Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Prius

Lata produkcji: 1997 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwszy masowo produkowany i sprzedawany na całym świecie samochód z napędem hybrydowym, z racji swoich rozmiarów, klasyfikowany w segmencie C (niższa klasa średnia). Debiutował w 1997 roku, bazował na prototypie o tej samej nazwie z lat 1995-96, był też spokrewniony z modelem Echo (amerykańska wersja sedan modelu Yaris). Prius to łacińskie słowo oznaczające "wcześniej". Początkowo model dostępny był tylko w Japonii, w 2000 roku pojawił się też na innych rynkach. Obecnie oferowana jest jego czwarta generacja. Prius odniósł spory sukces nie tylko komercyjny (ok. miliona sprzedanych egzemplarzy), ale i marketingowy (wiele nagród w prestiżowych plebiscytach).

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.
Luzacjusz: Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

Przygotowując najnowszą generację swojej popularnej hybrydy, Toyota zdecydowała się nie projektować auta od podstaw, a jedynie udoskonalić konstrukcję poprzednika. W ten sposób powstał samochód, który przejął po odchodzącym modelu zarówno wiele podzespołów mechanicznych, jak i całe mnóstwo rozwiązań designerskich. Do tych ostatnich zaliczymy przede wszystkim klinowatą bryłę nadwozia będącą ukłonem w stronę aerodynamiki, charakterystyczną linię bocznych okien oraz masywny tył wyróżniający się nietypowym przeszkleniem klapy bagażnika. Bardziej tradycyjną stylistyką cechuje się wprowadzony w późniejszym okresie produkcji drugi wariant nadwozia - minivan oznaczony symbolem +.

Odmienne podejście do wyglądu poszczególnych odmian nadwozia widać zresztą nie tylko na zewnątrz, ale i w środku - kokpity liftbacka oraz minivana okazują się mieć inną formę. Nie oznacza to jednak, że nie posiadają cech wspólnych. Oba mają umieszczony na szczycie deski rozdzielczej elektroniczny zestaw wskaźników (który wprawdzie jest czytelny, ale nadmiarem przekazywanych informacji może zanadto zaprzątać uwagę kierowcy), oba obsługujemy bez zagłębiania się w instrukcję obsługi i oba zostały wykonane z raczej przeciętnych materiałów wykończeniowych. Z miejsca kierowcy różnice widać natomiast w kategorii widoczności - z racji prostszych kształtów model + jest samochodem przyjaźniejszym w manewrowaniu.

Minivan wysuwa się na prowadzenie także w dyscyplinie przestronności wnętrza, ale trzeba przyznać, że niezależnie od wersji, Toyota Prius to bardzo obszerne auto. Pomimo obecności akumulatorów magazynujących energię dla silnika elektrycznego miejsca w obu rzędach siedzeń jest naprawdę sporo. Jedynym mankamentem jest ograniczona przestrzeń nad głowami, z którą muszą zmierzyć się podróżujący na tylnej kanapie liftbacka. Wersja + nie dość, że nie ma tego problemu, to na dodatek oferuje trzeci rząd foteli (powstały z myślą o dzieciach). Pochwalić trzeba bagażnik, który w obu wariantach nadwozia okazuje się pojemny.

Układ napędowy to w hybrydowej Toyocie kipiący nowoczesnością technologiczny majstersztyk. Zupełnie inaczej jest z układem jezdnym - i przednie, i tylne zawieszenie wykorzystuje rozwiązania znane od dawien dawna. Co zaskakujące, zastosowanie dość leciwych rozwiązań nie przeszkodziło konstruktorom w uzyskaniu pewnego prowadzenia na zakrętach oraz wystarczająco skutecznego resorowania. Do poprawki kwalifikuje się jedynie układ kierowniczy, który nie daje prowadzącemu odpowiedniego wyczucia samochodu.

Choć samochody hybrydowe zyskały na popularności i wyraźnie staniały, aby sprawić sobie nową Toyotę Prius, trzeba dysponować niemałym plikiem gotówki. Tyczy to się w szczególności polskiego rynku, albowiem w odróżnieniu od wielu innych krajów, nasz nie oferuje korzystnych ulg dla nabywców ekologicznych aut. Do zakupu japońskiego modelu zachęcają natomiast niezłe wyposażenie seryjne, niskie zużycie paliwa oraz technika hybrydowa będąca owocem kilkunastoletniego doświadczenia Toyoty w konstruowaniu tego typu pojazdów.

