Szukaj

Informacje o Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy SUV (segment I) produkowany od 1998 roku. Największy i najmocniejszy z terenowych samochodów Suzuki. Jego pierwsza generacja była większą i lepiej wyposażoną wersją Suzuki Vitara. W 2002 i 2004 roku model przechodził modernizacje. Wersja po faceliftingu była sprzedawana w USA pod nazwą Chevrolet Tracker. Po wycofaniu modelu Vitara w 2003 roku, Grand Vitara de facto zajął jego miejsce w ofercie Suzuki. Od 2005 roku na rynku dostępna jest druga generacja samochodu zbudowanego na platformie podłogowej GM Theta. W 2008 roku model przeszedł kolejną modernizację.
czytaj więcej
Powagosław
Wszechstronna terenówka za rozsądne pieniądze – to dwa argumenty przemawiające na korzyść tego auta. Dzięki nim, jego nabywcy nie muszą zbyt dokładnie przyglądać się nadwoziu Grand Vitary. Bo mówienie, że wygląda ono przeciętnie to komplement. ~Powagosław
Luzacjusz
Grand Vitara to podobno damska terenówka. Damska, czyli taka, która podoba się kobietom. A wiecie czemu kupują ją kobiety? Bo nie zrobiłby tego żaden normalny facet. Po co miałby płacić za nudę? ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 127 KM (93 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 174 Nm
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,6
~cokx@wp.pl
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Samochód kupiłem do lasu i w teren 60% i 40 % do codziennej jazdy. Dziś szukając kolejnego samochodu szukał bym Suzuki. Jest to fajny., niezawodny samochód do normalnej jazdy (do 90km/h). Świetny w terenie nawet na zwykłych oponach. Niestety w zimę trzeba się nauczyć nim jeździć bo czasem robi się niebezpiecznie. Podczas kupna trzeba je dobrze sprawdzić, bo zamienników to nie znajdziecie. Zostają albo używki albo serwis. A ceny są szokowe!!!!! Ja ze swojej jestem zadowolony, chociaż ten kurewski przebieg którym mnie oszukano, mnie martwi. Polscy handlarze to większości oszuści, wielokrotnie nie dałem się oszukać aż do tej Suzuki!!!!!!!!!!!!
4,4
~mi007@op.pl
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Cóż raczej nie jest auto, które powinno być jedynym autem w rodzinie, o ile nie zmuszają nas do tego warunki w jakich się poruszamy (góry bezdroża czesty snieg), ze względu na mały bagażnik (280l). Auto się prowadzi inaczej, mogę porónać Laguny, mondeo Vctry czy Primery bo tymi autami jezdze/jezdzilem najczesciecej. Na pewo nie da sie Vitara jezdzic tak szybko i dynamicznie po asfalcie. Po suchm asfalcie jeszdzic można tylko z TYLNIM napedem, co czuc dosc mocno i z czego nalezy zdawac sobie sprawe. Jest rowniez nieco mniej komfortowe, za to w terenie G.Vitara jest rewelacyjna, mam nadzieje ze podobnie bedzie na drogacc mokrych i zasniezonych.
4,4
~gwito
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Udany kompromis jesli chodzi o auta 4x4 z reduktorem i rama. Najwazniejsze atuty: 1. Bezawaryjnosc 2. Niskie koszty eksploatacji 3. Wzgledny komfort (skora, klimatronic i automat) Najwieksze wady: 1. Maly bagaznik 2. Slabe wlasnosci terenowe w standardzie (maly wykrzyz tylnego zawieszenia) 3. Klasyczny, dolaczany naped 4x4 bez centralnego dyfra
Średnie spalanie dla Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW 1998-2005
10,9
l/100 km
11,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Na LPG ok 1-1,5l więcej niż na pb. Od razu po zakupie auto lekko "zmotane" (podniesione ok 7cm, opony AT 235/70/16) Podane spalanie w cyklu mieszanym. 2,0 w nowej grandzie pali trochę mniej, ale w GV I praktycznie pancerna i bezobsługowa jednostka jeśli się leje dobry olej i regularnie zmienia filtry. (Nie trzeba pamiętać o regulacji luzów zaworowych, bo w GVI są na hydraulice. W szczególności zaleta przy LPG) Prosta konstrukcja, większość "bolączek" do ogarnięcia pod "chmurką", bez jakieś mega wiedzy w temacie mechaniki . Osobiście bezkosztowo ogarnąłem przedni napęd - kwestia uszczelnień w pompce podciśnienia. Piszę o tym, bo mechanik janusz zawołał za to 700zł). Klasyczna konstrukcja oparta na ramie, posiadająca klasyczny napęd 4x4 (stały napęd i dołączana przednia oś, co minimalizuje ryzyko wystąpienia potencjalnych usterek. W planach lift 10cm, większe opony i profilaktyczna wymiana obudowy przedniego mostu na stalową. Coraz więcej dostępnych materiałów nt. GVI w internecie, masa dostępnych części do modyfikacji (w pełni profesjonalne, jak i budżetowe). Ogólnie chwalę sobie za bezawaryjność i prostotę wykonania, dostępność części i niesamowitą frajdę w terenie, gdzie przy masie własnej ok 1350kg i lekkich modyfikacjach wyprawia niesamowite rzeczy.
