Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Daewoo Lanos - Zużycie paliwa

Podsumowanie 1 475 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Daewoo Lanos

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe Daewoo Lanos

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
8,2
9,2
75 / 76
42,7 zł
23,3 zł
 
8,4
9,5
265 / 240
43,7 zł
24,1 zł
 
8,3
9,3
230 / 186
43,2 zł
23,6 zł
 
8,6
9,8
217 / 186
44,8 zł
24,8 zł
 
Filtr

Lista 1475 raportów spalania

sortuj komentarze od
LPG
8,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 12.08.2009 00:33:13 przez

Odczucia mieszane. Po pierwsze żałuję, że nie kupiłem wersji z silnikiem 1500. W ciągu 3 lat w moim silniku (1600) wymieniałem 2 razy uszczelkę pod głowicą przy przebiegach tak naprawdę niewielkich. Mechanik stwierdził, ze w tym silniku to norma, ponieważ odległość pomiędzy otworami na cylindry w uszczelce jest niewiarygodnie mała, poza tym silnik ma 16V. Najczęściej przepala się uszczelka właśnie pomiędzy cylindrami. Poza tym dowiedziałem się, że jeżeli ten silnik chla olej w podejrzanie dużych ilościach (w porównaniu do innych samochodów), to też nie ma powodu do obaw (no chyba że spala 1 l na 500 km :-)). Ten typ "tak ma". A jeżeli chodzi o większego "kopa" i 106 KM pod maską, to... bez rewelacji. Spodziewałem się większej zrywności. Np. Honda Civic z silnikiem 1,4 - 90 KM bije Lanosa 1,6 na głowę. Spalanie? No w ostateczności może być, wiadomo że nie jest to silnik o pojemności 0,7 l. Prowadzenie na zakrętach jest cholernie niebezpieczne. Ten samochód nie trzyma się jezdni. Denerwująca jest odległość pomiędzy kierowcą a pasażerem na przednim siedzeniu. Jadąc z żoną ciągle trącamy się łokciami. I to nie porozumiewawczo i nie rozpychając się :-). Nawiew jest kiepski. Uwaga na zmianę kierunku przepływu powietrza we wnętrzu (np. z szyby na nogi) przy jednoczesnym włączonym nadmuchu powietrza! Zepsuje się po jakimś czasie linka sterująca zmianą kierunku przepływu i będzie nawiew np. tylko na szyby (w najlepszym przypadku). Zmiany kierunku należy dokonywać tylko przy wyłączonej dmuchawie. Jeżeli jeździcie na gazie, proponuję czasami pojeździć też na benzynce, ponieważ wystąpią problemy z wtryskiwaczami i np. będzie Wam się często świecić kontrolka "CHECK", co jest dosyć denerwujące i często niepokojące. No dobra, dosyć narzekań. Ogólnie samochód dobrze się prowadzi na długich trasach, jest wygodny (oprócz trącania się łokciami na przednich siedzeniach), pojemny. Oprócz nieszczęsnej uszczelki pod głowicą w silniku 1,6 nic się nie psuje (przynajmniej w moim modelu). I to jest najważniejsze. Poza tym części są śmiesznie niskie (oryginalne). Polecam jako tani samochód rodzinny, ale z silnikiem 1500 8V (mimo słabszych osiągów). Howgh!

więcej »

LPG
9,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 30.07.2009 09:37:28 przez

