Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Subaru XV

Kompaktowy crossover (segment I) produkowany od 2012 roku, pierwszy crossover japońskiej marki. W ofercie Subaru XV zastąpił model Outback Sport, a także Imprezę XV, która dotychczas była tylko uterenowioną wersją Imprezy. Premierę samochodu w 2011 roku poprzedził prototyp o nazwie XV Concept. Model wciąż jest blisko spokrewniony z czwartą generacją Subaru Imprezy (m.in. ta sama płyta podłogowa, podobna stylistyka), aczkolwiek w przeciwieństwie do Imprezy XV, teraz to Impreza bazuje na XV, a nie odwrotnie.

Subaru XV 2.0i 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Subaru XV 2.0i 150KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Subaru XV 2.0i 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Subaru XV 2.0i 150KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Subaru XV 2.0i 150KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Subaru XV 2.0i 150KM - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Subaru XV 2.0i 150KM - galeria redakcyjna - bagażnik

Crossover czy jednak SUV? Spoglądając na Subaru XV, trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Z jednej strony karoseria w formie kompaktowego hatchbacka przyporządkowuje auto do grona crossoverów, z drugiej jednak potężny prześwit sugeruje, że - na wzór SUV-ów - samochód potrafi coś zdziałać w terenie. Niezależnie od tego, jak utytułujemy naszego "Japończyka", musimy mu przyznać jedno - prezentuje się naprawdę atrakcyjnie. Ostre rysy nadwozia, śmiała linia okien czy efektownie wystylizowane detale (na czele z felgami) sprawiają, że całość zdecydowanie może się podobać.

Zupełnie inaczej niż na zewnątrz, XV wygląda od środka - tu króluje prostota nie zmącona jakimikolwiek designerskimi "fajerwerkami". Komu to nie przeszkadza, z kokpitu powinien być zadowolony w 100 procentach, bo nie dość, że jego obsługa jest bajecznie prosta, a zegary wyraźnie przekazują żądane informacje, to jeszcze całość została bardzo solidnie zmontowana. Jeśli chodzi o jakość materiałów wykończeniowych, konkurencja potrafi być w tej materii lepsza, ale i tak trudno narzekać. Co ważne, prowadzący zajmuje wygodną pozycję za "kółkiem" i zapewnioną ma świetną widoczność na zewnątrz.

Niestety, Subaru XV nie jest mistrzem przestronności. Co prawda z przodu miejsca jest pod dostatkiem, jednak na tylnej kanapie brakuje przestrzeni na szerokość, a pod klapą bagażnika kryje się bardzo mizerny kufer. Na domiar złego, gdy złożymy tylne siedzenia powstaje wyraźny "schodek" utrudniający załadunek i transport większych przedmiotów. O wiele lepiej trzeba ocenić fotele - są wygodne i odpowiednio miękkie, dzięki czemu zachęcają do pokonywania dłuższych dystansów, a w mocniejszych wariantach silnikowych okazują się też mocno wyprofilowane, co sprzyja dynamicznej jeździe zakrętami.

Skoro już mowa o szybkim podróżowaniu krętymi trasami, pora sprawdzić właściwości jezdne japońskiego modelu. Już krótka przejażdżka wystarczy, aby stwierdzić, że XV nie wie, co to utrata stabilności - za sprawą silnika typu boxer, środek ciężkości położony jest stosunkowo nisko, co w połączeniu z udanie zestrojonym układem kierowniczym, dopracowanym zawieszeniem, a przede wszystkim genialnym napędem 4x4 (który jest zresztą wizytówką Subaru) otrzymujemy SUV-a, który w porównaniu do konkurentów jeździ niemal jak gokart. I jakby tego było mało, pozostawia większość rywali w tyle także na bezdrożach. Komfort okazuje się przy tym akceptowalny.

Nie ulega wątpliwości, że Subaru XV jest samochodem stworzonym dla kierowcy - nie jest może najbardziej praktyczny, ale pozwala czerpać mnóstwo radości z jazdy. Trudno nie zgodzić się też ze zdaniem, że nie jest to auto dla dusigroszy - wiele kompaktowych SUV-ów da się kupić dużo taniej. Z drugiej strony, za spore pieniądze dostajemy sporo wyposażenia - w standardzie otrzymujemy nie tylko automatyczną klimatyzację czy system wspomagający ruszanie pod górę, ale także 17-calowe alufelgi i (przede wszystkim) napęd AWD. Bardziej majętnym klientom przeszkadzać może bardzo uboga lista opcji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Przed Państwem najbardziej jaskrawy i prowokacyjny stylistycznie model Subaru, jaki trafił do seryjnej produkcji. Jego projektanci w końcu doszli do wniosku, że współczesny crossover musi wyglądać groźnie (poprzednia Impreza XV nie robiła takiego wrażenia), nawet jeśli tak naprawdę jest rodzinnym vanem. A przecież XV ma większe ambicje.
Luzacjusz: Uroda aut Subaru, szczególnie ostatnio, jest odwrotnie proporcjonalna do ich ceny. W przypadku XV, jedno i drugie trudno zrozumieć. W sumie, mówiąc łagodnie, miłość od pierwszego wejrzenia jest możliwa tylko wtedy, jeśli, nie daj Boże, masz z -7 dioptrii. Ale czego oko nie widzi, tego sercu nie żal.

