Szukaj

Informacje o Subaru Outback

Lata produkcji: 1995 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 1995, model typu crossover (segment I). Łącząc właściwości średnich rozmiarów rodzinnego kombi oraz SUV-a, Subaru Outback jest zaliczany do samochodów typu SUW (Sports Utlility Wagon). Auto oparte jest na modelu Legacy kombi, od którego odróżnia się wyższym prześwitem, osłoną podwozia, a także innymi elementami, które stanowią przystosowanie do jazdy po bezdrożach. Do roku 2009 sprzedawany był jako Legacy Outback, od tego czasu oferowany jest pod własną nazwą Outback. Piąta generacja auta została wprowadzona na rynek w roku 2015. Dostępny w latach 1994-2011 model Outback Sport był całkowicie odrębnym modelem – wariantem kombi Subaru Imprezy.
czytaj więcej
Powagosław
Najlepiej wyglądający Outback w historii. Może nawet jeden z najzgrabniej wystylizowanych modeli Subaru w ostatnich… Od dawna. Lepiej późno niż wcale. ~Powagosław
Luzacjusz
Outback przez lata był naprawdę brzydką dziewczyną, która okazywała się dobrą, całkiem rezolutną żoną. W tym roku dziewucha poszła do fryzjera, ubrała się jakoś i nawet makijaż dopasowała. Tym złym, seksistowskim porównaniem chcę powiedzieć przede wszystkim, że… dobra żona to skarb. A Outback? No, ładniejszy w końcu, bardziej zadbany. ~Luzacjusz

Subaru Outback – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Subaru Outback

Liczba ocen: 207
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Wiktor Walas
Subaru Outback III
Kombi 2.5 165KM 121kW
Auto z duszą. Kupowanie go z rozsądku nie ma sensu, choć co prawda nie jest takie drkgie w utrzymaniu. Miewa swoje bolączki, ale są egzemplarze co zrobiły 700tys km i dalej jeżdżą ;) Koszmarnie wytrzymałe, ale trzeszczy i stuka w nim tysiąc rzeczy. W zasadzie można go odpalić w środku nocy po ciężkim tygodniu i jechać na Nordkapp . Dojedzie. Zawieszenie jest znośne, czuć w nim każdy centymetr drogi. I to jest jego urok! Sprawia wrażenie jak dobre dopasowane buty. Nie ma w nim żadnych bajerów (nawigacja jest nie do zaktualizowania). Ale ma dosłownie wszystko czego potrzeba; grzane fotele i podgrzewanie szyby w miejscu wycieraczek nie raz mocno umiliły mi drogę do pracy o 5. A somsiad w Mercedesie się wkurzał ;) No i napęd... Po przesiadce z terenówki mam wrażenie, że to SymmetricalAWD jest lepsze niż rasowe 4x4. Co prawda brak ramy i kąty natarcia to kpina, ale nie zdążyło mi się mieć jakichkolwiek problemów. Niesamowicie bezpieczne!!! Oberwanie chmury to kpina, bo napęd genialnie trzyma auto na drodze pomimo aquaplaningu. Śnieg? Hehe... Wracałem końcem stycznia z Ustronia przez Żywiec i Suchą Beskidzką do Myślenic. 135km białej drogi; 0 solarek i może jeden pług. Najlepsza droga mojego życia. Słowa tego nie opiszą :)
5,0
~Adam
Subaru Outback VI
Crossover 2.5i 169KM 124kW
kwestia tylko czy komuś się podoba wizualnie, bo jeśli chodzi o inne rzeczy, to po prostu nie ma konkurencji ten samochód, wolnossący 2.5 litrowy silnik benzynowy połączony ze stałym napędem na 4 koła w 2023 roku ? brzmi jak opowiadanie bajki dziecku, spalanie mniejsze niż w silnikach 1.5 turbo benzynowych, środek to najwyższa możliwa półka, skórą obszyte jest prawie wszystko, silnika w środku nie słychać, jak była by to hybryda, przyspieszenie jak na samochód bez turbo idealne, dźwięk przy przyspieszaniu, bagażnik ogromny, foremny, fotele regulowane, składane do podłogi, pasażerowie z tyłu mogą spać z nogami do góry, obsługa intuicyjna, kamery idealne, systemy bezpieczeństwa, wielki plus za obracane poprzeczki dachowe w standardzie, serwis wcale nie drogi, szkoła jazdy subaru, tym samochodem chcę się zjeżdżać z głównej drogi i czeka się na śnieg czy deszcz, wrażenia z jazdy przy czym dalej to samochód rodzinny, pojemny, a nie terenówka bez bagażnika, polecam
5,0
~Dawid K
Subaru Outback V
Crossover Facelifting 2.5i 175KM 129kW
Auto świetne pod każdym względem. Wygodne, dobrze wyposażone, przestronne. System EyeSight i adaptacyjny tempomat działa bardzo dobrze. Po przesiadce z Volvo, gdzie był radar i kamera zastanawiałem się jak sprawdzi się system dwóch kamer i jestem pozytywnie zaskoczony. Android Auto też dobrze działa (lepiej niż w Kia Proceed z tego samego rocznika). System audio dla mnie bardziej niż wystarczający. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie napęd. Trakcja na śniegu bardzo dobra, nawet na oponach całorocznych ( Bridgestone Weather control 005 Evo). Żeby wiedzieć jak się auto zachowa na śniegu, pojechałem na duży parking świeżo po dużych opadach śniegu. Około 20cm śniegu nie zrobiło wrażenia na moim Outbacku

