Szukaj

Informacje o Toyota Prius III Hatchback

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Toyota Prius, wprowadzona na rynek w roku 1997, z racji rozmiarów klasyfikowana w klasie niższej średniej (segment C), to pierwszy na masową skalę produkowany i sprzedawany na całym świecie model o napędzie hybrydowym. Auto oparte było na prototypie z lat 1995-96, o tej samej nazwie. Był również powiązany z modelem Echo (wariant sedan modelu Yaris, oferowany na rynku amerykańskim). Nazwa „Prius” pochodzi z języka łacińskiego i oznacza w nim „wcześniej”. Pierwotnie Toyota Prius sprzedawana była wyłącznie w Japonii, na pozostałych rynkach zadebiutowała w roku 2000. Aktualnie dostępna jest już czwarta generacja Priusa. Model okazał się niemałym sukcesem zarówno komercyjnym (nabywców znalazło około miliona aut), jak i marketingowym (zdobył szereg nagród w szanowanych plebiscytach).
czytaj więcej
Powagosław

Pierwszy seryjnie produkowany samochód z napędem hybrydowym, marzenie hollywoodzkich gwiazd. Sylwetka przyciężkawa i nieproporcjonalna, ale idea szczytna.

~Powagosław
Luzacjusz

Śmieszy mnie cała ta ekologiczność Priusa. Panowie z Toyoty trują, że ich auto nie truje. Zapominają, że wyprodukowanie go wymagało zachwiania równowagi ekologicznej w promieniu kilku kilometrów od taśmy montażowej.

~Luzacjusz

Toyota Prius III Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4460 mm
Szerokość 1745 mm
Wysokość 1490 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Rozstaw kół - przód 1725 mm
Rozstaw kół - tył 1720 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 855 mm
Prześwit 100 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1905 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1470 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1225 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1120 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 445 l
Wysokość bagażnika 645 mm
Szerokość bagażnika 1555 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 880 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1830 mm
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Mietekk
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Hybrydę kupiłem na taksówkę, jeżdżę po Trójmieście. Zakupiłem ją bezpośrednio w Toyocie Knedler Elbląg w programie Toyota Pewne Auto. Moim zdaniem nie ma lepszego auta to miasta niż Prius :) Wahałem się między II. i III. generacją, jednak zwyciężyła druga opcja: większy silnik, przyciski na desce rozdzielczej zamiast dotykowego ekranu, nowszy wygląd oraz trochę większa "buda". Kupiłem wersję Prestige. Skrzynia E-cvt powoduje, że praktycznie niepotrzebna nam jest lewa noga i lewa ręka. Przyspieszenie zadziwiająco duże, wielu ludzi nie podejrzewa, że tak "mułowato" wyglądający samochód może mieć takie odejście. Jednak mimo wszystko najlepszy jest tryb "eco", który zmniejsza czułość pedału gazu, dzięki czemu można osiągać bardzo dobre wyniki spalania: mój rekord przy jeździe miejskiej z włączoną klimą 4,8L/100 km, bez większego starania. Niektórzy mówią o wyjącym silniku: faktycznie, jeśli chce się być pierwszym na kolejnych światłach i zarzynać auto, to silnik może dać się słuchowo we znaki. Jednak przy zwykłej jeździe, na niskich obrotach, silnika benzynowego nie słychać bardziej niż klasycznej jednostki. Wnętrze auta jest spore - zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ogromnie dużo miejsca na nogi z tyłu, pomaga płaska podłoga. Bagażnik mógłby być nieco większy, ale bez problemu zmieszczą się w nim 2 duże walizki lotnicze + 2 podręczne. Jak na razie nic mi się w nim nie popsuło, no, może z wyjątkiem elementów zawieszenia, ale to jedyna rzecz, która może podlegać destrukcji i jestem tego świadomy ;) Co do innych podzespołów - wystarczy wymieniać olej i filtry na czas, a auto będzie nam służyło długo. Jedyna wada, jaka przychodzi mi do głowy, to niestety bardzo szerokie słupki A, które są przyczyną sporego martwego pola z przodu. Aczkolwiek można się do tego przyzwyczaić. Ogólnie z samochodu jestem bardzo zadowolony, mnóstwo bajerów, ciekawy wygląd (szczególnie na alufelgach 17"), no i przyjemność z jazdy, zarówno psychiczna, jak i ekonomiczna.
3,7
~Mariusz 50
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Kupiłem to auto ze względu na oszczędność w jeździe miejskiej i bardzo dobre opinie o nie zawodności. Zdecydowałem się na zakup w salonie Toyoty z gwarancją "Pewne Auto" Zapewniono mnie, że gwarancja obejmuje wszystkie elementy auta. W momencie zakup auto miał przejechane 147000 km. Po przejechani około 800 km na nogi zaczął mi się lać płyn hamulcowy, diagnoza w serwisie pompa do wymiany. Koszt 12000 zł. Okazało się również, że gwarancja nie obejmuje układu hamulcowego. Miałem kilkanaście aut i owszem takie awarie się zdarzały, ale przy znacznie większych przebiegach i w autach zupełnie innej generacji. Podsumowując gwarancja Toyoty pewne auto to jedna wielka ściema, opinie o nie zawodności tego modelu też miedzy bajki można włożyć. Mam nadzieję, że uda mi się ten badziew szybko i bez większych strat sprzedać. Nigdy więcej Japońskich wynalazków nie kupię.
4,7
~Leex
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Świetny samochoód. Świetna skrzynia bezstopniowa. Płynność od staru do końca. Jak mu przycisnąć ze świateł to wszyscy zostają daleko ztyłu. Poniżej 3sek do 50/godz.. Wystarczy sprawdzić przebieg momentu na wykresie. W momencie startu system hybrydowy generuje 460 Nm. Potem spada. Spalanie w cyklu mieszanym miasto i podmiasto 5,5 l zima przy -15. Tylko po mieście poniżej czterech nawet.Bez jakiegoś oszczędzania. I to przy 140 KM. Zawsze byłem przekonany do technologii hybrydowej. Ale po zakupie wrażenia są jeszcze bardziej pozytywne. Rozładowana bateria potrafi się naładować do fula czekając na światłach dwie zmiany.
Średnie spalanie dla Toyota Prius III Hatchback
4,7 – 4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 98KM 72kW
Jeżdzę Priusem już 3 lata i zrobiłem 70.000 km, co ciekawe klimatyzacja nie ma wpływu na spalanie , za to temperatura na zewnątrz już bardzo . po drugie hybrydą trzeba umieć jeździć ( wielu kierowców nigdy się tego nie nauczy i będą sie dziwić że sporo im pali ) Generalnie bardzo wygodny i niezniszczalny samocód , Bateria mi padła po 249.000 km - choinka na konsoli i wysokie obroty silnika . Regeneracja baterii około 4.000 zł , po regeneracji powinien przejechać kolejne 100.000 . Mega wygodna skrzynie biegów - Joystick , szkoda że w nowej corolli z niej zrezygnowali.
4,5
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Prius jest wygodnym i zaawansowanym autem. Dość twarde zawieszenie rekompensuje niskim kosztem eksploatacji. Moj pali od 3,7 gdy jade spokojnie na drogach poza miastem a ok 5,5 przy mocniejszej nodze i klimie. Co jakies kilka lat czyszczenie chlodnicy EGR i kolektora ssacego by silnik pracował rowno. Bateria po 243000km wymagala regeneracji i wymianie ok 7 ogniw i po zbalansowaniu jest znow dobrze. Gdy bateria trakcyjna padnie mozna sie ratowac resetem, ktory trwa ok 5-10 minut ale to juz znak że trzeba zmierzyc ogniwa baterii. Ogólnie to przyjemny woz i pełno w nim gadzetow. :)
4,1
Toyota Prius III
Hatchback 1.8 HSD 136KM 100kW
Priusem przejechałem w 15 miesięcy 25 tys. km, auto na oponach 215/45/17, silnik zalany olejem 0W/20. Codzienne dojazdy do pracy na dystansie 13 km z czego 80% małe miejscowości, reszta droga podmiejska - 4,2l. Zimą przy ujemnych temp ale bez śniegu wzrasta o ok. 1 litr. Autostrada tempomat 140 km/h - 6,0l. 120 km/h - 5,0l. Droga krajowa ok 4,3l. Min. uzyskane spalanie: 3,2l. - drogi podmiejskie i małe miejscowości, styl jazdy - na prądzie ok 55 km/h przez ok 2-3 km potem 3-4 km w tempie 65-70 km/h żeby podładować baterie.
Toyota Prius III Hatchback