Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Nissan Primera - Publikacje i artykuły motoryzacyjne

Nissan
Primera
Na skróty:
lista generacji Nissan Primera

Testy aut używanych - Nissan Primera

Nissan Primera P11 (1996 - 2002) - mocne i słabe strony modelu

24-05-2012, autor Lukasz_Kochanek
Propozycji aut za ok. 10 tys. PLN jest bez liku. Można wybierać od aut najmniejszych, typowo miejskich, poprzez kompakty, a na leciwych limuzynach klasy średniej i wyższej kończąc. Można przebierać w Fiatach, Oplach, Fordach, BMW, Mercedesach, Audi, Hondach, Toyotach, itd. Bez wątpienia jedną z ciekawszych propozycji jest Nissan Primera, oznaczony symbolem P11. Auto produkowane było w latach 1996 - 2002 w europejskich zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii.

Prace nad opisywaną generacją Nissana Primery, oznaczoną kodem fabrycznym P11, trwały od… 1991 roku. Dokładnie rok po premierze Primery P10 styliści i dział odpowiedzialny za nowe modele Nissana zabrał się do pracy nad kolejną generacją auta.

Badania trwały pięć lat. Pierwszym etapem na drodze projektowania Primery P11 było wysłanie zespołu odpowiedzialnego za monitoring rynku do Europy. Inżynierowie i styliści kompletowali dane na podstawie przeprowadzanych ankiet, zbierali dane na temat wymagań europejskiego klienta, jego preferencji w zakresie stylistyki i wystroju wnętrza, upodobań i fobii. Następnie zespół powrócił do biur projektowych i przystąpił do opracowywania auta. Pierwsza seria produkcyjna przeznaczona została do wyczerpujących testów drogowych prowadzonych niemal na wszystkich kontynentach, w różnych warunkach pogodowych i drogowych: od mroźnych obszarów Skandynawii, po górzyste tereny Nevady. Tysiące pokonanych kilometrów i godziny testów dostarczyły wielu niezbędnych danych, które umożliwiły usunięcie niedoróbek, niedoskonałości i wad „wieku dziecięcego” na etapie przedprodukcyjnym. Tak dopracowana konstrukcja miała zagwarantować bezproblemową eksploatację przyszłemu nabywcy. Jak się okazało po latach, zainwestowane środki i czas zaowocowały dopracowaną konstrukcją.

Auto występuję w trzech wersjach nadwoziowych: klasyczna 4-drzwiowa limuzyna, praktyczny 5-drzwiowy hatchback oraz rodzinne kombi. W kwestii stylistyki auta sprzed i po liftingu prezentują zgoła odmienny charakter. Autom wyprodukowanym przed 1999 rokiem zarzuca się brak stylu i finezji. Restyling przeprowadzony w 1999 roku nadał Primerze polotu – auto urosło i w końcu mogło się podobać. Zmieniono przede wszystkim przód i tył modelu, zaokrąglając go i nadając mu dynamiki. Także standard wyposażania aut sprzed liftingu jest zdecydowanie niższy. Szczególnie dotyczy to egzemplarzy krajowych, kupionych w polskich sieciach dilerskich. Często auto wyposażone jest tylko we wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, immobilizer i jedną poduszkę powietrzną. Brakuje nawet ABS-u. Auta po modernizacji to zupełnie inny poziom. Niemal wszystkie wyposażone są w cztery poduszki powietrzne, pełną elektrykę, ABS, automatyczną klimatyzację. Bez trudu można trafić na egzemplarz z kontrolą trakcji i ksenonami.

Zawieszenie Nissana Primery P11 okazuje się całkiem wytrzymałe, nawet na polskich drogach. Konstrukcyjnie składa się z dwóch poprzecznych wahaczy (górny wymaga wymiany po ok. 60 tys. km), kolumny MacPhersona i stabilizatora z przodu oraz z belki skrętnej z tyłu. W przypadku odmiany kombi w zawieszeniu tylnym zastosowano układ Scotta – Russela. W obu wersjach auto dobrze się prowadzi i nie wykazuje tendencji do nadmiernego wychylania się w łuku. Zapewnia przy tym dobre tłumienie nierówności.

W zakresie jednostek napędowych oferta Nissana jest typowa dla aut tego segmentu z końcówki lat 90-tych XX wieku. Do dyspozycji były trzy silniki benzynowe oraz jeden diesel. Oferta silnikowa aut sprzed liftingu jest nieco uboższa. Obejmowała dwa silniki benzynowe: 1.6 i 2.0 l oraz diesla o pojemności 2.0 l.

Najmniejszy spośród oferowanych silników ma pojemność 1.6 l i generuje moc 100 KM. Auto przyspiesza od 0 – 100 km/h w niecałe 12 s i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Primera wyśmienicie sprawuje się w mieście: jest dynamiczna i w miarę ekonomiczna. Jednak podróż poza miastem z bagażem i kompletem pasażerów ujawnia słabość i braki w dynamice silnika. Powyżej 120 km/h elastyczność spada i manewry wyprzedzania trzeba planować z wyprzedzeniem.

Przed modernizacją drugi z oferowanych silników benzynowych miał pojemność 2.0 l i dysponował mocą 131 KM. Jednostka zapewnia bardzo dobre osiągi: przyspieszenie 0 – 100 km/h w 9,5 s oraz prędkość maksymalna ponad 200 km/h. Maksymalny moment obrotowy o wartości 173 Nm uzyskiwany jest przy 4,8 tys. obr./min. Dzięki stosunkowo niewielkiej masie i odpowiedniej mocy samochód jest dynamiczny i przyjemnie się prowadzi. Zarówno w mieście jak i w trasie przy pełnym obciążeniu. Mankamentem silnika jest niemałe zużycie paliwa – średnio około 8 litrów.

Primera P11 oferowana była również w wersji GT z silnikiem o pojemności 2.0 l. Moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 181 Nm gwarantowały sprawne przemieszczanie się: 8.5 s wystarczało by mknąć 100 km/h, a wskazówka prędkościomierza zatrzymywała się tuż przed wartością 220 km/h. Niestety, zużycie paliwa nie imponowało – producent podaje spalanie w mieście poniżej 11 l. Jednak praktyka pokazuje, że jest to rezultat bardzo trudny do osiągnięcia.

Jedyny diesel oferowany w Primerze P11 przed modernizacją dysponował mocą 90 KM. Dwulitrowa doładowana jednostka z komorą wstępną nie zapewnia dobrych osiągów: 14 s jakie mija od startu do prędkości 100 km/h i szybkość maksymalna nieco ponad 170 km/h to zdecydowanie za mało. Dość niski maksymalny moment obrotowy o wartości 174 Nm osiągany przy 2.4 tys. obr./min. także nie imponuje. Spalanie w mieście wynosi niemal 8,5 litra, zatem do niskich nie należy. Kultura pracy silnika także nie pozwala zapomnieć, że ma się do czynienia z silnikiem wysokoprężnym. Dobrze przynajmniej, że jednostka wykazuje się dużą trwałością i nie cierpi na powtarzające się niedomagania.

Przy okazji modernizacji przeprowadzonej w 1999 roku oferta jednostek napędowych została wzbogacona. Oprócz dobrze znanego silnika 1.6 sprzyjającego oszczędzaniu pojawił się motor o pojemności 1.8 l i mocy 114 KM. Zapewnia on zdecydowanie lepsze osiągi od jednostki podstawowej, a pali niewiele więcej paliwa. Zmodernizowana Primera „przytyła” o kilkadziesiąt kilogramów i jednostka 1.6 stała się dla niej zbyt słaba. Dlatego warto rozejrzeć się za silnikiem 1.8 l. Dysponuje on mocą 114 KM i maksymalnym momentem obrotowym o wartości 158 Nm dostępnym już przy 2,8 tys. obr./min. Gwarantuje to świetną elastyczność i przyzwoite osiągi: 0 – 100 km/h w 11 s i prędkość maksymalną niemal 200 km/h. I to wszystko przy zużyciu paliwa na poziomie jednostki 1.6 (niecałe 10 litrów w mieście). Niestety, silnik 1.8 l 114 KM znany jest z zamiłowania do spalania sporych ilości oleju.

Silnik dwulitrowy po modernizacji zyskał dodatkowych 9 KM i dysponował 140 KM. Wysoka moc oraz maksymalny moment obrotowy 181 Nm dostępny od 4,8 tys. obr/min. gwarantują niemal sportowe osiągi: 9.1 s do „setki” i prędkość maksymalna 210 km/h. Jednak dynamika okupiona jest wysokim zużyciem paliwa: ponad 11.5 litra na każde przejechane 100 km w mieście to zdecydowanie za dużo.

Silniki benzynowe napędzane są łańcuchem rozrządu. Pozwala to obniżyć koszty eksploatacji i ograniczyć czynności serwisowe. Jednak i ten element wymaga czasami wymiany, o czym świadczą metaliczne odgłosy dobiegające spod maski (zwykle pojawiają się przy przebiegu ok. 200 tys. km).

Jeśli chodzi o wady modelu to nazbyt wielu nie sposób wymienić. Paliwożerność silnika 2.0 l 140 KM, duże zużycie oleju w motorze 1.8 l 114 KM oraz ospałość i kultura pracy diesla to w zasadzie wszystkie mankamenty jednostek napędowych. Poza tym pewne uwagi zgłaszane są do trwałości zawieszenia i osprzętu silnika. Wśród najczęstszych usterek wymieniane są: nietrwałe górne wahacze oraz elementy gumowo – metalowe przedniego zawieszenia, awarie rozrusznika, awarie synchronizatorów biegu piątego i wstecznego w skrzyniach biegów, zacinanie się zamka centralnego, awarie mechanizmu wycieraczek. Jednak większość użytkowników wyraża opinie, że na ogólną trwałość samochodu największy wpływ ma jego użytkownik. Regularnie serwisowane egzemplarze nie sprawiają problemów i nigdy nie zawodzą na drodze.

Nissan Primera II Hatchback 1.8 16V 114KM 1999-2002 - galeria

Dane techniczne - Nissan Primera II Hatchback 1.8 16V 114KM 1999-2002

Podstawowe paramtery

Pojemność skokowa
1769 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
114 KM przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
158 Nm przy 2800 obr/min
więcej danych technicznych tego auta
Komentarze kierowców (47 komentarzy)
michal3281
0
|
0

Do ~herbert: Wymiana łańcucha nie jest aż tak droga, to pocieszenie.

09.08.2014 13:59:24 | napisz odpowiedź
~Zibby
0
|
0

Do ~Szarley: witam kolego. Moglbys zdradzic jak wychodowales te 20 konikow najlepiej na zzibby@op.pl pozdrawiam fan primusa

18.07.2014 22:31:53 | napisz odpowiedź
~Anna
0
|
0

Nissam Primera 2,0 16V 144km.Jechałam sobie pod góre na dwojce dosc mocno 6tys obrotow gdy wbilam 3 auto mi zgaslo.po podpieciu komputera wyskoczyl blad P0340.po wymianie calego aparatu nic sie niezmienilo.prosze o pilny kontakt jesli ktos mial podobny problem z gory dziekuje

03.06.2014 17:48:40 | napisz odpowiedź
~Anna
0
|
2

Nissan Primera p11 2000 rok 2,0 benzyna+LPG swieci sie check auto nie pali pomoze ktos??

03.06.2014 16:55:05 | napisz odpowiedź
~marko
0
|
0

Miałem diesla 1999 po lifcie sprowadzony, uzytkowałem 7 lat,co do napraw nie narzekałem lałem rope nie patrzyłem czy dobra czy gorsza spalał wszystko,największą porazką tego auta jest brak mocy i beznadziejna blacharka dziura na dziurze podwozie jak i nadwozie,ciagle jakieś wycieki w silniku ale prostota motoru pozwalała na to .że po prostu jeżdził ale tylko jeżdził brak zadowolenia z tej jazdy

19.05.2014 00:42:09 | napisz odpowiedź
~Misio
0
|
0

P11.144 po 14tu latach musze przyznac, ze samochod jest dosc niezawodny. Jedyna jego wada to to, ze zjadla go korozaja. Okropnie. Kielich amortyzatorow po prostu popekaly w polowie. Dramat.

16.05.2014 23:37:03 | napisz odpowiedź
~herbert
5
|
0

Witam
Posiadam P11 1.6 16V z 1999r. lpg od 6 lat i własnie osiągnąłem 199 tys 330km i dopiero teraz po 15 latach uzywania wymieniam tarcze hamulcowe, sprzegło wymieniałem 2 razy, wachacze kilka razy, rure wydechową raz, narazie nic nie słychać w silniku ale przeraża mnie fakt że każdy mówi o tym łańcuchy przy 200km:( poza tym jestem zajebiście zadowolony i nie chciałbym się z nim rozstawać.

12.04.2014 17:14:08 | napisz odpowiedź
~Szarley
3
|
0

Do ~Rysiek: Sam jesteś porazka.. ;p Auto bezproblemowe, wystarczy raz w roku wymienić olej, wszystkie filtry i sprawdzić przednie zawieszenie wsiadać i jeździć. Silnik CD20T faktycznie jest słaby ale po paru małych modyfikacjach dostaje dodatkowe 20 KM i nawet średnie spalanie stabilizuje się na poziomie 5.5 do 6 litra licząc metodę pod korek bo komputerek jest wyjątkowo optymistyczny ( zwykle zaniża o 1 litra ). Moja Prymula ma na liczniku 287472 km i sądzę, że bez problemu przejedzie drugie tyle.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy P11.144 :)

24.01.2014 11:01:10 | napisz odpowiedź
~kk
0
|
0

Do ~OLA: tez mam ten problem ale u mnie zaczelo sie to po wymianie uszczelki pod glowica w ciagu roku dolewam ok 3,4 litrów .Leje i jezdze .przebieg 160 tys org

11.01.2014 12:35:23 | napisz odpowiedź
~Rysiek
0
|
12

nissan primera 2td p11 lift to najwieksza porazka motoryzacji jest za malo slow w jezyku polskim by opisac wady tego auta.

13.12.2013 23:00:59 | napisz odpowiedź
~nissan 1997
4
|
1

Witam ja mam NISSANA PRIMERE P11 2.0 GT po lekkim tuningu silnika i mocy 365 koni, sprawdzone na hamowni. Przyśpieszenie do 200km/h to czysta przyjemność. Pozdrawiam fanów P11ek ;)

08.12.2013 14:42:54 | napisz odpowiedź
~Bodzio
3
|
1

posiadam p11 2.0 sri już ponad 5 lat, od trzech lat z instalacją gazową sekwencyjną - zero problemów - średnie spalanie gazu - latem 7,5do 8,0 , a zimą około 9do 9,5 litra ,rocznik 1996

02.12.2013 12:51:35 | napisz odpowiedź
~m
1
|
0

Do ~pawel: Lej lepsze paliwo. Zwłaszcza silnik 1,8 jest czuły. Sama powinna zgasnąć po miesiącu-dwóch. Na wszelki wypadek polecam sprawdzenie na komp..

26.11.2013 08:01:09 | napisz odpowiedź
~OLA
4
|
1

Witam. Posiadam primerke p11 2001, 1.8 lpg. Autko spala baaardzo duże ilości oleju (nie ma nigdzie wycieków itp widać że spala olej po zabrudzinej "żywym" olejem rury wydechowej). Czytałam że własnie nissanki te bardzo lubią spalać olej, ale także czytałam iż jest to wada konstrucyjna tych silników. Chciałabym pojeździć nim jeszcze pare ładnych lat, ale nie wiem czy opłaca mi się robić remont silnika (koszt około 2tyś zł). Może ktoś pomóc, czy ktos także ma taki problem (dodam iż przebieg to 169 tyś, lecz nie daję ręki uciać iż jest oryginalny). Pozdrawiam

13.10.2013 14:02:32 | napisz odpowiedź
~pawel
0
|
0

pali sie lampka pomaranczowa silnika nissana p11 jaka to moze byc przyczyna

12.10.2013 16:23:51 | napisz odpowiedź
~pawel
7
|
0

pali sie lampka pomaranczowa silnika jaka to przyczyna

12.10.2013 16:21:12 | napisz odpowiedź
~Waldek
0
|
0

Do ~Radek - motor 1,8 benzyna 115 KM przebieg ok. 121 000 km. Podany przebieg 116 000 km odnosił się do wymiany przepływki i sond lambda.

08.10.2013 10:57:52 | napisz odpowiedź
~Radek
0
|
0

Do ~Waldek: Jaki pan ma motor?

08.10.2013 09:22:59 | napisz odpowiedź
~Waldek
0
|
0

Mam P11 rok prod. 2000. Przebieg 116 000 km. Właśnie ostatnio wymieniłem obie sondy lambda i przepływomierz. Sond górna oryginał = 280 zł, dolna uniwersalna 140 zł, przepływomierz Bosch 550 zł. Po wymianie - nie to samo auto. Przyśpieszenie, elastyczność. Przedtem spalanie ok. 11 litrów miasto i 9,5 poza. Teraz ok. 7,5 miasto i ok. 6,3 trasa. Pozdrawiam nissanowców.

23.07.2013 20:45:25 | napisz odpowiedź
~rrrr
7
|
0

Do ~tito: witam mam nissana p 11 i pewien problem szarpie przy jezdzie i kolysze obrotami . moze ktos mial podobny problem

31.03.2013 16:25:45 | napisz odpowiedź
~anszach
1
|
1

posiadalem p 10 byla ok .... od pewnego czasu ciesze sie p11 (oba dizle) i tez jest ok . p10 chyba mniej paliła i byla wygodniejsza no.... i miala ogrzewanie na nogi siedzacych z tyłu ...ale nie miała klimy ...... wiecej zalet niz wad.

25.03.2013 21:04:39 | napisz odpowiedź
~hulk
0
|
0

p11 2001 2,0 td 90KM kombi bardzo wszechstronny i bardzo rodzinny spalanie na trasie przy prędkości max. 110km/h około 5.5. Dobrze się prowadzi trochę krótki promien skrętu wnętrze ładne . Samochód od punktu A do punktu B rodzinna limuzynka

11.03.2013 20:20:41 | napisz odpowiedź
~tito
0
|
0

Mam WP11 230tys-KM kłopot w tym że mimo oczywistych wad autem tym jeżdzi mi się doskonale .Kupiłem żonie Almere prawie identyczne zawieszenie ale prowadzi się zupełnie inaczej.
Wady
-Zawieszenie stosunkowo nietrwałe (ale doskonale się prowadzi)
-Warto przy 180 tys wymienić łańcuch
-Zadbać o mechanizm wycieraczek
-po 200 tys przetarł się fotel
-zawiasy luzy po 8 latach
-przepływomierze 130 tys,cewki 145 tys


sprzegło 180 tys (nie jeżdze delikatnie )
tłumiki nie wymieniałem mam 230 tys km
zawieszenie z tyłu nie ruszane wcale

02.03.2013 20:50:29 | napisz odpowiedź
~Pietruszka
0
|
2

Do ~rrrr: Sprawdź kopułkę lub przepływomierz, w moim przypadku i takich samych objawach jak Twoje pomogło wyczyszczenie kopułki, teraz wymieniam, koszt nie jest wielki. Pozdrawiam

19.04.2013 22:49:11 napisz odpowiedź
~ziomm
1
|
1

Do ~rrrr: wymień przepływomierz,tylko nie jakieś badziewie... najlepiej bosch,mają bardzo dobre po regeneracji i dają na to gwarancje... ja kupiłem taki za 212pln i jestem zadowolony,tyle że musisz oddać stary to nie płacisz kaucji...autko śmiga że aż miło,...

05.05.2013 10:08:19 napisz odpowiedź
~dares4
3
|
4

w 2005 sprowadziłem sam z niemiec primerkę 2.0 p10 91r,na niemieckich autostradach przy wyprzedzaniu zamknąłem licznik 220 ja na niego nie patrzyłem tylko mój braciszek mi powiedział.po przejechaniu granicy zatankowałem po korek lepsze wskazanie od komputera.dojechałem do łodzi 407 km zatankowałem 28l po korek wyszło 7l/100 brat prawie zemdlał, jeździł naszym poldkiem,ale w polsce nie przekraczałem 160 teraz wybieram się po p11 może coś podpowiecie gdzie kupić.dares4@interia.eu

23.02.2013 02:56:32 | napisz odpowiedź
~dedel
1
|
0

mam primere p11 z 1999 2.0 TD 90km, autko ogolnie bezawaryjne przyjemne w środku, jedynie mógłby sie szybciej zbierać ale nie jest zle, spalanie w trasie 7litrów w mieście trochę więcej:)

19.02.2013 20:02:46 | napisz odpowiedź
~nissan fan
2
|
1

mam od roku P11 z 2001 przebieg juz obecnie 172 tys. wzialem autko z zagranicy za przyzwoite pieniadze. stan taki jakby było nowe. wogóle nie widać śladu czasu. po roku jazdy zero awarii. najlepszy jak na razie mój zakup. 1,8 silnik polecam!!

13.02.2013 23:07:32 | napisz odpowiedź
~swiezak
3
|
0

kupilem 1.8 z 2000r przebieg 60 000-warto trzymac?glownie zalezy mi na ekonomi w trasie

21.11.2012 08:25:44 | napisz odpowiedź
~xfhbhtrnhhyt
0
|
4

jeśli nissan to tylko patrol a kozie mleko i tak jest najlepsze

13.11.2012 18:38:48 | napisz odpowiedź
~kacu
3
|
1

A czemu nie ma wzmianki o Japońskiej wersji 2.0 190 km?

12.10.2012 17:23:16 | napisz odpowiedź
~Snikers1983
4
|
5

Silnik 1.6 w mojej Primerze od wymiany do wymiany bierze niecałe pół miarki. Ostatnio, przy 250 tys. km (przebieg rzeczywisty nieznany, auto sprowadzone z Niemiec)zmieniłem półsyntetyk na olej w pełni syntetyczny i nic się nie wydarzyło. Szkodami mi było silnika, tak ładnie chodzi, pomimo że auto jest z pierwszego roku produkcji. Pozdrawiam wszystkich użytkowników P11:)

06.10.2012 20:03:02 | napisz odpowiedź
~michauopo
2
|
3

Czy wersja z silnikiem 1.6 też cierpi na nadmierne zużycie oleju??

05.10.2012 20:56:11 | napisz odpowiedź
~Rozsądne auto
11
|
7

Wszystko fajnie,rówież ja wiem że to dobre auto, lecz z małą wzmianką, ono dobre już było. Dzisiaj te auta mają od 10 do kilkunastu lat. Auta te finezją i wyszukanym wyglądem nigdy nie grzeszyły, więc gdy ktoś dzisiaj pozbywa się takiego auta oznaczać to może dla nowego właściciela tylko jedno. Duże lub b. duże wydatki, dodatkowo z rdzą w kilkunastoletnich autach nikt jeszcze nie wygrał. Polecam rozsądek i rozwagę, dla ewentualnych rozwarzających zakup tego auta.

28.09.2012 23:06:12 | napisz odpowiedź
~tondEK
4
|
0

Miałem styczność z Almerą 2.0 150KM, którą mój znajomy użytkował jako auto służbowe. Alternator rozleciał się przy 580 tys. a przy 700 tys. skrzynia biegów zaczęła sprawiać problemy ze względu na głośną pracę oraz coraz słabszą precyzję działania. Poza tym serwis wymieniał tylko elementy czysto eksploatacyjne. Auto poszło na sprzedaż z przebiegiem 750 tys. z silnikiem, który ciągle jeździł na pełnym syntetyku.

03.08.2012 22:20:40 | napisz odpowiedź
~Dan
4
|
0

Jeździłem P11 1,6 90KM przez 5 lat, zrobiłem 100kkm i miło wspominam auto. Śladu rdzy nie było jak sprzedawałem po 12 latach od wyprodukowania. Ale awaryjne zaczęło być jak mu stuknęła 10 rocznica. Pęknięta półośka (podobno wada fabryczna złe zabezpieczenie materiału pod tłumikiem na ośce), alternator 2 razy, rozrusznik 1 raz, mechanizm wycieraczek, wahacze górne raz na 20kkm - jak nie, później problemy z resztą przekombinowanego zawieszenia z przodu, tłumik końcowy i tyle. Fajne auto do jazdy z rodzinką, w miarę pakowne jak na sedana, zawiasy nie wnikały do bagażnika! Zgazowałem po 2,5 roku i jeździł równie dobrze. Sprzedałem z przebiegiem 220kkm (ile miało rzeczywiście wie "Niemiec" od którego auto było kupione) troszkę z żalem. Jak dla mnie ładne auto. A że miało mankamenty...chciałbym, aby nowe auto, które mam, wytrzymało tyle ile ta Primerka.
Co do jakości P12, właściciel tejże chciał się zamienić ze mną będąc u mechanika kolejny raz...

27.06.2012 14:33:27 | napisz odpowiedź
~petronius4
16
|
1

Jeden z ostatnich - oprócz Almery i Maximy - modeli Nissana, który był naprawdę dobrym samochodem. Owszem, awarie się zdarzały, ale były nieczęste (bo zazwyczaj "coś" działo się po przebiegach rzędu 200 km i więcej - proszę spróbować osiągnąć bezproblemowo takie przebiegi najnowszymi autami, nie tylko Nissana, w szczególności downsizingowymi). Dodatkowym atutem był wygląd i jakość wykończenia. Może nie olśniewał stylistyką i nie powodował westchnień wszystkich blachar po remizą, ale nie wyglądał też jakby miał zespół downa (jak np. Juke lub Note), a w środku nic nie skrzypiało (jak w nowych, plastikowych modelach Nissana). Szkoda, że Nissan zrezygnował m.in. z tego modelu (P12 to nieporozumienie), ale tak to jest, jak księgowi mają za dużo do powiedzenia.

05.06.2012 22:30:47 | napisz odpowiedź
~Serwises
0
|
1

Do ~byly uzytkownik P11 2.0i: Masz rację kolego,w pełni się z Tobą zgadzam:)

25.05.2012 20:37:30 | napisz odpowiedź
~1971
5
|
1

ostatni pożądny nissan

25.05.2012 19:27:25 | napisz odpowiedź
~hntr123
10
|
0

"i manewry wyprzedzania trzeba planować z wyprzedzeniem" - dobre

25.05.2012 18:50:05 | napisz odpowiedź
~byly uzytkownik P11 2.0i
2
|
1

do tego po kilku latach eksploatacji dojdą problemy z mechanizmem wycieraczek, przepływomierzem, silnik 1.8 lubi brać polej, rdzewieje, łańcuchy rozrządu należało wymieniać co 250 tys. km, półośki maja tłumiki drgań, które po latach lubią rdzewieć i półośki się ukręcają, a to tylko te poważniejsze usterki, które mogą wystąpić. Najlepsza primera to P10 najgorsza P12. P11 dokładnie po środku, także jeśli chodzi o niezawodność.

25.05.2012 09:11:53 | napisz odpowiedź
~jartek
2
|
2

ratujcie ludzie... "przyszłym nabywcą"... przyszłym nabywcOM !!!

24.05.2012 23:39:18 | napisz odpowiedź
~aa
6
|
0

Ostatnia ladna Primera. Nastepca od 2002 roku w gore jest paskudny!!!!

24.05.2012 16:45:35 | napisz odpowiedź
~Serwises
2
|
0

Jeżdżę taką już trzeci rok i wymieniłem tylko sworzeń wahacza prawego(obecny przebieg ok.135000)nie licząc oczywiście wymian oleju filtrów i klocków hamulcowych(patrz w moje obecne auta na AWC).
Niektóre źródła podają moc silników 1.8:114 KM I 118 KM.Nie każdy jednak wie że z tej pojemności wychodziły początkowo silniki o 126 KM mocy(patrz http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Primera)

24.05.2012 14:35:05 | napisz odpowiedź
~Nico
0
|
0

Do ~zdziwiony: Tak czasem jest w danych technicznych. Jakis blad moze?
Zreszta widzialem nieraz, ze wedlug jednych portali dane auto mialo 9.9 do setki a wedlug innych 9,7. Zreszta czesto zdazaja sie takie pomylki, ze ten sam model z roznymi silnikami ma takie samo przyspieszenie.

24.05.2012 13:02:26 | napisz odpowiedź
~O
12
|
0

Miałem parę lat temu Primerę P11 i bardzo miło wspominam ten samochód, zero problemów.

24.05.2012 11:57:55 | napisz odpowiedź
~zdziwiony
0
|
6

przyspieszenie 2.0 140km i 2.0 150km identyczne?

24.05.2012 11:25:32 | napisz odpowiedź