Dane techniczne Toyota Prius

Silniki

Moc silników 58-136 KM

Poj. silników 1 497-1 798 cm3

Prędkość maks. 160-180 km/h

Przyspieszenia 0-100 9,8-13,4 s

Szkic techniczny :
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Prius

Średnia ocena modelu

na podstawie 50 opinii

4.44

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Skrzynia biegów

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie

- Widoczność

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (84%)
NIE (16%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Prius

tylko ta cena, ale przez lata będzie się zwracać w obsłudze i spalaniu, no i w komforcie psychicznym bo tym ... więcejsamochodem naprawdę jeździ się dużo spokojniej na czym korzystają nasze nerwy:) ukryj
dodano 25.10.2010 przez
Napiszę dużo bo pierwszy raz jeżdżę takim autem i myślę, że w Polsce jest bardzo niedocenione ( jak domy kanadyjskie:). ... więcejJeśli szukasz niezawodności i ekonomii to myślę, że jest najlepsze na rynku. Do tego dużo bajerów ułatwiających jazdę. ukryj
dodano 10.05.2014 przez
Niestety, mimo szczerych chęci przyznania racji zadowolonym użytkownikom, mój prius to kompletna klapa. Auto w podroży z Polski do Anglii ... więcejzarówno w jedną jak i w druga stronę, po przebyciu ok. 1500-2000km zatrzymało pracę silnika spalinowego, popracowało na silniku elektrycznym po czym zatrzymało się na poboczu i KONIEC JAZDY! Nic nie zrobisz, ratuje jedynie laweta i serwis, oczywiście autoryzowany, gdzie samochód spokojnie zostaje na tydzień co najmniej, ponieważ mało kto ma pojęcie o co w tym komputerze na kołach chodzi i co może mu się nie podobać. Jestem związany z przemysłem motoryzacyjnym na stałe, i choć zamiłowanie techniką nie jest mi obce, to jednak z całym przekonaniem wydaje mi się że auto takie można kupić tylko i wyłącznie z pewnych rąk, lub nowe, jeśli coś zaczyna się dziać, to najlepiej omijać je z daleka- myślę że czasy stosowania tak zaawansowanych i skomplikowanych układów napędowych są jeszcze przed nami, albo inaczej, układów zaawansowanych a jednocześnie gwarantujących niezawodność są przed nami. Ktoś powie, że jego autko śmiga bez zarzutów- gratuluje i troszkę zazdroszczę, moje niestety nie, dlatego postanowiłem podzielić się z wami moją opinią. Niewątpliwie napęd hybrydowy jest technologią przyszłości, i znakomicie zdaję sobie z tego sprawę, dlatego jestem właścicielem tego auta, jednak z tego miejsca ostrzegam ludzi którzy nie są pewni co do zakupu tego autka- jeśli nie jesteście pewni historii pojazdu, bądź macie wątpliwości, zainwestujcie w konwencjonalny układ napędowy samochodu, dopracowanego diesla, lub benzynę, a oszczędzicie sobie przykrego rozczarowania z daleka od domu. ukryj
dodano 08.03.2009 przez
Duze , tanie w zakupie i eksploatacji i niezawodne auto.
dodano 23.04.2013 przez
Zobacz oceny Toyota Prius Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Prius

Pb
3,97 - 7,60
Na podstawie 66 raportów spalania
LPG
5,87
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Prius

Minimalne średnie raczej nie odnosi się do długiej trasy, gdyż na trasie pali zasadniczo trochę więcej niż w mieście. Dlatego ... więcejteż kolejna generacja ma silnik 1.8 a nie 1.5, który jest troszeczkę, najnormalniej w świecie, za słaby. Za minimalne średnie uznajmy ciepły niedzielny dzień, kiedy po mieście nie krąży zbyt wiele aut i wracamy z okolic podmiejskich. Dla odmiany, tutaj jazda na tempomacie nie gwarantuje niższego spalania. Całą trasę starałem się utrzymać prędkość autostradową umiejętnie operując gazem i wyszło oszczędniej niż przy ustawieniu tempomatu. Maksymalne średnie spalanie to tradycyjnie w okresie zimy, w mieście albo gdy jest bardzo gorąco w dużym korku przy włączonej klimatyzacji - wtedy silnik spalinowy też musi częściej pracować bo klima bardzo ciągnie po baterii. Miastem nazwijmy takie, które ma powyżej 500,000 mieszkańców, żeby nie było wątpliwości, że mamy do czynienia z więcej niż trzema skrzyżowaniami. W chłodne dni przy ustawieniu wyższej temperatury w kabinie, z dmuchającym gorącym powietrzem nawiewem, silnik pracuje częściej, żeby się dogrzać, więc i spala benzynkę stojąc w korku, niepotrzebnie. Czasami obniżenie o stopień lub dwa sprawia, że silnik się wyłączy a zimniej wcale nie będzie. Generalnie nie jeżdżę, o zgrozo, emerycko ale też go nie piłuję jakoś nadmiernie. Jeżdżąc, staram się rozpędzić auto jak szybciej, żeby później mogło spalać śladowe ilości benzyny dla podtrzymania prędkości. Jak się go dobrze wyczuje, to i odcinkami można utrzymać prędkość 70-80 km/h przy użyciu samego silnika elektrycznego, chociaż niby na elektrycznym jeździ do 45 czy 50km/h. Oczywiście nadal jest to silnik 1.5, więc goniony (na przykład jak gdzieś człowiek miał się pojawić 15 minut temu, a właśnie wychodzi z domu) zechlałby i z 9 litrów ale prawda jest taka, że Prius uczy jeżdżenia. Sam napęd hybrydowy nie gwarantuje niskiego spalania, a jedynie umożliwia. Przesiadając się w drugie auto nie bawię się w oszczędną jazdę, bo bez elektrycznego silnika samochód swoje spalić musi, co widać po raportach. Przy spalaniu 10l/100 oszczędzenie jednego litra paliwa kosztuje za dużo zdrowia i cierpliwości, żeby się w to bawić. Zdaję sobie sprawę, że uzyskanie spalania rzędu 3.5l jest możliwe ale ja po prostu jeżdżę normalnie, a nie urządzam rajd o kropelce, bo do tego też trzeba mieć cierpliwość. ukryj
dodano 23.01.2014 przez
Praktycznie nie udało się zejść poniżej 4.0 L/100km, ale przy jeździe ze średnią prędkością 75km/h na odcinku 700km bez problemu ... więcejspalanie wynosiło 4.2 L/100km. W mieście pali mniej niż na autostradzie, ale nawet na autostradzie przy prędkości 130-140km/h spalanie wynosi ok. 5.2 L/100km. Wielkość spalania uzależniona mocno od temperatury na zewnątrz - jeśli są mrozy rzędu -10st. Celsjusza - spalanie wzrasta o 1 L/100km - bo silnik włącza się od czasu do czasu aby dogrzewać wnętrze pojazdu. Natomiast klimatyzacja (automatyczna, elektryczny kompresor) prawie nie wpływa na spalanie - maksymalnie obserwowałem wzrost o 0.2 L/100km. Spalanie mocno zależy od jakości paliwa. Jest znacząco większe na PB95 ze stacji Auchan (być może przez "5% dodatków", które są w tym paliwie) w stosunku do paliwa Pb95 np. z Orlen, czy Shell. Nie zauważyłem różnicy w spalaniu pomiędzy stosowaniem paliwa Pb95, a Pb98 - więc nie warto lać tego bardziej energetycznego. Powyższe opinie napisałem po rocznym użytkowaniu pojazdu, kupionego jako nowy w salonie. W tym czasie przejechałem 21tys. km. ukryj
dodano 24.03.2012 przez
Jeżdże tym autem już 2 lata i często używam cruise control dzięki temu spalanie jest b.ekonomiczne, na trasie używając cruise control ... więcejzauważyłem że gdy bateria jest naładowana - nagle wyłącza się silnilk spalinowy i jechałem tylko na elektryku przy 77km/h przez 3-4 minuty , nieźle i tak na zmiane (spalinowy/elektryk), spalanie 4,7l-4,9l/100km, autostrada A2 140km/h cruise control = 5,7l/100km, a kamera też przydaje się bardzo przy parkowaniu w ciasnych miejscach, klimatyzacja pracuje na elektryku osobno bez udziału silnika spalinowego zależy od stanu baterii, oraz wyczytałem w stanach o b.silnej baterii (yellow top optima) ona została zaakceptowana przez rząd USA do użytku w maszynach wojskowych jest polecany przez użytkowników hybryd w USA i wymieniłem akumulator na mocniejszy zauważa się lepszą pracę elektroniki przy tej baterii jest bardziej adekwatny do ilości elektroniki w tym aucie i kamery i JBL System i navi,bluetooth, itd..jest bardzo tanii w eksploatacji ukryj
dodano 21.08.2014 przez
Jeżdżę Priusem 1.5roku i jestem bardzo zadowolony w kwestii kosztów utrzymania. Spalanie na trasie nigdy nie przekroczyło 5l (w cyklu ... więcejdrogi krajowe + autostrada), w mieście (zakorkowany Kraków) średnio ok 6-6.5l - wynik świetny biorąc pod uwagę tryb jazdy (ruszanie, stawanie, przesuwanie, itd.). Co do pozostałych kosztów utrzymania, o których rzadko się pisze: opony - kupiłem komplet jednych z najlepszych zimówek (Vredestein SnowTrack) za kwotę 1000zł! Proponuję porównać ceny opon do np.Avensisa (tej jakości kosztują ok 1700zł), albo do tzw. klasy wyższej; tam już jest masakra cenowa;) W zimie też dużo nie zapłacimy za płyn do spryskiwacza - jest b.oszczędny; porównuję np. z Alfą Romeo 159, do której ile wlejesz płynu, tyle ci za chwilę ubędzie;))) Faktycznie przegięcie jeśli chodzi o przeglądy w ASO, ale tu za wiele nie można pokombinować. Generalnie: super w kwestii kosztów bieżących! POLECAM! ukryj
dodano 21.03.2010 przez
Moim skromnym zdaniem Toyota pojechala po bandzie. Tworzenie tego auta nie ma najmniejszego sensu. Auto jest drogie w zakupie, jak ... więceji serwisie. Spalanie.. Niby nieco ponad 4 litry benzyny przy spokojnej jezdzie w cyklu mieszanym. Niby niewiele.., ale gdzie tu ekonomia, gdy mozemy sobie kupic np. 2-letnie Renault Megane 1.5dci, podobne wymiary i osiągi, spalanie praktycznie identyczne (klima wlaczona praktycznie caly czas kiedy jest potrzebna), tyle że ropy. Wychodzi wiec taniej, to wszystko bez silnika elektrycznego. Toyota powinna pomyslec o stworzeniu autka z malym, bardziej efektywnym silnikiem diesela i bardziej zaawansowanym napedem elektrycznym. Wtedy 3 litry/100 km w cyklu mieszanym sa jak najbardziej mozliwe. PS. Dodam, ze Megane potrafi spalic ok. 3.7 l /100 km bez klimy przy 90 kmh. Pozdrawiam ukryj
dodano 07.07.2009 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Prius Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Prius

Przeczytaj pozostałe 37 publikacje o Toyota Prius

Newsy o Toyota Prius

Przeczytaj pozostałe 36 newsów o Toyota Prius

Testy zderzeniowe Toyota Prius Euro NCAP

Toyota Prius 1.8VVT 'Sol', RHD
Toyota Prius 1.8VVT 'Sol', RHD
2009
Zobacz szczegóły
Toyota Prius 1.5 + Hybrid Synergy Drive
Toyota Prius 1.5 + Hybrid Synergy Drive
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Generacje Toyota Prius

Nowe Toyota Prius

nowe Toyota Prius
Toyota Prius
ceny od 112 900 zł do 186 900

Toyota Prius IV Hatchback Facelifting 1.8 HSD 136KM od 2011

w pakiecie PREMIUM

w cenie katalogowej brutto

117 500 zł

Wyposażenie standardowe
Elektryczne szyby przednie
Kierownica regulowana w pionie i w poziomie
Elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet BIS Gwarancja Serwisowa (548 zł)
Pakiet LED (3 500 zł)
Pakiet Chrome (1 480 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet BIS Gwarancja Serwisowa (548 zł)
Pakiet LED (3 500 zł)
Pakiet Chrome (1 480 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty Toyota Prius

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Prius

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

867

Przejechany dystans

147 212 zł

Zatankowanego paliwa

26 863 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

21

Wydanych pieniędzy

9 361 zł

Średnie wydatki na auto

468 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

69

Wydanych pieniędzy

68 029 zł

Średnie wydatki na auto

3 401 zł

ZOBACZ 20 dzienników kosztów Toyota Prius Załóż dziennik kosztów

Skarbnica wiedzy o Toyota Prius

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
W organizowanym przez Toyotę konkursie na najbardziej oszczędną jazdę zwycięzcy udało się uzyskać wynik 0,9l/100km. Tym samym udowodnił, że nowy Prius to najbardziej ekonomiczne auto…
dodano 11.10.2012 przez
W 2004 roku Prius w stanach zjednoczonych był tak popularny, że na tę hybrydową Toyotę powstały listy chętnych, a czas oczekiwania wynosił ponad 5 miesięcy.…
dodano 22.12.2011 przez
System hybrydowy łączy w sobie różne źródła energii, aby poprawić dynamikę pojazdu, minimalizować zużycie paliwa i ograniczać emisję spalin.Na przykład w pojazdach Toyoty taki układ…
dodano 16.12.2011 przez
Toyota Prius została wybrana Samochodem Roku 2005 przez 58 członków Jury konkursu European Car of the Year. Po 2 rundach głosowania, samochód ten został wybrany…
dodano 24.08.2011 przez
Druga generacja pojawiła się w 2004 roku jako pięciodrzwiowy hatchback i zdobyła tytuły samochodu roku zarówno w Europie jak i w Stanach Zjednoczonych.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą