Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs gokartowy - tydzień 3

Opel Vectra B - Zużycie paliwa

Podsumowanie 2 043 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Opel Vectra B

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe Opel Vectra B

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
Pb
LPG
 
Pb
LPG
 
7,9
8,8
230
43,1 zł
22,0 zł
 
7,9
9,1
68
43,1 zł
22,7 zł
 
7,8
8,8
77
42,5 zł
22,0 zł
 
8,4
10,5
55
45,8 zł
26,2 zł
 
8,2
9,6
264
44,7 zł
24,0 zł
 
8,4
9,5
68
45,8 zł
23,7 zł
 
8,9
9,9
283
48,5 zł
24,7 zł
 
9,2
10,6
24
50,2 zł
26,4 zł
 
10,0
11,5
96
54,5 zł
28,7 zł
 
12,9
-
3
70,3 zł
-
 
9,6
10,3
7
52,3 zł
25,7 zł
 

Silniki Diesla Opel Vectra B

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
6,1
79
32,3 zł
 
6,1
110
32,3 zł
 
6,4
326
33,9 zł
 
Filtr

Lista 2043 raportów spalania

sortuj komentarze od
Pb
7,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 05.01.2012 00:29:21 przez

Z początku w trasie spalała mi średnio 7,5 - 8,0 litra/100km. Nie byłem z tego wyniku zadowolony. Ale po zmianie: filtru paliwa(!), oleju (Comma - polecam), filtru oleju oraz wymienia rozrządu - zaczął spalać mniej, a po wymianie filtru powietrza i innych drobnych korektach - wynik jest bardzo zadowalający. Przy wyłączonej klimie, 2 osoby na pokładzie (plus kot :)) i 2 walizki - około 6,4 l (raczej spokojna jazda 90-100 km/h, oczywiście w naszym kraju zdarzają się sytuacje, że w trasie max 50 jedziesz... no ale staram się "dobić" do 90-100 i utrzymywać tę prędkość, wiadomo - przy wyprzedzaniu dochodzi do ok. 130). Na autostradzie (odcinek Stryków - Konin) cały czas około 130 - spalanie na poziomie 6,9 (wyłączona klima), ten sam odcinek przy prędkości ok. 150-170 - spalanie około 7,5. Gdy włączam klimę trzeba dodać około 0,5 litra więcej. Miasto - no tu już jest gorzej. W Warszawie raz spalił mi 12 litrów! Należy liczyć, że będzie powyżej 10 litrów... Aha! Tankuję głównie na: Lukoilu, od czasu do czasu na Orlenie i BP (BP chyba lepsze od Orlenu i Lukoilu, choć droższe). Bywało, że zatankowałem w Auchanie lub Intermarche. Generalnie w ilości spalonej benzyny - raczej nie było widać różnicy, ale przy przyspieszaniu - warto zainwestować w markowe paliwo - szczególnie w trasie. Kiedyś zatankowałem też 98 (Auchan) też było czuć różnicę przy przyspieszaniu. Jeżdżę nim ponad rok i odpukać nic złego się nie dzieje. Oleju raczej nie bierze (mililitrowe dolewki), części tanie, w miarę komfortowy, pakowny (kombi). Mam kolegę, który ma 2,0 w automacie. W mieście spala bardzo podobnie, w trasie około litra więcej, ale przyspieszenie o niebo lepsze... Czasem muszę redukować do 3 biegu przy wyprzedzaniu... Dlatego następnym razem szukałbym Vectry z silnikiem 2,0...

więcej »

LPG
8,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 01.05.2012 10:55:47 przez