To nie jest samochód - to jest zielony Lanos. Ma na imie Zbyszek i przebieg 140 tyś km. Spalanie rewelacja (codziennie trasa Tychy - Katowice i nazot) cisnę ile moge, bo zawsze jestem spóźniony i tak samo z roboty, gaz w podłodze, żeby uciec przed katowickimi korkami. Średnia tej trasy to 130 - 140km/h. Zużycie 10 l/100km gazu - miasto i trasa tak samo. W zimie może i więcej, ale jak jeżdżę to zawsze min. 10km. Pali od strzału od zawsze, czyli od nowości, nigdy nie zawódł. Objechałem nim pół Europy i nawet w 40 stopniowym żarze nigdy się nie przegrzał. Części śmiesznie tanie, klocki można kupić za 38zł (ja mam te za 68zł po sporych upustach w intecarsie i działają jak żyleta - prawie jak Porsche), linka ręcznego 40zł, sprężyna tylnia 45zł, tarcza hamulcowa 80zł, tłumik końcowy 100zł. Przewody NGK do lanosa 80zł/kpl. i świece NGK do lanosa 40zł/kpl (można kupić i tańsze, ale przy gazie lepiej kupić te "droższe"). Opony używki za 20zł/szt. idzie kupić takie na 1 sezon, ja sprawiełem Zbyszkowi użwane 14´´ V-ki 55zł/szt., bieżnika zostało na 50tyś. i miele asfalt. Silnik z leksza się poci, po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów mniej, ale nadal. Mam gaz, jak zmieniam olej leje pod kreskę na max, po 12 tyś. km poziom jest na min, więc dolewać nie trzeba. Serwisuje u kolegi, więc każda śrubka jest sprawdzona i dokręcona. Rdza jest, ale tylko na elementach, które były wcześniej przeze mnie lakierowane, fabryczny lakier ok. Zawieszenie głucho stuka bo wyrobione, nic luźnego, po prostu polskie drogi i mogłoby być twardsze. Dużo miejsca w środku, fotele z przodu jeszcze ujdą, komfort standardowy (nie pada jak leje, ciepło w zimie, klimy brak a szkoda, posępiło się 1500zł przy kupnie samochodu, a teraz żałuję). Sąsiad śmieje się pod nosem, że Lanosem jeżdże... ale wygarnąłem mu to, podczas gdy podwoziłem go do mechanika po tym jak nieoczekiwanie jego wóz stanął na rondzie:). Dziewczyny na lanosa nie poderwiesz, ale do przemieszczania się samochód jest idealny. Zbysiu jest cały poobijany, myśle, że jeszcze ze 2 lata nim pojeżdże i podłożę się na zielonej strzałce albo oddam do technikum mechaniczengo jako eksponat.

więcej »

Pb
8,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.11.2009 04:37:57 przez

Spalanie w normie poniżej 5 uzyskałem na trasie Katowice-Namysłów jadąc 99%autostradą najniższa prędkość ok.80 to była próba.Normalnie spala w przedziale 6.5-7.5 W ruchu miejskim (mieszkam w mieście 25tyś,luda ,a więc żadnych nit for speeddów spod świateł)zużycie ponad 8.Wchodzi w to niedogrzanie silnika,jazda na ssaniu itd.10 lat jezdziłem w zaopatrzeniu Nysą na gaz,często z ładunkiem powyżej 1.5T Trasy po całym kraju.Byłe NRD też się zdarzało ale wtedy to nie były czasy LPG.Spalała od 10 na pusto przy jezdzie 60 do ponad 20 na trasie Świdnica-Nowy Targ z ładunkiem na grzbiecie.Ale przechodzę do Lanosa rocznik 1999 przebieg 130 000km.Kompletnie żadnych awarii,profilaktycznie wymieniony osprzęt rozrządu,całe sprzęgł(wytarta tarcza).Żadnych urwanych linek sterowania nawiewem.Auto zadbane,nie konserwowane-zero rdzy.Wymienione wszystkie gumowe elementy zawieszenia,akumulator na Bosh Silver,opony,olej rególarnie(pełny syntetic).Dolewka 1.5l od wymiany do wymiany.Koreański Eco Tech to nie motor Hondy.U brata w 10 letniej Accord 2l suchy jak pieprz.Tutaj są ślady potu.Ale bez paniki to norma.Jeżdżę dużo różnymi autami z Passatem B5 TDI,czy Caravelką z1996 i Lanos nie wypada najgorzej.Wiadomo,że to nie merc tylko zwyczajne autko.Bardzo dobry w prowadzeniu.Napiszę szczerze zaznaczam,że jest to moja subiektywna opinia,przy dużej prędkości w granicach 150 prowadzi się jak na takiego taniaka super.Nie chodzi o prostą,a o zakręty naprawdę mi się podoba.Tylna zawiecha nie tak skomplikowana jak np.w Nubirze i to jest jego plus.Ma kopa jak mósi.Podejrzewam,że gdyby nie ogranicznik obrotów spoko latałby ponad 2 paczki.Tu już wchodzi kwestia jakości naszych dróg,a właściwie jej kompletny brak.Człowiek ma swoje lata i chce jeszcze pożyć.Zaczynałem od Wołgi w latach 70 tych.Na lepszy mnie nie stać auto jak auto.Ważne,że bezproblemowe.Najważniejsze,że d..siedzi i drogi ubywa.Cześć leszek6340@gmail.com

więcej »

