Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Land Cruiser Terenowy 4.2 TD

Samochód terenowy (segment I) produkowany od 1954 roku. Jeden z najbardziej znanych modeli Toyoty i duży sukces komercyjny japońskiej marki dla której Land Cruiser był pierwszym autem w segmencie I. Pierwsze modele budowane zaraz po wojnie bazowały na amerykańskim Jeepie. Land Cruiser stał się pierwszym masowo produkowanych samochodem Toyoty, który eksportowano z Japonii. Dotychczas powstało w sumie osiem generacji modelu. Projektantem większości z nich jest Sadayoshi Koyari.

Generacje Toyota Land Cruiser

  • Wybierz generację: Toyota Land Cruiser VI (2010 - teraz)
    Toyota Land Cruiser VI

  • Wybierz generację: Toyota Land Cruiser V (2008 - 2010)
    Toyota Land Cruiser V

    Toyota Land Cruiser V

    Najnowsza generacja Land Cruisera debiutowała w 2007 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio. Pod względem stylistycznym model sprzedawany pod nazwą Land Cruiser V8 stanowi naturalną kontynuację Serii 120. Jeśli natomiast chodzi o konstrukcję samochodu,...

    więcej o Toyota Land Cruiser V

  • Wybierz generację: Toyota Land Cruiser IV (2002 - teraz)
    Toyota Land Cruiser IV

    Toyota Land Cruiser IV

    Seria 120 została zaprezentowana w roku 2002 roku. Model został odświeżony pod względem stylistycznym, zyskał znacznie nowocześniejszą, a przy tym dynamiczniejszą i bardziej elegancką sylwetkę. Podobnie jak jego poprzednik, samochód występował w dwóch...

    więcej o Toyota Land Cruiser IV

  • Wybierz generację: Toyota Land Cruiser III (1996 - 2002)
    Toyota Land Cruiser III

    Toyota Land Cruiser III

    Seria J90 pojawiła się na rynku w 1996 roku. Model zbudowano na nowej ramie, zastosowano też niezależne zawieszenie przednich kół. Samochód był dostępny w wersjach trzydrzwiowej J90 i pięciodrzwiowej J95. Choć Land Cruiser Serii 90 zniknął z większości...

    więcej o Toyota Land Cruiser III

  • Wybierz generację: Toyota Land Cruiser II (1989 - 1997)
    Toyota Land Cruiser II

    Toyota Land Cruiser II

    Serię J80 zaprezentowano w 1989 roku. Konstrukcyjnie model częściowo opierał się na swoim poprzedniku, choć większość zastosowanych w nim rozwiązań była zupełnie nowa. Samochód zyskał też nowe, bardziej opływowe kształty. W Ameryce Północnej Land Cruisera...

    więcej o Toyota Land Cruiser II

  • Wybierz generację: Toyota Land Cruiser I (1981 - 1990)
    Toyota Land Cruiser I

    Toyota Land Cruiser I

    Seria J60 debiutowała w roku 1980 zastępując model J55. Nowy model był większy i znacznie wytrzymalszy od swojego poprzednika, co zwiększyło jego możliwości poruszania się w terenie. W 1982 roku, po wprowadzeniu niewielkich zmian stylistycznych i konstrukcyjnych,...

    więcej o Toyota Land Cruiser I

Land Cruiser 150

Dynamicznie wystylizowane nadwozia z wąską linią szyb bocznych, opadającym dachem i głębokimi przetłoczeniami nie przystają do rasowych terenówek – w tej kategorii aut liczy się muskularna forma oraz prosto zaprojektowane detale, które razem nadają całości bardzo solidnego charakteru. Według tej właśnie formuły powstał Land Cruiser. Do jego masywności, osiągniętej dzięki potężnym rozmiarom, wysokiemu prześwitowi i wydatnym nadkolom, dodano jeszcze porządną dawkę elegancji adekwatną do ceny pojazdu.

Połączenie masywności z elegancją ujrzymy też zaglądając do środka terenowej Toyoty – w tablicy rozdzielczej trudno szukać opływowych przetoczeń czy efektownych przycisków, a jedyną designerską ekstrawagancją są obudowy zegarów w kształcie tubusów. Stylistyczna prostota może niektórym przeszkadzać, nikt nie powinien narzekać natomiast na ergonomię – dzięki logicznemu rozmieszczeniu wszelkich przyrządów obsługa okazuje się banalnie prosta. Gorzej wypada jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza – przy tak drogiej konstrukcji tworzywa mogłyby być lepsze.

Kabina pasażerska Land Cruisera gwarantuje królewskie wręcz warunki podróżowania. Oprócz bardzo wygodnych siedzeń oferuje bowiem gigantyczną ilość miejsca w dwóch pierwszych rzędach siedzeń oraz wystarczającą przestrzeń na fotelach wygospodarowanych w bagażniku. Gdy te ostatnie są złożone, do dyspozycji jest ogromny kufer, którego pełne wykorzystanie ułatwia wysoka ładowność. Pochwalić trzeba ponadto funkcjonalność bagażnika – znajdziemy w nim szyny do mocowania bagaży czy gniazdko 220V.

Jako, że mamy do czynienia z legendą off-roadu, kategorię „zachowanie podczas jazdy” rozpoczniemy od oceny zdolności terenowych. Te są – zgodnie z tradycją modelu – ponadprzeciętnie wysokie. Wbrew obecnym trendom, samochód zbudowano na solidnej ramie, do której dołożono porządny układ napędowy z reduktorem, liczne osłony elementów podwozia oraz nadwozie o niezłych kątach terenowych. Dzięki temu auto dzielnie brnie przez nawet najtrudniejsze bezdroża, pozostawiając w tyle większość swoich „uszosowionych” rywali. Pod względem prowadzenia na zwykłej drodze japoński model również nie ma się czego wstydzić – karoseria nie wychyla się zanadto podczas pokonywania zakrętów, a nierówności nawierzchni są filtrowane z imponującą skutecznością. Uważać trzeba jedynie na szybkie manewry, ale to chyba nie dziwi przy tak dużej i ciężkiej konstrukcji.

Nie tylko dzięki właściwościom terenowym, ale także za sprawą niezawodności Land Cruiser obrósł legendą. Czy trwałością i bezawaryjnością będzie mógł pochwalić się także nowy model, tego dowiemy się w przyszłości. Atrakcyjne warunki gwarancyjne sugerują jednak, że auto będzie godnie kontynuować tradycję poprzedników. Szkoda tylko, że za tą dopracowaną całość trzeba aż tyle zapłacić.

Land Cruiser 120

Styliści Toyoty bardzo się postarali, żeby Land Cruiser prezentował się atrakcyjnie - dzięki masywnym kształtom i ciekawym detalom, całość jak najbardziej może się podobać. Docenić trzeba też starania projektantów wnętrza, bo w środku udało się wygospodarować ogrom miejsca - zwłaszcza w odmianie 5-drzwiowej mieszczącej nawet 8 osób (niestety, ostatni rząd siedzeń nie chowa się w podłodze). Pasażerowie powinni docenić także nadzwyczaj wygodne siedzenia i staranność montażu, a sam kierowca - ergonomiczny kokpit i czytelne zegary. Do pełni szczęścia brakuje jedynie nieco lepszych tworzyw wykończeniowych.

Toyota Land Cruiser 120 to najprawdziwsza terenówka, z ramą, stałym napędem 4x4 i reduktorem, więc prowadzenia SUV-a nie możemy po niej oczekiwać, ale kapitalnych właściwości terenowych - zdecydowanie tak. Pod maską zdecydowanie najczęściej spotkamy albo 3-litrowego, 4-cylindrowego diesla, albo 4-litrową, 6-cylindrową "benzynę". Pierwszy z silników nie grzeszy kulturą pracy, ale zapewnia wystarczającą dynamikę, niewygórowane zużycie paliwa i długowieczną pracę (pomijając jednostkowe przypadki usterek wtryskiwaczy). Drugi pięknie brzmi, ale "pali" wyraźnie więcej.

Zgodnie z tradycją legendarnego modelu Toyoty, również ten oznaczony symbolem J120 może pochwalić się wysokim poziomem niezawodności. Czasem szwankuje pneumatyczne zawieszenie najbogatszych wersji, psują się "automaty" w egzemplarzach ciągnących przyczepy, a w układzie hamulcowym zapiekają się tłoczki zacisków, jednak ogólna trwałość modelu jest godna najwyższej noty. Szkoda tylko, że serwisowanie "Landa" swoje kosztuje, zaś ceny na rynku wtórnym są przesadzone, nawet biorąc pod uwagę jakość modelu.

Land Cruiser 100

Choć już standardowy Land Cruiser robi wrażenie swoimi gabarytami, prawdziwym kolosem na kołach okazuje się model 100 - przedstawiciel terenówek z absolutnie najwyższej półki. Pod jego monstrualną, budzącą respekt karoserią znajdziemy kabinę pasażerską, w której grzechem byłoby narzekać na ilość miejsca i wygodę siedzeń oraz bagażnik o pojemności niemal jak w "dostawczaku". Jak przystało na limuzynę, wnętrze kusi bogactwem wyposażenia, jubilerską precyzją montażu oraz materiałami, które nie dość, że wyglądają ekskluzywnie, to jeszcze kapitalnie znoszą próbę czasu.

Aby wprawić japońskiego giganta w ruch, potrzebne są ogromne silniki, nic więc dziwnego, że pod maską najczęściej spotkamy albo benzynowy motor 4.7 V8, albo diesla 4.2 TD. Oba sprawnie radzą sobie z terenową Toyotą (przydaje się zwłaszcza gigantyczny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie obrotów), oba nie nastrajają optymizmem przy dystrybutorze. Na szosie "setka" zachwyca komfortem resorowania, zaś w terenie pokazuje, że nie ma sobie równych - gdyby nie rozmiary, auto dojechałoby praktycznie wszędzie.

W kategorii trwałości Toyota Land Cruiser 100 absolutnie nie ma sobie równych - okresowa wymiana elementów typowo eksploatacyjnych wystarczy, żeby przejechać nią setki tysięcy kilometrów bez remontów. Początkowe egzemplarze miały problemy z przednim zawieszeniem i dyferencjałem, a hydropneumatyczny układ jezdny czasem nie wytrzymuje "katowania" auta w terenie, jednak to nie jest w stanie zmienić z faktu, że mamy do czynienia z ponadprzeciętnie solidnie zbudowanym pojazdem. Gdyby tak koszty części zamiennych i ceny na rynku były niższe, byłoby idealnie...

Komentarze redakcji

Powagosław: Motoryzacyjna ikona. Dziś Land Cruiser to bestia w terenie, na której zbudowano luksusową limuzynę. Definitywne tak dla tego dzieła japońskich rąk.
Luzacjusz: Jak to się mówi - „klasyka się nie tyka”. Wszyscy Land Cruisera znamy i lubimy, tylko dlaczego nowy model wygląda jak koreańska pseudoterenówka? Gdyby nie to, można by się zakochać.

Silniki Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser VI - jaki silnik wybrać?

Auto jest luksusowym salonem na kołach, ale 3-litrowy diesel jest trochę głośny. Do tego wariant 190-konny odnajdzie się raczej w rękach spokojnego kierowcy – przy tej masie auta nie czuć nadmiaru mocy. Lepsza będzie wersja 225-konna. Z kolei silnik benzynowy to już działo większego kalibru. 4.0l nie jest specjalnie oszczędne i kosztuje najwięcej, ale za to gwarantuje lepsze osiągi niż diesel. No i ten dźwięk…Wchodzenie na obroty to przyjemność.

Publikacje o Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser 150 - W teren z komfortem
 
Nasz test Toyota Land Cruiser 150

Land Cruiser to dziś już więcej, niż tylko marka Toyoty. Land Cruiser to ikona, to wręcz instytucja. Land Cruiser to wreszcie najchętniej kupowany samochód w swoim segmencie - rzesza ponad 6 milionów klientów mówi sama za siebie. W tym roku mija 60 lat odkąd Toyota zaczęła używać tej nazwy dla swoich...

TOP 10| Terenówki na weekendowe wojaże

Tym razem nieskrępowani budżetem szukamy samochodów terenowych, którymi można wyruszyć na weekendową przygodę. Niektóre, z racji swojej wielkości, mogą sprawdzić się również w czasie długiej, wakacyjnej wyprawy, a inne pozwolą na wygodne codzienne użytkowanie. Słowem - duża dowolność, ale napęd na cztery...

Toyota Land Cruiser - drogocenny staruszek

Rok produkcji - 1996, przebieg 270 tys. km, cena - 30 tys. PLN! Rok produkcji 2000, przebieg 210 tys. km, cena - 70 tys. PLN. Szaleństwo, czy też próba obłowienia się na naiwności niedoinformowanego nabywcy? Ani jedno, ani drugie. Bo na sprzedaż jest jedno z najlepszych aut, jakie kiedykolwiek wyjechało...

Masa nowości
 
Nasz test

Jak się ma studwudziestokilowe cielsko o wzroście 185 cm to jakoś naturalnie bardziej lubi się masywne i pakowne auta SUV niż niskich, sportowych chudzielców. Land Cruisera od lat cenię więc za pakowność. Pod tym względem szósta generacja bardzo mi się podoba. Samochód ma długość 448,5 cm, szerokość...

Szóste pokolenie bestsellera

Land Cruiser to już więcej niż samochód, to niemal motoryzacyjna instytucja. Obecny na rynku od niemal 6 dziesięcioleci stał się najchętniej kupowanym samochodem swojego segmentu. W sumie znalazł już 5 milionów nabywców w 176 krajach. W Europie jest już w sprzedaży 6 generacja tego modelu, która niedługo...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota Land CruiserautoWcentrum - społeczność Toyota Land Cruiser

najwyższe oktanyAuta - Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser  3.4 90 66,81

Toyota Land Cruiser LJ 70 55,21

Toyota Land Cruiser LJ 70 73,99

Toyota Land Cruiser     9 52,90

Toyota Land Cruiser 4.5 V8 73,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Land Cruiser

mumba69 30,00

lukasz30k 51,10

fazer113 30,13

bezrzecze4x4 30,08

zygadlo12 30,11

kuchar 30,13

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Land Cruiser

Trasa Włoszczowa -Działdowo- Włoszczowa
Trasa Włoszczowa -Działdowo- Włoszczowa Piątek po pracy z marszu wyruszyliśmy do Działdowa bak do pełna i w drogę i pros...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Land Cruiser

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Toyota Land Cruiser
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Toyota Land Cruiser
 

Toyota Land Cruiser najczęściej porównywane z:

Nissan Murano
3.5 (256 KM)
Land Rover Range Rover
3.0 V6 S/C (340 KM)
Lexus RX
450h (299 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre Demonstracyjny Infiniti FX30D S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 238KM, diesel.
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Qashqai Acenta Nissan Qashqai Acenta
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 115KM, benzynowy.
Cena: 83 700 zł 74 900 zł
Zyskujesz: 8 800 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser
4.2 diesel 204 KM
250 000 km, 2001
50 000 PLN
Toyota Land Cruiser
3.0 diesel 125 KM
250 000 km, 1999
29 000 PLN
Toyota Land Cruiser
3.0 diesel 163 KM
269 000 km, 2004
49 900 PLN
Toyota Land Cruiser
3.0 diesel 177 KM
62 100 km, 2011
199 875 PLN

Ocena auta Toyota Land Cruiser Terenowy 4.2 TD

  • Średnia ocena
    na podstawie 6 opinii
  • 4,40
  • Średnia dla segmentu
    Duże SUVy: 4,23

Wybrane opinie

Toyota Land Cruiser Terenowy 4.2 TD (204 KM)

Na polskie drogi polecam HDJ100 4,2td z automatem. Duży wygodny i niezawodny. Extra zawieszenie aktywne w połączeniu z ogromnymi kołami i stałym napędem 4x4 dają poczucie komfortu i bezpieczeństwa. A poza tym, to dosyć rzadko spotykana wersja w Polsce chyba ze względu na cenę nowego.

dodał: tomektst@o2.pl
Toyota Land Cruiser Terenowy 4.2 TD (204 KM)

Król szos. Widok innych aut z góry i pozycja na poziomie kierowców ciężarówek. Nie ma nic wspanialszego.

dodał: emes

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser 150 Facelifting (2014) Toyota Land Cruiser 200 Toyota Land Cruiser 2010 Toyota Land Cruiser 4.0 V6 (3d) - galeria redakcyjna Toyota Land Cruiser 2007 Toyota Land Cruiser Toyota Land Cruiser 2010 - wersja 3-drzwiowa Toyota Land Cruiser 150 Faceliting - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Toyota

Opinie o instalacji LPG

Toyota Land Cruiser

  • 1.
  • 5,00 Toyota Land Cruiser V 4.7 V8 (288KM) 2008r.
    dodał: Jarosław Bobrowiecki, 26.10.2010

    Założyłem instalacje lpg w ENERGY GAZ POLSKA. nie ma rózynicy pomiędzy jazdą na gazie i na benzynie. Jestem usatysfakcjonowany serwisem w tej firmie. Fachowa obsługa, serwis również mechaniczny na plus. Zanalazłem warsztat, do którego nie boję się oddać samochodu.

  • 2.
  • 4,50 Toyota Land Cruiser III 4.7 V8 (238KM) 1998r.
    dodał: Jurek NT, 11.09.2010
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser

37 komentarzy

33 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~zuber~zuber

Prawdziwy samochód terenowy z tym że w luksusowym wydaniu oto caly Land Cruiser. Porządny, niezawodny wóz. To już legenda toyoty ...

~Radek~Radek

Do ~RS: zgadzam sie ze wszystkim oprocz spalania ---troche bierze.
ja tylko toyota i lexus i nie chce tez nic innego.Niemcow juz przerobila moja zona.dziekuje nie chce .......

~Radek~Radek

Do ~red: kupiles uzywany i zmeczony woz ---wez na gwarancji---masz gratis wymiany---ale ja jezdze 8 lat i nic ----slabo ale moze sie trafic ......

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
27 308
Przejechany dystans
24 643 589 km
Zatankowanego paliwa
861 833 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 038
Wydanych pieniędzy
1 119 440 zł
Średnie wydatki na auto
1 148 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 349
Wydanych pieniędzy
2 405 211 zł
Średnie wydatki na auto
2 467 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (975)

Zużycie paliwa Toyota Land Cruiser Terenowy 4.2 TD

Na podstawie 5 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Tadeusz, dodano: 04.01.2013 14:52

Pali ok. 10l ropy, narazie jest na gwarancji i poza standardowymi rzeczami, nie było nic robione, wiec trudno cos wiecej powiedziec

pełny raport Toyota MPV 3.0 D-4D

autor: Adi, dodano: 07.05.2006 12:38

przy jeżdzie do 110 km/h ok.9,3 l/100 natomiast powyżej 110 km/h 10.5-11 l/100 km w porównaniu z innymi markami bdb ( nissan patrol, mitsubihi pajero)

pełny raport Toyota Terenowy 3.0 D-4D

autor: olopolo, dodano: 30.05.2007 14:59

Nadwozie 3-drzwiowe, 56000 km przebiegu, olej castrol slx, 1800 kg wagi, bak zawsze do połowy pełny, stąd może ta różnica w spalaniu co do wersji 5-drzwiowej, silnik ma aż od 150-400 kg mniej do ciągnięcia w zależności od wersji. Na trasie przy 90-100 km/

pełny raport Toyota Terenowy 3.0 D-4D
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Toyota Land Cruiser Terenowy 4.2 TD

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Land Cruiser Terenowy 4.2 TD

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Toyota Land Cruiser IV Terenowy 4.2 TD 204KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Land Cruiser, oglądali także