Silniki Subaru XV

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Ten samochód trochę waży, dlatego 114KM wyciśniętych z benzynowego motoru 1.6l szału w nim nie robi. Do miasta ten silnik jest w sam raz. Na trasę też. Ale tylko do momentu, gdy nie przyjdzie wyprzedzać innego auta – emocje będą gwarantowane… I to niezbyt pozytywne. Za to do jednostki 2-litrowej o mocy 150KM trudno się przyczepić. Świetnie radzi sobie z samochodem, tylko podczas dynamicznych manewrów trzeba utrzymywać w niej wysokie obroty. Diesel o podobnej mocy nie ma tego problemu – dzięki 350Nm momentu obrotowego pozwala ujrzeć „setkę” po nieco ponad 9 sekundach i chętnie rwie się do pracy nawet na wysokich biegach. Dwa ostatnie silniki to po prostu dobry wybór.

Publikacje o Subaru XV

Subaru XV - Przygoda nie tylko miejska
 
Nasz test

Swojego nowego Crossovera Subaru określa słowami Urban Adventure, czyli miejska przygoda. Patrząc na nadwozie i funkcjonalność wnętrza mamy do czynienia z typowym mieszczuchem. Zawieszenie pozwala jednak radzić sobie także w niezbyt trudnym terenie.

Pomarańczowa alternatywa - Subaru XV

Koncern Fuji Heavy Industries szuka swojej drogi samuraja. Najpierw koncern oficjalnie wycofał się z rajdowych mistrzostw świata, następnie wprowadził do oferty silnik boxer diesel, wyprodukował samochód tylnonapędowy. Wśród tych posunięć wściekle pomarańczowy XV wydaje się być stonowanym pomysłem.

Subaru XV - Miejski wędrowiec

Miejskie crossovery coraz silniej rozpychają się na rynku. Swoją wersję przygotowało więc także Subaru, znane z samochodów 4x4. Samochód stworzony na bazie Imprezy ma zapewnić przede wszystkim komfort podróżowania.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Subaru XV

Subaru XV na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Katalog nowych aut

Subaru XV

od 76 000 zł do 124 000

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (114 - 150 KM): 1.6i, 2.0i

 

Diesel (147 KM): 2.0D

Skrzynie biegów

manualna: 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Subaru XV
 

Najpopularniejsza wersja Subaru XV

Subaru XV 1.6i 114KM - 5 drzwiowy terenowy

Najważniejsze wyposażenie

komputer
ESP
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

76 000

Zobacz ofertę Subaru XV 1.6i 114KM - 5 drzwiowy terenowy
 

Subaru XV najczęściej porównywane z:

BMW X1
xDrive 28i (245 KM)
Nissan Juke
DIG-T (115 KM)
Land Rover Range Rover Evoque
2.2 eD4 (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Subaru XV

Subaru XV
2.0 benzyna 150 KM
500 km, 2013
105 900 PLN
Subaru XV
1.6 benzyna 114 KM
2013
75 000 PLN
Subaru XV
2.0 benzyna 150 KM
2012
101 900 PLN
Subaru XV
2.0 benzyna 150 KM
5 350 km, 2012
99 000 PLN

Ocena auta Subaru XV

Galerie Subaru XV

Subaru XV Subaru XV Crosstrek Hybrid (2014) Subaru XV 2.0i 150KM - galeria redakcyjna Subaru XV Concept
Zobacz inne galerie Subaru

Subaru XV

Ostatnie komentarze:

vincent_vegavincent_vega

Jest to mój 23 samochód, ale pierwsze Subaru. Mam go od 2 lat. Przejechałem 40 tys. km. Zawsze zastanawiałem się, co kierowcy widzą w tej marce, do chwili, kiedy sam do niej nie wsiadłem. A konkretnie do tego modelu. I powiem tak: rozumiem ich. Teraz wiem, dlaczego ktoś, kto już raz posiadał Subaru, nie kupi nic innego. I ja też tak zrobię.

