Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Toyota Prius III

Produkowany w latach od 2003 do 2009.

Toyota Prius 2004 - prawy bok
Toyota Prius 2004 - widok z przodu
Toyota Prius 2004 - widok z tyłu
Toyota Prius 2004 - prawy bok
Toyota Prius 2004 - widok ogólny wnętrza
Toyota Prius 2004 - widok z góry
Toyota Prius 2004 - schowek przedni otwarty

Generacje Toyota Prius

  • Prius III   2003 - 2009
    Toyota Prius III
    • Wybierz generację

    • Prius IV (2009 - teraz)
    • Prius III (2003 - 2009)
    • Prius II (2000 - 2003)
    • Prius I (1997 - 2000)

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.
Luzacjusz: Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

Silniki Toyota Prius III

Lista silników:

Publikacje o Toyota Prius

Toyota Prius Plug-in - hybryda z gniazdkiem tle
 
Nasz test Toyota Prius Plug-in

Samochody hybrydowe. Czy są naprawdę tak fajne, ciekawe i racjonalne jak sugerują nam specjaliści od marketingu? Czy auta, które łączą napęd spalinowy z napędem elektrycznym faktycznie mają sens i są przyszłością motoryzacji? Odpowiedzi na te, jak i na szereg innych pytań postanowiłem poszukać za kierownicą...

Toyota Prius - kaprys, czy ekologia?
 
Nasz test Toyota Prius – kaprys, czy ekologia?

Jeszcze jakieś 10 lat temu posiadanie samochodu z napędem hybrydowym kojarzyło się z czymś w rodzaju organizowania seansów spirytystycznych we własnej piwnicy. Niewiele osób widziało w tym sens, bało się i nie chciało mieć z tym nic wspólnego. Ale świat się zmienia. Jaka jest Toyota Prius?

Toyota Prius Plug-in - zimna kalkulacja
 
Nasz test Toyota Prius Plug-in

Kto jak kto, ale Toyota zna się na hybrydowych samochodach. Jej Prius stał się nie tylko wzorem zarządzania energią, ale także ikoną ekologów. Jej technologia rozprzestrzeniła się z Priusa nie tylko na inne modele Toyoty, ale też na Lexusy i Sciony. A dzięki masowej produkcji ceny spadły do rozsądnych...

Na prąd, benzynę i ... drewno - jedziemy Toyotą Prius Plug-in po choinkę (Fotostory)
 
Nasz test Toyota Prius Plug-in

Kiedy z nieba sypie śnieg, pod marketami poluje się na wolne miejsca parkingowe, a na drogach roi się od zapakowanych na urlop aut to wiadomo, że idą Święta. A wyobrażacie sobie Święta bez choinki? W teście mamy akurat hybrydę z dodatkową baterią, czyli Toyotę Prius Plug-in, którą chcieliśmy sprawdzić...

Toyota dla flot oraz nowe wersje Avensisa i Priusa

Sprzedaż nowych samochodów spada, czemu trudno się dziwić - wszak od kilku już lat szaleje kryzys ekonomiczny. Toyota jednak liczy, że uda jej się przetrwać go bez szwanku, a jednym ze sposobów na to ma być konkurencyjna oferta dla przedsiębiorców, ale także inne zabiegi. Aby poznać ich szczegóły wybraliśmy...

Przeczytaj pozostałe 2 artykuły o Toyota Prius

Toyota Prius na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Toyota PriusautoWcentrum - społeczność Toyota Prius

