Szukaj

Zużycie paliwa Volkswagen Crafter – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Najnowsze raporty Volkswagen Crafter

17,1
Volkswagen Crafter I
Podwozie podwójna kabina długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
Witam, spalanie nie do przyjęcia, auto nowe z salonu pl, dzisiaj najechane 25tys km i spalanie nie zmieniło się od dnia zakupu. Ogólnie katastrofa, w upale 30 stopni na włączonej klimie+wentylator silnika i załadunkiem 500kg nie idzie ruszyć ze świateł tak aby nie spalić sprzęgła albo żeby nie zgasł(turbina łapie od 2 tyś obrotów ) do 2 tys muł. Trasa gdynia+opole + laweta droga krajowa, łączny załadunek 1100 kg, prędkość nie przekraczająca 110km/h spalanie przy temperaturze zewnętrznej +30 st, 20,5 l/100km, myślałem że uszkodziłem gdzieś bak i jest wyciek. Poprzednio jeździłem vw lt 2.5 tdi 109km, totalny wół do pracy, czy załadowany czy nie czy trasa czy miasto spalanie od 8-11 litrów. W dzisiejszych czasach gdzie promują oszczędne samochody, oszczędny styl jazdy, oszczędzanie prądu w domu, żeby wypuścić na sprzedaż samochód który pali 15 litrów a jego poprzednik spalał 10 jest to nie do przyjęcia. Zbulwersowany dzwoniłem do aso vw gdzie zakupiłem craftera to pan sprzedawca mi powiedział że jest to normalne i zależy od stylu jazdy. To ja się pytam jak stary lt 2.5 tdi mógł spalić 10 a nowy 15 przez tego samego kierowce ???? Na to pytanie nie potrafił mi już odpowiedzieć. Od 15 lat jeżdźę vw dostawczakami i zawsze ceniłem tą markę za bezawaryjność oraz małe spalanie, ale jest to ostatni volkswagen który kupiłem .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
13,8
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
Ten element, poza usterkami do jakich doszło w tym samochodzie myślę że wypada najgorzej. W egzemparzu z 2007 roku czyli naszym pierwszym Crafterze nie udało się zejść z najniższym spalaniem poniżej 12,00L. Testowałem auto osobiście zanim jeszcze je zabudowaliśmy, miałem kilka kursów, zrobiłem może 2-3 tyś kilometrów częściowo na pusto i wtedy nie spaliłm mniej niż chyba 12-12,3L. Wpierw myślałem, że jest to kwestią małego przebiegu i wraz z dotarciem auta spalanie zacznie spadać. W czasie normalnej eksploatacji, po zabudowaniu samochodu i załadowaniu i "nabieraniu przebiegu spalanie nie spadło, a zależało tylko od rodzaju trasy (drogi lokalne czy autostrada). Przy poruszaniu się po lokalnych drogach - trasa po Śląsku, do Zakopanego, Wisły, Ustronia, Żywca czyli przy małym udziale Autostrad spalanie średnie oscylowało między 12,5 a 13,5L. Niestety przy poruszaniu się autostradą spalanie wzrasta (wraz z prędkością) do 14,5 - 15,5L ale wiadomo że tutaj na pewno wykorzystuje się atuty drogi i jedzie szybciej - co tydzień praktycznie jeździmy autostradą na Wrocław. Dlaporównania Fordem Transitem 2,4L z 2003r z silnikiem 125KM i tylnym napędęm i 5 - biegową skrzynią wyniki spalnia były o około 1,5 - 2,5 L mniejsze. Co do przeglądów w autoryzowanych serwisach tutaj jest pewnie drożej niż w serwisach serwisach innych marek.Przegląd co 20000km to było średnio około 1000-1200zł. Teraz sytuacja się zmieniła na korzyść klienta, bez problemu można założyć kartę rabatową czyli na wstępie 10% rabatu, doradcy serwisowi proponuję też przywiezienie swojego oleju co przy Crafterze serwisowanym w ASO