Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs - Poznaj Leona Cuprę

Niecodzienna moc na co dzień

Renault Clio III - Zużycie paliwa

Podsumowanie 326 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Renault Clio III

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe Renault Clio III

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
6,9
8,0
31 / 1
32,3 zł
19,4 zł
 
7,4
8,2
9 / 2
34,7 zł
19,8 zł
 
6,4
7,4
12 / 2
30,0 zł
17,9 zł
 
6,5
6,9
80 / 2
30,5 zł
16,7 zł
 
7,4
-
2 / -
34,7 zł
-
 
6,4
8,5
8 / 1
30,0 zł
20,6 zł
 
6,9
7,8
27 / 1
32,3 zł
18,9 zł
 
7,4
-
5 / -
34,7 zł
-
 
7,0
9,0
26 / 2
32,8 zł
21,8 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
7,2
-
1 / -
33,8 zł
-
 
-
-
- / -
-
-
 
7,6
5,9
2 / 1
35,6 zł
14,3 zł
 
7,3
7,8
5 / 1
34,2 zł
18,9 zł
 
7,6
-
1 / -
35,6 zł
-
 
9,9
10,5
6 / 1
46,4 zł
25,4 zł
 

Silniki Diesla Renault Clio III

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
4,7
1
21,8 zł
 
5,1
4
23,7 zł
 
4,8
114
22,3 zł
 
4,7
23
21,8 zł
 
5,0
5
23,2 zł
 
5,2
1
24,1 zł
 
4,7
36
21,8 zł
 
4,5
2
20,9 zł
 
4,7
5
21,8 zł
 
4,3
18
19,9 zł
 
Filtr

Lista 326 raportów spalania

sortuj komentarze od
Pb
6,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.11.2013 21:16:13 przez

Na wstępie powiem, że mam auto z tempomatem i używam tej funkcji często, więc pomiary zużycia paliwa co do prędkości są raczej dokładne i wiarygodne. Renault Clio 1.2 TCE 105KM, 2011r ze skrzynią o wydłużonych przełożeniach. Auto mam od nowości, po dobrym ułożeniu i nauczeniu się auta spalania średnie spadły o prawie 1 litr. Przy 100km/h mam zaledwie 2200 obrotów na "piątce". Biegi zmieniam następująco: 3-ka przy 40 km/h, 4-ka przy 65 km/h, 5-ka przy 90km/h. Średnie od 6.1 do 6.7 mam z dojazdów do pracy (20km): odpalenie, małe miasto 20%, trasa 80% (tempomat 90km/h), minuta na wystudzenie turbo. Przy 80km/h auto pali 4.5-4.9, przy 90km/h ok 5.5, przy 100km/h ok 6.0 i tak mniej więcej pół litra co 10km więcej. Ale kiedyś zimą trasę 1400km(100% autostrada) jechałem 95% na tempomacie 110km/h i wyszło 5.9, najniższe 4.9 ustawiając na 5-tce tempomat 86km/h (1950 obrotów, mniej na 5-ce nigdy nie jadę), pusta droga nocą. Ta sama autostrada 130-140 daje wyniki od 6.7 do 7.3. Trzymając 150 km/h spalanie średnie wychodzi 8.0, czyli tyle co przy dynamicznej jeździe po mieście. Nigdy nie udało mi się przekroczyć 10.0, nawet przy naprawdę agresywnej jeździe, a frajdy jest przy tym całkiem sporo w tym zgrabnym autku.

więcej »

Pb
7,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.03.2008 19:48:22 przez

