Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

BMW Seria 3 E46 - Zużycie paliwa

BMW
Seria 3
E46
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi BMW Seria 3 E46
lista silników BMW Seria 3 E46
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 1 308 raportów spalania tego auta

Raporty spalania BMW Seria 3 E46

produkowany od
do
roku
,

Silniki benzynowe BMW Seria 3 E46

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt 100km *
Jedź taniej
 
Pb
 
Pb

Silniki benzynowe + LPG BMW Seria 3 E46

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt 100km *
Jedź taniej
 
LPG
 
LPG

Silniki Diesla BMW Seria 3 E46

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt 100km *
Jedź taniej
 
ON
 
ON
* cena paliwa z serwisu Paliwa
Filtr

Lista 1317 raportów spalania

ON
7,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 10.06.2013 przez

BMW E46 330CD, 2003r, piękny, ponadczasowy wygląd coupe, szczególnie w m-pakiecie. Ciężko kupić bezwypadkowe, głównie za sprawą niefrasobliwych właścicieli. W utrzymaniu droższy od Opla, Fiata czy innego rynkowo tańszego auta – tutaj mamy drogie części, naprawy, wymiany eksploatacyjne. Auto mocna seria, sprawdzana na hamowni 206KM/438Nm. Nieumiejętna jazda (zabawa) przy wyłączonych, świetnie pracujących systemach kontroli trakcji może skończyć się tragicznie. Całkiem spory moment obrotowy sprawia wiele radości, przy wyprzedzaniu zapewnia komfort i bezpieczeństwo dla siebie i innych uczestników ruchu drogowego. Spalanie – nie wierzyłem, dopóki nie kupiłem. Trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik pali jak 4-cylindrowa dwulitrówka, zaznaczam, że masa auta to 1500kg bez kierownika. Wszystkie wyniki to kalkulacje z dystrybutora (nie komputera pokładowego). Paliwo zawsze LOTOS Diesel Dynamic. Trasa spokojna – spalanie 5.5-6L, bardzo spokojna jazda + podstawowe zasady eco-drivingu, prędkości rzędu 80-90-100km/h, pusta droga: autostrada/krajówka. Trasa dynamiczna – spalanie 6-7L, bez pasażerów, wyprzedzanie wszystkich zawalidróg, tirów, prędkości 100-140km/h, umiarkowany eco-driving Trasa BARDZO dynamiczna – spalanie 7-8.5L (przykład: wiozłem znajomych na wesele), oczywiście spóźnieni, 3 osoby na pokładzie, szybka i dynamiczna jazda, odcinki autostradowe momentami 200km/h, większość trasy autostradowej 140-160km/h, drogi krajowe w ruchu bieżącym 90-120km/h + wyprzedzanie przy każdej okazji, brak eco-drivingu Miasto – na co dzień spalanie 8-9L (!!!), dynamiczne miasto (pierwszy ze świateł, 50-70) start+stop, eco-driving od świateł do świateł. Nigdy nie zrobiłem wyniku większego niż 10L w mieście. Generalnie liczby są zmienne, podaję takie jakie ja mam najczęściej przy swoim stylu jazdy. Osoba posiadająca stalowe nerwy, anielską cierpliwość i doktorat z samokontroli zrobi lepsze wyniki 200 konnym autem w trasie i w mieście. Tylko po co :)

więcej »
ON
7,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.09.2015 przez

