Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Suzuki Swift II Sedan 1.3

Drugi model Swifta ulepszony wspólnie z inżynierami z General Motors pojawił się na rynku w 1989 roku. Auto było większe od swojego poprzednika, było też znacznie nowocześniejsze (m. in. lepsze silniki i niezależne zawieszenie). Na przełomie 1991 i 1992 roku model przeszedł pierwszy, a w 1996 roku - drugi face-lifting. Wtedy również w ofercie Suzuki pojawiła się wersja kabriolet. Swift II zakończył swoją karierę w 2000 roku.

Generacje Suzuki Swift

  • Swift II   1989 - 1996
    Suzuki Swift II

Komentarze redakcji

Powagosław: Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.
Luzacjusz: Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

Wersje nadwozia Suzuki Swift II

Silniki Suzuki Swift II Sedan

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Suzuki Swift

TOP 10 | Samochody za średnią krajową

Aktualnie średnia krajowa wynosi około 3800 zł brutto. My spróbujemy znaleźć za taką kwotę dziesięć samochodów, które powinny dać radę przez dłuższy czas doprowadzić nas do miejsca pracy, na zakupy i być może - nawet na wakacje. Damy radę?

Z Marek do Janek, czyli motocykl kontra samochód
 
Nasz test Suzuki Swift Sport vs Suzuki GSX 1300 R Hayabusa

Motocykl czy samochód? Który z tych pojazdów lepiej sprawdza się w gęstym ruchu ulicznym? Odpowiedź wydaje się oczywista... Czy na pewno? Postanowiliśmy sprawdzić, jak Suzuki Swift Sport oraz Suzuki GSX1300R Hayabusa poradzą sobie z warszawskimi korkami. Oba modele są flagowymi produktami koncernu z...

Suzuki Swift Sport - Seria specjalna

Suzuki Swift pojawi się wkrótce w nowej wersji. Sport pojawi się nie tylko w nazwie, ale także w elementach wystroju i wyposażenia, nowym zawieszeniu i znacznie mocniejszym silniku.

Mieszczuch z pazurem - Suzuki Swift (2005-2010)
 
Nasz test

Suzuki Swift to legenda motoryzacji. Trwały, oszczędny i dynamiczny samochód miał tylko jeden mankament. Pierwsze generacje Swifta nie zachwycały wyglądem. Sytuacja uległa zmianie w 2004 roku. Wówczas zadebiutowała czwarta generacja legendarnego samochodu - znacznie ładniejsza od poprzedników. Czy używany...

Mały, ale wariat - Suzuki Swift
 
Nasz test

Swift dojrzał, wyprzystojniał, stał się bardziej komfortowy i nowoczesny. Posiada wszystkie cechy, które gwarantują mu kontynuowanie sukcesu poprzedniej generacji tego znakomitego, małego auta miejskiego.

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Suzuki Swift

Suzuki Swift na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Suzuki SwiftautoWcentrum - społeczność Suzuki Swift

najwyższe oktanyAuta - Suzuki Swift

Suzuki Swift SUKA 54,90

Suzuki Swift Suzi 73,72

Suzuki Swift 1.3 GTi 92,54

Suzuki Swift -Żonki Ładne Kwiatki 66,43

Suzuki Swift 50,28

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Suzuki Swift

zgarniacz 36,92

bobson37 30,10

AfiAfi 30,10

meybach 47,96

Lord_Steinmetz 30,14

gottago 32,39

Dredd-D1 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Suzuki Swift

Korozja niszczy wszechświat!
Korozja niszczy wszechświat! Swifcik ma już 23 lata i niestety nasze hojnie obsypywane solą drogi mu nie służ...
Dziwny problem w układzie zapłonowym
Dziwny problem w układzie zapłonowym Najprościej mówiąc - jadąc np na 2 biegu z niskich obrotów po dojściu do okł 550...
Łożysko po raz drugi
Łożysko po raz drugi Witam Obecnie wiele mówi się o beznadziejnej jakości produkcji, poczynając od...
"Niepohamowany" Swift GTi
Dziś Swift dostał tytuł niepohamowanego. Już wyjaśniam o co chodzi. Jadę sobi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Suzuki Swift

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Suzuki Swift
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki Swift

Suzuki Swift

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Suzuki Swift
 

Suzuki Swift najczęściej porównywane z:

Lancia Y
0.9 8v Twin Air (85 KM)
Skoda Fabia
1.6 TDI CR DPF (75 KM)
Volkswagen Polo
1.4 (85 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT Demonstracyjny Suzuki Swift 1,2 COMFORT
Rocznik: 2013. Przebieg: 358 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 52 600 zł 42 900 zł
Zyskujesz: 9 700 zł Zobacz szczegóły »
Nissan NV200 TEKNA Nissan NV200 TEKNA
Rocznik: 2013. Silnik: 1.5 89KM, diesel.
Cena: 86 828 zł 72 900 zł
Zyskujesz: 13 928 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki Swift

Suzuki Swift
1.3 benzyna 92 KM
70 000 km, 2008
20 200 PLN
Suzuki Swift
1.3 benzyna 92 KM
83 200 km, 2007
23 900 PLN
Suzuki Swift
1.5 benzyna 105 KM
55 000 km, 2009
10 600 PLN
Suzuki Swift
1.3 benzyna 95 KM
56 000 km, 2007
20 800 PLN

Ocena auta Suzuki Swift II Sedan 1.3

  • Średnia ocena
    na podstawie 23 opinii
  • 4,11
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Suzuki Swift Sedan 1.3 (68 KM)

Jak za te pieniądze to rewelacja. Jeżeli ktoś nie będzie oczekiwał od tego modelu szybkości PORSCHE, zwrotności BMW i komfortu Merca to będzie naprawdę zadowolony. Ja za swojego pół roku temu dałem 4,2tys. zł. Samochód od piewrszego właściciela z Niemiec, przebieg 64tys. (książka), klima, wspomaganie, elektryczne lusterka, immobilaizer, roczne opony letnie. Jedyne co bardzo przeszkadza to zby miękkie zawieszenie z tyłu samochodu. Mój nawet jak jedziemy z żoną potrafi na małym krawężniku zawadzić chlapaczami, już nie mówię o 4 osobach i bagażu. Słyszałem, że można mu zapodać twardsze sprężyny. Robił to ktoś z Was?Co prawda już trzeciego bym nie kupił :) ale na początek lub dla młodej pary jest ok.

dodał: LUC, pitulalukasz@tlen.pl
Suzuki Swift Sedan 1.3 (68 KM)

Pomimo, że auto nie sprawia większych problemów, to jednak nie daje powodów do zadowolenia.Dynamika auta jest ledwo wystarczająca, skrzynia nie lubi szybkiej zmiany biegów.Tłumienie jakichkolwiek nierówności jest wręcz okropne, co wraz z kiepskim wyciszeniem i nienajlepszymi fotelami sprawia, że podróże tym autem do przyjemności nie należą. Jednakże niskie koszty eksploatacji i wysoka niezawodność są wystarczającymi argumentami na wydanie 7tys. zł na ten samochód, zwłaszcza na sedana, ponieważ bardziej przypomina "limuzynę".

dodał: kamilst1@vp.pl
Suzuki Swift Sedan 1.3 (68 KM)

Niezawodny, stosunkowo tani - również w eksploatacji ekonomiczny, zwinny, z dużym bagażnikiem /sedan/ i jak dotychczas niekorodujący. Może nie jest super wygodny / trochę twardy i jednak głośny w środku/, ale wart jest polecenia i wcale nie trzeba wstydzić się go na drodze, przy ruszaniu czy wyprzedzaniu innych. Przydałyby się większe i szersze opony. Podsumowując - naprawdę, nie mam powodów do narzekania na ten niezbyt wielki, ale sympatyczny samochód.

dodał: viki26@op.pl
Suzuki Swift Sedan 1.3 (68 KM)

Jestem z niego bardzo zadowolony, przejechałem 70 tys. km w półtora roku i nic. Dokucza mi wymiana oleju co 10 tys. km (Mobil 0W-40 jest dość drogi), silnik nie bierze ani grama oleju. Duży bagażnik, jednak jest problem z włożeniem czegoś większego (sedan), tylne drzwi nie otwierają się zbyt szeroko (typowa wada wielu japończyków).

dodał: Piotrek
Suzuki Swift Sedan 1.3 (68 KM)

