Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Volvo V40 I - Zużycie paliwa

Podsumowanie 874 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Volvo V40 I

produkowany od do roku
,

Silniki benzynowe Volvo V40 I

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
9,1
8,2
9 / 1
47,7 zł
20,9 zł
 
8,5
-
12 / -
44,5 zł
-
 
8,9
10,6
79 / 26
46,6 zł
27,0 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
8,4
10,4
14 / 8
44,0 zł
26,5 zł
 
8,8
11,1
27 / 7
46,1 zł
28,3 zł
 
10,2
12,5
29 / 10
53,4 zł
31,9 zł
 
9,5
10,2
31 / 8
49,8 zł
26,0 zł
 
9,3
11,0
47 / 22
48,7 zł
28,1 zł
 
9,4
11,3
31 / 9
49,3 zł
28,8 zł
 
9,7
11,3
17 / 4
50,8 zł
28,8 zł
 
10,0
9,7
12 / 2
52,4 zł
24,7 zł
 
9,5
12,1
8 / 2
49,8 zł
30,9 zł
 

Silniki Diesla Volvo V40 I

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
 
ON
 
ON
 
6,1
60
31,3 zł
 
6,2
154
31,8 zł
 
6,6
206
33,9 zł
 
6,1
39
31,3 zł
 
Filtr

Lista 874 raportów spalania

sortuj komentarze od
Pb
10,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 24.01.2010 19:08:52 przez

Jeżeli chodzi o paliwo to przy automacie i tym silniku normalnie. Miasto: Warszawa, czasami przeprawa 55 Km zajmuję ok 2,5 H skrótami , tempo żółwia a spalanie od 10,5~13,7l , na trasie najbardziej ekonomicznie jak mi się udało to 8 L ale standardowo ok. 9 l. ------------------- No to koniec dobrych opinii, teraz się zacznie jazda: Ceny przeglądów w A.S.O. 1000~1200 PLN Serwis w A.S.O. to już tragedia...pomimo wspaniałych akcji typu ile lat tyle procent x 10 zniżki itd. Serwis w nieautoryzowanych stacjach typu specjalizujemy się w Volvo to już zupełna klapa i niewiedza pseudo-fachowców (mógłbym wymienić 5takich warsztatów od ręki ), których nie poleciłbym nikomu a ich banery porozwieszane są dookoła Warszawy. W większości przypadków ich praca polega na zgadywaniu Twoim kosztem, podłączeniu do komputera (za odpowiednią opłatą ) i wymyślaniu że może to a jak nie to to na pewno tamto i zabawa trwa za Twoją kasę. Najgorsze, że nie mają chęci żeby zrobić sobie składzik przynajmniej najczęściej psujących się części w celu podmiany tylko zgadują , kupują, wymieniają a Ty za to bulisz. Niestety dzięki A.S.O. ceny mimo, że niższe to i tak mają wysokie. Żeby nie być gołosłownym kilka przykładów życia. Samochód po odpaleniu gaśnie raz , drugi potem ok niezależenie czy zimny czy ciepły, przy okazji wymiany poduszki silnika w jednym z takich niezależnych serwisów specjalizujących się w Volvo i Nissanie mówię o problemie, podpowiadam , że wyczytałem na forum V40, że po takim przebiegu pada najczęściej regulator ciśnienia paliwa i to są podobno tego objawy. Panowie zbiegli się , testowali, mierzyli ciśnienie na regulatorze a na koniec ich ulubione narzędzie w dłoń czyli komputer i dalej jazda szukanie błędów, no i oczywiście doszukali się błędów m.in. czujnika położenia wału. Robota na kilka dni , rozbieranie silnika i pozostawienie im autka w serwisie po to długa i kosztowna naprawa. Daliby sobie ręce uciąć, że to nie regulator (bo forum to forum a serwis to życie- do tej pory myślałem ,że forum to przypadki użytkowników z życia wzięte). Po wizycie zakupiłem od znajomego z Anglika regulator i...tak już jeżdżę prawie 1,5 roku omijając ich z daleka. Kolejny przypadek: auto bardzo nierówno pracuje , czasami zgaśnie kiedy zimne, kilka błędów. Warsztat specjalizujący się w Volvo (w prawo z gierkówki w stronę Warszawy) znowu diagnostyka (pomimo informacji ,że ja również mam komputer i sobie odczytałem błędy) bo ich program jest "profi" i zawsze pokaże więcej, niestety nie pokazał więcej ale ja za to + niepotrzebne czyszczenie przepustnicy zapłaciłem 160 PL. Rezultat wiadomy- zero poprawy, inny Pan z okolicy ze specjalizacją i wieloletnim doświadczeniem w A.S.O. Volvo (jak się potem okazało również mechanik komputerowy), dwa dni sprawdzał, dodam ,że na siłę chciał mi wcisnąć oryginalne świece bo bez tego to nie bierze się za naprawę auta. Moje były 1000 Km wcześniej wymieniane i nie miałem ochoty płacić 2 raz za to samo, skracając szukał , wyszukał wszystko ale nie to co trzeba, więc znowu forum V40.pl i po krótkim szukaniu moim oczom ukazała się wzmianka o pękających cewkach. Pod maskę, wyjmuję cewki i jedna wzdłuż ma piękne pęknięcie na całej długości. Znowu znajomy Anglik i wymiana, od tego czasu minęło 7 miesięcy jak czekam (a raczej jeżdżę) na telefon od pana mechanika, który miał sprowadzić części na podmianę, które zdiagnozował jako uszkodzone (oczywiście wymieniając świece wyciągał cewki, z których jedna miała piękne pęknięcie). Podsumowując, jak problemem jest uszkodzone zawieszenie czy ewidentna usterka jakiegoś podzespołu to masz szczęście jak znasz dobrego mechanika, jeżeli powstaje uszkodzenie trudne do zdiagnozowania a Ty wiesz tylko gdzie w Twoim aucie jest wlew paliwa - łap się za portfel bo właśnie zostałeś czyimś sponsorem na najbliższe dni.

więcej »

ON
5,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.05.2011 18:04:16 przez

Zawsze może być taniej. Nie jest najdrożej i porównując do A4 i volzwagenów nie ma za wielkiej różnicy. Dużo zamienników na rynku, wielki wybór części i firm. Nie są tak tanie jak do fiatów ale to w końcu Volvo marka z "królewską krwią" :P :) Zużycie paliwa mnie zaskoczyło. Nie spodziewałem sie że diesle mogą aż tak mało palić. Głownie jeżdżę po autostradach i żałuje paliwa a mimo tego żeby przekroczyć średnie spalanie 70/30 trasa/miasto 6 litrów muszę sie bardzo starać. Jak ktoś lubi zamulać i trzymać sie przepisów bez problemu zejdzie do 5 litrów. Silnik i spalenie to jeden z najmocniejszych atutów tego auta. Pod warunkiem, że się o niego dba, jeździ na wysokiej klasy olejach ful syntetykach dba o wymianę filtrów, prawidłowe ciśnienie w ogumieniu, tankuje dobrej jakości paliwo na markowych stacjach itp. Jest pewnym, że przebieg licznikowy jest prawdziwy :P a nie że np. auto z Holandii z 2002 roku Diesel ma 90 tyś km, gdzie w tym kraju płacąc tak wysokie podatki od tych silników jeździ się min 25 tys. Rocznie żeby się opłaciło. Wiem coś o tym o mieszkam tu kilka lat. Poprzedni właściciel mojej V40 robił rocznie 40 tyś km. Ale polak kupuje oczami i wierzy że 10 letnie auto ma 90 tyś. a w rzeczywistości jest 390 tyś . To jest mój 1 diesel w życiu i nie spodziewałem się, że one mogą aż tak mało palić. Komputer troszkę zawyża , zawsze dodaje z 0.1 do 0,4 litra, ze szczegółowych notatek wychodzi prawidłowe spalanie. W trasie jak jedzie sie ekonomicznie nie przekraczając 100 km/h można z powodzeniem spalić poniżej 5 litrów, w trybie mieszanym 6,3 l, jak się depta to może wypić nawet 7. Ale silniki diesla nie zostały stworzone do ostrej jazdy. Jego świat to płynna jazda, trasa, czasem wyższe prędkości przy wyprzedzaniu. Ja mam stosunek 70/30 trasa/miasto. Buta ma niesamowitego mi sie udało wycisnąć licznikowe 200 bez większych problemów. Na 1 baku robisz bez stresu 900 km. Mój rekord to 1020 km bez większego starania. Poniżej 80 km komp. pokazała komunikat FUEL, nie chciałem ryzykować dalszej jazdy. Po zatankowaniu wyszło, że zostało mi jeszcze w zbiorniku 6 litrów paliwa! Czyli jakieś 100km !! Cud malina!

więcej »

ON
5,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 09.04.2013 19:24:08 przez

Przesiadłem się do Volvo miesiąc temu. Kiedy szukałem samochodu dla siebie moim głównym kryterium było właśnie spalanie. Wcześniej jeździłem Ranault Megane w benzynie, tam spalanie potrafiło sięgnąć 8-9 l/100km. Miłym zaskoczeniem jest dla mnie teraz spalanie Volvo. Mieszkam w Austrii, praktycznie nie używam samochodu do jazdy po mieście. Moje przebiegi to prawie wyłącznie trasy (Wiedeń-Warszawa-Wiedeń; ok 1400 km). Zdarzają się też dużo dłuższe wypady. Miasto/Trasa: 10/90 Nie jestem zagorzałym fanem eco-driving´u ale nie lubię też często odwiedzać stacji benzynowych. W trasach jeżdżę równo, wykorzystując wzniesienia, zwalniając nieco na podjazdach itp. Wskazania komputera śledzę "dla rozrywki". Prędkość przelotowa na autostradach to 130-140km/h. Na gorszych drogach trzymam się 100km/h. W mieście, wiadomo - 50km/h. Z czystej ciekawości zatankowałem raz do pełna Vervę na Orlenie. Dotychczas nie wierzyłem, że w znaczący sposób obniża to spalanie. Jednak potem zweryfkowałem te wyniki zalewając bak Ultimate´m na BP i wyszło podobnie. Wszystkie podane niżej wartości spadły o min. 0.5 litra. Autostrada 5.9 l/100km (4.9 z lepszym paliwem) Poza terenem 5.2 l/100km (4.8 z lepszym paliwem) Miasto 7.0 l/100km (6.5 z lepszym paliwem) Szczerze polecam wszystkim, którzy zastanawiają się nad kupnem Volvo. To bardzo wygodne, pakowne i przyjemne w prowadzeniu auto. Ten silnik idealnie pasuje dla tych, którzy cenią sobie oszczędną i równą jazdę i nie chcą zbyt często odwiedzać stacji. Pozdrawiam!

więcej »

ON
5,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 20.01.2010 19:49:44 przez

Witajcie. Troszkę się dziwie opisom aut po 2000-roku, trochę niektórym dużo palą... może bardzo zużyte silniki, jeżdżące na nie najlepszych olejach czyli nie full-syntetykach: bo to podstawa!!! Osobiście mam 3-cą V40: pierwsza 90KM spalała najwięcej !!! ta 102KM ciut mniej - ale zgodnie jak opisują użytkownicy: czyli odpowiednio 6-9litra i 5,5-8,5litra. Natomiast ciut zmodyfikowana (dużo lepsiejsza) jednostka Reno czyli najmocniejsza w V40-ce 115KM jest REWELKA - typowy standard to ok. 5,1-5,3litra jazda tzw. pół na pół (miasto/trasa) i co najważniejsze to na trasie czy się jedzie 100 czy 160 czy 215 ( bo tyle idzie;) !!! ), to specjalnie nie ma różnicy - tylko do pół litra !!! - A w starszych jednostkach podchodziło to pod 2 litry !!! Te 4,7-4,8 uzyskałem jadąc nocą przez Polskę z Tirami...!!! - mając 4-osoby na pokładzie i fuul bagaż:) Znajomy ma też taką piękną V40-kę tylko z mniejszym przebiegiem i założyłem się z nim że jego wóz spali mniej niż 4,5litra - tankowanie do fuula na tym samym dystubutorze! i po przejechaniu niecałe 200km wyszło... UWAGA: 4,22litra !!!!! -tak dla ciekawskich: prędkość oczywiście na trasie wynosiła: 75-80km/godz, obroty: ok 1400-1500. Ps. tankuje zwykłą ropę tylko i wyłącznie na shellach tak dla informacji. POZDRAWIAM zwolenników V40-ek. Ps. i uważam że są 3 najładniejsze kombi na świecie: V40, 156SportWagon i 159SportWagon;)) co prawda kosztem bagażnika...ale to mniej ważne :) POZDRO.

więcej »

ON
6,7
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 03.07.2011 15:37:50 przez

Auto w w długiej trasie pali rewelacyjnie: po przejechaniu ponad 900km spaliło 5,3 litra (jazda spokojna - cały czas równo 110 - 120 , a na autostradzie a4 cały czas 150km/h. A na odcinku 400 km z włączoną klimą jazda szybka spalił 6,1 ( autostrada a2 cały czas 150 - 160 bez gwałtownych wyprzedzań) Wszystko to jest sprawdzane w okresie letnim, bo zima na miescie spalił mi 8,5 , a teraz na miescie 7.5 - zaznaczam sa to odcinki po 4-8 km. wiec chyba nie ma sie co dziwic ze tak pali. Swietnie auto pali tylko troszke puszcza czarnego dymka przy mocnym depnieciu na 1 i 2 biegu, a tak wszystko ok.

więcej »

ON
5,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 27.01.2009 09:27:30 przez

Samochód jest bardzo oszczędny. Zużywa co prawda ilości paliwa które trudno nazwać pomijalnymi ale spalanie na trasie na poziomie 5,5 litra nie należy do zatrważających. W mieście spalanie wyniesie około 7,5 litra a zimą przeskoczy 8 ale to nadal nie są ogromne wartości szczególnie że posiadam ciężką nogę. Na długiej trasie przy przepisowych prędkościach i na dobrym jakościowo paliwie udało mi się zejść na 5,1 co biorąc pod uwagę dynamikę auta i jego gabaryty jest bardzo dobrym wynikiem. Jeżeli chodzi o serwis i koszty części to są one na pewnym średnim dla tej klasy pojazdów poziomie. Oczywiście poza ASO, gdyż tam świadczone usługi są raczej drogie. Cenę ASO rekompensuje nieco jakość świadczonych usług i kultura personelu, ale mimo to skupmy się na ocenie serwisu poza ASO. Więc części nie są tanie ale też nie są droższe niż do aut konkurencyjnych. Sporo zapożyczeń z innych aut spowodowała że nie ma problemu z dostępnością zamienników. Problemem może natomiast okazać się postrzeganie volvo (samochód ekskluzywny i drogi) więc pozostawiony bez kontroli mechanik może wystawić kosmiczny rachunek.

więcej »

ON
5,6
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.12.2012 16:19:43 przez

Moja V-ka służy mi głównie do dojazdów do pracy. Jest to ok 50 km dziennie w jedną stronę przy czym kilka(max 10 km) to droga przez miasto reszta to trasa drogą krajową(prosta droga z kilkoma wioskami na trasie)na której poruszam się z prędkością 90-110 km/h(przez wioski 50-60 km/h). Przy takim użytkowaniu samochodu spala on od 4,8 do 5,2 l/100 km. Oczywiście w dłuższych trasach i przy większych prędkościach moja V-ka pali więcej , ale tragedii nie ma: np. trasa 630 km pomiędzy m.Brzeg(PL) i m.Getynga(D),gdzie 600 km to autostrada z prędkościami 90-160 km/h, reszta cykl miejski - auto spala max 6l/100 km. Klimatyzacja chodzi u mnie bardzo często nawet w okresie zimowym i nie stosuję specjalnych zabiegów aby zmniejszyć spalanie, po prostu moja V-ka już tak ma i moim zdaniem nie pali dużo. Rekord tym autem osiągnął mój teść: trasa Brzeg - Kalisz w dwie strony ok 300 km(drogi krajowe i gorsze), uzyskał 4,6l/100 km, przy czym należy wziąć poprawkę na wiek kierowcy(68 lat) i wynikający z tego styl jazdy. Dodam tylko że moja V -ka jest z 2002 roku z przebiegiem 230 000 km.

więcej »

ON
7,0
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 25.08.2013 18:59:37 przez

Diesel był celowym wyborem i nie zawiodłem się co do spalania. W trasie, na autostradzie w austriackich i we włoskich górach, trzy osoby plus bagaż pod sufit, przy prędkościach pomiędzy 110 a 140km/h, średnia wyszła: 5,2 l/100km. W Warszawie, średnio przejeżdżam 40-60km dziennie: 8,5 l/100km. Na baku (56 l) wychodzi realnie 750 km w mieście i 1100km w trasie. To ta jasna strona "mocy". Po drugiej stronie są koszty napraw. O ile silnik, zawieszenie, układ wentylacyjny i wydechowy nie sprawiają problemów i są trwałe gdy zadbane, to niedoinwestowane: osprzęt silnika i napęd potrafią wyczyścić kieszeń ... Od ponad pół roku posiadania, dołożyłem do niego połowę wartości (koszt zakupu 17500). Regeneracja turbiny, która teoretycznie została niedawno wymieniona - 1400pln; wymiana sprzęgła poniosła za sobą regenerację koła zamachowego i półosiek (tu komplet 3500pln); kompletne hamulce przód, końcówki drążków i zbieżność to kolejny tysiąc. Przede mną sprawdzenie klimatyzacji. Dlatego mój odbiór tego auta to jednocześnie zadowolenie i rozpacz ...

więcej »

Pb
9,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 16.11.2009 15:01:05 przez

Staram się jeździć bardzo oszczędnie. Wcześniej jeździłem Punto 1.1 ´96r. - spalało mi 6l/100kmw cyklu mieszanym. Po zmianie samochodu na V40 ´98 1.6 ze względu na masę samochodu i większy silnik (choć na tę masę to mało) wychodzi mi ok 8,7l/100km. Staram się jak mogę - 2tys obr./min i zmiana biegu, - na 5 biegu max. 3tys i oczywiście staram się utrzymywać obroty równo, - hamowanie silnikiem (jak widzę czerwone światło daleko) - na zimnym silniku nie przeciągam - szybka zmiana z 1 na 2 Jednym słowem nie piłuję, nieraz jak mi się spieszy to wcisne, ale ogolnie żadnego szarżowania. Opony mam standardowe 15R/65/195. Spalania na samej trasie i średnie maksymlne,podaję wartośći średnie jakie wychodzą na tym portalu (nie chcę popsuć średmniej dość bardzo) bo nie jeździłem jeszcze tylko na trasie poza miastem (mam auto od miesiąca) i nie chcę sprawdzać maksymalnego spalania, ale moim zdaniem tak lekką ręką to od 10 do 13 nawet. Pozdro dla posiadaczy "fałek"

więcej »

ON
5,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 08.10.2013 21:07:39 przez

Zuzycie paliwa: rewelacja. W cyklu mieszanym mam srednie spalanie 5,5 l/100km, przy czym auto jest naprawde dynamiczne i elastyczne (wygrywa pod tym wzgledem dosc wyraznie np. ze wspomniana laguna z tym samym silnikiem). Duzym plusem jest to, ze silnik pochodzi od renault- dzieki czemu czesci zamienne mozna dostac znacznie taniej, niz w przypadku silnikow szwedzkich w volvo. Np. za rozrzad w zaprzyjaznionym sklepie z czesciami do aut francuskich zaplacilem bodajze 230 czy 300 pln (nie pamietam dokladnie). Ceny innych czesci rowniez w ostatnich latach spadly i nie powoduja drenazu portfela. Gorzej, jesli jest to cos dostepnego tylko u autoryzowanego dealera (np. za peknieta klamke chcieli 300 PLN, a za dorobienie jednego kluczyka skladanego wraz z zaprogramowaniem immobilizera bodajze 1300 albo 1700 pln- nie pamietam dokladnie). Generalnie jednak porownujac z cenami podzespolow nowych aut uwazam, ze jest to na dzien dzisiejszy auto naprawde niedrogie w utrzymaniu.

więcej »

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST

Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.

Cena: 86 603  ►  73 600 zł

Zyskujesz 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus

Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.

Cena: 70 500  ►  59 900 zł

Zyskujesz 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volvo V40, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volvo V40

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volvo V40

Volvo V40 T3 Ocean Race Summum - wakacyjna przygoda
Volvo V40 T3 Ocean Race Summum - wakacyjna przygoda Świat motoryzacji nie obraca się tylko wokół czterech kołek i silnika. Producenci samochodów bardzo często obejmują patronat nad jakaś nobliwą imprezą sportową zwiększając tym samym swoją reputację oraz poprawiając wizerunek. Wśród takich aktywnych marketingowo marek motoryzacyjnych jest Volvo. Volvo, którego regaty Volvo Ocean Race mają dość nobliwy status.
Dodaj nowy raport Rankingi O serwisie

Zużycie paliwa to obszerny serwis tworzony od 2002 roku przez samych kierowców.


Obecnie zawiera ponad 175 000 raportów spalania wszystkich samochodów jeżdżących po naszych drogach.


Zebrane raporty spalania tworzą statystyczny obraz zużycia paliwa danego samochodu.

Liczba raportów
Wszystkich 185 434
Volvo V40 I 874

Polecamy!

Opony letnie - promocja!

autoWcentrum