Raporty spalania Subaru Outback

Liczba raportów: 242
Średnie spalanie dla Subaru Outback
7,5 – 12,6
l/100 km
6,5 – 8,2
l/100 km
10,2 – 15,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Subaru Outback V
Crossover Facelifting 2.5i 175KM 129kW
Posiadam Outbaca 3.6 z 2019r z USA w maksymalnej dostępnej wersji wyposażenia i mając porównanie do wcześniejszych subaru nie zamienił bym go na żaden inny, móje stare outbacki 2.5 4at 2007 i 3.6 5at 2013 spalały znacznie więcej niż ten nowy 3.6. Minimalne spalanie jakie uzyskałem to 7litrów na 100km czołgiem silnikiem 260koni i napędem na 4 koła! Nie jechałem jak ślimak tylko normalnie z godnie z przepisami. W trasie ciężko jest przekroczyć 8.5-9litrów, duże brawa dla skrzyni biegów działa bardzo szybko i optymalnie dobiera obroty. W trasie gaz jedynie muskamy a auto jedzie lepiej niż inne osobówki spotkane na drodze. Autostrada to spalanie w okolicy 10litrów chyba że się nam nie śpieszy to i można spalać 8 jadąc 110km/h . Auto użytkuję tylko w trasie. PS. osoby które jeżdżą w mieście będą miały dużo wyższe wyniki, oraz osoby chcące jeździć 180km/h po autostradach. To duży samochód i wraz ze wzrostem prędkości spalanie gwałtownie rośnie. Jeśli ktoś się zastanawia nad 2.5 a 3.6 to nie ma nawet co porównywać i myśleć o 2.5 mniejszy silnik ledwo sobie daje radę z 4 pasażerów i bagażami a na autostradzie pali tyle samo co 3.6, jedynie w mieście będzie oszczędniejszy. A i według opinie mechaników 3.6 się lepiej nadaje do lpg jest to stary silnik w przeciwieństwie do 2.5 który jest dużo delikatniejszy. Miałem zakładać gaz ale się wstrzymałem bo auto pali mniej niż moje stare subaru!
7,5
Subaru Outback IV
Crossover Facelifting 2.5 i 173KM 127kW
Wyniki spalania liczone z rzeczywistej prędkości z GPS na odcinku 20km (licznik przekłamuje o 6-8 km/h na plus w stosunku do GPS, komputer co ciekawe nie przekłamuje spalania jeśli jest liczone z tankowań): 90km/h 5.8l/100km, 100km/h 6.4l/100km, 110km/h 7.8l/100km, 120km/h 8.6l/100km, 140km/h 11.00l/100km. Miasto w zależności od długości przejechanego odcinka i wielkości korków 8-12 l/100km. W zależności od kierunku wiatru i załadowanego ciężaru zużycie paliwa jest większe nawet o 1l (np. dodatkowo 3 pasażerów, bagaż wakacyjny i jazda z Warszawy do DE). Minimalne powtarzalne zużycie paliwa przy eko-jeździe na odcinkach powyżej 100km to 6.2l. Średnie zużycie paliwa po 10t kilometrów przebiegu przy jeździe defensywnej, nie wspomagającej budżetu państwa tj. autostrady, drogi lokalne wg zużycia liczonego z baku to 7.6l. Maksymalne zużycie dotychczas na sensowym odcinku pomiarowym w trudniejszych warunkach/wyższej prędkości średniej. 8.6l. Przeciętny zasięg na zbiorniku 850km. Ekonomizer nieco pomaga w uzyskaniu takich wyników. Możliwy montaż LPG ale na razie auto pali za mało.
10,0
Subaru Outback III
Kombi 2.5 165KM 121kW
Ten samochód jest świetny!!! Mam go od pół roku jeżdżąc zgodnie z przepisami , czyli normalna oszczędna jazda pali z odczytów z komputera benzynowego 7-7.2 7.4 benzyny w trasie co przekłada się na litr większe spalanie gazu, jak więcej wyprzedzam to 1.5-2litry gazu więcej niż benzyny. Na ekspresówce mieści się w okolicy 9 9.5 litrów gazu , na polskiej autostradzie 12.5 140-150km/h na klimatyzacji. W mieście praktycznie nim nie jeżdżę bo jest dla mnie za duży, spali nawet 15-16 gazu w korkach. Codzienna jazda 40km w jedną stronę spokojnie w 9 gazu się mieszczę żaden diesel nie jest tak ekonomiczny przy dzisiejszej cenie paliwa 7-8zł, a tym bardziej tak wielkie auto z napędem 4x4. Jedyny minus tych samochodów to wiek , koszt serwisu, trzeba też sprawdzać poziom oleju i dbać o auto. Ps nie nadaje się na autostrady buja przy większej prędkości, hamulce słabe bardziej na Amerykę 110-120km/h i długie proste jak na nasze autostrady gdzie każdy jedzie na zderzaku 140-160km/h. Mój bardzo szumi świszczy z uszczelki drzwi ale jest mocno zniszczona , u kolegi tego nie ma, co prawda jest głośno ale nie ma świstu powyżej 70km/h. Skrzynia pracuje bardzo głośno, a zwłaszcza po włączeniu reduktora szumi ale to trzeba się przyzwyczaić taka uroda tego napędu 4x4, szumi też cały napęd mimo że był sprawdzany i jest 100% sprawny. Taki już jest i kropka , cicha limuzyna to nie jest i nie będzie. Za ładny egzemplarz początkiem 2022r dałem 39900zł przebieg w dniu zakupu 239tys km , dziś mam 255tys km,

Usterki Subaru Outback

Liczba wpisów: 9
Problem z uruchomieniem silnika
  • Subaru Outback II 3.0 209KM 154kW 2000-2004
  • silnik
Nie mogę uruchomić silnika, wszystkie kontroli się palą tak jakby wszystko było ok, silnik kręci ale nie może zaskoczyć, zachowuje się tak jakby było jakieś odcięcie lub jakby nie dostawał paliwa, silnik benzyna + LPG. Wszytko było ok, po postoju chciałem ponownie uruchomić silnik i za szybko przekręciłem zapłon tzn. te kontrolki które po chwili gasną nie zdążyły się wygasić i silnik zaskoczył ale pracował na małych obrotach i zgasł, próbowałem tak może 3 razy a później już nawet nie chciał zaskoczyć, to jest tak jakby się zalał ale w innych autach lecz ze skrzynią manualną po takich objawach po chwili wszystko wraca do normy, a tu nie chce.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Bierze olej.
  • Subaru Outback III
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 28
Nie 11
UWAGA! modele z 2006r biorą olej, na 1000 km potrafią spalić 1 litr oleju. Wiem, bo mam taki, kupiony w salonie, w kraju. Do tego kontrolka oleju zapala się dopiero wtedy jak już naprawdę nie ma kropli oleju w silniku. I wtedy dramat. Zatarcie silnika. Wiem, bo miałem. A kto z Was sprawdza olej w samochodzie, który kupił w salonie, jeździ nim zawsze do serwisu i co? sprawdzacie olej? pewnie, że nie. A w outbacku musisz to robić bo inaczej nikt Ci nie uzna zatarcia na gwarancji!!! a nikt też nie informuje, o tym, że te modele biorą olej. Nie wiem jak jest z nowszymi modelami, może już je naprawili. Ale z tego rocznika znam 4 zatarcia w samej warszawie...
13 komentarzy
bierze olej
  • Subaru Outback IV Crossover 2.0 D 150KM 110kW 2009-2013
  • silnik
bierze olej nierównomiernie- producent podaje 1litr na 1000 km -na liczniku 31 tys.-a on wciąż bierze czy to normalna procedura-czy też indywidualny przypadek-mam stan na bagnecie prawidłowy-przejadę200 km i włącza mi się kontrolka -co oznacza że muszę dolać olej-jest to trochę męczące-czy ktoś z użytkowników ma podobny problem. turbina jest problem mam samochód na gwarancji i nic z tego nie wynika serwis twierdzi że to normalne że bierze olej
Problem rozwiązany
2 komentarze
Subaru Outback