Witam. Vectrą przejechałem 60 tyś. km w ciągu 1,5 roku, więc uważam że mogę coś powiedzieć na ten temat. Auto prowadzi się świetnie, kiedyś znajomy powiedział, który jeździł ze mną do pracy, że Vectra jeździ jak pociąg, chodzi o to że nie ma przechyłów, podskoków, bardzo mało wrażliwa na wiatr boczny, ale dodam że nie nadaje się do wyścigów, idzie za prosto, ze względu na duży rozstaw osi. Auto paliło mi około 8 L gazu, tak uśredniając wszystko. Była to instalacja gazowa II generacji, czyli nie sekwencja, ale nie można było wymuszać włączenia się gazu, silnik musiał się nagrzać i sam się gaz załączał, było u mnie nastawione na 15 C, żeby jak najszybciej się włączał gaz, wiadomo, chodzi o oszczędność. Auto ma poważną wadę techniczą, termostat otwiera się przy 92 C, a wiatrak załącza przy 102 C. Powoduje to, że tego auta z gazem nie polecam do dużych miast np. Warszawa, gdyż powoduje to przepalanie oleju silnikowego, co finalnie powoduje uszkodzenie pierścieni. Nie da się nic z tym zrobić, auto na trasę idealne, zwłaszcza że do pracy mam 55 km w 1 stronę. Za takie pieniądze nie da się kupić dużego auta, auto sprzedałem 1 rok temu. W dniu sprzedaży nie miało grama rdzy mimo wieku około 15 lat, było w 100% bezwypadkowe, co jest eXtremalnie trudne do znalezienia. W aucie zmieniłem jedynie, albo aż całe zawieszenie, amortyzatory, tuleje, sprężyny. Samochodem można jechać na autostradzie koło 160 km/h żeby go nie zakatować, polecam dobry olej silnikowy, ja lałem 10W 60, dobrej firmy, o nazwie na "C", dzięki temu spadło mi zużycie tego oleju. Podsumowując, poza tym że samochód brał olej, nie dużo nawet, ale dobrego, naprawdę bardzo dobrego oleju, to nie było żadnych probelemów. Auto polecam na trasy, w mieście samochód padnie, to nie wóz na taryfę do Warszawy.

więcej »

ON
7,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 14.04.2011 17:43:06 przez

Witam. Spalanie auta jest w miarę przyzwoite, choć większe niż aut grupy VW podobnej mocy o średnio litr. 9,3l to wynik we wrocławskich korkach zimą przy dużych mrozach - wyłącznie jazda miejska - tak normalnie w mieście spala ok. 8,3-8,5l przy dość dynamicznej jeździe i włączonej klimie. 5,5l to wynik z trasy ok. 500km przy spokojnej (acz nie ślamazarnej) jeździe (z małą domieszką miast przez które trzeba przejeżdżać w Polsce niestety) z prędkościami rzędu 100-110km/h. Pewnie jak się człowiek postara można zejść jeszcze o jakieś 0,2-03l ;). Ogólnie na trasie w normalnym ruchu (raczej wolno jeździć nie umiem - prędkości rzędu 120-150km/h są u mnie normą przy sprzyjających warunkach) pali jakieś 6-6,5l/100km. Średnie spalanie w podziale 40/60 do 60/40 trasa/miasto to przedział 7-7,5l/100km przy dość wysokiej dynamice jazdy. Koszty serwisowania - coż, zależy od warsztatu, części w przystępnych cenach, materiały eksploatacyjne też, jedynie na co należy zwrócić uwagę to fachowość mechaników i ich drobiazgowość. Typowe usterki to przeciekające trawersy (olej dostaje się do ropy - koszt wymiany 800-1000zł) oraz zapowietrzanie się układu paliwowego (problemy z odpalaniem przy silnych mrozach). Jeśli jakiś warsztat twierdzi, że to pompa do wymiany (koszt regeneracji to jakieś 2000zł) to należy udać się do drugiego mechanika lub nawet trzeciego, który wie w czym siedzi feler i naprawa będzie kosztowała może 200-300zł ;)

więcej »

Pb
7,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 03.02.2008 21:52:15 przez

