Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS

Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), aczkolwiek posiadający cechy auta typu SUV, stąd SX4 zaliczany jest również do grupy crossoverów. Jego produkcja rozpoczęła się w 2006 roku. SX4 zbudowano na platformie podłogowej Swifta. Samochód jest owocem współpracy Suzuki z Fiatem i w ofercie japońskiej marki zastąpił model Aerio/Liana. Bliźniaczym modelem włoskiej marki jest Fiat Sedici. Projektantem obu aut był Giorgetto Giugiaro z Italdesign Giugiaro. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu. Na innych rynkach oferowano go m.in. jako Suzuki Baleno, Changan Suzuki SX4 oraz Maruti Suzuki SX4.

Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT - galeria redakcyjna (2) - bok - inne ujęcie
Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT - galeria redakcyjna (2) - widok z tyłu
Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT - galeria redakcyjna (2) - widok z przodu
Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT - galeria redakcyjna (2) - prawy bok
Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT - galeria redakcyjna (2) - widok ogólny wnętrza z przodu
Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT - galeria redakcyjna (2) - zestaw wskaźników
Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT - galeria redakcyjna (2) - kokpit

Generacje Suzuki SX4

  • Wybierz generację: Suzuki SX4 II (2013 - teraz)
    Suzuki SX4 II

    Suzuki SX4 II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku. Koncepcyjnym pierwowzorem SX4 II był prototyp o nazwie S-Cross zaprezentowany w roku poprzednim. Wersja produkcyjna auta stylistycznie nawiązuje też do Suzuki Kizashi....

    więcej o Suzuki SX4 II

  • Wybierz generację: Suzuki SX4 I (2006 - teraz)
    Suzuki SX4 I

    Suzuki SX4 I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2006-2013. W ofercie Suzuki SX4 zajął miejsce modelu Liana (zwanego też Aerio), choć przedstawiciele marki podkreślali jego związki z pamiętnymi małymi SUV-ami Suzuki: SJ, Jimny i Vitara. Skrót SX4 pochodzi...

    więcej o Suzuki SX4 I

Suzuki SX4 S-Cross (SX4 II)

W odróżnieniu od większości segmentów rynku, ten gromadzący crossovery jest prawdziwą rewią mody. Samochody tego typu kupowane są w dużej mierze oczami, jak więc pod względem estetyki prezentuje się SX4 S-Cross? Jak na pseudo-terenówkę wygląda dość zachowawczo, przez co nie jest materiałem na miss, jednak jego zgrabna bryła i kilka akcentów typowych dla tej klasy sprawiają, że to auto przyjemne dla oka.

Łagodne kształty charakteryzują również deskę rozdzielczą i chociaż taki styl może się podobać, wrażenie psuje monotonna kolorystyka. Znacznie większe powody do skarg dają jednak twarde materiały użyte do wykończenia wnętrza. Z praktycznego punktu widzenia kokpit należy ocenić wysoko - wspomniane materiały zostały solidnie poskładane, obsługa elementów pokładowych nie sprawia kłopotów, wszelkie wskaźniki są czytelne, a widoczność z miejsca kierowcy okazuje się bardzo dobra.

W stosunku do poprzednika Suzuki SX4 II. generacji wyraźnie urosło, co z kolei przełożyło się na wzrost ilości miejsca w środku. Efekt jest taki, że kabina pasażerska zachwyca przestronnością, a swobodą ruchów w drugim rzędzie wręcz deklasuje wielu rywali. Na doskonałą notę zasługuje także pojemność bagażnika, którego podwójna podłoga umożliwia otrzymanie płaskiej przestrzeni po złożeniu kanapy.

Rodzinnemu wykorzystaniu japońskiego SUV-a sprzyja nie tylko wnętrze, ale i zestrojenie podwozia. Zawieszenie jest na tyle komfortowe, że nie wstrząsa podróżnymi na nierównościach, a jednocześnie na tyle sztywne, że pozwala bezpiecznie pokonywać kręte odcinki dróg. Do delikatnej poprawki kwalifikuje się układ kierowniczy, żadnych uwag nie mamy natomiast do napędu - w wersji 4x4 auto pokona nie tylko miejskie krawężniki.

