Wszystkie modele

Akcje serwisowe

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2007 roku. W ofercie Toyoty Auris na większości rynków zastąpił Corollę w wersji hatchback. Na innych – Corollę RunX (lub model RunX), a jedynie w Australii oferowany jest pod nazwą Corolla. Technicznie spokrewniony z Corollą – od początku dzieli z nią płytę podłogową i szereg innych elementów konstrukcyjnych. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu. Nazwa Auris ma łaciński rodowód, „aurum” to po łacinie „złoto”. Luksusową wersją modelu jest sprzedawana wyłącznie w Japonii Toyota Blade (następca Toyoty Allex).

Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przo
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Toyota Auris

Auris II

Stylistyczna przemiana, jaką przeszedł Auris, do dziś może szokować - z nudnego, niczym nie wyróżniającego się kompaktu, stał się on bowiem magnesem na wzrok przechodniów. W tych ostatnich wywołuje on jednak mieszane uczucia, bo podczas, gdy z przodu prezentuje się nowocześnie i niesztampowo, a z boku czuć w nim nutkę dynamiki, na jego nieco "przekombinowany" tył można kręcić nosem.

Również w środku Toyota Auris II. generacji zerwała z monotonią poprzednika i także w środku zdania na temat jej stylistyki są podzielone. Kokpit okazuje się za to dopracowany pod względem ergonomii obsługi niemal do perfekcji - niemal, bo u boku wzorowo czytelnych zegarów i logicznie rozmieszczonych przełączników znajdziemy nie najlepiej umiejscowiony zegarek. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są należytej jakości (no, może poza kilkoma wyjątkami), zaś montaż - bardzo dokładny.

Za "kółkiem" japońskiego kompaktu siedzi się bardzo wygodnie - kierowca zajmuje miejsce na obszernym i dobrze wyprofilowanym fotelu, łatwo znajduje odpowiednią pozycję do jazdy, a dzięki dużej ilości przestrzeni czuje się swobodnie. Podobać może się niemal pionowo umieszczona kierownica, raczej nikomu nie spodoba się z kolei ograniczona widoczność do tyłu. W drugim rzędzie siedzeń pasażerowie dostają do dyspozycji wygodną kanapę oraz dość przeciętną ilość przestrzeni. Za zaledwie przeciętną trzeba uznać też pojemność bagażnika wersji hatchback.

Mocnym punktem Aurisa jest zawieszenie z wielowahaczową osią tylną. Podczas jazdy nierównymi drogami pasażerowie nie są informowani o większości dziur ani drganiami, ani hałasem dobiegającym z podwozia, z kolei na zakrętach samochód utrzymuje nadwozie w ryzach i zachowuje się w pełni przewidywalnie. Słabsze wersje silnikowe z belką skrętną nie są już tak doskonałe, ale również one nie zasługują na krytykę. Dodatkowy plus należy się za udany układ kierowniczy.

Pod względem cenowym Toyota Auris II to typowy średniak - nie jest ani okazyjnie tania, ani też za droga. Bardzo pozytywnie wyróżnia się w cenniku wersja hybrydowa - jest minimalnie droższa od diesla, ma bardzo bogate wyposażenie, dłuższą niż w pozostałych wersjach gwarancję, a na dodatek jest jedną z absolutnie najbardziej dopracowanych tego typu konstrukcji na rynku. W kategorii bezpieczeństwa cieszy dobra nota uzyskana w testach zderzeniowych EuroNCAP, martwi natomiast brak najnowocześniejszych systemów elektronicznych wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Auris I

Stawiając obok siebie Toyotę Auris I oraz konkurencyjną Hondę Civic VIII, łatwo spostrzec, że choć oba modele pochodzą z tego samego kraju, ich twórcy zgoła inaczej potraktowali kwestię designu. Bo podczas gdy karoseria drugiego z modeli przyciąga wzrok jak magnes, pierwsze auto prezentuje się nudno i bezbarwnie niezależnie od tego, od której strony spojrzymy na jego nadwozie. Przyjemniejszą dla oka stylistykę mają egzemplarze po liftingu, który przeprowadzono w 2009 roku, fundując wtedy autu przeformowane zderzaki i odświeżone lampy.

W ramach wspomnianego liftingu japoński producent zdecydował się na drobne poprawki wnętrza - przed kierowcą pojawiła się kierownica o wieńcu spłaszczonym u dołu oraz deska rozdzielcza wykonana z lepszych materiałów. Cieszy zwłaszcza ta druga zmiana, bowiem plastiki wykończeniowe aut sprzed modernizacji są naprawdę niskiej jakości. Miejsce pracy kierowcy ma sporo praktycznych zalet - uporządkowany kokpit jest bardzo prosty w obsłudze, wysoko umieszczony lewarek skrzyni biegów znajduje się tuż pod ręką, a duże szyby i wysoka pozycja do jazdy gwarantują doskonałą widoczność. Do wad zaliczymy nieco “przekombinowane” zegary oraz niewystarczająco wyprofilowany fotel.

Kabina pasażerska Aurisa przekonuje do siebie przestronnością. Zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach miejsca jest naprawdę dużo, a środkowy pasażer tylnej kanapy nie musi podkurczać nóg ze względu na tunel centralny. Podróżowanie uprzyjemnia ponadto bardzo skuteczne wyciszenie kabiny. Tak idealnym obrazem nie może pochwalić się przestrzeń ładunkowa - pojemność kufra jest jeszcze akceptowalna, ale wkładanie przedmiotów o większych gabarytach utrudnia wysoki próg załadunku i “schodek” powstający po złożeniu tylnych siedzeń.

Zawieszenie swojego kompaktowego hatchbacka Toyota wyregulowała tak, aby zapewniało jak najwyższy komfort resorowania. W efekcie auto wyśmienicie radzi sobie z wyrwami w jezdni czy wystającymi studzienkami, których akurat na naszych drogach nie brakuje. Miękkie nastawy układu jezdnego nie wpływają pozytywnie na właściwości jezdne, choć i tak nie można na nie specjalnie narzekać. Powody do krytyki daje natomiast mało komunikatywny układ kierowniczy.

Zastępując Corollę hatchback, Auris I. generacji otrzymał arcytrudne zadanie utrzymania kompaktowej propozycji Toyoty na wyżynach niezawodności. Zadanie się powiodło, bo pod względem bezawaryjności to nadal wzór dla konkurencji. Co prawda, lakier nadwozia i tworzywa użyte do wykończenia kabiny łatwo się rysują, a elementy układu kierowniczego i łożyska skrzyni biegów mogą już nosić ślady zużycia, jednak w w ogólnej ocenie “Japończyk” wypada wyśmienicie. Ceny większości części zamiennych kształtują się na dość wysokim, ale akceptowalnym poziomie.

Komentarze redakcji

Powagosław: W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost.
Luzacjusz: Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz…

Silniki Toyota Auris

Toyota Auris II - jaki silnik wybrać?

Oferta diesli jest dość okrojona, zresztą po części uzupełnia ją wersja hybrydowa. Układ spalinowo-elektryczny osiąga 136KM i sprawuje się całkiem nieźle. Auto jest dość elastyczne i chętnie przyspiesza – najmocniejsza wersja benzynowa ma dla porównania 132KM i różnica w zachowaniu na drodze jest spora. Do tego na niekorzyść benzyny... Silnik trzeba kręcić, żeby poczuć moc, w hybrydzie słabość na niskich obrotach jednak trochę niweluje motor elektryczny. Podstawowy wariant ma z kolei 99KM i również lubi wysokie obroty – sprawdzi się w rękach spokojnych kierowców.

motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Toyota Auris

Toyota Auris 1.6 Valvematic - wyczekiwana przez rynek
 
Nasz test Toyota Auris 1.6 Valvematic 130 Dynamic

Ofertę Toyoty wzmocniło kompaktowe kombi. Auris Touring Sports wygląda ciekawie i może pochwalić się 530-litrowym bagażnikiem. Kto wybierze wersję 1.6 Valvematic, będzie mógł cieszyć się niezależnym zawieszeniem tylnej osi oraz niskim zużyciem paliwa na trasie.

Toyota Auris Touring Sports - luka wypełniona
 
Nasz test Toyota Auris Touring Sports

Od 2007 roku Toyota nie oferuje kompaktowego kombi. Sytuacja uległa jednak zmianie. Do salonów japońskiego koncernu wjeżdża praktyczny i pojemny Auris Touring Sports.

Toyota Auris - japoński misz - masz
 
Nasz test Toyota Auris Valvematic 130

Motoryzacyjnych entuzjastów można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to zwolennicy hybryd, których interesuje zmniejszenie spalania i nowinki techniczne. Druga z nich woli opierać się na tradycyjnych rozwiązaniach, obawiając się wysokich kosztów serwisu baterii. Ja zaliczam się do tej drugiej grupy,...

Toyota Auris Hybrid - Diesel? Nie, dziękuję...
 
Nasz test Toyota Auris Hybrid 135 Premium

Przed laty samochód z silnikiem wysokoprężnym był dobrym wyborem. Za olej napędowy płaciło się mniej niż za benzynę, a niewysilone, wolnossące diesle bez poważniejszych awarii potrafiły przejeździć ponad milion kilometrów. A teraz...?

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Przeczytaj pozostałe artykuły o Toyota Auris

Toyota Auris na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota AurisautoWcentrum - społeczność Toyota Auris

najwyższe oktanyAuta - Toyota Auris

Toyota Auris 1.6 54,78

Toyota Auris firmówka 64,83

Toyota Auris srebrna strzała 44,13

Toyota Auris 65,40

Toyota Auris 1.6 premium 82,10

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Auris

mbks3006 29,97

Jarod84 87,06

alster 30,12

Dudatom 30,56

hydydz 30,09

sruba 71,06

Sprężyn 30,11

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Auris

Tylne hamulce wymienione w ramach gwarancji
Tylne hamulce wymienione w ramach gwarancji W związku z ciągłym, nadmiernym pyleniem oraz porannym tarciem (ustępowało po ki...
Test wosku.
Test wosku. W końcu zebrałem się do wypróbowania nowo zakupionego produktu, ponieważ pogoda ...
Przegląd rejestracyjny w SKP
Przegląd rejestracyjny w SKP Przegląd rejestracyjny w SKP potwierdził bardzo dobry stan techniczny Toyoty. Sk...
Letnia wycieczka
Letnia wycieczka Niestety nie miałam wystarczająco dużo czasu - by dojechać na zlot w Pieczyskach...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Auris

od 59 900 zł do 96 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (99 - 136 KM): 1.8 HSD, Dual VVT-i 100, Valvematic 130

 

Diesel (90 - 124 KM): D-4D 125, D-4D 90

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Toyota Auris
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Auris

Toyota Auris Dual VVT-i 100 99KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

komputer
wspomaganie kierownicy
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

59 900

Zobacz ofertę Toyota Auris Dual VVT-i 100 99KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Toyota Auris najczęściej porównywane z:

Subaru Impreza
2.5 WRX STI (300 KM)
Opel Astra
1.6 Twinport ECOTEC (115 KM)
Volkswagen Golf
1.6 TDI-CR DPF (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon Style Demonstracyjny SEAT Leon Style
Rocznik: 2013. Przebieg: 869 km. Silnik: 1.4 122KM, benzynowy.
Cena: 86 929 zł 74 990 zł
Zyskujesz: 11 939 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Auris

Toyota Auris
1.4 benzyna 97 KM
31 000 km, 2008
31 900 PLN
Toyota Auris
2.0 diesel 126 KM
98 000 km, 2008
29 500 PLN
Toyota Auris
1.4 diesel 90 KM
33 000 km, 2010
34 800 PLN
Toyota Auris
2.0 diesel 126 KM
162 000 km, 2008
29 500 PLN

Ocena auta Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Galerie Toyota Auris

Toyota Auris II Hatchback 5d Diesel Toyota Auris II Touring Sports - galeria redakcyjna Toyota Auris II Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 132KM - galeria redakcyjna Toyota Auris II Hatchback 5d Hybrid Toyota Auris Toyota Auris II Touring Sports Toyota Auris 2010 Toyota Auris II Hybrid Touring Sports (2013) Toyota Auris II Hatchback 5d D-4D 124KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Auris

  • 1.
  • 5,00 Toyota Auris II Dual VVT-i 100 (99KM) 2013r.
    dodał: japan, 09.07.2013

    Przejechałem najpierw na benzynie 1000 km i taką nowiuteńką oddałem do zagazowanie.Na gazie przejechałem już około 10000km i autko sprawuje się super.Mam zamontowaną instalację STAG PREMIUM i śmiem twiedzić, że jest rewelacyjna.Poprzednie instalacje w dwóch moich samochodach to Stag 300 ISA 2 też sprawują się dobrze.Tak więc, to już trzeci samochód montowany w tej firmie i nie mam żadnych zastrzeżen.

  • 2.
  • 5,00 Toyota Auris II Dual VVT-i 100 (99KM) 2013r.
    dodał: japan, 09.07.2013

    Najpierw przejechałem na benzynie 1000 km,a teraz na gazie prawie 10000km.Mam instalację STAG PREMIUM i sprawuje się rewelacyjnie.W poprzednich dwóch samochodach mam STAGA 300 ISA 2 i też nie narzekam.To już mój trzeci samochód montowany w tej firmie i naprawdę nie mam powodów do narzekania.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Auris

Toyota Auris

54 komentarze

49 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~posiadacz 1.4D4D od 6 lat~posiadacz 1.4D4D od 6 lat

1.4 D4D to bardzo fajny i ekonomiczny silniczek ale
ale do spokojnej jazdy !!! nie do lansu i sportu nie ypowiadam się o spalaniu po jexdzie próbnej czy po miesiącu posiadania nówki salonowej śmieszne ! Posiadam poprzedni model z poprzednim 1.4 D4D (teraz podkręcili tylko moment z 190 na 205- reszta parametrów bez zmian, niby 15 nM wiecej ale za to obciążenie DPFem) w każdym razie to bardzo fajny silnik do spokojnej jazdy w trasie (nie koniecznie autostrada) bo do jazdy d0 110 max 120 km/h i wówczas odwdzięcza się spalanie poniżej 5 l/100 - moja jazda 110-120km/h = 4.8 do 5.0, żony jazda 90-100km/h spalanie 4.5 a raz po takim wyjeździe osiągnęła 4.3
Ale jak przekroczysz 120 na trasie to już szybko wzrasta proporcjonalnie do wzrostu prędkości
a w mieście, w miescie jak inne diesle - dwulitrowe diesle innych marek Miałem Renię 1.9 dTi paliła w Wawie 6.1 na tej samej trasie (dom-praca-dom) przy tym samym stylu jazdy 1.4 na początku palił mi 7.5 Potem nauczyłem się nim jeździć i zszedłem do 6.5
Pozdrawiam
Jak ktoś chce latać powyżej 140 to polecam 3 litrówki przy takiej prędkości będą palić mniej niż to a dynamika nieporównywalna
Jeśłi ktoś chce jeździć oszczędnie to proszę pamiętać że takie maluszki jak 1.4 (jak u mnie np do kombi) to oszczędne są ale do 120

~Zibi~Zibi

Do ~piotr: zgadzam się w pełni. Pięć lat od nowości jeździłem aurisem 1.6 i po mieście palił 8 -8.4 ale nie odczyt z komputera tylko tankowanie! Ekonomia w benzynie tylko w trasie do 100km/h można uzyskać 5,4 -5.7 l na 100km. No a na autostradzie?
No 8-9 l na 100km. Jadąc na ewakuację na jednym baku w jedną stronę udało mi się kilka razy spalić przy normalnej jeździe 6,4 -6,6 l na 100 km

~krl~krl

Posiadam Toyotę Auris 1.4 D4D kombi rocznik 2013 i u mnie spalanie wygląda zdecydowanie inaczej niż u większości z opisujących tu swoje wrażenia. Powiedzmy, że 85% czasu spędzam w trasie średnie spalanie u mnie to 7.3l na zbiorniku palia przejechałem najwięcej 650km. Oczywiście mówię o tankowaniu po dojechaniu do komputerowego 0 choć paliwa zwykle wchodzi 43,44 litra pozostaje więc jeszcze kilka litrów w zbiorniku.
W firmie w której pracuję jest kilka takich aut i wszystkie spalają podobnie to jest od min 6.8 do max 7.3.
Trudno zatem mówić o jakimś ponad przeciętnym niskim spalaniu - poprzednio mieliśmy Mazdy 3 z silnikami 1.6D i paliły mniej to jest od 6.2 do 6.9 w moim przypadku.
Ogólnie musze powiedzieć, że nasze rozczarowanie Toyotami jest OLBRZYMIE.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
24 351
Przejechany dystans
23 097 925 km
Zatankowanego paliwa
767 473 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 769
Wydanych pieniędzy
1 010 302 zł
Średnie wydatki na auto
1 130 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
5 765
Wydanych pieniędzy
2 211 469 zł
Średnie wydatki na auto
2 474 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (894)

Testy zderzeniowe Toyota Auris

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Auris przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Auris 1.6 mid grade, RHD
2013

Toyota Auris
Toyota Auris

Toyota Auris
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Chris, dodano: 08.07.2008 13:53

Znośnie, czyli dobrze. Dynamiczna jazda na trasie to przedział 6.5 - 7.1 /100 km, przy czy ta większa wartość przy sporych prędkościach (ok. 140 km/h, w porywach do 170 km/h). W mieście ok. 8.8. Zbiornik wystarcza na jakies 10 dni normalnego użytkowania auta w mieście (z dojazdem do domu 10 -15 km od centrum)

pełny raport Toyota Hatchback 1.6 i 16V VVT-i

autor: Grucha, dodano: 26.08.2010 10:59

Jak na tę pojemność i moc jest b.dobrze. Wszystko zależy od stylu jezdy - dla każdago coś się znajdzie. Wartości w dokumentacji są realne dla b.ekonomicznej jazdy. Jeśli potrzbujemy emocji, dajmy spokój z takimi pytaniami. Od 6 l na trasie, 7,5 w cyklu mieszanym (miasto i autostrada) do 8,5 przy deptaniu.

pełny raport Toyota Hatchback 5d Facelifting 1.6 Valvematic

autor: Jaszczur., dodano: 03.03.2011 20:39

Jak kupiłem auto to miało przebieg około 6000km i było po kobiecie,powiem tak samochód w cale nie chciał jeździć i strasznie dużo palił przy niezbyt wysilonej jeździe około 9,5L/100km.Po moim intensywnym docieraniu samochód się troszkę rozbudził i już można się nim dynamicznie poruszać. Przy spokojnej jeździe w trasie spalanie wyszło 6,2L,średnie wychodzi w granicach 8L,przy ostrej jeździe 10L.

pełny raport Toyota Hatchback 1.6 i 16V VVT-i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Auris II Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Auris, oglądali także