Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Volvo V50 - Zużycie paliwa

Volvo
V50
Wybierz
silnik
lista silników Volvo V50
Pb Benzynowe
On Diesla
Ukryj

Podsumowanie 250 raportów spalania tego auta

Raporty spalania Volvo V50

produkowany od
do
roku
,

Silniki benzynowe Volvo V50

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
Pb
LPG
7,8
-
2 / -
36,5 zł
-
 
8,3
9,3
8 / 1
38,9 zł
18,4 zł
 
-
-
- / -
-
-
 
-
-
- / -
-
-
 
10,1
10,0
4 / 3
47,3 zł
19,8 zł
 
-
10,4
- / 5
-
20,6 zł
 
8,6
12,4
7 / 2
40,3 zł
24,5 zł
 
11,4
-
1 / -
53,4 zł
-
 

Silniki Diesla Volvo V50

Silnik
Średnie spalanie
[l/100km]
Liczba raportów
Koszt jazdy
[100km, śr. cena paliwa]
 
ON
 
ON
5,7
2
26,3 zł
 
5,7
48
26,3 zł
 
6,4
4
29,5 zł
 
6,3
159
29,0 zł
 
7,3
3
33,7 zł
 
Filtr

Lista 251 raportów spalania

ON
5,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 26.03.2015 przez

Dla tych którzy szukają takiego auta zacznę od jego wad - bo owszem, posiada takie.Pierwsza to mała ilość schowków i brak popielniczki(jestem niepalący)-nie ma gdzie wyrzucić drobnych papierków itp..Druga to po wyłączeniu silnika NIE MA MOŻLIWOŚCI WŁĄCZENIA I SŁUCHANIA RADIA-nie spotkałem tego w żadnym innym aucie a miałem ich już kilkanaście.To właściwie wszystkie wady, no można jeszcze się przyczepić do wielkości bagażnika(ok 420 litrów) ale uważam że nie jest źle.Teraz o jego zaletach. V50 nie jest autem lekkim jak na jego wielkość (ok 1500 kg) i to czuć choćby podczas zamykania iście pancernych drzwi-bezpieczeństwo na pierwszym planie, wiadomo priorytety volvo.Jazda tym autem to czysta przyjemność.Materiały z jakich jest wykonane wnętrze są jakości przypisanej dla marek premium.Wszystko jest spasowane na niezłym poziomie-nic nie trzeszczy itd..Samochód jest dobrze wyciszony i podczas jazdy z większymi prędkościami można swobodnie rozmawiać.Układ jezdny wraz z płytą podłogową pochodzi od forda focusa i to jego ogromna zaleta.Podczas szybkiego pokonywania zakrętów czuć że auto świetnie się trzyma drogi, dobrze reaguje na energiczne manewry, jest przewidywalne.Dość dobrze tłumi wszelkie nierówności i dziury jakie mamy na naszych polskich drogach.Odnośnie spalania to zależy od stylu jazdy.Jazda z prędkością 90km/h-ok 4,2-4,5,prędkość 110km/h ok 5,3-5,4,prędkość 130km/h-ok 5,9-6,2, trasa Gorzów Wlkp.-Olsztyn w czasie dnia, średnia prędkość z całej trasy 77km/h, prędkość rozwijana na trasie do 130km/k - śpalanie 5,7l(opony 205/55/16).Warto dodać świetną ergonomię foteli-są rewelacyjne, oraz bardzo dobry system nagłośnienia audio.Auto świetne jako odskocznia od aut niemieckich.Po dwóch latach użytkowania auta uważam że to auto godne polecenia a rozwiązania inżynierów volvo początkowo oceniane średnio po tym okresie eksploatacji doceniam i teraz już wiem że były przemyślane.

więcej »
ON
6,1
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 06.07.2012 przez

Jak na tą masę auta i osiągi (zostawia w tyle Passaty 2.0 TDI 140-konne i Avensisy 2.2 D4D 150-konne (sprawdzone!:) ) - spalanie uważam za bardzo rozsądne. Średnio, w cyklu mieszanym, jest to około 6 - 6.5 litra na 100 kilometrów, stojąc trochę w korkach, ale też dojeżdżając po trasie. W typowym cyklu miejskim na pewno nie przekroczy 7 litrów, w trasie, ze zestresowaną teściową na pokładzie, można zejść do niewiele ponad 5 litrów. Autko rwie asfalt, dzięki moemntowi obrotowemu równemu 320 Nm, gdyby miał dłuższą jedynkę i dwójkę, czasowo do setki byłby jeszcze lepszy, ale jak wiadomo najważniejsze jest przyspieszenie przy wyższych prędkościach, z czym ten motor radzi sobie wyśmienicie. Mam wersję z okresu końca produkcji tuż przed liftem, jeszcze bez FAP-a, więc okresowe wypalanie sadzy nie podnosi chwilowego zużycia paliwa, dzięki czemu autko jest bardzo oszczędne. DO tego czuć, że to klasa premium, komfort jak w samochodzie z wyższej półki, a przecież wymiarami jest to kompakt. Miałem już w życiu sporo samochodów, ale ten polecam szczególnie pod względem ekonomiki / komfortu - super kompromis.

więcej »
LPG
9,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.04.2013 przez

Swojego volvo v50 szukałem od razu z silnikiem benzynowym z założeniem, że zakładam porządną instalację LPG. Auto pochodzi z 2005 roku, sprowadzone i kupione przez mnie z udokumentowanym przebiegiem 107 000 km. Obecnie ma przejechane 109 800 km. Auta planuję używać przez okres 5 - 6 lat, a przewidywany roczny przebieg to ok. 22 000 km. Zamontowany zestaw to STAG 300 isa2 + reduktor AC R01 + wtryskiwacze Hana 2000. Montaż w warsztacie partnerskim STAG. Przed montażem instalacji liczyłem na średnie spalanie rzędu 10 - 11 litrów gazu na 100 km. Po założeniu instalacji okazało się, że butla o realnej pojemności 36 litrów gazu wystarcza zwykle na przejechanie 380 km. To daje 9,5 litra LPG na 100 km! Tyle pali średnio moje v50 przy zrównoważonej jeździe w cyklu mieszanym. Autko potrafi pożreć i powyżej 10 litrów LPG podczas jazdy autostradą z ustawionym tempomatem na 140 km/h, ale to naturalne przy tej prędkości. Wskazanie średniego spalania benzyny podawane przez komputer pokładowy w zasadzie stale jest bez zmian i wynosi 8,4 litra na 100 km. Nic tylko tankować LPG i jeździć.

więcej »
LPG
10,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.02.2011 przez

Auto pali mało jak na taką moc i przyspieszenie. Najwięcej pali w mieście, co dosyć oczywiste. Mam od roku założoną instalację LPG i nie odczuwam spadku mocy (dobra instalacja trochę kosztuje, ale jest wydajna), a przy tankowaniu na stancji oszczędności przy takim litrażu są niesamowite :)) Już instalacja LPG mi się zwróciła. Cały czas jeżdżę na automacie,choć auto ma możliwość zmiany ręcznej biegów. Maksymalne średnie spalanie przy ostrej jeździe jakie zaobserwowałem to 12,5l (1/2- normalna trasa do 150 km/h, przy ciągłym wyprzedzaniu wszystkich jak leci, 1/2- miasto). Przeważnie średnie spalanie wynosi 10l również przy dynamicznym wyprzedzaniu (różnica 2,5 l bierze się chyba głównie z jakości mieszanki LPG, lepiej tankować na Orlenie, czy na Łukoilu). Nie jeździłem autem na autostradzie, więc nie wiem jakie byłoby tak spalanie np. przy 200 km/h. Dane są prawdziwe i nic nie zaniżyłem. Oczywiście należy doliczyć zużycie benzyny na starcie (zimą je to wydatek około 100 zł miesięcznie, latem minimum o połowę mniej. Rocznie przejeżdżam 15.000 km.

więcej »
LPG
10,2
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 13.02.2011 przez

Auto pali mało jak na taką moc i przyspieszenie. Najwięcej pali w mieście, co dosyć oczywiste. Mam od roku założoną instalację LPG i nie odczuwam spadku mocy (dobra instalacja trochę kosztuje, ale jest wydajna), a przy tankowaniu na stancji oszczędności przy takim litrażu są niesamowite :)) Już instalacja LPG mi się zwróciła. Cały czas jeżdżę na automacie,choć auto ma możliwość zmiany ręcznej biegów. Maksymalne średnie spalanie przy ostrej jeździe jakie zaobserwowałem to 12,5l (1/2- normalna trasa do 150 km/h, przy ciągłym wyprzedzaniu wszystkich jak leci, 1/2- miasto). Przeważnie średnie spalanie wynosi 10l również przy dynamicznym wyprzedzaniu (różnica 2,5 l bierze się chyba głównie z jakości mieszanki LPG, lepiej tankować na Orlenie, czy na Łukoilu). Nie jeździłem autem na autostradzie, więc nie wiem jakie byłoby tak spalanie np. przy 200 km/h. Dane są prawdziwe i nic nie zaniżyłem. Oczywiście należy doliczyć zużycie benzyny na starcie (zimą je to wydatek około 100 zł miesięcznie, latem minimum o połowę mniej. Rocznie przejeżdżam 15.000 km.

więcej »
ON
6,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 07.04.2008 przez

Dla mnie super osiągi jak na tak dynamiczny silnik, w mieście przy bardzo delikatnej jeździe, tzn. według przepisów i bez wyprzedzania osiągnąłem średnie długoterminowe na dojazdach do pracy 25km codzień w Wawie 6litrów100km niżej się nie dało, natomiast przy normalnej jeździe komputer pokazywał mi 7-7,5litrów100km przy bardzo ostrej jeździe 8,5litra100km i nie udało mi się aby więcej pokazał. W trasie natomiast zwykle 5,5litra przy dość dynamicznej jezdzie np. z Wawy do Gdańska lub Torunia lub Katowic ze średnią prędkościa 100kmh no a miejscami nawet 200kmh co jest chwilą w tym aucie(przy 80kmh około 4l100km). A przyspieszenie? 9,6sek do 100km jak na kombiaka rewelka, a VW Passat nowy 2,0tdi 140KM nie dał rady ze świateł do 180kmh no ale Golf 2.0 tdi szedł tak samo jak i mój

więcej »
ON
5,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 01.10.2009 przez

Mam to auto od tygodnia. Nigdy wczesniej nie mialem okazji prowadzić volvo. Jestem zszokowany wrecz na plus:) Niby nieduze kombi ale w srodku jest gdzie usiać mimo ze mam 195 cm to za mną spokjnie usiądzie osoba o moim zroście. Dynamika auta wrecz wzorowa a mam tez vectre v6 i na trasie musiałbym troche pogniesc zeby dogonic v50. Urok tego wszystkiego jest jednak taki ze udało mi sie zejsc do 5.1 w trasie przy prędkosci w okolicy 110-120 km/h a w miescie daje rade spalic tylko 5.8 jezdzać sprawnym ecodrivingiem:)Autko pięknie sie zbiera, ciche w srodku tylko troche drażni szum powietrza owiewającego drzwi no chyba ze to ja tak szybko jechalem;) bo nawet niewiadomo kiedy ma sie 140 :) serwisu cen jeszcze nie znam hehe, pewnie na szczescie

więcej »
ON
5,9
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 01.10.2009 przez

Mam to auto od tygodnia. Nigdy wczesniej nie mialem okazji prowadzić volvo. Jestem zszokowany wrecz na plus:) Niby nieduze kombi ale w srodku jest gdzie usiać mimo ze mam 195 cm to za mną spokjnie usiądzie osoba o moim zroście. Dynamika auta wrecz wzorowa a mam tez vectre v6 i na trasie musiałbym troche pogniesc zeby dogonic v50. Urok tego wszystkiego jest jednak taki ze udało mi sie zejsc do 5.1 w trasie przy prędkosci w okolicy 110-120 km/h a w miescie daje rade spalic tylko 5.8 jezdzać sprawnym ecodrivingiem:)Autko pięknie sie zbiera, ciche w srodku tylko troche drażni szum powietrza owiewającego drzwi no chyba ze to ja tak szybko jechalem;) bo nawet niewiadomo kiedy ma sie 140 :) serwisu cen jeszcze nie znam hehe, pewnie na szczescie

więcej »
Pb
7,3
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 28.03.2010 przez

auto ma 125tys.przebiegu silnik typu F generalnie chyba moje najlepsze auto a miałem ich chyba 10 przez malucha,taunusa dację ,bmw. alfe. Co prawda trochę udaje combi ale przez złożenie tylnych oparć robi się dużą przestrzeń, auto jest przestronne i eleganckie szkoda ,że w Polsce brak E85 ,auto zachowuje się bezproblemowo jest zwrotne jak 3 bmw zauważalne jest podwyższone zużycie paliwa w zimie w mieście w minionej zimie było to 10,5 litra.Ale to normalne szczególnie na małych miejskich przebiegach. Ten model wyposażenia to Kinetic ze skórą . Wadą jest to że pisze do ciebie po Szwedzku ale można wytzymać, generalnie uczę się go mam go niecały rok.

więcej »
Pb
7,5
 
średnia z raportu - zobacz pełny raport
dodano 30.07.2009 przez

autko mam od roku i duzo jezdze na trasie szwecj - polska autka nie oszczedzam w niemczech 200 nim poleciec to zaden problem max to 250 a nie jak podaja w serwisie 240km/ha wpolsce w miescie ruznie pali srednia nigdy nie przekroczyla 9 litrow pamietajmy ze to jest 2.5 litra TURBO przy spokojnej jezdzie na tempomacie 90km/ha okolo 50 km spalil 6 litrow 120-130km/ha na trasie nie wiecej niz 7 ale wszystko zalezy kto jaka ma noge serwis troszke drogi ale nic sie nie psuje polecam tuning komputera firmy BSR mozna maszynke podkrecic do 270 kucy i spalanie podobno jeszcze nizsze pozdro DANNY

więcej »