Tani środek lokomocji, zapewniający przyzwoite osiągi i umiarkowane zużycie paliwa. Ceny części zamiennych wyższe niż np do Fiata, ale obecnie szeroko dostępne są tanie zamienniki na prawdę dobrej jakości. Komfort mógłby być wyższy a wyposażenie lepsze, ale za to Swift ma ponadprzeciętną bezawaryjność i świetnie się prowadzi :)

dodał: ejnoej@wp.pl

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Suzuki Swift

Suzuki Swift 1.25 DDiS - galeria redakcyjna Suzuki Swift 1.3 GS - galeria redakcyjna Suzuki Swift Sport Suzuki Swift 1.0 GL - galeria redakcyjna Suzuki Swift V Sport - wersja 3-drzwiowa Suzuki Swift IV Hatchback 3d - galeria społeczności Suzuki Swift Suzuki Swift 1.3 DDiS - galeria redakcyjna Suzuki Swift Sport SZ-R (2013) Suzuki Swift 2011
Zobacz inne galerie Suzuki

Opinie o instalacji LPG

Suzuki Swift

  • 1.
  • 3,50 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 1997r.
    dodał: Suzzzzuki, 17.09.2011

    Swift w bardzo dobrym stanie został zagazowany gdy miał 120 000km. Użytkowałem go bez żadnych problemów do przebiegu ok 170 000km. Czyli 50 000 bez problemów. Potem silnik zaczął głośniej chodzić, moc spadła, a gazownik nie potrafił go wyregulować, twierdząc, że auto w benzynie musi coś mieć popsute, może sonda. Jednak na benzynie chodził prawidłowo (tylko dalej głośno dość). Generalnie zaraz po założeniu instalacji nie było czuć spadku mocy ani ogólnie nic się nie zmieniło, aż do ok. 160-170 000km. W zimie zero problemów. Spalanie w mieście 7/100LPG, w trasie długiej 5.2/100 miałem najmniej (chorwacki gaz), normalnie spalał 6/100, to był standard. Na benzynie jezdzilem na poczatku, to spalal w trasie i ciut po miescie 4.2/100 wielokrotnie, takze oszczedne autko i to bardzo. Na butli 27l gazu robił ponad 400km. Sprzedalem, bo zaczal korodowac od spodu no i spadek mocy. Tak czy inaczej, gaz zwrocil mi sie w pol roku uzywania wiec warto bylo :) Jesli mialbym znow kupowac oszczedne auto, kupił bym wersje 1.3 lub 1.6 oba 16V, 4 cylindrowe. Zupełnie inna kultura pracy silnika, 3 cylindry to jednak chodzi jak kosiarka nie jak auto, denerwujące trochę, chociaż w trasie tego nie słychać, no i wibracje są większe. No i przy 4 cylindrowym pełnym strysku zastosował bym instalacje sekwencjną, lepiej by dawkowała gaz. Ogólnie swift mocno czuje polskie drogi, więc więcej tak małego pudełeczka nie kupię, jest bardzo lekki, malo pali ale podskakuje na dziurach i słabo je tłumi. Wg. mnie zrobił co miał zrobić, wysłużył się i był to i tak dobry wybór. Instalacja mnie wyszła do niego 1500zł także było warto.

  • 2.
  • 5,00 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 1997r.
    dodał: GLS, 03.11.2009

    Gaz założylem nie dawno, firmy Elpigaz. Przejechałem jakies 2000km dopiero, ale.. jak narazie jest dobrze. Spalanie przy jezdzie poza miejskiej + troche po miescie 6LPG/100KM. Minimalne jakie mi sie udalo to 5.8/100. Max na autostradzie 120-140km/h 6.8LPG/100KM. Nie ma roznicy w dzwieku jesli chodzi na gazie a benzynie. Od kiedy mam gaz w aucie.. ani razu nie czułem jego zapachu, wiec gadanie o zapachu rosołu w moim przypadku sie nie potwierdzilo. Dynamika... na benzynie i lysych oponach mialem problem zeby ruszyc spod swiatel i nie mieszac na asfalcie. Na gazie i zimowych oponach jest juz inaczej, nie ma tej porywistosci co na benzynie, ale i nie mozna nazekac.. wazne ze autko po naszych drogach malo pali i jezdzi okolo 90-110km/h bez zadnych problemow..