Przeważnie jeżdzę sam. Raz na trasie udało mi się przjechać 315 km przy spalaniu 6,5 - był to chyba jakiś ewenement, albo miałem wiatr w plecy. Przy normalnej jeździe spalanie jest na poziomie 7,3 (powiedzmy 15% terenów miejskich + 90% trasy, przy średniej prędkości przelotowej w granicach 75 km/h). Natomiast na tej samej trasie przy średniej prędkości 85 km/h spalanie wynosi około 8l (czasami nawet trochę więcej). Moim zdaniem określenie spalania w mieście jest niemożliwe, gdyż w automatycznie nasuwa się pytanie: czy mierzyć spalanie w litrach / 100 km czy też litrach / godzine. Globalne średnie spalanie jakie mi wyszło z ostatnich 8000 km od listopada 2007 do końca końca stycznia 2008 wynosi 7,52 l / 100 km przy następujących założeniach: - 6000 km: trasa z terenami miejskimi stanowiącymi max. 15% trasy - pozostałe 2000 km: codzienne dojazdy do pracy w Krakowie: w jedną stronę 7 km; częste stanie w korkach, jazda na zimnym silniku + jakieś lokalne wypady po mieście lub poza miasto - tankuję prawie cały czas E98 (pewnie jej bliżej jakościowo do E95 niż E95 do E95) na Carrefour (Kraków) lub Neste (Kraków, Bytom) - jeżdzę przeważnie sam samochodem (jedyne dodatkowe obciążenie wynosi około 30 kg) - w czasie jazdy mam tem. silnika = 80 C ---> chyba termostat nawala trochę - niezbyt często używam klimy - jeżdzę na zimówkach BARUM Polaris 2 175/65R14

więcej »

LPG
12,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.09.2007 10:16:45 przez

Należy zacząć od tego, że jednostka 1.8 16V ECOTEC nie toleruje instalacji gazowej (dowiedziałem się oczywiście o tym po zakupie auta z już wmontowanym gazem). Jeżeli musisz koniecznie ogazowywać TO TYLKO I WYŁĄCZNIE SEKWENCJA!!! Ekonomiczność zależy w głównej mierze właśnie od instalacji. Ja mam jakiś badziew (nie sekwencyjna) i miałem problemy od samego początku. Dopiero porządny mechanik wmontował mi jakąś część elektroniczną (koszt 50 zł) w układ i od tamtej pory nie było żadnego strzału. Minusem są ustawy co ok. 10 000 km, bo komputer "walczy" nieustannie z ustawami i rozregulowuje je. Co do napraw to ja nie powinienem się za bardzo wypowiadać jako reprezentant wszystkich Vectr, gdyż mój egzemplarz psuje się jak jasna cholera. Nie ma miesiąca bez wizyty u mechanika (trwa to już od ponad 2 lat). W zasadzie 80% usterek to problemy związane z instalacją gazową. Jedyne, czego jeszcze nie naprawiałem/wymieniałem to skrzynia biegów i sam silnik. Jak znam to padło, to już niedługo... Części są ogólnie dostępne i w zasadzie tanie. Oczywiście należy unikać ASO. Co do spalania, to poniżej 10 litrów uważam za dobry żart. Tyle to on chochli jak jedziesz na trasie z prędkością 100-120 kmh. Miasto (Warszawa) to regularnie 14 l, w cyklu mieszanym 12 l. Przy sekwencji może by było lepiej.

więcej »

LPG
9,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.02.2009 09:24:48 przez

Witam wszystkich użytkowników popularnej viki Moje uwagi. Spalanie benzyny przerażało mnie ale nie ze względu dużego spalania samochodu ale ze względu na koszt (wcześniej jeździłem fiatem seicento) bo raczej palił w normie (trasa 6L żona,7L ja a miasto 9L żona do 11L ja). No i wstawiłem gaz sekwencyjny. Pali w normie 9,6 10,6 8,0 - moje spalanie, ale kobieta potrafi jeszcze lepsze zrobić osiągi. Instalacja oczywiście się zwróciła ale przyznam, że miałem mega pecha i niestety 2 generalne remonty silnika (też się zwróciły, ale... trochę bolało). Powód pierwszego remontu - pękła świeca i wpadł iskrownik do cylindra i ... szkoda gadać a miała przejechane 9500 (świece zmieniam co 10000 km tak jak olej), wtedy remontował silnik serwis i po 5000 kolejny remont - uszczelka pod głowicą - nigdy więcej do serwisu - nawet palcem nie kiwnęli). Teraz jest ok ale koniecznie przy gazie trzeba dbać o przeglądy, fakt nie stać mnie na kawę w serwisie ale jest kilka małych warsztatów w garażu gdzie zdecydowanie lepiej zajmują się moim samochodem (polecam - kawa w serwisach naprawdę drogo kosztuje) a poza tym to wspaniałe auto - trochę brakuje mi klimy ale uwielbiam nim jeździć - a mam z czym porównać c8, t4, volvo v70 też fajne, reno laguna, ford mondeo,focus i wiele innych bo sporo jeżdżę. Pozdrawiam

więcej »

