Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Subaru Legacy Outback

Model typu crossover (segment I) łączący cechy średniej wielkości rodzinnego kombi oraz SUV-a, zaliczany do grupy aut typu SUW (Sports Utility Wagon). Jego produkcja rozpoczęła się w 1995 roku. Samochód bazuje na modelu Legacy, od którego różni się takimi cechami, jak wyższy prześwit, osłony podwozia oraz inne detale, które lepiej przystosowują auto do jazdy w terenie. Od czwartej generacji zaprezentowanej w 2009 roku, z nazwy modelu zniknął człon „Legacy”, teraz jest on oferowany pod samodzielnym szyldem Outback. Z kolei model Outback Sport to wersja kombi Subaru Imprezy.

Generacje Subaru Legacy Outback

Legacy Outback IV

Ogromne rozmiary, „napompowane” nadkola, muskularne zderzaki czy wysoki prześwit – nadwozie Outbacka robi wrażenie. Niestety, wrażenie nie do końca pozytywne. A dlatego, bo oprócz wymienionych cech (charakterystycznych dla „uterenowionych” kombi klasy wyższej), wygląd zewnętrzny otrzymał też szczegóły designerskie, których atrakcyjność wizualna skłania do długich dyskusji. Wśród kontrowersyjnych „ozdobników” znalazły się reflektory, przetłoczenia pasa przedniego, jak i lampy tylne. Czy elementy te są brzydkie, czy może przepiękne, każdy oceni jednak sam.

Rozważania na temat atrakcyjności stylistycznej odsuniemy na bok także w przypadku wnętrza. Zamiast tego skupimy się na ocenie jego atrybutów użytkowych. A te prezentują się wyśmienicie. W obu rzędach siedzeń zaproponowano podróżnym obfitą ilość miejsca, dzięki czemu w kabinie wygodnie będzie nawet koszykarzom. Więcej niż zadowalająca jest też przestrzeń wydzielona na bagażnik. Warto podkreślić, że oprócz porządnych rozmiarów kufer ma też i inne zalety – daje do dyspozycji duży otwór załadunkowy, foremne kształty, schowki pod podłogą, a także równą powierzchnię powstającą po złożeniu tylnej kanapy.

Z miejsca pracy kierowcy wnętrze Outbacka nie prezentuje się już tak idealnie, ale mimo to przeważają w nim cechy pozytywne. Jakie? Wygodna pozycja za kierownicą, doskonała widoczność we wszystkich kierunkach, wysoka czytelność wskaźników, przemyślane rozmieszczenie elementów obsługi, jak również staranne spasowanie poszczególnych części kokpitu. Z tym ostatnim nie idzie niestety w parze odpowiednia jakość materiałów wykończeniowych – już po pierwszym kontakcie zdajemy sobie sprawę, że przy doborze tworzyw zdecydowanie najwięcej do powiedzenia mieli księgowi.

Jeśli potrzebujemy samochodu, który poradzi sobie nie tylko na równej i suchej drodze, ale także na śniegu czy polnych wertepach, to powinniśmy dokładnie rozważyć zakup Outbacka zamiast np. kompaktowego SUV-a. „Pożeracz bezdroży” z niego żaden, ale podwyższony prześwit i fenomenalny napęd 4x4 gwarantują znakomitą trakcję i na „zwykłej” drodze, i w lekkim terenie. Na skuteczność resorowania trudno specjalnie narzekać, podobnie zresztą jak na precyzję pracy układu kierowniczego.

Nie da się ukryć, że Outback to propozycja dla właścicieli grubych portfeli. Trzeba jednak zauważyć, że jego bezpośredni rywale (np. Audi A4 Allroad) kosztują wyraźnie więcej. Do kupna japońskiego kombi w terenowym wydaniu zachęca długa lista elementów wyposażenia seryjnego – znajdziemy na niej takie pozycje jak 2-strefowa klimatyzacja sterowana automatycznie, zestaw audio z odtwarzaczem MP3/WMA, portem AUX i zmieniarką na 6 płyt, tempomat, 17-calowe alufelgi czy komplet poduszek powietrznych.