obniża koszt tego elementu o jakieś 50% - Olej 5W30 serwis - około 80/L, zakup poza serwisem 35-40zł/L. a do Crafterka 2,5L wchodzi całe 9L oleju. Serwisowanie poza ASO wiadomo jest znacznie tańsze, a markowe, podstawowe elementy eksploatacyjne jak klocki czy tarcze hamulcowe są już naprawdę nie drogie. Dobrej klasy klocki do przodu to koszt około 230-260zł za komplet, poza tym przy umiejętnej eksploatacji, klocki przednie w tym egzemplarzu,tej ekipie i masie rzeczywistej auta wytrzymują naprawdę długi przebieg - 45000-60000km - wszystko zależy od kierowcy, tylne spokojnie 70000-100000km. Dla porównania podam, że w IVECO DAILY 3.0 HPI na bliźniakach (wprawdzie mocniejsze) układ hamulcowy był tak kiepski, że tylne wysiadały przy max 30000-50000 a przednie podobnie. Poza tym wypadały tłoczki, a same klocki porównywalnej klasy były jakieś 1,5-2 razy droższe niż te w Crafterze. Żeby jednak nie było tak różowo to parę słów o usterkach: TURBINA WYMIENIONA NA GWARANCJI przy 60000km, auto przechodziło w tryb awaryjny czyli traciło moc. Później po wymianie było nieco lepiej,auto co jakiś czas przechodziło w tryb awaryjny,głównie przy trasach "górskich" - USTROŃ, ZAKOPANE, aż do jakichś 240000km gdy sytuacja się nasiliła (auto często przechodziło w tryb awaryjny). Diagnoza w serwisie TURBINA DO WYMIANY bądź regeneracji - miała złe parametry. Zatem zregenerowaliśmy turbinę w Jaworznie (2500zł), żeby dostać gwarancję sugerowali nam demontaż DPF- filtra cząstek stałych - zrobiliśmy to (około 2500zł - z emulatorem) - auto chodziło poprawnie przez jakieś 15000 - 20000km, nie było DPF'a a uto i tak przechodziło w tryb awaryjny. Dojeździliśmy (domęczyliśmy) nim w ten sposób do 300000km, można było reklamować w tej firmie tę operację regeneracji, ale żeby nie rzucać złego cienia na tę firmę dodam, że w międzyczasie dowiedziałem się o pewnej rzezczy z serwisu. Powiedziano mi W ASO, nie będę podawał nazwy serwisu, że Craftery, a właściwie ich turbiny z pierwszych lat produkcji mogły mieć wadę konstrukcyjną - zacinające się jakieś cięgno - nie umiem dokładnie wytłumaczyć bo nie znam dokładnej konstrukcji) zatem regeneracja, która zwykle dotyczy łopatek wirnika może nie przynieść pożądanego skutku). Doradca serwisowy, mówił, że mieli takie egzemplarze, w których w ciągu 1 roku potrafili wymienić 7-9 turbin na gwarancji, aż dopiero po tej ostatniej problem się rozwiązywał (utrata mocy). Poszedłem więc tym tropem i odpłatnie zrobiłem w serwisie przy 300000km wymianę turbiny, co po ciężkich negocjacjach (mimo, że kupiliśmy tam też 1 samochód i robimy przeglądy 2 aut) kosztowało mnie około 5200zł - zrobiłem to w serwisie bo zależało mi na 2 latach gwarancji. Przynajmniej na razie odniosło to porządany skutek. Trzeba pamiętać, że pasek rozrządu trzeba wymienić przy 200000km wraz z pompą wody, poza serwisem to około 1800zł w moim przypadku. Niektóre BUSY innych marek, w tym zdaje się Transit ma łańcuch rozrządu, niewymienialny, lub zalecana jest wymiana przy 300000km, na pewno w naszym egzemplarzu z 2003r musieliśmy go wymienić przy jakichć 340000km bo się "naciągnął" i przeskoczył o 1czy 2 ząbki (wiem jednak, że sami mogliśmy to spowodować, ponieważ samochód był uruchamiany na linkę i wiem że tak mogło się wtedy stać) O innych usterkach Crafera napiszę poniżej w usterkach.
