Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VII Hatchback

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1991 (w Europie – rok później), siódma generacja Toyoty Corolli charakteryzowała się dużo większymi wymiarami niż model poprzedniej generacji. Sylwetka nadwozia była także jeszcze bardziej zaokrąglona i masywniejsza. Stylistycznie samochód upodobnił się do dwóch innych modeli japońskiej marki: Camry oraz Cariny E. Toyota Corolla VII nie we wszystkich krajach sprzedawała się tak dobrze, jak jej wcześniejsze generacje, przede wszystkim za sprawą zwyżkujących cen jena. W 1997 r. zakończono produkcję modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Toyota Corolla VII Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4295 mm
Szerokość 1685 mm
Wysokość 1375 mm
Rozstaw osi 2465 mm
Rozstaw kół - przód 1460 mm
Rozstaw kół - tył 1450 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 748 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 309 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~eosrulez
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW
Auto w rodzinie od 3 lat, kupione w 2012 roku, od starszej Pani, która przejęła auto po zmarłym mężu (pierwszy właściciel). Jedyny mankament to blacharka - auto miało różne przygody, w końcu z wiekiem człowiek refleks traci :). Mimo to, silnik zdrowy i bezawaryjny z oryginalnym przebiegiem (przy kupnie 118 tysięcy, teraz - ponad 138). Auto w tym roku przejąłem ja, choć sam jeździłem nim od czasu do czasu. Z wyposażenia to kompletny golas! Poza elementami, które zostały dołożone, czyli - radio firmy Blaupunkt (wcześniej LG), głośniki firmy Pioneer (zamiast fabrycznych), alarm z centralnym zamkiem oraz immobilizer na specjalny chip (po wyjęciu chipa, przy odpalaniu następuje odcięcie, co uniemożliwia uruchomienie auta). Nawet wspomagania nie ma! Przez te lata użytkowania były wymieniane tylko filtry i płyny, i tylko raz osłona zewnętrzna lewego przegubu. Prawdziwy, jeden z ostatnich, niezawodnych japońców.
4,8
~Castillon
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW
Auto w wersji liftback raczej dla spokojnych kierowców, 5 osób plus zwykły bagaż znikają bez śladu we wnętrzu, choć komfortu Lincolna tam nie ma, silnik to wzór ekonomii i niezawodności, reszta podzespołów zrobiona po prostu dla ludzi, nie dla mechaników. Ponadczasowa linia nadwozia, do dzisiaj ładna. Niestety model właściciela o nazwie Dureń potrafi zepsuć i to. Pojemność mylna, spokojnie na autostradzie dociągałem do 195 km/h jadąc równoległe z autami 10-krotnie droższymi i nowszymi. A koszt zakupu niewiele przekroczył 3 tysiące... Po przejściu do tego auta z dużo młodszego Clio II czułem się najpierw zaniepokojony: nic się nie urwało, wszystko działa i nie skrzypi, tu musi być jakiś podstęp! Nerwowe sprawdzanie poziomu oleju - jest. Napięcie pasków klinowych - prawidłowe. Płyn chłodzący - nie zgubiony. Co jest do licha? Nawet linki ręcznego działają jak należy. Może to egzemplarz dla jakiegoś ministra robiony po znajomości?
4,0
~erokat
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW
Po kupnie tej Toyoty zdecydowałem się na kupno Avensisa I generacji. Toyoty są niezniszczalne!! ?( mówię oczywiście o tych z lat 90 ). Jeżdżę naprawdę jak popapraniec, praktycznie każdy bieg do odcięcia, na dołach rzadko kiedy zwalniam, w ogóle preferuję sportową jazdę samochodem, który sportowy ani trochę nie jest. Jechałem nie dawno w dłuższą trasę, pojechałem na przegląd, mechanik powiedział, że absolutnie nic tu nie ma do wymiany. W porównaniu wcześniejsza Fiesta przy spokojniejszej jeździe i trzykrotnie większym przebiegu sypała się raz na dwa tygodnie. Polecam dla młodych kierowców!!
Średnie spalanie dla Toyota Corolla VII Hatchback
6,7 – 8,1
l/100 km
5,9
l/100 km
8,1 – 9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW
Udało mi się osiągnąć spalanie na poziomie 5.3l benzyny na trasie Kwidzyn - Wolin jadąc w 3 osoby. Zatankowane do pełna przed wyjazdem i drugi raz zaraz po przyjeździe na miejsce, więc pomiar raczej prawidłowy... Przeważnie jednak na trasie wychodziło mi około 6-6,5l, po mieście 7,5-8. Nie ma co ukrywać, że niestety zimą przy ciężkiej nodze potrafiła chlapnąć i ponad 9 litrów ;) Ale tak czy siak - auto jest genialne w swojej prostocie, był to mój pierwszy samochód i nadal mam do niego sentyment, mimo, że sprzedałem moją Toykę ponad 2 lata temu :) polecam z całego serca, teraz takich aut już nikt nie produkuje...
8,1
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW
sprawa wygląda prosto. minimalne spalanie na poziomie 5,2 l/100 km udało się osiągnąć mojemu ojcu w roku 1999, jadąc naprawdę bez pośpiechu, max 90 km/h na trasie ok 520 km z Iławy do Mielca, więc raczej odkładam to w ciekawostki niż realne spalania, ale można takie osiągnąć więc takie zaznaczyłem. odkąd ja używam auta (2007r) minimalne spalanie zanotowane w tym aucie to ok 6,5 l/100 km. co ciekawe jeżdżąc po mieście przy czym miasto to niewielkie (35k mieszkańców) i mierzone głównie na dojazdach do pracy (ok. 3-4 km) gdzie od wyjazdu spod domu zatrzymywałem się chyba tylko na jednym skrzyżowaniu, i wtedy przy spokojnej jeździe bez pośpiechu można zejść bez problemu do poziomu 6,8 l/100 km. ostatnie lata średnią notuję na poziomie między 7-7,5 l/100 km co mnie zadowala, nawet jak na cykl mieszany czy pozamiejski. w trasie już nigdy nie mogę zejść poniżej 7,5 l/100 km. nie jeżdżę szybko (średnio max 120 na zwykłych drogach, ok 140-150 na 2-pasmówkach) niestety nie cierpię jechać za kimś więc praktycznie każdego wyprzedzam, stąd stosunkowo wysokie spalanie w trasie ;) a muszę dodać że jak na 1332 ccm, to auto zbiera się nad wyraz dobrze jeżeli ktoś potrafi odpowiednio dobrać biegi. niejeden był zaskoczony że to raptem taki mały silniczek :> maxymalne spalanie trochę przegiąłem, ale udało mi się nawet przekroczyć 12 l/100 km, ale to w zimie (u nas w warm-mazur. potrafią być srogie) jednak trzeba tutaj doliczyć grzanie silnika podczas odśnieżania i odkuwania auta z lodu no i jednak male wyglupy na śniegu :P normalnie w zimie spalanie wzrasta do około 9 l/100 km. reasumując, nawet pomimo tego iż moja rolka w grudniu tego roku skonczy 20 lat, trzyma się całkiem nieźle nawet jak na przygody które ją spotkały (niewielkie kolizje). rdza wychodzi mi na tylnej klapie (bo tam była obcierka kolizyjna) oraz mam ok 5-7 cm ogniska korozji na czarnych progach, po lewej z przodu, a po prawej z tyłu. o dziwo nadkola itp mam zdrowiutkie. Jak ktoś potrafi zadbać o auto, to naprawde pojeździ nim wiele wiele wiele lat. ktoś już tu w komentarzach wspominał, że to właśnie m.in. na tym modelu toyota zbudowała swoją opinię o autach niedozajebania - i to jest prawda. parę ciekawostek: auto w roku 1995 trafiło do polski jako składak do rąk starszego Pana, od którego auto odkupił mój ojciec, przy licznikowym przebiegu 74kkm co wydaje się dość wiarygodne, zważywszy na fakt, że jak pojechał oglądać auto przed zakupem, to stało w garażu i jeszcze pod plandeką :D tak więc auto jest już u nas w rodzinie 14 lat, ja je użytkuję od roku 2007 od przebiegu ok 146 kkm, w tej chwili stuknęło mi 178 kkm. łatwo policzyć że w naszym niewielkim mieście przez 14 lat zrobiła tylko około 100 kkm :) w dłuższe trasy jeździła żadko, średnio raz/dwa razy na rok (ok 500km w jedną stronę) a średnio raz na tydzień leciała rano 33km i wieczorem spowrotem. na dzień dzisiejszy stan techniczny auta mogę ocenić na 6- (minus ponieważ ma swoje lata i w każdej chwili coś może wyskoczyć) a tak wysoko ponieważ w tym roku zakończyłem wymieniać elementy które się pozużywały przez te lata (aku, tarcze, klocki, wcześniej swiece, kable wn, całe kolanko, sprzeglo itd dużo by wymieniał). wizualnie to niestety na 4, bo po tylu latach stania pod chmurką lakier wyblakł (kolor czerwony - najbardziej niewdzięczny, ale +15 do mocy :P) widać na niej ślady użytkowania i niewdzięczności parkujących obok mnie ... no i szyby, są dość porysowane od skrobania mrozu zimą. koszty części wcale nie są duże, wystarczy tylko umiejętnie poszukać. druga sprawa, że części szuka się niezmiernie żadko!! jako przyklad podam kompletne sprzęgło Valeo (tarcza, dociść, łożysko) oraz pompa sprzęgła wyniosło mnie 240zł + robocizna. no chyba niewiele jak na sprzęgło prawda? a wymieniać musiałem ponieważ właśnie pompa sprzęgła siadła i przez nią sprzęgło poszło się kochać. wizyty u mechanika naprawde żadkie, jedynie moj egzemplarz dość często odwiedzał elektryka, ale to są skutki sprowadzenia auta w ´95 jako składak >.< auto jak najbardziej można polecić osobom młodym jako pierwsze auto do szlifowania swoich umiejętności jako kierowca, ponieważ wiele błędów wybacza jak się ją pogłaszcze, bardzo dobrze się trzyma drogi (przy odpowiednik kapciu ;P) i jest autem bardzo ekonomicznym w utrzymaniu. wymiana oleju z filtrami mieści się poniżej 200zł już z robocizną i to tak w sumie jedyne koszty jakie ponoszę poza tankowaniem. aha, jeszcze np wymiana amortyzatorów (japońskie KYB) o ile dobrze pamiętam to 150 zł/szt czyli 300 zł na oś. nie można ukrywać że auto jest już prawie przed epokowe, ale gdyby teraz ktokolwiek robił tak niezajebywalne auta jakim jest corolla e10, nawet przy tak ubogim wyposażeniu kupiłbym ponownie. swoj egzemplarz pewnie będę sprzedawać, gdyż rozglądam się w tej chwili z konieczności za większym autem. jeżeli ktokolwiek ma jakiekolwiek pytania to smiało pytać, co nieco o tum aucie wiem i jak trzeba to pomogę. pzdr!
6,7
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 16V XLi 75KM 55kW
myślę że nie można oczekiwać więcej ponieważ auto jest dość dynamiczne.większość tras robię w warszawskich korkach,czasami jeżdżę na wieś do rodziców ale gdzie mogę to próbuje jeździć spokojnie do 90km/h wczoraj wyliczałem na cpn i wyszła średnia 6.6l.dodatkowy atut to to że nie dokłada się w ogóle do serwisu tego samochodu,jedynie na blacharza bo korozja go bardzo lubi i jak wziąć pod uwagę właścicieli nowoczesnych diesli którzy fakt mają spalanie na poziomie 5 litrów to tylko składowa bo jak dołożą do tego awarie dwumasa,wtrysków,sprzęgła,filtra fap czy innych tego typu to są bez szans w porównaniu z corollą 1.3

Usterki Toyota Corolla VII

Liczba wpisów: 15
Falowanie obrotów. Gaśnięcie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
Zaczęło sie od tego,że nie działało mi ogrzewanie kabiny. 2 dni później przy odpalaniu na zimnym silniku wchodził na 2200 obrotów co nigdy się nie zdarzało. Następnie dołączyło falowanie obrotów w zakresie 1200-2500 podczas jazdy na niedogrzanym jeszcze silniku aż w końcu silnik zaczął gasnąć w najmniej odpowiednim miejscu. Na szczęście odpalał, ale dopiero po kilku minutach. Po poradzie mechanika wymieniłem termostat i na jakieś 3 tygodnie był spokój a później od nowa to samo. Ponownie wymieniłem termostat tym razem na lepszej firmy i znowu na 3 tygodnie wszystko ok, aż wczoraj znowu auto zgasło tym razem na przejeździe kolejowym. Dodam,że wskazówka temperatury silnika znacznie szybciej dochodzi do oczekiwanego poziomu, a w środku wieje lodem. Dopiero po ok 5 km jazdy i po wydobyciu się z wywietrzników nieprzyjemnego zapachu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pomórzcie.
Oczekuje na rozwiązanie
duze spalanie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
od jakiegoś czasu auto zaczeło sporo palić a teraz wczasie dużego mrozu to nawet bardzo duzo w granicach 11.0l pozatym nie widac innych objawów .myślałem ze to termostat ale po wymianie mala ruznica mniej z 0,5l prosze o porade
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zapala się lampka (!) "zatrzymaj się i sprawdź"
  • Toyota Corolla VII Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997
  • inne
Podczas jazdy zapala się lampka "zatrzymaj się i sprawdź". Dzieje się tak zarówno podczas przyspieszania jak i zwalniania, na prostej i na zakrętach, silnik ciepły jak i zimny...najczęściej gaśnie gdy zredukuję bieg do drugiego i dodam gazu,ale po chwili znowu się zapala...nie wiem co robić.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Toyota Corolla VII Hatchback