Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Toyota Prius III

Lata produkcji: 2003 - 2009
Segment: Niższa klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.
Luzacjusz: Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

Dane techniczne Toyota Prius III

Silniki

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Toyota Prius III

Średnia ocena modelu

na podstawie 36 opinii

4.41

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Skrzynia biegów

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie

- Widoczność

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (83%)
NIE (17%)

Wybrane oceny kierowców Toyota Prius III

Niestety, mimo szczerych chęci przyznania racji zadowolonym użytkownikom, mój prius to kompletna klapa. Auto w podroży z Polski do Anglii ... więcejzarówno w jedną jak i w druga stronę, po przebyciu ok. 1500-2000km zatrzymało pracę silnika spalinowego, popracowało na silniku elektrycznym po czym zatrzymało się na poboczu i KONIEC JAZDY! Nic nie zrobisz, ratuje jedynie laweta i serwis, oczywiście autoryzowany, gdzie samochód spokojnie zostaje na tydzień co najmniej, ponieważ mało kto ma pojęcie o co w tym komputerze na kołach chodzi i co może mu się nie podobać. Jestem związany z przemysłem motoryzacyjnym na stałe, i choć zamiłowanie techniką nie jest mi obce, to jednak z całym przekonaniem wydaje mi się że auto takie można kupić tylko i wyłącznie z pewnych rąk, lub nowe, jeśli coś zaczyna się dziać, to najlepiej omijać je z daleka- myślę że czasy stosowania tak zaawansowanych i skomplikowanych układów napędowych są jeszcze przed nami, albo inaczej, układów zaawansowanych a jednocześnie gwarantujących niezawodność są przed nami. Ktoś powie, że jego autko śmiga bez zarzutów- gratuluje i troszkę zazdroszczę, moje niestety nie, dlatego postanowiłem podzielić się z wami moją opinią. Niewątpliwie napęd hybrydowy jest technologią przyszłości, i znakomicie zdaję sobie z tego sprawę, dlatego jestem właścicielem tego auta, jednak z tego miejsca ostrzegam ludzi którzy nie są pewni co do zakupu tego autka- jeśli nie jesteście pewni historii pojazdu, bądź macie wątpliwości, zainwestujcie w konwencjonalny układ napędowy samochodu, dopracowanego diesla, lub benzynę, a oszczędzicie sobie przykrego rozczarowania z daleka od domu. ukryj
dodano 08.03.2009 przez
Szukaliśmy samochodu z automatem, który będzie mógł wjechać na parking podziemny (zasilanie gazem odpada), o zadowalającej dynamice, rozmiarach i wyposażeniu, ... więceja który nie zrujnuje naszego budżetu. Po naprawdę długotrwałych poszukiwaniach padło na Priusa i wyboru absolutnie nie żałuję. Zdecydowanie nie jest to samochód rozrywkowy - MX5 byłaby pewnie lepsza. "Autobus" też nie - S-Max przewiezie więcej ludzi i walizek. Na dziury też się nie nadaje - Touareg rozjeżdża krety zdecydowanie sprawniej. Niemniej do jeżdżenia do supermarketu po bułki, zawożenia dzieci do szkoły, weekendowych wypadów za miasto czy codziennych dojazdów do pracy nadaje się znakomicie. Duża przestrzeń dla pasażerów, pojemny bagażnik, bogate wyposażenie połączone z umiarkowanym zapotrzebowaniem na benzynę, także w trasie czy na autostradzie - to oferuje Prius. Auto nie jest bez wad, ale jego zalety sprawiają ukryj
dodano 20.01.2014 przez
samochód dobrze zaprojektowany, w którym na naszych drogach nawet po 700 kilometrach nie męczę się. Jazda w korkach to bajka. ... więcejA i moźliwość cichego poruszania się po własnym osiedlu jest miłym gestem wobec sąsiadów. Jakość i oszczędność ocenia się w portfelu. Z tym samochodem nawet ropa po 100 USD nie przeraźa tak bardzo. ukryj
dodano 05.08.2006 przez
Toyota prius jest naszym 40 samochodem który w życiu kupiłem, zatem moja opinia jest dość dojrzała motoryzacyjnie.Kupiłem ten samochód dla ... więcejżony i dla poczucia obcowania z niesamowicie zaawansowany system napędowy. Moja satysfakcja z zakupu jest naprawdę wysoka tym bardziej ze kupiłem ten samochód w rozsądnej cenie a nie za 120tyś. Samochód jest ładny , przytulny, idealnie dostosowany do jazdy w mieście, posiada łądną jasną tapicerkę a wewnątrz jest dużo światła, na skrzyżowaniach odczuwa się spokój pomimo że wszyscy stoją w korku i w nerwach słuchają turkotu swoich silników, ja w tym czasie słucham ciszy lub cichutko muzyki, to bardzo miłe odczucie. Zdecydowane tak dla tego samochodu. ukryj
dodano 06.12.2009 przez
Zobacz oceny Toyota Prius III Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Toyota Prius III