Średnie min.spalanie (7,8) - 70% miasto / 30% trasa. W mieście styl jazdy - zmiana biegu w okolicach 3000 do 3500 obrotów. Można oczywiście oszczędniej ale silnik tak słaby w porównaniu do masy auta że robisz za zawalidrogę. W trasie styl jazdy ten sam, piąty bieg przy 70 km/h jeśli płasko, redukcje i gaz w podłogę przy wyprzedzaniu ale zapasu mocy to to nie ma więc nie można inaczej. Prędkości podróżna w zależności od warunków od 120 do 150 km/h. Dystans pomiarowy 10000 km. Dane z komputera pokładowego. Najczęściej dwie osoby w samochodzie o łącznej masie 130kg. Średnie max spalanie (8,2) - 100% miasto. Styl jazdy jak wyżej w mieście czyli w miarę możliwości dynamicznie ale bez zbędnych szaleństw. Dystans pomiarowy 500 km. Wskazania komputera pokładowego. Obciążenie jak wyżej. Minimalne spalanie (5,8) - 100% trasa. Styl bardzo oszczędny. Zmiany biegów przy 2500 obrotów, przyspieszanie bardzo łagodne, prędkość podróżna w okolicach 100 km/h. Raczej bez wyprzedzania - to Ciebie wyprzedzają. Odcinek pomiarowy 200 km. Wskazania komputera pokładowego. Ociążenie jak wyżej.

więcej »

Pb
7,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.11.2014 02:29:46 przez

Renault Clio III dynamique S, 1.4 16v 98km, rocznik 2005 , 122,800 mil czli 203 tys km, kola- 195/45/16 , 3 drzwiowe. w miescie 8l, autostrada przy 130km/h 7l. nie mam mozliwosci sprawdzic minimalnego spalania bo 2500 obrotow a na liczniku 83 km/h ...nie da rady autostrada no chyba ,ze z tirami ;) auto jezdzi super. dobra amortyzacja , wygodne, wszystko dziala lekko i sprawnie. wczesniej jezdzilem vectra 1,8 16v 2001, mondeo mk3 2001 1,8 16v i astra 2008 1,7 cdti 101km. w porownaniu to tylko trakcja jest naprawde ok. w ciasnych zakretach i na autostradzie zachowuje sie jak duzo wieksze auto niz jest. Czuc brak schowkow no i smieszne miejsce na kubki z kawa. duze sie nie mieszcza a o 2 na raz mozna zapomniec ;) kierownica idealna , doswietlanie poboczy spoko, idealne dla 2 osob bo miejsca z tylo tylko wieksze zakupy i to trzeba sie gimnastykowac ,zeby je z tamtad wygrzebac. idealny na miasto, na autostradzie ok ale brak nad biegu bo silnik chce wyskoczyc przy 4000tys obr. na 5 biegu no i to spalanie. mam nadzieje ,ze bylem pomocny .

więcej »

LPG
8,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.04.2013 21:34:44 przez

Spalanie ok 9 litrów miasto, trasa 6-7 litrów, fatalne przyspieszenie, bardzo zła jakość materiałów, drogie przeglądy (750 zł z wymiana oleju) Mam to auto od nowości od 4 lat i zrobiłem 57000km. Poza eksploatacją podstawową wymieniłem: - Osłona(mieszek) lewarka biegów bo popękał plastik mocujący (250 zł) - poduszka silnika bo przenosiło wibracje (300 zł) - manetki przy kierownicy (bo światła i wycieraczki się same włączały i wyłączały) 1300 zł - tuleje mocujące sanki zawieszenia (bo się tukły) 850 zł - smarowałem przekładnę kierowniczą bo trzeszczała - 200 zł - końcówkę drążka kierowniczego bo się zapiekła i skrzypiała - 200 zł - 2 razy termostat (bo puszczał) - 500 zł - aktualnie do wymiany siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy - 700 zł - taśma airbagu pod kierownicą (zaczęła trzeszczeć i podczas obrotu kierownicą tarła i czasem zapalała się kontrolka airbagu) - 1000 zł - nie wspomnę o ciągle przepalających się żarówkach H7 i trudnością ich wymiany

więcej »

ON
4,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.10.2010 18:53:25 przez

do spalania w tym samochodziku nie można się przyczepić, robię ok. 4500 km miesięcznie i średnie spalanie miesięczne wychodzi na poziomie 4,6 L/100km. Po kupnie miałem małe problemy z samochodem (wymieniłem wtryskiwacze, turbinę - jak później okazało się niepotrzebnie, ponieważ za kopcenie odpowiadało niesprawne odpowietrzanie silnika), ale nie było tak aby samochód odmówił posłuszeństwa, oczywiście zaraz po kupnie zmieniłem rozrząd, filtr paliwa i olej z filtrem oraz katalizator (ponieważ kupiłem bardzo okazyjnie z malutkim przebiegiem 11tyś. km)- od marca przejechałem 27 tyś. km i mimo wszystko jestem zadowolony z żaby, przede wszystkim niskie spalanie i przy tankowaniu jej pod korek na baku robię ok. 1300 km, a więc na stacji jestem rzadkim bywalcem.

