Szukaj

Informacje o Toyota Auris II Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

W Aurisie hitem jest wariant hybrydowy i faktycznie warto go rozważyć. W mieście zadowoli się niewielką ilością paliwa, a w trasie zachowuje elastyczność i dynamikę. Trzeba tylko przyzwyczaić się do skrzyni biegów utrzymującej silnik na wysokich obrotach podczas przyspieszania i raczej znikomej przyjemności z jazdy. To po prostu auto do przemieszczania się. Tańszą i dobrą alternatywą dla niewymagających kierowców jest benzynowy motor 1.33 99KM lub diesel 1.6 D-4D 112KM. Słabsze wersje są trochę za słabe do tego auta, a najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami i ceną jest 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 132KM.

czytaj więcej
Powagosław
W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost. ~Powagosław
Luzacjusz
Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz… ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,3 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~JAco
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Auto nabiera swojej wartości z każdym przejechanym kilometrem. Im więcej ich ma na liczniku tym bardziej jest wartościowe. Porównałbym je do najwygodniejszych butów w szafie, które chcemy ciągle nosić. Jest tak pewne, że ewentualna awaria mogłaby wywoła depresję u jego właściciela. Zdaję się to być niemożliwe. Moja Toyota jest ze mną w każdym dniu. Cenię sobie to że nie wykazuje zużycia wnętrza mimo, że nie dbam o nią ponad wycieranie ściereczką kokpitu i odkurzania raz na miesiąc. Napęd to jednostka, która po prostu pracuje od momentu wyjazdu z salonu tak samo. Klocki i tarcze wymieniłem przy 210 tyś km. następne wymienię pewnie przy 450 tyś. Spalanie 5l/100km. I co najważniejsze, ten samochód owiewa s[pokojem kierowcę, odbierając mu jakąkolwiek chęć robienia nielogicznych manewrów na drodze. Ta Toyota w swej prostocie jest genialna.
4,4
~kmarek
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Uzupełniam swoją wcześniejszą opinię o doświadczenia 5 lat eksploatacji po przebiegu przeszło 150kkm. Samochód miał do tej pory tylko rutynowe przeglądy co 15kkm z wymianami olejów i filtrów. Żadnych poważnych awarii. Z drobnych rzeczy: wymiana klocków i tarcz z przodu po 120 tys km (ale klocki były zużyte tylko w 60%, to tarcze zużyły się wcześniej (!)), oprócz tego jeden z tylnych zacisków skorodował i zaczął gorzej pracować - został wymieniony. No i wymiana zaczepu schowka na gwarancji. To wszystko. Oczywiście żadnych problemów z odpalaniem, elektroniką itp. Nic. Pewne codzienne użytkowanie Ogólnie napęd hybrydowy i jego "miękkie"' przeniesienie mocy plus odzyskiwanie energii podczas hamowania powoduje wyraźnie wolniejsze zużywanie się samochodu porównaniu do klasycznych konstrukcji. To widać po dużo wolniejszym zużyciu hamulców, opon, przegubów i generalnie zawieszenia i przeniesienia napędu. Prostota konstrukcji, brak pasków, alternatorów itp i jej dopracowanie powoduje, że nie za bardzo ma się co psuć. Stan akumulatora po ostatnim przeglądzie bez uwag i martwych cel, spadku napięcia itp. W środku też niespecjalnie widać zużycie, po materiałach np. tapicerce też wytarć i marszczenia za bardzo nie widać chociaż od początku nie były zbyt urodziwe (jak to w Toyocie). Na nierównościach czasem poskrzypują lekko plastiki, to wszystko. Zawieszenie od nowości bez remontu (tuleje były tylko regularnie smarowane), dopiero od niedawna zaczynają się lekkie poskrzypywania na niektórych nierównościach. Amortyzatorom jeszcze daleko do stanu kwalifikującego się do wymiany. Ogólnie samochód sprawia wrażenie, że przejechał jakieś 80 a nie prawie 160tys km i mam nadzieję, że jeszcze długo posłuży
4,1
~Grzegorz
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Jeżdżę tym autem od 2 tygodnie jako autem zastępczym ale dla zainteresowanych mam kilka uwag (aktualnie jeżdżę Focusem 1.6 TDCi 115KM z 2015r): 1. Nadwozie/prowadzenie: ładny ale widać pewne niedostatki jakościowe - kierownica: po 75tkm schodzi skóra do gołego a pod nią twardy plastik - masakra! - ekran świeci cały czas - nie da się go wyłączyć; poza tym w słońcu słabo cokolwiek widać; w nocy razi - fotele na krótkie trasy są ok - mikro klawisze klimatyzacji - trzeba się mocno skupiać aby trafić; działa jednak skutecznie - wspomaganie kierownicy ok - adaptuje się do prędkości - hamulce - ok, ale przy wolnej jeździe jest efekt jakby trochę klocki przyklejały się do tarcz tuż przed zatrzymaniem i rzuca pasażerami - słaba widoczność do tyłu na szczęście przy wrzuceniu wstecznego pomaga wyświetlacz - jak na moje oko niezbyt mocne światła mijania - zawieszenie bardzo wygodne, nie tłucze się i zaskakująco dobrze wybiera dziury - przy niskich obrotach spalinowca (czyli nie w polu POWER) cichy i przyjemny; w połowie pola POWER robi się MASAKRA 2. silnik - na samym prądzie daleko nie zajedzie... nawet po bułki do najbliższego sklepu - silnik spalinowy wyje jak startujący odrzutowiec przy wciśnięciu gazu przy V 100km np w celu wyprzedzania - MASAKRA!!! - pobudka dzieci w trasie murowana - moc czuć dopiero przy wciśniętym prawie na max gazie - bez tego nie da się bezpiecznie wyprzedzać - stojąc w większym korku myślimy że oszczędzamy benzynę a tu zonk! - światła, nawiew itp skutecznie drenują akumulatory w związku z czym włącza się silnik aby go doładować a komputer potrafi wtedy pokazać spalanie nawet 15l/100!!! - przy przejechaniu trasy 400km z czego ok 150 po stromych górkach akumulatory nigdy nie naładowały się na 100% - może to wynika z oszczędnej jazdy... - brak interakcji gaz/dźwięk silnika - kierowca sobie/silnik sobie - jak jest chłodno (z rana) silnik spalinowy włącza się zawsze - spalanie - trasa 5/100 (sporo z prędkościami ok 70km/h, bardzo niewiele autostrady)
Średnie spalanie dla Toyota Auris II Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW 2013-2015
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Długo się zastanawiałem nad kolejnym autem. Po Skoda Superb 2004 1.8T (chip na 180 KM), ze spalaniem 12 L/100 km w mieście i 10 na trasie (do 120 km/h) myślałem że nic lepszego mnie nie spotka. A tu - Auris HSD, z opcją łatwego przerobienia na LPG - ktoś powie profanacja - ale raporty spalania mówią same za siebie. Spalanie praktycznie 1L więcej niż benzyna - a przyjemność z oszczędności ta sama. Nie znam obecnie innego auta, które przy w miarę dobrym komforcie jazdy (to nie limuzyna) potrafi zaskoczyć takimi wynikami. Kto jest w stanie zejść ze spalaniem innym poniżej 14 zł/100 km przy budżecie za 3 letnie auto poniżej 50k zł to szacun. Auris to daje. W miesiąc ponad 3000 km, po prostu chce się wszędzie nim jeździć. POLECAM
6,0
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Spodziewałem się więcej Jest jak na reklamie proszku do prania. Jeśli chcesz 3.6 l to idź do lekarza może ci pomoże jeśli chcesz 4 litry to latem i ciągle z górki jeśli chcesz 4.5 litra to realnie latem ale bez dotykania pedału gazu. jeśli chcesz jeździć w miarę normalnie nazbyt ni e koncentrując się na ekodrivingu musisz zalożyć 5l. Wartości są realne w mieście w trasie raczej spodziewć się trzeba 5.5 dla jazdy do 110 km ale nie autostrada czy ekspresówka powyżej 120 zaczyna się 7 i więcej litrów. Jazda w górach to zupełna porażka całego układu WYJE JAK Mototcross
4,2
Toyota Auris II
Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM 100kW
Samochód został stworzony do delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu. Przy spokojnej jeździe po spaleniu 4 baków paliwa, średnie spalanie obliczone ręcznie 4,3 litra. Komputer zaniża zużycie o 0,2 0,3 litra. Jazda odbywała się 80 % na krajowej drodze nr 45 i 20 % w 100 tysięcznym mieście z sporymi korkami. Jazda 300 km po autostradzie 400 km po drogach lokalnych, 200 km w mieście - średnie spalanie 4,8. Jazda autostradą 160 km/ godz. - około 6 litrów na 100 km. Ogólnie bardzo przyjemne auto dla kierowców bez zacięcia sportowego, któzy lubują się w płynnym i spokojnym przemieszczaniu się. Nie oznacza to, że auris hybrid nie ma kopa. owszem ma: przy wciśnięciu gazu do dechy przyspiesza żwawo i energicznie aż do prędkości maksymalnej 180 (przy pełnym gazie do pomocy wkracza również silnik elektryczny więc czuć te zsumowane konie), potem chyba ustawiony jest elektroniczny koniec zwiększania prędkości. Problem w tym, że silnik benzynowy jest w tym czasie bardzo głośny, co zniechęca, do częstego przyspieszania na full. Wracając do spalania , to można założyć , że hybryda pali o litr mniej od diesla i o2 litry mniej od oszczędnej benzyny w podobnych mocach i wielkościach samochodów.

Usterki Toyota Auris II

Liczba wpisów: 14
Dziwne dźwięki z tyłu samochodu
  • Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 270 tys. km
Cześć, Trzy sprawy odnośnie problemu hamowania. Piszę o wszystkich trzech, bo może mają ze sobą związek. 1. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód nierówno hamuje. Czasami, jak delikatnie nacisnąłem lekko hamował, a czasami mocno (tak jakby już złapały klocki) bez zmiany nacisku na hamulec. Moje odczucie jest takie, że coś, co odpowiada za hamowanie silnikiem i tarczami nie działa prawidłowo. Jeżdżę na "eco mode" i miałem wrażenie, że bez naciskania tego trybu nie było takiego nierównomiernego hamowania. [Update] Sprawdziłem i w trybie zwykłym nie ma tego nierównomiernego hamowania. Jakiś czas po przełączeniu w tryb Eco też jeszcze nie ma. Po jakimś czasie znowu się pojawia. 2. Przy takim nierównomiernym hamowaniu czasami było słychać dziwny dźwięk. Nie udało mi się go jeszcze nagrać. Brzmiało to jak lekkie cykania (raczej nie mechaniczne odgłosy). Tak jakby coś w tylnej części samochodu załączało się i wyłączało (elektrycznie - jakiś styk?). Pojechałem z tym do serwisu i tam stwierdzili, że krzywe tarcze i klocki do wymiany i że mogę tak jeździć, ale mechanika dostanie i że to jest główny problem u mnie. Zdecydowałem się na wymianie. Nie do końca pomogło... Po wymianie miałem jeszcze raz taki przypadek cykania przy hamowaniu (temperatury jeszcze letnie były wtedy - początek października). W sumie cykania w ostatnich tygodniach nie zaobserwowałem, ale pojawiło się coś nowego Patrz punkt 3. 2. Posłuchajcie tego dźwięku. Mam takie odczucie, że to zjawisko zaczęło się, jak zrobiło się chłodniej i występuje teraz po nocy, po dłuższym postoju. Jak jadę wolno na parkingu, czy później szybko nic nie słychać. Dźwięk następuje chwilę po tym jak nacisnę pedał hamulca i jest już wciśnięty lekko a samochód się już nie porusza. https://vocaroo.com/i/s14z0AVquKpy Macie pomysły czy to wszystko ma związek ze sobą, czy to są różne sprawy? Przeczytałem coś na forum, że może to być łożysko amortyzatora i że ten typ tak ma, ale nie wiem czy z tym to łączyć, bo ten dźwięk z pkt. 3 to raczej jakaś mechanika, która uruchamia się po naciśnięciu hamulca. W serwisie też nie wiedzą o co chodzi. Chcą żeby zostawić samochód na noc i rano sami chcą to usłyszeć...
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dużo za duże spalanie w zimę, zwłaszcza na postoju
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Od.jakiegos czasie zauważyłem zwiększone spalanie w mojej hybrydzie. Teraz w cyklu mieszanym pokazuje 7.3 l/ 100. Km. Dziwnie piszczą czasami hamulce, czy to.moze mieć jakieś powiązanie.. na postoju też jakoś.duzo pali 15-20 l pokazuje. Jakieś wskazówki?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Łożyska skrzyni biegów
  • Toyota Auris II Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 201 tys. km
Po przekroczeniu 200 000tys. km łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni do wymiany. Bez "sportowej" jazdy, bez katowania,pierwszy właściciel. Koszt naprawy ok 3000zł. Niezawodność Toyoty to już przeszłość.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Auris II Hatchback 5d