LPG
9,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 21.02.2012 17:12:17 przez

Lanos jak to Daewoo, części bardzo tanie jednak naprawy dosyć częste. Autem jeździłem prawie 3 lata. Cały czas z instalacją gazową z którą nie było większych problemów. Powodowała ona jednak inne usterki niepowiązane z instalacją gazową, takie jak np. wymiana pompy paliwa czy też awaria cewki, lub wymiana układu wydechowego. Na tą chwilę trochę żałuje, że pozbyłem się lanosa. Co prawda usterek było bardzo wiele oprócz wymienionych jeszcze np: problemy z przepustnicą i silnikiem krokowym, wycieki z uszczelki pod głowicą, awaria ABS (ogólnie nie polecam lanosów z ABSem ponieważ czujniki a dokładnie wsporniki czujników ABS ulegają dość szybko korozji, a przy tym dochodzi do uszkodzenia mechanicznego czujników), problemy z immobilajzerem, pęknięte sprężyny, korozja i zarazem uszkodzenie przewodów hamulcowych, pod koniec mojej eksploatacji problemy ze sprzęgłem (200 tys. przebiegu), problemy z zawieszeniem. W ciagu tych trzech lat to jednak trochę dużo, jednak może się okazać, że tak wiele części do lanosa kosztuje tyle samo co kilka do jednego auta (dla porównania katalizator do daewoo = 300 zł, katalizator do auta z 2003 roku od 1000 do 2500 zł i więcej). Należy również pamiętać, że w dzisiejszych czasach coraz częściej zdarza się płacić więcej mechanikowi niż za części do samochodu. Ktoś kto codziennie musi dojechać do pracy musi też mieć sprawne auto. Wszystkie usterki które zostały tutaj wymienione niekoniecznie muszą się przytrafić każdemu. W moim przypadku mogło to wynikać poporostu ze złego egzemplarza (zakupu). Jednak jeżeli szukasz taniego auta i masz dobrego taniego mechanika to Lanos jest właśnie dla Ciebie.

więcej »

LPG
9,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.01.2011 01:31:01 przez

Mam Lanosa 1,6 16V z 1998 roku. Jeżdżę już blisko 3 rok. W tym czasie wymieniłem: membrany w parowniku (mam zwykłą instalację gazową) - 60 zł, uszczelkę pod głowicą+planowanie głowicy+uszczelniacze olejowe - 550 zł (z robocizną), bak - 200 zł, kompletne przewody hamulcowe tył - 100 zł, rozrząd - 180 zł, amortyzatory przód i tył Kayaby - 420 zł oraz końcówki drążków, gumobloki tył i łączniki stabilizatora przód za jakieś śmiesznie małe pieniądze, że nie pamiętam już za ile :). Oczywiście nie wszystko w tym samym czasie. Średnio pali mi ok. 10 litrów gazu. Na trasach przy prędkościach 90-120 km/h zwykle ok. 8,3-8,6. Osiągi są dla mnie wystarczające, jeżdżę sam lub z pasażerem. Nie mam problemów z wyprzedzaniem. Do ok. 140 km/h zbiera się co najmniej dobrze. Wiadomo, to nie sportowiec i wiele innych aut o podobnej mocy jest szybsze. Ale autko kupiłem swego czasu za niewielkie pieniądze. Wymiana czegokolwiek jest tania. Mam najbogatsze wyposażenie, włącznie z klimatyzacją. Prowadzić mógłby się lepiej, choć po wymianie amortyzatorów na kayaby i nowych oponach jest świetnie. Brak jakichkolwiek oznak korozji, choć autko stoi na dworze. Pali za każdym razem, rozgrzewam na PB i później przerzucam na LPG. Drobne wycieki oleju spod pokrywy zaworów, ostatnio jednak użyłem silikonu i nic nie cieknie. Bierze olej, ale tylko latem, gdy jest gorąco i gdy sporo jeżdżę. Zazwyczaj co 1000 km dolewam ok. 0,3l, w zimą jak uzupełnię w listopadzie, to dopiero w marcu dolać trzeba. Pokonuję krótkie odcinki, często po 4-5 km, w trasie nigdy nie zawiódł. Przebieg 178 tys. km. Polecam.