więcej »

ON
4,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.01.2010 19:30:41 przez

Średnio pali 4,1 - 4,2 przy normalnej jeździe /lubię jazdę dynamiczną /. Na autostradzie, jadąc ostro średnie spalanie skoczy do 4,8 i więcej.W Listopadzie spróbowałem jazdy bardzo oszczędnej / rozpędzanie do określonej prędkości szybkimi zmianami biegów i podtrzymywanie prędkości/. Fakt, że była to jazda bez dynamiki i taka "łajzowska", ale na 50 litrach ON zrobiłem 1300 km. Średnie zużycie 3,8 l. Autko przejechało 40 tys. km po Polsce, odwiedziło Włochy i Niemcy a pali w zależności od tego ile patrzy się na chwilowe zużycie i jaki czas został do celu. Maksymalna prędkość z jaką jechało to 170 km/h /producent podaje 156/. Mam też Lagunę 1,6/16V. Oszczędności przy jeździe codziennej Clio czuje się w portfelu. Lalunia to komfort, a Clio oszczędność kasy.

więcej »

ON
4,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.03.2012 09:59:21 przez

Jestem właścicielem Clio III z najmocniejszym silnikiem diesla 106 KM. Liczba biegów:6. Maksymalne spalanie zanotowałem w tym roku, tj. 2012 podczas panujących ponad 10-o stopniowych mrozów. Auto użytkuję od kwietnia 2009. Od tego czasu nie mam z nim problemów. Średnie spalanie oscyluje w okolicach 4,6 zależnie od cyklu w jakim się poruszam - przewaga miejskiego. W trasie (nie autostrada) spada do maksymalnej wartości 4,4. Najekonomiczniej wypada na 6 biegu prędkość 110km/h - można zejść poniżej 4,0 l/100km. Na autostradzie pali w granicach 4,8 ale przy prędkościach powyżej 140km/h. Oczywiście można się postarać o spalanie grubo powyżej 6l/100km ale przy zachowaniu wykraczającym poza granice rozsądku i bezpieczeństwa.

więcej »

Pb
7,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 08.01.2011 22:50:35 przez

BARDZO WYSOKIE SPALANIE!!! Producent zapewnia o niskim spalaniu, to samo dilerzy, jednak auto w tej wersji silnikowej pali jak smok. Mieszkamy w dużym mieście (Gdańsk) i tam głównie autko jeździ, nie lubi krótkich dystansów, spalanie mocno wzrasta w zimę. Tej zimy, przy krótkich dystansach (5-15km) rekordowe spalanie wyniosło 10l/100km. Generalnie w tą zimę po mieście mniej niż 9l nie pali. W lato, w cyklu mieszanym ok 7,5-8l. W lato, w trasie najniżej spadło do 5,6l. Sąsiedzi mają ten sam model, z tym silnikiem i pali też tak dużo (Clio II paliło zdecydowanie mniej). Podobno wersja 100KM pali mniej niż ten silnik 75KM. Silnik mulasty i bardzo dużo pali - odradzam, lepiej dopłacić za 100 konną wersję.

więcej »

Pb
7,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 08.01.2011 22:50:43 przez

BARDZO WYSOKIE SPALANIE!!! Producent zapewnia o niskim spalaniu, to samo dilerzy, jednak auto w tej wersji silnikowej pali jak smok. Mieszkamy w dużym mieście (Gdańsk) i tam głównie autko jeździ, nie lubi krótkich dystansów, spalanie mocno wzrasta w zimę. Tej zimy, przy krótkich dystansach (5-15km) rekordowe spalanie wyniosło 10l/100km. Generalnie w tą zimę po mieście mniej niż 9l nie pali. W lato, w cyklu mieszanym ok 7,5-8l. W lato, w trasie najniżej spadło do 5,6l. Sąsiedzi mają ten sam model, z tym silnikiem i pali też tak dużo (Clio II paliło zdecydowanie mniej). Podobno wersja 100KM pali mniej niż ten silnik 75KM. Silnik mulasty i bardzo dużo pali - odradzam, lepiej dopłacić za 100 konną wersję.

