Szukaj

Informacje o Toyota Celica VII 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: Auta sportowe
Siódma, ostatnia generacja modelu debiutowała w 1999 roku. Celica VII została zbudowana na platformie podłogowej o symbolu T230, która była udoskonaloną wersją płyty znanej z poprzedniego modelu. Zupełnie zmieniła się natomiast stylistyka auta. Jego sylwetka bazująca na prototypie XYR, stała się znacznie bardziej wyrazista i agresywna, choć utraciła część sportowego charakteru. Mimo dobrego przyjęcia, szczególnie w USA, w 2006 roku, po 36 latach, Toyota zakończyła produkcję modelu. Jego nieoficjalnym zastępcą został Scion tC, auto marki należącej do japońskiego koncernu.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 7800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 6800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Karoseria

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Alex
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Samochod, wygodny ale obcisly ze tak powiem, calkiem obejmuje kierowce siedzacego jak wannie. Typowo bolidowa pozycja, z przodu, z tylu miejsce na nieduza torbe plecak, lub tesciowa. Ktos dla zartu dal tam pasy... Bardzo niski srodek ciezkosci nadaja mu mimo kontrowersyjnych opinii jednak sportowy charakter. Zawieszenie twarde jak kamien, czuc nawet gdy najezdzasz na rozmokniety herbatnik, ale trakcja w ciasnych lukach rekompensuje to w pelni, slucha sie lepiej od Alfy. Auto ma niestety przedni naped, wiec trzeba optymalnie w zakrecie i nie poszalejemy bokiem, mimo ze - o dziwo - na sniegu ma tendencje do nadsterownosci jak stare BMW :). Silnik, hmm 1.8 benzyna 4cyl 16V niby nic, wyzej i krocej przelozony naped zyskuje w miare normalny moment dopiero od 3,5tys obr/min, ale i tak do 6tys zachowuje jak przecietny silnik 1.8, tyle ze z raczej sportowa "elastyka" i polozeniem momentu. Za to powyzej 6300 dostaje istnego szalu, nagle szarpniecie do przodu az do 7100, kiedy otwieraja sie zawory tzw "lift" i auto zostaje wystrzelone do przodu jak z katapulty. Obroty skacza tak szybko ze ani sie nie obejrzymy jak nadal mamy 3 bieg i 140km/h przy 8200obr/m. Nic jej nie bedzie - ona to lubi. Odczucie jest silniejsze niz przy innych 1.8 czy 2.0 z turbo, acz bardzo spoznione. VVTLI Toyoty zachowuje sie podobnie v-tec Hondy tyle ze Toyota pszyspiesza bardziej brutalnie. Tym samochodem da sie naprawde wielu teoretycznie mocniejszych samochodom uciec i to sporo, tylko trzeba zaakceptowac zmiane biegow w zakresie 6300 - 8200 obr/m i wir w baku jaki sie wowczas tworzy. Dawno temu mialem to auto ze 192 konnym silnikiem ponad 2 lata. Nigdy nie zawiodla, krecona do odciecia, przeciazana na zakretach, nie wymagala niczego poza typowymi czesciami eksploatacyjnymi i lepszym olejem. Dzielnie sie trzyma - jest 2020 rok i z tego co wiem dopiero co zdala przeglad. Podsumowujac Toyota zrobila ladne, niezawodne i piekielnie szybkie sportowe coupe i tu powiina byc kropka. Niestety samochod sprawia wrazenie troche jakby projektant sie nie mogl zdecydowac.... I tak wyglad karoserii wyposazenie sugeruje luksus... gdyby nie plastik jakosci tych uzytych Cinquecento, a gdy usiadziemy w bardzo wygodnych skorzanych kubelkach zobaczymy "skorzana" kierownice z Yarisa i wloty powietrza niczym w Dacii Logan. Mimo materialow generalny ksztalt jest bardzo ladny designersko i wszysko na wyciagniecie dloni. Najwieksza jednak sprzecznoscia jest twarde torowe zawieszenie, typowo do scigania wysoko polozone maksimum mocy i jej nagly przyrost, zestawione z ... przednim napedem. Generalnie Celica jest legenda i ikona pierwszej dekady XXIw i mimo paru wad to bardzo udane auto, ktore kierowcy rozumiejacemu jej specyfike da ogromna frajde z jazdy. Nie jest to material na pierwsze auto, celica nie wybacza i wymaga juz nieco doswiadczenia. W koncu troche ponad 6 sek do setki (pomiar wlasny) to juz nie taka taczka.
4,3
~toyociarz
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Świetne auto, daje dużo frajdy z jazdy i przy tym nie zabija kosztami utrzymania. To już moja druga Celica VII i muszę przyznać że jedynym minusem tego auta jest napęd na przód - gdyby nie ten fakt było by to rasowe sportowe auto. Pomimo tego zwłaszcza wersja TS już pozwala poczuć trochę sportowych emocji zwłaszcza powyżej 6 tysięcy obrotów - włącza się wtedy wznios zaworów i auto dostaje niesamowitego kopa. Na dodatek czas obszedł się bardzo łaskawie z linią nadwozia i auto nadal może się podobać i przyciągać wzrok.
4,2
~Caca
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Celica jest autem za którym nie da się nie obejrzeć widząc je pierwszy raz, naprawdę jak ktoś jest młody i lubi sportowe auta celica na pewno przypadnie do gustu. Wersja Gt 143km jest dla oszczędnych, bo jeżeli nie chcecie żeby was byle 2,5tdi wymiotło trzeba wziąć TS ale to trzeba niestety z 10 15 tyś dzisiaj dopłacić. Powiem tak Audi TT 2.0 silnik Turbo 5 zaworów na cylinder i i tak ok 180km, Celica 1,8 bez turbo 4 zawory ale dzięki zmiennym fazom rozrządu osiąga 192km ścigałem sie z TT Hyundayem Cupe 2,6V6, peugeotem 406 Cupe 3.0 V6 200km i celica zawsze wygrywała:)
Åšrednie spalanie dla Toyota Celica VII 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW 2001-2006
10,2
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Witam, Toyota Celica TSport to genialny samochod! Przy wrazeniach jakie zapewnia nam ten model spalnie jest na prawde nie duze, jesli mowimy o samochodach sportowych, a nie eco-rodzzinnych;) W trasie, przy na prawde spokojnej i jednostajnej jedzie mozna zejsc do okolo 8,8 - 8,5 L/100. W Cyklu mieszanym, miasto, pozamiastem,a tak najczesciej uzytkuje ten samochod, spalanie wynosi 10,4-11 L/100. Dodam jeszcze, ze mam ciezka noge, po prostu lubie zap%@$!&%ać! Maksymlne spalanie jakie udalo mi sie przy tym silniku uzyskać w Celice jak i Corollce to okolo 16-16,5 L/100 przy jezdzie ponad 200km/h nonstop oraz na zamknietej drodzze, gdzie moglem sobie pozwolic na rajdowanie:) Uwazam, ze jest to oszczedny samochod dajacy wiele doskonalych wrazen na drodze. Goraco polecam!
10,3
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Witam spalanie gazu przy mojej jezdzie czyli lubie sobie pocisnac to 13litrów przy normalnej jezdzie 10 litrów a przy oszczednej 8 litrów.Majac to auto zauważylem ze ma podwyższone spalanie i czuc ze nie sapla dokładnie mieszanki paliwowej, byłem u kolegi na komputerze podpia mi komputer gazowy i benzynowy zczytal wszystkie dane i okazało sie ze ma podniesione spalanie jakies 25%.Doszlismy do wniosku ze wina leży po stronie filtra stożkowego który niby ma zwiekszac moc.Może i zwieksza ale odbywa sie to na zasadzie ziwiekszenia dawki paliwa czyli jak kupimy filtr stozkowy i wydamy na niego 80zł to tylko popsuje nam dolot powietrza zamiast dostarczyc powietrze to zmniejsza dopływ powietrza i dzieki temu komputer dostarcza wiecej benzyny lub gazu.Jesli chcemy miec spalanie takie jak pisze w ksiażce czyli minimalne 6.7litra musi byc oryginalny filtr powietrza opony i alusy takie jak w ksiazce.
12,8
Toyota Celica VII
Coupe 1.8 VVTL - i Sport 192KM 141kW
Heh tutaj również pare kwestii do opisania mam:) Po pierwsze auto sportowe, z dość małym silnikiem i dużą mocą, jak na 192 konny silnik oszczędny moja dziewczyna potrafi zejść do 8 litrów, przy oczywiście jeździe emeryta, mi spalanie wychodzi około 10 11 litrów ale ja lubie sobie depnąć po 160 pokręcić po lifie itp. Ten samochód ma pazurki gdy je pokaże, tzn kręcimy ciągle do odcinki czyli do 8 tyś nie jak w innych autach 5 tyś i już nie jedzie, ma dość, to auto im bliżej odcinki lepiej ciągnie:) Ale gdy się tak ciągle kręci to celica spalić potrafi spokojnie 15 rekordziści dochodzą do 20 litrów nawet :) Powiem że w mieście dość oszczędna nawet, w trasie jak do niemiec jechałem ciągle 160 170 wyhodziło też jakies 10 11 litrów, trochę to może boleć jak ktoś jeździ TDIkiem :) ale użytkownicy celic nie potrafią ich nie kochać i zawsze dają im to co najlepsze :)
Toyota Celica VII