Szukaj

Informacje o Toyota Avensis I Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Klasa średnia
Debiutująca w roku 1997, pierwsza generacja Toyoty Avensis w ofercie japońskiej marki zastąpiła udany model Carina E. Auto było pod wieloma aspektami podobne do swego poprzednika (zbliżone, aczkolwiek unowocześnione kształty, elementy stylizacyjne oraz te same silniki) i stało się godnym jego następcą. Toyota Avensis I przeszła obszerną modernizację w roku 2000. W oparciu o ten model w roku 2002 powstał Avensis Verso – minivan, który w ojczyźnie producenta oferowany był pod nazwą Toyota Ipsum. Pierwszą generację Avensisa wycofano z produkcji w roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,2 x 94 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Jerzy_1969
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW
Auto polisingowe przywiozłem z Niemiec w 2006 roku z przebiegiem oryginalnym 176 tys km. Dostałem kompletną dokumentację i historię auta. Wiedziałem że było bezwypadkowe i po bardzo dokładnym przeglądzie. Od tego czasu jeżdżę nim bez przerwy. Jestem pod wielkim wrażeniem jego niezawodności i nawet drobne naprawy czy usterki nie zmącą widoku całości - auto nie zawiodło mnie ani razu ! Spalanie które podaję nie jest spisane z komputera pokładowego, tylko na podstawie regularnego tankowania zawsze do pełna i spisywanego licznika bieżącego kilometrów, potem jego zerowanie i do najbliższego tankowania. Dzięki temu podaję średnie spalanie z ostatnich 8 lat, w czasie których przejechałem 190 tys km. Dane są całkowicie wiarygodne i autentycznie średnie. Co do paliwa - od samego początku tankuję w 90% na stacji Auchan we Wrocławiu i nie mam żadnych problemów z paliwem. Raz w roku robię przegląd auta, wymieniam wszystkie filtry oraz olej (Magnatec 10W40). Do tego niezbędne wymiany klocków, tarczy, i innych części które się zużywają. Po 300 tys km wymieniłem koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem - koszt 2250 zł (nowe firmy AISIN). Po 340 tys km wymieniłem zawory SCV Denso niskiego i wysokiego ciśnienia. Było to konieczne ponieważ auto nie było w stanie jechać szybciej niż 130 km/h i co chwila wyrzucało mi błąd silnika - ale jechało ! Szacun dla Toyoty za takie rozwiązanie - tym bardziej że jechałem wtedy do Kwidzyna i auto dojechało i jeszcze wróciło bez problemu. Po wymianie - auto dostało mocy i teraz znowu śmiga jak trzeba. Z poważniejszych napraw muszę jeszcze napisać o konieczności polakierowania dachu. Wynika to prawdopodobnie z tego że mam jeden z ostatnich egzemplarzy Avensis I z października 2002 i tłoczenie blachy było już niezbyt dokładne. Zrobiły się pęcherze na łączeniach z szybą przednią oraz przy rynienkach. Koszt lakierowania 1000 zł. I to na tyle. Auto planuję w tym roku sprzedać i kupić następcę - czyli Avensis III kombi z tym samym silnikiem 2.0 D4D. Jak słucham moich kolegów i koleżanki z pracy o usterkach i problemach z ich autami - to tylko utwierdzam się że moja Toyota to był idealny wybór. Teraz wiem, że tylko japońskie auto da mi taką pewność i bezawaryjność - czego życzę wszystkim użytkownikom tej marki.
4,6
~Wojtek
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW
Witam! Przejechałem moim Avensisem już ponad 120000 km w ciągu niecałych 5 lat i mogę się o nim wypowiadać w (prawie) samych superlatywach. Co prawda zdecydowana większość tego przebiegu była po niemieckich drogach (95%) tak więc proszę brać na to poprawkę. Kupiłem auto używane z przebiegiem ok. 100000 km i zaraz po zakupie niezbędna była wymiana koła dwumasowego (trochę drogo...) ale później eksploatacja bez większych problemów. Wymieniana przednia szyba (uderzenie kamienia), i lewy tylny amortyzator - reszta planowo zgodnie z ASO. Dość powiedzieć, że po przeglądzie w ASO Toyoty przy 210000 km powiedziano mi, że samochód jest w doskonałym stanie mechanicznym. Ani wtryski, ani turbo, ani koło dwumasowe, nie wspominając o zawieszeniu, nie są nadmiernie zużyte. Silnik - zero problemów, bardzo elastyczny i oszczędny, chociaż demonem prędkości bym go nie nazwał. Samochód NIGDY nie zawiódł mnie w trasie, a przejechałem kilkanaście razy trasy rzędu 1000 km (Polska - Niemcy). Auto ewidentnie odwdzięcza się przy dbaniu (serwisy głównie w ASO, czasami olej poza ASO), także zużycie paliwa jest bardzo niskie (długa trasa 115 km/h - poniżej 5 L, miasto ok. 6.5 L, max 7 L w zimie). Minimalne ślady korozji na nadwoziu (tylko okolice śrub, nie karoseria). Przestrzeń w środku - super - nieraz były wożone meble, lodówka itp. Dla rodziny 2+2 idealnie. Generalnie polecam!
