Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Toyota Auris I - Zużycie paliwa

Toyota
Auris
I
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Toyota Auris I
lista silników Toyota Auris I
Benzynowe Benzynowe
Diesla Diesla
Hybrydowe Hybrydowe
Ukryj

Podsumowanie 260 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Toyota Auris I

produkowany od
do
roku
,

Silniki benzynowe Toyota Auris I

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
6,6
-
27 / -
28,5 zł
-
 
7,0
-
32 / -
30,2 zł
-
 
7,7
8,3
62 / 2
33,3 zł
17,6 zł
 
7,0
-
23 / -
30,2 zł
-
 
7,6
-
2 / -
32,8 zł
-
 

Silniki Diesla Toyota Auris I

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
ON
 
ON
5,4
79
23,4 zł
 
6,5
17
28,2 zł
 
5,5
4
23,8 zł
 
7,5
8
32,5 zł
 

Silniki hybrydowe Toyota Auris I

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
Pb
 
Pb
 
5,8
4
25,0 zł
 
Filtr

Lista 260 raportów spalania

ON
5,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 21.01.2011 przez

Przy racjonalnej jeździe pali w/g danych producenta, co oznacza że,(60% trasa reszta miasto), mieści się w 5 litrach. Dla mnie to rewelacja- mniej o 10% od o 200 kg lżejszego Yarisa (100 KM benzyna 1.33),którego miałem bezpośrednio przed Aurisem 1.4D-4DDPF, a dojścia do stałych prędkości np 120 kmgodz czy 140 km/godz nieporównywalnie krótsze przy o ok. 20% mniejszej prędkości obrotowej silnika. (To dla tych którzy najzwyczajniej nie rozumieją na czym polega jazda dieslem nowej generacji i działanie wyższego momentu obrotowego silnika).Oczywiście benzyniakiem o większej mocy(ca 10%) można osiągnąć porównywalne przyśpieszenia ale tylko na niższym biegu (o ok.o 1000obr/min wyższej prędkości obrotowej silnika w przypadku benzyniaka). O wyższym spalaniu szkoda w takiej sytuacji wspominać. ( Ale kto bogatemu zabroni i nie zmienia tego fakt tkz. wyższych kosztów stałych tj. kosztów przeglądów, utraty wartości, ubezpieczeń etc.)Czy za paliwo będziemy kiedykolwiek płacić mniej?. Te koszty tylko będą się rozwarstwiać-na korzyść diesla oczywiście.Ten 1.4D-4D pozwala sporo zaoszczędzić przy większych przebiegach oczywiści rzędu 25kkm-30kkm rocznie.

więcej »
Pb
6,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 14.05.2014 przez

Samochód z tym silnikiem to takie minimum wg mnie w tej klasie. Słabszy wg mnie może trochę mniej by spalał ale komfort jazdy byłby już dużo mniejszy a mocniejszy owszem może i byłby lepszy tylko że zapewne znacznie więcej by palił. 1.6 do miasta daje radę na trasie zawsze można zredukować przy wyprzedzaniu i też się bezpiecznie da wyprzedzić. Jak na razie to jestem zadowolony ze spalania. I mogę śmiało napisać że nawet nad dieslem w takim przypadku nie ma się co zastanawiać. Spalanie o litr góra półtora większe ale koszty ewentualnych przyszłych napraw nieporównywalnie niższe. Poza tym nie muszę uważać czy zatankuję paliwo słabej jakości. Po prostu to cały czas jedzie! Jedyne czego się obawiam to ten wskaźnik podpowiedzi kiedy należy zmieniać bieg. Nieraz przy 70 każe wrzucić 6 a obroty silnika to zaledwie 1900. Zastanawiam się czy taką ekonomiczną jazdą nie dobije się szybciej tego silnika. Spalanie to w trasie bez problemu wg paliwa w zbiorniku 6 l /100 W Warszawie przy normalnym stylu jazdy okolice 8 l /100 I wiadomo jak chce się lepiej pojechać to bez problemu złapie okolice 10 w mieście i 8 na trasie

więcej »
ON
5,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.02.2010 przez

Maksymalne średnie spalanie wyszło na trasie autostradowej jakieś 300 kilometrów z prędkością 170 +/-(czyli ile fabryka dała) , średnie minimalne graniczy między 4.8 a 5.2 l/100km. W mieście raczej jeżdżę dynamicznie na tyle na ile to jest możliwe... i rozsądne, na trasie jak na warunki naszego kraju w ramach zdrowego rozsądku 90-130km/h. Dynamika jak na zaledwie 90kucy(na papierze) całkiem przyzwoita. Pomiary średnich podane z komputera przy temperaturze powietrza nie przekraczającej +9*C bez załączania klimy (tak więc granicę błędu można przyjąć do 15%). Podsumowując wyniki całkiem przyzwoite silnik godny polecenia dla osób, które szukają wozidełka do pracy.

więcej »
ON
5,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 25.09.2009 przez

tym samochodem jeżdżę do pracy, ok45 km w każdą stronę, częściowo przez Warszawę, częściowo poza. Celowo zdecydowałam się na ten silnik - to nie miała być wyścigówka, a raczej samochód do spokojnej jazdy. I potrafi spalać średnio, wg. wskazań komp. nawet 5.3 w mieszanym cyklu. Jednak jest faktem, że korki, częste ruszanie i zatrzymywanie - jest odczuwalne. Jednak spalanie maks. jakie osiągnęłam to było 5,6 (wg. wskazań komp.) Dlatego spokojnie oceniam na, przy tak sporym samochodzie, na całkiem niezły rezultat. (Nie miałam okazji zabrać Auris w trasę, poprzedni właściciele byli we Włoszech, zapakowani na kilka dni, z dzieckiem, średnio 5.2)

więcej »
ON
5,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 02.09.2010 przez

Jeśli w rubryce "ekonomiczność" skoncentrujemy się na powszechnie w Polsce uznanym za najważniejsze zużyciu paliwa to samochód należy ocenią więcej niż dobrze. Ceny przeglądów do najniższych nie należą. Jednak poprzednie 3 egzemplarze toyoty mnie do tego przyzwyczaiły więc nie narzekam. Aktualnie auto jest jeszcze na gwarancji, więc o kosztach napraw nie będę się wypowiadał. W corolli tuż po gwarancji usunięcie usterki dogrzewania silnika w ASO kosztowało blisko 6 tys. zł. Należy więc dobrze rozważyć, czy opłaca się trzymać auto starsze niż 3 lata lub o przebiegu większym niż 100.000 km.

więcej »
Pb
7,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.11.2013 przez

Świetne autko, nie za duże z zewnątrz ale w środku całkiem wygodnie i sporo miejsca. Generalnie bardzo porządne autko na trasy dla rodziny z jednym, góra dwójką dzieci. Silnik 1.6 (124 KM) jest cichy i żwawy ale posiada jedną wadę, dość duże spalanie w cyklu miejskim, mogące wskoczyć nawet powyżej 8 L/100 km ale za to w trasie potrafi mile zaskoczyć dość oszczędnym zapotrzebowaniem na benzyne, przy spokojnej jeździe z prędkościami rzędu 90-100 km/h wynik spalania potrafi zejść nawet poniżej 6 L/100 km (ale to jest rzadkość), średnie spalanie na trasie waha się w przedziale 6,2-6,5 L/100 km

więcej »
Pb
7,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.07.2008 przez

Kupując Aurisa z silnikiem 1,6 Dual VVT-i mającym 124 KM trzeba mieć na uwadze, że musi on coś "pić". Choć podkreślić muszę, że w porównaniu z silnikiem 1,4 (beznyna) zużycie paliwa nie jest duż większe a osiągi o wiele bardziej zadowalające. Tak, że porównując zużycie paliwa w obu tych silnikach do osiągów jakie one zapewniaą zdecydowanie polecam silnik 1,6. Przeglądy - Jeżeli chodzi o przeglądy to Aurisem, którym jeżdzę obecnie jeszcze nie byłme na przeglądzie ale po przeglądach, które odbyłem Aurisem, którym jeździłem uprzednio muszę powieddzieć, że w TOYOCIE przeglądy tanie nie są.

więcej »
ON
5,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 17.11.2009 przez

Posiadam Aurisa 11 miesięcy. Przejechałem 11450 km na 561 litrach paliwa. Czyli średnio wyszło mi 4,90 l/100 km. Wg mnie to super wynik. W większości poruszam się na odcinkach ok. 35 - 40 km, 2 dorosłe osoby + dziecko. Maksymalne spalanie od tankowania do tankowania uzyskałem 5,25 l/100 na trasie ok. 600 km. Pojazd maksymalnie obciążony. 4 dorosłe osoby + dziecko w foteliku. Bagażnik upchany do granic możliwości. Na dachu box Thule ledwo domknięty. Prędkość podróżna do 100 km/h. Ogólnie jestem z Aurisa BARDZO zadowolony. Pozdrawiam.

więcej »
Pb
5,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.10.2008 przez

Wiedziałem co kupuję, jeżeli chcę "jechać" a nie przemieszczać się to muszę się liczyć ze wzrostem paliwa ponad deklarowaną w instrukcji. Poza wymianą piszczących klocków hamulcowych po 3 tygodniach użytkowania odpukać (może jeszcze działa). Mam dużo uwag ( negatywnych) pod adresem serwisu nowakowskitoyota.pl na Bielanach we Wrocławiu. Kiedy kupujesz samochód jest bajkowo, później, jak zawsze. W pewnym momencie spytałem - czy to rzeczywiście nowakowski. Bo zbywanie klienta to skandal (bez szczegółów).

więcej »
ON
5,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 08.10.2012 przez

Silnik bardzo oszczedny. Byl to moj samochod sluzbowy - 40tys km/rok. Przepisowa jazda Warszawa - Wrocław to srednie spalanie wg komputera 4,7l/100km. Srednie spalanie od tankowania do tankowania, w cyklu mieszanym, przy czym duza czesc po Wroclawiu to 5.5l/100km. Maksymalne spalanie jakie wg kompa to bardzo szybki przejazd Wroclaw - Walbrzych 6.7l/100km. Autostrada 120-140km/h to ok 6l/100km. Dodam, ze przez 21 miesiecy uzytkowania (75tys km) nie bylo zadnych usterek w tym samochodzie.

więcej »