Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Tesla - Publikacje i artykuły motoryzacyjne

Wybierz
markę
Na skróty:
Pokaż

Testy - Tesla

Test akumulatorów samochodowych ADAC 2007

07-11-2007, autor (rb),
Źródło: ADAC
Cena nie jest wyznacznikiem jakości wynika z testu 10 baterii zorganizowanego przez automobilklub ADAC, partnerskie automobilkluby z innych europejskich krajów oraz fundację Warentest – najdroższy produkt okazał się najsłabszym. Tylko trzy urządzenia wypadły przekonująco, a wiele baterii wcale nie oferuje mocy podawanej na opakowaniu.

Tylko trzy z dziesięciu przetestowanych akumulatorów o nominalnej pojemności od 68 do 74 Ah i prądzie rozruchu od 540 do 700 A wypadły dobrze: Berga Power Block, oryginalny akumulator Opla oraz Moll M3plusK2. Jakość czterech uznano za dostateczną: Banner Power Bull, Arktis Qualitätsbatterie, Exide X-treme i Bosch Silver. Jeden produkt – Fiamm Titanium Plus – uzyskał ocenę mierny, a jakość Arktis High Tech oraz oryginalnego akumulatora Forda – Motorcraft Calcium Plus oceniono jako niedostateczną.

W teście pod uwagę brano dziesięć kryteriów użytkowych, a także informację o wydajności akumulatora, okresie przydatności oraz bezpieczeństwo. Największy nacisk położono na: rozruch na zimno – najlepszy okazał się oryginalny akumulator do samochodów marki Opel, pojemność akumulatora – zwyciężyła bateria Arktis Qualitätsbatterie i stabilność cyklów – pięć urządzeń uzyskało bardzo dobry wynik. Łącznie wagi wymienionych trzech kategorii dały 45% oceny łącznej.

 Test akumulatorów samochodowych ADAC 2007

W przypadku stabilności cyklów chodzi o zdolność akumulatora do wytrzymywania wielu operacji ładowania i rozładowania, określającą żywotności baterii. To istotne w przypadku samochodów, które są rzadko eksploatowane oraz używanych na ogół na krótkich dystansach, zwłaszcza w mieście.

Po raz pierwszy oceniano kwestię oddzielania się kwasu od wody destylowanej. To fenomen nowoczesnych samochodów, kiedy z powodu wielu odbiorników elektrycznych (liczne sterowniki urządzeń, ogrzewane szyby i fotele, sprzęt audio) płyną silne prądy ładowania i rozładowania. Wówczas kwas akumulatora oddziela się od wody destylowanej, w wyniku czego obniża się sprawność urządzenia. W czasie testu obciążeniowy stres symulowano za pomocą częstych cykli ładowania i rozładowania silnymi prądami. Okazało się, że tylko dwa urządzenia poradziły sobie z tym dobrze – akumulator Opla i Bosch Silver, a cztery kolejne produkty wypadły dostatecznie. Najdroższa bateria – fordowski Motorcraft Calcium Plus – nie zdała tego testu, a trzy urządzenia oceniono jako mierne. Takie akumulatory mogą już po krótkim okresie użytkowania (na krótkich dystansach) być zbyt słabe, aby dostarczyć wystarczającą ilości energii do uruchomienia pojazdu.

 Test akumulatorów samochodowych ADAC 2007

Generalnie stwierdzić trzeba, że wiele baterii w rzeczywistości wcale nie oferuje podawanej na opakowaniu urządzeń pojemności lub nieprawdziwe są dane na temat prądu rozruchu. Poza tym między takimi samymi urządzeniami występują częściowo poważne różnice. Modele Arktis High Tech i Motorcraft Calcium Plus (Ford) miały o 15-20 procent mniejszą ładowność niż podano na etykiecie. Z kolei na baterii Opla podano dwie wartości prądu rozruchu (według dwóch różnych norm) 400 CCA DIN i 800 CCA EN, ale nie są one zgodne (po przeliczeniu) – powinno być 400 CCA DIN oraz 664 CCA EN.

Warto pamiętać, że akumulatory, które długo stoją w sklepie czy na magazynie, mają krótszą żywotność. Dlatego pożądane byłoby wprowadzenie obowiązku nadruku daty produkcji. Dzięki temu nabywca wiedziałby czy bateria trafiła do handlu np. dwa miesiące wcześniej czy może stoi na półce od prawie dwóch lat.

Tesla - galeria

Komentarze kierowców (48 komentarzy)
1fiesta
0
|
0

Ja akurat zawiodłem się na Austriaku Banner Bull Starter czy cóś, 44 Ah, prąd rozruchu 420 A,
Nie wytrzymał trzech lat i teraz muszę kupić nowy,
- A wyciągnąłem go ze starej Fiesty, co poszła na złom. Nigdy Banner. Niepotrzebnie, dziś znajomy elektryk samochodowy powiedział mi że, marka Banner się zepsuła. Poleca teraz Centrę Future. Ale w/g mnie aku .. to jest jedna wielka loteria.
A firmy i tak nie uznają reklamacji.
Akumulatory na wagę trzeba kupować , no coś w tym jest.
Podobnie z koreańczykami, słyszałem o jakimś bojkocie tych aku.
- Ciekawa sprawa, teraz różne serwisy polecają Kager-Bosch ?
A firma Fota ma coś w internecie ze sprawami upadłościowymi ?
W tzw Ca-Ca nie potrzeba grubego ołowiu i są nieco lżejsze.
Ciekawe negatywne opinie piszą tylko Ci, co nie mieli Kagerów.
Sam nie wiem co kupić, - to wielka loteria ... na trzy lata.
pozdrawiam

22.11.2014 18:56:08 | napisz odpowiedź
~Gonzo
2
|
2

Banner jest najlepszym akumulatorem. Posiada gwarancję którą uwzględniają czego inne firmy nie robią. To 1 montaż aut niemieckich. Kupiłem w 2 samochodach bannery power bull i jest super. W 1 4 lata, w drugim 2 rok bez problemów. Panowie, jeżeli macie pobory w samochodach to nawet ze złota nie da rady. Najłatwiej zrzucać winę na akumulator jak ma się zły samochód. Bosch ? Made in china i turcja.. super. 0 gwarancji. Niech coś się stanie to wina użytkownika. beznadzieja. Banner i ZAp piastów to 2 liczące się firmy które robią coś konkretnego.

18.06.2014 13:17:55 | napisz odpowiedź
~Mart
2
|
1

adac nie jest wiarygodny od kiedy prezes przyznał się do brania łapówek. szkoda czasu

20.04.2014 13:32:55 | napisz odpowiedź
~Mis
0
|
1

Ty, od Forda i Micry :) to ile ty masz lat. Zreszta Austriacy nie produkują samochodów więc jaka produkcja takie doświadczenie.

16.02.2014 20:48:11 | napisz odpowiedź
~andrew1957
2
|
1

Zainteresujcie się produktami słoweńskiej fabryki TAB - kontynuacja skandynawskiego TUDORA. Nasi wielcy dostawcy sławnych marek wstydzą się pokazywać w towarzystwie tej mało reklamowanej marki. Tam wystarczy tylko dobrze dobrać akumulator do samochodu i zapomnieć. Nie trzeba się zastanawiać czy był wyprodukowany w Chinach, czy w garażu na Śląsku i jak długo pociągnie od zakończenia gwarancji.

11.02.2014 12:47:13 | napisz odpowiedź
~trawqu
0
|
1

To jest szajs a nie akumulator. Pierwszy mróz i klapa. Akumulator ma niecały rok

27.01.2014 14:24:00 | napisz odpowiedź
~jaca
0
|
1

Coś podobnego... Ja widać mam fuksa, Banner trzymał mi kiedyś w fordzie 7 lat i razem z nim go sprzedałem. W niedzielę padł mi w micrze po 8 latach też Banner. W środę kopiłem kolejnego. Mam nadzieję, że fuks mnie nie opuści. ;) Jedna uwaga - doładowuje zawsze aku 2 x w roku (przed zimą i po).

24.01.2014 16:57:39 | napisz odpowiedź
~Banner ...
0
|
3

Zakupiłem akumulator Bannera, oczywiście sprzedawca zachwalił że na te akumulatory nie dostał jeszcze żadnej reklamacji, no to zakupiłem.
Akumulator założony w BMW E60 530i po 3 miesiącach przy pierwszych mrozach auto nie chce zapalić, akumulator reklamowany i czekam na odpowiedz. Dodam że fabryczny Bosch działał 10 lat bez zarzutu. Wnioski można wyciągnąć samemu....

23.01.2014 22:56:39 | napisz odpowiedź
~Kazoo
1
|
3

Banner to zdecydowanie najgorszy akumulator z jakim miałem do czynienia. Nazwałem go "letnim akumulatorem" przy temperaturach poniżej - 3 C tracił prawie całą pojemność. Przy pierwszej reklamacji wymienili na nowy, pomyślałem że trafiłem na wadliwy. Niestety drugi okazał się tak samo beznadziejny, sprawdzali mi auto u dystrybutora oczywiście wszystko OK. Reklamacja odrzucona!!! BANNER to akumulator dobry do Afryki;)

20.09.2013 13:21:17 | napisz odpowiedź
~MotoAku
1
|
1

Z doświadczenia wiem, że jeden i ten sam akumulator w dwóch różnych samochodach może znacząco różnić się wiekiem żywotności. Wytłumaczę o co chodzi. Sprzedaję akumulatory i widzę jak dużo zależne jest od samego kierowcy jak długo akumulator pożyje. Muzyczka na postoju, bo grill jest to i muza się zda i tak przez parę godzin. Na koniec samochód odpalił to ok jedziemy, ale nikt nie zwraca uwagi że jest to akumulator już nie doładowany czyli z pojemności 74Ah robi nam powiedzmy 50Ah. Dopóki kręci to jeździmy po czym zamęczamy taki akumulator po roku i do kogo mamy pretensje? Oczywiście do producenta. Inny przykład sprzedałem aku i sprawdzam ładowanie w samochodzie oraz pobór prądu przy rozruchu. Informuję, że rozrusznik za dużo bierze i trzeba to naprawić słyszę ok ok, a po roku się spotykam i klient jest zły że producent oddalił reklamację ze względu na zużycie akumulatora, oczywiście po sprawdzeniu rozrusznik nadal nie był naprawiony. A co do akumulatorów centry jeszcze wtrącę, to muszę powiedzieć i pochwalić firmę szczególnie za ludzi kontrolujących takie fora i wpisujących te ich opinie jakie to niby nie są najlepsze.

27.07.2013 12:23:50 | napisz odpowiedź
~ANTY BANNER
0
|
5

BANNER - czytaj "JESTEM BARANEM!". Nigdy wiecej tego zlomu. Kupilem do BMW E46 320d 136KM. Stary oryginalny akumulator pracowal przez prawie 13 lat bezproblemowo. Kupilem BANNERA o identycznych specyfikacjach i po 1,5 roku zdechl! Masakra Panowie! Przestrzegam przed tym szajsem. Teraz inwestuje w BOSCH S4 lub S5. Co marka to i jakosc.

16.06.2013 17:04:59 | napisz odpowiedź
~faur
4
|
1

Fiat Marea JTD 02r.oryginalny Magneti-Marelli wytrzymał 9 lat, potem kupiłem Fiamm i już z nim sprzedałem auto...

05.05.2013 22:47:02 | napisz odpowiedź
~tom
1
|
3

kupilem dwa aku bannera koszt okolo 1500zl za 2sztuki (do ciezarowki) mimo ze auto stalo pare miesiecy tylko czasem bylo jezdzone to przy 15 stopniowym mrozie pewnego razu poprostu zamarzl plyn -elektrolit(?) i doslownie je rozsadzil tzn wybulilo popekalo i koniec....czekam ponad miesiac na reklamacje jutro wykonuje ostatni telefon w tej sprawie bo to poprostu hanba.poinformuje o wynikach wkrotce.

23.04.2013 22:31:04 | napisz odpowiedź
~andrew1957
0
|
1

Uparcie dyskutujecie tylko o tym, co Wam podstawiają pod nos. Czy nie widzicie tego przy czym policzki bardzo reklamowanych producentów pokrywają się dziewiczym rumieńcem. Chcecie zobaczyć jakie są najlepsze i najdłużej wytrzymują, to przyjrzyjcie się kupie oddawanych złomów - każdy stary akumulator ma wybity znacznik daty produkcji. Dla mnie firmy produkujące pod supermarkety tanie linie (szybki biznes) już są zdyskwalifikowane. Samo w sobie jest zwykłym oszustwem bo produkt jest obliczony na możliwość dotrzymania do końca gwarancji (może się uda, albo trafi na klienta niekłótliwego i zasobnego w środki płatnicze). Węźcie pod lupę raczej firmy specjalizujące się tylko w akumulatorach.

28.03.2013 09:08:41 | napisz odpowiedź
~ptychoo
1
|
2

Akumulatory Banner rozruchowe do samochodu nie są złe, ale....
Są produkowane w Austrii bez podziału na strefy klimatyczne Europy co się wiąże z gęstością elektrolitu. Sam miałem taki akumulator w samochoszie na ON i pomimo do dobrego kręcenia w dodatniej temperaturze umierał przy minus 10. Po sprawdzeniu go u elektyka (nie wykazało uszkodzenień)sprzedałem go za połowe ceny. Dołozyłem troche pieniędzy i kupiłem sprawdzony do naszej strefy temperatur z rodziny Centry. Od tej pory nie wiem co to akumulator.

25.03.2013 08:42:30 | napisz odpowiedź
~zbychun
1
|
4

ja mam akumulator FIAMM: http://www.batcar.pl/akumulatory-samochodowe/akumulatory-do-pojazdow-osobowych-fiamm.html już ponad 4 miesiące i ani razu jeszcze nie nawalił, nie mam z nim najmniejszego problemu, a zima jednak dała trochę się we znaki! poprzedni akumulator już mi szwankował po 3 miesiącach, mam nadzieję, że ten FIAMM wytrzyma mi z kilka ładnych lat, w końcu to markowe i porządne urządzenie

02.03.2013 17:05:33 | napisz odpowiedź
~as
1
|
0

Właśnie pada mi w Mondeo III, 2.0 TDCI Motorcraft fabryczny pierwszy raz ładowany w czerwcu 2004 - 8,5 roku i nigdy nie doładowywany dodatkowo. Od trzech lat pod chmurka. Okazuje się, ze to żaden rekord ale i tak jestem pod wrazeniem. Test jakiś całkowicie oszukany. Poza tym Motorcraft wcale nie jest taki drogi - Bosch, Varta są drozsze, Banner niewiele tańszy. Dobrze, ze tu wszedłem bo juz chciałem kupić Bannera. Teraz sobie przypominam, ze kiedyś w Lanosie też mi po kilku miesiącach zaczął wyraźnie słabiej krecić, a zima musiałem go doładowywać.

10.12.2012 21:36:23 | napisz odpowiedź
~Sławek
2
|
1

Mam akumulator w Fordzie Fiesta TDCI od 2003 roku, czyli 9lat. Nie był on jeszcze nigdy ładowany dodatkowo, posłuszeństwa odmówił tylko raz jak stał 3 doby na mrozie 0koło -18 C. Odpaliłem na kable i odjechałem do pracy. Auto używane codziennie ale tylko do jazdy po małym mieście (około 12 tys mieszkańców). Auto stoi pod chmurką od 5 lat. Prawdę mówiąc właśnie zastanawiałem się nad kupnem takiego samego akumulatora jak padnie mi obecny czyli Motorcraft. Czyli co? Tamte "lepsze" akumulatory wytrwają po 20 lat? Pojemności nie sprawdzałem bo niby po co? Odpala zawsze. Wstrząsy codziennie na kostce. Reszta mnie nie interesuje, bo niby co po 9 latach?

08.12.2012 13:17:04 | napisz odpowiedź
~mariuszwwa
3
|
0

Do ~rqs: Takie rzeczy to możesz opowiadać małym dzieciom.

21.10.2012 10:52:59 | napisz odpowiedź
~rqs
1
|
2

mam bannera jakiegoś mniejszego(55?)- przejąłem po dziadku, bo miał stłuczkę.w pierwszym roku jeździłem w zimie starszą polówką 1.4diesel i jak się później okazało palił bez ładowania(niewiele ponad 12) przez cały okres zimowy. Teraz mam go w golfie 1.4 benzyna i ostatnio jak jarzynka zapomniałem wyłączyć świateł na 12h-po czym wsiadłem i odpaliłem samochód. Dla mnie bdb.

19.10.2012 18:05:08 | napisz odpowiedź
~kwas
8
|
0

OSZUSTWA PRODUCENTÓW AKUMULATORÓW - TO ZANIŻONA ILOŚĆ OŁOWIU W AKUMULATORZE (mniejsza ilość płyt ołowianych, lub płyty cieńsze) Mój stary 6-letni akumulator z fabrycznego montażu VW - AUDI 72Ah/680A ważył 20,2kg Kupując nowy, wydał mi się dużo lżejszy. Ponieważ kupowałem w hurtowni, i był spory wybór, spytałem czy mają w hurtowni wagę. Mieli. Na 6 akumulatorów o tych samych parametrach 74Ah/680A najlżejsze były ALSTAR 15,9kg i KAGER 16,2kg a najcięższy polski LOXA 19,6kg - więc 25% cięższy od najlżejszego. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że ten najlżejszy miał w każdej celi 6 płyt dodatnich, a ten najcięższy 8 płyt dodatnich. Rzeczywiste parametry tego lekkiego akumulatora to około 66Ah/540A - można by go porównać do kiełbasy "grillowej" co ma w sobie 30% mięsa, a reszta to smalec i woda woda woda. NAJLEPSZY AKUMULATOR TO TEN NAJCIĘŻSZY - KUPUJCIE AKUMULATORY "NA WAGĘ" -jest to szczególnie ważne dla silników DIESLA. Wyobraźcie sobie że następny klient kupował akumulator do ciężarówki, i widząc moje doświadczenie, też zważył akumulatory 165Ah. Różnica wagi wynosiła 7,6kg. Ile ołowiu można "zaoszczędzić" przy wyprodukowaniu np; 1000 akumulatorów tygodniowo ? a po roku ?

07.10.2012 17:28:48 | napisz odpowiedź
~Ja
2
|
4

Mój Motorcraft padł po 8 latach. Kupię Centrę. Mam już jedną w innym samochodzie i nie ma z nią najmniejszych problemów. Motorcrafta nie kupię, bo nie zamierzam płacić więcej za coś, co jest warte mniej.

16.07.2012 22:04:41 | napisz odpowiedź
~Witek
3
|
1

Również poszukuje koreańskich. Banner i Bosch, to buble. Już nigdy ich nie kupię.

06.03.2012 20:06:38 | napisz odpowiedź
~Andzrej
2
|
3

Akumulatory, to... trudny temat. Ostatnio Bosch, produkowany gdzieś w egzotycznej Albanii, wytrzymał mi 12 miesięcy. Banner, po ośmiu miesiącach odmówił posłuszeństwa. Niestety, producenci europejscy blokują sprowadzanie doskonałych koreańskich akumulatorów, za którymi się rozglądałem. Dlaczego, bo taki akumulator, bez problemu wytrzymuje 12 lat!

06.03.2012 20:02:17 | napisz odpowiedź
~młody
3
|
0

Akumulator fordowski Motorcraft mam już 10 lat i nadal kręci :D

18.02.2012 10:46:56 | napisz odpowiedź
~Falcone
0
|
3

U mnie w toyocie carinie 1.6 fabryczny Exide o zamazanej pojemności (koło 50Ah) wytrzymał od grudnia 1996 do grudnia 2010 (14lat) i generalnie padł głownie dlatego, że 6 miesiecy auto przestało w komisie i nikt się nie interesował jego stanem. Od tamtego czasu jeżdżę na Centra Futura 53Ah i jest bardzo dobrze. Ponieważ będę musiał wsadzić do innego auta, które szykuję do sprzedaży nowy akumulator to zastanawiam się czy mogę kupić coś lepszego niż tą Centrę do 500zł? Trochę zastanawiam się nad Exide Micro-Hybrid 60Ah.

10.02.2012 01:21:53 | napisz odpowiedź
~zdenerwowany
1
|
0

Kupiłem taki akumulator Panasonic 75Ah ale zapomnieli mi powiedziec że przy mrozie -15C samochód nie będzie chciał przekręcic rozrusznikiem. Testowałem go na różne sposoby i jak był schowany w ciepłej piwnicy to odpalał, szkoda tylko że nie napisali o tym w reklamach,tak sobie myśle że taka firma jak Panasonic powinna do takich akumulatorów zrobic jakieś zaczepy na rzepy żeby szybko zakładac klemy oraz powinien byc wyścielony jakims miękkim futerkiem żeby można go było chowac pod ciepłą poduszkę.Oddałem go na gwarancje bo miał dopiero miesiąc a tam stwierdzili że wszystko jest ok ,nawet kwas sprawdzili oraz powiedzieli że jest bardzo dobrze doładowany. Dodam jeszcze że w czasie gdy oni go sprawdzali to jeździłem na akumulatorze 50Ah z drugiego samochodu i nie było żadnego problemu z odpalaniem nawet jak było -23C. Teraz akumulator mi oddali bo reklamacja była niezasadna i tak zastanawiam się co mam robic dalej oprócz patrzenia na termometr (już jest -12C) z góry dziękuje za porady

09.02.2012 22:09:49 | napisz odpowiedź
~ze Szczecina
2
|
5

Dzisiaj(-20) nie odpalił bosch-silver!!! po trzynastu (13!) latach przeżył 5 samochodów 3 ON i 2 PB. Kupiłem Moll-K2. Gdzie można złożyć reklamację na tego Boscha ?

06.02.2012 16:28:01 | napisz odpowiedź
~qusha
0
|
0

A miał kto s tople bo mamz amiar kupic, ogolnie to przymierzałem sie do Barena albo oryginalnego GM lub VOLVO ale cena jednak mnie odstrasza.

03.02.2012 23:27:38 | napisz odpowiedź
~Jimmi
1
|
0

Do ~andreq: Dobrze gadasz,tez mam Motorcrafta 71ah 650a w Probe 2,5 v6i jest nie do zajechania,mysle ze tego typu "testy" to pic na wode tak samo rekomendacje firm motoryzacyjnych olei,kto lepiej zaplaci tego wyżej ocenią...

03.02.2012 18:30:07 | napisz odpowiedź
~Mariusz
0
|
1

`jolt nie masz pecha. Banner to gówno mój tak samo padł zbyt wcześnie.

02.02.2012 07:11:54 | napisz odpowiedź
~jolt
1
|
1

Może mam pecha ale ...
pierwszy akumulator bannera padł po ok 16 miesiącach. wymieniony na gwaracji. drugi , ten wymieniony, padł po 11 miesiącach. ma po tych 11 m-cach 38% pojemności. przez tę dziadowską firmę wydałem kupę pieniędzy. samochód zaczął ciężko palić na mrozie a to diesel, więc potrzbuje niezłego kopa do rozruchu. powyżej o st C palił od dotknięcia. ale po wymianie pierwszego akumulatora problem pozostał. no to co: wtryski, ciśnienie do sprawdzenia. ok. rozrusznik. ok. ładowanie. ok. sprawdzałem po kolei wszytko tylko nie akumulator, przecież nowy. na koniec sprawdzenie akumulatora i co? 38%. po 11 miesiacach, normalnie użytkowanego samochodu, ok 25 tys. rocznie. NIGDY WIĘCEJ BANNERa

31.01.2012 18:58:29 | napisz odpowiedź
~mtasak
0
|
0

Oryginalny Oplowski 45Ah Wytrzymał od 1992 do 2002 - 10lat
Następny Bosch Silver 12V55Ah420A do 2009 - 7 lat wymieniony niesłusznie bo to alternator przysiadł a nie akumulator.
Regeneracja alternatora i wymiana aku na "Bosch" MegaWatt 12V56Ah480A - narazie 3 lata bez problemów.
Sprzedawcy mówią że to produkt Bosch ale sam service Bosch się do niego nie przyznaje.

14.12.2011 07:52:10 | napisz odpowiedź
~Rafał
0
|
0

Mam vectra B z 99 i akumulator Berga 74 Ah 680A od nowości nie wymieniany i odpala bez marudzenia :-)

18.06.2011 12:13:39 | napisz odpowiedź
~TATA
0
|
0

Kolego :) produkcja dla producenta samochodów wymaga aktualnego systemu ISO 19649 ( tego nie da się kupić), aku ze sklepu może klepać kowalski gumowym młotkiem....

09.06.2011 23:10:25 | napisz odpowiedź
~Opel
2
|
0

U ojca w oplu oryginalny GM pracuje juz 13 (słownie trzynasty) rok !!!

09.06.2011 17:57:29 | napisz odpowiedź
~andreq
2
|
0

W moim Mondeo mk3 mam akumulator datowany na 2001 i właśnie tej wiosny padł na amen...10 lat bezawaryjnej jazdy świadczy raczej na plus dla marki Motorcraft...napewno następny aku będzie tej samej firmy

10.04.2011 23:17:28 | napisz odpowiedź
~tu Bydgoszcz
0
|
0

banner samoobsługowy - oddaję i ja do reklamacji
rozładowany nie nadaje się do ponownego naładowania
nie przyjmuje ładowania z prostownika , proszę nie kupujcie
odradzam również Bosch , nowy zakupiony w carrefour wystarczył tylko na 90km , ale jest coś jeszcz bosch czrny we wspomnianym markecie kosztuje prawie tyle co srebrny { prawdopodobnie najwyszej klasy tego producenta)Bosch w sklaepeie z akumulatorami

a 7 lat temu to austryjak miał {banner}naprawdę dobre produkty zdobył rynek i klapa

koszmar nocny kierowcy - pchanie własnego samochodu

07.03.2011 12:10:57 | napisz odpowiedź
~KOT
1
|
0

WITAM TEZ KUPILEM BANERA 74 680 ROZRUCH GÓWNO NIE AKUMULATOR PADŁ PO ROKU.ODDALEM NA GWARANCJI I STWERDZONO ZE ZASIARCZONY.A SAMOCHODZIK W 100% SPRAWNY.MOŻE MA KTOŚ PRZYKLADOWA REKLAMACJE O AKUYMULATOR ZASIARCZONY .CHCE PISAC DO PRODUCENTA.POZDRAWIAM I ODRADZAM KUPNA BANNERA
Prosze podac link z odwolaniem albo typowe odwolanie.POZDRAWIAM

18.02.2011 21:54:14 | napisz odpowiedź
~KOT
0
|
1

WITAM TEZ KUPILEM BANERA 74 680 ROZRUCH GÓWNO NIE AKUMULATOR PADŁ PO ROKU.ODDALEM NA GWARANCJI I STWERDZONO ZE ZASIARCZONY.A SAMOCHODZIK W 10% SPRAWNY.MOŻE MA KTOŚ PRZYKLADOWA REKLAMACJE O AKUYMULATOR ZASIARCZONY .CHCE PIUSAC DO PRODUCENTA.POZDRAWIAM I ODRADZAM KUPNA BANNERA

18.02.2011 21:51:20 | napisz odpowiedź
~przemas
1
|
2

kupiłem bannera samoobsługowego w listopadzie i jutro jadę oddać go do reklamacji.Samochód słabo kręci przy najmniejszym mrozie i był już ładowany 2 razy.Gówno nie bateria

15.02.2011 12:52:30 | napisz odpowiedź
~marek z katowic
0
|
0

Fiamm to gówno nie akumulatory kupiłem jeden okazało się że wada fabryczna mówię dobra kupie drugi taki sam i to samo ma bardzo małą pojemność odradzam uwaga jakaś zrypana firma

23.01.2011 19:34:00 | napisz odpowiedź
~tomasz1
0
|
0

Mam podobną sytuację po 8 latach orginalny akumulator robi mi wysiadkę muszę go codzienie ładować(mrozy).Latem wszystko jest ok.Cokupićnowego?

29.12.2010 18:42:17 | napisz odpowiedź
~Misiek
0
|
0

a ja mam od nowości boscha w golfie IV (2002) 1,9TDI i dopiero zaczyna słabo kręcić czyli 8 lat jazdy, a wydaje mi się że tyle nie wiedzieć czemu wytrzymują akumulatory tylko fabrycznie założone w poprzednim samochodzie centra wytrzymała 5lat :)

19.12.2010 13:09:54 | napisz odpowiedź
~sąsiad pożycz prądu
2
|
0

Banner - odradzam. Z doświadczenia swojego i kolegi nowe aku padały przy -20. Możliwe że parę lat temu były lepsze.

17.12.2010 19:39:31 | napisz odpowiedź
~alan
1
|
0

Mam Motorcraft w Focusie ad. 2000. Do dziś kręci jak szalony, nawet przy -23 st. C (tego roku w mojej okolicy mniej nie było). Wnoszę, iż artykuł jest sponsorowany. Uważajcie, nie dajcie sie oszukać. Moim każdym następnym akumulatorem bedzie na 100% MOTORCRAFT.

12.12.2010 09:41:48 | napisz odpowiedź
~elektryk
0
|
0

DDD bajki to lepiej dzieciom opowiadaj na dobranoc

02.12.2010 12:35:11 | napisz odpowiedź