Szukaj

Informacje o Ssangyong

Niewiele brakowaÅ‚o, a dziÅ› marka Ssangyong (nazwa ta z jÄ™zyka koreaÅ„skiego oznacza bliźniacze smoki) byÅ‚aby już nieobecna na rynku motoryzacyjnym ze wzglÄ™du na olbrzymie problemy finansowe podczas kryzysu gospodarczego. UdaÅ‚o siÄ™ jednak przetrwać dziÄ™ki nawiÄ…zaniu partnerstwa z indyjskim koncernem Mahindra & Mahindra. Warto jednak dodać, że w swojej stosunkowo krótkiej historii Ssangyong dość czÄ™sto zmieniaÅ‚ swoich strategicznych partnerów.

Historia Ssangyonga

Wprawdzie firma Ssangyong istnieje od 1939 r., jednak nie miaÅ‚a ona w poczÄ…tkowym etapie swojej dziaÅ‚alnoÅ›ci nic wspólnego z branżą motoryzacyjnÄ…, dziaÅ‚ajÄ…c gÅ‚ównie w branży wydawniczej, budowlanej oraz paliwowej. W marcu 1954 r. zaÅ‚ożona zostaÅ‚a spóÅ‚ka Ha Dong-hwan Motor, która m.in. produkowaÅ‚a samochody ciężarowe, autobusy oraz pojazdy użytkowe, w tym np. wozy strażackie. Na zlecenie armii amerykaÅ„skiej wytwarzaÅ‚a także Jeepy. Rok później zaÅ‚ożona zostaÅ‚a druga ważna spóÅ‚ka dla późniejszej historii Ssangyonga. Firma Sinjin Automobiles zajmowaÅ‚a siÄ™ produkcjÄ… autobusów, ale montowaÅ‚a także samochody na licencji Toyoty czy General Motors. Firma w latach 60. miaÅ‚a w swoim dorobku m.in. takie modele jak Sinjin Crown, Shinshuno, Sinjin Corona oraz Sinjin Ace i Sinjin Truck.

W 1977 r. po poÅ‚Ä…czeniu firm Ha Dong-hwan Motor i wóczas już Sinjin Publica powstaje Dong-A Motor, która w 1986 r. zostaje przejÄ™ta przez Ssangyong Business Group i już od 1988 r. na produkowanych autach zaczyna pojawiać siÄ™ marka Ssangyong.

Pierwsze samochody Ssangyonga

Nim jeszcze pojawiÅ‚ siÄ™ Ssangyong, od 1983 r. wytwarzany jest model Korando, który poza rynkiem koreaÅ„skim eksportowany jest m.in. do Japonii, a później także do Europy. WażnÄ… datÄ… dla rozwoju nowej koreaÅ„skiej marki jest rok 1991 r., od kiedy to nawiÄ…zana zostaÅ‚a wspóÅ‚praca z Daimlerem. W 1993 r. niemiecki koncern nabyÅ‚ 5% udziaÅ‚ów w Ssangyongu, dziÄ™ki czemu koreaÅ„ska spóÅ‚ka zyskaÅ‚a dostÄ™p do bardziej nowoczesnej technologii. Niektóre modele, np. kolejne generacje modelu Ssangyong Korando czy Ssangyong Musso wykorzystujÄ… niemieckie silniki oraz skrzynie biegów, a np. Ssangyong Chairman (pierwszy osobowy model koreaÅ„skiej marki), Istana oraz Ssangyong Rextom niemal w caÅ‚oÅ›ci bazujÄ… na modelach Mercedesa.

WspóÅ‚praca z Mercedesem przetrwaÅ‚a niecaÅ‚Ä… dekadÄ™, bo już w 1999 r. Ssangyong zostaÅ‚ wykupiony przez Daewoo Motors, w efekcie czego przez kilka lat niektóre modele byÅ‚y oferowane także pod markÄ… Daewoo. Również i ten zwiÄ…zek nie przetrwaÅ‚ zbyt dÅ‚ugo, bowiem już na poczÄ…tku XXI w. Ssangyong ponownie staÅ‚ siÄ™ niezależnym przedsiÄ™biorstwem. CiÄ…gÅ‚e jednak problemy z azjatyckim kryzysem sprawiÅ‚y, że w 2004 r. 49-proc. pakiet akcji Ssangyonga nabyÅ‚ chiÅ„ski koncern SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). W tym okresie powstajÄ… Ssangyong Rodius (2004) oraz Ssangyong Actyon (2005). W 2009 r. Ssangyong staje na skraju bankructwa, notujÄ…c dużą stratÄ™ operacyjnÄ…. Wstrzymana zostaÅ‚a już nawet produkcja samochodów, jednak w listopadzie 2010 r. z pomocÄ… przyszÅ‚a indyjska spóÅ‚ka Mahindra & Mahindra, wykupujÄ…c koreaÅ„skÄ… markÄ™.

WspóÅ‚czesne modele Ssangyonga

Pierwszym modelem za rzÄ…dów indyjskiej firmy jest kolejna generacja Ssangyonga Korando, która debiutuje na rynku w 2011 r. W gamie marki sÄ… znane już modele jak np. Rexton, Rodius czy Actyon oraz Actyon Sports, ale pojawiajÄ… siÄ™ także caÅ‚kowicie nowe. W 2015 r. na rynku zadebiutowaÅ‚ Ssangyong Tivoli, zaÅ› w 2016 r. Ssangyong XLV. Sytuacja finansowa firmy powoli siÄ™ stabilizuje i marka Ssangyong zwiÄ™ksza stopniowo swojÄ… sprzedaż.

czytaj więcej

Ssangyong – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Ssangyong

Sprawdź co kierowcy
myślą o Ssangyong

Oceny Aut 351 ocen

4,9
~Zygfryd
Ssangyong Tivoli
Crossover Grand 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Postawiłem na LPG, z tym silnikiem 163 kM to był dobry wybór...do tego mamy rozwijać LPG syntetyczne i bioLPG... To dużo lepsze od elektryków, którymi po Europie nie da się jeździć ( co najwyżej po mieście) . Jak na razie jestem zadowolony....auto ma dobre przyspieszenie i jest tańsze od diesla w eksploatacji. Podoba mi się mięsisty design, zrobiłem tylko jedną korektę (klawiaturki na przodzie) i widzę że w liftingu na '24 jest już plastikowa listwa na przód miedzy swiatlami tuż pod klapą maski, tak jak sam to zrobiłem. Auto świetnie wyposażone, duże , świetny stosunek cena / jakość.( dobra koreańska jakość). Sam sobie wykonam konserwację woskami od k2 i dodatkowo wygluszę.(robiłem to w moim mitsu z powodzeniem). I najważniejsze, kupując Tivoli Grand nie zasilam wrogiej, niemieckiej gospodarki!
4,7
~Zeb
Ssangyong Korando V
SUV 1.5 T-Gdi 163KM 120kW
Super autko. Wcześniej miałem mitsubishi ASX. Nosiłem się z zamiarem kupna nowego suva z napędem na 4 koła, automatyczną skrzynią biegów i z bogatym wyposażeniem do ok. 180 tys. zł. Myślałem pierwornie o Alfie Stelvio, ale ceny aut w ubiegłym roku poszybowały w górę i kiedy już uzbierałem wymienioną wcześniej kwotę, Alfa odjechała... z ceną. Kiedy serwisowałem miśka w ASO, miałem okazję jeździć zastępczym eclipse crossem 4x4 cvt 1.5 turbo. Autko dynamiczne, skrzynia dziwna, ale przyjemna. Tyle, że strasznie w nim bujało przy gwałtownych ruchach kierownicą (prowadzenie znacznie gorsze niż w ASX). Więc eclipse odpadł. Przy kolejnym przeglądzie miśka, dostałem, jako auto zastępcze, ssangyonga (bo właśnie dealer mitsubishi zaczął go sprzedawać w swoim salonie). Zaskoczyła mnie cisza w tym samochodzie. Przy spokojnej jeździe nie słychać silnika! Dynamika auta co najmniej wystarczająca. Skrzynia aisin pracowała gładko, a reakcja na wciśnięcie manetek przy kierownicy była szybka. Prowadzenie samochodu i reakcja na gwałtowne ruchy kierownicą, jak w osobówce, mimo, że to suv (eclipse cross przy korando, w zakrętach prowadzi się jak dostawczak). No i cena. Za najbogatszą wersję saphire, 4x4, z automatem, podgrzewanymi siedzeniami, przyciemianymi szybami, system autonomicznego hamowania, kontrolą zjazdu ze wzniesienia, 19 calowymi felgami, metalicznym lakierem, itd., sprzedawca zażadał ode mnie 162500 zł. Do tego zaproponował instalację gazową wartą 6500 za 1 zł. Za gaz podziękowałem, w zamian dostałem składany hak, poprzeczki na relingi i box na dach. Taniej o ok. 20000 zł. od konkurencyjnego hyundaia tucsona z podobnym wyposażeniem. A i po Płocku hyundaii jeździ mnóstwo, a korando spotkałem tylko jedno (szare, mój jest czarny).
3,5
~krzysiek
Ssangyong Torres
SUV 1.5 GDi Turbo 163KM 120kW
Auto otrzymałem jako zastępcze, całkowicie nowe, obecnie użytkowane od 3 tygodni. Od kilkunastu lat użytkuję Volvo i Mercedesy. Pełne zaskoczenie w szczególności w odniesieniu do komfortu jazdy. Silnik z mocą ponad 160 KM w zupełności daje rade w jazdach po mieście i na obwodnicy 3M. Fantastyczna skrzynia biegów, niezauważalne zmiany i cisza podczas podroży. Zawieszenie bardzo komfortowe, dość miękkie, ale nie stwarza poczucia utraty przyczepności,. Świetnie i cicho wybiera nierówności. Trzeba jednak pamiętać, ze to kawal masy i wymiarów, ale ta uwaga skierowana do tych, którzy mogą szukać 'sportowych doznań'.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Ssangyong przeprowadzone przez Euro NCAP.
Åšrednia ocena