Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Renault Scenic I - Zużycie paliwa

Renault
Scenic
I
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Renault Scenic I
lista silników Renault Scenic I
Pb Benzynowe
On Diesla
Mniej

Podsumowanie 761 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Renault Scenic I

produkowany od
do
roku
,

Silniki benzynowe Renault Scenic I

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
8,2
8,1
12 / 2
40,7 zł
15,6 zł
 
7,4
9,6
12 / 5
36,7 zł
18,4 zł
 
7,7
8,7
135 / 45
38,2 zł
16,7 zł
 
7,9
9,3
73 / 40
39,2 zł
17,9 zł
 
8,4
9,5
8 / 4
41,7 zł
18,2 zł
 
8,7
10,0
33 / 22
43,2 zł
19,2 zł
 
8,8
10,1
46 / 22
43,7 zł
19,4 zł
 

Silniki Diesla Renault Scenic I

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
ON
 
ON
6,1
9
27,7 zł
 
6,3
171
28,6 zł
 
6,6
33
30,0 zł
 
6,8
8
30,9 zł
 
5,9
10
26,8 zł
 
6,1
71
27,7 zł
 
Filtr

Lista 762 raportów spalania

LPG
10,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 23.10.2011 przez

Nie wiem skąd ludziom wychodzi spalanie na poziomie 5-6 litrów w trasie. Chyba z górki mierzą sobie przejechane 10km a pod górkę już nie :) Jeżdżę bardzo spokojnie, nie piłuję silnika ponad 3tys. obrotów, średnio pomiędzy 2 a 3 tys. Jakbym tylko zaczął ostrzej jeździć to spalanie pewnie podskoczyło by jeszcze o 1-2 litry. Przebieg 230tys.km, sprowadzone z Holandii. Gaz Vialle LPi (najlepsza instalka - wtrysk w fazie ciekłej) i średnio 20% więcej gazu od benzyny wg wskazań komputera. Przy średnim spalaniu z butli 40 litrów przejadę 400-420km (40-110km/h), jazda po mieście to ok. 290-320km na butli. Miasto - Kraków (nie mini-miasteczko gdzie są 3 światła na krzyż). Wyniki dla 1-2 osób na pokładzie, bez większych bagaży. Zweryfikujcie sobie to spalanie ze średniej raportów bo wiele ich nie jest wiarygodnych i branych na krótkiej trasie a nie np. przejechaniu całego baku w jednych warunkach. Opierałem się na tych raportach i rozczarowałem się mocno. Poza tym auto sprawuje się nieźle, fakt, przesiadka ze starej pełnoletniej hondy civic jest zauważalna (więcej plastiku, więcej wszystko "lata", różnica bardzo zauważalna w jakości wykończenia). Silnik nie reaguje natychmiast na wciśnięcie gazu tylko z delikatnym opóźnieniem (honda i toyota nawet nie mają ułamka sekundy zwłoki), zawieszenie cholernie miękkie, ten sam zakręt którym civic wchodziłem na lajcie 90km/h tutaj maks.70km/h i z pełnią obaw o wylotkę. Silnik się o wiele wolniej się rozgrzewa w zimie niż w hondzie czy toyocie. Klima - co chwila coś reguluje tymi silniczkami co jest denerwujące bo to wyraźnie słychać. Nadwozie poza tym zaprojektowane jest bardzo fajnie, schowek na schowku, suwane, składane i wymontowywane w pełni tylne 3 niezależne fotele - ekstra sprawa jak np. nie mieści się wózek na wzdłuż to przesuwasz o kilka cm fotel tylni do przodu i już wchodzi :) szkoda tylko, że nie da się wymontować tak przedniego fotela pasażera. Przewiozłem w nim po wyjęciu jednego tylnego fotela łóżko z ikei 90x200 z zamkniętą klapą, kolega szafę z ikei ale wykręcał fotel z przodu. Miałem kupić mazdę premacy ale ten sam rocznik to 35-40% więcej...ale teraz myślę, że by było warto. Kilka głupich usterek, których w civicu nie miałem i nigdy nie wystąpiły a przebieg ma większy: maglownica, cewki, poduszki silnika, tulejka półośki - myślę sobie łodafak? czy tutaj trzeba wymieniać wszystko? nawet w civicu nie miałem pojęcia że to może się zepsuć. Kupiłem tego scenica w podobno bardzo dobrym stanie jak na te co są na rynku wtórnym i te które oglądałem. Wydasz mniej, ale potem tą różnicę dołożysz w naprawach, które nie do końca będą pewne na długotrwałe. Nast. razem powrót do japońskiej motoryzacji i to na milion procent bo niby wydajesz więcej przy zakupie, ale potem zapominasz o aucie że masz coś naprawić, i nie masz zbędnych nerwów że coś ci znowu nawala.... przykre ale prawdziwe.

