Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2007 roku. W ofercie Toyoty Auris na większości rynków zastąpił Corollę w wersji hatchback. Na innych – Corollę RunX (lub model RunX), a jedynie w Australii oferowany jest pod nazwą Corolla. Technicznie spokrewniony z Corollą – od początku dzieli z nią płytę podłogową i szereg innych elementów konstrukcyjnych. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu. Nazwa Auris ma łaciński rodowód, „aurum” to po łacinie „złoto”. Luksusową wersją modelu jest sprzedawana wyłącznie w Japonii Toyota Blade (następca Toyoty Allex).

Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przo
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Toyota Auris

Auris II

Stylistyczna przemiana, jaką przeszedł Auris, do dziś może szokować - z nudnego, niczym nie wyróżniającego się kompaktu, stał się on bowiem magnesem na wzrok przechodniów. W tych ostatnich wywołuje on jednak mieszane uczucia, bo podczas, gdy z przodu prezentuje się nowocześnie i niesztampowo, a z boku czuć w nim nutkę dynamiki, na jego nieco "przekombinowany" tył można kręcić nosem.

Również w środku Toyota Auris II. generacji zerwała z monotonią poprzednika i także w środku zdania na temat jej stylistyki są podzielone. Kokpit okazuje się za to dopracowany pod względem ergonomii obsługi niemal do perfekcji - niemal, bo u boku wzorowo czytelnych zegarów i logicznie rozmieszczonych przełączników znajdziemy nie najlepiej umiejscowiony zegarek. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są należytej jakości (no, może poza kilkoma wyjątkami), zaś montaż - bardzo dokładny.

Za "kółkiem" japońskiego kompaktu siedzi się bardzo wygodnie - kierowca zajmuje miejsce na obszernym i dobrze wyprofilowanym fotelu, łatwo znajduje odpowiednią pozycję do jazdy, a dzięki dużej ilości przestrzeni czuje się swobodnie. Podobać może się niemal pionowo umieszczona kierownica, raczej nikomu nie spodoba się z kolei ograniczona widoczność do tyłu. W drugim rzędzie siedzeń pasażerowie dostają do dyspozycji wygodną kanapę oraz dość przeciętną ilość przestrzeni. Za zaledwie przeciętną trzeba uznać też pojemność bagażnika wersji hatchback.

Mocnym punktem Aurisa jest zawieszenie z wielowahaczową osią tylną. Podczas jazdy nierównymi drogami pasażerowie nie są informowani o większości dziur ani drganiami, ani hałasem dobiegającym z podwozia, z kolei na zakrętach samochód utrzymuje nadwozie w ryzach i zachowuje się w pełni przewidywalnie. Słabsze wersje silnikowe z belką skrętną nie są już tak doskonałe, ale również one nie zasługują na krytykę. Dodatkowy plus należy się za udany układ kierowniczy.

Pod względem cenowym Toyota Auris II to typowy średniak - nie jest ani okazyjnie tania, ani też za droga. Bardzo pozytywnie wyróżnia się w cenniku wersja hybrydowa - jest minimalnie droższa od diesla, ma bardzo bogate wyposażenie, dłuższą niż w pozostałych wersjach gwarancję, a na dodatek jest jedną z absolutnie najbardziej dopracowanych tego typu konstrukcji na rynku. W kategorii bezpieczeństwa cieszy dobra nota uzyskana w testach zderzeniowych EuroNCAP, martwi natomiast brak najnowocześniejszych systemów elektronicznych wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Auris I

Stawiając obok siebie Toyotę Auris I oraz konkurencyjną Hondę Civic VIII, łatwo spostrzec, że choć oba modele pochodzą z tego samego kraju, ich twórcy zgoła inaczej potraktowali kwestię designu. Bo podczas gdy karoseria drugiego z modeli przyciąga wzrok jak magnes, pierwsze auto prezentuje się nudno i bezbarwnie niezależnie od tego, od której strony spojrzymy na jego nadwozie. Przyjemniejszą dla oka stylistykę mają egzemplarze po liftingu, który przeprowadzono w 2009 roku, fundując wtedy autu przeformowane zderzaki i odświeżone lampy.

W ramach wspomnianego liftingu japoński producent zdecydował się na drobne poprawki wnętrza - przed kierowcą pojawiła się kierownica o wieńcu spłaszczonym u dołu oraz deska rozdzielcza wykonana z lepszych materiałów. Cieszy zwłaszcza ta druga zmiana, bowiem plastiki wykończeniowe aut sprzed modernizacji są naprawdę niskiej jakości. Miejsce pracy kierowcy ma sporo praktycznych zalet - uporządkowany kokpit jest bardzo prosty w obsłudze, wysoko umieszczony lewarek skrzyni biegów znajduje się tuż pod ręką, a duże szyby i wysoka pozycja do jazdy gwarantują doskonałą widoczność. Do wad zaliczymy nieco “przekombinowane” zegary oraz niewystarczająco wyprofilowany fotel.

Kabina pasażerska Aurisa przekonuje do siebie przestronnością. Zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach miejsca jest naprawdę dużo, a środkowy pasażer tylnej kanapy nie musi podkurczać nóg ze względu na tunel centralny. Podróżowanie uprzyjemnia ponadto bardzo skuteczne wyciszenie kabiny. Tak idealnym obrazem nie może pochwalić się przestrzeń ładunkowa - pojemność kufra jest jeszcze akceptowalna, ale wkładanie przedmiotów o większych gabarytach utrudnia wysoki próg załadunku i “schodek” powstający po złożeniu tylnych siedzeń.

Zawieszenie swojego kompaktowego hatchbacka Toyota wyregulowała tak, aby zapewniało jak najwyższy komfort resorowania. W efekcie auto wyśmienicie radzi sobie z wyrwami w jezdni czy wystającymi studzienkami, których akurat na naszych drogach nie brakuje. Miękkie nastawy układu jezdnego nie wpływają pozytywnie na właściwości jezdne, choć i tak nie można na nie specjalnie narzekać. Powody do krytyki daje natomiast mało komunikatywny układ kierowniczy.

Zastępując Corollę hatchback, Auris I. generacji otrzymał arcytrudne zadanie utrzymania kompaktowej propozycji Toyoty na wyżynach niezawodności. Zadanie się powiodło, bo pod względem bezawaryjności to nadal wzór dla konkurencji. Co prawda, lakier nadwozia i tworzywa użyte do wykończenia kabiny łatwo się rysują, a elementy układu kierowniczego i łożyska skrzyni biegów mogą już nosić ślady zużycia, jednak w w ogólnej ocenie “Japończyk” wypada wyśmienicie. Ceny większości części zamiennych kształtują się na dość wysokim, ale akceptowalnym poziomie.

Komentarze redakcji

Powagosław: W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost.
Luzacjusz: Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz…

Silniki Toyota Auris

Toyota Auris II - jaki silnik wybrać?

Oferta diesli jest dość okrojona, zresztą po części uzupełnia ją wersja hybrydowa. Układ spalinowo-elektryczny osiąga 136KM i sprawuje się całkiem nieźle. Auto jest dość elastyczne i chętnie przyspiesza – najmocniejsza wersja benzynowa ma dla porównania 132KM i różnica w zachowaniu na drodze jest spora. Do tego na niekorzyść benzyny... Silnik trzeba kręcić, żeby poczuć moc, w hybrydzie słabość na niskich obrotach jednak trochę niweluje motor elektryczny. Podstawowy wariant ma z kolei 99KM i również lubi wysokie obroty – sprawdzi się w rękach spokojnych kierowców.

Publikacje o Toyota Auris

Honda Civic Tourer vs. Toyota Auris Touring Sports
 
Nasz test Civic vs. Auris

Po raz pierwszy w dość krótkiej historii modelu Auris, japońscy specjaliści zdecydowali się na zaprojektowanie bardzo rodzinnej odmiany tego auta chwytliwie ochrzczonej Touring Sports. Inni specjaliści z tego samego dalekowschodniego kraju po kilkunastoletniej przerwie postanowili wskrzesić odmianę kombi...

Toyota Auris 1.6 Valvematic - wyczekiwana przez rynek
 
Nasz test Toyota Auris 1.6 Valvematic 130 Dynamic

Ofertę Toyoty wzmocniło kompaktowe kombi. Auris Touring Sports wygląda ciekawie i może pochwalić się 530-litrowym bagażnikiem. Kto wybierze wersję 1.6 Valvematic, będzie mógł cieszyć się niezależnym zawieszeniem tylnej osi oraz niskim zużyciem paliwa na trasie.

Toyota Auris Touring Sports - luka wypełniona
 
Nasz test Toyota Auris Touring Sports

Od 2007 roku Toyota nie oferuje kompaktowego kombi. Sytuacja uległa jednak zmianie. Do salonów japońskiego koncernu wjeżdża praktyczny i pojemny Auris Touring Sports.

Toyota Auris - japoński misz - masz
 
Nasz test Toyota Auris Valvematic 130

Motoryzacyjnych entuzjastów można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to zwolennicy hybryd, których interesuje zmniejszenie spalania i nowinki techniczne. Druga z nich woli opierać się na tradycyjnych rozwiązaniach, obawiając się wysokich kosztów serwisu baterii. Ja zaliczam się do tej drugiej grupy,...

Toyota Auris Hybrid - Diesel? Nie, dziękuję...
 
Nasz test Toyota Auris Hybrid 135 Premium

Przed laty samochód z silnikiem wysokoprężnym był dobrym wyborem. Za olej napędowy płaciło się mniej niż za benzynę, a niewysilone, wolnossące diesle bez poważniejszych awarii potrafiły przejeździć ponad milion kilometrów. A teraz...?

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Toyota Auris

Toyota Auris na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota AurisautoWcentrum - społeczność Toyota Auris

najwyższe oktanyAuta - Toyota Auris

Toyota Auris 1.6 52,71

Toyota Auris Auri 52,81

Toyota Auris kojot 34,14

Toyota Auris firmówka 63,25

Toyota Auris ON 94,71

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Auris

AURIS2007 30,04

wfal 30,13

michaal001 30,07

alster 30,12

babciaela 95,69

Dudatom 30,98

tomus2 30,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Auris

Wodór
Wodór No cóż, w 2015 trzeba będzie przesiąść się z hybrydy na wodór, nie ma wyjścia....
Przegląd (prawie) 60 tys. i moc przyjemności!
Przegląd (prawie) 60 tys. i moc przyjemności! Jako, ze jutro kończy mi się trzyletnia gwarancja na ON-ego a do limitu przebieg...
Przegląd 45 tys. - Toyota Radom
Przegląd 45 tys. - Toyota Radom W ostatnich miesiącach częściej byłam pasażerem różnych marek - niż kierowcą Aur...
Prędkość maksymalna
Prędkość maksymalna Podczas ostatniego powrotu z Poddąbia postanowiłem na A1 sprawdzić ile 101 konny...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Auris

od 56 700 zł do 96 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (99 - 136 KM): 1.8 HSD, Dual VVT-i 100, Valvematic 130

 

Diesel (90 - 124 KM): D-4D 125, D-4D 90

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Toyota Auris
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Auris

Toyota Auris Dual VVT-i 100 99KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

62 900

Zobacz ofertę Toyota Auris Dual VVT-i 100 99KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Toyota Auris najczęściej porównywane z:

Kia Rio
1.4 DOHC CVVT (109 KM)
Opel Astra
1.7 CDTI ECOTEC (130 KM)
Volkswagen Golf
1.4 TSI (122 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Auris

Toyota Auris
1.4 benzyna 97 KM
31 000 km, 2008
31 900 PLN
Toyota Auris
2.0 diesel 126 KM
98 000 km, 2008
29 500 PLN
Toyota Auris
1.4 diesel 90 KM
33 000 km, 2010
34 800 PLN
Toyota Auris
2.0 diesel 126 KM
162 000 km, 2008
29 500 PLN

Ocena auta Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Galerie Toyota Auris

Toyota Auris Touring Sports Black (2013) Toyota Auris II Hatchback 5d 1.8 HSD 136KM - galeria redakcyjna Toyota Auris II Hybrid Touring Sports (2013) Toyota Auris Toyota Auris II Touring Sports Valvematic 130 - galeria redakcyjna Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 132KM - galeria redakcyjna Toyota Auris II Toyota Auris 1.6 Valvematic 130 - galeria redakcyjna Toyota Auris II Hatchback 5d Hybrid Toyota Auris 2010
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Auris

  • 1.
  • 5,00 Toyota Auris II Dual VVT-i 100 (99KM) 2013r.
    dodał: japan, 09.07.2013

    Przejechałem najpierw na benzynie 1000 km i taką nowiuteńką oddałem do zagazowanie.Na gazie przejechałem już około 10000km i autko sprawuje się super.Mam zamontowaną instalację STAG PREMIUM i śmiem twiedzić, że jest rewelacyjna.Poprzednie instalacje w dwóch moich samochodach to Stag 300 ISA 2 też sprawują się dobrze.Tak więc, to już trzeci samochód montowany w tej firmie i nie mam żadnych zastrzeżen.

  • 2.
  • 5,00 Toyota Auris II Dual VVT-i 100 (99KM) 2013r.
    dodał: japan, 09.07.2013

    Najpierw przejechałem na benzynie 1000 km,a teraz na gazie prawie 10000km.Mam instalację STAG PREMIUM i sprawuje się rewelacyjnie.W poprzednich dwóch samochodach mam STAGA 300 ISA 2 i też nie narzekam.To już mój trzeci samochód montowany w tej firmie i naprawdę nie mam powodów do narzekania.

  • 3.
  • 5,00 Toyota Auris II Dual VVT-i 100 (99KM) 2013r.
    dodał: KREDYTY-Chwilówki, 28.05.2014

    Auto Gaz Aries zainstalował w naszych samochodach instalację BRC SEQUENT 24. Nasi partnerzy znają się na swojej pracy, dlatego kwestię wykonania powierzyliśmy właśnie im. Polecamy i zapraszamy na ich stronę http://autogazaries.pl/

  • 4.
  • 5,00 Toyota Auris I 1.33VVT-i (100KM) 2011r.
    dodał: KREDYTY-Chwilówki, 28.05.2014

    Samochody, które są wymagające, potrzebują sprawdzonych partnerów. Auto Gaz Aries, który zainstalował BRC SEQUENT 24, w roli naszego partnera sprawdza się już 8 lat. Wszystkim serdecznie polecamy!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Auris

Toyota Auris

57 komentarzy

52 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Marian~Marian

Jestem użytkownikiem Toyoty Auris II z rocznika 2013 w wersji TS z silnikiem 1.4 D4D - przesiadłem się z Mazdy 3 z silnikiem 1.6 także w Dieslu. Na początku byłem nawet dość mocno podekscytowany ponieważ większość z nas zna opinie o Toyocie jako bardzo dobrze wykonanym samochodzie w dodatku bezawaryjnym. Jakież było moje wielkie rozczarowanie w momencie gdy odebrałem w salonie to auto - jakość materiałów i wykonanie pozostawia naprawdę WIELE do życzenia to poprzednia epoka - straszny twardy i tandetny plastik. Niestety jednostka napędowa Toyoty w porównaniu do silnika Mazdy 1.6 jest jak wyjęta z auta z czasów w których inżynierowie kontrujący jednostkę koncernu PSA jeszcze się nie urodzili. Układ jezdny jest najmocniejszą stroną Aurisa choć i tu w porównaniu do konkurencji wypada słabo. Toyota Auris okazuje się wielkim rozczarowaniem - bardzo słabe auto, kiepsko wykonane z tanich materiałów pochodzących zapewne z odzysku materiałów z plastikowych koszy na śmieci lub butelek PET. Jedyne co pozostało z opinii o Toyocie to jej ponad przeciętna cena i naprawdę drogi serwis ASO.

44hisname44hisname

Po blisko 3 miesięcznym posiadaniu Toyoty Auris TS 130 KM, przejechaniu 5500 km mam już wyrobioną opinię o tym samochodzie. Generalnie oczekiwania miałem bardzo wysokie, tymczasem Auris to samochód bardzo przeciętny. Kto wcześniej posiadał auta francuskie ten będzie cierpiał z powodu braku finezji i polotu konstruktorów. Wnętrze Auris w zakresie zastosowanych materiałów i ich spasowania pozostawia sporo do życzenia - jak na lidera motoryzacji Toyota nie postarała się. Jednak inaczej niż we francuzach czy oplach, w samochodzie nic nie obciera, trzeszczy, więc to można uznać za duży plus. Zaletą jest ogromny bagażnik. Natomiast minus to zaledwie 50litrowy bak, który przy całkiem sporym zużyciu paliwa - w wersji benzynowej - sprawia, że stacja benzynowa to twój drugi dom. Jazda po mieście jest bardzo komfortowa i cicha. Auris to jednak zdecydowanie auto na miasto i niedalekie wypady poza nie. Natomiast nie jest to samochód na dalekie wyjazdy, choć pewnie dla chcącego nic trudnego. Legendarna niezawodność póki co się sprawdza, ale byłbym zdziwiony, gdyby w 10 miesięcznym pojeździe coś się zepsuło. Miał to być samochód, którym przejeżdżę kolejne kilka lat, ale niestety tak nie będzie.Samochód też trzeba lubić.

~mamuśka~mamuśka

Auriska to idealne autko w dodatku w hybrydzie, jestem szczesliwa posiadaczka tego modelu i jestem zachwycona. Po pierwsze ze w koncu mam ciche autko i jak usna mi dzieciaki w samochodzie wcale sie nie budza, super sprawdza sie w korkach no i zuzycie paliwa oczywiscie mniejsze.poza tym wygodne i przestronne z latwoscia moge zapokowac swoja "przychuwek"

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
27 854
Przejechany dystans
24 949 892 km
Zatankowanego paliwa
879 132 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 099
Wydanych pieniędzy
1 144 133 zł
Średnie wydatki na auto
1 151 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 485
Wydanych pieniędzy
2 449 390 zł
Średnie wydatki na auto
2 464 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (994)

Testy zderzeniowe Toyota Auris

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Auris przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Auris 1.6 mid grade, RHD
2013

Toyota Auris
Toyota Auris

Toyota Auris
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: bartmanin, dodano: 08.10.2012 17:39

Silnik bardzo oszczedny. Byl to moj samochod sluzbowy - 40tys km/rok. Przepisowa jazda Warszawa - Wrocław to srednie spalanie wg komputera 4,7l/100km. Srednie spalanie od tankowania do tankowania, w cyklu mieszanym, przy czym duza czesc po Wroclawiu to 5.5l/100km. Maksymalne spalanie jakie wg kompa to bardzo szybki przejazd Wroclaw - Walbrzych 6.7l/100km. Autostrada 120-140km/h to ok 6l/100km. Dodam, ze przez 21 miesiecy uzytkowania (75tys km) nie bylo zadnych usterek w tym samochodzie.

pełny raport Toyota Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D

autor: Grucha, dodano: 26.08.2010 10:59

Jak na tę pojemność i moc jest b.dobrze. Wszystko zależy od stylu jezdy - dla każdago coś się znajdzie. Wartości w dokumentacji są realne dla b.ekonomicznej jazdy. Jeśli potrzbujemy emocji, dajmy spokój z takimi pytaniami. Od 6 l na trasie, 7,5 w cyklu mieszanym (miasto i autostrada) do 8,5 przy deptaniu.

pełny raport Toyota Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic

autor: babciaela, dodano: 29.09.2012 19:55

Na razie serwisowany w ASO więc ceny standardowe. Ubezpieczenie w pakiecie. Zużycie paliwa - według pokładowego komputera - zgodne z obietnicą producenta: (4,5 - 6,5 l/100 km) ale pod warunkiem, że przestrzega się zmiany biegów sugerowanych zielonymi strzałkami. Dynamiczniejsza jazda skutkuje większym apetytem na paliwo. Nie widziałam jednak na wyświetlaczu większego średniego zużycia niż 7,2 l/100 km

pełny raport Toyota Hatchback 3d Facelifting 1.33 Dual VVT-i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Auris II Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Auris, oglądali także