ON
6,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 31.12.2009 14:50:13 przez

Idealny samochód dla kilkuosobowej rodziny. Wygodny, oferuje całkiem sporo przestrzeni w środku, duży bagażnik. Jeśli chodzi o dynamike jazdy to 12,5 sekundy do setki może nie robi wrażenia na papierze, ale w praktyce sprawdza się bardzo dobrze. Zwłaszcza na 2 i 3 biegu, jak włączy się turbina to na krótką chwilę przyjemnie wyrywa do przodu. Poza tym na polskich drogach nie trzeba jeździć z dużymi predkosciami (160-200km/h), żeby należeć do tych szybszych kierowców. Wystarczy 120-140km/h a i tak większość kierowców będzie nam ustępowac :). Jeżeli ktoś nie szuka sportowych wrażen, a chce sprawnie się przemieszczać to ten silnik w zupełności starczy. Co do spalania. W trasie jadąc 110-120km/h wychodzi 5-5.5l/100km. W ciągu roku jeżdze prawie tylko po mieście i średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 6,5-7l/100km, z przewagą 7l w czasie zimy, czasami 7,5. Natomiast w okresie wiosenno-letnim kilka razy udało mi się osiągnąć równe 6l/100 (jeżdząc tylko po mieście, z normalną dynamiką), jednak zazwyczaj wychodzi 6,5-6,7l/100km. Próby super ekonomicznej jazdy u mnie nie wiele dały, i spalanie utrzymywało się tak jak opisałem wyżej. Dlatego pewnie przyspieszam i zmieniam bieg na wyższy przy 2500-3000obr/min, utrzymując obroty silnika na poziomie 1500-2000obr/min jadąc po mieście.

więcej »

LPG
8,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 25.10.2012 22:24:13 przez

auto makszmalnie oszczedne, jezdzac 90 czy 110 niema wiekszej róznicy w spalaniu gazu dlatego prubuje koło 100-120km/h leciec gdzie sie da oczywiscie sam bo z córka rzadko ponad 80-90km/h jesli wogule, wogule silnik maluki ale daje jakos rade choc niema szalenstwa, instalacja sekwencyjna(36l butla w kole) i włacza sie na rozgrzanym silniu co w zime sprawia problemy bo nieraz zrobie 20km na benz i sie właczy gaz dopiero jak ustane na poboczu czy tam gdzies tam.A lato> trasa szczytno przez ostrołeke na warszawe120km/h(koło 170km w jednym kierunku ale moge sie mylic bo dokładnie nie pamietam) i po stolicy 50km(z mocnymi nerwami i paleniem gumy i do 3 biegu do oporu nie raz czy dziesiec razy na właczaniu sie do ruchu jak to w stolicy buraki nie wpuszcza) i wyszło mi 8,3L gazu co mnie nawet zdziwiło ze tak mało. a w miescie wam nie powiem bo nigdy nie sprawdzałam(choc opela ma 4 lata)ale mysle ze max gazu to 10 do 12 przy katowaniu na biegach i guma na swiatłac. niemam odnosnika co do czesci bo wczesniej mniałem 190 merca w dizlu(silnik ma juz prawie milion) ale mysle ze nie jest najgozej, rozrzad 700 zł mechanik mówił ze najlepszy hehe ale mógłby mi wcisnoc najgorszy. a co najsmieszniejsze wyposarzenia brak(bieda na maxa) a co jest to juz niedziała albo juz prawie nie działa. czesc

więcej »

ON
6,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.04.2013 13:08:25 przez

Opel Vectra B 1.7isuzu. Jednostka kompletnie bez awaryjna. Spalanie symboliczne, ten samochód dosłownie wącha paliwo. Co do dynamiki to nie jest najgorzej, powiedzmy że jest wystaracząjaca, demonemt prędkości nie jest ale pozwala sprawnie poruszać się po mieście jak również poza nim. Kultura pracy silnika jest naprawdę zaskakująca. Na wolnych obrotach co prawda charakteryzuje się nie wielkimi ale casem uciążliwymi drganiami ale podczas jazdy stwierdzam że przy prędkości 90 - 120 zachowuje się lepiej niż nie jeden benzyniak czy 1.9DTI (Renaulta czy nissana). Auta ma jednak dość poważne 3 wady: 1 to oczywiście blachy jeżeli kupi się egzemplarz bity albo źle zrobiony to niestety ale korozja wręcz zjada go na naszych oczach, 2 to może nie taka poważna ale jednak wada to źle położony alternator gdyż jeżeli nie ma się osłony silnika dostaje się do niego wilgoć a co za tym idzie sniedzieje i nie doładowuje już tak jak powinien. I tak co 3 -4 lata trzeba kupić nowy. Koszt na chwile obecna to ok 150zł nowy więc tragedi nie ma. 3 to rozrusznik który również potrafi siąśc co 2 -3 lata w zależności od jego użytkowania. Ogólnie Auto polecam wszystkim młodym osoba gdyż jest tanie w zakupie ma atrakcyjny wygląd, jest duże i przede wszystkim mega tanie w eksploatacji. Pozdrawiam.

więcej »

LPG
9,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 30.04.2009 01:36:45 przez

Ogólnie jestem zadowolony, pasuje mi. Zygzaka nie oszczędzam on ma jeżdzić i tyle, nie pcham zamienników, wymieniam na bierząco to co potrzeba i jeżdze sporo. Co do zalet bardzo dobre prowadzenie na prostej jak i w zakretach jako że ma tu wpływ rodzaj opon dodam goodyear hydragreep 205/60 r15. Stabilnie również w deszczu. Dobrze wybiera nierówności. Daje poteżny margines bezpieczeństwa. Od zakupu zrobiłem autem jakieś 60000 teraz ma około 200000. Nie bierze oleju. Moje minimalne spalanie to jazda na odcinu 100km z Warszawy do Płocka z przeciątną przelotową prędkością 90km/h prawie bez wyprzedzania to 7.7LPG ten sam odcinek w dynamiczny sposób do 170km/h na prostej i przy każdym wyprzedzaniu z nogą w podłodze i z standardową il. wyprzedzania wyszło 12.7lLPG tak więc uważam, że spalanie jest przyzwoite. Autko ma sekwencję marki Tartarini, servis tylko w oficjalnych przedstawicielstwach. Co do wad gąbka w fotelach lekko skrzypi, ogólnie po tych 9 latach czuć utratę sztywności nadwozia, okładzina na kierownicy lekko się wytarła i zluzowała, nawalił zamek w bagażniku pół roku nie używwania w zime swoje zrobiło. Po za tym jak na 9-latka jest ok. Wole Opla Vectre z tego roku niż Audi A4 cenowo dużo taniej a mechanicznie niemal tak samo. Estetyki nie oceniam. Pozdrawiam.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD

Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.

Cena: 217 390  ►  179 900 zł

Zyskujesz 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus

Demonstracyjny Hyundai i40 Comfort Plus

Rocznik: 2014. Przebieg: 10 km. Silnik: 2.0 177KM, benzynowy.

Cena: 102 700  ►  86 900 zł

Zyskujesz 15 800 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Vectra, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Opel Vectra

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Opel Vectra

Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca
Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca By osiągnąć wewnętrzny spokój, trzeba dokończyć to, co się zaczęło. I tym sposobem u jednych po kostce czekolady znika cała tabliczka, a u innych rozwija się pragnienie osiągnięcia większego sukcesu - wszystko zależy od aspiracji. Opel należy do tej drugiej grupy, ponieważ po niezłych wynikach sprzedażowych Vectry A i B, zapragnął sięgnąć po więcej, dzięki Vectrze C. Auto zamknęło jednak tę linię modelową i dziś jest dostępne tylko na rynku wtórnym. Czy warto wziąć je pod uwagę podczas zakupu?
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 183 521
Opel Vectra B 2 043

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum