Szukaj

Zużycie paliwa Mercedes SLK – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Mercedes SLK

12,7
Mercedes SLK R171
Roadster 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Bardzo paliwożerne auto. Przez powolny automat nie jest super dynamiczne, ale napęd na tył prowokuje do szybszego brania zakrętów i daje frajdę. W mieście minimum pali 11-13l, ale kilka szybszych prostych i bez trudu wskazanie komputera przebije 16l. Nie udało mi się zejść poniżej 11l w mieście, na trasie przy prędkościach autostradowych 9,5l jest osiągalne bez dachu. Na plus za to spory bak, przez co nie trzeba tak często odwiedzać stacji. Aktualizacja: Ostatnie 2000 km w zimie - 14.7l, w 90% miasto. Jeżdzę raczej dynamicznie. Takie samo spalanie miałem w 360-konnym CLA45SB (2015r).
7,6
Mercedes SLK R171
Roadster 1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Auto z 222kkm przebiegu, regularnie serwisowane, na 16" oponach. W mieście (Warszawa) 10-11l przy normalnej jeździe, jak chcemy poszaleć 12-13l jak robimy eco-driving to ok. 9l, cudów nie ma, światła co chwilę robią swoje. Leniwa trasa (ekspresówka) na tempomacie 120km/h ze sporadycznym przyspieszaniem do 160km/h :) ok. 6-6,5l (zamknięty dach). Trasa cabrio-kompatybilna - czyli krajowa/powiatowa pas jedną, pas w drugą stronę, drzewa po obu stronach, prędkości 70-90km/h, bez dachu celem rozkoszowania się przyrodą (bez nadmiaru hałasu), schodzi poniżej 6l. Silnik bardzo elastyczny a jego spalanie bardzo mocno waha się zależnie od traktowania.
9,2
Mercedes SLK R172
Roadster 200 BlueEFFICIENCY 184KM 135kW
Minimalne spalanie bardzo oszczednie jadac na autostardzie to 5.9 l. Ustawione 90 km/h na tempomacie w granicach 6.3 - 6.5, nie jest zle. Srednia z calego baku na komputerze 8.1, co mnie zdziwilo z tankowania wyszlo 7.8 litra :) Pelnia radosci z przyspieszenia i dzwieku to srednia w granicach 11-14, nadal nie ma tragedii jak na sportowego Roadstera. Do jazdy z otwartym dachem na autostradzie musimy doliczyc 0,5 litra :) wieksze opory powietrza niestety.. Z moich obliczen taka srednia srednich to okolo 8.5 - 9 litrow... Ogolnie auto w miare ekonomiczne i godne polecenia.
10,5
Mercedes SLK R171
Roadster 3.5 V6 (350) 272KM 200kW
Spalenie uważam za dobre jak na taką pojemność i moc. Jeżdżąc po dużym mieście całkiem spokojne spala ok 11 litrów, kiedy zaczynamy stać w korkach spalanie wzrasta do 13,5.Dynamiczna jazda po mieście (bez wygłupów) to ok. 14,5l. Natomiast jeśli chcemy poszaleć to spalanie wzrasta nawet do 19l (przy ciężkiej nodze). Poza miastem np. na autostradzie z prędkością do 140km/h to ok.11l , droga powiatowa prędkość do 80 km/h 9l. Raz udało mi się zejść do 8,6l ale to była naprawdę wolna jazda spowodowana zatorem na drodze.
9,9
Mercedes SLK R171
Roadster 3.5 V6 (350) 272KM 200kW
Jeżdżę około 30 tys. km rocznie więc sporo zastanawiałem się nad zakupem 3.5 V6. Na szczęście nie jest źle, zakładając że mniej więcej znam podstawy ekonomicznej jazdy. 10,5 litrów/100km przy obrotach utrzymywanych 2000-3000 RMP (czyli już można mieć satysfakcję z jazdy) na odcinkach 30 kilometrowych 50% miasto/ 50%trasa jest wg mnie bardzo dobrym wynikiem jak na auto z 272 KM pod maską. O dziwo jest to tyle ile podaje producent (spalanie średnie 10,6 l). Przy długich trasach ciężko mi jest zejść poniżej 9 litrów (pewnie trzeba by nie przekraczać 100 km/h aby osiągnąć fabryczne 7.8) natomiast na autostradzie przy prędkości 160 km/h pali około 10.4 (wszystkie wartości mierzone podczas tankowania, choć fakt faktem, że komputer pokazuje to samo) W zimie, jeżdżąc tylko w mieście spala około 13-14. Oczywiście jeżeli poniesie nas ułańska fantazja, to i 17 łyknie, natomiast jak opisałem powyżej jak na stosunek mocy/masy spalanie jest bardzo dobre.
10,7
Mercedes SLK R171
Roadster 3.0 V6 (280) 231KM 170kW
W tym aucie nie należy zbyt patrzeć na spalanie. Radość z jazdy i to, o co w nim chodzi - frajda z jazdy! Bardzo precyzyjnie wykonany roadster, nie awaryjny, co gorsza z dźwiękiem zachęcającym do nie oszczędzania linki gazu. Niemiecki komfort - chyba jedyne takie auto, w które wchodzi z poczuciem przestrzeni facet 190cm wzrostu. Ma chyba wszystko czego można oczekiwać od niedrogiego szatana w ciekawej stylistycznie skórze - jest ciekawy stylistycznie, drapieżny podczas jazdy, ciekawie mruczy i nie koniecznie wyłącznie dla Pań. ... jak powiedziano w TopGear "precyzyjnie komfortowy roadster w nudny dla niemców, przemyślany tylko im znany sposób". I cos w tym jest - nic dodać nic ując - jeździć i jeździć i płacić za paliwo by jeździć ...
9,6
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 192KM 141kW
Spalanie śmiesznie małe jak na takie osiągi,na trasie za 30 zł przejade 100 Kilomewtrów przy cenie PB98 5,26, jadąc równo 90 Km/h, minus taki że aż się chce wdepnąc bo i jest w co, minusem jest paliwo zalecane PB98, ale wlewajac dobrej firmy 95 tez jedzie i czasem nawet lepiej, wiec to roznie jest, miasto kolo 10 L czasem korki czasem 1 Km wolnej, u mnie eko driving konczy sie do pierwszego skrzyzowania...wiec jezdze normalnie, Max w ziemie -30 i w trudnych warunka z non stop nagrzewnica wlaczona 13L, osiagi sa super patrzac ze pod maska mamy niemal 200 koni...Ceny przeglądów niewygórowane, napraw nie ma bo i nie ma sie co psuć, tylko to co eksploatacyjne, a w związku, że to nie jest najnonwsze auto to i można wybierać w częściach i w cenach :)
9,6
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 192KM 141kW
Spalanie śmiesznie małe jak na takie osiągi,na trasie za 30 zł przejade 100 Kilomewtrów przy cenie PB98 5,26, jadąc równo 90 Km/h, minus taki że aż się chce wdepnąc bo i jest w co, minusem jest paliwo zalecane PB98, ale wlewajac dobrej firmy 95 tez jedzie i czasem nawet lepiej, wiec to roznie jest, miasto kolo 10 L czasem korki czasem 1 Km wolnej, u mnie eko driving konczy sie do pierwszego skrzyzowania...wiec jezdze normalnie, Max w ziemie -30 i w trudnych warunka z non stop nagrzewnica wlaczona 13L, osiagi sa super patrzac ze pod maska mamy niemal 200 koni...\Ceny przeglądów niewygórowane, napraw nie ma bo i nie ma sie co psuć, tylko to co eksploatacyjne, a w związku, że to nie jest najnonwsze auto to i można wybierać w częściach i w cenach :)
9,4
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200 Kompressor) 163KM 120kW
Jak na doładowaną dwulitrową czerocylindrówkę naprawdę dobrze. W sumie nie mierzyłem, bo co za różnica, ilekolwiek paliwo nie kosztuje i tak się tankuje, a to i tak moje drugie auto. W mieście nie przekracza chyba 12 litrów a w trasie zmierzyłem raz i wyszło 8,6l przy jeździe z pasażerką na polskich drogach pozamiejskich. Przeciętne tempo bez silenia się na oszczędną jazdę. Na niemieckiej autostradzie bierze troszkę więcej, ale tam można sobie pozwolić na rozwijanie znacznych prędkości. Przynajmniej na kilka chwil, bo przy wysokich prędkościach jest naprawdę głośno. Ale o tym już pisałem.
12,1
Mercedes SLK R170
Roadster 2.0 (200) 136KM 100kW
Małe autko, więc sądziłem , że spalanie w mieście(Poznań) będzie niewielkie. Jeżdżąc do pracy około 6 rano spalanie w miarę około 11l lecz po godzinie 7rano koreczki paliwo wyciągają koreczki i waha się w granicach 17l. Trasa przy 80-100 km/h spalanie około 8l. Poniżej 8l raczej nie udało mi się nigdy zejść. Autko dość wygodne jak na dwuosobowy pojazd, spokojnie może nim podróżować dwóch "większych" panów bo miejsca w nim nie brakuje a przy moim 184cmwzrostu fotel muszę przysuną do przodu.(siedząc w niektórych japończykach miałem problem ze zmieszczeniem się) Autko mam 2rok i żadnych napraw tylko serwis podstawowy tj wymiana oleju, filtrów itp.
Mercedes SLK