Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Subaru XV

Lata produkcji: 2012 - teraz
Segment: Małe SUVy
Kompaktowy crossover (segment I) produkowany od 2012 roku, pierwszy crossover japońskiej marki. W ofercie Subaru XV zastąpił model Outback Sport, a także Imprezę XV, która dotychczas była tylko uterenowioną wersją Imprezy. Premierę samochodu w 2011 roku poprzedził prototyp o nazwie XV Concept. Model wciąż jest blisko spokrewniony z czwartą generacją Subaru Imprezy (m.in. ta sama płyta podłogowa, podobna stylistyka), aczkolwiek w przeciwieństwie do Imprezy XV, teraz to Impreza bazuje na XV, a nie odwrotnie.

Komentarze redakcji

Powagosław: Przed Państwem najbardziej jaskrawy i prowokacyjny stylistycznie model Subaru, jaki trafił do seryjnej produkcji. Jego projektanci w końcu doszli do wniosku, że współczesny crossover musi wyglądać groźnie (poprzednia Impreza XV nie robiła takiego wrażenia), nawet jeśli tak naprawdę jest rodzinnym vanem. A przecież XV ma większe ambicje.
Luzacjusz: Uroda aut Subaru, szczególnie ostatnio, jest odwrotnie proporcjonalna do ich ceny. W przypadku XV, jedno i drugie trudno zrozumieć. W sumie, mówiąc łagodnie, miłość od pierwszego wejrzenia jest możliwa tylko wtedy, jeśli, nie daj Boże, masz z -7 dioptrii. Ale czego oko nie widzi, tego sercu nie żal.

Crossover czy jednak SUV? Spoglądając na Subaru XV, trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Z jednej strony karoseria w formie kompaktowego hatchbacka przyporządkowuje auto do grona crossoverów, z drugiej jednak potężny prześwit sugeruje, że - na wzór SUV-ów - samochód potrafi coś zdziałać w terenie. Niezależnie od tego, jak utytułujemy naszego "Japończyka", musimy mu przyznać jedno - prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Ostre rysy nadwozia, śmiała linia okien czy efektownie wystylizowane detale (na czele z felgami) sprawiają, że całość zdecydowanie może się podobać.

Zupełnie inaczej niż na zewnątrz, XV wygląda od środka - tu króluje prostota nie zmącona jakimikolwiek designerskimi "fajerwerkami". Komu to nie przeszkadza, z kokpitu powinien być zadowolony w 100 procentach, bo nie dość, że jego obsługa jest bajecznie prosta, a zegary wyraźnie przekazują żądane informacje, to jeszcze całość została bardzo solidnie zmontowana. Jeśli chodzi o jakość materiałów wykończeniowych, konkurencja potrafi być w tej materii lepsza, ale i tak trudno narzekać. Co ważne, prowadzący zajmuje wygodną pozycję za "kółkiem" i zapewnioną ma świetną widoczność na zewnątrz.

Niestety, Subaru XV nie jest mistrzem przestronności. Co prawda z przodu miejsca jest pod dostatkiem, jednak na tylnej kanapie brakuje przestrzeni na szerokość, a pod klapą bagażnika kryje się bardzo mizerny kufer. Na domiar złego, gdy złożymy tylne siedzenia powstaje wyraźny "schodek" utrudniający załadunek i transport większych przedmiotów. O wiele lepiej trzeba ocenić fotele - są wygodne i odpowiednio miękkie, dzięki czemu zachęcają do pokonywania dłuższych dystansów, a w mocniejszych wariantach silnikowych okazują się też mocno wyprofilowane, co sprzyja dynamicznej jeździe zakrętami.