Legacy Outback III

Kreując z Legacy uterenowione kombi, styliści byli bardzo powściągliwi w designerskich zmianach. W efekcie, mimo podniesionego prześwitu i plastikowych nakładek, Outback zachował klasyczny, ponadczasowy styl nadwozia. Stonowanych kształtów nie zabrakło również we wnętrzu, które nie zachwyca kolorystyką, ale jest czytelne, ergonomiczne i naprawdę porządnie wykończone. Dzięki dużej ilości miejsca i obszernym fotelom, z przodu siedzi się bardzo wygodnie. I choć przestrzeń na tylnej kanapie i pod klapą kufra już tak nie zachwyca, trzeba ją uznać za wystarczającą.

W odróżnieniu od wielu pseudo-terenówek, Subaru Legacy Outback III ma na pokładzie seryjny napęd 4x4, i to nie byle jaki. Nie pozwala on może na jazdę w terenie, ale na polnych drogach czy ośnieżonych ulicach sprawdza się wyśmienicie. Pochwalić należy także komfortowe zawieszenie. Jeśli chodzi o silniki (wszystkie typu bokser), najgodniejszy polecenia jest benzynowy motor 2.5, który gwarantuje dobre osiągi, niewygórowane spalanie i bezawaryjną pracę. 3-litrowa "benzyna" jest dynamiczniejsza, jednak "pali" wyraźnie więcej, z kolei niesamowicie oszczędny diesel miewa poważne usterki.

Skoro już o usterkach mowa, poza problemami z "ropniakiem", lista typowych mankamentów jest krótka - silniki benzynowe potrafią zużyć sporo oleju, sprzęgło nie wytrzymuje współpracy z napędem 4x4, zaś uszczelki szyb nie spełniają swoich funkcji. Wysoki poziom niezawodności idzie niestety w parze z wysokimi kosztami serwisowania - dużo zapłacimy zarówno za części, jak i robociznę. Doskonałe opinie na temat Outbacka generują ponadto wysokie ceny na rynku wtórnym.

Komentarze redakcji

Powagosław: Tak zwany kontrowersyjny wygląd to od lat jedna z cech rozpoznawczych Subaru. Pod tym względem Outback nie zawodzi i choć o innych, czysto pozytywnych cechach tego auta jego właściciele mogliby napisać niejeden esej, kwestię prezencji woleliby przemilczeć.
Luzacjusz: Jesteś fanem Subaru i chciałbyś mieć dobrze wyglądające auto tej marki? Szukaj wśród używanych. Chyba że potrafisz cofnąć czas i trafić na debiut wcześniejszych generacji nie tylko Outbacka, ale i Imprezy. Outback nigdy nie wyglądał doskonale, ale teraz w ogóle nie wygląda.

Publikacje o Subaru Legacy Outback

Subaru Legacy Outback - pogromca codzienności
 
Nasz test Subaru Legacy Outback – pogromca codzienności

Niewiele jest na rynku marek, które są utożsamiane ze sportem. Jedną z nich jest Subaru. Szczególnie niebieska Impreza ze złotymi alufelgami kojarzy się z poziomem endorfin większym, niż po dobrym melanżu. Jednak to nie znaczy, że wszystkie samochody tego japońskiego producenta takie są. Jakie jest Subaru...

Na każdą drogę - Subaru Legacy Outback (1999-2004)

Imponująca trwałość, świetne właściwości jezdne oraz zawieszenie, które polskich dróg się nie boi. Używane Subaru Legacy Outback nie jest tanie w zakupie i późniejszej eksploatacji, jednak kto dokona świadomego zakupu, zwykle nie żałuje.

Subaru Outback - kompilacja najlepszych cech

Przymierzając się do napisania tego tekstu długo zastanawiałem się, kim jest statystyczny kierowca Outbacka? Czym się zajmuje zawodowo, czym się pasjonuje, w jaki sposób uwielbia spędzać wolny czas, dlaczego zdecydował się na zakup takiego, a nie innego auta? Następnie sam zacząłem się zastanawiać czy...

