Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

BMW TRENDS 4/2014 nadjeżdża!

BMW TRENDS 4/2014 nadjeżdża!

BMW Seria 3 E46 - Zużycie paliwa

Podsumowanie 1 129 raportów spalania tego auta

Raporty spalania BMW Seria 3 E46

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe BMW Seria 3 E46

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
13,3
-
23 / -
69,4 zł
-
 
16,4
15,4
3 / 2
85,5 zł
39,0 zł
 
8,1
10,0
42 / 15
42,2 zł
25,3 zł
 
8,4
10,2
36 / 4
43,8 zł
25,8 zł
 
9,0
10,1
35 / 9
46,9 zł
25,6 zł
 
8,5
10,0
75 / 27
44,3 zł
25,3 zł
 
9,4
11,6
63 / 16
49,0 zł
29,4 zł
 
9,8
12,0
39 / 7
51,1 zł
30,4 zł
 
10,0
10,9
37 / 12
52,2 zł
27,6 zł
 
10,6
12,3
21 / 7
55,3 zł
31,2 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
10,3
11,6
33 / 15
53,7 zł
29,4 zł
 
11,3
11,9
38 / 9
58,9 zł
30,2 zł
 

Silniki Diesla BMW Seria 3 E46

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
6,1
43
31,2 zł
 
6,7
221
34,2 zł
 
6,7
179
34,2 zł
 
7,8
72
39,8 zł
 
7,9
45
40,3 zł
 
Filtr

Lista 1129 raportów spalania

sortuj komentarze od
ON
7,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 10.06.2013 15:10:09 przez

BMW E46 330CD, 2003r, piękny, ponadczasowy wygląd coupe, szczególnie w m-pakiecie. Ciężko kupić bezwypadkowe, głównie za sprawą niefrasobliwych właścicieli. W utrzymaniu droższy od Opla, Fiata czy innego rynkowo tańszego auta – tutaj mamy drogie części, naprawy, wymiany eksploatacyjne. Auto mocna seria, sprawdzana na hamowni 206KM/438Nm. Nieumiejętna jazda (zabawa) przy wyłączonych, świetnie pracujących systemach kontroli trakcji może skończyć się tragicznie. Całkiem spory moment obrotowy sprawia wiele radości, przy wyprzedzaniu zapewnia komfort i bezpieczeństwo dla siebie i innych uczestników ruchu drogowego. Spalanie – nie wierzyłem, dopóki nie kupiłem. Trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik pali jak 4-cylindrowa dwulitrówka, zaznaczam, że masa auta to 1500kg bez kierownika. Wszystkie wyniki to kalkulacje z dystrybutora (nie komputera pokładowego). Paliwo zawsze LOTOS Diesel Dynamic. Trasa spokojna – spalanie 5.5-6L, bardzo spokojna jazda + podstawowe zasady eco-drivingu, prędkości rzędu 80-90-100km/h, pusta droga: autostrada/krajówka. Trasa dynamiczna – spalanie 6-7L, bez pasażerów, wyprzedzanie wszystkich zawalidróg, tirów, prędkości 100-140km/h, umiarkowany eco-driving Trasa BARDZO dynamiczna – spalanie 7-8.5L (przykład: wiozłem znajomych na wesele), oczywiście spóźnieni, 3 osoby na pokładzie, szybka i dynamiczna jazda, odcinki autostradowe momentami 200km/h, większość trasy autostradowej 140-160km/h, drogi krajowe w ruchu bieżącym 90-120km/h + wyprzedzanie przy każdej okazji, brak eco-drivingu Miasto – na co dzień spalanie 8-9L (!!!), dynamiczne miasto (pierwszy ze świateł, 50-70) start+stop, eco-driving od świateł do świateł. Nigdy nie zrobiłem wyniku większego niż 10L w mieście. Generalnie liczby są zmienne, podaję takie jakie ja mam najczęściej przy swoim stylu jazdy. Osoba posiadająca stalowe nerwy, anielską cierpliwość i doktorat z samokontroli zrobi lepsze wyniki 200 konnym autem w trasie i w mieście. Tylko po co :)

więcej »

ON
6,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.10.2011 15:30:06 przez

