Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006

Lata produkcji: 2002 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
W roku 2000 pokazano drugą generację Toyoty RAV4. Stylistycznie model dogłębnie zmodernizowano. Mimo że rozmiary auta zostały nieco zwiększone, to tak jego sylwetka, jak i wnętrze stały się znacznie atrakcyjniejsze. Pozwoliło to na zachowanie ugruntowanej pozycji na rynku. Tak jak w przypadku poprzednika, również Toyota RAV4 drugiej generacji powstała na płycie podłogowej Toyoty Corolli. Auto przeszło nieznaczny facelifting w roku 2004, natomiast w roku 2006 zostało zastąpione modelem trzeciej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~KamilaBN
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Krócej wymienić co mi się w tym aucie jeszcze nie zepsuło. Na plus karoseria i napęd 4x4, faktycznie wjedzie wszędzie, na tym się nigdy nie zawiodłam, sporo miejsca w środku. Ale tyle z plusów. Koszty części i napraw ogromne. Sama wymiana sprzęgła kosztowała przeszło 4k. Przez 1,5 roku użytkowania w związku z awariami trzeba było wymieniać m.in. zaworki od przepływu paliwa, pompę wspomagania, sprzęgło, hamulce, dyfer plus pomniejsze rzeczy... Problem z czujnikiem kontroli trakcji, jadąc z przyczepą lub na krętej drodze (np w górskich miejscowościach ale mam na myśli normalne drogi asfaltowe, nie ścieżki górskie) włącza się VSC TRC i check engine, auto nie ma mocy, trzeba gasić, odczekać chwilę i po ponownym uruchomieniu da się jechać jednak jeszcze przez pewien czas świeci się check enginee. A'propo przyczepy to na dłuższą metę nie polecam, ciągnęłam przyczepy końskie - czuć że auto się 'męczy', mimo prawidłowej jazdy z przyczepą pali sprzęgło. Oprócz tego przy wilgoci (np. po deszczu) coś głośno piszczy pod maską - pomimo wymiany praktycznie wszystkich podejrzanych problem wciąż nierozwiązany. Podsumowując nie polecam, może i wyjedzie wszędzie ale co z tego skoro więcej czasu spędza u mechanika niż w normalnym użytku, a koszta napraw już dawno przekroczyły wartość auta :/
4,5
~JB
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Auto naprawdę ok. Można na nim polegać w codziennej eksploatacji. Największą jego zaletą jest bezawaryjność. Silnik pracuje tylko na paliwie premium. Spalanie jak na silnik sprzed ładnych kilku lat jest na akceptowalnym poziomie. Średnie spalanie z 80 tkm. pokazuje komputer 7,5 l. Gorszą stroną jest komfort podróży. Przy tym silniku w trasie jest dość głośno, a samo auto nie jest dość dobrze wytłumione. Na plus przemawiają niskie koszty eksploatacji, (brak dpf i scr), na minus jak każdy japończyk podatność na korozję, zwłaszcza podwozia. Jednym słowem solidne toczydełko bez porywających osiągów i wodotrysków. Pozdrawiam JB.
4,5
~JB
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Auto naprawdę ok. Można na nim polegać w codziennej eksploatacji. Największą jego zaletą jest bezawaryjność. Silnik pracuje tylko na paliwie premium. Spalanie jak na silnik sprzed ładnych kilku lat jest na akceptowalnym poziomie. Średnie spalanie z 80 tkm. pokazuje komputer 7,5 l. Gorszą stroną jest komfort podróży. Przy tym silniku w trasie jest dość głośno, a samo auto nie jest dość dobrze wytłumione. Na plus przemawiają niskie koszty eksploatacji, (brak dpf i scr), na minus jak każdy japończyk podatność na korozję, zwłaszcza podwozia. Jednym słowem solidne toczydełko bez porywających osiągów i wodotrysków. Pozdrawiam JB.
Åšrednie spalanie dla Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Auto w miescie pochlanja chore ilosci paliwa jak na swoja moc i gabaryty. Moj egzemplarz ma 61kkm i jest w rodzinie od 10lat. W pelni sprawny a spalanie w miescie na poziomie 11l(w zime) przy lekkiej nodze to norma. Na trasie można zejsc do 6 a nawet delikatnie ponizej. Zdecydowanie wolalbym 3.0d od bmw ktore pali podobne ilosci paliwa a ma 2x wiecej mocy i rowniez przy odpowiednim serwiaowaniu jest bezawaryjne. Do problemow mozna doliczyć sprzeglo z papieru ktore bardzi latwo spalic pod stosunkowo nieduzym obciążeniem.
7,1
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Uważam, Rav 4 II jest autem ekonomicznym. Przypominam, że posiada stały układ 4x4 wiec to sporo potrzebuje mocy i paliwa. Auto spala mi w trasie około 7L oleju napędowego/100 km. Najniżej udało mi się zejść do 6,14L/100 km na zwykłych drogach we Włoszech na austriackim paliwie z wyłączoną klimatyzacją (zamiast tego miałem szyberdach). Na autostradzie z włączonym tempomatem na 110 km/h wychodzi mi około 7.1L/100km. natomiast w mieście około 8.1L na 100 km a ze staniem w korkach 8.5L.
6,8
Toyota RAV4 II
MPV 2.0 16V D-4D 116KM 85kW
Po szalonym początku, gdy dla świętego spokoju powymieniałem wszystko co się zużywa, teraz jedyny koszt to paliwo. Więc trudno coś mówić o kosztach w sensie części na bieżąco, natomiast jeśli oceniać koszt części użytych do wymiany zaraz po sprowadzeniu samochodu, to jest w granicach znośnych dla przeciętnego Polaka.