  • 3.
  • 5,00 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 1997r.
    dodał: KrzychU, 07.11.2011

    Prędkość max po założeniu gazu w zasadzie nie różni się, pod górki ma raczej większe problemy ze wspinaniem się niż na paliwie (na wyższym biegu, ale są to problemy mało odczuwalne). Po którejś regulacji jest na prawde ok, spalanie spokojnie zamyka sie (a raczej spada poniżej) 7l gazu na trasie...informacja dla poprzedników: miałem już innego swifta kiedyś (1.3) i problem z falującymi obrotami jest dość częsty przy LPG, u mnie komputer pokładowy wskazywał często błąd sondy lambda (i faktycznie po wymianie było ok) - lambda w swiftach raczej szybko sie psuje, często można z tym żyć, albo wymienić za 50zł/50tys km ;)

  • 4.
  • 4,00 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 1999r.
    dodał: Walgrad, 26.12.2009

    Auto serwisuje regularnie co 15 tyś km i nie z tytułu "bo coś się dzieje" tylko tak jak producent zaleca. Z instalacją nigdy nie miałem żadnych kłopotów. Spadek mocy jest odczuwalny rzędu 15% czyli czuć że idzie gorzej ale tragedii nie ma. Spalanie rewelacja 340-360 km na zbiorniku w który wchodzi niecałe 26l, a nogi lekkiej nie mam. Polecam!!!

  • 5.
  • 4,50 Suzuki Swift V 1.2 VVT (94KM) 2011r.
    dodał: Mapet, 03.02.2012

    Samochód zachowuje się normalnie, mimo że miał bardzo małą kilometrówkę, gdy została założona instalacja gazowa. Mam zaufanie do tego Pana, gdyż nie jest to pierwsza instalacja zakładana przy tak małym przebiegu samochodu. Bardzo polecam ten warsztat, szkoda tylko, że zmienił swoją siedzibę. POLECAM!

  • 6.
  • 4,50 Suzuki Swift III 1.0 i (53KM) 2001r.
    dodał: aaaa, 26.01.2009

    spalanie od 6 do 8 litrów na 100 km po 100000 km pojawiły się kłopoty z obrotami na biegu jałowym co wymagało czestszej regulacji

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki Swift

Suzuki Swift

191 komentarzy

151 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~marek_swift~marek_swift

Do ~swift:
Mam ten test, czytałem go przed zakupem auta. Trochę go na wyrost interpretujesz, bo wyniki (różnice) byłe bardzo bliskie
i swift wygrał rzeczywiście (o włos) jako kompromis wszystkich pożądanych cech auta. Cytat z tego testu z którym się absolutnie zgadzam (i chyba nie tylko ja to dostrzegam):
"W Suzuki znajdziemy więcej plastiku, który w dodatku trzeszczy na kiepskich drogach. Niby w segmencie B to nic nowego, jednak konkurenci pokazują, że mimo minimalizacji kosztów można zrobić to lepiej. Także drogie, luksusowe auto szybko zatraci wizerunek ekskluzywności i solidności, jeśli we wnętrzu coś zacznie skrzypieć". Co do awaryjności aut koreańskich - każdy patrzy przez pryzmat swego auta - mój swift mimo małego przebiegu nie jest bezawaryjny !!! 3 lata i 35 tys. km: wada fabryczna lakieru - "zmarszczył" się na błotniku tył (to nie jest rysowanie od mycia - źle zrozumiałeś, wada fabryczna), nie zapala czasami od razu na ciepłym, wymiana elementów przekładni kier. - stuki w przekładni, rezonans serwa hamulcowego - ASO nie potrafi naprawić, odklejona okładzina słupka drzwi, hacząca jedynka - to tylko te grubsze rzeczy, o reszcie drobiazgów nie wspominam już, bo pisałem poniżej. Z tego co znam rynek mało firm ogranicza do roku gwarancji na lakier. Dla mnie głównym plusem swifta jest jego bardzo ładna linia nadwozia, fajne deska i niezły silnik, ale w relacji jakości do ceny jest to auto zbyt drogie do tego co oferuje i dlatego się źle sprzedaje. Ponadto siec serwisowa ASO jest stosunkowo droga i kiepska.

~swift~swift

Do ~marek_swift: Witam!...tak, przede wszystkim trzeba się starać, żeby było rzeczowo i kulturalnie ...jeśli chodzi o c3, to w AUTO ŚWIECIE z 15 listopada 2010r było porównanie właśnie c3, swifta i fiesty i wygrał swift przed fiestą, więc widzisz kwestia priorytetów i oceniających ...koreańskie auta podobają mi się i szczerze im kibicuję, jednak w testach bezawaryjności jeszcze słabo w porównaniu choćby do suzuki, myślę, że jeszcze kilka lat i będzie ok. Wymiary yarisa- wnętrze prawie identyczne, mniejszy bagażnik w swifcie, jednak auta generalnie według mnie podobne, często razem oceniane i nie uzasadnia to takiej różnicy
cen, jeśli wziąć pod uwagę nawet ceny niepromocyjne- zgodziłbym się z tobą, gdybyśmy rozmawiali np. o hondzie jazz.W kwestii elastyczności suzuki jesteśmy zgodni- taki mają pomysł,bo chyba tylko w tym problem, choć pozostaje kwestia "ułożenia" silnika i problem w zasadzie znika, pozostaje wyraźnie niższe zużycie paliwa i lepsze hamulce, np. w porównaniu do yarisa oraz wyraźnie lepsze prowadzenie szczególnie przy większych, autostradowych prędkościach. Marku! Wiele firm daje 1 rok gwarancji na lakier i nie znam auta, które nie rysowałoby się przy myciu ...pozdrawiam!

~marek_swift~marek_swift

Do ~swift:
Miło jest podyskutować rzeczowo i "pospierać" się kulturalnie. Ciekawe, że ja też pasjonuje się domowym audio - mam nawet niezły gramofon i kolekcję płyt analogowych. Nie jestem zaś fanem car-audio, pakowanie w to pieniędzy moim zdaniem jest bez sensu - praw fizyki się nie przeskoczy, samochód nie jest miejscem do słuchania muzyki. Nagłośnienie w swifcie jest przyzwoite jak na fabryczne (zmieniałem głośniki przód), brzmi w sam raz do posłuchania w podróży. Wracając do głównego wątku.
1) cena - porównywałeś suzuki z promocji - każda firma daje czasami promocje, ale w różnych okresach , modelach zasadach itd. - toyota też. Porównujmy ceny i wyposażenie katalogowe, a nie promocje w danym momencie. Fakt, że ogólnie suzuki jest tańsze od toyoty (ale yaris jest większym autem). uwaga: toyota daje 3 lata na lakier, suzuki tylko rok - czego się obawia ? - ja musiałem skorzystać - wada wyszła na szczęście w 1 roku - naprawa gwarancyjna (oglądaj dokładnie auto po myciu).
2) z miejscem na nogi z tyłu nie ma szału (u mnie nikt nie chwali , miałem skodę fabie pierwszej generacji - nie ma różnicy (może minimalna), a skoda miała większy bagażnik
3)kategorycznie nie zgadzam się co półki bagażnika - wszędzie jest to krytykowane jako przejaw oszczędności. Zapomnisz opuścić klapy, musisz się bujać z miejsca kierowcy. Lubi też spadać na głowę jak się mocniej "pokręcisz" w okolicy kufra. Księgowi tu cieli bez 2 zdań.
4) micra i fiesta mnie tez nie przekonują w relacji jakość/cena - a oglądałeś może citroena C3 czy hyundai i20/ kia rio ? Jeździłem C3 - świetne auto do miasta, ekstra wykończenie jak na klasę B, bardzo dobre wyciszenie i naprawdę dynamiczny silnik 1.4 (on jest elastyczny w przeciwieństwie do swifta). Jak z awaryjnością to nie wiem, wolę tez swifta jeśli chodzi o prowadzenie na trasie, choć tylko na równej, dobrej drodze - na gorszej komfort jest słaby (cos za cos). Koreańczyki są całkiem fajnymi i dobrze wykończonymi autami w dobrych cenach -trudno wyrokować co do awaryjności w dłuższym czasie.
Ja byłem bliski kupienia C3, ale wyszło zamieszanie z dilerem i kupiłem swifta, czego żałuję. Niech każdy pozostanie przy swoim zdaniu, ja lubię japońskie, auta ale suzuki to dla mnie marka
jednego zakupu i nigdy więcej. Dodam jeszcze że skoda fabia którą miałem z silnikiem 1.4 też była elastycznym autem, bo nie musiałem bujać biegami i kręcić obrotomierza jak w swifcie aby dynamicznie przyspieszać w trasie(wystarczy porównać nawet rozkład momentu obrotowego - taki urok japońskich wiertarek).
pozdrawiam serdecznie

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 038
Przejechany dystans
2 678 064 km
Zatankowanego paliwa
170 945 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
685
Wydanych pieniędzy
247 661 zł
Średnie wydatki na auto
1 111 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 288
Wydanych pieniędzy
480 853 zł
Średnie wydatki na auto
2 156 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (223)

Testy zderzeniowe Suzuki Swift

Najnowsze testy zderzeniowe Suzuki Swift przeprowadzone przez Euro NCAP.

Suzuki Swift 1.2 GL, LHD
2010

Suzuki Swift
Suzuki Swift

Suzuki Swift
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Suzuki

Zużycie paliwa Suzuki Swift II Sedan 1.3

Na podstawie 20 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: gottago, dodano: 10.02.2011 15:48

Po 5 latach obserwacji, 2 Swiftach, 3 silnikach 1.0 53 bhp mogę w końcu wydać rzeczową opinię na temat spalania tego ustrojstwa :). Tak jak podałem, latem mamy 5.5 średniego w mieście bez szaleństw, ale również bez totalnego i denerwującego innych kierowców mulenia. 4.7 które podałem na trasę wcale nie pochodzi z trasy, jest to wynik z 500 kilometrowego testu z miasta, konkretnie z trójmiasta. Zastosowałem niemal wszystkie możliwe techniki ekodrivingu, unikanie korków poprzez stosowanie dłuższych objazdów, hamowanie silnikiem i ruszanie w stylu moherowego beretu, jedyne co pominałem to to że miałem nawiew włączony oraz radio. Tak więc niezły wynik. Na trasie nie udało mi się zejść poniżej 5.1 litra. Polska trasa waha się tak od 5.1-5.6 przy jeździe 90-105 z wyprzedzaniem wolnych tirów. Zachodnia trasa 6.5-7.5 prędkości 130-150. Wschodnia trasa (Rosja, Litwa, Łotwa) 5.1-7 litrów przez wzgląd na to że u naszych wschodnich sąsiadów jest na czym się rozpędzić. Skandynawia 5.5-7.5 w zależności czy jedziemy autostradami czy kryjówkami. 8.6 litra to mój obecny rekord na jazdy na jak największe spalanie. Osiągnąłem go w tą zimę, lecz niestety wynik nie jest wiarygodny. Miałem spalone kable wysokiego napięcia i stare świece, zwykle z trudem przekracza się 7.5. W ogóle to chyba przekroczenie 7.5 jest niemożliwe przy 100% sprawnym silniku... No chyba że jeździ się z otwartymi szybami. Kiedyś na innym 100% sprawnym silniku sprawdzałem maksymalne spalanie stosując proste zasady nie ekodrivingu... Wtedy po mieście jeździłem tylko na 2jce a na drogach ekspresowych maksymalnie na 3jce, silniczek wył cały czas, zabawy w sprinty od 0-100 i takie tam. Ciekawostka: Czy wiedzieliście że na 2jce da się rozpędzić do 100 km/h? Tak czy inaczej, nie udało mi się przekroczyć 7.5, za to udało mi się rozszczelnić silnik który miał 250 tyś przebiegu. Wtedy też odkryłem że ta jednostka napędowa nie potrzebuje oleju, przejechałem 2 tyś kilometrów nim się zorientowałem że podczas testu wydmuchało mi połowę uszczelek (poza ta pod głowica, tej o dziwo nic nie było) i olej mi gdzieś uciekł. No ok, może jakiś tam olej gdzieś jeszcze był, ale nie było go na bagnecie... Bagnet był suchy! Po tym rozszczelnieniu wymieniłem silnik na taki z przebiegiem 100 tyś kilometrów i jeżdżę na nim do dziś. To nie mit, tą jednostkę ciężko zarżnąć, trzeba być naprawdę brutalnym i wytrwałym, a i tak prawdopodobni prędzej podłoga zgnije, albo zderzak odpadnie niż silnik podziękuje za współpracę. Gdyby tylko Swift był zrobiony z nierdzewki to, to auto jeździłoby co najmniej 50 lat robiąc na 1 silniku po 1-2 miliony kilometrów. Swiftem przejeździłem niemal 200 tyś kilometrów i nigdy mnie nie zawiódł na trasie. Oczywiście parę rzeczy się zepsuło. Podłoga się zarwała, wahacze popękały, rozrusznik padł, i takie tam... Ale przecież rozrusznik ma prawo wysiąść po 19 latach, czy silnik od wycieraczek ma prawo się spalić po 16. Podłoga ma prawo się zapaść w podwójnym topielcu, wahacz może się złamać jak ktoś głupieje w lesie. Awarie tego auta wynikają tylko ze złego użytkowania (a i tak Swift ma wysoką tolerancję na głupotę właściciela) bądź upływu czasu... Szkoda ze takich aut już się nie produkuje :(. Z chęcią bym kupił nie używanego Swifta MKIII w topowej wersji GTi. Niestety piszę ten raport u schyłku mojej historii z tym samochodem :(((. Najnowsze MKIII z Japonii jakie można kupić ma już 16 lat, przyszedł czas na zmiany, na jakiegoś skomplikowanego diesela, koniec z wariowaniem po mieście, koniec z ręcznymi i jazdą przy odcięciu, MKIII umierają do tego urodziło się dziecko, trzeba kupić coś dużego, coś drogiego. Ehhh, już nigdy nie będę miał samochodu tak wytrzymałego i tak wiernego jak Suzuki Swift trzeciej generacji. Jeśli zdecydujesz się na Swifta, nawet takiego za 1000 zł to nie pożałujesz (mój pierwszy Swift kosztował 2700 i zginął na drzewie po 4 miesiącach od zakupu, a drugi 2200 i przez 5 lat przeszedł wiele napraw konserwujących na łączną kwote około 8 tyś zł, mimo tego nie żałuje). Jeśli zobaczysz w trójmieście zardzewiałego czerwonego Swifta z szarymi drzwiami, szarą tylną klapą i klapką wlewu paliwa to znaczy że oglądasz auto którego wyniki są podane w tym raporcie. Widzisz stary, dziadowski, sypiący się szrot, który w dalszym ciągu ma tak świetne wyniki i idzie jak burza ;).

