Szukaj

Informacje o Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW od 2004

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Auta małe

Wiele osób pewnie skusi się na podstawowy motor benzynowy 1.3l, z którego producent wycisnął 92KM. I słusznie. Do miasta jest po prostu idealny i pracuje wyjątkowo cicho na wolniejszych obrotach. Na trasie też będzie w porządku, ale pod jednym warunkiem – trzeba go wkręcać na obroty i redukować biegi, bo przyspieszenie na „czwórce” i „piątce” prawie nie istnieje. Trochę szybszy i mocniejszy jest 1.5l 102KM, ale różnica jest na tyle nieduża, że lepiej od razu kupić 1.6l 125KM – w nim dodatkową moc wyraźnie poczujecie, choć też trzeba go trzymać w tej wyższej części obrotomierza. Ponad 70-konny diesel jest trochę słaby, ale za to zrywny. Na trasie będzie mu dość ciężko, choć przyspiesza jak na swoje możliwości nawet na najwyższych biegach. W mieście – bajka. Mało pali i nie męczy.

czytaj więcej
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 4100 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje Typ silnika M15A
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW od 2004
7,8
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW
Przy ostrzejszej jeździe pali niestety dość dużo. Coś za coś... Przy bardzo spokojnej jeździe można zejść na trasie do 5.9 l/100 przy prędkości 90-100 km/h i 6.1 l/100 przy prędkości 105-115 km/h. Natomiast w mieście to jest ok 7.0-8.5 l/100 w zależności od ilości korków i oczywiście temperatury zewnętrznej. Jedno istotne usprawnienie; pedał gazu - prawie cały zakres użytecznej pracy silnika zawiera się w 5 mm skoku pedału gazu co powoduje dużą trudności w ruszaniu, zmianie biegów i utrzymaniu zadanej prędkości jazdy. Usprawnienie polega na przesunięciu osi pedału o 4 cm w górę (trzeba przespawać ośkę i przesunąć mocowanie do podłogi). Daje to o wiele większą elastyczność w operowaniu pedałem gazu, po prostu silnik nie "wyje" niepotrzebnie co też odbija się na ekonomiczności
9,2
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW
Instalacja Landi Renzo Omegas Evo. Średnie spalanie wynosi ok. 9,5 litra. Suzuki mam a automacie. Plusem jest to, że jadąc autostrada z prędkością 160-180 km/h auto nie jest w stanie spalić więcej niż 11 litrów gazu na 100 km. Przy oszczędnej jeździe nie da się zejść poniżej 8 litrów. Średnia jaka mi wychodzi to 9,5 w zimie i 8,5-9 w lecie ale wiadomo, że proporcje propanu z butanem zamieniają się miejscami więc z tego powodu spalanie teoretycznie jest niższe.
7,3
Suzuki Swift IV
Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW
nie jest źle jak na te moc, na benzynie spalanie ok 6,8l/100km. LPG srednio 7,8-8 l/100km, na autostradzie przy prędkości 130-140 powyżej 9 litrów/100km. minimalnie nie mierzyłem - nie jeżdżę jak emeryt więc wszystkie dane przy dość dynamicznej jeździe, ale myślę żę można to obniżyć o 300 czy 400ml paliwa na każde 100km.

Usterki Suzuki Swift IV

Liczba wpisów: 11
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaizera i przycisku na drzwiach kierowcy
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW od 2004
  • inne
  • 140 tys. km
Przy otwieraniu drzwi przednich słychać tylko typowy klik. Słychać głośny elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaisera lub przycisku na drzwiach kierowcy. Service suzuki rozkłada ręce mówiąc, że komputer nie widzi usterki. A zgrzyt jest.
Oczekuje na rozwiązanie
Suzuki Swift IV Hatchback 5d