najwyższe oktanyAuta - Toyota Prius

Toyota Prius melex 31,36

Toyota Prius 66,95

Toyota Prius 68,50

Toyota Prius 45,17

Toyota Prius PLUS 81,09

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Toyota Prius

glotox 93,34

kkriss81 30,19

Zinoczka 30,00

Zurawik 29,92

Alex[Y] 83,35

RAF119 36,22

dofik 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Toyota Prius

TO JUŻ DWA MIESIĄCE Z HYBRYDĄ
TO JUŻ DWA MIESIĄCE Z HYBRYDĄ Mineły dwa miesiące od zakupu mojej priuski jazda tym autem to prawdziwa przyjem...
HYBRYDA i jazda w korku.
HYBRYDA i jazda w korku. Aby rozwiać różne teorie na temat spalania hybryd zrobiłem dziś zdjęcie po około...
Upierdliwa usterka usunięta
Upierdliwa usterka usunięta Po 2-ch latach naprawiłem problem rozruchu zimnego silnika przy niskiej temperat...
LUBELSKIE SPOTKANIE
LUBELSKIE SPOTKANIE Babcia jako pierwsza zainteresowała się Moim autem. Chciałem jej to jakoś wynagr...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Toyota Prius

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Toyota Prius
 

Najpopularniejsza wersja Toyota Prius

Toyota Prius

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Toyota Prius
 

Toyota Prius najczęściej porównywane z:

Peugeot 308
1.2 PureTech (130 KM)
Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Audi A3
1.2 TFSI (110 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Trend Ford Focus Trend
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 85KM .
Cena: 86 100 zł 79 900 zł
Zyskujesz: 6 200 zł Zobacz szczegóły »
Ford Focus III Edition Start - 5 dr - 1.0 EcoBoos Ford Focus III Edition Start - 5 dr - 1.0 EcoBoos
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 480 km. Silnik: 1.0 92KM .
Cena: 54 900 zł 54 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Toyota Prius

Toyota Prius
1.5 benzyna
84 000 km, 2008
32 900 PLN
Toyota Prius
1.8 benzyna 99 KM
12 600 km, 2012
92 000 PLN
Toyota Prius
1.5 benzyna 78 KM
80 000 km, 2009
42 000 PLN
Toyota Prius
1.5 benzyna 81 KM
90 000 km, 2009
44 000 PLN

Ocena auta Toyota Prius III

Wybrane opinie

Toyota Prius Sedan 1.5 VVT-i (78 KM)

samochód dobrze zaprojektowany, w którym na naszych drogach nawet po 700 kilometrach nie męczę się. Jazda w korkach to bajka. A i moźliwość cichego poruszania się po własnym osiedlu jest miłym gestem wobec sąsiadów. Jakość i oszczędność ocenia się w portfelu. Z tym samochodem nawet ropa po 100 USD nie przeraźa tak bardzo.

dodał: miroslak@heisei.pl
Toyota Prius Sedan 1.5 VVT-i (78 KM)

wyposazenie jak w aucie luksusowym :nawigacja, smart key,etc.przestrzenne wnetrze, wspanialy uklad jezdny ,cichy, ,10 s 100km/h , to wszystko w samochodzie ktory spala 5l / 100km . kocham ten samochod.

dodał: pawel
Toyota Prius Sedan 1.5 VVT-i (78 KM)

Z ksztalow nie zabardzo mi przypada do gustu, ale na szczescie nie mam z tym autem jak narazie zadnych problemow. Oby tak dalej.

dodał:

Galerie Toyota Prius

Toyota Prius IV Facelifting Plug-In - galeria redakcyjna Toyota Prius Plus Facelifting (2015) Toyota Prius 2004 Toyota Prius 2009 Toyota Prius Facelifting Toyota Prius C Facelifting (2015) Toyota Prius IV Facelifting Plug-In Hybrid 1.8 HSD 136KM - galeria redakcyjna Toyota Prius Sol (+navi) - galeria redakcyjna Toyota Prius IV Hatchback Facelifting 1.8 HSD 136KM - galeria redakcyjna Toyota Prius Plus
Zobacz inne galerie Toyota

Toyota Prius

31 komentarzy

30 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mc05235~mc05235

Do ~Maniak CNG:
Z ogromnym zainteresowanie przeczytałem Twojego maila, spodziewając się od początku peanów na temat CNG (wielka szkoda, że tak mało popularnego, ale pozafabryczna instalacja znacząco bardziej upośledza zalety użytkowe pojazdu niż LPG).
Szczęśliwie pomyliłem się w swojej pierwotnej ocenie i przeczytałem kawał logicznego wywodu.
Ja od siebie pragnąłbym wyłącznie dodać, że taki Prius+ na LPG (taki zestaw zamierzam eksploatować od końca tego / początku przyszłego roku) pali średnio nie więcej niż 6 - 7 litrów / 100km. Przy mojej lekkiej nodze zapewne 5 - 6 litrów. Licząc uśredniony wariant mniej korzystny, czyli 6 litrów, wygląda na t, że koszt przejechania 100km zmieści się w 4,554?. Przy kursie 4.2 to będzie jakieś 19,13 zł. Średnio i nie do końca korzystnie licząc. Oznacza to, że np. pokonanie 3.000km w wakacje może kosztować około 140?, czyli niecałe 600zł.

Słusznie napisałeś, że w Polsce nie patrzy się na wpływ samochodu na środowisko. W Niemczech samochody napędzane silnikami Diesla są wyraźnie droższe w utrzymaniu, sens jego zakupu względem benzyny pojawia się powyżej konkretnego przebiegu. Jednakże żadna realna kombinacja samochodu samochodu z silnikiem diesla, w moim przypadku, nie wygrała z kosztami eksploatacji Pb+LPG. Instalacja LPG w samochodzie hybrydowym będzie się zwracać dłużej niż w tradycyjnym Pb. No i co z tego, skoro kupując auto w miarę nowe z zamiarem kilkuletniej eksploatacji i prognozowanymi przebiegami rocznymi na poziomie 60 - 90 tysięcy km, inwestycja w LPG w hybrydzie (kalkulacja dla Prius+):
- zwróci się na 100% w pierwszym roku
- zwróci się na 50 - 60% w pierwszym półroczu
- awaryjność Toyoty, a zwłaszcza Priusa, pozwala w dowolnym momencie wsiąść w auto i pojechać w dowolny zakątek Europy.
- jazda będzie albo bardzo tania (na Pb) albo zajebiście tania na LPG.
- z niespodzianek będzie trzeba doprowadzić do porządku gniazda zaworów wylotowych, w moim Avensisie po 170.000km na LPG, w Priusie pewnie podobnie, później pewność, że kolejne 500.000km nic się w tej kwestii nie wydarzy (koszt ~4.000zł wraz z wymianą rozrządu, filtrów, olejów itd).

Ja osobiście dla siebie nie widzę innej, bardziej sensownej kosztowo opcji, ale oczywiście, są ludzie, którzy lubią jak autem trzęsie, z rury leci czarny dym, odpalanie zimą daje okazję do bliższego poznania sąsiadów i innych pchających auto, a w trakcie postoju na światłach trzeba przełączać na obieg wewnętrzny albo przynajmniej zamknąć szyby, żeby rakotwórcza chmura z własnej rury wydechowej nie truła żony i dzieci. Litościwie nie wspomnę cennika napraw turbin, wtryskiwaczy, kół dwumasowych, filtrów cząstek stałych i innego drogiego ekobełkotu doczepionego na siłę do niegdyś oszczędnego silnika na olej napędowy.

Pozdrawiam

~mc05235~mc05235

Oj Zenek, Zenek, w d byłeś i g*wno widziałeś. Po samych Niemczech jeździ priusów różnych generacji przerobionych na LPG całkiem sporo, ale to nadal egzotyka w porównaniu z tym co robią ludzie z Włoch, Hiszpanii i Portugalii. Najlepszą instalacją do Priusa jest dedykowany system STAG pozwalający na "start" na LPG z pominięciem PB, niestety nie do zarejestrowania w Niemczech z uwagi na brak Abgasgutachten. Ale nawet na tradycyjnej instalacji 4 gen. firmy BRC sens ekonomiczny jest tym większy im więcej się kilometrów pokonuje w skali roku. Instalacje 5 generacji mają sens wyłącznie w Holandii, gdzie gaz jest bardzo wysokiej jakości i ryzyko zatarcia pompy gazu wiąże się z parunastokilometrową wycieczką do stacji serwisowej i wymiana pompy za ułamek wypłaty.
Nie wiem co masz na myśli pisząć "nieuadane próby różnych zachodnich firm instalacyjnych". Może wejdź sobie na jakieś forum priusa, dajmy na to na priuschat i poczytaj jak się sprawują hybrydy w gazie, a potem wyciągnij wnioski, nie ośmieszając się przy okazji.

To jest tak, że przeciwko LPG są zawsze ci, co jeszcze nie spróbowali, a jak spróbują, to się nie odzywają tylko liczą zaoszczędzone pieniądze. Nie jest sztuką zarabiać pieniądze, sztuką jest pieniądze mieć (niewydane, zwłaszcza niepotrzebnie). Dlatego ludzie naprawdę bogaci, jeśli mogą zarobić, to zarabiają, jeśli mogą nie wydać, to nie wydają, a jeśli mogą zaoszczędzić, to oszczędzają.

~Maniak CNG~Maniak CNG

Zainteresowałem się Toyotą Prius. Jak poczytałem fora to krew mnie zalewa.
Jestem użytkownikiem Opla Zafira CNG samochód spala w cyklu mieszanym około 7m3/100km. Spala wiec tyle samo co Zafira z silnikiem diesla 1.7. Spalanie ponad 7l/100km, więc jest tak samo ekonomiczny.
Co ciekawe kiedy tankuje w Niemczech tam sprzedaż jest w kg to spalanie wynosi około 5,5kg/100km Czy samochód jest wtedy jeszcze bardziej oszczędny
Jednostka handlowa: litr Pb, litr ON, litr LPG, m3 CNG to zupełnie inna ilość energii.
Wartość energetyczna KILOGRAMA paliwa Pb oraz ON jest podobna i wynosi około 43 MJ/kg, ale gęstość benzyny około 740 kg/m3, a ON 840 kg/m3.
Porównajmy średnie spalania różnych modeli na podstawie spritmotor.de i przeliczmy je na kg i odnieśmy to do spalania Priusa.
Toyota Auris
Liczba, silnik, srednio, śr.kg %
545 Hybrid 5,17 3,81 100%
177 Diesel 6,51 5,46 144%
195 Benzin 7,62 5,63 148%
Dla fanów niemieckiej motoryzacji
Volkswagen Golf
2062 Diesel 5,66 4,75 125%
2673 Benzin 7,71 5,7 150%
Volkswagen Passat
1140 Diesel 6,41 5,38 142%
266 Benzin 8,80 6,5 151%
A teraz Prius
1014 Benzin 5,14 3,8 100%
Wnioski:
1. Samochody z silnikami benzynowymi i diesla do przejechania 100km potrzebują podobnej ilości paliwa o tej zawartości energii, czyli ich sprawność jest porównywalna.
2. Samochody o napędzie klasycznym potrzebują blisko 50% więcej paliwa o tej samej zawartości energii niż samochód z napędem hybrydowym.
Zwolennikom diesla przypomnę, że Prius został stworzony i zyskał popularność w krajach (stanach) o wyższej kulturze ekologicznej, gdzie obowiązuje ZAKAZ REJESTRACJI DIESLI emitujących dużo więcej szkodliwych substancji.
Załóżmy, że żywotność akumulatorów w Prius to 10 lat, a przeciętny samochód przejeżdża w tym czasie 250.000 km. Do przejechania 100km Prius potrzebuje 2kg paliwa mniej, zatem przez 10 lat zużyje 5000 kg mniej paliwa, a waga tych strasznych akumulatorów, które podlegają przetworzeniu to tylko 50 kg.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Toyota

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
28 096
Przejechany dystans
25 319 870 km
Zatankowanego paliwa
886 008 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
3 119
Wydanych pieniędzy
1 147 935 zł
Średnie wydatki na auto
1 141 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
6 560
Wydanych pieniędzy
2 504 120 zł
Średnie wydatki na auto
2 489 zł
Zobacz dzienniki kosztów Toyota (1 006)

Testy zderzeniowe Toyota Prius

Najnowsze testy zderzeniowe Toyota Prius przeprowadzone przez Euro NCAP.

Toyota Prius 1.8VVT 'Sol', RHD
2009

Toyota Prius
Toyota Prius 1.5 + Hybrid Synergy Drive

Toyota Prius
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Zużycie paliwa Toyota Prius III

Na podstawie 35 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Adrian mr.stoko, dodano: 23.01.2014 20:42

Minimalne średnie raczej nie odnosi się do długiej trasy, gdyż na trasie pali zasadniczo trochę więcej niż w mieście. Dlatego też kolejna generacja ma silnik 1.8 a nie 1.5, który jest troszeczkę, najnormalniej w świecie, za słaby. Za minimalne średnie uznajmy ciepły niedzielny dzień, kiedy po mieście nie krąży zbyt wiele aut i wracamy z okolic podmiejskich. Dla odmiany, tutaj jazda na tempomacie nie gwarantuje niższego spalania. Całą trasę starałem się utrzymać prędkość autostradową umiejętnie operując gazem i wyszło oszczędniej niż przy ustawieniu tempomatu. Maksymalne średnie spalanie to tradycyjnie w okresie zimy, w mieście albo gdy jest bardzo gorąco w dużym korku przy włączonej klimatyzacji - wtedy silnik spalinowy też musi częściej pracować bo klima bardzo ciągnie po baterii. Miastem nazwijmy takie, które ma powyżej 500,000 mieszkańców, żeby nie było wątpliwości, że mamy do czynienia z więcej niż trzema skrzyżowaniami. W chłodne dni przy ustawieniu wyższej temperatury w kabinie, z dmuchającym gorącym powietrzem nawiewem, silnik pracuje częściej, żeby się dogrzać, więc i spala benzynkę stojąc w korku, niepotrzebnie. Czasami obniżenie o stopień lub dwa sprawia, że silnik się wyłączy a zimniej wcale nie będzie. Generalnie nie jeżdżę, o zgrozo, emerycko ale też go nie piłuję jakoś nadmiernie. Jeżdżąc, staram się rozpędzić auto jak szybciej, żeby później mogło spalać śladowe ilości benzyny dla podtrzymania prędkości. Jak się go dobrze wyczuje, to i odcinkami można utrzymać prędkość 70-80 km/h przy użyciu samego silnika elektrycznego, chociaż niby na elektrycznym jeździ do 45 czy 50km/h. Oczywiście nadal jest to silnik 1.5, więc goniony (na przykład jak gdzieś człowiek miał się pojawić 15 minut temu, a właśnie wychodzi z domu) zechlałby i z 9 litrów ale prawda jest taka, że Prius uczy jeżdżenia. Sam napęd hybrydowy nie gwarantuje niskiego spalania, a jedynie umożliwia. Przesiadając się w drugie auto nie bawię się w oszczędną jazdę, bo bez elektrycznego silnika samochód swoje spalić musi, co widać po raportach. Przy spalaniu 10l/100 oszczędzenie jednego litra paliwa kosztuje za dużo zdrowia i cierpliwości, żeby się w to bawić. Zdaję sobie sprawę, że uzyskanie spalania rzędu 3.5l jest możliwe ale ja po prostu jeżdżę normalnie, a nie urządzam rajd o kropelce, bo do tego też trzeba mieć cierpliwość.

pełny raport Toyota Sedan 1.5 VVT-i

autor: greg, dodano: 27.10.2012 17:43

Przy spokojnej jeździe można osiągnąć fabryczne spalanie

pełny raport Toyota Hatchback Facelifting 1.8 HSD

autor: R, dodano: 09.08.2010 16:57

na 45 litrach robie ok 510mil czyli ok 800km. 80% trasa. szybko tym nie pojezdzisz, wskazania producenta to niestety bajki ale 5/100 to calkiem ok. idealne autko do miasta - niestety ja robie trasy gdzie jezdzi na spalinowym, ktory jest glosny i w sumie za slaby. wskazania ilosci paliwa w zbiorniku z kosmosu

pełny raport Toyota Sedan 1.5 VVT-i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Toyota Prius III

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Toyota Prius III

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Toyota Prius III
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Toyota Prius, oglądali także