Szukaj

Informacje o Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Auris to produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). W katalogu japońskiej marki, na większości rynków, Auris stał się następcą Corolli w odmianie hatchback. Na innych zastąpił Corollę RunX (lub model RunX), a wyłącznie na rynku australijskim sprzedawany jest pod szyldem Corolla. Pod względem technicznym Auris powiązany jest z Corollą – od samego początku ma tę samą platformę podłogową, jak również wiele innych podzespołów konstrukcyjnych. Druga generacja Toyoty Auris pojawiła się w roku 2013. Nazwa Auris wywodzi się z łacińskiego „aurum” („złoto”). Odmianą luksusową auta jest oferowana tylko w ojczyźnie producenta Toyota Blade (która zastąpiła Toyotę Allex).
czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1800-3000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 81,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Cezary Łasowski
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Auto użytkuje moja mama jezdzac codziennie nim do pracy około 60-70km (po różnych wiochach, na trasie i po mieście). Wcześniej jezdziła Mini One i Toyotka o wiele bardziej nadaje się do codziennego użytkowania. Bardzo fajny (dość dynamiczny jak na 90KM i oszczędny silnik 4.5-5.5l/100km), fajnie wykończone wnętrze (nie wiem co niektórzy mówią o tandetnych plastikach, wszystko jest dobrze spasowane i jest dużo pianki pod tapicerką), ładny wygląd, dużo miejsca w środku. Prowadzi się OK, biegi wchodzą fajnie. Widoczność rzeczywiście nienajlepsza ale da sie żyć ;). Użytkowany około pół roku i żadnych usterek nie zanotowano. Polecam.
3,6
~stefan Kaczmarek
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Wzorowa Ergonomia. Mały choć żwawy, kultura pracy na najwyższym poziomie. Zaskakująco dobrze sobie radzi z autem tej klasy. Mknąc 180km/h między autami o dwie klasy wyższymi nikt nie jest wstanie uwierzyć, że ten malutki silnik tak wiele potrafi. Jest bardzo trwały. Pomimo ciągłej pracy na najwyzszych obrotach ten mikrosilniczek pracuje bez zastrzeżeń. Niestety największe rozczarowanie to Wyjątkowo OLBRZYMIE zużycie paliwa, średnio 7.00L w trasie. Oczywiście przy tej mocy silnika gaz do dechy nonstop bo inaczej auris nie jedzie. Dodam tylko że Toyota reklamując ten model podawała zużycie paliwa na poziomie 4,2L. Jak widać poziom MARKETINGOWEGO KŁAMSTWA osiąga już przez producentów APOGEUM możliwości. NIE wierzcie więc w dane podawane przez producentów, zawsze zaniżają wartość o około 50% = SZOK! ! !
4,9
~Pol100
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Fajne autko. Masz Toyote - masz klase. Ludzie jeżdżący Toyotami wiedzą co to za marka. Być może nie taka ładna, ale jeździ tanio i z klasą. Jak zaczniesz przygodę z Toyotą to będziesz chciał tylko tą marke.
Średnie spalanie dla Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW 2009-2012
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Przy racjonalnej jeździe pali w/g danych producenta, co oznacza że,(60% trasa reszta miasto), mieści się w 5 litrach. Dla mnie to rewelacja- mniej o 10% od o 200 kg lżejszego Yarisa (100 KM benzyna 1.33),którego miałem bezpośrednio przed Aurisem 1.4D-4DDPF, a dojścia do stałych prędkości np 120 km\godz czy 140 km/godz nieporównywalnie krótsze przy o ok. 20% mniejszej prędkości obrotowej silnika. (To dla tych którzy najzwyczajniej nie rozumieją na czym polega jazda dieslem nowej generacji i działanie wyższego momentu obrotowego silnika).Oczywiście benzyniakiem o większej mocy(ca 10%) można osiągnąć porównywalne przyśpieszenia ale tylko na niższym biegu (o ok.o 1000obr/min wyższej prędkości obrotowej silnika w przypadku benzyniaka). O wyższym spalaniu szkoda w takiej sytuacji wspominać. ( Ale kto bogatemu zabroni i nie zmienia tego fakt tkz. wyższych kosztów stałych tj. kosztów przeglądów, utraty wartości, ubezpieczeń etc.)Czy za paliwo będziemy kiedykolwiek płacić mniej?. Te koszty tylko będą się rozwarstwiać-na korzyść diesla oczywiście.Ten 1.4D-4D pozwala sporo zaoszczędzić przy większych przebiegach oczywiści rzędu 25kkm-30kkm rocznie.
5,0
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Jeśli w rubryce "ekonomiczność" skoncentrujemy się na powszechnie w Polsce uznanym za najważniejsze zużyciu paliwa to samochód należy ocenią więcej niż dobrze. Ceny przeglądów do najniższych nie należą. Jednak poprzednie 3 egzemplarze toyoty mnie do tego przyzwyczaiły więc nie narzekam. Aktualnie auto jest jeszcze na gwarancji, więc o kosztach napraw nie będę się wypowiadał. W corolli tuż po gwarancji usunięcie usterki dogrzewania silnika w ASO kosztowało blisko 6 tys. zł. Należy więc dobrze rozważyć, czy opłaca się trzymać auto starsze niż 3 lata lub o przebiegu większym niż 100.000 km.
5,8
Toyota Auris I
Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D 90KM 66kW
Ludzie, czemu nikt nie podaje rozmiaru opon? Przecież to ma duży wpływ na zużycie paliwa! Moja Auriska w trybie miejskim, z włączoną klimatyzacją i dość ciężkiej nodze pali ok.5.8-5.9l/100km. Opony 225/45 R17

Usterki Toyota Auris I

Liczba wpisów: 32
słyszalny świst powietrza ( szum )
  • Toyota Auris I Hatchback 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2010
  • wnętrze
  • 71 tys. km
Od prędkości ~70 km/godz. coraz głośnie słychać świst - szum podobny jak przy uchyleniu szyby . Mam wrażenie jakby w środkowej części deski rozdzielczej auta . Słyszenie szumu nastąpiło po usłudze serwisowej - wymianie pompy wodnej z paskiem osprzętu silnika oraz akumulatora w salonie TOYOTA Poznań . Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny oraz ewentualnego usunięcia powstawania szumu w celu komfortu jazdy.
Oczekuje na rozwiązanie
Pokazuje błąd czujnika położenia wału
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting
  • układ napędowy
  • 182 tys. km
podczas jazdy na biegu,kiedy zdejmę nogę z gazu, momentami jest takie wrażenie jakby samochód "odjeżdżał". Jakby coś popychało auto do przodu bez dodawania gazu. Błąd który pokazuje komputer może oznaczać,że czujnik położenia wału jest do wymiany,ale też może oznaczać coś innego. Może ktoś miał taki sam problem ze swoim aurisem
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Woda w bagażniku
  • Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2009-2012
  • nadwozie
Niewilkie ilości wody w bagażniku w miejscu koła dojazdowego. Stara uszczelka lamy prawej tylnej. Demontaż lapy - odpięcie kostek elektrycznych, odkręcenie 3 śrubek, wysunięcie lampy z gniazda. Szczegółowe wyczyszczenie lampy i gniazda lampy. Wymiana starej uszczelki, zabezpieczenie newralgicznych miejsc uszczelniaczem do uszczelek samochodowych. Montaż w odwrotny sposób do demontażu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Auris I Hatchback 5d Facelifting