12,7
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina średni rozstaw osi 2.5 TDI 109KM 80kW
oszczedna jazda czyli 90km/h 11L powyzej 120km/h 15L cala prawda jaka noga takie spalanie . jezeli ma podwyszone obroty to znaczy ze wypala sie filtr czastek nalezy go wtedy przegonic a nie gasic silnik,dobrze wypalony filtr to wieksza moc mniejsze zuzycie paliwa i dluzsza zywotnosc turbiny i silnika . Jak ktos sie nie zna to wtedy placi duze rachunki w serwisie a oni tylko czekaja na jeleni z kasa taki biznes >PS w serwisie IVECO awria 5 czujnikow 6tys zl netto pojechałem do znajomego elektryka komputer pokazał mu brak zasilania bezpiecznik za 1zł i naprawine .Jeleń już by placił 6tyś +vat Pozdrawiam i dajcie sie oszukac .
14,3
Volkswagen Crafter I
Skrzyniowy pojedyncza kabina długi rozstaw osi 2.5 TDI 164KM 121kW
Witam, Wypowiadam się na temat Craftera na "bliźniaku", wersja bluetec z AdBlue, o DMC 5T poruszającego się w stosunku 40/60 miasto/trasa - przy załadunku około 2200 kg max. , stan: prawie NOWY - aktualny przebieg około: 8000 km. Mimo, że to auto służbowe jestem jak najbardziej niemile zaskoczony spalaniem - w warunkach zimowych spalanie jest niewiele mniejsze niż 16L, co przy baku 75L powoduje konieczność szukania ORLENU co 400 - 450km . Nawet nie chcę myśleć ile by palił gdyby trzymała go jeszcze dodatkowo plandeka lub izoterma... Podczas wizyty w ASO VW powiedzieli, że "jest nadzieja, że spalanie trochę spadnie gdy auto się ułoży" - co z tego wyniknie zobaczymy :) >pozdrawiam
11,7
Volkswagen Crafter I
Furgon średni rozstaw osi 2.5 TDI 109KM 80kW
Samochod kupiłem z kierownica po prawej stronie i jezdze w Irlandii bo mieszkam tutaj na stałe.Na poczatku nie zwrociłem uwagi na spalanie bo VW to powinno byc super :) !!! ale i tak wyszlo okolo 12 L przy mocnym deptaniu. Jak ostroznie jezdzilem i bez nerwowki i szarpania to kilometry uciekaly a wskaznik stal długo w jednym miejscu. Ktos pisze ze duzo pali, toz to nie jakas renowka o połowe mniejsza w gabarytach tylko kawal kloca , inny pisze ze duzo oleju bierze, nic dziwnego ze bierze jak mu wmowili ze ma przejechane 150 tys a faktycznie ma 600(z niemiec) tys. To nie wyscigowka tylko spory wan ze sporym silnikiem , dbaj o niego nie uzywaj "gowna" zamiast czesci i olej dobrej marki a samochod sam sie odwdzieczy. Ja czasami wole sluchac "muzyki" silnika jak radia . Jak sam zjem byle co to dostaje sraczki wiec crafter tez moze dostac jak mu dasz g.... ! Fajny samochod - i mam nadzieje ze tak zostanie. Ps. uzywam oleju Castrol i tylko oryginał czesci,naprawy znajomy mechanik.
