Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Skoda Octavia I - Zużycie paliwa

Podsumowanie 1 139 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Skoda Octavia I

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe Skoda Octavia I

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
7,7
-
2 / -
40,0 zł
-
 
6,8
6,8
14 / 2
35,4 zł
17,2 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
7,9
8,6
48 / 24
41,1 zł
21,8 zł
 
7,7
8,9
68 / 19
40,0 zł
22,5 zł
 
7,7
8,6
76 / 36
40,0 zł
21,8 zł
 
8,0
10,0
20 / 9
41,6 zł
25,3 zł
 
9,2
11,0
39 / 14
47,8 zł
27,9 zł
 
9,5
12,8
8 / 1
49,4 zł
32,4 zł
 
8,5
9,7
32 / 21
44,2 zł
24,6 zł
 
9,0
9,5
1 / 2
46,8 zł
24,1 zł
 

Silniki Diesla Skoda Octavia I

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
6,1
46
31,1 zł
 
5,3
21
27,0 zł
 
5,8
44
29,5 zł
 
5,4
262
27,5 zł
 
6,4
6
32,6 zł
 
5,3
324
27,0 zł
 
Filtr

Lista 1139 raportów spalania

sortuj komentarze od
ON
5,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.03.2009 10:16:52 przez

Używam auta zawodowo. A więc na trasie katowickiej Warszawa (w zasadzie Janki) - Częstochowa przy 90 km/h (2000 obr/min.) spalanie 4,2 l/100 km, przy 110 km/h (2500 obr/min.) spalanie 4,8 - 5,1 l/100 km, przy 130 km/h (ok.2900 obr/min.) spalanie 5,8 - 6,1 l/100 km. Spalanie znacznie wzrasta powyżej 3000 obr/min. Ważne, aby zmieniać biegi w okolicach 2000 ob/min. i pamiętać, że najwyższy moment obrotowy auto osiąga w zakresie 1600-2200 obr/min. Spalanie niestety wzrasta w zależności od trasy. Np na trasie W-wa - Gdańsk (trasa nr 7) należy podane wartości podnieść o około 0,2-0,4 l/100 km ze względu na dużą ilość przejazdów przez małe miejscowości, trudniejsze wyprzedzanie (trzeba przycisnąć). Największe spalanie uzyskalem jadąc do Chorwacji. Z Warszawy do Zadaru (1350 km) i było to 7,2 l/100 km. Ale wtedy jechałm w 4 osoby, z bagażami, włączona klimatyzacja i miejscowo (na autostradach) osiągałem 180 km/h. Komputer pokazał średnią prędkość 112 km/h (a więc sporo) a zużycie paliwa właśnie 7,2 l/100 km. W mieście przy normalnej jeździe (z umiarkowaną ilością korków) wynik 6-6,5 l/100 km jest normalnym wynikiem. Jadąc w dużych korkach (10 km przez ...godzinę) spalanie ciut poniżej 10 l/100 km (ale wiadomo: jedynka, dwójka, stoimy). Jeżdżąc bardzo delikatnie po mieście, bez korków, stosując ecodriving udało mi się raz uzyskać 5,4 l/100 km. Wnioski są proste: jeździć w zakresie 1800-2000 obr/min., w trasie najlepiej w okolicach 90-110 km/h i mamy naprawdę niezłe wyniki. Reasumując: zbiornik paliwa ma 50 litrów i bez większego problemu przejżdżam do zaświecenia się "komornika" 850 km. Jak na tak spore auto, tak dynamiczny silnik, to jest naprawdę dobrze. Dodam, że zamiennie jeżdżę Clio 1,5 DCI (86 KM). Spalanie ma niższe, to fakt, ale dynamika jest dużo gorsza chyba, że wrzucę auto powyżej 3000 obr/min. (przy wyprzedzaniu na trasie), a to już wg mnie ciut za duże obroty, jak na diesla. TDI, to wg mnie ruska technologia: nie gniotsa, nie łamiotsa :-). Przymierzam się do SuperB 2,0 TDI 170 KM i nie chcę żadnych japończyków, niemców, francuzów.

więcej »

