Szukaj

Informacje o Subaru Forester II

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Wprowadzona na rynek w roku 2002 druga generacja Forestera została kompleksowo odświeżona i unowocześniona zgodnie z projektem, którego autorem był Grek Anders Zapatinas. Subaru Forester II w roku 2006 przeszedł facelifting, który znacząco odmienił jego przedni pas nadwozia. Podobnie jak model pierwszej generacji, Forester II był laureatem wielu nagród, m.in. kolejno zdobył trzy tytuły najlepszego SUV-a magazynu „Car and Driver”. W roku 2008 zakończono produkcje modelu – zastąpił go model III generacji.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz

Subaru Forester II – wybierz silnik

Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,3
~mk123
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Forester jest bardzo fajnym autem. Świetnie się prowadzi , wjedziemy w lekki teren i wyjedziemy. Chyba że przesadzimy:-) z terenem. Wysokie krawężniki i dziury to miejsca zazwyczaj wolne gdzie można zaparkować. Szkoda że kupując go nie przewidziałem że rdza w kilka lat zje część elementów. Przebieg 200.000 tyś to dopiero dotarcie silnika ale blacha i zawieszenie muszą być w dobrej kondycji. Ja kupiłem tanio przy takim przebiegu ale z biegiem lat musiałem dużo dołożyć. Zgniły progi,kielichy tył i błotniki tył, wahacze przód i belka tylna. To standard w tym modelu. Teraz mam wszystko zrobione i 275 000. Po zakupie dołożyłem LPG BRC i działa świetnie. Większość eksploatacji ogarniam na szczęście sam i zaoszczędzoną kasę wydaję na poważniejsze naprawy. Np amortyzatory tył ( oryginalne z poziomowaniem padają ), łożyska tył itp to po prostu się psuje po pewnym czasie w starym aucie. Może lepszym przebiegiem do zakupu jest 300tyś :-) bo już jest wszystko wymienione ;-)
4,4
~Łukasz
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Auto bardzo wdzięczne małousterkowe jak to japoniec jednak jak to japoniec z tamtych lat podatne na korozję mimo braku przeszłości wypadkowej.Mimo całej sympatii do tego auta ,jego dzielności w górach spalaniu około 10litrów gazu małej usterkowości a wręcz bezawaryjność więcej nie kupiłbym go-ze względu na słabą blachę , brak odporności na korozję oraz głośność w środku podczas jazdy.Silnik jego osiągi wystarczające na codzień a nieco dziwię się tym od wersji z turbo (bdb osiągi choć okupione spalaniem ,ładny klank boxera przy zasysaniu ew.wyciętych katach i strumienicy) za akceptację braku komfortu i ciszy podczas jazdy,to jak mieć motor tzw ścigacz i jezdzić bez tłumika,ale każdy ma swoje ego i rozum,a z czego korzysta to jego wybór.
4,9
~Oskar
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 125KM 92kW
Samochód bezawaryjny, bardzo wygodny, przestronny, bardzo uniwersalny, jednym słowem mówiąc - ideał. Kupno egzemplarza idealnego graniczy z cudem lecz warto niekiedy poczekać trochę o poszukać. Osobiście obejrzałem 6 forków i tego ostatniego kupiłem. Dużo osób nieznających się na Subaru odradzało mi zakup tego samochodu, ale od początku wiedziałem że to będzie udany zakup. Silnik pomimo 315000 km nadal pracuje rewelacyjnie. Od nowości jeździ na instalacji LPG. Osobiście zrobiłem nim dopiero 16000 km w pół roku i stwierdzam, że wreszcie kupiłem samochód idealny, którego nie będę chciał zmieniać. Jeżeli trafi się dobry egzemplarz, zdecydowanie polecam :)
Średnie spalanie dla Subaru Forester II
10,1 – 12,7
l/100 km
11,1 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
W zależności od dynamiki jazdy spalanie rośnie. Na drogach krajowych nie udało mi się zejść poniżej 11 litrów gazu lpg przy spokojnej jeździe, natomiast jak się katuje to weźmie nawet 16 litrów. Na autostradzie 12-13 litrów. W mieście 13 litrów. Nie polecam zubożania mieszanki paliwowej w celu oszczędzania na paliwie. Remonty tego silnika kosztują krocie. Ja mam mieszankę na bogato i lubryfikację, a i tak musiałem regulować zawory przy 200 tyś. km, co wiązało się z koniecznością wyciągnięcia silnika i kosztem lekko ponad 2000 zł.
12,7
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Średni wynik z kilkudziesięciu tysięcy kilometrów: 12,5 litra LPG + 0,5 litra PB. W trasie, nawet autostradowej, można spokojnie zejść do 11; w mieście rzadko kiedy przekracza 15. Mowa o gazie, rzecz jasna. Jak na mini-suva, który, na oko, charakteryzuje się opływowością lodówki, jest całkiem oszczędny. Prowadzi się przy tym jak osobówka, chociaż temu silnikowi brakuje nieco mocy. Bezawaryjność godna subaru, za to, kiedy się coś zużyje/zepsuje (np. sprzęgło wiskotyczne, raz na 200 tysięcy kilometrów, tylny most etc.) - koszty części nie są małe.
10,1
Subaru Forester II
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Auto rewelacyjne. Spalanie LPG 10-11 L. Polecam silniki EJ20F z utwardzanymi gniazdami zaworowymi, gdzie mamy spokój z regulacją zaworów i cieszymy się niskimi kosztami:) Brak turbiny to też brak dodatkowych kosztów :) Przejechałem nim póki co 90.000 km i w tym czasie do wymiany była jedynie sonda lambda i gumy zawieszenia. Ceny napraw naprawdę niewysokie, są zamienniki wszystkiego, ale generalnie auto bezawaryjne. Jeśli ktoś dba o napędy (nie jeździ agresywnie i dużo po śliskim terenie to posłużą bezawaryjnie baaardzo długo.
Za niskie obroty na piątym biegu i dławienie się (silnika?)
  • Subaru Forester II 2.0 X 125KM 92kW 2002-2008
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam. Od razu proszę o wyrozumiałość bo dopiero odkrywam co kryje się za kolejną usterką (samochód posiadam dopero od 2 lat). W ostatnich dniach w większości sytuacji widzę problem przy małym biegu i prędkości, że samochód się dławi i mam wrażenie, że to ma coś wspólnego z obrotami silnika. Wczoraj za to zauważyłam, że do czwartego biegu obroty w miarę rosną i dochodzą do 4000 przy zwiększonej prędkości, ale w momencie jak zmieniam bieg na piąty obroty spadają poniżej 2300 i bez względu na prędkość nie chcą przekroczyś 2500 co wydaje mi się nie miało miejsca wcześniej. W przeciągu tych dwóch lat wymienione już były: klocki, amortyzatory, filtr paliwa (ponad rok temu), chłodnica, katalizator i parę innych elementów, których nie pamiętam ale jak na razie bez silnika. Mam zaplanowaną wizytę u mechanika ale w między czasie próbuję się zorientować z czego może to wynikać.
Oczekuje na rozwiązanie
Falowanie prędkości.
  • Subaru Forester II 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW 2004-2008
  • układ napędowy
Ostatnio zauważyłem w aucie dziwne zachowanie w czasie jazdy większą prędkością. W granicach 160-180km/h (więcej nie próbowałem) jazda auta nie jest jednostajna. Auto przyspiesza, zwalnia,przyspiesza i zwalnia. Pedał gazu w jednej pozycji. Co jest przyczyną i czy można jeżdzić oczywiście wolniej.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
kontrolka serwisowa
  • Subaru Forester II
  • instalacja elektryczna
czy palaąca kontrolka serwisowa i curise jednocześnie pozwala na podróż 1000 km jestem w austrii i muszę wrócić do domu?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Subaru Forester II