Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara I

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz

Suzuki Grand Vitara I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~snozax
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Grand Vitare 2004 z silnikiem 2.0HDI i mocy 109km użytkuje ponad 10 lat. Aktualnie mam 337 tys km przebiegu. Samochód zdecydowanie szyty dla mnie na miarę. Służy jako drugi samochód w domu. Pracował przy budowie 3 domów ( głównie wożenie materiałów budowlanych na przyczepie czy innych narzędzi jak piły, betoniarki itp.), a także regularne kursy do lasu po drzewo. Dwie największe zalety w mojej ocenie to kompletna bezawaryjność napędu 4x4 i silnika. Dotyczyły mnie jedynie drobne usterki eksploatacyjne jak koło pasowe, alternator itp...więc drobiazgi. Drugi największy plus to rewelacyjne spalanie w odniesieniu do tego co ten samochodzik oferuje ( względnie terenowy, 4x4, reduktor). Ciężko znaleźć alternatywę tak uniwersalnego, praktycznego i bezawaryjnego samochodu w budżecie ok. 20 tys zł. Z minusów cięzko coś wskazać...pewnie korozja progów i nadkoli, warto dobrze te miejsca zabezpieczyć. Zdecydowanie polecam vitare z dieslem 2.0 hdi
4,3
~Apoloniusz
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Tu nie ma co naprawiać. To jest super niezawodne auto terenowe. Polecam każdemu. Sprowadziłem z Holandii z przebiegiem chyba "220000km", ale kto tam wiem jaka prawda. Zrobiłem kolejne 100tyś km i auto śmiga jak nowe. Nic nie trzeszczy wewnątrz, silnik ładnie pracuje. Wymieniam tylko oleje i filtry i jeżdże. Wiem jedno. Takich aut już nie produkują. To jest, jak tu ktoś napisał w komentarzu, samochód jak czołg - odporny na głupote serwisujących jak i odporny na polskie warunki do jazdy (czyt. lewe paliwo, kiepskie części z chin, kijowe drogi itd itd). Kiedyś podniecałem się Audi i autami z koncernu VW, ale wiem że te samochody strasznie sie sypią, a legendy o bezawaryjności dotyczy aut z początku lat 90tych. Suza to super auto z niezłym silnikiem HDI z Peugeota, który wg opinii znających sie podobnie jak Fiatowski JTD to nieliczny ze współczesnych silników diesla którym można dobić do pół miliona kilometrów i więcej.
5,0
~Szakalaka
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Kupiłem Suze od handlarza, ze skręconym licznikiem z 400tys na 150tyś km i byłem troche wściekły, ale jeżdżę dalej tym autem, ciągam przyczepy i dobiłem do 400tys km, silnik suchy, chodzi jak zegarek, wymieniłem amortyzatory i dalej śmigam, niezły wół roboczy, niedoceniany przez ludzi w naszym kraju. Dobrze że sie nie wepchałem w jakiegoś pikapa typu Navarra bo pewnie juz miałbym kolejne auto, a tak jeżdże sobie tym wozidłem, usterek nie ma żadnych przy zakupie czyli po jakis 320tyś km zregeneroiwałem turbo i auto zasuwa jak nówka. W mojej firmie wszyscy mówią że to najlepsze auto do roboty i wożenia ciężarów,nigdy nie zawiodło.
Średnie spalanie dla Suzuki Grand Vitara I
7,4 – 12,0
l/100 km
7,7 – 8,4
l/100 km
9,7 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Na LPG ok 1-1,5l więcej niż na pb. Od razu po zakupie auto lekko "zmotane" (podniesione ok 7cm, opony AT 235/70/16) Podane spalanie w cyklu mieszanym. 2,0 w nowej grandzie pali trochę mniej, ale w GV I praktycznie pancerna i bezobsługowa jednostka jeśli się leje dobry olej i regularnie zmienia filtry. (Nie trzeba pamiętać o regulacji luzów zaworowych, bo w GVI są na hydraulice. W szczególności zaleta przy LPG) Prosta konstrukcja, większość "bolączek" do ogarnięcia pod "chmurką", bez jakieś mega wiedzy w temacie mechaniki . Osobiście bezkosztowo ogarnąłem przedni napęd - kwestia uszczelnień w pompce podciśnienia. Piszę o tym, bo mechanik janusz zawołał za to 700zł). Klasyczna konstrukcja oparta na ramie, posiadająca klasyczny napęd 4x4 (stały napęd i dołączana przednia oś, co minimalizuje ryzyko wystąpienia potencjalnych usterek. W planach lift 10cm, większe opony i profilaktyczna wymiana obudowy przedniego mostu na stalową. Coraz więcej dostępnych materiałów nt. GVI w internecie, masa dostępnych części do modyfikacji (w pełni profesjonalne, jak i budżetowe). Ogólnie chwalę sobie za bezawaryjność i prostotę wykonania, dostępność części i niesamowitą frajdę w terenie, gdzie przy masie własnej ok 1350kg i lekkich modyfikacjach wyprawia niesamowite rzeczy.