więcej »
ON
6,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 31.01.2009 przez

Nie robię przeglądów w ASO. Nigdy nie robiłem w żadnym aucie. Nie wiem nawet ile to kosztuje ale pewnie za drogo. Jeżdżę do normalnego serwisu i mechanika i to nie takich koło hipermarketu, którzy jak do tej pory: wymienili tylne amortyzatory (olejowe, takie same jak w kangoo 4x4, kupione w hurtowni za 220 PLN/2szt) za 60 PLN. Wymienił drążki kierownicze (kupione w tej samej hurtowni po 52 PLN/szt) i ustawił zbieżność kasując chyba 120 PLN. Zaspawanie dziury na łączeniu tłumików było za darmo od poprzedniego właściciela (Włoch). Znajomy za sławną w tym modelu regenerację i przeróbkę na rozbieralną wersję wału napędowego zapłacił coś troszkę ponad półtoratysiąca PLN (solidna firma w Bielsku Białej, na pewno odszukacie na google). Tak przy okazji, jeśli znajdzie się jakiś amator wyglądu RX4, który potrzebuje pojeździć jedynie po asfalcie, suchym najlepiej i ciepłym: po wymontowaniu wału autko jest sporo cichsze, lekko szybsze, minimalnie lżejsze, no i sporo mniej pali. To tak tylko, jakby kogoś napadło na posiadanie koła zapasowego z tyłu samochodu :) Przy minus 20 wycieraczki zaczęły żyć swoim życiem - niby działał, ale jakoś inaczej. Tylna nie zawsze chowała się tam gdzie powinna, przednie zamiast jednej rundki w lewo i prawo robiły 3 lub 4. Teraz jest blisko zera i wróciły do standardowych zachowań. Moje wyniki spalania: średnio na polskiej trasie (trzydziestokilkuletni gostek, któremu zależy aby nie osierocić kilkumiesięcznego dzieciaka, ale też nie być wyprzedzanym przez dżentelmenów w kapeluszach jadąch na sumę - bez aspiracji osiemnastoletnich posiadaczy dwudziestodwuletnich golfów) wychodzi około 6,1-6,7 litra ON/100. Jadąc bardzo spokojnie udaje się poniżej 5,5, ale nuda i wstyd. W umiarkowanym mieście około 7,3. Teraz zima to zdarzyło się też 8,2. Może kogoś zainteresuje, że około 3,5 kilometrowy dojazd do domku w górach i potem z górki do asfaltu (czyli w sumie 7km bezdroży w górach) przy różnicy poziomów około 400 metrów to jakieś o ile dobrze pamiętam 1,3 litra czyli wychodzi przeszło 35 litrów/100 (jazda na I i II biegu). Nie podniecam się specjalnie ekonomiką czy osiągami - są to wskazania komputerka pokładowego. Podobno zawyża, ale nie sprawdzałem. Na ekonomiczność eksploatacji pewnie w dużej mierze będzie miał wpływ koszt części zamiennych - ja zakładam, że to auto będzie się psuło, tak jak psuje się każdy inny wyprodukowany we Francji pojazd :) Wszystko co jest takie same jak w Scenicu nie jest chyba droższe od innych marek, problemem natomiast mogą być elementy specyficzne dla RX4. Przed zakupem radzę sprawdzić, czy ceny elementów zawieszenia, karoserii i przeniesienia napędu są dla Państwa akceptowalne. Jeśli tak, proszę zwrócić jeszcze uwagę na cenę opon, które również będą "troszkę" droższe niż dla wersji asfaltowej.