XV prowadzi się kapitalnie. Przyklejony do drogi, doskonale wyważony, bezpieczny, dynamiczny i zarazem oszczędny (2.0D). Prosty, bez zbędnych p a zarazem dobrze wyposażony (wersja KOMFORT - kamera cofania itp.). Doskonały stały napęd 4x4 w połączeniu z fantastycznymi systemami kontroli trakcji i ABS powodują, że wprowadzenie go w poślizg jest możliwe wyłącznie na zamarzniętym jeziorze, a i to też nie jest proste. Błoto, kałuże, śnieg, zaspy, szutry, pasek, trawa, krawężniki, asfalt - wszędzie radzi sobie doskonale. Zarówno na bezdrożach jak i autostradach. Cichy, wygodny, trasa 400 km i nie czujesz zmęczenia. I to brzmienie silnika Boxer....po prostu ideał.
Wnętrze normalne, bez udziwnień, proste, logiczne i czytelne. Przemyślane. Materiały dobre, trwałe, aczkolwiek nie jest to klasa premium, np. BMW.
Spalanie 6,8 l/100km przy wadze samochodu 1,5t i napędzie 4x4 to mówiąc szczerze, po prostu śmiech na sali.

A teraz minusy. Hmm, dla jednych minusy, innym to nie przeszkadza.

1. Twarde zawieszenie, czuć zwłaszcza na tzw. śpiących policjantach, jednakże dzięki temu trzyma się drogi jak przyklejony. Kocich łbów nie czuć, jedziesz jak po asfalcie.
2. Mały bagażnik - zapomnij o zapakowaniu 2 wózków i tysiąca niepotrzebnych zabawek dla dzieci. No chyba że jesteś normalnym rodzicem, i wiesz o tym, że 80% współczesnych gadżetów dla dzieci nie jest potrzebnych. Jednakże, jeśli stawiasz na bezpieczeństwo dzieci, to jest to samochód dla Ciebie. 4 osoby dorosłe, o wzroście 180-190 cm, będą podróżować komfortowo. 4 duże walizki bez problemu zmieszczą się w bagażniku.
3. Brak automatycznej skrzyni w wersji z silnikiem diesla. Niewybaczalne. Co prawda całe życia miałem manualne, ale uważam, że automat jest kapitalny.
4. Mógłby mieć ładniejsze światła z tyłu, no ale to moja subiektywna ocena.
5. Drogi serwis. Usługa 500 pln w serwisie, to trochę za dużo. Ale oryginalne części eksploatacyjne bardzo tanie, np. filtry

Cena samochodu.

Tu postanowiłem zakończyć temat. Ciekawostka. Gdy weźmiemy pod uwagę wersję wyposażenia KOMFORT to okazuje się, że XV kosztuje tyle samo lub nawet mniej niż Nissan Qashqai (z gorszym silnikiem) lub Skoda Yeti.
Osobiście uważam, że mimo że to Subaru, to paradoksalnie, jest to najtańszy samochód na rynku w tej klasie przy tym wyposażeniu.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Subaru

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
4 627
Przejechany dystans
2 135 052 km
Zatankowanego paliwa
166 182 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
401
Wydanych pieniędzy
205 631 zł
Średnie wydatki na auto
1 728 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
546
Wydanych pieniędzy
397 404 zł
Średnie wydatki na auto
3 340 zł
Zobacz dzienniki kosztów Subaru (119)

Testy zderzeniowe Subaru XV

Najnowsze testy zderzeniowe Subaru XV przeprowadzone przez Euro NCAP.

Subaru XV, 2.0i, LHD
2011

Subaru XV
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Subaru

Zużycie paliwa Subaru XV

Na podstawie 15 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pierwsze subaru, dodano: 09.03.2014 21:37

no coz to subaru - kupujac auto trzeba o tym pamietac

pełny raport Subaru Crossover 2.0i

autor: archer 50+, dodano: 08.03.2013 19:53

przyznam sie te troche przesadzilem. (dajac 4) auto spala raczej duzo. w miescie ponad 10L na trasie przy super oszczednej jezdzie mozna osiagnac 7L. Firma objecuje 5.9L min. 8.8L Max. ale co tu narzekac, auto ma 150KM+4X4

pełny raport Subaru Crossover 2.0i

autor: xxx, dodano: 15.07.2013 11:33

na trasie 6,4 przy średniej 70km/h 9,6 średnie jak na auto z takim prześwitem i stałym napędem na 4 koła wg mnie super.

pełny raport Subaru Crossover 2.0i

Skarbnica wiedzy o Subaru XV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Subaru XV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Subaru XV