Szukaj

Informacje o Toyota Avensis II

Lata produkcji: 2002 – 2009
Segment: Klasa średnia
Druga generacja Toyoty Avensis wprowadzona została na rynek w roku 2003. Kształt samochodu, zaprojektowanego przez Japończyka Suguya Fukosato, stał się spójniejszy i bardziej przemyślany i znacząco kontrastował z wyglądem modelu pierwszej generacji. Toyota Avensis II podtrzymała miano jednego z najpopularniejszych samochodów Toyoty oraz jednego z liderów swojej klasy (także w Polsce). Auto w roku 2006 poddano lekkiemu faceliftingowi (odnowione m.in. atrapa chłodnicy, położenie kierunkowskazów, zderzak oraz design wnętrza).
czytaj więcej
Powagosław
Dotychczas były łagodne zmiany i różne wcielenia stylistycznego konserwatyzmu. Teraz jest rewolucja, efekt zdecydowanie lepszy, choć nie na tym polega filozofia Toyoty, by szokować i ekscytować wyglądem. Dlatego dziękujemy i za taką ekstrawagancję. ~Powagosław
Luzacjusz
Pamiętam taki film, w którym główny bohater, nudziarz-fajtłapa rozmawia z grupą zbirów. Mówi do nich: „Ja też w swojej młodości miałem kłopoty z prawem. Raz nawet przeszedłem przez ulicę na czerwonym świetle”. Avensis pręży się jak WC Picker, ale nadal jest grzecznym nudziarzem. ~Luzacjusz

Toyota Avensis II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota Avensis II

Liczba ocen: 832
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

2,6
~Jeeż
Toyota Avensis II
Kombi 2.0 D-4D 126KM 93kW
Ten model burzy mit niezawodnej Toyoty. Przy przebiegu powyżej 220 tys km silnik jest już ulany olejem, a jakby tego było mało, lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą. Problem z uszczelką miał oczywiście nie tylko mój egzemplarz, widziałem trzy auta z tą samą przypadłością. W Avensisie nierzadko niedomaga też pompa wody. Wtryski Denso są trwałe, ale gdy już nadejdzie ich czas, to koszt regeneracji naprawdę srogo wydrenuje portfel właściciela. Nawet nie wspominam tu o zakupie nowych wtryskiwaczy, bo kwoty, które trzeba wtedy położyć są absolutnie chore. I jeśli już o chorych kwotach mowa - ceny części są wysokie. Samochód może się wizualnie podobać, jednak pod tym płaszczykiem wyglądu kryje się kilka grubych mankamentów. Nie polecam przekonywać się na własnej skórze, ile pieniędzy można władować w taką Toyotę.
4,6
~Pata Dujaty
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Auto bardzo poprawne. Duże, wygodne stosunkowo niewiele pali. Mało awaryjne i z niezłym wyposażeniem. Zapali i pojedzie zawsze, lecz sama jazda bez większych emocji. Lubię jego bezawaryjność i nieskomplikowanie w porównaniu do niemieckich producentów. Dobre jak na Japończyka materiały we wnętrzu oraz karoseria która dobrze opiera się korozji. Kiepskie wyciszenie wnętrza. Przy prędkościach autostradowych robi się wyraźnie głośniej. Odwdzięcza się jednak bezproblemową jazdą. Nigdy nawet nie zapalił mi się check engine. Denerwuje wszechobecne pikanie. A to o kluczyku w stacyjce a to o niezapietych pasach.
4,8
~Wrodi
Toyota Avensis II
Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Samochód rewelacyjny, przede wszystkim bezawaryjny, a przy tym tani w utrzymaniu, komfortowy i elegancki. To mój 3 taki obszerny wpis w autocentrum, kolejny z dużym przebiegem, ale oceniana Toyota odbiega od wszystkich pod względem bezawaryjności. Auto kupione jako 2 letnie z przebiegem 130kkm, zrobiłem w nim gaz (4gen. prins) oraz prawie 300 własnych kkm w 12 lat. W tym aucie nie zepsuło się nic, aż do teraz, kiedy dzwoniąca panewka zakończyła moją przygodę z Avensis. Nie psuło się nic, oznacza absolutne nic. Nic tam nie naprawiałem w porównaniu z innymi markami. Zawieszenie bez remontu, silnik, łańcuch rozrządu, pompa oleju, wody, klimatyzacja, kompresor - nietknięte. NIC. Oczywiście poza nic było parę drobnic: łączniki stabilizatorów co 100 kkm, tłumik po 10 latach, sprzęgło po 300 kkm, a padła sonda lambda dość wcześnie, w połowie eksloatacji (7 lat około 200 kkm). Wyłączona i zastąpiona emulatorem dotrwała do teraz.

Usterki Toyota Avensis II

Liczba wpisów: 65
Samochód słabo odpala przy niskiej temperaturze.
  • Toyota Avensis II Sedan 2.2 D-4D 150KM 110kW 2005-2009
  • silnik
  • 130 tys. km
Gdy jest ciepło samochód pali poprawnie, ale im bardziej spada temperatura tym odpalanie jest bardziej kłopotliwe. Posiadam samochód jeszcze dość krótko i nie przetestowałem go przy ujemnych temperaturach, ale przy 0 stopni C odpalił mi dopiero za trzecim razem! Obawiam się, że gdy temperatura spadnie do -10 *C w ogóle nie uda mi się go odpalić. Dodam, że przy np. 7 *C też ma pewne problemy i odpala za drugim razem. Wymieniłem akumulator na nowy, ale nic nie pomogło. Niedawno wymieniałem olej i zalałem najlepszy 5W/30 Casrol. Sprawdzano mi samochód na diagnostyce na samym początku gdy go kupiłem, ale na komputerze wszystko było w porządku. Wydaje się, że rozrusznik kręci prawidłowo. Proszę o pomoc w możliwych rozwiązaniach na wyeliminowanie usterki.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Oświetlenie lamp tylnych i brak zapalonej kontrolki świateł, przy ich włączeniu?
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • instalacja elektryczna
Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Mam problem, ponieważ wymieniłem żarówkę w tylnej lampie lewej i wszystkie światła świeciły, a po chwili przestały świecić wszystkie światła z tyłu oraz kontrolka zapalonych świateł mijania na desce rozdzielczej. Jak zapale światła to tylko z przodu działają , a z tyłu żadne i kontrolka śie też nie pali. Myślę, że było jakieś zwarcie, ale nie wiem który bezpiecznik odpowiada za tylne światła i kontrolkę. Z tego co wyczytałem w instrukcji to te w kabinie samochodu z numerem 43, ale to by mi nie działały też światła z przodu. Jutro ide do mechanika, ale proszę o pomoc jak ktoś miał podobny problem, bo boję się, że mechanik coś wymyśli i skasuje mnie jak za zboże.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
głuchy stuk
  • Toyota Avensis II Sedan 2.0 D-4D 116KM 85kW 2002-2005
  • układ napędowy
* Dzień dobry toyota avensis d4d rok 2004 przeb. 155000 km mój problem polega na tym iż podczas jazdy prędkość 60 km/h bieg 4 przy gwałtownym odpuszczeniu gazu słychać stuk gdzieś w okolicy skrzynia biegów silnik to samo przy gwałtownym dodaniu gazu ten sam stuk podczas jazdy prędkość 140/h gwałtowne odpuszczenie gazu taki sam objaw to samo dzieje się podczas zmiany biegów z 3 na 4 i z 4 na 5 kontrola w serwisie toyoty półosie- brak luzu poduszki- brak luzu układ kierowniczy- brak luzów diagnoza koło dwu masowe wymieniłem koło i sprzęgło i nic to nie pomogło wydałem 3 tysiaki i nie wiem co dalej robić może ktoś miał taki przypadek może jakiś luz w skrzyni biegów proszę o porady co może być przyczyną
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 22
4,0
Toyota Avensis II
Sedan 2.0 VVT-i 147KM 108kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 400DPI
przebieg: 113 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
O Gazik słyszałem wiele dobrego od znajomych, na forach i po zakupie toyoty sam chciałem u nich zamontować instalacje w silniku z bezpośrednim wtryskiem (toyota avensis 2.0 D4). Niestety ze względu na zbyt odległe terminy nie mogłem i zamontowałem w innym krakowskim autoryzowanym serwisie STAG. Po zainstalowaniu notorycznie był problem, jednak wtedy skontaktowałem się z...
5,0
Toyota Avensis II
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
4,5
Toyota Avensis II
Sedan 1.8 VVT-i 129KM 95kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: VIALLE
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Muszę powiedzieć, że montowałem w tym aucie instalację z duszą na ramieniu. Dużo osób straszyło, że brak hydraulicznej regulacji zaworów powoduje przy LPG szybkie zużycie silnika, że siadają zmienne fazy rozrządu, że na desce wyskakują checki itp. Mogę teraz powiedzieć z czystym sumieniem, że te wszystkie opinie to mity. Zamontowałem instalację Viale - wtrysk w fazie...
Toyota Avensis II