12,4
Volkswagen Crafter I
Kombi 2.5 TDI 136KM 100kW
Jezdze po calej europie moim crafterem zawsze utrzymuje predkosc do 120km/h pod gorki minimum 100 i spalanie mi wychodzilo 11.1 wiec myslie ze tragedi nie ma ,a ci co zyluja silniki powyzej 3500 tys obrotow to i moze im spala po 18 24 litry w co niewatpe. To auto to nie rajdowka po za tym jak jechalem z francji do niemiec mialem 1200 kilo na pace i musialem sie wyrobic na czas to minimalnie pod gorke gonilem 110km/h i maksymalnie do 130 km/h to spalil mi 11.9 . Wedlug mnie wszystko zalezy od stylu jazdy no i pamietajcie ze disle to nie bezynaki nie lubia byc zylowane do maxymalnych obrotow . Pozdrawiam
11,9
Volkswagen Crafter I
Kombi 2.5 TDI 136KM 100kW
Tamat morze... Po pierwsze sprawdzmy wagę naszej nogi i styl jazdy.. Po drugie warunki w jakich testujemy nasze spalanie - rodzaj terenu, pogoda, rodzaj i masa ładunku.. Po trzecie jedno z ważniejszych - przełożenie tylnego mostu !! Mało kto o tym pamięta. Najszybsze dostepne w crafterach to 48:13 - będzie szybszy i mniej palił - teoretycznie.. Co do cen serwisów i części to tragedii nie ma. Ja do mojego Crafterka kupuję przeważnie oryginalne części (niektóre zamienniki wytrzymują jedna trasę) a serwisuje go w nieautoryzowanej stacji obsługi - teraz można nie tracąc gwarancji
13,7
Volkswagen Crafter I
Kombi 2.5 TDI 164KM 121kW
Samochód nowy z salonu , rama z zabudową auto lawety. W chwili obecnej ma przejechane 14 000 km. Od pierwszej chwili użytkowania zużycie paliwa NIE DO PRZYJĘCIA. Spalał od 13 do 17 litrów oleju napędowego. Ograniczyliśmy elektronicznie prędkość do 100 km /h więc spalanie było łaskawe zatrzymać się na 13 litrach. Ciekawe jest to że czy załadowany czy nie ,pali prawie identycznie. Specjaliści mówią że spalanie zmniejszy się wraz z przebiegiem 2000 , 5000 , 10000 km tym czasem przy 14 000 nic się nie zmieniło. Lada chwila pierwszy przegląd i wymiana oleju , liczę że spalanie się zmniejszy. Jeśli nie ,oddaje auto do reklamacji. I jeszcze jedno Crafter 35 czy 50 może ciągnąć przyczepę z hamulcem max. 2000 kg , przy czym byle Ducato ma 2500 kg na haku. Najchętniej mimo sympatii do VW oddał bym to auto i sprawdził Sprintera. Powód jest jeden ,żadna stacja ASO nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie dlaczego tyle pali i kiedy się to zmniejszy. Wiec wydałeś człowieku 170 000 zł i jeździsz z nadzieją że może za jakiś czas zmniejszy się spalanie. Chyba żeby się nie zmniejszyło. Więcej w przyszłym tygodniu po wymianie oleju. Pozdrawiam
9,5
Volkswagen Crafter I
Furgon średni rozstaw osi 2.5 TDI 136KM 100kW
W zakupie Crafter jest droższy od Tansita o 20 tyś, od Mastera o 25 tyś. Ceny katalogowe są dla frajerów, ja podaje różnice po upustach. U VW dostałem 11 tyś. Spalanie 9.5 l dla jazdy 50% z towarem i 50%pusty po rozładunku. Wiekszość to trasy 600 do 800 km.
11,2
Volkswagen Crafter I
Furgon długi rozstaw osi przedłużony zwis 2.5 TDI 136KM 100kW
Zużycie paliwa jest adekwatne do stylu jazdy, jedziesz z ładunkiem 1,5T 100km/h spalanie 11, jedziesz 90km/h spalanie 10l, jedziesz 120km/h spalanie 12,5, Generalnie chodzą opinie o paliwożerności crafterów i nowych sprinterów , ale przecież to dużo wieksze auto, wyższe, szersze, szersze opony, cięższe . Fakt sprintery spalania ok 10% mniej ale silnik jest tam 4 cylindrowy a nie 5 cylindrów a wszystko trzeba wykarmić.
Volkswagen Crafter