ON
5,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.01.2012 23:56:03 przez

Mój samochód przy spokojnym dojeździe do pracy (7km w jedna stronę) latem spala ok 5,16 l/100km a zimą wzrasta przy mrozach do 6,2. Najniższe spalanie jakie uzyskałem tym samochodem to 4,6 l/100km - trasa 450km przy spokojnej jeździe pokonana w 7 godz 10 minut, 5 osób na pokładzie i ok 60 km na klimatyzacji; ale na dokładnie na tej samej trasie w 5 osób, na klimie 90% drogi, dynamiczna i szybka jazda (czas przejazdu 6 godz) spalanie 5,2 l/100km. Pisząc szybka jazda mam na myśli zawsze szybciej niż to było dozwolone przez znaki drogowe, ponieważ średnia prędkość przejazdu jak się okazuje przez Polskę to pewnie 45km/h, ponieważ większość dróg którymi jechałem prowadziła przez teren zabudowany (zwykle drogi krajowe), a w dodatku w wielu miejscach w kiepskim stanie tzn. tam gdzie było ograniczenie 40km/h stan nawierzchni wymuszał czasem wolniejszą jazdę, podobnie z terenem niezabudowanym do 90km/h jechałem kilka kilometrów np. 80-ką. Ot taka nasza Polska rzeczywistość. Aha jeszcze opis jednej długiej trasy mianowicie 470km, ale tym ok 190 km to drogi krajowe reszta tj. 280km to autostrada ze Śląska do Wrocławia w czasie poniżej 5 godzin (4h 50min) Średnia prędkość to prawie 100km/h. Opis przebiegu trasy: dragami krajowymi to jak to drogami krajowymi 70, 80, 100, 110 km/h, ale autostradą to 130 z początku, później 140 bo tyle wolno a później i 160 kawałkami a i nawet 190 dla przedmuchania turbiny. no i po powrocie do domu tj, po ok 470km tam + 470km powrót do domu + ok 20km na miejscu w zbiorniku nie zaświeciła jeszcze rezerwa a tak na oko to paliwa było jeszcze na ok 70km do rezerwy więc zasięg ok 1030km od pełnego baku do rezerwy (czyli 43 litry ON) co przekłada się na mało wiarygodny wynik, ale może jeszcze kiedyś będe miał okazje sprawdzić go w takiej trasie.

więcej »

LPG
9,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 09.06.2014 11:42:36 przez

Jak na razie auto zasługuje na same pochwały. Przebieg 20 tyś na instalacji gazowej. Przez ten czas wymieniłem dwa razy filtry gazu oraz raz wymiana oleju - a tak to wsiadam kiedy chcę i jadę. Auto jest w miarę elastyczne ale jak potrzeba to ma całkiem dobrą dynamikę - oczywiście niech nikt nie oczekuje że te 100 koni będzie zachowywać się jak 150. Pod obciążeniem (cztery osoby plus pełen bagażnik) oczywiście auto to odczuwa i tutaj już raczej tylko spokojna jazda choć jak podkręcić mocniej obroty to i tak się nieźle zbiera. Spalanie: normalna trasa mieszana to tak między 7,5 a 9, autostrada 150 plus klimatyzacja i 13, raz (jakkolwiek to zrobiłem) wyszło mi 6,68 - na dystansie 400 km. Gaz zawsze tankowany do pełna, najczęściej na jednej stacji (jadąc normalnie potrafi na jednym tankowaniu i 500 km zrobić), każde tankowanie notowane a następnie sobie według tego obliczam spalanie. Jak do tej pory nic mi się w aucie nie popsuło - jak je kupiłem, założyłem instalację, wymieniłem paski, oleje, pompę wody - tak ani złotówki (poza bieżącą eksploatacją) w nie nie włożyłem. Oczywiście zobaczymy jak to będzie wyglądało po 100 tyś ale trafiłem chyba na całkiem niezłe auto i raczej dość długo się z nim nie rozstanę - ma wszystko co potrzebuję (elektryka, klima, pojemność), jak na razie się nie psuje więc tylko się cieszyć. Wygląd - to kwestia gustu - każdy ma inny - ale choć w środku jest dość surowo i można by powiedzieć troszkę topornie to jednak nie jest tak źle, wszystko pod ręką, praktycznie i idzie się do tego przyzwyczaić (choć mi się to podoba :) ).

