Szukaj

Informacje o Suzuki SX4 I Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW 2006-2009

Lata produkcji: 2006 – 2009
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowana w latach 2006-2013, pierwsza generacja Suzuki SX4. W gamie japońskiej marki SX4 zastąpił model Liana (nazywanego także Aerio), chociaż przedstawiciele japońskiego producenta zaznaczali jego powiązania z niezapomnianymi małymi SUV-ami marki: SJ, Jimny oraz Vitara. Nazwa SX4 jest skrótem wyrażenia „Sport X-over 4 all seasons”, co w wolnym tłumaczeniu znaczy „sportowe auto na 4 pory roku”. Modelem bliźniaczym Suzuki SX4 był Fiat Sedici. Obydwa samochody zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Suzuki SX4 przeszedł facelifting w roku 2010. Auto oferowane jest także w 4-drzwiowym wariancie sedan.
czytaj więcej
Powagosław

Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.

~Powagosław
Luzacjusz

Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 78 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~robert
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW
Jak nie ma sie sporo kasy i trzeba wybierać w tej klasie - sredniej niższej i w silniku benzynowym to najlepszym wyborem jest silnik 1,5 benzyna. Jest to nowy silnik japoński i montowany jest w werrsjach na zachód. Wersja belgijska jaką posiadam - sprowadzona z Wegier gdzie jest montowany cały pojazd- posiada właśnie ten silnik. Osiągi silnika są takie jak silnika o pojemności 1, 6 litra 107 KM jednak nieco mniej spala paliwa.Silnik wystarczająco dynamiczy na startach spod swiateł. Na trasie nieco gorzej ale można przeciez kupić droższego niestety diesla. Teraz ma wejsc nowa jednostka 2 litrowa o mocy 135 KM. To bedzie wykop.Posiadam też te lepszą tapicerke foteli która jest dostepna dopiero teraz w wersli po fice liftingu. Ona sie nie przeciera, jest ładna i nie brudzi sie.Mam autko dwa lata i nie uzywam pokrowców- no ale w drelichu warsztatowym tez do nigo nie wsiadam.Jazda autem to przyjemność chociaż jest twardo-ale tak ma być. Ja wole to i woli to moja rodzina. Córka np lepiej znosi nim jazde niz Superbem-Mniej kołysze i choroba lokomocyjna na jaką cierpi mniej jej dokucza. Ponadto jest bezpieczniej. Zawieszenie jest wzmocnione-mimo ze to wersja 2wd.Duze koła dobrze tłumią dziury.Trzeba też powiedzieć że wyciszenie to jeden ze słabszych punktów auta .Przy obrotach silnika ponad 3000 i predkosciach 120 i wiecej robi sie niestety głosno.Poprawiono to w nowej wrsji jaka właśnie weszła do sprzedazy. Ale bez przesady-uszy nie bolą.Spalanie jest ok. Jeżdziłem ostatnio też sporo Fiatem Brawa - diesel i pali podobnie - owszem pracuje na krótkich trasach ale róznica w cenie zakupu benzynki a diesla jest zbyt duża. Jak ktoś robi mniej niż 15000 km na rok to zakup ropniaka sie nie opłaca. A te nowe diesle to czasami sąo wiele kosztowniejsze w obsłudze- choćby filtr cząset, koło dwumasowe, wtryski...W moim aucie silnik spala poniżej przeciętnej w tej klasie silników spalinowych. Mój wynik to 7,5 litra na 100 km po aglomeracji sląskiej. Trasa do 90 km na h to około 6- 6,5 litra. Przy 140 i wiecej na odcinku Katowice Wrocław spalił niestety aż 9 litrów.No ale jak jest potrzeba to sie gna aby wszedzie zdążyć. Ogólnie polecam ten samochód dla rodzin 3 osobowych - bagażnik nie jest najwioekszy ale na co dzień po co powietrze wozić. Na wakacje wystarcza dla trzyosobowej rodziny. Wjedzie sie na każdy kraweżnik. Warta uwagi konkurencja w tym segmencie to - Nissan Qashqai.Sama sylwetka też sie może podobać. Naprawde jeszcze raz polecam.
3,6
~robert71
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW
Auta są różne. I te z wyższej półki mają też swoje wady. Moje Suzuki też nie jest ich pozbawione. Mechanicznie jednak auto mnie na razie nie zawiodło. Jest wygodne i dla rodziny 2+1 nawet z tym 270 l bagażnikiem w pełni wystarczające. Wiekszy nic przeciętny prześwit to duża zaleta w mieście. Krótkie nadwozie - 4100 mm- ułatwia manowrowanie autem. Wewnątrz sporo miejsca, wygoda. Na trase raczej nie do szaleństw ale spokojnej jazdy na wakacje dla mnie wystarcza. Może z silnikiem diesla byłoby ekonomiczniej - ale te nowe diesle - wiadomo...rożnie bywa
4,3
~Robert71
Suzuki SX4 I
Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW
autko fajne do miasta i na trase.Niegroźne krawezniki i dziury z uwagi an duzy przeswit i duze koła. Bagaznik wystarczający.Na wakacje zalecana "trumna" na dach.Wygodny w miare ekonomiczny.W tym segmencie pod wieloma wzgledami Suzuki jest najlepszy.

Usterki Suzuki SX4 I

Liczba wpisów: 33
Korodująca tylna klapa bagażnika.
  • Suzuki SX4 I
  • części blacharskie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
Jak w opisie, wyskoczyła (narazie niewielkie około 1-2mm) pęcherzyki na styku łączenia tylnej "klamki" z blachą, po 3 latach SMP nie uznało gwarancji odpowiadając że miałem 3 lata na zgłoszenie usterki (minęło 3 lata i 5 miesięcy), pracująca "klamka" bagażnika wytarła lakier co spowodowało rdzewienie, wszystko to stwierdzono bez większych oględzin (tylko zdjęcia z ASO) bez rozbierania elementu (gdzie nie widać uszkodzeń lakieru), dla mnie żenada i brak odpowiedzialności SMP, narazie jestem w trakcie wymiany korespondencji, czy ktoś się z czymś takim spotkał?? Mam wersję GS japońską, jeśli można to proszę o info na martinskorpio@wp.pl
Spalanie.
  • Suzuki SX4 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 15
zapiekanie się obręczy na piastach to zła norma, coś trzeba z tym zrobić bo tak być nie powinno, zdejmowanie na siłę może źle i kosztownie się skończyć, ponadto ciężko wchodzi jedynka w skrzyni manualnej, szybko zużywająca się tapicerka welurowa na siedzeniu kierowcy świadczy o złej jakości materiału welurowego, zbyt topornie przesuwają się siedzenia kierowcy i pasażera, ograniczona widoczność na boki z powodu zbyt szerokich słupków no i dużym mankamentem jest zbyt duże spalanie przy tej mocy silnika i pojemności 1,6, zbyt mało daje miejsca rozłożenie tylnej kanapy co daje małą pojemność bagażnika, ogólnie samochód na spacery poza miasto(ale nie bezdroża) na inne podróże zdecydowanie nie polecam!
9 komentarzy
Spadek mocy turbulencje duże spalanie grzanie się silnika
  • Suzuki SX4 I Sedan 1.6 i 107KM 79kW 2007-2009
  • układ napędowy
  • 195 tys. km
Dzień Dobry mam prawie 10 letni samochód nie wiem czemu ale spalanie wzrosło od około roku silnik wydaje dużo hałasu rozpoczynają się turbulencje i spadek mocy przy przyspieszaniu czy ktoś może mi pomóc z góry dziękuję Sebastian
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Suzuki SX4 I Hatchback