więcej »
Pb
9,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.12.2011 przez

Nie wiem, jak auto zachowa się zimą, zanim przyjdą mrozy sprawuje się następująco: Po pierwsze trzeba uwzględnić, że autem należy jeździć mało dynamicznie, bo w przeciwnym razie spalenie należy powiększyć o dobre 2-4 lity (to nie żart, tak się sprawuje nawet 15l/100 potrafi spalić) MIASTO: - krótkie trasy wychodzi ok. 10.5l/100km. - trochę dynamiki , czy korków i wyjdzie 11,5. - jak silnik zagrzeje się, przy ciut dłuższej trasie to wyjdzie k. 9,5l., umiejętna jazda 9l/100km. Może i da się niżej zejść, ale na drodze byłbym utrapieniem….. Trasa - do 90km/h wyjdzie ok. 7.5l/100km (poniżej 7 raczej nie realne) - do max 110km/h wyjdzie 8-9/100km - więcej niż 120 nie ma sensu, do dobra 100, zresztą tym aktem to max jest 130….. Czytałem Wasze komentarze, inaczej się zapatrywałem. Musze dodać, że samochodem jeżdżę ja i żona, więc to też ma wpływ na spalenie. Samochód jest duży i mało aerodynamiczny, za to wygodny i przestronny. Podałem Wam szczere wyniki, nie zaniżone. Jak ktoś pisze, że wyszło mu 5 litrów z hakiem w trasie, to tylko pozazdrościć, bo tak to tylko w dieslu czy w o połowie mniejszym (wymiarowo i poj. silnika) Cinquecento. Takich danych spalania nawet w fabrycznie nowych samochodach nie podawali…. ale jeżeli nie mam racji, ktoś wie, co ma wpływ na spalenie (kierujący, czy jakas wada) proszę pisać, za co bardzo dziękuje....

więcej »
Pb
9,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.12.2012 przez

Jak na auto o masie 1300kg i bardzo przeciętnej aerodynamice to jest dobrze ( wiadomo zawsze by się chciało jechać taniej ale od tego są małe autka albo nowe downsizingowane dizle czy benzyniaki a nie „pojazd” z jakby nie patrzeć już innej epoki motoryzacji- za 11tyś zł ) Szczegóły: Średnia z 11 000km to na gazie 10l.z małym przecinkiem. Trasa do 90km/h 8,5 LPG (6,9 – 7,3Pb)*, miasto 9,5 – 10,5l.LPG (9-9,5Pb)* Autostrada przy 140 -150 km/h okolice 12l.LPG (10,5Pb)* Przy 180 km/h pokazywał chwilowe 14,9l*Pb . Podaję z * bo komputer mimo że jadę na LPG to „myśli”, że jedzie na benzynie i dla niej podaje odczyty ( żeby to zmienić potrzeby jest przekaźnik za jakieś 200zł - ja go nie montowałem). Odczyty z autostrady (12l. A4/A8 Zabrze – za Wrocław) , spalania w mieście i trasie przy prędkość średniej 70-80km/h) są dokładne bo liczone od zatankowanie do skończenia butli. Rekord to 385 km na 33l. LPG co daje 8,5. Jak widać różnica między miastem a trasą do niecałe 2l LPG. Nie liczymy autostrady bo powstają wiry w butli. Co do Pb potrzebnej na rozruch (i automatyczne ssanie do rozgrzania silnika) to średnio leję 5l. na 400 km. Podsumowując: licząc spalanie Pb z komputera to faktycznego zużycia LPG na 11 tyś km (w 5,5 miesiąca ) zaoszczędziłem 1,3 tyś zł. Opłaca się?

więcej »
LPG
11,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 30.11.2010 przez