więcej »

Pb
6,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.01.2012 13:38:48 przez

Głównie jeżdżę w cyklu miejsko-pozamiejskim, ale nie na trasie. Dojazd do pracy to 50% czasu miasto, 50% czasu przedmieścia (teren zabudowany, ale bez skrzyżowań,itd). Średnia prędkość przemieszczania ok 25km/h. Po kupieniu samochodu spalanie miałem na poziomie 7.2l. Obecnie zszedłem do 6.7 (zima, więc latem może dojdę do 6.5). Technika jazdy: zdecydowane przyspieszanie (ale bez turbo) i maksymalne wykorzystywanie drogi na hamowanie silnikiem po zauważeniu np. czerwonego światła (aby stać jak najmniej i jak najwięcej jechać ze spalaniem 0l/100). W trasie narazie byłem raz, krótkiej. Przy 100km/h spalanie ok 5-5.5l/100. Przy wyższych prędkościach spalanie szybko rosło, więc nie sprawdzałem.

więcej »

Pewne oferty od dealerów

Renault Clio III Alize

Renault Clio III Alize

Rocznik: 2011. Przebieg: 98 328 km. Silnik: 1.5 olej napędowy.

Cena: 23 900

Renault Clio 1.5 DCi VAN

Renault Clio 1.5 DCi VAN

Rocznik: 2010. Przebieg: 118 887 km. Silnik: 1.5 olej napędowy.

Cena: 16 900

Renault Clio III Alize Grandtour

Renault Clio III Alize Grandtour

Rocznik: 2011. Przebieg: 85 797 km. Silnik: 1.5 olej napędowy.

Cena: 26 900

Renault Clio III 1.5 DCi alize

Renault Clio III 1.5 DCi alize

Rocznik: 2011. Przebieg: 115 431 km. Silnik: 1.5 olej napędowy.

Cena: 19 900

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Renault Clio

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Renault Clio

Renault Clio R.S. - nowe rozdanie
Renault Clio R.S. - nowe rozdanie Turbodoładowany silnik, wyłącznie pięciodrzwiowe nadwozie i tylko dwusprzęgłowa skrzynia. Nowa odsłona Clio R.S. odcina się grubą linią od swojego bezkompromisowego poprzednika. Czy można mówić o zmianach na gorsze?

Renault Clio - zobacz filmy

[HD] Renault Clio R.S. Monaco GP 1.6 Turbo 200 KM, 2014 – prezentacja AutoCentrum.pl
[HD] Renault Clio R.S. Monaco GP 1.6 Turbo 200 KM, 2014 – prezentacja AutoCentrum.pl Tym razem szybki test lub jak ktoś woli, prezentacja, ale i w aucie zmian nie ma zbyt wielu w porównaniu do konwencjonalnej wersji. Ale czy to źle? W tym przypadku okazuje się, że nie, gdyż Renault Clio R.S. w wersji Monaco GP to delikatnie ulepszona wersja i tak świetnego auta. Zapraszamy do oglądania!
Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC, 2014 - test AutoCentrum.pl
Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 EDC, 2014 - test AutoCentrum.pl Renault Clio Grandtour GT to bardzo intrygujące auto, które posiada bardzo wiele zalet, ale wad również mu nie brakuje. Jedną z tych wad jest cena, która jak za auto z segmentu B odrobinę odstrasza. Druga to mierne, jak na auto z plakietką GT osiągi. Na szczęście Clio nie brakuje też cech, które przemawiają na jego korzyść. Zapraszamy do oglądania naszego testu!
Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 KM - acceleration 0-100 km/h
Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 KM - acceleration 0-100 km/h Renault Clio Grandtour GT z silnikiem 1.2 TCe o mocy 120 KM - dokładny pomiar przyspieszenia wykonany za pomocą DroftBoxa.
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 186 775
Renault Clio III 326

Polecamy!