Redakcja2.0 - motogazeta społecznościowa

wydrukuj artykuł Luxtorpeda - BMW 535d xDrive Gran Turismo

Luxtorpeda - BMW 535d xDrive Gran Turismo

Testy

2011-10-31, Tekst: Maciej Majewski
  • "Hej, hej na pierwszy rzut oka nie widać, że cię kocham" - tak po krótce, słowami piosenki, mógłbym zwrócić się do samochodu, który testowałem. Ale wydawać by się to mogło trochę dziwne, że człowiek rozmawia z autem i na dodatek wyznaje mu miłość. No cóż, to chyba skutek tego, że żadne wcześniej testowane auto nie wywoływało we mnie tak wielu uczuć.
  • Polskie Koleje Państwowe przed prawie osiemdziesięciu laty postanowiły zmodernizować i unowocześnić swój tabor. Po serii testów dokonały - od firmy Austro Daimler Puch - zakupu wagonu spalinowego o aerodynamicznych kształtach, stosowanego w szybkich połączeniach międzymiastowych oraz licencji na jego produkcję. W roku 1936 jeden z tych wagonów ustanowił (nie pobity do dzisiaj) rekord na trasie Kraków – Zakopane, przejeżdżając ten dystans w czasie 2 godzin i 18 minut. Luxtorpeda, bo o niej mowa, miała niespotykany kształt, luksusowe wykończenie wnętrza, a bilety na miejsca (wyłącznie pierwszej klasy) nie były w zasięgu każdego podróżnego.

    W 2009 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie firma BMW pokazała światu Luxtorpedę naszych czasów – model 5 w wersji Gran Turismo. Wówczas większości obserwatorów zabrakło słów na określenie tego typu nadwozia, bo czymże ono właściwie jest? Według BMW jest to Progressive Activity Sedan, czyli co, pytamy dalej? No dobrze, jest to bezprecedensowe połączenie prestiżowego wnętrza salonu z bardzo uniwersalnym Sport Activity Vehicle i klasycznym Gran Turismo. Zaczyna mnie boleć głowa – tak zagmatwane jest to wszystko, ale zaczynam powoli widzieć sens zaprojektowania i wdrożenia do produkcji 5 GT. Mogę śmiało powiedzieć, że podoba mi się nadwozie X6, przestronność i komfort serii 7, a wszystko najlepiej połączył bym w jedno i kupił w cenie serii 5. Tak właśnie zrobiło BMW i stworzyło 5 GT.

    Nadwozie

    Komentarze: „Jak można kupić coś tak brzydkiego?” albo: „To auto jest boskie” słyszałem wiele razy podczas testu tego auta. Wnioskuję więc, że samochód wielu osobom niezmiernie się podoba, albo wręcz przeciwnie – nie mogą na niego patrzeć (choć w to trochę wątpię). 2 lata temu byłem trochę zdziwiony, że BMW „pokarało” świat takim dziwadłem. Teraz, po jazdach testowych, muszę odszczekać, to co wtedy mówiłem. Auto, mimo pozycjonowania go w serii 5, ma jednak więcej wspólnego z serią 7, a wszystko to za sprawą wspólnej płyty podłogowej. Spójrzmy dalej - przód auta, z charakterystycznymi, dużymi „nerkami” i podwójnymi reflektorami jest łudząco podobny do tego z serii 7, a i tył z charakterystycznymi światłami w kształcie litery „L” przypomina wyższą rangą „siódemkę”. Patrząc na auto z półprofilu można dopatrzeć się podobieństwa do X6. Profil z kolei stara się połączyć wydłużoną maskę, linię dachu coupe i przyciężki trochę bagażnik. Fenomenalnie wyglądające drzwi bez ramek na szybach, dodają uroku chyba każdemu automobilowi, a takie dodatki są szczególnie mile widziane w aucie mającym dwie magiczne litery GT z nazwie.

    Czy jest to auto ładne czy też nie, to jak wcześniej wspomniałem, jest kwestią dyskusyjną. Bezdyskusyjnie natomiast można stwierdzić, że auto to jest duuże. I o ile dzięki temu zapewnia nam w środku ogromną ilość miejsca, to jednak zmierzyć się z zaparkowaniem tego monstrum na miejscach wymalowanych na parkingu nie jest łatwo. Nie wiem czy ludzie odpowiedzialni za wyznaczanie miejsc parkingowych pod supermarketem żyją w przeświadczeniu, że wszyscy jeździmy „maluchami”, ale na to wygląda, więc parkując 5 GT trzeba spokojnie zajmować dwa miejsca. Po zrobieniu niezbędnych zakupów stajemy przed samochodem i dylematem – czy otworzyć samą pokrywę bagażnika jak w sedanie, czy podnieść całą klapę jak w liftbacku? To wszystko uzależnione jest od tego, jak duże mamy pakunki i czy w środku mamy pasażera wymagającego szczególnej opieki, którego nie chcemy narazić na przeciągi, chłód lub gorąc albo nieprzyjemne zapachy. Jeśli więc wieziemy teściową i mamy większe pakunki, to naturalnie otwieramy całą klapę – a co tam, niech mamusia wie, że jest nam droga. Patent bliźniaczo podobny do tego ze Skody Superb i nawet nie chcę zastanawiać, kto u kogo to podpatrzył.

  • ... ciąg dalszy na następnej stronie
 
 
BMW Seria 5

Przód auta z charakterystycznymi, dużymi „nerkami” i podwójnymi skośnymi reflektorami jest łudząco podobny do tego z serii 7

BMW Seria 5

Wspaniały styl widoczny jest w precyzyjnym wykonaniu każdego z elementów wnętrza

Nowe BMW Seria 5
BMW Seria 5 od 229 300 zł.

 
 
 
 

Opony letnie - promocja!


Luxtorpeda - BMW 535d xDrive Gran Turismo

28 komentarzy

16 dyskutujących

Dodaj komentarz

0
 
0
~cn~cn

e1

11 miesięcy temu napisz odpowiedź

1
 
0
~cn~cn

Są samochody i jest BMW !!! a honda to nie samochód tylko wozidło jak skoda czy inne badziewia.

11 miesięcy temu napisz odpowiedź

4
 
0
~voit~voit

Kto nie jeździł, ten się nie dowie, co to za auto....

2 lata temu napisz odpowiedź

2
 
0
~Adrian~Adrian

Gdy patrze na to BMW to myśle sobie ,że szkoda ,że nie pracuje już u nich Chris Bangle.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
4
~artur~artur

super ale tam sam bezpiecznika i żarówki nie wymienisz.dziękuję za taki samochód.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
4
~Nihlus~Nihlus

Wskazówki zegarów niemal identyczne jak te z Astry II xD

2 lata temu napisz odpowiedź

3
 
0
~hajper~hajper

Do ~hondziarz: Niezawodności? Niezawodne to były diesle z W123. I co Ty porównujesz jakieś 2.4 do doładowanego, 3.5l diesla.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
4
~hondziarz~hondziarz

Do hajper: Od zawsze VTEC był najlepszy pod względem frajdy z jazdy czy też niezawodności i taka jest prawda. 2.4 i 3.5 to najlepsze silniki!

2 lata temu napisz odpowiedź

4
 
0
~hajper~hajper

Do ~hondziarz: Ale silnik co? Mocniejszy? Bardziej oszczędny? Bardziej niezawodny?

Coś mnie się wydaje, że tata kupił Hondę i jest najlepsza.

2 lata temu napisz odpowiedź

4
 
0
~Spiller~Spiller

Do ~hondziarz: jesteś mistrzem w pisaniu bzdur

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
3
~hondziarz~hondziarz

Do ~hondziarz: Na przykład silnik.

2 lata temu napisz odpowiedź

1
 
1
~hajper~hajper

Do ~hondziarz: Lepsza w czym?

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
3
~hondziarz~hondziarz

Lepsza jest Honda Accord 2.4!!!

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
3
~zlosnik~zlosnik

Do ~Robert: racja zrobić byle co i tak kupią bo jest śmigło na masce:D

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
3
~Robert~Robert

Do hajper:
Popieram - jest wyjątkowo paskudne.
Jakby ktoś robił w pospiechu, byle tylko coś skomponować.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
4
~zlosnik~zlosnik

tak jak napisał lysy1233 jak by było mnie stać na taki samochód to na pewno nie BMW

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
4
~lysy1233~lysy1233

Do murphy6: Spojrzałem Tylko nic mądrego mi teraz do głowy nie przyszło... A takiej bumki bym sobie nie sprawił, nawet gdyby było mnie stać

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
3
~hajper~hajper

Ale 5GT jest paskudne. Dobrze, że mało tego jeździ.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
2
~hornet1984~hornet1984

;P

2 lata temu napisz odpowiedź

3
 
0
~albinos~albinos

Do hornet1984: Licz się ze słowami? O matko nie stresuj się tak, wyluzuj. :/ Jak kogoś stać idzie to BMW jak kogoś nie stać np. Ciebie złotko to patrzy na cenniki. Nic na to nie poradzisz, że takie BMW króluje nad Volvo S80 czy Infiniti M. W tej klasie aut nie kupuje się "ceny" a markę.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
2
~hornet1984~hornet1984

~albinos - licz się ze słowami...-co do klasy E to najlepszym autem jest Infiniti M - wygrywa z konkurencją współczynnikiem jakości do ceny.Lista wyposażenia dodatkowego w wypadku modeli BMW jest jak książka telefoniczna. Można mieć wszystko, przy czym nic za darmo. To da się zrozumieć, jednak ceny aut powinny jakoś zobowiązywać!!!:idea:

2 lata temu napisz odpowiedź

5
 
0
~albinos~albinos

Do hornet1984: Ale to nie diesel posiadający 600Nm. To nie ten inteligentny napęd 4x4. To nie ten prestiż. To nie te materiały. To nie te bajery to w BMW. Nie porównuj Volvo S80 do takiej BMW bo to się du** nie trzyma. :/

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
2
~hornet1984~hornet1984

Volvo nie odstaje zbytnio od konkurentów cenowych, oferując w zamian coś, czego nie doświadczymy w przypadku marek bardziej postrzeganych za luksusowe. Jeśli nie chcemy manifestować swego statusu majątkowego to Volvo S80 będzie doskonałym wyborem. Z drugiej strony najtańsza wersja z opisywanym silnikiem może kosztować niecałe 200.000 złotych, będzie to samochód znakomicie wyposażony, świetnie jeżdżący, a przy tym będzie to jedna z najlepszych ofert za samochód z silnikiem o mocy ponad 300 koni mechanicznych. Tak więc dla każdego coś miłego.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
2
~hornet1984~hornet1984

-Volvo S80 Executive 304 KM 3.0 T6 Automatyczna-6 Geartronic AWD -
i po BMW :D...

2 lata temu napisz odpowiedź

2
 
0
~murphy6~murphy6

Do lysy1233: Spójrz na siebie.

A tak poważnie to w tym czarnym kolorze i przyciemnionymi szybkami wygląda znakomicie.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
2
~road_jack~road_jack

Widzę, że sesja zdjęciowa była w Serocku i w Dębem na zaporze. Zastanawiam się tylko, jak autor zjechał tam na dół bo z tego co pamiętam to zjazd był zamknięty

Samo auto natomiast brzydkie, z zewnątrz kompletnie mi się nie podoba i zdecydowanie wybrałbym zwykłą 5.

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
3
~lysy1233~lysy1233

Kolejne wozidło dla karków

2 lata temu napisz odpowiedź

0
 
1
~mazak~mazak

po co te przydlugawe, nudnawe wprowadzenia do tekstu. Czy nie mozna byloby pisac od razu o konkrecie? Chyba ze kolega rozliczany z wierszowki... to zrozumiem..

2 lata temu napisz odpowiedź