Witam. Zaraziłem się tym pojazdem dzięki uporowi Żony Mojej. jeśli chodzi o wygląd to jest obłędny, wnętrze także wygodne i funkcjonalne, samochód na prawdę rzuca się w oczy i ludziska się oglądają ale to wszystko. tragedią jest układ napędowy i podwozie. Skrzynia biegów ma resurs około 130 tyś. kilometrów potem to płacz i zgrzytanie zębów. Non stop coś szumi tłucze się i jęczy. Wał to istne szaleństwo co 4-6 tyś km lecą łożyska w sukach i trzeba je wymieniać. Co prawda większość części z napędu jest od merca i można je kupić za grosze ale non stop to kręcenie przy aucie. Naprawa skrzyni biegów to koszt od 1200 zł jak się ma szczęście do niemal zakupu nowej. trzeba uważać by wszystkie opony były identyczne bo zaraz skrzynia leci w mak, należy pilnować oleju i musi to być tylko olej zalecany przez Renault bo inaczej naprawa murowana. Mam silnik 2,0 benzyna i jeżdżę wolno i oszczędnie co widać po spalaniu. Latem na trasie potrafi spalić zaledwie 9,5 l gazu ale zimą już jest o 2 l więcej. przy dojeżdżaniu do pracy około15 km w jedną stronę zimą spalanie wzrasta do 12 l gazu plus oczywiście benzyna na rozruch.

więcej »
ON
6,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 23.10.2009 przez

Minimalne spalanie jakie odnotowałem to 4,9 na odcinku Wawa Łomianki - Reda czyli około 380 km trasą E7. średnia prędkość wg. GPS = 75 km/h. Czasami było 50km/h a czasami 140- 150 km/h (obwodnicy Trójmiasta). Dodam że było załadowane na maxa tzn.2 dorosłe osoby + 2 dzieci + cały ekwipunek na wczasy. Na co dzień do pracy dojeżdżam (niestety)do zakorkowanej Warszawy, dziennie robię około 60 km, średnia prędkość wg.Gps wynosi 34 km/h i spalanie wg. odliczeń (nie wg.kom.pokład)przy włączonej klimie - wychodzi mi 6,5 l/100km. W zimę zakładam troszkę szersze opony 195 i wtedy spalanie oscyluje w okolicach 7 - 7,5 litra. Auto polecam każdemu kto chce w ekonomiczny sposób przemieszczać się z punktu A do p.B. i wyskoczyś gdzieś z rodziną poza miasto. W środku jest dużo praktycznych schowków które przydają się w utrzymaniu porządku w aucie. Na koniec dodam że mój :szczeniaczek" ma 210 tyś przebiegu i wyciąga jeszcze 180 km/h. Mam nadzieję że uda mi się zrobić nim 300tyś. Wymiana na czas zużywających się części i dobre paliwo = zadowolenie z użytkowania Scenica. Następne auto będzie Espace Dci 3.0.

więcej »
LPG
10,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 23.08.2010 przez

Mam scenica 2.0 RXE, jazda praktycznie cały czas na klimie (przez ostatnie 3 miesiące). Mam instalację BRC Light (sekwencja). Spalanie na odcinkach do 30km dziennie przy bardz, bardzo dynamicznej jezdzie to 11-11,5 litra gazu. Na tych samych odcinkach moja Żona spaliła 10, ale jeżdżąc grzecznie ;). Trasa (dopiero przede mną) na pewno będzie zależeć od jazdy, ale mogę stwierdzić po obrotach (przy 160km/h już prawie 4tys) że nie ma co szaleć, trzymając 2-2,5 tysiąca koło 9 powinno być - dopisze jak sprawdzę. Części: tanie, dużo części od francuzów i anglików, nie ma z tym problemu. Lampa przednia z mechanizmami - 100zł, wkład do lusterka podgrzewany nowy 25zł, kompletny rozrząd z rolkami i napinaczem 160zł. mam porownanie do mondeo mk3... o niebo taniej i w paliwie i w czesciach - ford jednak dla bogatych ;). Auto prowadzi się rewelacyjnie, miękkie zawieszenie, balony na 14 calówkach i nasze polskie drogi nie straszne. Extra widoczność a i zapas mocy pod maską pozwalający na płynną bezpieczną jazdę. Czy jadę sam czy 5-osobowym kompletem różnicy w mocy i spalaniu nie czuje. Pozdrawiam

więcej »
Pb
9,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 14.03.2015 przez

Jestem posiadaczem tego auta od ponad dwóch lat. Rekordowe spalanie na trasie jakie uzyskałem to 5,9 litra, ale naprawdę się namęczyłem. Normalnie w trasie pali 6,8 litra. W mieście - zależy od ruchu i miasta:) W Toruniu w palił mi min. 7,5l, max 15l zimą w krótkie odcinki korki itp. Przy dynamicznym poruszaniu się w mieście pali ok 10-11 litrów. Części są łatwo dostępne, ceny nie zabijają. Niestety to francuz i co chwile mu coś nie pasuje. Ciągle jakieś kontrolki się palą. Mam wymienioną skrzynię , chłodnicę klimatyzacji, piasty, tarcze, klocki, przeguby, sworznie itp. Ostatecznie mam pęknięty silnik i woda leje się do cewki także zmieniłem auto bo sie już wk... Auto Nie jest z zewnatrz jakieś super duże, ale jest bardzo pakowne! Fajnie, że można wynieść siedzenia. Woziłem nim tapczan, płyty OSB i nawet 3 metrowe deski z niedomkniętą klapą. W środku wszystko tanie i tandetne, wytłumienie od zewnatrz jest OK. Rdza mi też go zjada, ale ogólnie auto zrobiło swoje. Nie dbałem o nie za bardzo bo spisałem je na straty. Jeździłem " do końca". Myślę, że dla rodziny auto jest OK.

więcej »
Pb
8,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 21.09.2011 przez

Spalanie w ciepłych tempetarurach (wrzesień) i bez klimatyzacji. W Mieście: W zależności od natężenia ruchu (np. o 5-6 rano) pali nawet 7.Natomiast w korkach spokojnie spali 10l (z klimą pewnie i 11) Przy czym staram się nie szaleć - jadę spokojnie. Zmiana biegów przy 2000-2500rpm, prędkość 50-60km/h. Trasa: na trasie Wrocław -T oruń W późnych godzinach, kiedy ruch nie był tak intensywny przy 90 km/h palił 6.2l. Trasa Poznań- Toruń przy intensywniejszym ruchu palił jakieś 6.7l. Samochód duży wygodny i pakowny, bardzo cichy silnik, niestety kiepskie plastiki wewnątrz lubią się odzywać. Motor w sam raz do tego samochodu, pozwala na dynamiczną jazdę i wyprzedzanie bez stresowania się:) A do tego jak na minivana w tej klasie jest oszczędny. Części do tanich nie należą, ale tragedii nie ma. Miałem wcześniej hondę civic i ceny części podobne. Np. za wymianę rozrządu zapłaciłem 600zł, cewki (które od ręki radze wymienić na beru/denso) ok. 100zł (lub używane- komplet za 150zł).

więcej »
ON
5,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 02.10.2013 przez

ceny obsugi w ASO powalają. Za naprawę wentylatora wentylacji żądali 280 zł,a i tak nawalił po dwóch miesiącach. napraili bezpłatnie, ale pomogło tylko na parę tygodni. usterkę usunąłem sam. okazało się, że przepalił się opornik termiczny (tak się chyba nazywa),który dokupiłem w sklepie z akcesoriami do sprzętu AGD za 2zł 30gr. koszt paru kropel oleju do przesmarowania łożyska wentylatora pomijam.W ciągu 4 lat(53000km.) wymieniłem rozrząd(700zł),tarcze i klocki hamulcowe z przodu i z tyłu (650zł),sworznie wahcaczy z przodu, 4amortyzatory, akumulator,2 żarówki.Raz w roku-niezależnie od przebiegu wymiana oleju i filtrów,obsługa klimatyzacji.Inne czynności obsługowe(uzupełnianie płynów,wyniana żarówek, wycieraczek itp ) wkonuję samodzielnie.Części zamienne tylko uznanych producentów(BOSCH VALEO SKF RERRODO itp). Nigdy nie wystąpła usterka uniemożliwiająca dalszą jazdę.W ostatnim roku auto przejechało 14000km. i zużyło 720 litrów paliwa tzn. 5,1 l/100km.

więcej »