więcej »

Pb
7,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 31.01.2010 12:24:51 przez

Jestem posiadaczem nowej Skody Octavii I chathback produkcji grudzień 2009 r. Dotychczas przejechałem nią w różnych warunkach drogowych /miasto i trasa/ jedynie 3 tyś. km. Mając jednak na uwadze, iż w okresie grudnia 2009 r. / styczeń 2010 r. panowały mrozy nawet do -22 stopni Celsjusza uważam, że spalanie tego auta (jak na benzynę) jest naprawdę nie najgorsze. Osiągi przy tym całkiem do przyjęcia. Dodaję, że klimatyzacja w celu osuszania wnętrza z nadmiaru wilgoci również była włączana kilkakrotnie, w tym również w mieście! Przy poruszaniu się pustym samochodem po mieście, to jest II, maksymalnie III bieg - spalanie nie przekraczało 10,1 l/100 km. Przyznaję jednak, iż jeżdżę swym dorobkiem życia :) stosunkowo delikatnie i płynnie. W trasie, to jest do prędkości ok. 130 km/h - spalanie do 6,0 l/100 km. Po przejechaniu kilkunastu baków paliwa w najróżniejszych warunkach wyszło średnie spalanie do 8,0 l/100 km. Zawsze była to jednak jazda spokojna, a przede wszystkim płynna, z zachowaniem zasad tzw. ecodrivingu :) W trasie bywały trzy osoby dorosłe i niewielki bagaż. Auto uważam za stosunkowo dobrze wyciszone, a użyte materiały za dobrej jakości. Po uruchomieniu auta i jeździe zimnym, po nocy na -20 st. C wewnątrz nic nie trzeszczało i nie skrzypiało. Naprawdę miłe uczucie. Uruchomienie auta przy mrozie -20 st. C - na dotyk. Przyjemne auto z obszernym wnętrzem i naprawdę ogromnym bagażnikiem. Dla małżeństwa z Dzidziusiem w sam raz.

więcej »

ON
5,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 06.02.2014 10:07:07 przez

Witam przez 3 lata użytkowałem w/w samochód. Silnik jak dla mnie fenomen jeżeli chodzi o spalanie i osiągi (oczywiście jak dla kogoś kto przesiadł się z benzyny o pojemności 1.2 :),później się przyzwyczaiłem). Generalnie średnie spalanie zawsze oscylowało w ciepłych misiącach w granicach 5.5-6l/100km jeżdżąc głównie w miastach aglomeracji śląskiej bez zbytniego oszczędzania (doradzono mi aby nie zamulać ze względu na turbo ze zmienną geometrią łopatek). W miesiącach chłodnych + 1l na tych samych odcinkach. Trasa trochę autostrad z prędkością do 150km/h i reszta krajówki z prędkością ok 100km/h średnio z reguły spalanie wynosiło 5l. Trasa do Niemiec 1000km z utrzymywaniem stałej prędkości 140km/h na autostradach wyszło średnie 5.4l. Mam również rodzinę w górach, którą często odwiedzałem skodą i chciałem podkreślić, że w górach nie ma to jak silnik diesla, czuć ten moment obrotowy i moc przy wyprzedzaniu tirów i puchnących jak pudzian podczas walki benzyniaków na stromych podjazdach:) Naprawdę zadziwiająco ekonomiczna jednostka, która zawstydziłaby niejedną współczesną konstrukcję diesla, jedyny problem polega na tym, że nie bardzo nadaje się do eksploatacji w mieście(częste problemy z turbo - zapiekanie łopatek kierownicy, pomimo stosowania się do wszystkich zasad eksploatacji diesla :( ale o całkowitej ocenie auta napiszę w opiniach)

więcej »

ON
7,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 14.10.2009 15:47:59 przez

