Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Avensis I Kombi

Lata produkcji: 1997 - 2003
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Avensis została zaprezentowana w 1997 roku jako następca udanej Cariny E. Model pod wieloma względami przypominał swojego poprzednika (podobna, choć unowocześniona sylwetka, detale stylizacyjne i te same silniki) i z roli zastąpienia go wywiązał się bardzo dobrze. W 2000 roku Avensis został poddany gruntownej modernizacji. Dwa lata później na bazie modelu zbudowany został minivan Avensis Verso (w Japonii sprzedawany jako Toyota Ipsum). Produkcję Avensis I zakończono w 2003 roku.

Komentarze redakcji

Powagosław: Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję.
Luzacjusz: Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem.

Dane techniczne Toyota Avensis I Kombi

Podstawowe parametry Toyota Avensis I Kombi

Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Pojemność baku
60 l

Wymiary zewnętrzne Toyota Avensis I Kombi

Długość
4570 mm
Szerokość
1710 mm
Wysokość
1500 mm
Rozstaw osi
2630 mm
Rozstaw kół - przód
1480 mm
Rozstaw kół - tył
1450 mm
Prześwit
140 mm

Wymiary bagażnika Toyota Avensis I Kombi

Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone)
1480 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone)
580 l

Opony Toyota Avensis I Kombi

Szerokość
od 185 do 195 mm
Profil
od 60 do 65 %
Średnica
od 14" do 15"

Szkic techniczny Toyota Avensis I Kombi

Szkic techniczny Toyota Avensis I Kombi
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Avensis I Kombi

Średnia ocena modelu

na podstawie 132 opinii

4.29

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Drobne usterki

+ Układ jezdny

Wady

- Widoczność

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Avensis I Kombi

Witam zamieszczam kolejną już ocenę mojej Toyotki, pierwszą napisałem na świeżo, pół roku temu, teraz mam za sobą20tys kilometrów i ... więcejmogę co nie co więcej napisać/zweryfikować. Pierwszą uwagą jaką chciałbym się podzielić to ceny części zamiennych i eksploatacyjnych- to mit że sąone drogie, trzeba tylko troszkę się pointeresować co i jak i gdzie. Musiałem zrobić niestety wszystko z hamulcami (tarcze+klocki- Lukas, szczęki- Lukas, linka hamulca- wszystkie 3 części) i nie wyniosło mnie to wiele więcej niż w poprzedniej Skodzie Felicji. Elementy gumowe polecam jednak oryginalne, wymieniałem końcówki drążków stabilizacyjnych- oryginał 60zł sztuka, zamiennik 10zł, ale nie wytrzyma więcej nad 20-30tys km. Olej- tu sprawy mają się tak: autko ma (wg tego co licznik pokazuje) 270tys km i nie można się oszukiwać, że nie będzie brało oleju, jednak ja wymieniam olej co 10-12 tys km i na tym dystansie ubytek nie przekracza pół litra, więc nic nie dolewam, tylko wymieniam. Nie oszczędzam też na oleju, tylko MOTUL półsyntetyk, trzeba zapłacić 160zł za 5l, ale warto. W aucie na pewno brakuje mocy, ale można z tym żyć (w przeciwieństwie do VW SDI- no ale tam nie ma turbo). Jak się człowiek nauczy już auta i pozna jego wszystkie punkty to można sprawić, że będzie żwawe. Przestrzeń: ostatnio miałem duży remont mieszkania- wszystko sam sobie przywoziłem, mało brakło, a zmieściły by się wszystkie meble kuchenne na raz (niestety weszło 6 z 8 szafek, na 7 zabrakło paru cm...albo determinacji) ukryj
dodano 26.03.2008 przez
Ogólnie samochodu do przebiegu 250.000 tyś km jeśt świetny z wyłaczeniem koła zamachowego. Powyżej tego przebiegu proponuje pozbyć się samochodu. W tym ... więcejmomencie przy cenach ropy rzędu prawie 6 zł, uważam że z usterkami standardowymi, przy moich przebiegach rocznych wielkości do 80.000 km nie opłaca się już diesel, min. ze względu na koszty serwisu. ukryj
dodano 15.01.2012 przez
Auto duże, wygodne, z dość bogatym wyposażeniem standardowym, duży bagażnik. Wygląd auta raczej średnio atrakcyjny, więc jest to auto przeznaczone ... więcejdla ludzi którzy kupują auto praktyczne na dalekie rodzinne wyjazdy z rodzinką, a nie na pokaz dla sąsiadów. Auto dla tych, którzy cenią praktyczność i niezawodność na przyzwoitym poziomie oraz są przygotowani na to że to Diesel i niektóre naprawy mogą sporo kosztować. ukryj
dodano 20.05.2011 przez
Auto polisingowe przywiozłem z Niemiec w 2006 roku z przebiegiem oryginalnym 176 tys km. Dostałem kompletną dokumentację i historię auta. ... więcejWiedziałem że było bezwypadkowe i po bardzo dokładnym przeglądzie. Od tego czasu jeżdżę nim bez przerwy. Jestem pod wielkim wrażeniem jego niezawodności i nawet drobne naprawy czy usterki nie zmącą widoku całości - auto nie zawiodło mnie ani razu ! Spalanie które podaję nie jest spisane z komputera pokładowego, tylko na podstawie regularnego tankowania zawsze do pełna i spisywanego licznika bieżącego kilometrów, potem jego zerowanie i do najbliższego tankowania. Dzięki temu podaję średnie spalanie z ostatnich 8 lat, w czasie których przejechałem 190 tys km. Dane są całkowicie wiarygodne i autentycznie średnie. Co do paliwa - od samego początku tankuję w 90% na stacji Auchan we Wrocławiu i nie mam żadnych problemów z paliwem. Raz w roku robię przegląd auta, wymieniam wszystkie filtry oraz olej (Magnatec 10W40). Do tego niezbędne wymiany klocków, tarczy, i innych części które się zużywają. Po 300 tys km wymieniłem koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem - koszt 2250 zł (nowe firmy AISIN). Po 340 tys km wymieniłem zawory SCV Denso niskiego i wysokiego ciśnienia. Było to konieczne ponieważ auto nie było w stanie jechać szybciej niż 130 km/h i co chwila wyrzucało mi błąd silnika - ale jechało ! Szacun dla Toyoty za takie rozwiązanie - tym bardziej że jechałem wtedy do Kwidzyna i auto dojechało i jeszcze wróciło bez problemu. Po wymianie - auto dostało mocy i teraz znowu śmiga jak trzeba. Z poważniejszych napraw muszę jeszcze napisać o konieczności polakierowania dachu. Wynika to prawdopodobnie z tego że mam jeden z ostatnich egzemplarzy Avensis I z października 2002 i tłoczenie blachy było już niezbyt dokładne. Zrobiły się pęcherze na łączeniach z szybą przednią oraz przy rynienkach. Koszt lakierowania 1000 zł. I to na tyle. Auto planuję w tym roku sprzedać i kupić następcę - czyli Avensis III kombi z tym samym silnikiem 2.0 D4D. Jak słucham moich kolegów i koleżanki z pracy o usterkach i problemach z ich autami - to tylko utwierdzam się że moja Toyota to był idealny wybór. Teraz wiem, że tylko japońskie auto da mi taką pewność i bezawaryjność - czego życzę wszystkim użytkownikom tej marki. ukryj
dodano 04.01.2015 przez
Zobacz oceny Toyota Avensis I Kombi Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Avensis I Kombi

Pb
5,60 - 9,77
Na podstawie 54 raportów spalania
ON
4,87 - 8,13
Na podstawie 107 raportów spalania
LPG
7,33 - 10,83
Na podstawie 21 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Avensis I Kombi

Jeżdze toyota od 2 lat, wrecz przeciwnie do tutejszych opini wiem że te silniki nie lubią zamulania, przy dynamicznej jeździe ... więcejpo miescie spalanie nigdy nie przekroczyło 6l/100km ( nie patrze na komputer bo tam jet zawsze troche mniejsze, tankuje pod korek i jade az do rezerwy, leje do pełna znam dystans przejechany i przeliczam )Na trasie z niemiec 700km przejechane w 5 godzi predkości od 140 do 170 km/h spalanie 6,8l/100km, jak sie jedzie na trasie do 110km/h spalanie do 4,5l/100km. Wiadomo ze praktycznie wszysko zalezy od warunków na drodze i od stylu jazdy. ( jeźdze dynamicznie, nigdy nie zamulam,czy to trasa czy miasto )Auto bezawaryjne jesli sie je regularnie serwisuje, Jedymy minus to dwumas, u mnie poszedł po 190tyś.km. czesciowo z mojej winy bo przeciążyłem auto ciągnac terenówkę na lawecie, po tej jeździe koło dwumasowe sie rozleciało. Wymieniłem na nowy oryginał komplet ze sprzegłem i znowy mam 4-5 lat spokoju. Goraco polecam ten model ukryj
dodano 09.09.2010 przez
Auto jest bardzo ekonomiczne,przy delikatnej jeżdzie. Aby to osiągnąć, jak w każdym aucie należy szybko dojść do wybranej prędkości na ... więcej5 tym biegu. Zmianę sugeruję przy max 2.200 rpm. Auto do 120 km/h pali około 6-8L w zależnośći od wiatru i nachylenia drogi. Również przy prędkości 140 km/h można uzyskać taki wynik spalania, masa auta na to pozwala, powyżej tych prędkości auto jest zbyt lekkie i opór powietrza drastycznie zwiększa spalanie. Wszelkie opinie na temat spalania przez te silniki 5L oleju są mrzonką, taką wielkość można zobaczyć na zaniżonym przez Toyotę średnim jak również chwilowym spalaniu, jednak na Polskich drogach ten wynik jest nie do uzyskania. Tu należy liczyć minimalnie 6L/100. ukryj
dodano 15.01.2012 przez
Auto typowe na trasy. Przy temperaturach poniżej zera i i jeżdżeniu na dystanse, które nie pozwolą silnikowi osiągnąć całkowicie ... więcejtemperatury roboczej spalanie początkowe wynosi nawet 11 l/100km. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą spalanie spada do jakiś 8 litrów w mieście. Na trasie przy płynnej jeździe 80 - 100km/h bez częstych zatrzymań spokojnie można osiągnąć 5 - 5,3 l/100km, latem z klimą przy takim samym stylu jazdy 5,4 - 5,7 l/100km. Najczęściej jeżdżę w 2 osoby plus jakieś 100kg bagażu. Auto zawsze tankuję do pełna i spisuję je. 80% przebiegu to trasa. Dane z okresu 04.2012 - 04.2013: Przejechany dystans 11.386km zatankowane 694,95 l. Daje to średnie spalanie w skali roku 6,11 l/100km ukryj
dodano 24.12.2013 przez
Kupując to auto byłem przygotowany na to, ze napewno nie będzie palić poniżej 5 litrów, ale co tu chcieć, ta ... więcejmaszyna dość sporo waży i ma 110hp. W mieście jeżdżę bardzo mało więc nie jestem w stanie określić ile w tych warunkach spala. Poza miastem najmniejszy wynik jaki uzyskałem to 5,3 litra (jazda super eco). Jazda standard to średnio 5,6 do 6 litrów. Jeśli chodzi o przeglądy to wymiana oleju z filtrem, plus filtr powietrza i kabinowy to jakieś 300-350zł z robotą. Jeżdżę na Castrol Magnatec Diesel 10W-40 i wchodzi go około 5,7 litra i to jest najdroższa rzecz. Koszty napraw są dość wysokie, ale nie różnią się wiele od kosztów napraw VW Passata, czy Octavii. ukryj
dodano 20.05.2011 przez
trudno jest pisac o srednim czy maksymalnym spalaniu bo to i pogoda ,ciezka noga ,ruch uliczny itp ale o minimalnym ... więcejna długich trasach jest to juz bardziej wiarygodne.tydzien temu jechałem z Krakowa do Cremony-1300km w trzy osoby nie przekraczałem prędkości 120 (no chyba ze wyprzedzałem ale żadko)za Grazem spaliśmy 4 godziny.w Krakowie zatankowałem na full w Grazu dolałem 32l i Cremonie37l. z powrotem jechałem przez Salzburg W Incbrucku zatankowałem 34l za Bratysławą 32l i K RAKOWIE 14 NA FULL.Wdrodze powrotnej było zdecydowanie górzysto i padał deszcz.po tygodniu od przyjazdu padł mi akumulator zwarcie nz celi dobrze ze nie w Itali! ukryj
dodano 05.10.2010 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Avensis I Kombi Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Avensis

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Toyota Avensis

Newsy o Toyota Avensis

Przeczytaj pozostałe 11 newsów o Toyota Avensis

Testy zderzeniowe Toyota Avensis Euro NCAP

Toyota Avensis 2.0 D4-D, RHD
Toyota Avensis 2.0 D4-D, RHD
2009
Zobacz szczegóły
Toyota Avensis
Toyota Avensis
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Nowe Toyota Avensis

nowe Toyota Avensis
Toyota Avensis
ceny od 86 900 zł do 139 900

Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.6 Valvematic 132KM od 2015

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

86 900 zł

Wyposażenie standardowe
Światła stopu typu LED
ISOFIX na skrajnych tylnych miejscach
Rozkładane oparcie tylnej kanapy w proporcji 60:40
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 29 oferty Toyota Avensis

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Avensis

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 482

Przejechany dystans

1 475 739 zł

Zatankowanego paliwa

204 226 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

717

Wydanych pieniędzy

270 300 zł

Średnie wydatki na auto

1 372 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 258

Wydanych pieniędzy

346 611 zł

Średnie wydatki na auto

1 759 zł

ZOBACZ 197 dzienników kosztów Toyota Avensis Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Toyota Avensis

Liczba wpisów: 70
komentarzy(23)
komentarzy(8)
komentarzy(18)
komentarzy(17)
komentarzy(2)
komentarzy(11)
Zobacz inne typowe słabe punkty Toyota Avensis dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Toyota Avensis

Liczba wpisów: 41
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Toyota Avensis Dodaj wpis do autodiagnozy