Szukaj

Informacje o Toyota Aygo II

Lata produkcji: 2014 – 2021
Segment: Auta najmniejsze
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza, druga generacja Toyoty Aygo nadal jest efektem kooperacji Toyoty i koncernu PSA. Zaprezentowana została w mniej więcej tym samym czasie, co jej francuskie odpowiedniki: Citroen C1 oraz Peugeot 107. Stylistycznie model radykalnie odmieniono – został zaprojektowany z przeznaczeniem dla raczej młodszych odbiorców. Wyróżniającym elementem samochodu jest motyw na planie litery „X”, który biegnie poczynając od zderzaka, przez lampy, aż po lusterka boczne. Silnik dla Toyoty Aygo, tak jak w przypadku pierwszej generacji, produkowany jest w Polsce – w czerwcu 2014 rozpoczęto wytwarzanie zmodernizowanej jednostki.
czytaj więcej
Powagosław

Tak dziś powinny wyglądać nowoczesne auta miejskie: nastawione na indywidualizm, doprawione odrobiną szaleństwa, odróżniające się od siebie za wszelką cenę. Najciekawszy i najodważniejszy projekt Toyoty od lat.

~Powagosław
Luzacjusz

A co to? Maluch dla „X-Menów”? Pojazd z japońskiej kreskówki? Trochę przegięcie, trochę przebieraniec i cudak - fakt, ale pozytywny i bardzo kreatywny. To na pewno Toyota?

~Luzacjusz

Toyota Aygo II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Toyota Aygo II

Liczba ocen: 30
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~Shar94
Toyota Aygo II
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW
Niestety, ale jest to najgorszy samochód jakim jeździłam. Jest tak niedopracowany, że szkoda mówić. Z wad można wymienić: -fotele (wersja x-play) są tak tragiczne, że po 45 minutach jazdy boli kręgosłup. Nie wiem jak miałabym jechać tym autem w jakąś dłuższą trasę. Co z tego, że ładne, skoro tak niewygodne. - widoczność do tyłu jest bardzo słaba jak na auto miejskie. Słupki również potrafią zasłonić pieszego czy drogę. - mnóstwo małych rzeczy, które strasznie denerwują: brak światła w bagażniku, światło w aucie gasnące zaraz po zamknięciu drzwi, nie dające szansy na włożenie kluczyka, brak podłokietnika nawet za dopłatą. - po światłach spodziewałam się więcej, tzn. ledy są jasne i naprawdę fajnie wyglądają, ale żarówka świateł głównych już jest o zabarwieniu żółtym. Słabo to wygląda. - kiepski dostęp do żarówek przy ich zmianie - świszcząca antena, może to kwestia egzemplarza, ale moja strasznie świszczy na zakrętach i przy przyśpieszaniu, ASO powiedziało, że taka jej urodą i nic nie zrobią, po wymianie antenki na krótszą problem odrobinę mniejszy. Brak uchwytów do trzymania w środku samochodu. - sprzęgło, nie wiem kto je projektował i robił, ale zaczyna "brać" prawie na samej górze skoku pedała. Jest to irytujące. - hamulce wg mnie są kiepskie - auto zdecydowanie nie jest dla wysokich osób, mimo max opuszczenia fotela na dół nadal zdarza mi się zaczepiać kolanami o kierownicę. - spalanie to jest porażka 5,2-5,5 w takim małym aucie to za dużo. Mój poprzedni SUV palił 6,2-6,4 l/100 km, a różnica w wielkości ogromną. Na plus zaskoczyło mnie: - skrzynia biegów - zachowanie na trasach szybkiego ruchu i przy bocznym wietrze - Aygo może się podobać wizualnie
4,9
~SKK
Toyota Aygo II
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW
Komentarz dla filozofów: Do czego służy nam Aygo? Otóż w 3/4 do jady po mieście (szkoła, drobne zakupy, do lekarza itp) a w 1/4 wybieram się bardzo chętnie w trasę. Jest rewelacyjny! Miałem (mieliśmy) Aygo z roku 2006 potem z roku 2012. Obecnie mamy to z roku 2019. Różnica na korzyść obecnego jest kosmiczna. Naszym drugim pojazdem do tras po Polsce jest Auris. A wracając do Aygo... że niby mały bagażnik? STAR 266 ma większy więc jeśli ktoś chce... Że niby mała kabina? Autobus ma większą więc można przesiąść się tam... My z żoną jesteśmy zachwyceni i mamy zamiar długo jeździć.
4,6
~vindov
Toyota Aygo II
Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Toyota chciała wyprodukować auto, które będzie małe oraz tanie i takie właśnie jest Aygo. 3 cylindrowy silnik zbudowany na bazie sprawdzonej jednostki Yarisa 1.0 VVT-i (usunięto jeden cylinder). Ogolnie typowe auto miejskie, do 70km/h żwawo przyśpiesza, pozniej juz się lekko męczy. Bez problemu mozna zamknac licznik na autostradzie (170km) ale trzeba dlugo jechac z noga w podlodze, Wyciszenie (a raczej jego brak) - do miasta jak najbardziej, ale poza miastem jadac predkosciami autostradowymi w srodku jest glosno. Z awarii to raz kontrolka z sondy lambdy mi się świecila a poza tym nic sie nie dzialo. Z tylu zmieszcza sie 2 osoby, ale nalezy pamietac ze fotel kierowcy czy pasazera nie moze byc odsuniety do konca, bo wtedy na tyłach nie ma praktycznie miejsca. Spalanie srednie ok 5,5l/100km. Na zakupy auto w porządku, wszedzie sie zmiesci. Co do bagażnika to szału nie ma (na codzień w zupełności wystarcza, miesci sie jedna duza walizka). Ogolnie polecam autko jak ktos szuka sprawdzonego wozu żeby dojechac z punktu A do punktu B.
Średnie spalanie dla Toyota Aygo II
5,0 – 5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Toyota Aygo II
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW
Przy stałej prędkości licznikowej (długa trasa na tempomacie) 100km/h spala ok. 3,8-4,0 l/100km (po przejechaniu 607km trasą S w tym 3km w 20 minutowym korku komputer wskazywał jeszcze 124km zasięgu, a do baku udało się wlać 24,2 paliwa - ten sam dystrybutor, tankowanie do trzeciego odbicia pistoletu - dodam że tak jadąc na całym odcinku wyprzedziłem tylko 5 ciężarówek, wszystkie pozostałe samochody były szybsze). Przy bardzo spokojnej jeździe bocznymi drogami, wioski 50km/h, poza wioskami 85km/h, pilnowanie się ograniczeń prędkości, zwalnianie silnikiem udało mi się osiągnąć 3,1l/100km. Komputer prawidłowo wskazuje spalanie z odchyłką ok. 0,1l/100km, sprawdzane przez tankowanie do pełna na tym samym dystrybutorze. Po mieście ze względu na bardzo krótkie dystanse po 2m i długie manewrowanie na bardzo ciasnym parkingu spalanie potrafi osiągnąć ponad 7,5l/100km.
4,2
Toyota Aygo II
Hatchback 5d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW
Wersja po lifcie, czuć poprawę w kilku aspektach względem "przedliftu" z 2014 roku. Przebieg 2500 km, ostatni wypad w góry trasami szybkiego ruchu / autostradą, spory dystans po górskich drogach - na całej trasie ok 1400 kilometrów komputer pokazał średnie spalanie 4,3 l/100km (na trasach prędkości 110-120 km/h, radio, klimatyzacja na włączona na 40% trasy, dwie dorosłe osoby, bagaż na tygodniowy wypad). Jeżeli przesiadasz się z nowego auta wyższej klasy, wiadomo że nie będziesz zachwycony, ale i tak docenisz to jak przemyślane jest to auto. Jeśli przesiadasz się z czegoś starszego, zaczynasz się zastanawiać nad sensem większych i droższych aut jeżeli długie trasy robisz okazjonalnie a 90% przebiegu robisz w miastach. Naprawdę fajne, tanie i atrakcyjne autko.
4,8
Toyota Aygo II
Hatchback 3d 1.0 VVT-i 69KM 51kW
Spalanie mocno zależy od stylu jazdy - mi poza miastem (85km/h na tempomacie, pusty samochód) udało się zejść do 3.2l/100km, co jest wynikiem świetnym. Przy dwóch osobach na pokładzie i prędkości 100km/h realne jest 3,7-3.9l/100km. W mieście nie pali mi z reguły więcej niż 5,5l/100km, ale to na krótkich odcinkach w zimie, na nierozgrzanym silniku. Natomiast, żeby być obiektywnym, drugi użytkownik tego samego samochodu ma spalanie średnie 6,8-7,1l/100km, również w mieście, więc tak jak napisałem trzeba podejść delikatnie do prowadzenia tego samochodu, ale eco-driving szybko przynosi efekty :)

Usterki Toyota Aygo II

Liczba wpisów: 5
tarcze i klocki
  • Toyota Aygo II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2018
  • układ hamulcowy
  • 56 tys. km
Aygo 2015. Przebieg 56 tys. tarcze i klocki przód do wymiany. Koszt w serwisie to ponad 1400 zł !!! Nie spodziewałem się przy takim przebiegu. Dla porównania w golfie VI mam 128 tyś i tarcze przód spokojnie wytrzymają następny komplet klocków. To co prezentuje toyota to jakieś nieporozumienie. Jakościowo mocno odstają od konkurencji z zachodu pod każdym względem. Ceny serwisowania bardzo zbliżone jak nie wyższe. Komfort i jakość nieporównywalna na zdecydowany minus dla toyoty, która nauczyła się perfekcyjnie tłuc swoje autka na taśmie po taniości o czym przekonują się kolejni właściciele tej marki. Niezawodność to mit. Śmiem twierdzić że jedyną możliwością utrzymania wysokiej niezawodności tych aut jest trzymanie ich w garażu, częste odkurzanie i wyjazd raz na tydzień do kościoła.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Lpg
  • Toyota Aygo II Hatchback 3d Facelifting 1.0 VVT-i 72KM 53kW 2018-2021
  • lpg
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Problem jest z instalacją gazową . Mianowicie polega na włączaniu auta w tryb awaryjny czyli palą się kontrolki od kontroli trakcji,ABS , ciśnienie opon,check engine . Instalacją montowana firmy Landi Renzo .
sprzęgło
  • Toyota Aygo II Hatchback 5d 1.0 VVT-i 69KM 51kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • 52 tys. km
Przy przebiegu 52tyś padło sprzęgło. Uszkodzeniu uległ mechanizm dźwigni (pękła dźwignia) odpowiedzialny za pracę łożyska oporowego z dociskiem. Podobno wada fabryczna i w nowym zestawie był już inny numer części.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Aygo II