Skoro już mowa o szybkim podróżowaniu krętymi trasami, pora sprawdzić właściwości jezdne japońskiego modelu. Już krótka przejażdżka wystarczy, aby stwierdzić, że XV nie wie, co to utrata stabilności - za sprawą silnika typu boxer, środek ciężkości położony jest stosunkowo nisko, co w połączeniu z udanie zestrojonym układem kierowniczym, dopracowanym zawieszeniem, a przede wszystkim genialnym napędem 4x4 (który jest zresztą wizytówką Subaru) otrzymujemy SUV-a, który w porównaniu do konkurentów jeździ niemal jak gokart. I jakby tego było mało, pozostawia większość rywali w tyle także na bezdrożach. Komfort okazuje się przy tym akceptowalny.

Nie ulega wątpliwości, że Subaru XV jest samochodem stworzonym dla kierowcy - nie jest może najbardziej praktyczny, ale pozwala czerpać mnóstwo radości z jazdy. Trudno nie zgodzić się też ze zdaniem, że nie jest to auto dla dusigroszy - wiele kompaktowych SUV-ów da się kupić dużo taniej. Z drugiej strony, za spore pieniądze dostajemy sporo wyposażenia - w standardzie otrzymujemy nie tylko automatyczną klimatyzację czy system wspomagający ruszanie pod górę, ale także 17-calowe alufelgi i (przede wszystkim) napęd AWD. Bardziej majętnym klientom przeszkadzać może bardzo uboga lista opcji.

Dane techniczne Subaru XV

Silniki

Moc silników 114-150 KM

Poj. silników 1 600-1 998 cm3

Prędkość maks. 179-198 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,3-13,8 s