Kupiłem tego nudziarza bo miałem dość wydatków na paliwo i naprawy. Co do napraw - jeszcze za wcześnie aby coś mówić. Jeżeli chodzi o spalanie to wybaczcie, ale to wyniki absolutnie nie zachwycają. Jeżdżę pół na pół ostre korki i średnio zagęszczona trasa i wychodzi mi średnia z baku 7 l. Jak jadę w korkach potrafi cholera wejść na 11 l. W trasie Warszawa - Hamburg przy stałej prędkości 150 km / h nie umiała zejść poniżej 6,4 l. A JEżELI KTOś TWIERDZI, żE TO WYNIK DOBRYCH OSIąGóW, PROPONUJę MOCNO ZASTANOWIć SIę NAD STANEM WłASNEJ WIEDZY NA TEMAT OSIąGóW - TO AUTO TO MUł JAKICH MAłO. JEżELI KTOś TWIERDZI INACZEJ, ZNACZY , żE SIę WYCHOWAł NA CIENIASACH I POLNEZACH. Moja poprzednia honda Accord miała wg danych fabrycznych 9.8 sek do setki a w prezencie dostałem 8.9 sek i to tylko z 2 litrów pojemności - to Są OSIąGI ! A NIE TEN MUł.... niestety teraz dostępna jest tylko opcja 101 KM a wycofali 130 KM wersję - wielka szkoda bo to już jako tako jeździ. Ten motor jest znacznie bardziej ekonomiczny pod warunkiem, że ma 130 - 150 KM. 101 jest za słaby i musi się napocić. Mój znajomy ma auto octavkę zrobioną na 180 KM tylko programem + wydech i jemu średnie spalanie wynosi 5.7 l a gość ciśnie tym do setki w 7.5 sek do setki... Ogólnie zawiodłem się trochę. Mam nadzieję, że jak zrobię program na 140 KM to spalanie spadnie.

więcej »

Pb
7,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.04.2013 14:46:48 przez

Moja Octavia to rocznik 2002 mimo że te silniki były montowane w tych samochodach niby do 2001. Jestem pewien pochodzenia, bo mój ojciec ma ją od nowości. Silnik jest dobry, przez 11 lat użytkowania nie sprawił jakichś większych problemów, spalanie jest akceptowalne. Nigdy nie spaliła więcej jak 8,5 litra/100, na autobahnie przy jeździe 130-140/h spaliła lekko poniżej 7 litrów i to jest najlepszy mój wynik. Silniki mają dobrą opinię jeżeli chodzi o pracę na gazie, podobnie jak 1,6 MPI (100konne). Moc silnika - niby tylko 75koni a jest całkiem zrywna, zupełnie wystarczy do jazdy po mieście. Kiedyś nawet zamknęliśmy nią licznik(200km/h) a producent podaje że max 175. Mankamenty to zbyt niskie zawieszenie z przodu, nie powala z miejscem z tyłu tym bardziej jak kierowca ma co najmniej 185cm wzrostu i siedzenie maksymalnie odsunięte. Ogrzewanie szyb też nie jest najlepsze. Ogromny jest bagażnik, elektryka i inne części mechaniczne chodzą bez zarzutu od nowości, jeżeli chodzi o silnik to poza wymianą części wyeksploatowanych nigdy nic się z nią nie stało, moja ma 155tys przebiegu, jeżdżę w większości po mieście, bardzo mi się podoba ten samochód. Jak przyjdzie czas na zmianę będę szukał Octavii, ale jednak 1,9 TDI

więcej »

ON
5,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 11.01.2011 10:41:59 przez

