Szukaj

Raporty zużycia paliwa Citroen C4 Picasso I

on - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW (w l/100km)
Średnie zużycie
6,4
Deklaracja producenta
5,8
zobacz więcej
Średnia z dzienników kosztów
7,1
zobacz więcej
Minimalne średnie zużycie paliwa:
6.3
Maksymalne średnie zużycie paliwa:
7.6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe:
5.3

Lista raportów zużycia paliwa (11)

7,6
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
6,3
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
6,5
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
W moim przypadku podróżowanie C4 Picasso to przeważnie spokojna jazda do 125km/h, skutkuje to tym że zużycie według komputera to 6L gdzie tak naprawdę wychodzi ok. 6.4L na 100km.
5,7
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
6,3
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Wyniki po przejechaniu 20 tys km. Bardzo ciezko zejść poniżej 6 l. Jazda średnio dynamiczna.
5,7
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
7,1
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Wskazania komputera są bardzo zaniżone. Zazwyczaj trzeba dodać minimum 15% do tego co pokazuje komputer, czyli zamiast 5,8L jest 6,7L. Przy 110~120km/h spalanie realne jest około 6,1~6,3L powyżej 130km/h idzie kosmicznie w górę. W mieście przy ekstremalnym ecodrivingu można mieć wyniki poniżej 6L ale zazwyczaj trzeba liczyć się z 7~8,5L. Ogólnie silnik mimo pojemności 1560cm3 daje radę i przy tych gabarytach spalanie można zaakceptować ale to co pokazuje komputer to jest fikcja. Od teraz jak z kimś rozmawiam o spalaniu to pierwsze moje pytanie czy mówi o spalaniu na kompie czy na dystrybutorze.
6,8
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
7,1
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
5,9
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Silnik i jego spalanie to największy atut tego auta, po 1 jednostka bez awaryjna mimo posiadanego filtra FAP, 80% jazda miejska na bardzo krótkich odcinkach wynoszących 4 do 5 km rano i powrót wieczorem z prędkościami 30km/h max 50km/h, FAP i EGR bardzo rzadko dają o sobie znać jeśli nie zwrócę uwagi kiedy zacznie się proces wypalanie objawiający się lekkim buczeniem wydechu dochodzącym z tyłu auta i włączeniem sie podgrzewaniem lusterek (niestety nie zapala sie żadna kontrolka od lusterek ani nie wyświetla sie żaden komunikat, rozwiązaniem jest nieco druciarskie ale proste i wiemy kiedy wypala się FAP a mianowicie montaż malutkiej diody w lusterku podłączonej pod kable od maty podgrzewającej ;) ) silnik zaczyna szarpać raz na jakiś czas, jakby się dławił, ale wystarczy wybrać się po za miasto i przejechać co najmniej 30 km z predkością min 80 do 120km/h z obrotami min 2000. Max spalanie w mieście przy dynamicznej jeżdzie z klimą latem to 7 l zimą to samo przy normalnej jeździe 6.5 l można zejść do minimum 5.5 l. Trasa to min 4l przy bardzo ekonomicznej jezdzie max 80 i przyspieszanie jak autosan pks, take realne do 120km/h to 5.5 do 140km/h 5.8 do 6.2 zalezne od warunków powyżej 140km/h 6.5 do 7 ale to już mało przyjemne powyżej 150 czuć i słychać ze to wyższe auto z silnikiem tylko 1.6. Skrzynia MCP przebieg nie potwierdzony 230 tys pewnie ze 100 więcej, filtr paliwa jak i olej z filtrm wymieniam co 10 tyś a paliwo zwykłe tanie ON z ciekawostek kilka razy tankowałem na pusty zbiornik do pełna paliwa premium typu V POWER diesel itp i nie zauważyłem żadnej poprawy osiągów czy też mniejszego spalania w porównaniu z najtanszymi na stacji. POLECAM TEN SILNICZEK DLA LUDZI KTÓRZY CENIĄ SOBIE TANIĄ EKSPLOATACJE, NIE POLECAM ŚCIGANTOM
Citroen C4 Picasso I