BMW e46 320d (150) 2002r. Auto naprawdę godne polecenia pod warunkiem, że kupicie zadbany egzemplarz. Moje e46 pochodzi z marca 2002r także ma już na karku 13 lat. Wiadomo, że nikt nie sprzedaje wyremontowanego auta. Niestety ja miałem problemy z uszczelniaczami w silniku. Po 2tys. km zaczęły się problemy. pierwsza poszła uszczelka pod klawiaturą ale to podobno normalne w tych modelach. Po kolejnych 2tyś znowu problem z wyciekającym olejem. Tym razem poszło kilka uszczelniaczy, przewód nad turbiną i obudowa termostatu. Same uszczelniacze groszowa sprawa ale robocizna...szkoda gadać. Silnik ciasno zabudowany i trzeba odkręcać mnóstwo elementów aby wymienić jeden gumowy przewód. Po wymianie nieszczelnych elementów BAJKA. Co do spalanie ( SKRZYNIA AUTOMATYCZNA)... pierwsze tygodnie wielkie rozczarowanie. Auto paliło przy delikatnej jeździe 10,5l w malutkim mieści. Nadszedł czas wymiany filtrów(oleju, paliwa, powietrza, kabinowego do tego filtr w skrzyni), olej w silniku, olej w skrzyni no i odma. Jak ręką odjął. Auto w mieście przy normalnej jeździe nie mam tu na myśli jazdy emeryckiej ale i nie katuje auta przed obawą, że znowu pójdzie jakaś uszczelka spala w granicach 7,5litra. Myślę, że wymiana filtrów i płynów przyczyniła się do tego wyniku ale również to, że nauczyłem się obchodzić z gazem w automacie. Co do spalanie w trasie 205km (połowa trasy 90km/h, druga połowa 140km/h momentami do 180km/h) średnio wychodzi od 6 do 6,5 litra z włączoną KLIMATYZACJĄ. Takie spalanie jak najbardziej mnie satysfakcjonuje. Idzie zima i czas pokaże jak to będzie wyglądało przy temperaturze poniżej 0*C. W przednim zawieszeniu coś puka ale zajmę się tym dopiero po zimie. Co do silnika (odpukać w niemalowane) jak na razie nie ma problemów. Pomimo sporych wydatków szczerze polecam to auto. JEDNA UWAGA nie powielajcie mojego błędu i unikajcie handlarzy. Pozdrawiam!

więcej »
Pb
8,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.10.2014 przez

Powyższe dane są przeze mnie liczone bardzo precyzyjnie ale wymagają wyjaśnienia - pozycja "średnie minimalne spalanie" to moje ogólne średnie spalanie liczone jako wszystkie tankowania do całkowitego przebiegu jaki do tej pory zrobiłem tym samochodem. W sumie przez ponad 4 lata zrobiłem nim 26 503 km i zatankowałem 2154,51 litrów paliwa. Średnie maksymalne spalanie to wartość liczona z pojedynczego tankowania pod korek. Jeżdżę głównie po Krakowie, ale kiedyś z żoną pojechaliśmy tym autem na wakacje z rowerami na dachu, jechałem możliwie oszczędnie i wtedy właśnie osiągnąłem wynik 6,34 l/100 km. Kilka słów komentarza do samego auta - E46 z tym silnikiem jest całkowicie bez sensu. Jeżeli szukamy oszczędnego auta to na pewno nie będzie nim BMW, koszty eksploatacji są o wiele większe niż w innych markach - naszym podstawowym autem jest Megane II kombi z silnikiem 1.5 dCi i to jest o wiele sensowniejsze auto - praktyczne, oszczędne i - jak dotąd - bezawaryjne, wbrew powszechnym opiniom. Jeżeli natomiast koniecznie chcemy BMW bo jesteśmy entuzjastami motoryzacji, to należy poszukać E46 z silnikiem 6-cylindrowym. Będzie o wiele bardziej dynamiczne, rasowe i da nam masę frajdy. A przy okazji pokaźne rachunki to zapłaty. BMW E46 jest już starym autem i nawet gdy ma niewielki przebieg (moje ma 110 tys., tak, autentyczne, bo znam je od nowości) i jest w idealnym stanie, zawsze coś się zepsuje bo to już są po prostu stare auta. A to pojawi się wyciek ze skrzyni, a to pęknie sprężyna, pojawią się luzy w zawieszeniu, padnie zamek centralny albo rozszczelni układ chłodniczy. To wszystko przydarzyło się mi w ostatnich 6 miesiącach.

więcej »
ON
6,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.10.2011 przez

Zużycie paliwa zależy tylko i wyłączne od nogi kierowcy :) Po pierwsze komputer oszukuje od 1-2 l w zależności od zmienności stylu jazdy, Jeśli będziemy jeździli cały czas tak samo czyli oszczednie albo pedał w podłoge to spalanie będzie zaniżane o 0.5 litra. Udało mi się raz zejśc do 5.5 litra w mieśćie(wg komputera) w rzeczywistości 6.7. Na trasie przy predkości 120 wg komputera 5.7; 130 6.3; przy 160 na trasie jaworzno wrocław komputer pokazał 6.5 a w rzeczywistości wyszło 8. Spalanie jak na pojemnośc i moc bardzo przyzwoite, teraz mam 213 koni i bede mierzył czy spalanie się zmieniło. Jednak ceny napraw nie są już tak przyjemne, w serwisach jeśli widzą bmw to odrazu 100 za wjazd do serwisu. Przykładowe ceny części eksploatacyjnych: - filtr kabinowy 70 zł - filtr oleju 30 zł - filtr paliwa 120 zł - filtr powietrza 100 zł - olej (wchodzi 7 litrów) ok 300 zł - tarcze hamulcowe:przód od 250 zł/szt tył 170/szt - klocki przód 150 kpl tył 90 kpl - wahacze od 400 zł szt Z większych napraw i przeglądów to: Regeneracja wtrysków 2500zł ~250.000 km Regeneracja pompy 2000zł ~200.000 km Turbina około 2000zł ~300.000 km Maglownica wymiana 6500zł ~350.000km (wymiana +regeneracja 2500zł) Poduszki silnika i skrzyni 300zł ~300.000km Wymiana kompletu sprzegla 2500zł ~?km Remont silnika (pekniety wal korbowy) 8500zł Remont silnika (urwana klapka zawirowań) 5500zł ~70.000+km Przeplywka 450zł Koło pasowe 600zł zawór podciśnienia turbiny 120 zł Koło dwumasowe 1700zł Klima 200zł ~1 rok termostat 179zł ~?km Pomki spryskiwaczy (z wymianą) 170zł szyba 300zł reflektory. Mocowanie mostu 1000zł ~? km

więcej »
LPG
8,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 08.07.2016 przez

CHYBA JEDEN Z OSTATNICH PRAWDZIWYCH SAMOCHODÓW. Silnik na tle współczesnych może pali dużo, ale po założeniu instalacji gazowej nie ma bólu głowy na stacji! Prosta 8 zaworowa konstrukcja z bardzo przyjemną charakterystyką pracy. Wół roboczy! Polecam ten silnik. Szkoda, że nie ma go w wersjach po lifcie. Elementy wnętrza super spasowane, dobre materiały. Przejechałem moim samochodem już blisko 80tys. km w ciągu ponad 3 lat i jestem bardzo zadowolony. Instalację za 2400zł założyłem zaraz po kupnie i był to strzał w dziesiątkę. Samochód kupiłem osobiście w Niemczech z przebiegiem 156tys. km - przebieg prawdziwy! Teraz ma 234tys. nie bierze oleju. Jedynie ze względu na powiększenie rodziny szukam kombi. Inaczej obecny samochód mimo wieku miałby u mnie dożywotkę! W mieście pali 10l LPG, na trasie muskając gaz i jeżdżąc tempem "ciężarówkowym" spalił 7,3l - dystans ponad 500km. Autostrada tylko kierowca i niewielki bagaż 130km/h - 8,5-9,2l/100km, przy 160-170km/h może spalić już 10,5, 11MAX. Nie ma dwumasy, nie ma vanosów, zmiennych skoków zaworów i innych rzeczy, które mogłyby się z czasem zużyć. Przy jeździe w pojedynkę 118KM w zupełności wystarcza, ale przy komplecie osób przydałoby się 40KM więcej. Ale wolę czasem nie mieć tyle frajdy z jazdy, niż płacić majątku za serwis. Wyremontowałem tylne zawieszenie - 800zł Lemforder + geometria 150zł w Kijance w Kielcach. Regeneracja maglownicy 480zł + zbieżność, tuleje przednich wahaczy, hamulce przód ATE 500zł, tył Bosch 300zł (bosch szajs!) i jeżdżę, jeżdżę, jeżdżę! JESZCZE RAZ POLECAM TAKI SILNIK. OCZYWIŚCIE W ZADBANYM EGZEMPLARZU!

więcej »
ON
8,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 14.11.2013 przez

Na trasie auto spisuje się bardzo dobrze. Robie nim dalekie trasy,bo pracuję w Anglii i jeżdżac do Polski pokonuję dystans ponad 1500km przy czym auto spala mi ok6.5-7.0litrów/100km,a prędkość oscyluje w granicach 120-140km/h Na takiej trasie zawsze mam pełen bagażnik i min.4 osoby w samochodzie. To nie wiele patrząc na pojemność auta i to że posiada ono automatyczną skrzynię. Raz zdażyło mi się jechać przez ponad 300km na dojazdówce,bo złapałem kapcia-bmw spaliło wtedy średnio 5.5litra,ale jadąc na tempomacie z prędkością nie większą niż 80-90km/h to żadna przyjemność.Zwłaszcza w tak dalekiej trasie kiedy po drodze wyprzedzają Cię ciężarówki i skutery. Jeżdżac tylko po mieście trzylitrówka pali mi w granicy 8.5 do nawet 10litrów.(Szczególnie w okresie zimowym). Co ważne-rozmiar kół też ma znaczenie od tego ile nasze auto potrafi spalić. Przed zmianą moich kół z rozmiaru 205/45 na 225/40 auto paliło średnio(trasa-miasto) 7.5litra,a po zmianie nigdy nie zeszło poniżej 8-miu litrów. To nie wiele jeżeli ktoś pokonuje swoim BMW krótkie dystanse,natomiast przy trasach liczących sobie ponad 1000km taka kalkulacja może mieć już większe znaczenie. Ogólnie mówiąc M57 to solidna,oszczędna konstrukcja,która gwarantuje dobre osiągi i bezproblemowo można nim pokonywać bardzo dalekie trasy i których koszta nie przyprawią kierowcy o zawał serca. Polecam ten motor i planuję zamianę na kolejną trzylitrówkę...ale już nowszej generacji.

więcej »
LPG
11,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.09.2011 przez

osobiscie nie posiadam 328 lecz 320D aczkolwiek miałem okazje testować 328 i byłem naprawde bardzo miło zaskoczony spalaniem tego samochodu , wiadomo za spalanie odpowiada łącznik pomiędzy siedzeniem kierowcy a kierownicą :) osobiscie 320d spala mi nawet 13 litrów a wcale bardzo go nie cisne bo poprostu nie mam czym przycisnąć , wszyscy mi mówili że moje auto świetnie chodzi itd , ja mimo wszystko jadac pod góre np na 2000 rpm nie mogłem wydzierżyć a 2000 rpm = połowa zakresu obrotów możliwych do wykozystania , wiec max moment obrotowy juz miałem i co ? i redukcja i co ? i nic . przypomniało mi się to podczas jazdy 328 czyli że gdy jade np na 5 biegu 90 i zredukuje w 320d na 3 to nie dzieje sie nic , a w 328 ,,, dzieje się wiele koszty utrzymania obydwu są podobne , benzyny nieco nizsze ( własciciciele pewnie powiedzą że znacznie , ale to nie do konca prawda ) a spalanie ? wyzsze bo po miescie od 10 do nawet 17l ale jesli chcesz zaoszczędzić na paliwie po miescie nie kupuj diesla a załuż gaz , 17l lpg = 8,5 PB a żeby spaliła 17l na 100 musicie ją naprawde mocno ciśnąc i wlasnie wersją z lpg jechałem , cena nizsza , przebieg nizszy całość lepiej wygląda w trasie pali od 8 do 13 litrów LPG benzyny może mniej , nie mam pojęcia . 8l lpg - 4l ON mój schodzi do max 5.4 . PS drugi raz nie kupilbym 320d lecz 328 , owszem 330d moze byc szybszy od 328 ale ekonomia ,,, całkiem mija się z celem , pozdrawiam

więcej »
LPG
14,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 20.09.2014 przez

ludzie co niektorzy to chyba pchaja te auta jak czytam te raporty to nie wiem o co kaman silnik zmieniony 323 170km wtryski i reduktor z wyzszej polki przebieg 200tys silnik ani grama oleju miasto jazda serdnia ale tak ze mnie nikt nie wyprzedza tylko mnie blokuja krotkie odcinki 15-16l wiekszosc na klimie na kompie na benzynie pokazuje ok 12l trasa -autostrada na tempomacie 160 v navi nie licznikowa chociaz sie pokrywa 15l przejechane z taka predkoscia do wyczerpania gazu max praktycznie bez zwalniania przy 180 ponad 17 l na tych samych zasadach po kazdym zwolnieniu max przyspiesznie do 180 min spalanie 12-13 na trasie przy jezdzie przepisowej nieautostradowej wg ograniczen ale ostrym wyprzedzaniu i hamowanu bo niektorzy niestety jezdza wolniej ogolnie spalanie uwazam ze b dobre biorac pod uwage mase auta prawie 1400kg felgi 17 i opony 215 cisnienie w oponach 2,8 bara wszystkie wyniki co bardzo wazne na idealnie wyskalowanym liczniku wiekszosc zawyza moze stad takie u niektorych abstrakcyjne wyniki i oczywiscie na klimie ale malo obciazonej przynajmniej w trasie bo wyniki z jazdy noca i do nastepnych dodajacych opis zeby uwzglednili wszystkie te wytyczne ktore ja uwzglednilem bo wiekszosc raportow to na zasadzie zyczeniowej nie popartej konkretami a jesli juz to bardzo niekonkretnymi to juz moj ktorys raport ktoregos auta i jakos zawsze moje ata pala najwiecej a kazde auto technicznie w stanie idealnym doinwestowane 0 brania oleju itd