zobacz dane techniczne

Oceny Subaru XV

Średnia ocena modelu

na podstawie 16 opinii

4.23

Średnia dla segmentu: Małe SUVy 4.15

Zalety

+ Układ jezdny

+ Silnik

+ Widoczność

Wady

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Subaru XV

Musze przyznac, ze za te pieniadze (130 tys zl) oczekiwalem czegos znacznie lepszego. Samochod powinien kosztowac 80 tys zl. Materialy ... więcejuzyte do wykonczenia wnetrza (choc niby sa lepsze niz w Foresterze) pozostawiaja wiele do zyczenia - plastikowe elementy stukaja na nierownosciach -a to ponoc terenowe auto? Zle dopasowanie - szyba od strony kierowcy lekko brzeczy na drobnych nierownosciach, lewy glosnik zle zamocowany stuka na drobnych nierownosciach i jeszcze cos z tylu samochodu oraz w drzwiach od strony kierowcy. Ten sam problem byl w Foresterze. Jeden wielki tandetny plastik i to zle dopasowany. Silnik diesla w subaru jest dobry ale tylko i wylacznie na dalekie trasy - po miescie sprzeglo moze byc irytujace i potrzeba sporo czasu, zeby sie do niego przyzwyczaic. Bardzo szarpie przy ruszaniu, moze to byc ze wzgledu na zle przelozenie. samochod robi sie bardzo nerwowy jezeli choc odrobine za szybko pusci sprzeglo - panie moga miec spore problemy - nawet jesli jezdzily innym dieslem - subaru lubi gasnac przy ruszaniu. Ten silnik ma zupelnie inna charakterystyke w porownaniu z innymi dieslami. Dla mnie to niewygodny diesel. Klimatyzacja pracuje glosno, co chwila slychac jakby male wybuchy spod maski, ale podobno tak jest w dieslach. Ktos kiedys powiedzial, ze diesel w subaru to zbrodnia - czesciowo mozna sie z tym zgodzic. Ten diesel lubi wysokie obroty, przy niskich jest malo elastyczny i brakuje mu dolu. Przy jezdzie pow 120km/h spalanie bardzo wzrasta - z tego co wiem przy innych dieslach az tak tragicznie to nie wyglada. Jesli ktos jezdzi duzo po miescie - stanowczo odradzam ten samochod i ogolnie subaru z dieslem! Forestery maja z kolei za slaby alternator, ktory z czasem zaczyna piszczec i nie laduje odpowiednio akumulatora. W XV juz jest alternator mocniejszy. Zawieszenie jest bardzo twarde, niekomfortowe nawet na drobnych nierownosciach - samochod podskakuje. Jezeli subaru, to tylko w benzynie lub diesel na dlugie trasy - ale po co komu taki samochod na dlugie trasy skoro sa inne wygodniejsze. Fotele beznadziejne - brak komfortu z przodu - sa dosyc miekkie i tandetnie wykonane (u mnie zgrzypiala sprezyna jak w starej kanapie, musialem gabki podkladac, zeby jakos to naprawic. Jakosciowo, to japonczycy skompromitowali sie przy produkcji tego modelu i forestera tez. laduja tanie plastiki, zeby tylko obnizyc koszty produkcji. Samochod nie warty tych pieniedzy - to juz nie sa te same subaru co 10 lat temu. Dziadostwo nadeszlo wraz z foresterem z 2008 roku. Nawet legacy sie pogorszylo jezeli chodzi o jakosc materialow. Wszystko zmierza w zlym kierunku. Mozna dawac twarde plastiki do wykonczenia wnetrza -nie mam nic przeciwko temu, ale niech na litosc boska sa dobrze dopasowane, a nie tak jak w foresterze czy xv. Nie polecam tego samochodu - szkoda wykladac tyle kasy za nic dobrego i wartego polowe mniej. ukryj
dodano 01.10.2012 przez
doskonale wlasciwosci jezdne - duza przyjemnosc z jazdy, gorsze chociaz nadal dobre na ta klase aut przyspieszenie, po sniegu b. ... więcejdobrze, audio lepsze z cd, z radio takie sobie, malo miejsca w bagazniku, udaje sie uzyskac wersje z kolem zapasowym- przy predkosciach kolo 160km/h trzeba brac poprawke na boczny wiatr - wysoki przeswit w zimie i przy parkowaniu na wertepach swietny ukryj
dodano 09.03.2014 przez
Całokształt jest taki jak być powinien. Żywię do mojego auta głębokie uczucie. Każde przekręcenie kluczyka w stacyjce podnosi mi kąciki ... więcejust do góry w uśmiechu zadowolenia, że sobie zaraz gdzieś pojedziemy i będzie fajnie. Lekki opad jest na stacji benzynowej, no ale cóż. Wszystkie moje poprzednie auta też musiały tam bywać.I nigdy go nie zagazuję, nie ma mowy. ukryj
dodano 04.10.2012 przez
Siedzę nad tą klawiaturą i się zastanawiam, bo nie wierzę, że mimo wielkiej miłości do tego auta, nie jestem w ... więcejstanie powiedzieć, że chciałbym go ponownie kupić. Gdybym tak napisał oszukiwałbym samego siebie. Samochód ma przejechane dopiero niecałe 9 tys. km, więc możliwe, iż moja opinia o tym samochodzie jeszcze się zmieni w jedną bądź drugą stronę. Podejrzewam również, że na moją opinię w dużej mierze wpływ ma kiepska jakość obsługi w katowickim serwisie Subaru, a nie tylko sam samochód. No ale o tym poniżej. ukryj
dodano 28.06.2015 przez
Zobacz oceny Subaru XV Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Subaru XV

Pb
6,63 - 9,67
Na podstawie 13 raportów spalania
ON
5,97 - 6,43
Na podstawie 4 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Subaru XV

Auto oszczędne lecz niezwykle wrażliwe na warunki zewnętrzne tj. wiatr (!!!), deszcz/śnieg, nachylenie terenu oraz obciążenie. Tak na prawdę auto ... więcejpotrafi spalić między 4,5l - bardzo spokojna, pozamiejska jazda z uwzględnieniem przepisów drogowych, a 9,0l na autostradzie przy prędkości 160-180km/h w 3 osoby. Moja jazda to 70-80% pozamiejska, reszta po Wrocławiu, wlewam zawsze lepszy ON czyli ultimate (BP), zazwyczaj średnia z komputera to 6,0l, a z kalkulatora około 6,25l. W drugim znanym mi XV (identyczne auto, również lepszy ON) spalanie większe, bo około 7,2, ale tam jazda proporcjonalnie odwrotna do mnie czy zdecydowana większość po mieście. Mam jeszcze jedno wskazanie, aktualnie z ostatnich 5000km, pokazuje 6,2l mimo że była autostrada i takie tam, i to jest w sumie najlepszy wskaźnik, oczywiście należy do wskazań komputera dodać około 02-03 litra. Pozdrawiam. ukryj
dodano 06.02.2014 przez
Na razie koszty sprowadzają się do eksploatacji. Jak napisałem w uwagach ogólnych Serwis do najtańszych nie należy i za obowiązkowe ... więcejprzeglądy łupi bez litości. Koszty paliwa raczej niewielkie. Przy bardzo spokojnej jeździe 70-90 km/h w cyklu mieszanym samochód mieści się w 5,5 litra. W mieście min. 6,5 litra w przy bardzo spokojnej jeździe. W trasie można zejść nawet poniżej 5l/100km ale nie mozna przekroczyć 90km/h. Na autostradach przy prędkościach 120-130km/h samochód pali ok 6,5litra a później im szybciej tym robi się gorzej. Przy 150-160 km/h z włączoną klimą samochód pali ok 8 litrów. ukryj
dodano 06.04.2014 przez
Spalanie: na trasie jadąc do 100km/h na 6 biegu można uzyskać spalanie rzędu 6l/100km na autostradzie jadąc 140km/h -8l/100km . ... więcejW mieście miedzy 9-10l/100km . Calikiem nieźle jak na auto zasilane PB ze stalym napedem na wszystkie kola Koszta przeglądów w ASO bardzo wysokie -niestety przez pierwsze 3 lata aby zachować gwarancje przeglądy co 15k km są obowiązkowe! ukryj
dodano 02.11.2014 przez
wyraźnie pali dużo jak jest zimny i robi się krótkie trasy 10-11l, jak się zagrzeje - po około 10km- spalanie ... więcejspada nawet do 6.0l, auto start-stop bajer, auto nie zawsze się wyłącza jak stoisz na krzyżówce albo wyłączy się żeby włączyć po 8 sekundach, na 1000km oszczędziłem 350ml benzyny - tak pokazał komputer ukryj
dodano 05.04.2015 przez
Niestety zarówno serwis (cenniki przeglądów dostępne na stronie www Subaru) jak i części zamienne do tanich nie należą. Dodając do ... więcejtego przeciętne zużycie paliwa, to koszty eksploatacji samochodu wydają się wysokie w odniesieniu do klasy samochodu. Na dodatek na części czeka się spokojnie ponad miesiąc. ukryj
dodano 28.06.2015 przez
Zobacz raporty spalania Subaru XV Dodaj raport spalania

Newsy o Subaru XV

Lista silników Subaru XV

Nowe Subaru XV

nowe Subaru XV
Subaru XV
ceny od 82 490 zł do 134 590

Subaru XV Crossover 1.6i 114KM od 2012

w pakiecie Active

w cenie katalogowej brutto

19 000 zł

Wyposażenie standardowe
DNA PROGRAM System znakowania pojazdu polega na naniesieniu w kilkudziesieciu miejscachpojazdu 10 tysiecy mikroczasteczek z nr VIN pojazdu.
zestaw naprawczy kół
napinacze pasów bezpieczenstwa
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 10 oferty Subaru XV

Dealerzy Subaru

AGRYKOLEX

AGRYKOLEX Subaru Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, A. Struga 78

Więcej

AUTO AG

SOLIX Subaru Olsztyn

warmińsko-mazurskie, Olsztyn, Lubelska 40

Więcej

DUKIEWICZ SP. J.

STYL SUBARU DUKIEWICZ SP.J. Subaru Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Jubilerska 6

Więcej

EMIL FREY POLSKA S.A

AUTORYZOWANY DEALER EMIL FREY POLSKA S.A. Subaru Kraków

małopolskie, Kraków, J. Conrada 45

Więcej

JM AUTO SP. Z O.O.

JM AUTO SP. Z O.O. Subaru Wrocław

dolnośląskie, Wrocław, Krakowska 1

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź