Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Volkswagen Passat B5 - Zużycie paliwa

Volkswagen
Passat
B5
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Volkswagen Passat B5
lista silników Volkswagen Passat B5
Pb Benzynowe
On Diesla
Ukryj

Podsumowanie 2 173 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Volkswagen Passat B5

produkowany od
do
roku
,

Silniki benzynowe Volkswagen Passat B5

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
9,0
10,2
89 / 44
42,0 zł
20,0 zł
 
7,4
10,5
3 / 5
34,6 zł
20,6 zł
 
9,2
10,6
106 / 44
43,0 zł
20,8 zł
 
10,0
11,2
168 / 53
46,7 zł
22,0 zł
 
9,3
10,4
15 / 16
43,4 zł
20,4 zł
 
9,8
11,1
22 / 5
45,8 zł
21,8 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
9,8
12,6
4 / 4
45,8 zł
24,8 zł
 
9,2
11,0
6 / 6
43,0 zł
21,6 zł
 
11,3
13,4
24 / 19
52,8 zł
26,3 zł
 
13,3
-
12 / -
62,1 zł
-
 

Silniki Diesla Volkswagen Passat B5

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
ON
 
ON
6,5
178
29,8 zł
 
6,2
373
28,4 zł
 
6,3
189
28,9 zł
 
6,8
505
31,2 zł
 
6,1
188
28,0 zł
 
6,1
8
28,0 zł
 
8,6
62
39,4 zł
 
8,5
8
38,9 zł
 
8,2
10
37,6 zł
 
9,6
6
44,0 zł
 
Filtr

Lista 2182 raportów spalania

ON
5,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 02.12.2014 przez

Mam świra na punkcie Eco-Drivingu. Więc wszystkie tankowania skrzętnie notowałem. Niestety zapiski trzymałem w schowku, a auto ukradli. Cudowny samochód z niesamowitym silnikiem - szkoda że już takich nie produkują. Niestety Passat jak to Passat... chodliwy. Mój rekord tym samochodem to 3.3l/100km (Licznik kalibrowałem kilku krotnie więc wiem, że nie przekłamywał max 0.1l/100km) Początkowo przekłamywał o 0.8l/100km Po kilku tankowaniach do pełna i po każdym tankowaniu kalibracja licznika- kalibrowałem 3 razy i pokazywał idealnie. Zawsze jeździłem EKO... zawsze. Tankowałem tylko Orlen ECODiesel. Średnie spalanie w trybie mieszanym bo w takim jeździłem ciągle to latem auto paliło od 5.0l/100km do 6.0l/100km zimą. I zależnie od temperatury zewnętrznej czyli momentu w którym się rozgrzał to taki był wynik spalania. Z moich obserwacji wynika, że temperatura w okolicach 20 stopni Celsjusza była najoptymalniesza. W trasie nad morze przy spokojniej jeździe(przepisowej) 4.3l/100km. Jezdziłem na oponach wąskich 195/65R15. Nie miałem zamontowanych ledów, więc jezdziłem na światłach standardowych. Auto z tempomatem. Nie modyfikowana mapa silnika - oryginał. Zmniejszyłem jedynie temperature doładowania "dopowietrzając" InterCooler. Jako, że miałem samochód bez halogenów przeciwmgłowych (moim zdaniem to zaleta) intercooler był odkryty i podczas jazdy przewiewał go pęd powietrza - dzięki temu chłodniejsze powietrze trafiało do komory spalania i auto mniej pali. Wystarczy odkręcić klakson i umieścić go z prawej strony zderzaka i dodatkowo wyciąć zbędne plastiki w kratce. Po tym zabiegu wystarczy się nachylić i Intercooler widać w pełnej okazałości. I wierzcie mi, że efekt był odczuwalny, a jak jeździłem z kompem na kolanach odnotowałem spadek około 10stopni w dolocie. Ważne jest to aby skalibrowac licznik temperatury wody. Okazało się, że pomimo wskazań ciągle 90stopni na liczniku w komputer pokazywał 75stopni. Silnik był ciągle nie dogrzany. UWAGA! LICZNIK POKAZUJE 90 CAŁY CZAS JEŻELI TEMPERATURA WODY WAHA SIĘ POMIĘDZY 70-110. Czyli jak jedziesz do pracy to pomimo, że woda osiągnęła dopiero 70 stopni to na liczniku pokazuje już 90. Takie oszustwo VW. Trzeba się podpiąć pod licznik i przekalibrować. Po zabiegu kalibracji wskaznika temp wody wymieniłem termostat i na wskazniku podczas jazdy otwierał się na 89 stopni a zamykał około 86 stopni. Najwyżasza temp latem silnika jaką odnotowałem to 93stopnie w korku. Z reguły podczas jazdy do pracy 25km. Na ekonomizerze dziennym udawało mi się zejść do 4.5-5.0 zależy czy zima czy lato, ale późniejsza jazda po mieście w koło komina kompensowała stratę dlatego średnie spalanie wynosiło około 5.3l/100km. Najwyższe spalanie jakie odnotowałem - 6.0l/100km w trybie mieszanym to był okres styczniowy było max -16. Wiosna lato zawsze pomiędzy 5.2l/100km - max 5.6l/100km.

więcej »
ON
5,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.06.2009 przez

Tutaj wypowiem się w miare obszernie bo ekonomiczność tego samochodu powala mnie każdego dnia na kolana gdy gdzieś wybieram się tym autkiem. Jeżdzę szybko i bardzo dynamicznie może nawet dodam, że nie powinno się tak jeździć dislem. Auto mam od roku zrobiłem nim 45 tyś km i powiem szczerze że spalanie średnie z trasy i miasta nigdy nie przekroczyło mi 6,2 litra. Jak jechałem nim za granicę po autostradach to po przejechaniu 1300 km średnia spalania wynosila 3,2 litra. Gdy przemieszczam się w Polsce miedzy miastami to tym autkiem przejeżdzam 400 km niekiedy za 80 zł. Po prostu rewelacja. Mam bardzo ciężką nogę wielokrotnie przekraczałem tym samochodem 200 km/h a spalanie ciągle mnie zaskakiwało. Żaden silnik z założoną instalacją LPG przy 200 km/h nie będzie tak oszczędny jak ten 1.9 TDI. Powiem tak wyjazd z jednym pasażerem czyli 2 osoby na pokładzie, ostra dynamiczna jazda, ciągłe wyprzedzanie na trasie, przebyty odcinek drogi 200km a średnia spalania 5,2 litra :) Kiedyś na wycieczce zagranicznej pobiłem rekord za 200 zł przejechałem 1700 km tyle, że dużo jazdy po autostradach. Auto do 160 rozpędza się bezproblemowo szybko i w miare wystarczająco jak na polskie warunki. Do 200 też idzie przyjemnie ale już trzeba poczekać w koncu to nie sportowy bolid :) V-max 215 km/h. Dla młodych kierowców ktorzy chcą mieć trochę frajdy z jazdy i cieszyć się swobodnym wyprzedzaniem nawet kolumny tirów na polskich drogach smiało mogę polecić ten samochód jako jeden z najbardziej oszczędnych. Po 45 tyś przejechanych przeze mnie wymieniłem żarówkę w stopie :) oraz to co wymienia się regularnie czyli olej filtr powietrza filtr oleju :) Klocki hamulcowe i to wszystko. Szczerze polecam zwłaszcza jesli ktoś zastanawia się miedzy innymi autami w tym przedziale cenowym to można najwyzej myśleć o AUDI A4 bo jest praktycznie robiona na tych samych częściach. P.S. Po sprowadzeniu samochodu rok temu zawieszenie na stacji diagnostycznej opiewało w 89 % po 45 tyś km po polskich drogach kilka tygodni temu wynik został oszacowany na 81 %. Wydaje mi się że jak na tyle kilometrów zrobionych przeze mnie po Warszawie i w trasie wcale nie można narzekać na awaryjność wahaczy.

więcej »
Pb
7,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 08.04.2014 przez

Passat od nowości w rodzinie. od 2001 roku jeździł nim wujek mieszkający w Zagłębiu Ruhry w Niemczech. Samochód posiadam już ponad rok i przejechałem nim już 16 tys km. Z czego 6 tys w wakacje (Bałkany). Od samego początku tankuję "pod korek" i wyjeżdzam paliwo do rezerwy. Spalanie obliczam w arkuszu kalkulacyjnym i mogę stwierdzić że pokrywa się ono zawsze z tym co wskazuje komputer. Spalanie średnie z całego przebiegu to 8,07 l/100km. Uważam że jest to przyzwoita wartość jak na benzynowy silnik i spory samochód. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe to cierpliwy ecodriving na stosunkowo krótkim odcinku 60km trasą s-8 do Wrocławia (prędkość 80-100km/h) bez gwałtownego przyspieszania i wykorzystywania terenu. Najwyższe spalanie średnie z całego baku osiągnąłem zimą jeżdżąc dynamicznie w trasie i dużo po Wrocławiu. Jazda do mieście w normalnym ruchu, korki i światła to spalania 10-11 litrów. Gdy wyjedzie się w trasę spalanie od razu spada. Gdy jeździ się normalnie co wg mnie oznacza dynamiczne przyspieszanie i jazda z różnymi prędkościami bez zwracania uwagi na spalanie to spalanie oscyluje w okolicach 8 litrów. I takie jest ogólne średnie spalanie z mojego dotychczasowego przebiegu. Podsumowując gdy się chce i ma się cierpliwość da się nawet na całym baku przejechać spokojnie 800km i więcej. Jednak jazda po mieście i szybsza jazda to spalanie średnie wzrasta do 8-9 litrów. Trasa Niemcy Polska 900km jazda z prędkością 120-130km 7,3 Trasa Polska - Czarnogóra w 5 osób na pokładzie jazda z prędkością 120km/h 7,2 Samochód w trasie pali przyzwoicie. i wbrew temu jaka krązy o tym silniku opinia - "muła", zaprzeczam. Wcześniej jeździłem c-maxem ojca 2.0Tdci 140KM i nie ma porównania ale jak się ten silnik pokręci to daje frajdę z jazdy i sprawnie jedzie, rozpędza się spokojnie do 190km/h. Jednak jest to okupione większym spalaniem ale to benzyna. Pozdrawiam.

więcej »
LPG
10,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 31.07.2012 przez

Spalanie podaje lpg, poniewaz nie mam pojecia ile pali benzyny, zalozylem gaz zaraz po kupnie. Auto mam 2,5 roku. W pazdzierniku 2011 roku zrobilem chipa na 197km, wersje po lifcie lepiej sie chipuja, a i moment 290Nm. Przejechalem na tym chipie 30tys. km i nic sie nie dzieje. Co do spalania...mam lpg (wtryski hany niebieskie, kme, diego g3), sredniespalanie zazwyczaj przed chipem 9,5-10,5l lpg. Po zalozeniu chipa wzroslo spalanie maksymalne. Co to oznacza. A to, ze gdy jezdze normalnie spalanai jest takie same, dopoki nie zaczne go krecic powiedzmy do 4-5 tys. rpm. Wtedy pare litrow wiecej nawet. Zawsze palilo mi maksymalnie na dluzszych trasach ok, 13,5l lpg maksimum - preskosci 160-200kmh, teraz jest to wartosc 16l lpg przy tych predkosciach. Jednakze jesli go nie cisne i jade ze stala predkoscia ok 160kmh pali 12-13l. Po prostu trzeba stroznie sie obchodzic z gazem jesli chcemy przeejchac trase taniej. Zrobilem chipa, aby lepiej wyprzedzac, a prawie 200km to niestety nie ma za darmo. tak czy siak. Zakladajcie instalacje i nie sluchajcie, ze benzyna z turbo sie nie nadaje do gazu! Mam auto od 2,5 roku, przebieg obecnie 282tys. km oryginalny a nie krecony z Niemiec (salon PL), przejechalem na gazie 80tys. km i nic a nic sie nie dzieje!Leje olej motul synergie 6100+. Mobila nie polecam. Koszt przejechania 100km na gazie to ok. 28-30zł, jadąc 30km do pracy w jedną stronę. Jazda diesele, - ok 35-36zł jadąc b. oszczędnie. koszt instalacji 2900zł, weźcie najlepiej brc. Jeśli robicie chociaz te 20tys (Ja robie ok 35-40ty. / rok), nie zastanawiac sie, tylko lpg i nie marudzic na spalanie.

więcej »
ON
5,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 09.11.2013 przez

WITAM POSIADAM PASSATA 1.9TDI 110KM Z ROKU 2000 AUTO MA NA DZIEN DZISIEJSZY 625000KM JAK KUPILEM MIAL 220000 A PRZEZ 5.5 ROKU ZROBILEM JUZ 405000KM. AUTO POWIEM SZCZERZE NIE JEST MISTRZEM BEZAWARYJNOSCI ALE TRWALOSC I SOLIDNOSC MOZE SIE PODOBAC. PRZEZ CALY MOJ PRZEBIEG WAHACZE WYMAGALY WYMIANY JUZ 8X TZN CALYCH KPL, 6 OSLON PRZEGUBOW PRZEDNICH, 5 TERMOSTATOW,3X TULEJE W TYLNEJ BELCE 1X TARCZE 4X KOLOCKI HAMULCOWE,5X ROZRZAD KPL RAZEM ZE WSZYSTKIMI PASKAMI I CO ZASKAKUJACE SILNIK PRZEZ CALY PRZEBIEG NIE POTRZEBOWAL ZADNEJ INGERENCJI.NALEZY WSPOMIEC O CZYSZCZENIU ODPLYWU WODY POD AKUMULATOREM 2X W ROKU INACZEJ BEDZIEMY MIELI POWODZ POD TYLNYMI DYWANIKAMI. OGOLNIE AUTO SPRAWIA WRAZENIE TWIERDZY TZW WOLA ROBOCZEGO. SILNIK JEST BARDZO NAROWISTY I OSZCZEDNY( DWIE ZASADY 1 DO ROZGRZANIA TRAKTUJEMY GO DELIKATNIE 2 NIE PRZEGINAMY Z PREDKOSCIA ZEBY GO NIE PRZEGRZAC). PODANE SPALANIE 3,7 L MOZNA OSIAGNAC JADAC ROWNOMIERNIE 80-90KMH BEZ WYPRZEDZANIA.NORMALNA JAZDA NA TRASIE Z PREDKOSCIA 100-110 SPALA 4,3 -4.5 L NATOMIAST W MIESCIE MAX 6,5L .W CYKLU MIESZANYM 50MIASTO 50TRASA BIERZE 5L/100. JESLI KTOS NIE WIERZY MUSI TO AUTO KUPIC SASIEDZI TEZ MI NIE WIERZA W TEN PRZEBIEG( ZNAM PRZYPADEK PASSATA B4 1.9TDI PRZEJSCIOWKI Z PRZEBIEGIEM PONAD 1MLN KM AUTO CALY CZAS NA CHODZIE) I ZE AUTO JEST TAK OSZCZEDNE.ZEBY UWIERZYC TRZEBA KUPIC.AUTO PALI TYLE CO YARIS 1,4D4D. NA KONIEC JESLI KTOS CHCE KUPIC PASSATA Z DIESLEM I POKONYWAC ROCZNIE DO 15TYS KM TO POLECAM TYLKO BENZYNKE KOSZTY ROZRZADU WAHACZY I SERWISU GO ZJEDZA, NATOMIAST JAK KTOS POKONUJE DUZE PRZEBIEGI RZEDU 20-70TYS KM ROCZNIE TO AUTO JEST WARTE UWAGI.POZDRAWIAM

więcej »
ON
6,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 04.04.2015 przez

3 lata czekałem na to by zrobić własną recenzje na temat spalania ponieważ sam sugerowałem się tymi opiniami przed zakupem pasata. Tak więc auto spokojnie spali na trasie na 6biegu do max 100km/h około 5.5 do 6l/100km i w to można wierzyć, natomiast jak jadę 120km/h na tempomacie trasę z Holandii i tankuje w Niemczech na granicy pełen bagaż do tego box na dachu wyszło mi 6.2l/100 (co mnie zaskoczyło zawsze było 6.5l/100- nie wiem może miałem z wiatrem:), jak jadę bez tempomatu przez kochane polskie drogi wszystkie ograniczenia tereny zabudowane itp mam jakieś 400km zjeżdżając z A2 to spalanie wychodzi 6.5l/100km przy prędkości max120 i dynamiczne przyspieszanie, wyprzedzanie aby tylko osiągnąć tą prędkość i dojechać z rodziną do domu. Spalanie w takim mieście jak Węgorzewo(małe miasteczko brak świateł) zawsze miałem 8l/100km w zimę jakieś 8.5l/100, w warszawie dynamiczna jazda mega korki spalanie 9.5l/100km, a jakbym się poruszał spokojniej do 9l/100km pewnie zejdzie. Auto swoje waży aż 1600kg więc na te 130 koni swoje potrzebuje i to jedynie auto na dalekie trasy nie polecam do miasta! jak padnie turbo policzyc sobie trzeba ile byłoby paliwa do jakiegoś benzyniaka. Niska kultura pracy silnika po dłuższym czasie staje się naprawdę denerwująca oraz te słabe wykonanie plastików wewnątrz auta największe minusy. Moje dane prawie zawsze przy włączonej klimie i zawsze pełny bagażnik, zresztą pasatwi nie robi różnicy czy jedzie pełny czy pusty i to jest super

więcej »
ON
6,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.12.2012 przez

Posiadam passata od ponad roku, silnik diesel 130km, 6-cio biegowa skrzynia. Jeżdzę głównie po mieście (Wrocławiu), około 45km dziennie- robię około 22km do pracy i z powrotem (godziny szczytu) i mniej więcej tyle samo wieczorem, przy niskim natężeniu ruchu. Tankuję co 500km do pełna na Shelu lub BP (v-power lub ultimate) i zawsze sprawdzam spalanie z dystrybutora. Jeżdzę dynamicznie, chociaż widząc czerwone światło przed sobą spuszczam nogę z gazu. Z reguły nie musząc przyspieszać staram się trzymać przedziału 1800-2200 obrotów. Przy takiej jeździe i przy takich trasach jak napisałem powyżej minimalne spalanie jakie udało mi się zanotować to 6,2 l/100km. Najwięcej autko spaliło mi w zimie w okresie przedświątecznym- 8,4 litra. Dodam że był to jedyny raz kiedy spalanie przekroczyło mi 8 l/100km (i naprawdę nie wiem co musiałbym zrobić z moim paszczakiem żeby spalił mi , jak piszą niektórzy, 10 l/100km). Przy oszczędnej jeździe na autostradzie przy prędkości 100-110km/h na szóstym biegu- 5,3 l/100km (po 250km zrezygnowałem z takiej jazdy, zjechałem na stację, dotankowałem do pełna i wyszło 5,3 l/100km). Pewnie można i mniej ale jazda z taką prędkością była ponad moje siły :). To co mnie zaskoczyło to śmiesznie małe spalanie przy prędkościach powyżej 160km/h- około 7,5 l/100km. Ogólnie- 3/4 tankowań jakie miałem zamkneło się w przedziale 6,6-7,4 l/100km, także auto o rewelacyjnym, jak na swoje gabaryty i dynamice, spalaniu. Godne polecenia.

więcej »
ON
5,4
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 30.08.2011 przez

Nie mam pojęcia dlaczego sporej części użytkowników ten samochód tak dużo spala. Może coś nie tak z waszymi Paskami ?? Jeżdżąc spokojnie bez większych problemów można zejść do wyników, które podałem. Nie ma sensu wpisywać maksymalnego spalania, które wystąpiło na dystansie poniżej 2km lub też w skrajnych warunkach np.: zimowych lub podczas stania w korku na takim właśnie dystansie - takie w każdym samochodzie będzie wysokie. W mieście jeżdżąc dynamicznie 6,2 jest normalnym wynikiem, z którego przy odrobinie starań można jeszcze zejść. Trasa to już inna bajka. Nie udało mi się przekroczyć 5,2 ale też bardzo ciężko zejść poniżej 4,7. Lato trasa Kraków - podkarpackie 200km z włączoną klimatyzacją: 4,8l/100km - pusty samochód. Ta sama trasa, te same warunki pogodowe pełny skład: 5 osób + bagaż 5,2l/100km. Podsumowując spalenia SUPER !!! Nie wiem jakie będą koszty części i napraw usterek, które na pewno wystąpią bo autko ma już ponad 200kkm. To co uda się zaoszczędzić pewnie pójdzie na naprawy :) Średnie spalanie nie według komputera na dystansie 5kkm to 5,4 - według moich własnych wyliczeń wyszło nawet mniej. Troszkę wolniej - do tych co narzekają !!! 5 można wbić spokojnie przy 60km/h. Jak będziecie nim spokojnie jeździć i nie przekraczać 110 - 120km/h nie powinno palić więcej niż te 5 litrów. Te 5 minut nigdy was nie zbawi !! Na sporych dystansach da się naprawdę sporo zaoszczędzić. :) Serdecznie polecam

więcej »
ON
6,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 15.02.2008 przez

To chyba najwiekszy autu samochodu z tym silnikiem! Przy jego duzych rozmiarach, sporej wadze i zaskakujaco dobrych osiagach, spalanie na bardzo niskim poziomie. Konkurencja pod tym wzgledem pozostaje daleko w tyle. - ponizej 5 litrow -na autostradzie przy stalej predkosci ok 80-100 KM/h - 5 l- na autostradzie przy predkosci 100-130 km/h - 5,3 l - w trasie po polskich drogach przy predkosci 100-130 km/h w 2 osoby z zaladowanym bagaznikiem (w tym przejazdy przez zakorkowane miasta) - 5,9 - jazda mieszana - 2/3 to krotkie odcinki w trasie (30 km) 1/3 to miasto) - 6,4- 2/3 miasto, 1/3krotkie odcinki w trasie) - 7,5- na autostradzie, w 3 osoby, ze srednia predkoscia powyzej 140 km/h,a czesto nawet z predkoscia 180 - max. 190 km. z wlaczona kilma (bez klimy max to ok. 200) Jazda w miescie i na krotkich odcinkach zima lub latem z wlaczona kilma to ok. 0,5 l wiecej w spalaniu. Tak wiec spalanie zalezy od kierowcy i od drog po jakich sie jezdzi. Na prawde mozna zejsc ponizej 5 l , trudno natomiast przekroczyc 7 litrow. Mymiana owianych zla slawa wahaczy w tej chwili to juz nie jest dramat, bo zestaw nowych 8 wahaczy+2 laczniki stabilizatorow+ 2 koncowki drazkow mozna kupic na allegro juz za 499 zl.+ wymiana. Kompletny rozrzad bez pompy wody-ok 350- 450 zl + wymiana(razem 500-600 zl) 1000 zl - razem z wymiana w serwisie.

więcej »
ON
5,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 06.10.2013 przez

Witam, swojego starego Passacika użytkuję w pracy jako dostawca (powiedzmy pizzer-man :)). Jeżdżę nim po naszej stolicy na odcinkach, które często nie przekraczają 5-6 kilometrów ("trasy" od 2,5 do 15 kilometrów). Wielu mnie wyśmieje i nie będzie wierzyćw to co napiszę,ale... Eksploatując autko w ten sposób, spala mi ono... uwaga - 5,8 litra ON na 100 kilometrów... Po Warszawie autko jest w stanie przejechać 1000 kilometrów na jednym, 62 litrowym baku... Jeżeli dorzucimy do tego troszkę jazdy w cyklu pozamiejskim (700 km miasto i 300 km trasa) z prędkością do 100 km/h wynik spadnie do 5,3 litra... W trasie Passat wyprawia cuda... Przejazd z Ostrołęki na Warszawski Ursynów (130 kilometrów) z prędkością do 100 km/h max - 4.3 litra... Ta sama trasa z prędkością do 140 km/h max - 5 litrów na 100 kilometrów... Oczywiście żeby autko tak spalało trzeba umieć nim odpowiednio jeździć... Ale to materiał na osobną historie... Ogólnie ekonomika auta w zakresie zużycia paliwa powala... Passat waży 1,5 tony, wyprzedza ciężarówki na 5 biegu, nie odczuwa tego że właśnie władowało mu się na "pakę" 200 kilogramów czegoś tam, komplet pasażerów nie robi na nim wrażenia... Prostu świetna autko... Mimo licznych ran jakie odniósł w boju, jestem z mojego Helmuta bardzo, ale to bardzo zadowolony... Pozdrawiam MMI p.s. średnie maksymalne spalanie podane od czapy :)

więcej »