Zużycie paliwa zależy tylko i wyłączne od nogi kierowcy :) Po pierwsze komputer oszukuje od 1-2 l w zależności od zmienności stylu jazdy, Jeśli będziemy jeździli cały czas tak samo czyli oszczednie albo pedał w podłoge to spalanie będzie zaniżane o 0.5 litra. Udało mi się raz zejśc do 5.5 litra w mieśćie(wg komputera) w rzeczywistości 6.7. Na trasie przy predkości 120 wg komputera 5.7; 130 6.3; przy 160 na trasie jaworzno wrocław komputer pokazał 6.5 a w rzeczywistości wyszło 8. Spalanie jak na pojemnośc i moc bardzo przyzwoite, teraz mam 213 koni i bede mierzył czy spalanie się zmieniło. Jednak ceny napraw nie są już tak przyjemne, w serwisach jeśli widzą bmw to odrazu 100 za wjazd do serwisu. Przykładowe ceny części eksploatacyjnych: - filtr kabinowy 70 zł - filtr oleju 30 zł - filtr paliwa 120 zł - filtr powietrza 100 zł - olej (wchodzi 7 litrów) ok 300 zł - tarcze hamulcowe:przód od 250 zł/szt tył 170/szt - klocki przód 150 kpl tył 90 kpl - wahacze od 400 zł szt Z większych napraw i przeglądów to: Regeneracja wtrysków 2500zł ~250.000 km Regeneracja pompy 2000zł ~200.000 km Turbina około 2000zł ~300.000 km Maglownica wymiana 6500zł ~350.000km (wymiana +regeneracja 2500zł) Poduszki silnika i skrzyni 300zł ~300.000km Wymiana kompletu sprzegla 2500zł ~?km Remont silnika (pekniety wal korbowy) 8500zł Remont silnika (urwana klapka zawirowań) 5500zł ~70.000+km Przeplywka 450zł Koło pasowe 600zł zawór podciśnienia turbiny 120 zł Koło dwumasowe 1700zł Klima 200zł ~1 rok termostat 179zł ~?km Pomki spryskiwaczy (z wymianą) 170zł szyba 300zł reflektory. Mocowanie mostu 1000zł ~? km

więcej »

ON
8,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 14.11.2013 15:14:37 przez

Na trasie auto spisuje się bardzo dobrze. Robie nim dalekie trasy,bo pracuję w Anglii i jeżdżac do Polski pokonuję dystans ponad 1500km przy czym auto spala mi ok6.5-7.0litrów/100km,a prędkość oscyluje w granicach 120-140km/h Na takiej trasie zawsze mam pełen bagażnik i min.4 osoby w samochodzie. To nie wiele patrząc na pojemność auta i to że posiada ono automatyczną skrzynię. Raz zdażyło mi się jechać przez ponad 300km na dojazdówce,bo złapałem kapcia-bmw spaliło wtedy średnio 5.5litra,ale jadąc na tempomacie z prędkością nie większą niż 80-90km/h to żadna przyjemność.Zwłaszcza w tak dalekiej trasie kiedy po drodze wyprzedzają Cię ciężarówki i skutery. Jeżdżac tylko po mieście trzylitrówka pali mi w granicy 8.5 do nawet 10litrów.(Szczególnie w okresie zimowym). Co ważne-rozmiar kół też ma znaczenie od tego ile nasze auto potrafi spalić. Przed zmianą moich kół z rozmiaru 205/45 na 225/40 auto paliło średnio(trasa-miasto) 7.5litra,a po zmianie nigdy nie zeszło poniżej 8-miu litrów. To nie wiele jeżeli ktoś pokonuje swoim BMW krótkie dystanse,natomiast przy trasach liczących sobie ponad 1000km taka kalkulacja może mieć już większe znaczenie. Ogólnie mówiąc M57 to solidna,oszczędna konstrukcja,która gwarantuje dobre osiągi i bezproblemowo można nim pokonywać bardzo dalekie trasy i których koszta nie przyprawią kierowcy o zawał serca. Polecam ten motor i planuję zamianę na kolejną trzylitrówkę...ale już nowszej generacji.

więcej »