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Subaru Outback - zabawa "na cztery łapy"

Przychodzi taki etap w życiu, że zaczynasz powoli myśleć o realizacji najpierw dziecięcych, a następnie młodzieńczych marzeń. Jeśli na dodatek jesteś facetem zakochanym w "czterech kółkach", to z pewnością nieraz marzyłeś o tym, by zasiąść za kierownicą "czterech kółek" napędzanych...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Subaru Legacy Outback

Subaru Legacy Outback na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Subaru Legacy OutbackautoWcentrum - społeczność Subaru Legacy Outback

najwyższe oktanyAuta - Subaru Legacy Outback

Subaru Legacy Outback 32,75

Subaru Legacy Outback 84,04

Subaru Legacy Outback Wilk w Owczej Skórze 35,83

Subaru Legacy Outback 65,98

Subaru Legacy Outback 49,20

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Subaru Legacy Outback

AleksanderB 30,06

jasiem 85,96

stygmat666 30,03

hania288 30,06

molo 85,83

yorey 91,15

thomas63 30,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Subaru Legacy Outback

UPG
UPG no i stało się - uszczelka pod głowicą poszła się dmuchać. Ponoć TTTM - jakieś d...
drzwi faktycznie opadają
drzwi faktycznie opadają w każdym razie w moim egzemplarzu drzwi kierowcy zamykają się ciężko i po grunto...
Chrzest bojowy grudzień 2014
Chrzest bojowy grudzień 2014 Atak zimy na Mikolaja (06.12.2013) sparaliżowal ruch. Po 3 próbach wydostania si...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Subaru Legacy Outback

od 134 000 zł do 180 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (173 KM): 2.5 i

 

Diesel (150 KM): 2.0 D

Skrzynie biegów

automatyczna:

 

manualna: 6-biegowa
Katalog nowych aut Subaru Legacy Outback
 

Najpopularniejsza wersja Subaru Legacy Outback

Subaru Legacy Outback 2.0 D 150KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

alufelgi
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

134 000

Zobacz ofertę Subaru Legacy Outback 2.0 D 150KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Subaru Legacy Outback najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 CDTI Ecotec (163 KM)
Opel Insignia
2.0 CDTI Ecotec (163 KM)
Toyota Avensis
2.0 D-4D (124 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Subaru OUTBACK

Subaru OUTBACK
3.6 benzyna 260 KM
32 700 km, 2012
155 000 PLN
Subaru OUTBACK
diesel
106 000 km, 2008
47 500 PLN
Subaru OUTBACK
2.0 diesel 150 KM
2013
177 700 PLN
Subaru OUTBACK
benzyna
0
2 999 PLN

Ocena auta Subaru Legacy Outback

Wybrane opinie

Subaru Legacy Outback Kombi 2.5 (173 KM)

Jezeli ktos kupuje ten samochod dla jazdy tylko miejskiej to polecalbym wersje z automatyczna skrzynia biegow; w wersji manualnej jest dodatkowy "niski bieg" umozliwiajacy jazde w trenie lub w trudnych warunkach drogowych, ale to juz naprawde dla amatorow przygod. Jezeli samochod nie jest fabrycznie wyposazony w czujniki parkowania to warto je zainstalowac, zwlaszcza z tylu. Dezydujac sie na zakup tego auta warto wczesniej zmierzyc dlugosc swojego miejsca parkingowego w podziemnym garazu, to naprawde dlugie kombi. Outback jest przede wszystkim propozycja dla osob lubiacych czuc sie pewnie i bezpiecznie i lubiacych jazde w warunkach komfortu bardziej technicznego nawet niz "na pokaz". Koszt ubezpieczenia nie jest niestety najnizszy, ale majac wszystkie znizki da sie zaakceptowac. W warszawskiej rzeczywistosci warto pamietac o oznakowaniu lusterek (maja wbudowane kierunkowskazy), reflektorow i kol z aluminiowymi felgami.

dodał: andrzej
Subaru Legacy Outback Kombi 2.5 (165 KM)

jedynie co martwi to olewatorskie traktowanie klienta przez centrale,auto kupilem w lipcu i do dnia dzisiejszego nie moge sie doprosic tlumaczenia w jezyku polskim komputera i deski rozdzielczej na ktorej jest troche gadzetow,nie mam ochoty uczyc sie po Japonsku ale chyba ten barany nie wiedza o tym,a co do nawigacji to tez nie wiem czy bedzie dzialala w Polsce tego tez nie moge sie dowiedziec,auto ogolnie polecam,zaskakujaco zwraca uwage wsrod uzytkownikow innych aut a i srodek auta jest nietuzinkowy,materialy sa doskonalem wewnatrz,mam go 8 miesiecy i dalej jestem zachwycony bardziej niz zona :) pozdrawiam

dodał: robert - stargard
Subaru Legacy Outback Kombi 2.5 (165 KM)

Auto bardzo dynamiczne i dające satysfakcję w prowadzeniu, znakomicie trzymajace tor jazdy, układ kierowniczy precyzyjny,pozwalające na bezproblemowy wjazd w lekki teren, skuteczne hamulce, zawieszenie twardsze i przez to na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu ale to auto tak ma i to się lubi, fantastyczne kombi godne polecenia ... i pali niewiele bo 7,6 na trasie przy pełnym obciążeniu i packu na dachu, w mieście ok. 10,5

dodał: Mark
Subaru Legacy Outback Kombi 2.5 (156 KM)

Bardzo solidny samochód. Mimo wieku i kilometrów sprawia wrażenie prawie nowego, gdyby nie liczne odpryski na lakierze. Jeździ gładko i przyjemnie, nic nie stuka, nie trzeszczy, nie wyje... Ani śladu rdzy!! Bardzo pakowny, choć przy 200 kg w bagażniku i czterech osobach siedział prawie na odbojach i nawet najmniejsze garby dobijały. Za to nawet wtedy nie zawadzał podłogą ani rurą o nierówny teren.

dodał: Jędrzej
Subaru Legacy Outback Kombi 2.5 (175 KM)

bardzo fajne, zaryzykowalbym, rodzinne auto. Dojedziesz nim wszedzie (zwieszenie, reduktor, terenowe opony). Dobrze wyglada i z rowerami na dachu i przed premiera w teatrze narodowym. A jak juz wysadzi sie dzieciaki w przedszkolu, to ma sie frajde z jazdy i kazdego zakretu. Widoki min wyprzedzanych kierowcow, tkwiących w korkach w deszczu lub sniegu - bezcenny

dodał: MARIUGA

Galerie Subaru Legacy Outback

Subaru Legacy Outback 2008 Subaru Outback 2013 Subaru Outback IV Facelifting Subaru Legacy Outback Crossover Subaru Outback
Zobacz inne galerie Subaru

Opinie o instalacji LPG

Subaru Legacy Outback

  • 1.
  • 3,25 Subaru Legacy Outback III 2.5 (175KM) 2006r.
    dodał: AR, 02.08.2010

    Witam uczestników Zapewne nie wszystkie silniki nadają się do zainstalowania w nich gazu i do tej kategorii należy silnik 2,5l 2006 Subaru outback. Regulacja instalacji po założeniu musiała odbywać się regularnie przez 2 tygodnie bo zawsze po kilkunastu kilometrach wyskakiwało "CHECK ENGINE". W końcu udało się to wyregulować i jes ok ale spalania mam na poziomie 12l/ 100km (czyli ok 40-50% więcej). Zaznaczam ,że jeżdżę spokojnie w przedziale ok 2000 do 3500 obrotów, poza tym lubrifikator jest kolejną negatywną rzeczą którą trzeba kupić i regularnie dostrajać oraz sprawdzać. Tak więc jeśli chodzi o powtórne założenie instalacji gazowej do tego samochodu to przemyślałbym to poważnie. Pozdrawiam

  • 2.
  • 5,00 Subaru Legacy Outback III 2.5 (173KM) 2007r.
    dodał: georg, 28.01.2011

    Instalacja Vialle . Montowana fabrycznie przez producenta. Rewelacja . Polecam . Spalanie tylko 2 l wyższe niż benzyny , na poziomie 12-13 l . Osiągi te same . Zero problemów . Zdecydowanie polecam .

