Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Avensis II

Lata produkcji: 2001 - 2009
Segment: Klasa średnia
Sprzedaż drugiej i najnowszej generacji Avensis rozpoczęła się w 2003 roku. Sylwetka auta, której projektantem był Japończyk Suguya Fukusato stała się bardziej spójna i przemyślana i wyraźnie odróżniała samochód od wyglądu jego poprzednika. Model utrzymał pozycję jednego z najpopularniejszych aut Toyoty i jednego z liderów segmentu D (również w Polsce). W 2006 roku Avensis II przeszedł delikatny face-lifting (zmienione m.in. zderzak, atrapa chłodnicy, miejsce kierunkowskazów oraz stylizacja wnętrza).

Komentarze redakcji

Powagosław: Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję.
Luzacjusz: Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem.

Dane techniczne Toyota Avensis II

Silniki

Moc silników 110-177 KM

Poj. silników 1 598-2 362 cm3

Prędkość maks. 190-220 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,6-12,1 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Avensis II

Średnia ocena modelu

na podstawie 738 opinii

4.10

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Ergonomia

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Drobne usterki

- Koszty utrzymania

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Avensis II

Tylko dobrze a miałem nadzieje na bardzo dobrze kupując to auto. Branie oleju, zaparowane lampy tak, że woda ścieka po ... więcejwewnętrznym szkle, no i podejście do tych problemów powala na kolana. Byłem w dwóch ASO i usłyszałem to samo. Silnik już po gwarancji więc branie oleju w ilościach 0,6l/1000km jest normą. Może poprzedni właściciel tez to usłyszał? Na wadę konstrukcyjna lampy nie ma żadnej reakcji...proponują wymianę na nową. Szkoda że muszę narzekać a nie cieszyć się nowym nabytkiem. Już tu opiniowałem na temat poprzedniej Primery i po zakupie muszę powiedzieć że do niej tęsknię! Na plus zaliczam małe zużycie paliwa, dobrego automata, cichy silnik. Obraz ładnego i przestronnego wnętrza psuje wyglądająca delikatnie tapicerka siedzeń. No i auto tej klasy nie może mieć zgniataczy jaj w bagażniku (tylko sedan)! Zresztą co napisałem możecie poniżej przeczytać w odpowiednich rubrykach. Zapraszam do lektury!!! ukryj
dodano 30.04.2008 przez
To wprawdzie wersja podstawowa "SOL " ale jakie było moje zdziwienie gdy chciałem podgrzać lusterka. Sądziłem że zepsute. Co jak ... więcejco ale żeby w aucie tej klasy nie było lusterek podgrzewanych ? Przyznam że kupując nie sprawdzałem czy ta opcja jest w standardzie bo .... to już standard w autach niższej klasy !! Podobna sytuacja dotyczy podgrzewanej przedniej szyby. Druga sprawa to silnik. Moment obrotowy niższy niż być powinien aż o 11%. Auto dynamicznie przyspiesza ale po założeniu boxa osiągnąłem niewiele ponad to co deklaruje fabryka! Tylko że za dopłatą. Uchwyt na napoje umieszczony nad panelem radia to już rewelacja. Wychlapałem trochę coli i już przyciski od radia kleją się z obudową. Ogólne wrażenie psuje też sprzedawca niszcząc barbarzyńsko pod pretekstem przebudowy na wersję ciężarową trzeci pas bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach. Dlaczego mają odkręcać skoro prościej jest przeciąć? Można dokupić za 650 + montaż :))). Tylko dlaczego mam płacić dwa razy? Tłumaczenia sprzedawcy: "robimy zgodnie z przepisami" nie przemawiają do mnie. Na ten przykład we wcześniejszych (VW i Mitsubishi) odkręcony z nowego auta pas leżał w bagażniku. Ogólnie oceniam nową Avensis pozytywnie. Potencjalnym nabywcom polecam jednak przemyśleć decyzję. Może konkurencja oferuje za podobną cenę trochę więcej niż to co Toyota z Avensisem w wersji SOL. ukryj
dodano 15.12.2003 przez
Auto ogólnie OK. Kupiłem w wersji SOL. Trochę wkurza mnie głupia automatyka, której nie można przeprogramować. A to, że wymagany ... więcejjest kluczyk żeby móc posłuchać radia to jakaś paranoja no i ten brzęczyk jak otworzymy drzwi przy włożonym kluczyku (czyli juz nie posłuchamy radia). Jeśli serwis mi tego nie odłączy będę naprawdę zły. Avensis 2.0 to seria kompromisów tak naprawdę ani sportowe ani bardzo ekonomiczne. ukryj
dodano 30.01.2006 przez
Do dziś się cieszę że wybrałem właśnie Avensis (kto wie, może z Mondeo też bym się tak cieszył). Wygląda elegancko, ... więcejśrodek wykończony przyzwoicie i bez zbędnych udziwnień, wszystko co trzeba w zasięgu ręki, nic nie skrzypi. Minusem jest elektronika, nie że zawodna ale po prostu jest jej za mało. Brakuje praktycznych rozwiązań jak zmiana głośności radia do domyślnej wartości po wyłączeniu zapłonu, czy czujników oporu zamykanej szyby aby w razie niebezpieczeństwa nie ucięło głowy. Wczoraj rozładował mi się akumulator, bo dziecko wychodząc a auta zapaliło sobie lampkę pod sufitem, której zapomniało zgasić. Kary nie było, bo tę powinienem dać inżynierom z dalekiej Azji. Przecież po zazbrojeniu alarmu nikt nie potrzebuje światła w kabinie czy grającego radia. Choćby jakiś wyłącznik czasowy, nastawiony nawet na kilka godzin. A tu nic, rozładowany akumulator. Minusem jest też dostosowanie auta do niskich osób, mając prawie 2 metry ledwo się mieszczę. Zaskoczeniem dla szwagra, który pracuje w salonie Citroena było porównanie cen obsługi serwisowej. Wyszło na korzyść Toyoty! Już gdzieś słyszałem opinię na temat cen części zamiennych do Toyot, że to mit że są one drogie i sam przychylam się do tego stwierdzenia. Komfort jazdy jest wyśmienity, cisza, elastyczność, możliwość rozpoczęcia wyprzedzania w dowolnym momencie a nie tylko na długich prostych. Nie najzgrabniejsza, ale w miarę przyzwoita bryła (dotyczy kombi, inne typy według mnie są poniżej średniej). W Avensis brakuje mi przycisku "Fire!" do strącania samochodów kierowców jeżdżących z przepalonymi żarówkami albo takich co straszą światłami stop co 50 metrów. :) ukryj
dodano 30.12.2010 przez
Zobacz oceny Toyota Avensis II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Avensis II

Pb
5,33 - 13,33
Na podstawie 319 raportów spalania
ON
4,17 - 11,03
Na podstawie 355 raportów spalania
LPG
7,00 - 10,77
Na podstawie 24 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Avensis II

Moja opinia: 3 lata jazdy, 55 tys. km (samochód użytkowany rodzinnie). Sprawdzanie spalania komputerem i zawsze na podstawie przeliczania ilości ... więcejspalonego paliwa do przejechanych km. - zawsze tankuję do pełna co pozwala mi porównywać obliczone spalanie kompa - a tu czasem są drobne różnice średnio od 0.1 nawet do 0.4 l/km. Spalanie miasto: wielkość miasta 300 tys.; do pracy 12 km; garażowany (zimą to ma znaczenie na dogrzewanie silnika); zimą przy normalnej jeździe średnio 8.4 l/km; można zejść do 7.6 ale to już trzeba naprawdę eko i delikatnie przyśpieszać; latem jest dużo lepiej - średnio 7.2 - 7.4 ale i do 6.8 można zejść, a jak zawsze chcesz być pierwszy na światłach (jeżeli nie trafisz na lepszego przeciwnika :)) to 8.5 do 8.8 średnio pali. Natomiast nigdy na zbiorniku paliwa nie wyszło mi w okolicach 9 l. Jak czytam że w mieście pali 10 to chyba samochodem się nie jeździ a cały dzień w korkach stoi (może i tak jest). Jeżeli w mieście są lekko dłuższe proste to jak da się jechać spokojnie na 5 lub 6 biegu i do tego na tempomacie - bajka aż miło popatrzeć jak średnie spalanie spada - na zbiorniku paliwa o 1 l/km. Spalanie trasa: tutaj znaczenie ma jakość drogi. Autostrada tempomat 140 km/h, klima, pełne obciążenie (bagażnik załadowany po dach - Ci co mają rodzinę daleko i jadą z dziećmi wiedzą o co chodzi) to wychodzi 6.7 - 7.0 l/km (różnie od pory roku). Ale jak się wyłączy klimę, radio to spalanie spada o ok. 0.4 do poziomu 6.6 l/km. Natomiast jak się jeździ w trasie np. (400 - 500 km) trochę po drodze nr 7 i po mazurskich drogach :( utrzymując średnią prędkość na całej trasie na poziomie 80-90 km/h co przyczynia się że lepsze proste jeździ się po 120 - 130 km/h, ograniczenia do 60-70 km/h (nie opowiadajmy bajek na trasie prawie nikt nie zwalnia do 50) to 6.2-6.3 l/km, natomiast jak się jeździ wolniej średnio 70-80 km/h to spada do 5.6 l/km. UWAGA - jak mówię że średnio 70-80 km/h to i tak dłuższymi prostymi trzeba gnać 110-120 km/h. Natomiast rekord eko-jazdy na trasie pustym autem to 5.1 km/h (450 km trasy - i tylko raz - frustracja). Krótkimi odcinkami udawało się zejść poniżej 5 l/km ale przeliczając na całą trasę nigdy. ukryj
dodano 24.02.2013 przez
Avensisa T 25 (2.0 VVT) użytkuje od kilku lat. Samochód ten służy mi głownie do przemieszczania się po mieście podczas ... więcejdojeżdżania do pracy. Niestety jest to krótki odcinek prawie 3 kilometrowy i wtedy spalanie jest wysokie ok. (12 l/100 km. Wystarczy jednak, że dłużej pojeżdżę po mieście na rozgrzanym silniku to spalanie średnie schodziło poniżej (10 l/100 km). Natomiast w cyklu mieszanym w moim przypadku przejazd na zakupy do większego miasta na odcinku 50 km gdzie 3/4 to trasa, a reszta to jazda od świateł do świateł i szukanie miejsca na zaparkowanie to wtedy średnia ze spalania wynosi około (8,3 l/100km). Minimalne spalanie można osiągnąć oczywiście w trasie na dużych dystansach w moim przypadku w naszych warunkach drogowych z zachowaniem rozsądnej i bezpiecznej jazdy udało mi się uzyskać średnie spalanie (6,7 l/100km). Podsumowując to wszystko i biorąc pod uwagę moje doświadczenie z tym samochodem mogę stwierdzić, iż silnik 2.0 VVT może być oszczędny w długiej trasie i cyklu mieszanym ale jest mało oszczędny na odcinkach do 3 km gdzie pracuje na zimnym silniku. Jest to zresztą przypadłość wszystkich samochodów. Jednak silniki benzynowe maja duże rozbieżności pomiędzy trasą a "zimnym" miastem. Diesel będzie i tak oszczędniejszy ale w tym silniku odpadają wydatki na utrzymanie diesla w dobrej kondycji (wtryski, turbo, sprzęgło, paski, itp. . Użytkuje też jednocześnie ( służbowe i znajomych) inne samochody i są to przeważnie diesle i wiem ile kosztuje ich utrzymanie, czasem koszt jednorazowej naprawy 8 letniego diesla wynosił 1/4 jego wartości. ukryj
dodano 26.01.2013 przez
Samochód z początkowej serii produkcyjnej, silnik po generalnym remoncie co poprawiło też spalanie (wcześniej brał bardzo dużo oleju i tracił ... więcejmoc), na długich trasach przy płynnej jeździe z prędkością 70-110 km (5-6 bieg, obroty 1,5 - 2,5 "1/3 gazu") potrafi spalić bardzo mało (wskazanie z komputera do 4,7), realnie licząc po tankowaniach + dystansach mogę potwierdzić 5,5 l/100 km, w trybie mieszanym jest już różnie od 6,5 w górę, w jeździe w 100 miejskiej dochodzi do 9,5 - 9,8. (maksimum miałem jakieś 11,5 l bak poszedł na 100 % stanie w korkach) Oczywiście to są wskaźniki dla jazdy "Eco" - spalanie rośnie dramatycznie jak zaczyna się deptać mocniej. Np. na trasie jazda z częstym wyprzedzaniem, dużymi przyspieszeniami to od razu co najmniej 2-3 litry na 100 km więcej. Wyniki dla spokojnej jazdy mogę potwierdzić na przejechanych 40 000 km. W razie potrzeby silnik ma duże rezerwy mocy. Nie mam pojęcia z czego wynikają podawane tu przez niektórych wyniki - na pewno po części szarpany styl jazdy + przełożenia. U mnie spalanie spadło też trochę po remoncie silnika - o jakiś litr/100 km więc może faktycznie też jest jakiś feler z regulacja fabryczną. ukryj
dodano 16.08.2011 przez
Potwierdzam opinię że auto "fabrycznie ustawione" pali jak smok przy optymalnej eksploatacji (pow. 10,5/100km)i jak na deklarowane przez prod. 400Nm ... więcejto nie powala osiągami. Jedyny rozsądny ratunek to zmiana oprogramowania komputera pojazdu. Spalanie zmaleje o 1,5-2 l/100 km. Polecam Firmę 44tuning - zobaczcie ich referencje o Toyocie. Kolejna uwaga - pamiętajcie by trzymać sie obrotów w zakresie 2000 do 3100 i zobaczycie że wynik już sie poprawi o około 1 l/100 km pliwa mniej. Jazda pon. 2000 obrotów jest o 50% bardziej "żarłoczna". Kolejna sprawa: jesli macie 120 zł w kieszeni pojedzcie na hamownię i zobaczcie ile koni faktycznie ma wasz pojazd. Jak się u mnie okazało miał 166 zamiast 177 Km i 386 zamiast 400Nm. Czyli producent auta leci w przysłowiowego "preta". Wiele aut wyszło z fabryki z jeszcze gorszymi parametrami... i na nic Wam katalogowe dane. Jeśli ktoś pisze że osiąga znacznie mniejsze zuzycie paliwa niż srednio 7,5l/100 km to jest to ten kierowca którego musicie wyprzezdać bo pyka 60-70km/h poza miastem lub rusza jak ślimak. Zawalidroga faktycznie może uzyskać wyniki podawane w katalogu przez producenta. Zwykły kierowca już nie. ukryj
dodano 25.01.2009 przez
Witam wszystkich, moja Avensis jest rewelacyjna, mam ten samochód od roku i za każdym razem mnie pozytywnie zaskakuje. Mój rekord ... więcejto 3,3 l/100km auto zatankowane do pełna, 1 osoba, średnie 80 km/h, trasa ok 120 km, obroty nie więcej niż 2000, było ślisko więc jechałam spokojnie. Obecnie przy mrozach -10 st C pokazuje 5 l/100km. Dojeżdżam do pracy ok 30 km, uzyskuję 4,5 l. Zauważyłam, że nie ma większej różnicy pomiędzy miastem a trasą(w moim modelu). Wynik 6 l/100km komputer pokazywał raz ale od razu skojarzyłam to z paliwem, które zatankowałam na przypadkowej stacji. Od tego momentu tankuję tyko na dużych stacjach (BP) np.: Diesel Ultimate. To też polecił mi mechanik, warto tankować lepsze paliwo niby wychodzi drożej ale w rezultacie możemy uniknąć kosztownych napraw. Pewnie pomyślicie że opinia "baby" jest mało przydatna bo wolno jeździ wcale nie, jeżdżę dynamicznie(to nie tylko moja opinia), za to na koniec jeszcze jeden test: 5,5 l jazda po mieście ale za kółkiem mój kolega, który jeździ ostro. Polecam to auto. PS. koszt pierwszej wymiany oleju+filtry 600 zł.Samego oleju wchodzi prawie 6 l full syntetyk. Wymiana klocków+tarcze 800zł. ukryj
dodano 12.02.2012 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Avensis II Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Avensis

Przeczytaj pozostałe 9 publikacje o Toyota Avensis

Newsy o Toyota Avensis

Przeczytaj pozostałe 11 newsów o Toyota Avensis

Nowe Toyota Avensis

nowe Toyota Avensis
Toyota Avensis
ceny od 86 900 zł do 139 900

Toyota Avensis III Sedan Facelifting 2015 1.6 Valvematic 132KM od 2015

w pakiecie ACTIVE

w cenie katalogowej brutto

86 900 zł

Wyposażenie standardowe
Światła stopu typu LED
Regulacja kierownicy w pionie i w poziomie
gniazdo AUX-IN i USB
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 29 oferty Toyota Avensis

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Avensis

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 599

Przejechany dystans

1 582 071 zł

Zatankowanego paliwa

208 845 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

721

Wydanych pieniędzy

272 238 zł

Średnie wydatki na auto

1 354 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 267

Wydanych pieniędzy

350 095 zł

Średnie wydatki na auto

1 742 zł

ZOBACZ 201 dzienników kosztów Toyota Avensis Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Toyota Avensis II

Liczba wpisów: 70
komentarzy(23)
komentarzy(2)
komentarzy(11)
komentarzy(7)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Toyota Avensis II dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w Toyota Avensis II

Liczba wpisów: 11
Instalacja założona w Toyocie Radość to pierwsza instalacja w moich dotychczasowych autach założona profesjonalnie, aż chce się oglądać jakość montażu. ... więcejNie była tania i szczerze mówiąc, to gdybym ja miałbym tyle wydać, to głęboko bym się zastanawiał. Auto przejechało na gazie już 180kkm i za około 20kkm będzie miało do zrobienia głowicę (siada jedno gniazdo na zaworze wydechowym), więc jak na Toyotę, to chyba niezły wynik, a zaoszczędzone pieniądze z jazdy na gazie spokojnie wystarczą na remont (koszt ok. 1,5kkm). Instalacja Vialle wymaga przeglądów co 50-60kkm - w praktyce jest to przegląd/renowacja pompy i czyszczenie zbiornika - koszt 400-600zł. Zalecane jest tankowanie gazu na porządnych stacjach sieciowych. Ja kiedyś w drodze na Chorwację zatankowałem jakiś syf i po powrocie musiałem czyścić całą instalację: pompę, zbiornik, przewody i wtryskiwacze. Z serwisów zdecydowanie polecam SCS (czyli autoryzowanego przedstawiciela), pozostałym tylko się wydaje, że znają instalacje tego typu. Silnik faktycznie chodzi lepiej na gazie, ale wynika to chyba z faktu, że instalacja sterowana jest oryginalnym sterownikiem silnika (nie ma swojego sterownika), więc z chwilą przełączenia na benzynę silnik musi się dostroić do pracy na benzynie. Potrzeba na to kilkudziesięciu kilometrów. Dużą zaletą jest brak paronika, nawet w największe mrozy wystarcza przejechanie 1-2km i silnik przerzuca się na gaz. Podsumowując... jeśli masz okazję kupić auto z instalacją Vialle, to warto się zastanowić. Instalować nową... raczej nie warto. ukryj
dodano 07.06.2010 przez
W moim Avensisie została zamontowana faza ciekła przez Toyote.Wszystko było OK do przebiegu 107000.Wtedy trzeba było robić gniazda zaworowe i ... więcejgłowice.Po następnych 25000 na gazie do zrobienia są tłoki i pierścienie.Polecam to auto na gazie jeśli chce zrobić 100000 potem zaczynają się wydatki.Teraz zostało mi już wymienić silnik. Nie bierzcie pod uwagę komentarzy w stylu zrobiłem 20000 i jest super.Wszystko wychodzi później. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM I PRZESTRZEGAM ukryj
dodano 25.01.2012 przez
Toyota Katowice na Kolejowej zamontowała od "zera" czyli nowości wtrysk płynnego gazu, więc nie odpowiadałem na część pytań. Nie mam ... więcejspadku mocy! spalanie w mieście to 8,5/100km! trasa 7,4l/100! rewelacja, po przełączeniu na benz. nie widzę ŻADNEJ różnicy. Świece zmieniam co 25tys. Drogi koszt montażu (6,9k) zwrócił mi się po 32tys km. Polecam!!! ukryj
dodano 03.01.2009 przez
Nasza flota zagazowała się w Energy Gaz Polska - 15 samochodów. Jako administrator kosztów jestem zadowolony, bo zmniejszyły się bardzo. ... więcejPrzeglądy co 15 tyś km a nie co 10 tys i jak coś się wysypie to od ręki wymieniają, choć rzadko. Pozytyw! ukryj
dodano 05.08.2013 przez
instalacja montowana u Marka Sochonia w białymstoku jestem bardzo zadowolony żadnych problemów choć instalacja ma dopiero 2 lata. Montowałem w ... więcejtym warsztacie 3 inne instalacje i nigdy nie było problemów. Polecam ukryj
dodano 24.03.2014 przez
mam założoną instalację Elpigaz autko chodzi świetnie spalanie 1 do 1 na 39 litrach gazu przejeżdżam 470 km!!!!!!!! w mieście!!!! ... więcejjestem bardzo zadowolony. Reduktor firmy silver, komputer King. ukryj
dodano 09.06.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Avensis II