pełny raport Suzuki Hatchback 1.0 i

autor: mktiratore@gmai, dodano: 22.07.2009 19:34

Przy ostrzejszej jeździe pali niestety dość dużo. Coś za coś... Przy bardzo spokojnej jeździe można zejść na trasie do 5.9 l/100 przy prędkości 90-100 km/h i 6.1 l/100 przy prędkości 105-115 km/h. Natomiast w mieście to jest ok 7.0-8.5 l/100 w zależności od ilości korków i oczywiście temperatury zewnętrznej. Jedno istotne usprawnienie; pedał gazu - prawie cały zakres użytecznej pracy silnika zawiera się w 5 mm skoku pedału gazu co powoduje dużą trudności w ruszaniu, zmianie biegów i utrzymaniu zadanej prędkości jazdy. Usprawnienie polega na przesunięciu osi pedału o 4 cm w górę (trzeba przespawać ośkę i przesunąć mocowanie do podłogi). Daje to o wiele większą elastyczność w operowaniu pedałem gazu, po prostu silnik nie "wyje" niepotrzebnie co też odbija się na ekonomiczności

pełny raport Suzuki Hatchback 5d 1.5 VVT

autor: WiÂśnia, dodano: 29.05.2010 16:18

Czytając opinie bałem się spalania ale wychodzi jak dla mnie super. Autko użytkuje od nowości w tej chwili mam 35tys. i bez problemów. Największe śr. wyszło na trasie WAW-POZ-WAW ciągnąc autostradą ile fabryka dała 180-190 przy normalnej jeździe mieszane trasa WAW-KTW i miasto WAW 5.8 do 6.3 zakres prędkości 100-120 płynnie ale z ostrymi startami :) połączenie ukł. kierowniczego skrzyni i zawieszenia super na małe autko przy szybszej jeździe lubi pojechać bokiem. Wada BARDZO delikatne sprzęgło lubi się przypalić :(

pełny raport Suzuki Hatchback 5d 1.3

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Suzuki Swift II Sedan 1.3

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki Swift II Sedan 1.3

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Suzuki Swift II Sedan 1.3 68KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Suzuki Swift, oglądali także