Dopracowanie konstrukcyjne Suzuki SX4 S-Cross potrafi wywołać uśmiech na twarzy, ale ten znika, kiedy prześwietlimy cennik modelu. Podstawowe wersje nie kosztują jeszcze dużo, ale za te bogatsze trzeba zapłacić konkretną sumę pieniędzy. Okazuje się jednak, że spore kwoty są konsekwencją zastosowania bogatego wyposażenia, więc oferta jest jak najbardziej godna rozważenia. Zwłaszcza że auto ma w zanadrzu dobre warunki gwarancyjne.

Suzuki SX4 I

Weź nadwozie kompaktowego hatchbacka, dodaj do tego podniesione zawieszenie, a całość przypraw akcentami stylistycznymi w stylu terenówek – właśnie według tego przepisu Suzuki

Weź nadwozie hatchbacka, przypraw je podniesionym zawieszeniem, a do tego dodaj szczyptę akcentów wizualnych w stylu terenówek - właśnie według tego przepisu Suzuki zaprojektowało swojego crossovera. W efekcie powstało atrakcyjne wizualnie auto, które zgrabnie łączy kompaktowe rozmiary ze stylizacją nawiązującą do większych SUV-ów. Rekreacyjny wizerunek modelu demonstrują plastikowe nakładki zdobiące dolną część nadwozia, pseudo-osłony podwozia oraz relingi dachowe. Warto wspomnieć, że sporadycznie można spotkać SX4 w formie 4-drzwiowego sedana o zupełnie odmiennej, bardziej tradycyjnej stylistyce.

Po otwarciu drzwi kierowcy wita nas schludny kokpit, który może nie ujmuje designerskim kunsztem, ale ma wiele praktycznych zalet. Wszelkie klawisze pokładowe zostały rozplanowane z głową, dzięki czemu nie trzeba ich szukać. Z kolei zegary otrzymały prostą formę i należytą wielkość, co przekłada się na ich doskonałą czytelność. Na pochwałę zasługuje też jakość wykonania kokpitu, albowiem nawet po latach plastiki nie powinny skrzypieć. Wprawdzie tworzywa mogłyby mieć przyjemniejszą dla oka i w dotyku fakturę, jednak w aucie tej klasy trudno uznać to za poważny mankament.

Istotne zastrzeżenia mamy natomiast do przestronności wnętrza. Karoseria Suzuki SX4 ma raczej skromne rozmiary, co sprawia, że w kabinie pasażerskiej wygodnie będzie co najwyżej dwóm dorosłym osobom o średnim wzroście oraz dwójce dzieci. Największą ciasnotę czuć jednak w bagażniku, który ustępuje pojemnością nawet wielu samochodom miejskim. Tego problemu nie ma sedan, ale jego gigantyczny kufer nie należy do szczególnie funkcjonalnych. Niezależnie od wersji nadwoziowej, podróżni mają do dyspozycji wygodne fotele, niemęczące nawet na długiej trasie.

Z pokonywaniem utwardzonych dróg japoński crossover radzi sobie znakomicie. Dość sztywno zestrojone zawieszenie gwarantuje należytą stabilność jazdy i utrzymuje karoserię cały czas w optymalnej pozycji. Powodów do narzekań nie daje ponadto skuteczność resorowania wybojów oraz wydajność działania układu hamulcowego. Znacznie gorzej wygląda sprawa ze zdolnościami terenowymi - z opcjonalnym napędem 4x4 na pokładzie auto dzielnie brnie przez polne drogi czy ośnieżone ulice, ale poważniejsze bezdroża to dla niego przeszkoda nie do pokonania. Powodem takiego stanu rzeczy jest w dużej mierze nadwozie o słabych kątach terenowych.

Jeżeli szukacie crossovera, który - w odróżnieniu od większych i droższych pojazdów tej klasy - będzie autem zapewniającym niskie koszty eksploatacji, to trafiliście w dziesiątkę. Suzuki SX4 I. generacji nie naraża na duże wydatki zarówno podczas kupna, jak i podczas późniejszego użytkowania. Samochód ma w zanadrzu niezbyt skomplikowaną budowę, tanie i łatwo dostępne części zamienne oraz stojącą na dobrym poziomie niezawodność. Właściciele donoszą o problemach z układem kierowniczym, szybko zużywających się hamulcach czy awariach turbosprężarki w 1,9-litrowym dieslu, trudno za to wyszukać negatywne głosy na temat jakości zabezpieczenia antykorozyjnego, trwałości silników oraz wytrzymałości układu napędowego. Na koniec warto dodać, że zamiast na SX4 można zdecydować się na bliźniaczego technicznie Fiata Sedici.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jest nowa generacja, która wygląda jak drobny facelifting, a przecież sylwetka SX4 (niezmieniona), choć przyzwoita, ma już swoje lata i wymagałaby gruntowniejszego odświeżenia.
Luzacjusz: Poza większymi rozmiarami (i to akurat sensowny ruch, bo auto wygląda na bardziej proporcjonalne), w nowym SX4 nie poprawiono niczego na tyle, bym mógł zachwycić się choćby jednym detalem. Więc się nie zachwycam i polecam innym.

Silniki Suzuki SX4

Suzuki SX4 II - jaki silnik wybrać?

Benzynowy silnik 1.6 120KM jest całkiem niezły, choć trzeba nauczyć się z nim współpracować. Potrafi być oszczędny, ale nie jest zbyt posłuszny na niskich obrotach, dlatego dobrze jest zbić co najmniej bieg w dół, żeby coś się zaczęło dziać. Podczas wyprzedzania to nawet więcej niż jeden... Co za tym idzie – dobra dynamika nie będzie szła w parze z niskim spalaniem, bo trzeba będzie trzymać jednostkę na obrotach. Diesel 1.9 też ma 120KM i działa zupełnie inaczej – reaguje od razu i spodoba się osobom, które wyższe obroty kojarzą z zarzynaniem jednostki. Niestety – muszą być bogatsze, bo dopłata do diesla jest kolosalna.

Publikacje o Suzuki SX4

Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1.6 VVT 120 KM - Bezpieczny mieszczuch
 
Nasz test Suzuki SX4 S-Cross 4WD 1.6 VVT 120 KM

Bijące tętnem wielu serc europejskie miasta zasilane są przez przecinające je drogi. Stare i dziurawe oraz nowe autostrady i ekspresówki pozwalają na płynny, choć ograniczony dopływ kolejnych pojazdów. W tym motoryzacyjnym krwiobiegu widzimy coraz więcej crossoverów - wygodnych, bezpiecznych oraz delikatnie...

Suzuki SX4 S-Cross - na podbój rynku crossoverów
 
Nasz test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT (120 KM)

Samochody z segmentu crossoverów cieszą się dużą popularnością na polskim rynku. Suzuki postanowiło powalczyć o klientów, a do walki wystawiło zaprezentowany całkiem niedawno model SX4 S-Cross. Czy ma on szansę na sukces w obliczu ogromnej konkurencji?

Suzuki SX4 S-Cross - poszukiwanie nowych dróg
 
Nasz test Suzuki SX4 S-Cross

Salony Suzuki rozpoczęły sprzedaż modelu SX4 S-Cross. Kompaktowy crossover jest dużo bardziej przestronny oraz lepiej wykonany od dobrze znanego SX4. Z pewnością pozwoli marce na pozyskanie nowych klientów.

Suzuki SX4 Explore - więcej za mniej
 
Nasz test Suzuki SX4 Explore

Lubisz oszczędzać? Cieszysz się, kiedy dostajesz coś za darmo? Mamy dla Ciebie okazję prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni - Suzuki SX4 Explore.

Wielofunkcyjny kompakt - Suzuki SX4 (2006- )

Suzuki SX4 to nieszablonowy samochód. Dla jednych to po prostu niewielki kompakt, dla innych - crossover lub krzyżówka kombi z minivanem. Ceny używanych egzemplarzy nie należą do niskich, co rekompensują liczne zalety modelu SX4.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Suzuki SX4

Suzuki SX4 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Suzuki SX4autoWcentrum - społeczność Suzuki SX4

najwyższe oktanyAuta - Suzuki SX4

Suzuki SX4 SUZI 36,91

Suzuki SX4 1,6 66,76

Suzuki SX4 Puszek 71,93

Suzuki SX4 54,69

Suzuki SX4 black moonlight priv 72,19

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Suzuki SX4

kapec31 30,11

marti5 52,45

kampop7 30,01

danielos22 30,07

lukaszpotar 30,05

alk81 30,16

krzyzak666 30,14

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Suzuki SX4

Pierwszy serwis na 1000 km - udany !
Pierwszy serwis na 1000 km - udany ! Pierwszy serwis na 1000 km - wymiana tylko oleju na 5W30 MAGNATEC i oczywiście z...
ODPRYSKI LAKIERU PRZED TYLNYM KOŁEM
ODPRYSKI LAKIERU PRZED TYLNYM KOŁEM Witam podczas mycia auta, zauważyłem odpryski lakieru w okolicy tylnego koła. M...
Kupno pojazdu i automatyczna homologacja na ciężarowe.
Kupno pojazdu i automatyczna homologacja na ciężarowe. Zakup pojazdu i automatyczna zamiana na pojazd ciężarowy z homologacją. Szkoda, ...
Pierwsze doznania
Pierwsze doznania Zacznę od tego że jestem bardzo zadowolony z autka, spalanie na poziomie 7 litów...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Suzuki SX4

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Suzuki SX4
 

Najpopularniejsza wersja Suzuki SX4

Suzuki SX4

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Suzuki SX4
 

Suzuki SX4 najczęściej porównywane z:

BMW X1
xDrive 20i (184 KM)
Nissan Qashqai
1.6 DIG-T (163 KM)
Audi Q5
2.0 TDI (177 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Suzuki SX4 S-Cross 1,6 16V 120KM 2WD Premium Suzuki SX4 S-Cross 1,6 16V 120KM 2WD Premium
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 71 190 zł
Zyskujesz: 10 000 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 PREMIUM 4WD 120KM NOWY MODEL Suzuki SX4 S-Cross 1,6 PREMIUM 4WD 120KM NOWY MODEL
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 88KM .
Cena: 81 190 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Suzuki SX4

Suzuki SX4
1.9 diesel 120 KM
130 000 km, 2008
29 900 PLN
Suzuki SX4
1.6 benzyna 120 KM
16 716 km, 2012
54 800 PLN
Suzuki SX4
1.6 benzyna 120 KM
7 563 km, 2012
54 800 PLN
Suzuki SX4
1.6 benzyna 120 KM
6 308 km, 2012
54 800 PLN

Ocena auta Suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS

Galerie Suzuki SX4

Suzuki SX4 II S-Cross - galeria redakcyjna Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT 120KM - galeria redakcyjna Suzuki SX4 II S-Cross (2013) Suzuki SX4 4WD - galeria redakcyjna Suzuki SX4 Suzuki SX4 Hatchback Facelifting 1.6 VVT 120KM - galeria redakcyjna Suzuki SX4 S-cross 1.6 VVT 120KM - galeria redakcyjna (2) Suzuki SX4 FL
Zobacz inne galerie Suzuki

Opinie o instalacji LPG

Suzuki SX4

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Suzuki SX4

Suzuki SX4

62 komentarze

50 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Łukasz~Łukasz

Witam. mam pytanie gdzie znajduję się bezpiecznik od wentylatora klimatyzacji w suzuki SX4??

~zenada~zenada

Do ~janwendrowniczek:

"spalanie średnio min.8l zima to tragedia około 10l w mieście."

To dużo? lol

Mój golf 1.9 tdi pali w trasie 6 litrow i miescie do 8 dojdzie, a jest o wiele mniejszym autem...

~zatarra~zatarra

Posiadam to auto od paru m-cy 4x4 benzynka 1.6 2008r. 140tyś. Spalanie 7- 7,5. Jeśli ktoś chce gwiazdorzyć na drogach to polecam przeznaczone do tego marki z agro tuningiem. Póki co nie doświadczyłem żadnych opisanych niżej defektów poza wibrującym lusterkiem wstecznym. fakt też, że jest głośniejszy po osiągnięciu ponad 100km ale nie demonizujcie. Czy jest mały?... Jak dla mnie 2+1 i nie mam problemów z zapakowaniem wózka itp. wyposażenie...? porównajcie sobie francuzy z podobnej półki (plastik fantastik rządzi światem, ale przynajmniej pokrętła siedzą na miejscu a nie kręcą się po elipsie i nie sprawiają wrażenia jakby były przyklejone na kozie z nosa). Póki co... odpukać... jestem zadowolony.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Suzuki

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
6 881
Przejechany dystans
3 075 572 km
Zatankowanego paliwa
191 915 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
739
Wydanych pieniędzy
290 033 zł
Średnie wydatki na auto
1 142 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
1 421
Wydanych pieniędzy
529 922 zł
Średnie wydatki na auto
2 086 zł
Zobacz dzienniki kosztów Suzuki (254)

Testy zderzeniowe Suzuki SX4

Najnowsze testy zderzeniowe Suzuki SX4 przeprowadzone przez Euro NCAP.

Suzuki SX4 1.6 GL+, LHD
2013

Suzuki SX4
Suzuki SX4

Suzuki SX4
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Suzuki

Zużycie paliwa Suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kaskaderka, dodano: 27.04.2013 22:37

Trudno mi oszacować jednoznacznie- nie jeździłam tylko po mieście, raczej odcinki 10-20 km do miasta i też trasa ,ale spokojnie ok.80-100km /h. Poczatkowo było ok. 7,6 l/100, stopniowo osiagnęłam o. 7,4 l/100km.Moim zdaniem palił dużo jak na jednak mały samochód, dodatkowo mały zbiornik paliwa ( 50 l) wymuszał częste tankowania czego nie lubiłam :-(. Częste przeglądy do 15000 to niestety minus.

pełny raport Suzuki Hatchback Facelifting 1.6 VVT

autor: DzikiKokos, dodano: 01.05.2012 03:16

Chla jak smok, jezdze przy wylaczonym 4x4, auto bardzo nie udane, spalanie w trasie nieco ponad 6.5 dla predkosci ok 80km/h z klima, im szybciej tym wiecej, przy 120 spala 10L, generalnie bylem nim w gorach (asfaltowe dosyc strome gorki), 5 osob, caly bak i... auto niezbyt dawalo rade ciagnac! Na drugim biegu caly czas pod gorke 40km/h, po 2 km, smród sprzegla, nie spalone ale sie przypieklo, jazda w terenie 4x4 dosyc grząski, dziurawy teren i to samo, sprzeglo sie pali. Napewno nie jezdze na pol sprzegle, w terenie praktycznie nie zmieniam biegow (zawsze 2 chyba ze sie zatrzymam) wiec noga ze sprzegla. Niestety nie polecam nikomu, twarde zawieszenie (w zimie skrzypialo, byc moze to jakas wada u mnie tylko), auto malo komfortowe, nie czuje sie tej wielkości, doradzam zakup normalnej terenowki, a nie tej pseudo popierduly, chyba ze starszemu panu ktory chce dojechac do kosciola po dziurawej wiejskiej drodze.

pełny raport Suzuki Hatchback 1.6 i 16V VVT

autor: marti5, dodano: 09.01.2015 17:47

Mogłyby być zdecydowanie niższe, ale wiedziałem że nie będzie to ekonomiczne auto. Jazda w trybie 2WD czy AWD nie zmieniają znacząco wyników spalania. Tak sami jeśli chodzi o jazdę z wyłączoną klimatyzacją. Na trasie przy delikatnej jeździe można zejść do ok. 7,l/100km. W mieście 10-11/100 to standard więc jak na pojemność 1,6 to szału nie ma. Decydując się na wolnossącą benzynę liczę, że niezawodność tej jednostki wynagrodzi mi wyższe koszty za PB95, tym bardziej że roczny przebieg to ok. 6000km. Koszty każdego z 3 przeglądów na gwarancji to 700zł.

pełny raport Suzuki Hatchback Facelifting 1.6 VVT

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Diagnozy usterek

Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Suzuki SX4 S-cross 1.6 DDiS

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Suzuki SX4 II S-cross 1.6 DDiS 120KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Suzuki SX4, oglądali także