Szukaj

Informacje o Toyota Prius I

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Prius, wprowadzona na rynek w roku 1997, z racji rozmiarów klasyfikowana w klasie niższej średniej (segment C), to pierwszy na masową skalę produkowany i sprzedawany na całym świecie model o napędzie hybrydowym. Auto oparte było na prototypie z lat 1995-96, o tej samej nazwie. Był również powiązany z modelem Echo (wariant sedan modelu Yaris, oferowany na rynku amerykańskim). Nazwa „Prius” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza w nim „wcześniej”. Pierwotnie Toyota Prius sprzedawana była wyłącznie w Japonii, na pozostałych rynkach zadebiutowała w roku 2000. Aktualnie dostępna jest już czwarta generacja Priusa. Model okazał się niemałym sukcesem zarówno komercyjnym (nabywców znalazło około miliona aut), jak i marketingowym (zdobył szereg nagród w szanowanych plebiscytach).
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz

Toyota Prius I – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Toyota Prius I

Liczba ocen: 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena
Średnie spalanie dla Toyota Prius I
5,1 – 5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Toyota Prius I
Sedan 1.5 16V 58KM 43kW
Moim skromnym zdaniem Toyota pojechala po bandzie. Tworzenie tego auta nie ma najmniejszego sensu. Auto jest drogie w zakupie, jak i serwisie. Spalanie.. Niby nieco ponad 4 litry benzyny przy spokojnej jezdzie w cyklu mieszanym. Niby niewiele.., ale gdzie tu ekonomia, gdy mozemy sobie kupic np. 2-letnie Renault Megane 1.5dci, podobne wymiary i osiągi, spalanie praktycznie identyczne (klima wlaczona praktycznie caly czas kiedy jest potrzebna), tyle że ropy. Wychodzi wiec taniej, to wszystko bez silnika elektrycznego. Toyota powinna pomyslec o stworzeniu autka z malym, bardziej efektywnym silnikiem diesela i bardziej zaawansowanym napedem elektrycznym. Wtedy 3 litry/100 km w cyklu mieszanym sa jak najbardziej mozliwe. PS. Dodam, ze Megane potrafi spalic ok. 3.7 l /100 km bez klimy przy 90 kmh. Pozdrawiam
4,6
Toyota Prius I
Sedan 1.5 VVT-i 72KM 53kW
Najmniej pali przy wolnej jeździe w granicach od 40 do 70 kilometrów na godzinę i stosowaniu stylu jazdy Pulse and Glide w połączeniu z tak zwanym żeglowaniem. Wówczas gdy silnik rozgrzany często można jechać na samym prądzie i na luzie przełączając dźwignię jazdy na N , gdy silnik zgaśnie po puszczeniu pedału gazu.
5,6
Toyota Prius I
Sedan 1.5 VVT-i 72KM 53kW
Hybryda, to samo mówi za siebie, spalanie niskie, uzależnione od prędkości, stylu jazy i umiejętności wykorzystania pewnych cech szczególnych tego typu pojazdów. Japończyk to skutkuje niską awaryjnością ale lepiej żeby nic się nie zepsuło bo naprawa może okazać się nieopłacalna
Toyota Prius I