Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Volkswagen Crafter - Zużycie paliwa

Podsumowanie 54 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Volkswagen Crafter

produkowany od do roku
,

Silniki Diesla Volkswagen Crafter

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
13,3
7
67,1 zł
 
12,3
28
62,0 zł
 
13,3
17
67,1 zł
 
11,3
2
57,0 zł
 
Filtr

Lista 54 raportów spalania

sortuj komentarze od
ON
13,8
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 27.08.2012 01:21:52 przez

Ten element, poza usterkami do jakich doszło w tym samochodzie myślę że wypada najgorzej. W egzemparzu z 2007 roku czyli naszym pierwszym Crafterze nie udało się zejść z najniższym spalaniem poniżej 12,00L. Testowałem auto osobiście zanim jeszcze je zabudowaliśmy, miałem kilka kursów, zrobiłem może 2-3 tyś kilometrów częściowo na pusto i wtedy nie spaliłm mniej niż chyba 12-12,3L. Wpierw myślałem, że jest to kwestią małego przebiegu i wraz z dotarciem auta spalanie zacznie spadać. W czasie normalnej eksploatacji, po zabudowaniu samochodu i załadowaniu i "nabieraniu przebiegu spalanie nie spadło, a zależało tylko od rodzaju trasy (drogi lokalne czy autostrada). Przy poruszaniu się po lokalnych drogach - trasa po Śląsku, do Zakopanego, Wisły, Ustronia, Żywca czyli przy małym udziale Autostrad spalanie średnie oscylowało między 12,5 a 13,5L. Niestety przy poruszaniu się autostradą spalanie wzrasta (wraz z prędkością) do 14,5 - 15,5L ale wiadomo że tutaj na pewno wykorzystuje się atuty drogi i jedzie szybciej - co tydzień praktycznie jeździmy autostradą na Wrocław. Dlaporównania Fordem Transitem 2,4L z 2003r z silnikiem 125KM i tylnym napędęm i 5 - biegową skrzynią wyniki spalnia były o około 1,5 - 2,5 L mniejsze. Co do przeglądów w autoryzowanych serwisach tutaj jest pewnie drożej niż w serwisach serwisach innych marek.Przegląd co 20000km to było średnio około 1000-1200zł. Teraz sytuacja się zmieniła na korzyść klienta, bez problemu można założyć kartę rabatową czyli na wstępie 10% rabatu, doradcy serwisowi proponuję też przywiezienie swojego oleju co przy Crafterze serwisowanym w ASO obniża koszt tego elementu o jakieś 50% - Olej 5W30 serwis - około 80/L, zakup poza serwisem 35-40zł/L. a do Crafterka 2,5L wchodzi całe 9L oleju. Serwisowanie poza ASO wiadomo jest znacznie tańsze, a markowe, podstawowe elementy eksploatacyjne jak klocki czy tarcze hamulcowe są już naprawdę nie drogie. Dobrej klasy klocki do przodu to koszt około 230-260zł za komplet, poza tym przy umiejętnej eksploatacji, klocki przednie w tym egzemplarzu,tej ekipie i masie rzeczywistej auta wytrzymują naprawdę długi przebieg - 45000-60000km - wszystko zależy od kierowcy, tylne spokojnie 70000-100000km. Dla porównania podam, że w IVECO DAILY 3.0 HPI na bliźniakach (wprawdzie mocniejsze) układ hamulcowy był tak kiepski, że tylne wysiadały przy max 30000-50000 a przednie podobnie. Poza tym wypadały tłoczki, a same klocki porównywalnej klasy były jakieś 1,5-2 razy droższe niż te w Crafterze. Żeby jednak nie było tak różowo to parę słów o usterkach: TURBINA WYMIENIONA NA GWARANCJI przy 60000km, auto przechodziło w tryb awaryjny czyli traciło moc. Później po wymianie było nieco lepiej,auto co jakiś czas przechodziło w tryb awaryjny,głównie przy trasach "górskich" - USTROŃ, ZAKOPANE, aż do jakichś 240000km gdy sytuacja się nasiliła (auto często przechodziło w tryb awaryjny). Diagnoza w serwisie TURBINA DO WYMIANY bądź regeneracji - miała złe parametry. Zatem zregenerowaliśmy turbinę w Jaworznie (2500zł), żeby dostać gwarancję sugerowali nam demontaż DPF- filtra cząstek stałych - zrobiliśmy to (około 2500zł - z emulatorem) - auto chodziło poprawnie przez jakieś 15000 - 20000km, nie było DPF'a a uto i tak przechodziło w tryb awaryjny. Dojeździliśmy (domęczyliśmy) nim w ten sposób do 300000km, można było reklamować w tej firmie tę operację regeneracji, ale żeby nie rzucać złego cienia na tę firmę dodam, że w międzyczasie dowiedziałem się o pewnej rzezczy z serwisu. Powiedziano mi W ASO, nie będę podawał nazwy serwisu, że Craftery, a właściwie ich turbiny z pierwszych lat produkcji mogły mieć wadę konstrukcyjną - zacinające się jakieś cięgno - nie umiem dokładnie wytłumaczyć bo nie znam dokładnej konstrukcji) zatem regeneracja, która zwykle dotyczy łopatek wirnika może nie przynieść pożądanego skutku). Doradca serwisowy, mówił, że mieli takie egzemplarze, w których w ciągu 1 roku potrafili wymienić 7-9 turbin na gwarancji, aż dopiero po tej ostatniej problem się rozwiązywał (utrata mocy). Poszedłem więc tym tropem i odpłatnie zrobiłem w serwisie przy 300000km wymianę turbiny, co po ciężkich negocjacjach (mimo, że kupiliśmy tam też 1 samochód i robimy przeglądy 2 aut) kosztowało mnie około 5200zł - zrobiłem to w serwisie bo zależało mi na 2 latach gwarancji. Przynajmniej na razie odniosło to porządany skutek. Trzeba pamiętać, że pasek rozrządu trzeba wymienić przy 200000km wraz z pompą wody, poza serwisem to około 1800zł w moim przypadku. Niektóre BUSY innych marek, w tym zdaje się Transit ma łańcuch rozrządu, niewymienialny, lub zalecana jest wymiana przy 300000km, na pewno w naszym egzemplarzu z 2003r musieliśmy go wymienić przy jakichć 340000km bo się "naciągnął" i przeskoczył o 1czy 2 ząbki (wiem jednak, że sami mogliśmy to spowodować, ponieważ samochód był uruchamiany na linkę i wiem że tak mogło się wtedy stać) O innych usterkach Crafera napiszę poniżej w usterkach.

więcej »

ON
17,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.10.2012 14:28:15 przez

Witam, spalanie nie do przyjęcia, auto nowe z salonu pl, dzisiaj najechane 25tys km i spalanie nie zmieniło się od dnia zakupu. Ogólnie katastrofa, w upale 30 stopni na włączonej klimie+wentylator silnika i załadunkiem 500kg nie idzie ruszyć ze świateł tak aby nie spalić sprzęgła albo żeby nie zgasł(turbina łapie od 2 tyś obrotów ) do 2 tys muł. Trasa gdynia+opole + laweta droga krajowa, łączny załadunek 1100 kg, prędkość nie przekraczająca 110km/h spalanie przy temperaturze zewnętrznej +30 st, 20,5 l/100km, myślałem że uszkodziłem gdzieś bak i jest wyciek. Poprzednio jeździłem vw lt 2.5 tdi 109km, totalny wół do pracy, czy załadowany czy nie czy trasa czy miasto spalanie od 8-11 litrów. W dzisiejszych czasach gdzie promują oszczędne samochody, oszczędny styl jazdy, oszczędzanie prądu w domu, żeby wypuścić na sprzedaż samochód który pali 15 litrów a jego poprzednik spalał 10 jest to nie do przyjęcia. Zbulwersowany dzwoniłem do aso vw gdzie zakupiłem craftera to pan sprzedawca mi powiedział że jest to normalne i zależy od stylu jazdy. To ja się pytam jak stary lt 2.5 tdi mógł spalić 10 a nowy 15 przez tego samego kierowce ???? Na to pytanie nie potrafił mi już odpowiedzieć. Od 15 lat jeżdźę vw dostawczakami i zawsze ceniłem tą markę za bezawaryjność oraz małe spalanie, ale jest to ostatni volkswagen który kupiłem .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

więcej »

ON
13,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 20.11.2008 14:53:37 przez

Samochód nowy z salonu , rama z zabudową auto lawety. W chwili obecnej ma przejechane 14 000 km. Od pierwszej chwili użytkowania zużycie paliwa NIE DO PRZYJĘCIA. Spalał od 13 do 17 litrów oleju napędowego. Ograniczyliśmy elektronicznie prędkość do 100 km /h więc spalanie było łaskawe zatrzymać się na 13 litrach. Ciekawe jest to że czy załadowany czy nie ,pali prawie identycznie. Specjaliści mówią że spalanie zmniejszy się wraz z przebiegiem 2000 , 5000 , 10000 km tym czasem przy 14 000 nic się nie zmieniło. Lada chwila pierwszy przegląd i wymiana oleju , liczę że spalanie się zmniejszy. Jeśli nie ,oddaje auto do reklamacji. I jeszcze jedno Crafter 35 czy 50 może ciągnąć przyczepę z hamulcem max. 2000 kg , przy czym byle Ducato ma 2500 kg na haku. Najchętniej mimo sympatii do VW oddał bym to auto i sprawdził Sprintera. Powód jest jeden ,żadna stacja ASO nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie dlaczego tyle pali i kiedy się to zmniejszy. Wiec wydałeś człowieku 170 000 zł i jeździsz z nadzieją że może za jakiś czas zmniejszy się spalanie. Chyba żeby się nie zmniejszyło. Więcej w przyszłym tygodniu po wymianie oleju. Pozdrawiam

więcej »

ON
11,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.11.2010 00:27:58 przez

Samochod kupiłem z kierownica po prawej stronie i jezdze w Irlandii bo mieszkam tutaj na stałe.Na poczatku nie zwrociłem uwagi na spalanie bo VW to powinno byc super :) !!! ale i tak wyszlo okolo 12 L przy mocnym deptaniu. Jak ostroznie jezdzilem i bez nerwowki i szarpania to kilometry uciekaly a wskaznik stal długo w jednym miejscu. Ktos pisze ze duzo pali, toz to nie jakas renowka o połowe mniejsza w gabarytach tylko kawal kloca , inny pisze ze duzo oleju bierze, nic dziwnego ze bierze jak mu wmowili ze ma przejechane 150 tys a faktycznie ma 600(z niemiec) tys. To nie wyscigowka tylko spory wan ze sporym silnikiem , dbaj o niego nie uzywaj "gowna" zamiast czesci i olej dobrej marki a samochod sam sie odwdzieczy. Ja czasami wole sluchac "muzyki" silnika jak radia . Jak sam zjem byle co to dostaje sraczki wiec crafter tez moze dostac jak mu dasz g.... ! Fajny samochod - i mam nadzieje ze tak zostanie. Ps. uzywam oleju Castrol i tylko oryginał czesci,naprawy znajomy mechanik.

więcej »

ON
14,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 10.12.2010 20:22:44 przez

Witam, Wypowiadam się na temat Craftera na "bliźniaku", wersja bluetec z AdBlue, o DMC 5T poruszającego się w stosunku 40/60 miasto/trasa - przy załadunku około 2200 kg max. , stan: prawie NOWY - aktualny przebieg około: 8000 km. Mimo, że to auto służbowe jestem jak najbardziej niemile zaskoczony spalaniem - w warunkach zimowych spalanie jest niewiele mniejsze niż 16L, co przy baku 75L powoduje konieczność szukania ORLENU co 400 - 450km . Nawet nie chcę myśleć ile by palił gdyby trzymała go jeszcze dodatkowo plandeka lub izoterma... Podczas wizyty w ASO VW powiedzieli, że "jest nadzieja, że spalanie trochę spadnie gdy auto się ułoży" - co z tego wyniknie zobaczymy :) >pozdrawiam

więcej »