więcej »

Pb
9,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 20.10.2007 09:52:40 przez

Daewoo Lanos Sedan 1,5 /16 V (LPG) 120tyś. Autko O.K. czuć komfort jazdy. Jeżdzę nim od 1,5 m-ca trochę do niego dołożyłem, ale częsci są dość tanie więc nie ma na co narzekać. Mam tylko jeden problem. Otóż, instalacja gazowa jest zamonowana od 3 lat i na początku było spoko, ale teraz gdy auto jest na tzw. luzie lub przy zmianie biegów obroty spadają do 500 silnik zaczyna werczeć jak traktor i... gaśnie. Jeździć się da, ale jest to uciążliwe m.in. na mieście. No i jest problem z późniejszym odpaleniem go. Na bęzynie jest podobnie tylko po przegazowaniu kilka razy łapie obroty i jest normalnie. Tylko że nie stać mnie na jazdę na benzynie, bo dużo jeżdzę (120 - 150km/dzień). Dziś rano odpaliłem przerzuciłem na gaz i ujechał 1 km no i brakło gazu. Do CPN-u dojechałem na benzynie, zatankowałem do pełna(dziwne,że zawsze na pusty bak wchodziło 30-32 l, a dziś 28 i zawór odbił!!???) odpaliłem, znów przerzuciłem na gaz a tu żadnej reakcji, po prostu zgasł- ZERO OBROTÓW). Jeden gazownik mówi: wymiana świec, drugi :parownika, trzeci: silniczka krokowego. Pomóżcie mi, jak ktoś coś na ten temat wie najlepiej jakiś gazownik lub elektryk dajcie znać na e-mail`a:marek82_a@o2.pl. Pomimo tanich części nie ma sensu kupować wszystkich części bo nie sposób władowac się w koszta. Dzięki za odpowiedzi, będę bardzo wdzięczny.

więcej »

LPG
9,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 08.09.2012 22:23:22 przez

tutaj same plusy. spalanie oscyluje od 8 litrów do 12. mowa oczywiście o gazie gdyż na benzynie ni ejeżdżę. w trasie przy prędkości ok. 90km/h wyszło 8 litrów. w mieście i warszawskich korkach wychodzi jakieś 11,5-12 litrów. chociaż zdażały się opcje 10 litrów. ceny części są śmieszne. kompletny rozrząd (z pompa wody) kupiłem za jakieś 200 pln. sprzęgło (tarcza, sprzęgło, docisk) za 232 pln. amortyzatory na tył to koszt 120 za komplet. sa tańsze, ale sa i droższe. klocki na przód sa od 55 pln do nawet 300 pln. uważam że auto jest tanie w naprawie i utrzymaniu. posiadam je od 3 lat. kupiłem z przebiegiem 150 tys km. teraz mam 207 tys km. przez ostatnie 3 lata prawie nic nie dokładałem do auta oprócz bieżącego serwisu. teraz się trochę sypnęło. uszczelka pod głowicą, zawieszenie, sprzęgło. kumpel ma audi a4 i za przednie zawieszenie zapłacił 700 pln na zamiennikach (same części) plus koszt wymiany. ja za wymianę amorków na przód plus gumki górne plus robocizna zapłaciłem chyba ze 300 pln. różnica jest in plus.trochę wychodzi juz rdza (ranty dolne drzwi, tylna klapa i przednia maska) więc trzeba rudą usunąć w przyszłym roku.

więcej »

LPG
12,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.12.2009 13:32:31 przez

samochód pali ogromne ilości paliwa. Kupując go z przeznaczeniem do miasta nie spodziewałem się ze będzie aż tyle palił. w mieście nie udało mi się spaść poniżej 12 litrów LPG (z benzyną jest to samo nie odnotowałem żądnej różnicy). Staram się nim jeździć oszczędnie ale nie bez przesady i wychodzi mi 13 litrów LPG. Na trasie niech też nikt się nie spodziewa dużej różnicy. Przy oszczędniej jeździe ( 90 - 100 km/h ) bez wyprzedzania udało mi się osiągnąć 8 l/100 km - REKORD!!!! Ale już gdy się troszkę bardziej przyciśnie i zaczyna się normalnie wyprzedzać spalanie osiąga poziom powyżej 10l/100km. Przy takim spalaniu małej masie i z 106 KM można sie spodziewać że przynajmniej samochód będzie fajnie jeździł. Le i tu się rozczarowałem. Przyśpiesza jakby chciał a nie mógł, wyprzedzanie to katorga i jedyne co mogę powiedzieć dobrego to to że części są tanie. Ale to mała pociecha. I jeszcze jedno jak, niech nikt nie kłamie że jego Lanos pali w mieście 8 L. Nie wierze w to, no chyba że jeździcie po wiosce z prawami miejskimi bez świateł i korków i z ogromnym żaglem. Wtedy uwierzę!!!

więcej »

LPG
11,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 10.11.2009 20:20:02 przez

Rodzice kupili Lolka w 99r. w salonie i jak do tej pory ani razu się nie popsuł. Jezdżę nim od 3 lat i jak narazie tylko leję gaz i nic poza tym. Serwisowany tylko i wyłącznie w ASO, wymiana oleju, filtrów etc. i nic więcej. Kuzyn darł ze mnie łacha ze jężdże lanosem bo to niby nie samochód ale jego golf IV już 3 razy się zfakał a to niby przecież takie niezawodne auta!! Rok temu założono do niego gaz i teraz można naprawde tanio jeżdzić, bo jazda na bęzynie nie należy do najoszczędniejszych. Średnio spalał ok 8,5 - 9l Pb 95. A jak sie przycisło to nawet i 15l w cyklu mieszanym ale teraz na gazie jest dużo oszczędniej, na pełnym zbiorniku tj. 37l gazu przy spokojnej jeździe robię ok. 450km. czyli wychodzi jakieś 10-10,5l gazu. Dziennie dojeżdzam do pracy 55 km. i gaz w tym samochodzie to naprawde duża ulga dla kieszeni.w porównaniu np. z laguna rodziców 2006r 1,9dCi 120 PS (spalanie 5,5l-6,5l) to i tak wychodzi taniej jazda lanosem na gazie. Jak dotąd przjechane ma dopiero 48 tys. w tym 20 tys. moje i nie zamierzam go sprzedawac bo na te samochody naprawde można liczyć.

więcej »

LPG
10,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.08.2013 02:56:21 przez

Nie ma co sie oszukiwać lanosy lubia duzo pić. Przebieg 150 tyś, silnik suchutki, poważniejsza korozja zaczyna brać tylko lewe tylni błotnik (troche kitu i na pare lat bedzie spokoj). U mnie po mieście średnio 13 literków bo noga ciężka. Max spalanie na trasie to z 12 ale na lpg 150 z blatu nie schodziło przez jakieś 50 km (obwodnica Elbląga-Gdańska) a zdarzały się dłuższe chwile na V-max 180 km/h. Można jeździć jak emeryt "żeby było taniej" ale co to za frajda z jazdy skoro tak ladnie zbiera się na wysokich obrotach (2 bieg do 65 km/h). Kogo nie stać niech sobie seicento 0,7 w lpg kupi i oszczędza. Jak na 1,5 idzie jak przeciąg tylko trzeba nauczyć się nim jeździć (nie jeden młodziak w golfie albo hondzie po "tuningu" czytał napis na ramce rejestracji). W porównaniu do Leganzy Lanos jest przyklejony do jezdni. Części tanie jak do roweru a jak ktoś ma pojęcie o samochodach i troche czasu wiekszość napraw zrobi we własnym zakresie.

więcej »
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 185 534
Daewoo Lanos 1 475