Kupilem Octavie rok produkcji 12.2004 pierwsza rejestracja 01.2005. Świetne autko, bardzo małe spalanie przy stosunkowo niezlej dynamice;) jasne ze nie jest to 200 konny zaprzęg, ale w warunkach miejskich nie stwarzał wrażenia ´muła´. Minimalne spalanie na trasie, które odnotowałem przy pracujacej klimatyzacji w okresie letnim, to 4,9 l, przy jezdzie do 120 km/h w miescie srednio 6,2 l co jest jak dla mnie swietnym wynikiem a nie jeszcze w zgodzie ze szkolą eco-drivingu. Wszystko byloby pieknie i cudownie gdyby nie mały fakt:) Przejechalem tym samochodem jakies 1000 km, zapytacie pewnie dlaczego? otoz gdy kupilem go w czerwcu, juz niecale trzy tygodnie pozniej ktos bez mojej wiedzy pozyczyl go sobie, w bialy dzien, nad pieknym jeziorkiem, na parkingu gdzie stalo sporo innych samochodw:) dodam ze byla to godzina 16, a opuscilem samochod na jakeis 30-40 minut. PARANOJA ! w tym kraju nie warto kupowac wartosciowych samochodow, szukac, przebierac w ofertach, najlepiej jeździć taczką, którą i tak pewnie za jakis czas, nasz kochany sąsiad zakosi. :)

więcej »

ON
4,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 10.10.2014 05:54:30 przez

Używałem Octavię 1.9 TDI 90PS do codziennych dojazdów do pracy w okresie 2 lat, 88 km w jedną stronę. Dziennie wychodziło 176km. Prędkość przelotowa to 90km/godz, bez hamowania w miejscach, gdzie było ograniczenie prędkości [dzięki ci CB radio]. Prędkość średnia to ok 75km/godz, z rekordem 82 km/godz. Postarajcie się jechać ze stałą prędkością 90 km/godz i osiągnąć średnią 82 km/godz [dzięki ci GPS]. Spalanie rewelacyjne, bez przeszkód mogłem osiągnąć wynik rzędu 4,0 / 100km [dane z komputera pokładowego, zawyżał wynik o 10% -> sprawdzone tankując na tej samej stacji do odbicia i porównując potem wynik komputer vs obliczenia]. Rekordowe podejście to 3,6/100; auto bez problemu pali poniżej 4,0. Włączona klimatyzacja powoduje zwiększenie spalania gnojówki o 0,4. W okresie zimowym spalanie zwiększone o 0,3l/100. Auto pod względem napędu genialne, jedynie za komfort siedzenia inżynierowi Skody należy się 25 lat ciężkich robót.

więcej »

LPG
9,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 22.06.2012 11:45:49 przez

Troszkę już km zrobiłem tym autem (ponad 45k km) i spalanie wychodzi tak sobie. Najgorzej jest prz V>130km/h (autostradowa jazda non stop) oraz trochę miasta. W innych sytuacjach (drogi pozamiejskie kategorii gorszej niż autostrady) spalanie ładnie "spada". Morał: To co wiadomo nie od dzisiaj - opory powietrza rosną w kwadracie prędkości... Na drogach lokalnych o niebo lepiej bo wolniej niż na autostradach. Wożenie dodatkowych kilogramów tez znacznie podnosi spalanie (dodatkowe 100 kg pasażera robi swoje). Klimatyzacja - przy dużym obciążeniu termicznym i sporej masie auta i w aucie, znacząco podnosi się spalanie i wzrastają makabrycznie opory na sprężarce. Dodam ze dbam o ciśnienie w oponach ale tez nie uprawiam "ekodrivingu" bo nie mam na to czasu. Mogę z czystym sumieniem polecić Octavię 1.6 MPi + LPG. PS-Jedyne czego żałuje to że nie kupiłem 1,8T bo brakuje troszkę mocy w 3-4 osoby.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.

Cena: 70 500  ►  59 900 zł

Zyskujesz 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  71 900 zł

Zyskujesz 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Octavia, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Skoda Octavia

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Skoda Octavia

Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu
Skoda Octavia Laurin & Klement - powiew luksusu Szukasz praktycznego i świetnie wyposażonego samochodu, ale za żadne skarby nie chcesz się rzucać w oczy, irytować sąsiadów i wywoływać zazdrości wśród kolegów z pracy? Octavia we flagowej wersji Laurin & Klement może przypaść Ci do gustu.

Skoda Octavia - zobacz filmy

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM - acceleration 0-100 km/h
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 220 KM - acceleration 0-100 km/h Przyspieszenie Skody Octavii RS z silnikiem 2.0 TSI o mocy 220 KM mierzone za pomocą DriftBoxa.
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 185 534
Skoda Octavia I 1 139

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum