Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2007 roku. W ofercie Toyoty Auris na większości rynków zastąpił Corollę w wersji hatchback. Na innych – Corollę RunX (lub model RunX), a jedynie w Australii oferowany jest pod nazwą Corolla. Technicznie spokrewniony z Corollą – od początku dzieli z nią płytę podłogową i szereg innych elementów konstrukcyjnych. Od 2013 roku oferowana jest druga generacja modelu. Nazwa Auris ma łaciński rodowód, „aurum” to po łacinie „złoto”. Luksusową wersją modelu jest sprzedawana wyłącznie w Japonii Toyota Blade (następca Toyoty Allex).

Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przo
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM - galeria redakcyjna - bagażnik

Generacje Toyota Auris

Auris II

Stylistyczna przemiana, jaką przeszedł Auris, do dziś może szokować - z nudnego, niczym nie wyróżniającego się kompaktu, stał się on bowiem magnesem na wzrok przechodniów. W tych ostatnich wywołuje on jednak mieszane uczucia, bo podczas, gdy z przodu prezentuje się nowocześnie i niesztampowo, a z boku czuć w nim nutkę dynamiki, na jego nieco "przekombinowany" tył można kręcić nosem.

Również w środku Toyota Auris II. generacji zerwała z monotonią poprzednika i także w środku zdania na temat jej stylistyki są podzielone. Kokpit okazuje się za to dopracowany pod względem ergonomii obsługi niemal do perfekcji - niemal, bo u boku wzorowo czytelnych zegarów i logicznie rozmieszczonych przełączników znajdziemy nie najlepiej umiejscowiony zegarek. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są należytej jakości (no, może poza kilkoma wyjątkami), zaś montaż - bardzo dokładny.

Za "kółkiem" japońskiego kompaktu siedzi się bardzo wygodnie - kierowca zajmuje miejsce na obszernym i dobrze wyprofilowanym fotelu, łatwo znajduje odpowiednią pozycję do jazdy, a dzięki dużej ilości przestrzeni czuje się swobodnie. Podobać może się niemal pionowo umieszczona kierownica, raczej nikomu nie spodoba się z kolei ograniczona widoczność do tyłu. W drugim rzędzie siedzeń pasażerowie dostają do dyspozycji wygodną kanapę oraz dość przeciętną ilość przestrzeni. Za zaledwie przeciętną trzeba uznać też pojemność bagażnika wersji hatchback.

Mocnym punktem Aurisa jest zawieszenie z wielowahaczową osią tylną. Podczas jazdy nierównymi drogami pasażerowie nie są informowani o większości dziur ani drganiami, ani hałasem dobiegającym z podwozia, z kolei na zakrętach samochód utrzymuje nadwozie w ryzach i zachowuje się w pełni przewidywalnie. Słabsze wersje silnikowe z belką skrętną nie są już tak doskonałe, ale również one nie zasługują na krytykę. Dodatkowy plus należy się za udany układ kierowniczy.

Pod względem cenowym Toyota Auris II to typowy średniak - nie jest ani okazyjnie tania, ani też za droga. Bardzo pozytywnie wyróżnia się w cenniku wersja hybrydowa - jest minimalnie droższa od diesla, ma bardzo bogate wyposażenie, dłuższą niż w pozostałych wersjach gwarancję, a na dodatek jest jedną z absolutnie najbardziej dopracowanych tego typu konstrukcji na rynku. W kategorii bezpieczeństwa cieszy dobra nota uzyskana w testach zderzeniowych EuroNCAP, martwi natomiast brak najnowocześniejszych systemów elektronicznych wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Auris I

Stawiając obok siebie Toyotę Auris I oraz konkurencyjną Hondę Civic VIII, łatwo spostrzec, że choć oba modele pochodzą z tego samego kraju, ich twórcy zgoła inaczej potraktowali kwestię designu. Bo podczas gdy karoseria drugiego z modeli przyciąga wzrok jak magnes, pierwsze auto prezentuje się nudno i bezbarwnie niezależnie od tego, od której strony spojrzymy na jego nadwozie. Przyjemniejszą dla oka stylistykę mają egzemplarze po liftingu, który przeprowadzono w 2009 roku, fundując wtedy autu przeformowane zderzaki i odświeżone lampy.

W ramach wspomnianego liftingu japoński producent zdecydował się na drobne poprawki wnętrza - przed kierowcą pojawiła się kierownica o wieńcu spłaszczonym u dołu oraz deska rozdzielcza wykonana z lepszych materiałów. Cieszy zwłaszcza ta druga zmiana, bowiem plastiki wykończeniowe aut sprzed modernizacji są naprawdę niskiej jakości. Miejsce pracy kierowcy ma sporo praktycznych zalet - uporządkowany kokpit jest bardzo prosty w obsłudze, wysoko umieszczony lewarek skrzyni biegów znajduje się tuż pod ręką, a duże szyby i wysoka pozycja do jazdy gwarantują doskonałą widoczność. Do wad zaliczymy nieco “przekombinowane” zegary oraz niewystarczająco wyprofilowany fotel.

Kabina pasażerska Aurisa przekonuje do siebie przestronnością. Zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach miejsca jest naprawdę dużo, a środkowy pasażer tylnej kanapy nie musi podkurczać nóg ze względu na tunel centralny. Podróżowanie uprzyjemnia ponadto bardzo skuteczne wyciszenie kabiny. Tak idealnym obrazem nie może pochwalić się przestrzeń ładunkowa - pojemność kufra jest jeszcze akceptowalna, ale wkładanie przedmiotów o większych gabarytach utrudnia wysoki próg załadunku i “schodek” powstający po złożeniu tylnych siedzeń.

Zawieszenie swojego kompaktowego hatchbacka Toyota wyregulowała tak, aby zapewniało jak najwyższy komfort resorowania. W efekcie auto wyśmienicie radzi sobie z wyrwami w jezdni czy wystającymi studzienkami, których akurat na naszych drogach nie brakuje. Miękkie nastawy układu jezdnego nie wpływają pozytywnie na właściwości jezdne, choć i tak nie można na nie specjalnie narzekać. Powody do krytyki daje natomiast mało komunikatywny układ kierowniczy.

Zastępując Corollę hatchback, Auris I. generacji otrzymał arcytrudne zadanie utrzymania kompaktowej propozycji Toyoty na wyżynach niezawodności. Zadanie się powiodło, bo pod względem bezawaryjności to nadal wzór dla konkurencji. Co prawda, lakier nadwozia i tworzywa użyte do wykończenia kabiny łatwo się rysują, a elementy układu kierowniczego i łożyska skrzyni biegów mogą już nosić ślady zużycia, jednak w w ogólnej ocenie “Japończyk” wypada wyśmienicie. Ceny większości części zamiennych kształtują się na dość wysokim, ale akceptowalnym poziomie.

Komentarze redakcji

Powagosław: W końcu odważniejszy projekt Toyoty, o który aż się prosiło. Patrzę na Aurisa z przyjemnością, bo miło krzyżują się jego linie, ale i z całą świadomością, że mało to oryginalny design. Taki urok Toyoty, choć tym razem słowo „urok” nie jest na wyrost.
Luzacjusz: Zawsze to jakaś odmiana po koszmarnie nudnym, bezpłciowym poprzedniku. Ale wyszło jakoś na siłę, mało świeżości… Projektanci Toyoty chyba projektowali nowego Aurisa przekonani, że ich praca pójdzie na marne, bo i tak przyjdzie koniec świata. No i masz…

Silniki Toyota Auris

Toyota Auris II - jaki silnik wybrać?

Oferta diesli jest dość okrojona, zresztą po części uzupełnia ją wersja hybrydowa. Układ spalinowo-elektryczny osiąga 136KM i sprawuje się całkiem nieźle. Auto jest dość elastyczne i chętnie przyspiesza – najmocniejsza wersja benzynowa ma dla porównania 132KM i różnica w zachowaniu na drodze jest spora. Do tego na niekorzyść benzyny... Silnik trzeba kręcić, żeby poczuć moc, w hybrydzie słabość na niskich obrotach jednak trochę niweluje motor elektryczny. Podstawowy wariant ma z kolei 99KM i również lubi wysokie obroty – sprawdzi się w rękach spokojnych kierowców.

Publikacje o Toyota Auris

Toyota Auris Touring Sports Hybrid - sens hybrydy
 
Nasz test Toyota Auris Touring Sports Hybrid 136 KM

Japończycy stale usiłują rozwijać silniki hybrydowe. Toyota powzięła sobie plan stworzenia samochodu z jednostką tego typu, który będzie konkurencyjny dla tradycyjnych rozwiązań. Jak poszło przekształcenie popularnego Aurisa w hybrydę?

Toyota Auris Touring Sport - solidny standard
 
Nasz test Toyota Auris Touring Sport Red 1.6 Valvematic

Pojemny bagażnik, funkcjonalne wnętrze, bogate wyposażenie i dynamiczny, a zarazem oszczędny silnik są mocnymi stronami Aurisa 1.6 Valvematic. Specjalna wersja Red stanowi propozycję dla klientów szukających kombi z nutką indywidualnego stylu.

Honda Civic Tourer vs. Toyota Auris Touring Sports
 
Nasz test Civic vs. Auris

Po raz pierwszy w dość krótkiej historii modelu Auris, japońscy specjaliści zdecydowali się na zaprojektowanie bardzo rodzinnej odmiany tego auta chwytliwie ochrzczonej Touring Sports. Inni specjaliści z tego samego dalekowschodniego kraju po kilkunastoletniej przerwie postanowili wskrzesić odmianę kombi...

Toyota Auris 1.6 Valvematic - wyczekiwana przez rynek
 
Nasz test Toyota Auris 1.6 Valvematic 130 Dynamic

Ofertę Toyoty wzmocniło kompaktowe kombi. Auris Touring Sports wygląda ciekawie i może pochwalić się 530-litrowym bagażnikiem. Kto wybierze wersję 1.6 Valvematic, będzie mógł cieszyć się niezależnym zawieszeniem tylnej osi oraz niskim zużyciem paliwa na trasie.

Toyota Auris Touring Sports - luka wypełniona
 
Nasz test Toyota Auris Touring Sports

Od 2007 roku Toyota nie oferuje kompaktowego kombi. Sytuacja uległa jednak zmianie. Do salonów japońskiego koncernu wjeżdża praktyczny i pojemny Auris Touring Sports.

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Toyota Auris

Toyota Auris na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota AurisautoWcentrum - społeczność Toyota Auris

najwyższe oktanyAuta - Toyota Auris

Toyota Auris 63,98

Toyota Auris AURI 83,31

Toyota Auris 82,58

Toyota Auris 55,72

Toyota Auris 1.6 51,09

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Auris

przemko1976 37,59

mummy 53,71

Bumelant 30,04

StoneCold 54,68

Dudatom 30,32

Henryk1945 30,13

kciskaner 30,17

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Auris

Prędkość maksymalna
Prędkość maksymalna Podczas ostatniego powrotu z Poddąbia postanowiłem na A1 sprawdzić ile 101 konny...
Idiotów nie sieją – sami parkują!
Idiotów nie sieją – sami parkują! Szybkie zakupy w centrum handlowym – 10 minut nieobecności przy samochodzi...
Hamulce
Hamulce Straszne wykonanie hamulców w tym modelu, nie zorientowałem się dopiero dzisiaj ...
Test wosku.
Test wosku. W końcu zebrałem się do wypróbowania nowo zakupionego produktu, ponieważ pogoda ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Auris

od 55 900 zł do 96 500

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (99 - 136 KM): 1.8 HSD, Dual VVT-i 100, Valvematic 130

 

Diesel (90 - 124 KM): D-4D 125, D-4D 90

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna:
Katalog nowych aut Toyota Auris
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Auris

Toyota Auris Dual VVT-i 100 99KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
centralny zamek

Dostępne kolory

Cena katalogowa

55 900

Zobacz ofertę Toyota Auris Dual VVT-i 100 99KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Toyota Auris najczęściej porównywane z:

Ford Focus
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
Ford Focus
1.0 EcoBoost (100 KM)
Opel Astra
1.4 Twinport ECOTEC (100 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Toyota Auris Terra Toyota Auris Terra
Rocznik: 2011. Przebieg: 79 934 km. Silnik: 1.4 66KM .
Cena: 37 900 zł
Seat Leon 125KM Seat Leon 125KM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 92KM .
Cena: 72 204 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Auris

Toyota Auris
1.4 benzyna 97 KM
31 000 km, 2008
31 900 PLN
Toyota Auris
2.0 diesel 126 KM
98 000 km, 2008
29 500 PLN
Toyota Auris
1.4 diesel 90 KM
33 000 km, 2010
34 800 PLN
Toyota Auris
2.0 diesel 126 KM
162 000 km, 2008
29 500 PLN

Ocena auta Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 3,38
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Toyota Auris

Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 132KM - galeria redakcyjna Toyota Auris II Hatchback 5d Hybrid Toyota Auris II Touring Sports Hybrid 136KM - galeria redakcyjna Toyota Auris II Touring Sports Valvematic 130 - galeria redakcyjna (2) Toyota Auris II Hatchback 5d Diesel Toyota Auris II Touring Sports Valvematic 130 - galeria redakcyjna Toyota Auris II Hatchback Facelifting Hybrid (2015) Toyota Auris II Touring Sports Toyota Auris 2010 Toyota Auris II
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Auris

  • 1.
  • 5,00 Toyota Auris II Dual VVT-i 100 (99KM) 2013r.
    dodał: japan, 09.07.2013

    Przejechałem najpierw na benzynie 1000 km i taką nowiuteńką oddałem do zagazowanie.Na gazie przejechałem już około 10000km i autko sprawuje się super.Mam zamontowaną instalację STAG PREMIUM i śmiem twiedzić, że jest rewelacyjna.Poprzednie instalacje w dwóch moich samochodach to Stag 300 ISA 2 też sprawują się dobrze.Tak więc, to już trzeci samochód montowany w tej firmie i nie mam żadnych zastrzeżen.

  • 2.
  • 5,00 Toyota Auris II Dual VVT-i 100 (99KM) 2013r.
    dodał: japan, 09.07.2013

    Najpierw przejechałem na benzynie 1000 km,a teraz na gazie prawie 10000km.Mam instalację STAG PREMIUM i sprawuje się rewelacyjnie.W poprzednich dwóch samochodach mam STAGA 300 ISA 2 i też nie narzekam.To już mój trzeci samochód montowany w tej firmie i naprawdę nie mam powodów do narzekania.

  • 3.
  • 5,00 Toyota Auris II Dual VVT-i 100 (99KM) 2013r.
    dodał: KREDYTY-Chwilówki, 28.05.2014

    Auto Gaz Aries zainstalował w naszych samochodach instalację BRC SEQUENT 24. Nasi partnerzy znają się na swojej pracy, dlatego kwestię wykonania powierzyliśmy właśnie im. Polecamy i zapraszamy na ich stronę http://autogazaries.pl/

  • 4.
  • 4,50 Toyota Auris I 1.4 i 16V VVT-i (97KM) 2008r.
    dodał: ~Gość, 03.01.2015

    to już nie pierwsze moje doświadczenie z tym warsztatem. Nie dam już się naciągać na "tańszych" monterów. Jeżeli mamy oszczędzać to tylko w eksploatacji a nie na montażu! i tak jest w planiplastic Polecam

  • 5.
  • 5,00 Toyota Auris I 1.33VVT-i (100KM) 2011r.
    dodał: KREDYTY-Chwilówki, 28.05.2014

    Samochody, które są wymagające, potrzebują sprawdzonych partnerów. Auto Gaz Aries, który zainstalował BRC SEQUENT 24, w roli naszego partnera sprawdza się już 8 lat. Wszystkim serdecznie polecamy!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Auris

Toyota Auris

57 komentarzy

52 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Marian~Marian

Jestem użytkownikiem Toyoty Auris II z rocznika 2013 w wersji TS z silnikiem 1.4 D4D - przesiadłem się z Mazdy 3 z silnikiem 1.6 także w Dieslu. Na początku byłem nawet dość mocno podekscytowany ponieważ większość z nas zna opinie o Toyocie jako bardzo dobrze wykonanym samochodzie w dodatku bezawaryjnym. Jakież było moje wielkie rozczarowanie w momencie gdy odebrałem w salonie to auto - jakość materiałów i wykonanie pozostawia naprawdę WIELE do życzenia to poprzednia epoka - straszny twardy i tandetny plastik. Niestety jednostka napędowa Toyoty w porównaniu do silnika Mazdy 1.6 jest jak wyjęta z auta z czasów w których inżynierowie kontrujący jednostkę koncernu PSA jeszcze się nie urodzili. Układ jezdny jest najmocniejszą stroną Aurisa choć i tu w porównaniu do konkurencji wypada słabo. Toyota Auris okazuje się wielkim rozczarowaniem - bardzo słabe auto, kiepsko wykonane z tanich materiałów pochodzących zapewne z odzysku materiałów z plastikowych koszy na śmieci lub butelek PET. Jedyne co pozostało z opinii o Toyocie to jej ponad przeciętna cena i naprawdę drogi serwis ASO.

44hisname44hisname

Po blisko 3 miesięcznym posiadaniu Toyoty Auris TS 130 KM, przejechaniu 5500 km mam już wyrobioną opinię o tym samochodzie. Generalnie oczekiwania miałem bardzo wysokie, tymczasem Auris to samochód bardzo przeciętny. Kto wcześniej posiadał auta francuskie ten będzie cierpiał z powodu braku finezji i polotu konstruktorów. Wnętrze Auris w zakresie zastosowanych materiałów i ich spasowania pozostawia sporo do życzenia - jak na lidera motoryzacji Toyota nie postarała się. Jednak inaczej niż we francuzach czy oplach, w samochodzie nic nie obciera, trzeszczy, więc to można uznać za duży plus. Zaletą jest ogromny bagażnik. Natomiast minus to zaledwie 50litrowy bak, który przy całkiem sporym zużyciu paliwa - w wersji benzynowej - sprawia, że stacja benzynowa to twój drugi dom. Jazda po mieście jest bardzo komfortowa i cicha. Auris to jednak zdecydowanie auto na miasto i niedalekie wypady poza nie. Natomiast nie jest to samochód na dalekie wyjazdy, choć pewnie dla chcącego nic trudnego. Legendarna niezawodność póki co się sprawdza, ale byłbym zdziwiony, gdyby w 10 miesięcznym pojeździe coś się zepsuło. Miał to być samochód, którym przejeżdżę kolejne kilka lat, ale niestety tak nie będzie.Samochód też trzeba lubić.

~mamuśka~mamuśka

Auriska to idealne autko w dodatku w hybrydzie, jestem szczesliwa posiadaczka tego modelu i jestem zachwycona. Po pierwsze ze w koncu mam ciche autko i jak usna mi dzieciaki w samochodzie wcale sie nie budza, super sprawdza sie w korkach no i zuzycie paliwa oczywiscie mniejsze.poza tym wygodne i przestronne z latwoscia moge zapokowac swoja "przychuwek"

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
29 322
Przejechany dystans
26 015 455 km
Zatankowanego paliwa
926 048 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 207
Wydanych pieniędzy
1 185 934 zł
Średnie wydatki na auto
1 135 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 807
Wydanych pieniędzy
2 573 094 zł
Średnie wydatki na auto
2 462 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (1 045)

Testy zderzeniowe Toyota Auris

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Auris przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Auris 1.6 mid grade, RHD
2013

Toyota Auris
Toyota Auris

Toyota Auris
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: hombre, dodano: 30.06.2009 13:00

Poprzednio miałem focusa 1.6 l, 100 KM. W mieście palił mi średnio o 0,5 litra więcej a na długiej trasie nie mogłem zejść poniżej 6,6 l/100km. W aurisie jeździ mi się ewidentnie oszczędniej, chociaż zmieniłem miejsce pracy i do firmy dojeżdżać muszę przez całe miasto (Warszawa) w godzinach szczytu. Przy czym silnik toyoty oferuje mi nieznacznie tylko słabsze osiągi w porównaniu do focusa.

pełny raport Toyota Hatchback 1.4 i 16V VVT-i

autor: Freesound, dodano: 21.01.2011 00:17

Przy racjonalnej jeździe pali w/g danych producenta, co oznacza że,(60% trasa reszta miasto), mieści się w 5 litrach. Dla mnie to rewelacja- mniej o 10% od o 200 kg lżejszego Yarisa (100 KM benzyna 1.33),którego miałem bezpośrednio przed Aurisem 1.4D-4DDPF, a dojścia do stałych prędkości np 120 km\godz czy 140 km/godz nieporównywalnie krótsze przy o ok. 20% mniejszej prędkości obrotowej silnika. (To dla tych którzy najzwyczajniej nie rozumieją na czym polega jazda dieslem nowej generacji i działanie wyższego momentu obrotowego silnika).Oczywiście benzyniakiem o większej mocy(ca 10%) można osiągnąć porównywalne przyśpieszenia ale tylko na niższym biegu (o ok.o 1000obr/min wyższej prędkości obrotowej silnika w przypadku benzyniaka). O wyższym spalaniu szkoda w takiej sytuacji wspominać. ( Ale kto bogatemu zabroni i nie zmienia tego fakt tkz. wyższych kosztów stałych tj. kosztów przeglądów, utraty wartości, ubezpieczeń etc.)Czy za paliwo będziemy kiedykolwiek płacić mniej?. Te koszty tylko będą się rozwarstwiać-na korzyść diesla oczywiście.Ten 1.4D-4D pozwala sporo zaoszczędzić przy większych przebiegach oczywiści rzędu 25kkm-30kkm rocznie.

pełny raport Toyota Hatchback 5d Facelifting 1.4 D-4D

autor: Marek, dodano: 12.07.2014 16:48

Samochód został stworzony do delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu. Przy spokojnej jeździe po spaleniu 4 baków paliwa, średnie spalanie obliczone ręcznie 4,3 litra. Komputer zaniża zużycie o 0,2 0,3 litra. Jazda odbywała się 80 % na krajowej drodze nr 45 i 20 % w 100 tysięcznym mieście z sporymi korkami. Jazda 300 km po autostradzie 400 km po drogach lokalnych, 200 km w mieście - średnie spalanie 4,8. Jazda autostradą 160 km/ godz. - około 6 litrów na 100 km. Ogólnie bardzo przyjemne auto dla kierowców bez zacięcia sportowego, któzy lubują się w płynnym i spokojnym przemieszczaniu się. Nie oznacza to, że auris hybrid nie ma kopa. owszem ma: przy wciśnięciu gazu do dechy przyspiesza żwawo i energicznie aż do prędkości maksymalnej 180 (przy pełnym gazie do pomocy wkracza również silnik elektryczny więc czuć te zsumowane konie), potem chyba ustawiony jest elektroniczny koniec zwiększania prędkości. Problem w tym, że silnik benzynowy jest w tym czasie bardzo głośny, co zniechęca, do częstego przyspieszania na full. Wracając do spalania , to można założyć , że hybryda pali o litr mniej od diesla i o2 litry mniej od oszczędnej benzyny w podobnych mocach i wielkościach samochodów.

pełny raport Toyota Hatchback 5d 1.8 HSD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Auris Hatchback 5d Dual VVT-i 100

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Toyota Auris II Hatchback 5d Dual VVT-i 100 99KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Auris, oglądali także