więcej »
ON
8,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.02.2014 przez

Posiadam od 2 tygodni z 2002 roku w sedanie ślicznotkę e46 automat. Nadmienię, że temperatura w tym czasie jest ok 0 stopni, a jeżdżę na trochę szerszych niż standardowe oponach 225/45/17 przód i tył. Do meritum: Wszystkie dane podaje na podstawie wskazań komputera. Na trasie minimalnie spalał 6.2, natomiast przy zablokowaniu go na autostradzie na tempomacie na 180 km/h imponująco spalał tylko 10L/100km. Natomiast przy jeździe po niedużym mieście, gdzie jest mało sygnalizacji świetlnych pali ok 11L/100km. Jak ruszam, to wskazówka opiera się za wskazaniem 20 L/100km. Auto nie nadaje się do ekonomicznych podróży po mieście. Jak się go rozbuja to jest ok. Automat działa super wygodnie i bez zarzutów, ale to co potrafi zrobić ze spalaniem... 20km/h jazda po parkingu w trybie D i spalanie wyskakuje 10-15 L/100km. Ale jeżeli zmienię wtedy na sekwencyjną zmianę i zapnę mu 1, to spada i jest ok. Czy to dużo? Poprzednio miałem octavie 1.9 tdi 90KM, ale chyba coś było nie tak, bo paliła średnio po ponad 7L. Ale tu jest moc...:) Pozdrawiam wszystkich, którzy nie ulegają propagandzie jełopów w TV, że BMW jeżdżą tylko złodzieje, bandyci, sutenerzy, gangsterzy... Co do ceny części odsyłam, aby porównać poszczególne, a później się wypowiadać. P.S Silnik ma takie brzmienie, że gdyby nie włączać muzyki w radio (audio też rewelacyjne dla ucha), to nie było by żadnej straty

więcej »
Pb
10,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.05.2016 przez

Miasteczko 12tys mieszkańców. Mi wyszła Bunia średnio 9.5L trasy małe od 3do 16km z pędkością od 90-110KM/H w tym wyprzedzanie innych aut itp. Nie jeżdżę od świateł do świateł do odcięcia bo wtedy by wypiła swoje pewnie. Trasa i jazda do 140KM/H wyszła tak 8.4L silnik rozgrzany 5bieg nie ma wachlowania więc dużo nie wypije oczywiście nie robie dużych tras to był pomiar na 250KM odcinku krajówką . Z mojej obserwacji komputer pokazuje najmniejsze spalanie przy 95KM/H ale wiadomo, że to nie TDI żeby go trzymać do 2tys obrotów i jeździć na kropelkę :) Ja nie przekraczam 4tys obrotów przy zmianie biegu ale nie powiem, że nie lubie depnąć do 6,5tys obrotów :) Myślałem, że będzie gorzej miałem wcześniej dobrze utrzymaną 320d 136KM i paliła mi do 7.5L ON ale do odcięcia średnio 6,5L ta 2.5L benzyna do odcięcia spaliła by pewnie 12L nie powiem jestem zadowolony w porównaniu do diesla koszt napraw dużo tańszy. No ale 6garów to różnica duża nigdy nie miałem 6cylindrów a teraz jestem szcześliwy dźwięk inny inaczej się zbiera miła dla ucha :) Koledze 328 193KM pali do 14L LPG ale tam zawsze jest do odcięcia gdy spaliła 12L LPG zastanawiał sie co tak mało :)

więcej »