Szukaj

Informacje o Subaru Forester III 2.5 171KM 126kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W aucie dostępne są dwie moce. 150KM generuje zarówno 2-litrowy diesel, jak i 2-litrowa „benzyna”, oba znane z pozostałych modeli producenta. Samochód nie należy do najlżejszych, ale taka moc wystarczy przeciętnym kierowcom. Diesel jest bardzo dobry - turbodziura nie jest duża, a dźwięk całkiem ładny. Motor benzynowy trzeba „kręcić”, żeby pokazał na co go stać, ale do zwykłej jazdy w trasie i mieście w zupełności wystarczą średnie i niskie obroty. Jeśli lubicie czasem „przycisnąć” to dużo lepszym wyborem będzie doładowane, benzynowe 2.5l liczące 230KM. „Setka” w około 7 sekund, napęd na cztery koła – to jest dopiero zabawa.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 171 KM (126 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 4100 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów bokser
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~debu85
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 171KM 126kW
Auto fajne , dobrze się prowadzi, ale tylko jeśli geometria jest poprawnie ustawiona, trochę za słabe są stabilizatory i auto nadmiernie się przechyla na większych nierównościach, natomiast na prostej i zakrętach rewelacja. Wystarczające przyśpieszenie jak się jeżdzi samemu i dośc głośne i dźwięk irytujący przy przyśpieszaniu, także lepiej założyć chyba sportowy tłumik bo normalnie jest denerwujący dźwiek mimo , że to bokser. Zwykła R4 już chyba lepiej brzmi . Spalanie gazu w okolicach 10-12 litrów. Polecam instalacje LPG Zenit do tego silnika, nic nie wymieniane od 140 tys. km , filtry tylko przedmuchiwane powietrzem. Nie ma problemu z parownikami ,wtryskami itp. pierwsze moje auto , które jeżdzi na pierwszych częściach LPG i nic nie było zmieniane i nie było żadnych problemów z gazem. Zapłon czasami wyskoczy, ale nie czuć tego nigdy i auto nigdy nie gasło , nie miało problemów z nierówną pracą itp. Szybko zużywają się kable zapłonowe po ok. 50kkm choć teraz to pewnie norma w nowszych autach nie to co kiedyś. Automat przy 200kkm zaczyna drgać przy przyśpieszaniu, także bardzo wazna jest regularna wymiana filtrów i oleju w skrzyni co 50 kkm , u mnie dynamiczna wymiana pomogła w zniwelowaniu przeciągania biegów i delikatnie zmniejszyły się drgania, ale czasami są niestety . Także trzeba przy zakupie to sprawdzać . Łożysko tylnego koła też odezwało się przy 200kkm i problemem amerykańcow są uszczelki pod głowicami ,które się pocą olejem delikatnie i choć nie ma to wpływu na kompresje i silnik pracuje poprawnie i auto jeździ to jest to irytujące. To samo maglownica przy 180kkm wykazywała już luzy i przy hamowaniu czuć było spore wibracje mimo prostych tarcz i reszty zawieszenia w b.dobrym stanie, po regeneracji jak ręką odjął wszystko ok. Co 60 tys trzeba ustawiać zawory bo inaczej auto nie równo pracuję na biegu jałowym i podszarpuję na wolnych obrotach, ale nie trzeba wyciągać silnika, żeby to zrobić. Blacharsko dobrze się trzyma na pewno lepiej niż KIA, części drogie w porównaniu do innych np. KIA Sorento , którą jeżdźiłem wcześniej , no i KIA była wygodniejsza, ale Forester lepszy jak dla mnie. Przy 200kkm pojawia się już błąd katalizatora i wydech juz zaczyna prosić się o wymianę, rdza już go zaczyna trawić. Skóry wycierają się dość szybko . Wyposażenie działa bez problemów. Ogólnie fajne auto i kupiłbym takie ponownie ,ale tylko z przebiegiem poniżej 100kkm , żeby znowu do 200kkm dojeżdzić bezproblemowo. 200kkm to przebieg przy którym zaczynają się bolączki dla tego auta, ale przecież teraz to chyba norma.
4,2
~chfastek
Subaru Forester III
Terenowy 2.5 171KM 126kW
Przy jeździe z prędkością 130-150 spala 11,5 także nie jest wcale tak źle =] (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
Subaru Forester III