ON
12,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.01.2012 13:40:38 przez

oszczedna jazda czyli 90km/h 11L powyzej 120km/h 15L cala prawda jaka noga takie spalanie . jezeli ma podwyszone obroty to znaczy ze wypala sie filtr czastek nalezy go wtedy przegonic a nie gasic silnik,dobrze wypalony filtr to wieksza moc mniejsze zuzycie paliwa i dluzsza zywotnosc turbiny i silnika . Jak ktos sie nie zna to wtedy placi duze rachunki w serwisie a oni tylko czekaja na jeleni z kasa taki biznes >PS w serwisie IVECO awria 5 czujnikow 6tys zl netto pojechałem do znajomego elektryka komputer pokazał mu brak zasilania bezpiecznik za 1zł i naprawine .Jeleń już by placił 6tyś +vat Pozdrawiam i dajcie sie oszukac .

więcej »

ON
12,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 27.06.2010 12:26:54 przez

Jezdze po calej europie moim crafterem zawsze utrzymuje predkosc do 120km/h pod gorki minimum 100 i spalanie mi wychodzilo 11.1 wiec myslie ze tragedi nie ma ,a ci co zyluja silniki powyzej 3500 tys obrotow to i moze im spala po 18 24 litry w co niewatpe. To auto to nie rajdowka po za tym jak jechalem z francji do niemiec mialem 1200 kilo na pace i musialem sie wyrobic na czas to minimalnie pod gorke gonilem 110km/h i maksymalnie do 130 km/h to spalil mi 11.9 . Wedlug mnie wszystko zalezy od stylu jazdy no i pamietajcie ze disle to nie bezynaki nie lubia byc zylowane do maxymalnych obrotow . Pozdrawiam

więcej »

ON
11,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 18.01.2010 23:31:53 przez

Tamat morze... Po pierwsze sprawdzmy wagę naszej nogi i styl jazdy.. Po drugie warunki w jakich testujemy nasze spalanie - rodzaj terenu, pogoda, rodzaj i masa ładunku.. Po trzecie jedno z ważniejszych - przełożenie tylnego mostu !! Mało kto o tym pamięta. Najszybsze dostepne w crafterach to 48:13 - będzie szybszy i mniej palił - teoretycznie.. Co do cen serwisów i części to tragedii nie ma. Ja do mojego Crafterka kupuję przeważnie oryginalne części (niektóre zamienniki wytrzymują jedna trasę) a serwisuje go w nieautoryzowanej stacji obsługi - teraz można nie tracąc gwarancji

więcej »

ON
11,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.03.2012 22:08:31 przez

Zużycie paliwa jest adekwatne do stylu jazdy, jedziesz z ładunkiem 1,5T 100km/h spalanie 11, jedziesz 90km/h spalanie 10l, jedziesz 120km/h spalanie 12,5, Generalnie chodzą opinie o paliwożerności crafterów i nowych sprinterów , ale przecież to dużo wieksze auto, wyższe, szersze, szersze opony, cięższe . Fakt sprintery spalania ok 10% mniej ale silnik jest tam 4 cylindrowy a nie 5 cylindrów a wszystko trzeba wykarmić.

więcej »

ON
12,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 27.01.2008 16:49:47 przez

Wiec auto mam od 3 tys. km więc dociera się. Nawyki mam takie że na trasie nie jeżdze za TIR-ami tylko raczej przd osobówkami, a w niemczech latam 120-150km/h co daje efekt powyżej 13l. Miasto wyszło max. 15l, trasa minium 11l ale liczę że za 10-20 tys km się zmniejszy wtedy zajrzę tu i dodam co nieco -)). UWAGA - auto posiada karygodnie mały bak 75 l - bez opcj jego powiększenia - przy ostrej jeżdzie trzeba tankować co 500km !!!

więcej »
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 185 667
Volkswagen Crafter 54