4,2
~Tymek
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW
Auta już nie mam, sprzedałem. To był mój chyba 10 samochód i muszę uczciwie przyznać że tak całkowicie bezawaryjnego auta nigdy nie miałem. Dodatkowo karoseria jak prawie w nowym, żadnego nawet najmniejszego śladu rdzy! Kupiłem je używane w niemieckim salonie, wyszło dość drogo, a po przyjeździe do Polski musiałem jeszcze założyć nowe opony i wymienić wszystkie tarcze, klocki i tarczobębny ze szczękami - to była jedyna inwestycja w serwisowanie (wymian oleju, filtrów i żarówek nie liczę). Auto było bezwypadkowe i z oryginalnym przebiegiem 180 tys. km. Ja nim przejeżdżałem około 1000 km miesięcznie, większość w zatłoczonym mieście - do tego celu nie było ono najlepsze gdyż w zimie silnik był z reguły nierozgrzany. Na długich trasach spisywało się znakomicie, całkowicie zapomniałem że coś może nawalić. Jednak gdybym miał kupić to auto jeszcze raz, to nie uczyniłbym tego. Dl;aczego? Zacząłem interesować się kosztami ewentualnych napraw, wiadomo że auto bezawaryjne wiecznie nie będzie. Przeraziłem się np. kosztem wymiany koła dwumasowego lub wtryskiwaczy, czy też turbiny, to niestety nie na moją kieszeń, koszty zbliżające się do wartości 11 letniego już auta - to bezsensowne!!! Krótko podsumowując - znakomite auto, ale dla bardzo bogatej osoby, ale czy takie osoby kupują używane samochody tej klasy?
Średnie spalanie dla Toyota Avensis I Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW 1999-2002
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW
Auto typowe na trasy. Przy temperaturach poniżej zera i i jeżdżeniu na dystanse, które nie pozwolą silnikowi osiągnąć całkowicie temperatury roboczej spalanie początkowe wynosi nawet 11 l/100km. Gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą spalanie spada do jakiś 8 litrów w mieście. Na trasie przy płynnej jeździe 80 - 100km/h bez częstych zatrzymań spokojnie można osiągnąć 5 - 5,3 l/100km, latem z klimą przy takim samym stylu jazdy 5,4 - 5,7 l/100km. Najczęściej jeżdżę w 2 osoby plus jakieś 100kg bagażu. Auto zawsze tankuję do pełna i spisuję je. 80% przebiegu to trasa. Dane z okresu 04.2012 - 04.2013: Przejechany dystans 11.386km zatankowane 694,95 l. Daje to średnie spalanie w skali roku 6,11 l/100km
7,0
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW
Auto jest bardzo ekonomiczne,przy delikatnej jeżdzie. Aby to osiągnąć, jak w każdym aucie należy szybko dojść do wybranej prędkości na 5 tym biegu. Zmianę sugeruję przy max 2.200 rpm. Auto do 120 km/h pali około 6-8L w zależnośći od wiatru i nachylenia drogi. Również przy prędkości 140 km/h można uzyskać taki wynik spalania, masa auta na to pozwala, powyżej tych prędkości auto jest zbyt lekkie i opór powietrza drastycznie zwiększa spalanie. Wszelkie opinie na temat spalania przez te silniki 5L oleju są mrzonką, taką wielkość można zobaczyć na zaniżonym przez Toyotę średnim jak również chwilowym spalaniu, jednak na Polskich drogach ten wynik jest nie do uzyskania. Tu należy liczyć minimalnie 6L/100.
6,1
Toyota Avensis I
Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW
Kupując to auto byłem przygotowany na to, ze napewno nie będzie palić poniżej 5 litrów, ale co tu chcieć, ta maszyna dość sporo waży i ma 110hp. W mieście jeżdżę bardzo mało więc nie jestem w stanie określić ile w tych warunkach spala. Poza miastem najmniejszy wynik jaki uzyskałem to 5,3 litra (jazda super eco). Jazda standard to średnio 5,6 do 6 litrów. Jeśli chodzi o przeglądy to wymiana oleju z filtrem, plus filtr powietrza i kabinowy to jakieś 300-350zł z robotą. Jeżdżę na Castrol Magnatec Diesel 10W-40 i wchodzi go około 5,7 litra i to jest najdroższa rzecz. Koszty napraw są dość wysokie, ale nie różnią się wiele od kosztów napraw VW Passata, czy Octavii.

Usterki Toyota Avensis I

Liczba wpisów: 35
podciśnieniowy nastawnik kolektora dolotowego w 7A-FE 1.8 lean burn
  • Toyota Avensis I Sedan 1.8 110KM 81kW 1997-2002
  • silnik
  • 200 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Każda rurka kolektora dolotowego dzieli się na dwie połówki, a w każdej połówce jest klapka-przepustniczka. Są sterowane podciśnieniowym nastawnikiem (siłownikiem), który jest sterowany elektrozaworem (na zasadzie włącz-wyłącz). Normalnie, 7A-FE jeździ na ubogiej mieszance, ale w specyficznych warunkach silnik dostaje więcej paliwa co powoduje otwarcie nastawnika by to paliwo się spaliło. Niestety, w nastawniku parcieje membrana, co powoduje nieprawidłową pracę silnika - brak "kopa" na wyższych obrotach i przy mocniejszym wciśnięciu gazu oraz zasysanie lewego powietrza (telepanie silnikiem przy pewnych obrotach). Tymczasowym rozwiązaniem jest odkręcenie siłownika i podwieszenie dźwigienki sterującej przepustniczkami za pomocą trytytki oraz zaślepienie wężyka do siłownika, ALE wtedy nie wolno mocniej przyspieszać ani jechać z wysokimi obrotami (warto obserwować kontrolkę ECONO, jeśli działa) bo silnik wyjdzie z Lean Burn, puści więcej paliwa, a to paliwo nie będzie miało się jak spalić. Efekt: zniszczy katalizator, bo dopali się w nim. Uboczny efekt: katalizator nie będzie wyrabiał z reakcją i za samochodem będzie czuć smród siarkowodoru. Nastawnik jest w ASO Toyoty traktowany jako część kolektora dolotowego (nie pamiętam ceny... 2300 albo 3200 zł). Używkę ciężko kupić, bo większość jest sparciała. Może ktoś ma patent na TRWAŁĄ regenerację gumowej membrany? Nastawnik da się rozdłubać, a potem uszczelnić, ale to nie jest trwałe rozwiązanie.
2 komentarze
Po przekręceniu kluczyka nie zapala
  • Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam Ave z 2000r przebieg oryginalny 185tys. W ubiegłym roku rozpoczęły się problemy z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka słychać jakby lekki trzask i rozrusznik nie kreci. Po ponownym naciśnięciu na kluczyk czasami zakręci a czasami nie. Zauważyłem że większe problemy z uruchomieniem występują w gorące dni gdy nadwozie się znacznie nagrzewa czasami trzeba 3-5 razy przekręcać kluczyk by rozrusznik zadziałał. Byłem u mechanika i wymienił automat przy rozruszniku. Usterka jakby chwilowo ustąpiła ale po 3 miesiącach jest tak samo jak przed wymianą. Nie wiem co może być przyczyna tej usterki. Może miał ktoś z Was podobny kłopot. Prosiłbym o pomoc i informację np na meila tadzikb59@o2.pl Najprawdopodobniej automat rozrusznika ale po wymianie usterka powtarza się. Nie wiem
Problem rozwiązany
3 komentarze
Toyota Avensis I - awaria*1
  • Toyota Avensis I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.aplussanantonio.com/trouble/check_engine.png&imgrefurl=http://www.aplussanantonio.com/transmission_troubleshooting.html&usg=__PbKg6mMt1PqSRkwLDFdY3oC_EuU=&h=136&w=150&sz=17&hl=pl&start=20&zoom=1&tbnid=tFhTTaWnhz7EjM:&tbnh=108&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcheck%2Bengine%26hl%3Dpl%26sa%3DX%26gbv%3D2%26biw%3D1280%26bih%3D841%26tbs%3Disch:10%2C684&itbs=1&iact=hc&vpx=1071&vpy=215&dur=156&hovh=108&hovw=120&tx=92&ty=56&ei=ZoHvTPLmHMegOv_N9bYK&oei=V4HvTKX2EMyBswaArejsCQ&esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:20&biw=1280&bih=841 - oto link do kontroliki ktora czasami sie wlancza Witam! Moj wujek ma problem. Prubuje mu pomuc. Pewnego razu jadac sobie zapalila mu sie oto ta kontrolka co jest w linku wyzej i nagle samochodzik zgaz i nic nawet dodajac gazu. Dopiero przekrecajac kluczyk i prubujac uruchomic samochodzik kontrolka juz sie nie swiecila i autko chodzilo normalnie. Szukalem troche o tym w ksiazce zwiazanej z oto tym problemem ale sie tylko dowiedzialem ze to jakas awaria*1 i zeby oddac auto do serwisu. Czy mozna poradzic sobie z tym dylematem nie oddajac samochodu do serwisu?? Jezeli wktos wie jak poradzic sobie z tym problemem to piszcie!!! Dzieki:)
2 komentarze
Toyota Avensis I Kombi