  • 3.
  • 4,50 Subaru Legacy Outback II 2.5 (165KM) 2003r.
    dodał: pm, 17.06.2010
  • 4.
  • 5,00 Subaru Legacy Outback III 2.5 (175KM) 2006r.
    dodał: Bronx, 30.09.2011
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Subaru Legacy Outback

Subaru Legacy Outback

10 komentarzy

10 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Aniołek. :-)~Aniołek. :-)

Tańsze może nie ale na tym poziomie Honda Accord Aerodeck 1994r 2.0 iLS 136km. fajne osiągi a spalanie nie więcej niż 10 przy normalnej jeździe a 12 przy szalenstwach, oczywiście gazu benzyna na poziomie 8\9litrów max. Oczywiście zaznaczam, że akordeonek jest wersja amerykańska

~rejwen~rejwen

witam!ja mam legacy kombi z 2000 r 125km 2.0 benzyna+ gaz i pali 10 l gazu= 27 zł. mam napęd na 4 koła.znajdzcie mi tańsze w spalaniu auto o takich parametrach.......vw ...? ha ha

~Krzysiek~Krzysiek

OBK H6, 2006, 110kkm:
Korki warszawskie 18-19, normalne miasto - koło 14, trasa - 110km/h=10l, trasa 150km/h=13l

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Subaru

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
4 644
Przejechany dystans
2 140 507 km
Zatankowanego paliwa
166 724 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
403
Wydanych pieniędzy
205 771 zł
Średnie wydatki na auto
1 729 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
548
Wydanych pieniędzy
400 207 zł
Średnie wydatki na auto
3 363 zł
Zobacz dzienniki kosztów Subaru (119)

Testy zderzeniowe Subaru Legacy Outback

Najnowsze testy zderzeniowe Subaru Legacy Outback przeprowadzone przez Euro NCAP.

Subaru Legacy Outback

Subaru Legacy Outback
2003

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Subaru

Zużycie paliwa Subaru Legacy Outback

Na podstawie 130 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: wil3, dodano: 30.07.2008 13:21

Minimalne spalanie w trasie 7.86/100km ustanowione na autostradzie w Austrii, tempomat ustawiony na 110km/h. Za to maksymalne - tylko w miescie, codziennie 2km do pracy i 2km do domu, na zimnym silniku pali, ile wlejesz. W trybie mieszanym (miasto dluzsze dystanse/trasa) zazwyczaj pali troszkę ponad 10L.

pełny raport Subaru Kombi 3.0

autor: Peter, dodano: 22.02.2012 18:00

No coz, raz na wozie raz pod wozem. Potrafi spalic ok. 5.8 na trasie - najmniej przy normalnej jezdzie. Najwiecej na autostradzie ok 6.8 przy tempomacie i predkosci ok. 140km/h. Ogolnie w mieszanym z przewaga trasy 75% do 25% miasto wypada ok 6.2. Jak na 4x4 nieźle. W miescie - jak kazdy diesel- wezmie i nawet 8-9 litrow, ale odciniki mam ok 1.5km wiec co tu mowic o jezdzie.

pełny raport Subaru Kombi 2.0 TD

autor: dziki, dodano: 20.11.2012 03:34

silniki 2.5 EJ25 nie sa oszczędnymi jednostkami napędowymi. Nadrabiaja elastycznością i bezawaryjnością .Po roku użytkowania Outback 2.5 98r(14lat) jestem mile zaskoczony kosztami eksploatacji. POLECAM

pełny raport Subaru Kombi 2.5

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Subaru Legacy Outback

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Subaru Legacy Outback

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Subaru Legacy Outback
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Subaru Legacy Outback, oglądali także