7,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 HDI 109KM 80kW
Spalanie super patrząc na wielkość, komfort i możliwości auta Wersja XL7 lift 2 cale, opony AT 225/75/16 . W trasie 6.7l 20% miasto 80% trasa do 110km/h. Po mieście 8l. Przyczepa z drewnem 10% lekki teren 90% trasa 8.2l. Ciężki teren w 4 osoby 10l i dalej
13,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.7 i V6 24V 4WD 173KM 127kW
gdyby nie zagazowanie GV, utrzymanie jej mogłoby być problematyczne. gdyż spalanie w okolicach 15 l w mieście to norma, niektóre części trudno dostępne, często brak zamienników i wtedy praktycznie tylko serwis lub uzywki, części oryginalne bardzo drogie
Klocki i tarcze.
  • Suzuki Grand Vitara I
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Fabryczne tarcze po przebiegu ok. 100 tys. były nazwijmy to "zryte"... + klocki fabryczne wymienione choć jeszcze 30 tys. by zrobiły. Po prostu nie interesując się osobiście dałem się naciągnąc zdając się na mechaników "(już tu moja noga nie postanie:)!". O te kilometry za wcześnie bo nie byłem przy wymianie ale klocki widziałem:). Tu muszę dodać że oceniam przez pryzmat auta japońskiego. Zryte ale do toczenia. Operacja nieopłacalna. Tarcze były wzdłużnie poradłowane i to mocno (fabryczny komplet). Dałem szansę tarczom i ja dałem się ułożyć nowym klockom... "Hebel" wciska w szybę ale myślę bez kryptoreklamy że klocki L...s TRV są myślę najlepszym wyjściem. Drogie przyzwoicie. Avensisem zrobiłem ok. 100 tys. na tych gnatach!...
1 komentarz
brak mocy silnika, komputer wykazuje masę błędów
  • Suzuki Grand Vitara I Standard
  • inne
Włączyła się kontrolka z symbolem silnika. Najpierw- zły sterownik, potem kolejno: czujnik na pompie, pompa (mała el., wymieniono, stara okazała się sprawna), trochę jeździł i znowu czek silnika, zaczął tracić moc, słychać turbinę, zaczął gasnąć w trakcie jazdy. Odłączono immobiliser, elekrtonik wymienił czujnik pompy, trochę jeźdił i znów gasł. Mechanik- pompa główna, wymieniona. Jeździ, ale czek się włączył, w trakcie jazdy ok, ale po wysprzęgleniu spadają obroty i nie można przegazować (obroty do ok. 2 tys. i nie idzie dalej) po wrzuceniu biegu jedzie. Może komputer? Nie udało się czekamy na nowy komputer razem z immobiliserem
Problem rozwiązany
2 komentarze
Brak mocy.
  • Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW 1998-2001
  • silnik
Zaczyna się tym, że po odpaleniu przez pewien czas nie reaguje pedał gazu i świeci się kontrolka trybu awaryjnego (check). Podczas jazdy auto osiąga maksymalnie 2500 obr i prędkość 100 km/h, a po wciśnięciu pedału gazu na maksa słabnie tak jakby się dławił. Turbina, elektrozawory, pompa paliwa były sprawdzane i są niby ok, ale po podłączeniu pod komputer pokazuje awarię EGR, mimo to ten niby też jest ok. Ponadto odpala dopiero po kilku przekręceniach rozrusznika bez różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Suzuki Grand Vitara I