Dyskusja z ekspertem LPG

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku - Opel Omega

Dział tematyczny: LPG
Słowa kluczowe: instalacje LPG, serwis instalacji LPG

dyskusja zamknięta
2009.02.06 23:29, BartoBartin

Witam serdecznie. Mam ciężki przypadek ze swoim autem (Opel Omega B 2.0 8V LPG Stag 2-L) Instalacja jest roczna 30 tyś. km. Wszystko do tej pory było ok. Problem polega na tym,że kiedy auto się rozgrzeje na wolnych obrotach strasznie trzęsie silnikiem i silnik pracuje nie równo - obroty nie falują. Po pewnym czasie na biegu jałowym problem zanika. Natomiast podczas jazdy potrafi lekko szarpać przy obrotach do 3 tyś. Kiedy wcisnę mocniej gaz nawet przy niższych obrotach silnik nie poszarpuje. Na benzynie jest wszystko ok.
Wymieniłem: przewody Bosch, świece już drugi komplet najpierw Bosch później NGK, cewka, reduktor gazu był podmieniany, filtry gazu i paliwa, przepływomierz powietrza, uszczelka pod głowicą, pierścienie tłokowe - ciśnienie na tłokach 13,5 bara.Czasem jak tak siędzieje to jak ściągam fajkę z 4-go cylindra reakcja jest bardzo mała. Po chwili już znacznie większa :( Proszę o pomoc bo mechanicy nie dają sobie z tym rady a już sporo pieniędzy straciłem na diagnozy.
Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
2009.02.12 12:48, Ekspert: mgr inż. Dariusz Wnuk

Witam
Czy opisane przez Pana objawy występują na benzynie i na gazie, ale na benzynie są mniej odczuwalne?
2009.02.13 00:45, BartoBartin

Witam serdecznie!



Opisane problemy występują na gazie i na benzynie - sporadycznie i mniej odczuwalne niż na LPG. W czasie jazdy na Pb praktycznie auto nie szarpie natomiast kiedy zatrzymam się np. na światłach to czuć na wolnych obrotach, że silnik nierówno pracuję i telepie całą karoserią ale mniej niż na gazie a innym znów razem na Pb tego nie odczuwam.

Czasem z silnika słychać dziwny świst (trudno mi go opisać; brzmi to jakby położyć suszarkę do włosów pod maską i włączyć do sieci) czasem nie ma tego świstu ale te objawy i tak występują. Na LPG jest to odczuwalne w zakresie obrotów do ok. 3000tyś, na biegu jałowym drży gorzej niż na benzynie zawsze po przejechaniu kilku kilometrów. jeszcze dziwi mnie to,że jeśli go odpalę to może sobie chodzić tak na jałowym kilka godzin i silnik chodzi równo ale cała ta "dyskoteka" zaczyna się po przejechaniu kilku kilometrów.

Jestem kompletnie bezradny :( Proszę bardzo o pomoc.
2009.03.04 13:09, Ekspert: mgr inż. Dariusz Wnuk

Witam
Wynika z tego, że jest to usterka silnika i trzeba ją znaleźć.