LPG
14,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 20.09.2014 03:38:46 przez

ludzie co niektorzy to chyba pchaja te auta jak czytam te raporty to nie wiem o co kaman silnik zmieniony 323 170km wtryski i reduktor z wyzszej polki przebieg 200tys silnik ani grama oleju miasto jazda serdnia ale tak ze mnie nikt nie wyprzedza tylko mnie blokuja krotkie odcinki 15-16l wiekszosc na klimie na kompie na benzynie pokazuje ok 12l trasa -autostrada na tempomacie 160 v navi nie licznikowa chociaz sie pokrywa 15l przejechane z taka predkoscia do wyczerpania gazu max praktycznie bez zwalniania przy 180 ponad 17 l na tych samych zasadach po kazdym zwolnieniu max przyspiesznie do 180 min spalanie 12-13 na trasie przy jezdzie przepisowej nieautostradowej wg ograniczen ale ostrym wyprzedzaniu i hamowanu bo niektorzy niestety jezdza wolniej ogolnie spalanie uwazam ze b dobre biorac pod uwage mase auta prawie 1400kg felgi 17 i opony 215 cisnienie w oponach 2,8 bara wszystkie wyniki co bardzo wazne na idealnie wyskalowanym liczniku wiekszosc zawyza moze stad takie u niektorych abstrakcyjne wyniki i oczywiscie na klimie ale malo obciazonej przynajmniej w trasie bo wyniki z jazdy noca i do nastepnych dodajacych opis zeby uwzglednili wszystkie te wytyczne ktore ja uwzglednilem bo wiekszosc raportow to na zasadzie zyczeniowej nie popartej konkretami a jesli juz to bardzo niekonkretnymi to juz moj ktorys raport ktoregos auta i jakos zawsze moje ata pala najwiecej a kazde auto technicznie w stanie idealnym doinwestowane 0 brania oleju itd

więcej »

LPG
11,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.09.2011 15:42:10 przez

osobiscie nie posiadam 328 lecz 320D aczkolwiek miałem okazje testować 328 i byłem naprawde bardzo miło zaskoczony spalaniem tego samochodu , wiadomo za spalanie odpowiada łącznik pomiędzy siedzeniem kierowcy a kierownicą :) osobiscie 320d spala mi nawet 13 litrów a wcale bardzo go nie cisne bo poprostu nie mam czym przycisnąć , wszyscy mi mówili że moje auto świetnie chodzi itd , ja mimo wszystko jadac pod góre np na 2000 rpm nie mogłem wydzierżyć a 2000 rpm = połowa zakresu obrotów możliwych do wykozystania , wiec max moment obrotowy juz miałem i co ? i redukcja i co ? i nic . przypomniało mi się to podczas jazdy 328 czyli że gdy jade np na 5 biegu 90 i zredukuje w 320d na 3 to nie dzieje sie nic , a w 328 ,,, dzieje się wiele koszty utrzymania obydwu są podobne , benzyny nieco nizsze ( własciciciele pewnie powiedzą że znacznie , ale to nie do konca prawda ) a spalanie ? wyzsze bo po miescie od 10 do nawet 17l ale jesli chcesz zaoszczędzić na paliwie po miescie nie kupuj diesla a załuż gaz , 17l lpg = 8,5 PB a żeby spaliła 17l na 100 musicie ją naprawde mocno ciśnąc i wlasnie wersją z lpg jechałem , cena nizsza , przebieg nizszy całość lepiej wygląda w trasie pali od 8 do 13 litrów LPG benzyny może mniej , nie mam pojęcia . 8l lpg - 4l ON mój schodzi do max 5.4 . PS drugi raz nie kupilbym 320d lecz 328 , owszem 330d moze byc szybszy od 328 ale ekonomia ,,, całkiem mija się z celem , pozdrawiam

więcej »

ON
8,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.02.2014 18:13:57 przez