13,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Co chwilę woła o gaz, prawda - ma bardzo mały zbiornik (w serwisie oszukano mnie mówiąc że to 40l, podczas gdy wchodzi tam 30l, jednak poniżej 12 raczej nie da się zejść. Benzyny pali mniej. Jeśli chodzi o samo auto - fabrycznie jest ono nieprzygotowane w teren. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM. Siedzi na ramie, ma 4x4 + reduktor i koło na tylnej klapie, niestety na tym się jego terenowość kończy. Nie nadaje się do przepraw poważniejszych niż nieużytkowane pole, czy leśna droga. Tuning (a raczej poprawienie błędów producenta) to jakieś dodatkowe 10 tyś.
13,7
Suzuki Grand Vitara I
Standard 2.0 i 16V 127KM 93kW
Co chwilę woła o gaz, prawda - ma bardzo mały zbiornik (w serwisie oszukano mnie mówiąc że to 40l, podczas gdy wchodzi tam 30l, jednak poniżej 12 raczej nie da się zejść. Benzyny pali mniej. Jeśli chodzi o samo auto - fabrycznie jest ono nieprzygotowane w teren. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM. Siedzi na ramie, ma 4x4 + reduktor i koło na tylnej klapie, niestety na tym się jego terenowość kończy. Nie nadaje się do przepraw poważniejszych niż nieużytkowane pole, czy leśna droga. Tuning (a raczej poprawienie błędów producenta) to jakieś dodatkowe 10 tyś.
Klocki i tarcze.
  • Suzuki Grand Vitara I
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Fabryczne tarcze po przebiegu ok. 100 tys. były nazwijmy to "zryte"... + klocki fabryczne wymienione choć jeszcze 30 tys. by zrobiły. Po prostu nie interesując się osobiście dałem się naciągnąc zdając się na mechaników "(już tu moja noga nie postanie:)!". O te kilometry za wcześnie bo nie byłem przy wymianie ale klocki widziałem:). Tu muszę dodać że oceniam przez pryzmat auta japońskiego. Zryte ale do toczenia. Operacja nieopłacalna. Tarcze były wzdłużnie poradłowane i to mocno (fabryczny komplet). Dałem szansę tarczom i ja dałem się ułożyć nowym klockom... "Hebel" wciska w szybę ale myślę bez kryptoreklamy że klocki L...s TRV są myślę najlepszym wyjściem. Drogie przyzwoicie. Avensisem zrobiłem ok. 100 tys. na tych gnatach!...
1 komentarz
brak mocy silnika, komputer wykazuje masę błędów
  • Suzuki Grand Vitara I Standard
  • inne
Włączyła się kontrolka z symbolem silnika. Najpierw- zły sterownik, potem kolejno: czujnik na pompie, pompa (mała el., wymieniono, stara okazała się sprawna), trochę jeździł i znowu czek silnika, zaczął tracić moc, słychać turbinę, zaczął gasnąć w trakcie jazdy. Odłączono immobiliser, elekrtonik wymienił czujnik pompy, trochę jeźdił i znów gasł. Mechanik- pompa główna, wymieniona. Jeździ, ale czek się włączył, w trakcie jazdy ok, ale po wysprzęgleniu spadają obroty i nie można przegazować (obroty do ok. 2 tys. i nie idzie dalej) po wrzuceniu biegu jedzie. Może komputer? Nie udało się czekamy na nowy komputer razem z immobiliserem
Problem rozwiązany
2 komentarze
Brak mocy.
  • Suzuki Grand Vitara I Standard 2.0 TD Intercooler 92KM 68kW 1998-2001
  • silnik
Zaczyna się tym, że po odpaleniu przez pewien czas nie reaguje pedał gazu i świeci się kontrolka trybu awaryjnego (check). Podczas jazdy auto osiąga maksymalnie 2500 obr i prędkość 100 km/h, a po wciśnięciu pedału gazu na maksa słabnie tak jakby się dławił. Turbina, elektrozawory, pompa paliwa były sprawdzane i są niby ok, ale po podłączeniu pod komputer pokazuje awarię EGR, mimo to ten niby też jest ok. Ponadto odpala dopiero po kilku przekręceniach rozrusznika bez różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Suzuki Grand Vitara I Standard