Usterki Toyota RAV4 II

Liczba wpisów: 26
Buczenie przy hamowaniu . Pomocy
  • Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006
  • silnik
  • 262 tys. km
Podczas hamowania silnik zaczyna wydawac jakies dziwne dzwieki , jakby tarciegrubego metalu i buczenie ,juz tlumacze dlaczego dzwiek wydobywa sie z silnik . Twierdza tak po przeprowadzonym tescie na parkinu , poprosilem zone aby wsiadla rozpedzila sie i przyhomowala zeby mogl uslyszec z kad wydobywa sie dzwiek ( z ktorego kola bo myslalem ze to klocki badz tarcza wydaja taki dziwiek )i od strony dworu nic nie slychac zadnego dziwieku bylem w szoku bo sprawa wydawala sie byc latwa do zdiagnozowania , wiec wsiadlem i powtorzylismy test i dzwiek wydobywa sie ze strony silnika . Plyn hamulcowy ok , klocki i tarcze wymieniane rok temu ale wykluczylem ta diagnoze i nie wiem co to moze byc czy to pompa hamulcowa ?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
nie wracający pedał sprzęgła
  • Toyota RAV4 II 2.0 16V D-4D 116KM 85kW 2002-2006
  • ukÅ‚ad hamulcowy
Wyciek płynu chamulcowego powoduje nie wysprzęglanie biegów nie można biegu załączyć ani wyłączyć a sprzęgło blokuje się w momencie wciśnięcia pedału, nawet ręczne cofnięcie pedała sprzęgła nic nie daje. przyczyną jest wyciek płynu chamulcowego z elementu znajdujacego się przed silnikiem a chłodnicą, przypomina aluminiową płytke o wymiarach 5/5 z wypustką owalną w kształcie litery T . Niestety nie wiem jak ten element sie nazywa ani nie wiem jak to naprawić czy może należy to wymienić. Dzięki prosze o porade jeśli to nie sprawi większego problemu.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
spadają obroty i gaśnie
  • Toyota RAV4 II 1.8 VVTi 125KM 92kW 2000-2006
  • instalacja elektryczna
Witam! Bardzo proszę o pomoc, wymieniano zawór mojej Toyotce i zrobiono regeneracje głowicy (chyba tak to się nazywa), zawór wymieniono ale teraz samochód gaśnie jak np. dojeżdżam do świateł, zwalniam i auto gaśnie, prawie za każdym razem ale nie zawsze. Gaśnie gdy spadają obroty, nie zależnie czy jest zimny czy ciepły. Pojawił się też problem z włączaniem radia ale nie wiem czy to ma związek (na wszelki wypadek piszę ale nie wiem czy to się łączy). Bardzo proszę o jakąś pomoc, podpowiedz. Będę bardzo wdzięczna bo już nie wiem co robić. Może znacie kogoś w Lublinie kto może mi pomóc? pozdrawiam :) Niestety nie mam pojęcia :( Błąd jaki wyskakuje diagnoście to coś co nazwał "problem z zaworem OCV" tak mi powiedział, niestety nie znam się na tym i nie wiem co to znaczy i czy to właśnie może być przyczyną usterki i tego gaśnięcia auta...
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
5 komentarzy
Toyota RAV4 II