Posiadam od 2 tygodni z 2002 roku w sedanie ślicznotkę e46 automat. Nadmienię, że temperatura w tym czasie jest ok 0 stopni, a jeżdżę na trochę szerszych niż standardowe oponach 225/45/17 przód i tył. Do meritum: Wszystkie dane podaje na podstawie wskazań komputera. Na trasie minimalnie spalał 6.2, natomiast przy zablokowaniu go na autostradzie na tempomacie na 180 km/h imponująco spalał tylko 10L/100km. Natomiast przy jeździe po niedużym mieście, gdzie jest mało sygnalizacji świetlnych pali ok 11L/100km. Jak ruszam, to wskazówka opiera się za wskazaniem 20 L/100km. Auto nie nadaje się do ekonomicznych podróży po mieście. Jak się go rozbuja to jest ok. Automat działa super wygodnie i bez zarzutów, ale to co potrafi zrobić ze spalaniem... 20km/h jazda po parkingu w trybie D i spalanie wyskakuje 10-15 L/100km. Ale jeżeli zmienię wtedy na sekwencyjną zmianę i zapnę mu 1, to spada i jest ok. Czy to dużo? Poprzednio miałem octavie 1.9 tdi 90KM, ale chyba coś było nie tak, bo paliła średnio po ponad 7L. Ale tu jest moc...:) Pozdrawiam wszystkich, którzy nie ulegają propagandzie jełopów w TV, że BMW jeżdżą tylko złodzieje, bandyci, sutenerzy, gangsterzy... Co do ceny części odsyłam, aby porównać poszczególne, a później się wypowiadać. P.S Silnik ma takie brzmienie, że gdyby nie włączać muzyki w radio (audio też rewelacyjne dla ucha), to nie było by żadnej straty

więcej »

ON
6,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.09.2009 02:01:32 przez

Auto ogólnie super, spalanie w trasie przy naprawdę oszczędnej jeździe i niezbyt częstym wyprzedzaniu wyniosło mi 5 l/100km na odcinku około 1000km po polskich drogach krajowych bez autostrad. Na odcinku 300 km w tym 100km autostradą przy prędkościach 160-190 km/h około 7 l/100km. W mieście to już inna bajka, przy normalnej jeździe, bez szaleństw w korkach (Gdańsk) około 8-8,5 l/100km, przy ostrej jeździe może nawet dojść do 14 l/100km, takie miałem na początku kiedy to strasznie się czieszyłem z mojego BMW tym bardziej że przesiadłem się z Corsy D 1,2 Eco Diesel :):) Jeśli chodzi o części to wiadomo stać Cię na BMW to na części też, dla przykładu przednie amory Bilstein-a to wydatek około 700 zł więc nie mało. + taki że sporo części używanych i zamienników dostepnych w największym sklepie internetowym w Polsce - all... po atrakcyjnych cenach. Autoryzowane serwisy odpadają bo pracują tam raczej paprochy, warto znaleźść sobie jakiegos dobrego mechanika, najlepiej poleconego przez kogoś lub wyszukanego na jakimś forum o BMW a tych jest sporo. Reasumując fajne wrażenia z jazdy, auto wygodne godne polecenia, choć 330D to będzie mój następny silnik.

więcej »

ON
7,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.04.2012 16:26:50 przez

Witam Chciałbym podzielić się swoimi wynikami spalania, są dokładne na tyle na ile dystrybutory na stacji orlen, piszę tak ponieważ nie posiadałem w swoim aucie komputera a wyniki te to są moje tankowania, Zawsze tankowałem do pełna i spisywałem licznik z dokładnością do 1km. i tak największe spalanie jakie "osiągnąłem" to było 9L/100km testy po zakupie auta :-) minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 5,6L/100km trasa z poznania do szczecina prędkość około 100km/h bez szaleństw. ogólnie przy normalnej jeździe spalał ok 6,5L/100km przy 160-170km/h około 7L/100km.Tankowałem tylko VERVE ON. Samochód posiadałem dokładnie 3 lata przejechałem nim 53035km i zatankowałem 3607 L VERVA ON co daje średnią 6,8L/100km w marcu 2009gdy zakupiłem auto koszt 100km wynosił 23-24zł, w marcu 2012zrobiło się 40zł. Uważam że stosunek mocy i osiągów do spalania jest rewelacyjny. Olej jaki lałem do silnika to MOBIL 1 0w30 diesel następnie CASTROL 5w40 diesel a na końcu jeździłem na oleju BMW LL 0w30 brał mi około 1L ojeju na każde 20000km czyli zurzycie żadne. Auto zakupiłem z przebiegiem 160000km bez książki serwisowej więc tak naprawdę realny przebieg nie znany.

więcej »

LPG
13,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 10.04.2014 09:49:19 przez

Auto potrafi zaskoczyć w dwie strony - zarówno pozytywnie jak i negatywnie. Mój egzemplarz posiada automatyczną skrzynię, dlatego też biorę poprawkę na to że spalanie będzie wyższe niż w przypadku auta ze skrzynią manualną. Instalacja jest nowa, nie oszczędzałem na montażu i komponentach. Do rzeczy - średnie spalanie, w trybie mieszanym, przy czym większość i tak stanowią krótkie odcinki po mieście wynosi 14-15 litrów LPG. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie na długiej trasie przy prędkościach ok. 100-110km/h gdzie spaliła 8,5 litra LPG (gdyby ktokolwiek powiedział mi taką wartość wcześniej, zapytałbym czy pchał ją pół drogi) :) Idąc jednak w drugą stronę, czyli wykorzystując potencjał tego silnika (ale bez palenia paputków) i uwzględniając skrzynię automatyczną osiągnąłem całkiem bez problemu wartość 18 litrów. Podsumowując - auto daje przyjemność z jazdy, świetnie się prowadzi, ale jeśli ktoś ma ciężką nogę i szuka względnie oszczędnego samochodu - E46 nie jest oszczędnym samochodem, jak każde jedno BMW. :) Dodam też, że E46 coupe nie jest samochodem wygodnym - seryjne zawieszenie jest sztywne jak drewniany taboret. :)

więcej »

Pb
9,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 02.04.2009 19:47:42 przez

Bmw auto marzeń każdego polaka :) Jam mam juz dośc tego złomu, miałem go 7mieś i wiem jedno. Samochód pali w normie zależy od stylu jazdy , minimalnie palił mi w trasie 6.7l/100km a maksymalnie nawet do 13l/100km. ma bardzo wrażliwą elektronikę, w zasadzie wszystko jest sterowane komp. przed zakupem jedz do serwisu i sprawdź go to unikniesz problemów. Bmw kupiłem od 1-wszego właściciela z full książką serwisową, nie było bite, jak w większości które jeźdźą po polsce(special edition z kierownicą w bagażniku ;) problem polegał z wszystkimi sensorami jakie są możliwe, od położenia wałka rozrządu po czujnik deszczu i parkowania. może kiedyś jeszcze kupie Bmw , ale już z zwiększoną czujnością. Auto samoistnie mi gasło , w trasie, mieście , na rondzie, skrzyżowaniu, WSZĘDZIE!!!! elektromechanicy niebyli mi w stanie tego naprawić . Jak na razie BMW to jest dla mnie autem trzeciej klasy koło Daewoo. te same miejsce w rankingu aut do 7-8 lat. BMW miejsce 78, Daewoo 79 na 100 aut troszkę porażka. teraz użytkuje nissana p12 i jak narazie wszystko jest ok.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium

Demonstracyjny Infiniti Q50 2.2d Premium

Rocznik: 2013. Przebieg: 8 900 km. Silnik: 2.2 170KM, diesel.

Cena: 217 400  ►  169 900 zł

Zyskujesz 47 500 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD

Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .

Cena: 267 212  ►  227 000 zł

Zyskujesz 40 212 zł Zobacz szczegóły »

Auta taniej niż w salonie

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o BMW Seria 3

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o BMW Seria 3

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki napędowej.

BMW Seria 3 - zobacz filmy

BMW M3 3.0 R6 431 KM (Unofficial) - acceleration 0-100 km/h
BMW M3 3.0 R6 431 KM (Unofficial) - acceleration 0-100 km/h Na prezentacji w Portugalii postanowiliśmy sprawdzić przyspieszenie BMW M3. Droga nie była płaska, więc to trochę pomogło, ale na pokładzie było dwóch dwumetrowców, co trochę przeszkodziło :-) Efekt nas zaskoczył. Zresztą zobaczcie sami!
BMW M3 431 KM, 2014 - prezentacja AutoCentrum.pl
BMW M3 431 KM, 2014 - prezentacja AutoCentrum.pl Palimy gumy, budzimy senne portugalskie miasteczka, przeżywamy napady choroby lokomocyjnej i spalamy resztki paliwa - jednym słowem poznajemy nowe BMW M3. Zapraszamy do oglądania!
BMW 335d 2013 - wideotest AutoCentrum.pl
BMW 335d 2013 - wideotest AutoCentrum.pl Najmocniejsza 313-konna wersja BMW Serii 3 z silnikiem Diesla pod maską to auto niemal idealne. Niemal - bo znaleźliśmy parę wad. A dokładnie 3 :) Zapraszamy do oglądania!
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 185 476
BMW Seria 3 E46 1 129

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum