Szukaj

Informacje o Subaru Forester I 2.0 125KM 92kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca w roku 1997 (w 1998 w Stanach Zjednoczonych), pierwsza generacja Subaru Forestera oparta była na prototypie z roku 1995 o nazwie Sutoriga. Technologicznie, bazując na rozwiązaniach użytych w modelu Impreza, Subaru Forester I był połączeniem kombi i małego SUV-a. Auto zostało nie najgorzej przyjęte na rynku, co zawdzięczało głównie swojej niezawodności. Forester pierwszej generacji znakomicie sprzedawał się szczególnie w Australii, w której wybierany był trzy razy z rzędu najlepszym reprezentantem klasy SUV. Model poddano modernizacji w roku 2000. W 2002 roku Forester I został zastąpiony przed model drugiej generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1994 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Qrczag
Subaru Forester I
Kombi 2.0 125KM 92kW
Nie szukałem specjalnie Forestera, więc moja ocena będzie obiektywna. Pod kątem właściwości użytkowych jako pojazd do przemieszczania się z punktu A do B jest poprawny. Prowadzi się komfortowo i jest stabilny. Do minusów mogę zaliczyć słabą dynamikę 125 km silnika i lekko haczące biegi przy szybkim przełączaniu. Jak ktoś lubi jeździć dynamicznie to niech szuka innego auta lub ewentualnie wersji turbo. I jeśli miałbym kupować ponownie to raczej tylko turbo. Jako drugie auto mam clio II 1,6 16v 107km i francuz zbiera się dużo lepiej.
4,8
~fikołek
Subaru Forester I
Kombi 2.0 125KM 92kW
Mam auto ok pół roku, przejechaliśmy nim ponad 15 tys. km. Wspaniałe auto. Niby pełnoletnie (w końcu 18 lat to nie przelewki), ale to chyba tylko jego zaleta, bynajmniej nie wada. Silnik bokser, wspaniała jednostka, wytrzymała, dobrze znosząca LPG, mało awaryjna. Owszem, pod górkę mocy potrafi brakować, ale nie potrzebuję auta do rajdów (choć jak wchodzi na obroty powyżej 4 tyś., o mamo, ale piękny dźwięk!); przy wyższych obrotach (maks. moment przy 3600) dynamika niczego sobie. Ale jedno jest pewne: stały napęd na cztery koła jest NIESAMOWITY! Nie mam szpery w tylnej osi, a mimo to jego możliwości jazdy po śniegu są wręcz niebywałe. Potrafi ruszać (nie jechać, a ruszać!) pod górkę na bardzi śliskich nawierzchniach. Świetnie trzyma się drogi nawet przy dużych (można by uznać je za zbyt duże) prędkościach. Jak ktoś lubi jazdę bokiem, doceni to auto. Ja akurat do takich kierowców nie należę, ale doceniam niesamowity komfort jazdy i bezpieczeństwo dzięki temu napędowi. Reduktor: niby marne przełożenie, ale doceniłem jego możliwości właśnie zimą, kiedy musiałem ruszać pod górkę na bardzo śliskiej nawierzchni. Wtedy nagle okazuje się, że ten reduktor nie jest tam wsadzony tylko na pokaz - może się naprawdę przydać! Oczywiście to nie jest auto terenowe i wbrew jego nazwie do lasu wybrałbym inne auto, ale jest to niesamowite auto osobowe z kosmicznymi możliwościami poruszania się po śliskich nawierzchniach. Jeżeli tylko nie zabraknie mu prześwitu i kątów, będzie w stanie zrobic naprawdę wiele. Ten prześwit faktycznie mógłby być większy, ale ostatnio jechałem pod górkę i przepychałem śnieg (po płaskim to nic trudnego, ale w jeździe pod górkę to już jednak trudniejsze zadanie); nie żeby nie obyło się bez pewnych problemów, ale raczej nie były duże. Przyjemność z jazdy jest najzwyczajniej niebywała. A przecież moglibyśmy narzekać: a że brakuje mu blokady centralnego dyfra, a że brakuje mu szpery w tylnym moście (mój jej nie ma), a że reduktor ma słabe przełożenie. Niby tak, ale mimo to i tak mój leśnik potrafi być dzielniejszy na śliskich nawierzchniach od wielu aut, które to wszystko mają! Sprawdzałem!
4,3
~LeśnikGeofizyk
Subaru Forester I
Kombi 2.0 125KM 92kW
Auto ekonomiczne przy LPG. Sekwencyjna instalacja BRC z lubryfikacją to koszt 2800zł. Samochód dodatkowo jest niezawodny. Spalanie po regulacji zaworów na trasie to 10l gazu przy dwóch osobach i 11.8l przy pełnym składzie z bagażami. Auto na gazie jest też zdecydowanie bardziej elastyczne, przy czym pali tyle gazu, ile paliło benzyny. Części dostępne i w dobrych cenach. Proste w budowie jak Polonez. Uszkodzony element jest rozkładalny na kawałki, dzięki czemu można wymienić tylko to co się faktycznie zepsuło. Za największą wadę oceniam niskie zawieszenie. Niestety nie pozwala mi ono jechać tam gdzie Jeep'owi Cherokee... Choć ten i tak nie ma wiele więcej do pokazania przy Forku.
Średnie spalanie dla Subaru Forester I 2.0 125KM 92kW 1998-2002
10,4
l/100 km
11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,5
Subaru Forester I
Kombi 2.0 125KM 92kW
Pali sporo, ale napęd 4x4, automat, duża masa i opory powietrza swoje pożerają. Po założeniu gazu nie jest to jednak aż tak duży problem. Ceny części to zależy - jeśli są zamienniki, to nie jest źle. Jeśli nie ma - jest drogo (cewka zapłonowa ok. 1000 zł, tylne amortyzatory samopoziomujące - 1200 zł/szt, przewody zapłonowe 400 zł komplet). Cena przegladów tak samo - w ASO w większości to kosmos (ale kto jeździ takim starym samochodem do ASO...), poza ASO - może troche drożej niż w innych markach, ale nie ma dramatu.
11,3
Subaru Forester I
Kombi 2.0 125KM 92kW
jak na 20 i 4x4 z 99r to spalanie jest bardzo przyzwoite benzyny palił 8l na trasie , w mieście 12 l lpg jak niżej podaję . Serwis jak wiadomo to drożyzna jednak zawsze należy sprawdzić bo np. maskownice halogenów w zderzaku przednim w serwisie kosztują 50żł a na allegro 100 tak i spryskiwacze reflektorów też w serwiśie tańsze niz używki , cewka zapłonu tyłko w orginale powyżej 1000zł ale używkę za 100 mozna trafić reszta części zamienników ma raczej przećiętne ceny i nie jest tak drogo ani kłopotliwie nawet amrtyzatory tył można za 200 zł zakupić oczywiście nowe
15,0
Subaru Forester I
Kombi 2.0 125KM 92kW
Spalanie w trasie przy jeździe autostradą z prędkościami 130-140 km/h wg GPS. Silnik w tym aucie to jednostka toporna: niskoawaryjna, ale paliwożerna. Do tego spalanie pogarsza bardzo słaba aerodynamika nadwozia
Subaru Forester I