Pb
4,03 - 7,60
Na podstawie 39 raportów spalania
LPG
5,87
Na podstawie 1 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Toyota Prius III

Minimalne średnie raczej nie odnosi się do długiej trasy, gdyż na trasie pali zasadniczo trochę więcej niż w mieście. Dlatego ... więcejteż kolejna generacja ma silnik 1.8 a nie 1.5, który jest troszeczkę, najnormalniej w świecie, za słaby. Za minimalne średnie uznajmy ciepły niedzielny dzień, kiedy po mieście nie krąży zbyt wiele aut i wracamy z okolic podmiejskich. Dla odmiany, tutaj jazda na tempomacie nie gwarantuje niższego spalania. Całą trasę starałem się utrzymać prędkość autostradową umiejętnie operując gazem i wyszło oszczędniej niż przy ustawieniu tempomatu. Maksymalne średnie spalanie to tradycyjnie w okresie zimy, w mieście albo gdy jest bardzo gorąco w dużym korku przy włączonej klimatyzacji - wtedy silnik spalinowy też musi częściej pracować bo klima bardzo ciągnie po baterii. Miastem nazwijmy takie, które ma powyżej 500,000 mieszkańców, żeby nie było wątpliwości, że mamy do czynienia z więcej niż trzema skrzyżowaniami. W chłodne dni przy ustawieniu wyższej temperatury w kabinie, z dmuchającym gorącym powietrzem nawiewem, silnik pracuje częściej, żeby się dogrzać, więc i spala benzynkę stojąc w korku, niepotrzebnie. Czasami obniżenie o stopień lub dwa sprawia, że silnik się wyłączy a zimniej wcale nie będzie. Generalnie nie jeżdżę, o zgrozo, emerycko ale też go nie piłuję jakoś nadmiernie. Jeżdżąc, staram się rozpędzić auto jak szybciej, żeby później mogło spalać śladowe ilości benzyny dla podtrzymania prędkości. Jak się go dobrze wyczuje, to i odcinkami można utrzymać prędkość 70-80 km/h przy użyciu samego silnika elektrycznego, chociaż niby na elektrycznym jeździ do 45 czy 50km/h. Oczywiście nadal jest to silnik 1.5, więc goniony (na przykład jak gdzieś człowiek miał się pojawić 15 minut temu, a właśnie wychodzi z domu) zechlałby i z 9 litrów ale prawda jest taka, że Prius uczy jeżdżenia. Sam napęd hybrydowy nie gwarantuje niskiego spalania, a jedynie umożliwia. Przesiadając się w drugie auto nie bawię się w oszczędną jazdę, bo bez elektrycznego silnika samochód swoje spalić musi, co widać po raportach. Przy spalaniu 10l/100 oszczędzenie jednego litra paliwa kosztuje za dużo zdrowia i cierpliwości, żeby się w to bawić. Zdaję sobie sprawę, że uzyskanie spalania rzędu 3.5l jest możliwe ale ja po prostu jeżdżę normalnie, a nie urządzam rajd o kropelce, bo do tego też trzeba mieć cierpliwość. ukryj
dodano 23.01.2014 przez
Jeżdże tym autem już 2 lata i często używam cruise control dzięki temu spalanie jest b.ekonomiczne, na trasie używając cruise control ... więcejzauważyłem że gdy bateria jest naładowana - nagle wyłącza się silnilk spalinowy i jechałem tylko na elektryku przy 77km/h przez 3-4 minuty , nieźle i tak na zmiane (spalinowy/elektryk), spalanie 4,7l-4,9l/100km, autostrada A2 140km/h cruise control = 5,7l/100km, a kamera też przydaje się bardzo przy parkowaniu w ciasnych miejscach, klimatyzacja pracuje na elektryku osobno bez udziału silnika spalinowego zależy od stanu baterii, oraz wyczytałem w stanach o b.silnej baterii (yellow top optima) ona została zaakceptowana przez rząd USA do użytku w maszynach wojskowych jest polecany przez użytkowników hybryd w USA i wymieniłem akumulator na mocniejszy zauważa się lepszą pracę elektroniki przy tej baterii jest bardziej adekwatny do ilości elektroniki w tym aucie i kamery i JBL System i navi,bluetooth, itd..jest bardzo tanii w eksploatacji ukryj
dodano 21.08.2014 przez
Jeżdżę Priusem 1.5roku i jestem bardzo zadowolony w kwestii kosztów utrzymania. Spalanie na trasie nigdy nie przekroczyło 5l (w cyklu ... więcejdrogi krajowe + autostrada), w mieście (zakorkowany Kraków) średnio ok 6-6.5l - wynik świetny biorąc pod uwagę tryb jazdy (ruszanie, stawanie, przesuwanie, itd.). Co do pozostałych kosztów utrzymania, o których rzadko się pisze: opony - kupiłem komplet jednych z najlepszych zimówek (Vredestein SnowTrack) za kwotę 1000zł! Proponuję porównać ceny opon do np.Avensisa (tej jakości kosztują ok 1700zł), albo do tzw. klasy wyższej; tam już jest masakra cenowa;) W zimie też dużo nie zapłacimy za płyn do spryskiwacza - jest b.oszczędny; porównuję np. z Alfą Romeo 159, do której ile wlejesz płynu, tyle ci za chwilę ubędzie;))) Faktycznie przegięcie jeśli chodzi o przeglądy w ASO, ale tu za wiele nie można pokombinować. Generalnie: super w kwestii kosztów bieżących! POLECAM! ukryj
dodano 21.03.2010 przez
Muszę tu rozwiać pewne mity. Pomimo że to samochód hybrydowy jest on bardziej ekologiczny niż ekonomiczny.Jeżeli ktoś szuka ... więcejza wszelką cenę oszczędności to niech kupi turkota diesla o małej pojemności, będzie taniej. Jeżeli ktoś kocha spokój ,ciszę i naszą zieloną planetę, to Prius jest super. Spalanie miasto: 4,3l( czasami się udaje) do 6,1l(żona) a ja 5,1l , poprostu trzeba umieć jeździć hybrydą żeby było oszczędnie.Poza miastem na drogach średniego ruchu do 110km/h spalanie ok4l jest jak najbardziej realne , ale jedziemy spokojnie. Na autostradzie 150km/h spalanie nie mniejsze niż 6,5l.Mimo wszystko poczucie znikomego zanieczyszczenia środowiska i wyłączony silnik na skrzyżowaniach lub zjazdach daje satysfakcję. ukryj
dodano 06.12.2009 przez
Latem przy normalnej jeździe, a nawet szybszej niż 70% poruszających się obok aut w Warszawie spala 4,2. Zimą potrafi podskoczyć ... więcejdo 6. Realne do osiągnięcia jest spalanie nieco powyżej 3,5 litra (mierzone na dystansie 120 km), wymaga to uwagi na to co się dzieje na drodze, odzyskiwania energii kiedy się da (długie i łagodne hamowanie), brak dynamicznych przyspieszeń, dryfowania na prądzie - Prius niby jedzie tylko do 50 km/h na trybie Ev, ale przy korzystnych warunkach jak wiatr w plecy czy delikatna górka udało mi się go rozpędzić do 92 km/h na bez udziału silnika spalinowego. Krótko mówiąc ecodriving pełną gębą i spalanie poniżej 4 litrów na trasie gwarantowane. ukryj
dodano 01.01.2012 przez
Zobacz raporty spalania Toyota Prius III Dodaj raport spalania

Publikacje o Toyota Prius

Przeczytaj pozostałe 31 publikacje o Toyota Prius

Newsy o Toyota Prius

Przeczytaj pozostałe 37 newsów o Toyota Prius

Testy zderzeniowe Toyota Prius Euro NCAP

Toyota Prius 1.8VVT 'Sol', RHD
Toyota Prius 1.8VVT 'Sol', RHD
2009
Zobacz szczegóły
Toyota Prius 1.5 + Hybrid Synergy Drive
Toyota Prius 1.5 + Hybrid Synergy Drive
Zobacz szczegóły
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Toyota

Lista silników Toyota Prius III

Nowe Toyota Prius

nowe Toyota Prius
Toyota Prius
ceny od 112 900 zł do 186 900

Toyota Prius IV Hatchback Facelifting 1.8 HSD 136KM od 2011

w pakiecie PREMIUM

w cenie katalogowej brutto

117 500 zł

Wyposażenie standardowe
Kierownica regulowana w pionie i w poziomie
Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
Sterowanie systemem audio i komputerem pokładowym z kierownicy
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet BIS Gwarancja Serwisowa (548 zł)
Pakiet Komfort (3 500 zł)
Pakiet Chrome (1 480 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet BIS Gwarancja Serwisowa (548 zł)
Pakiet Komfort (3 500 zł)
Pakiet Chrome (1 480 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 7 oferty Toyota Prius

Dealerzy Toyota

ANWA

ANWA SP. Z O.O. Toyota Kraków

małopolskie, Kraków, Al. Pokoju 57

Więcej

BOŃKOWSCY

BOŃKOWSCY Toyota Poznań

wielkopolskie, Poznań, Polska 112

Więcej

KOZŁOWSKI

KOZŁOWSKI Toyota Szczecin

zachodniopomorskie, Szczecin, Struga 17

Więcej

W & J WIŚNIEWSKI

W & J WIŚNIEWSKI Toyota Izabelin

mazowieckie, Izabelin, 3-go Maja 40

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Toyota Prius

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

886

Przejechany dystans

150 745 zł

Zatankowanego paliwa

27 514 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

23

Wydanych pieniędzy

11 410 zł

Średnie wydatki na auto

543 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

69

Wydanych pieniędzy

68 029 zł

Średnie wydatki na auto

3 239 zł

ZOBACZ 21 dzienników kosztów Toyota Prius Załóż dziennik kosztów

Skarbnica wiedzy o Toyota Prius

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
W organizowanym przez Toyotę konkursie na najbardziej oszczędną jazdę zwycięzcy udało się uzyskać wynik 0,9l/100km. Tym samym udowodnił, że nowy Prius to najbardziej ekonomiczne auto…
dodano 11.10.2012 przez
W 2004 roku Prius w stanach zjednoczonych był tak popularny, że na tę hybrydową Toyotę powstały listy chętnych, a czas oczekiwania wynosił ponad 5 miesięcy.…
dodano 22.12.2011 przez
System hybrydowy łączy w sobie różne źródła energii, aby poprawić dynamikę pojazdu, minimalizować zużycie paliwa i ograniczać emisję spalin.Na przykład w pojazdach Toyoty taki układ…
dodano 16.12.2011 przez
Toyota Prius została wybrana Samochodem Roku 2005 przez 58 członków Jury konkursu European Car of the Year. Po 2 rundach głosowania, samochód ten został wybrany…
dodano 24.08.2011 przez
Druga generacja pojawiła się w 2004 roku jako pięciodrzwiowy hatchback i zdobyła tytuły samochodu roku zarówno w Europie jak i w Stanach Zjednoczonych.
Zobacz więcej Podziel się wiedzą