na piątym biegu przy wciśniętym gazie w podłodze od 130 do 220 cały czas 18L. Kiedyś może zagazuje, na razie średnio z 40-5=60zł/100km płacę i boli po kieszeni... Leje 98 na stacji Orlen, raz zalałem na jakiejś "byle jakiej", było ponad 20gr taniej na litrze, różnica w przyśpieszeniu dość mocno odczuwalna. Polecam z całego serca. Jedyna wada, to zbyt krótka skrzynia biegów, ale da się to obejść wkładając dłuższy defer. Na dzień dzisiejszy 3tyś obr/min to około 100km/h, a więc silnik trochę się męczy przy 130-150... Ale za to przyśpiesza świetnie. Jeszcze raz polecam.

więcej »

Pb
7,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 06.11.2011 09:59:19 przez

No to jestem już po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów i mogę co nie co opowiedzieć ile spala moja beta. Mianowicie przy jeździe ekonomicznej z pełnym obciążeniem na dystansie 920 km zszedł mi cały baczek, czyli około 60 l Pb95. Trasa przedstawiała się następująco: 700 km drogi krajowe i ekspresówki oraz 250 km dróg miejskich. Spalanie w tej sytuacji wyszło mi na poziomie 6,5-6,6. Średnia prędkość wynosiła około 80-120 km/h. Jeśli chodzi o jazdę po autostradzie, to przy prędkościach jakie uzyskiwałem 140-160 km/h, ten poczciwy wózek spalał już 8,1-8,3l/100km, co i tak uważam za bardzo przyzwoity wynik. Jeśli chodzi o jazdę miejską, wynik oscyluje w granicach 8,5-10,0 l/100km, w zależnościach jakie warunki atmosferyczne panują oraz od natężenia ruchu. Nadmienię, iż staram się jeździć ekonomicznie. Oczywiście można bez problemu uzyskać wynik powyżej 12l/100km, wystarczy zmieniać biegi przy 3000-3500obr/min, ruszać spod świateł z piskiem opon i hamować tuż przed nimi i wynik gwarantowany. Jeżeli jednak ktoś jeździ spokojnie, stosuje się do zasad eco-driving´u, to wyniki które ja uzyskałem można swobodnie uzyskać. Pozdrawiam :)

więcej »

ON
7,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.03.2008 19:24:09 przez

jak na silnik o pojemności 2,5 L spalanie rzędu 9,9 l/100 na mieście przy dość dynamicznej jeździe (szybkie startowanie spod świateł, wysokie obroty 4-5 tyś) to bardzo dobry wynik, zwłaszcza że robiłem test i jeździłem grzecznie wyszło mi poniżej 8l/100 ale dla młodego pełnego energii kierowcy trzeba przyjąć 10 litrów ropy na 100 i jeszcze nigdy nie wyszedłem poza tą norme w trasie jest już lepiej z lubina do wrocławia wyszło mi 5,5 l/100 przy stałej prędkości 120km/h a średnio 6,5l/100 weźmie na trasie Za wymianę oleju, filtra oleju, filtra powietrza, filtra paliwa, oleju na moście i oleju w skrzyni (wszystko pełne syntetyki) dałem 330 zł Tulejka tylnego zaw. 50 zł Nie są to ceny z kosmosu i nie słuchajcie ludzi którzy nie znają marki i tylko żyją wciąż wkoło stereotypu że to bmw to drogie dużo pali części drogie itp itd bo to nie prawda sam zarabiam nie dużo i bez problemu jestem w stanie utrzymać auto, nawet oc kosztuje mało bo 470 zł rocznie ! za taką pojemność to śmieszne pieniądze (60% zniżek) niektórzy wiele więcej płacą za pojemności 1.1 lub mniejsze

więcej »

LPG
13,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 17.04.2012 23:57:27 przez

Witam wszystkich jak tak patrze co niektórzy piszą że ich auta palą po 6 itrów w trasie to śmiać mi się chce, podałem całkiem realne ilości spaania auta na gazie, posiadam instalacje sekwencyjną. poruszam się głównie po mieście i zazwyczaj nie zostaje w tyle na światłach ale też staram się nie przekraczać 4 tys. obr. w mieście jeśli są duże korki potrafi wciągnąć nawet 20 litrów gazu lecz jeżdżąc normalnie po mieście pali około 15 litrów a benzynki 10.5 jeśli nie przekraczam 2800 obr. Ogólnie auto polecam na trasy bardzo elastyczne i nawet jeśli jadę bardziej dynamicznie spalanie gazu jest na poziomie 12 litrów z tym że nie zdarzyło mi się żeby ktoś mnie wyprzedził a co do miasta to poruszam się po gdańsku więc jest to duże miasto w którym co chwile stoisz na czerwonym świetle. Więc jesli chcesz jeździć po mieście nie polecam tego auta, jeśli jeździsz więcej na trasie to owszem ja ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego autka jeszcze nigdy mnie nie zawiodło Pozdrawiam wszystkich posiadaczy :D

więcej »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o BMW Seria 3

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o BMW Seria 3

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki napędowej.

BMW Seria 3 - zobacz filmy

BMW M3 3.0 R6 431 KM (Unofficial) - acceleration 0-100 km/h
BMW M3 3.0 R6 431 KM (Unofficial) - acceleration 0-100 km/h Na prezentacji w Portugalii postanowiliśmy sprawdzić przyspieszenie BMW M3. Droga nie była płaska, więc to trochę pomogło, ale na pokładzie było dwóch dwumetrowców, co trochę przeszkodziło :-) Efekt nas zaskoczył. Zresztą zobaczcie sami!
BMW M3 431 KM, 2014 - prezentacja AutoCentrum.pl
BMW M3 431 KM, 2014 - prezentacja AutoCentrum.pl Palimy gumy, budzimy senne portugalskie miasteczka, przeżywamy napady choroby lokomocyjnej i spalamy resztki paliwa - jednym słowem poznajemy nowe BMW M3. Zapraszamy do oglądania!
BMW M3 - palenie gumy!
BMW M3 - palenie gumy! Tytuł mówi wszystko - BMW M3 i palenie gumy :)
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 184 292
BMW Seria 3 E36 1 568

Polecamy!

Opony letnie - promocja!