Szukaj

Informacje o Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Już najmniejszy, 2-litrowy motor benzynowy całkiem dobrze napędza auto. Wiadomo, terenówka z ponad 150KM pod maską nie ma za wiele wspólnego z wysokim tętnem, ale jeśli w grę wchodzi cena, to nie warto takiej wersji skreślać – nieco ponad 10 sekund do 100km/h wystarczy nawet na trasie. Coś mocniejszego oczywiście też się znajdzie. 2.4l 170KM jest najlepszym wyborem w tym aucie – pozwala wyprzedzać bez strachu o własne życie nawet do 120km/h, szybciej i tak nie ma gdzie jeździć. Flagowy motor ma ponad 260KM i 3.0l pojemności – dla rozrzutnych w sam raz. Jeśli chodzi o diesla – RAV4 można dostać z motorem 2.2-litrowym o mocach od 136, poprzez 150, a kończąc na 180KM. Ten pierwszy jest trochę za słaby, ale wersje co najmniej 150-konne sprawdzą się już dużo lepiej w praktycznie każdych warunkach. Nie trzeba dodawać, że najlepiej kupić tą najmocniejszą, ale to już inna półka cenowa.
czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2231 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 96 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(53%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~michal-gliwice
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
Oczywiscie mowa o silniku D-cat!! Opinie pisze dla TOyoty ,zeby zwrocili uwage na mankamenty tego modelu i naprawili wszystko co spartolili! Przeczytajcie sobie opinie i testy o poprzedniej toyocie rav4 ( rocznik 2001 -2006)- to była ( JEST!!!)napraWDE NIEZAWODNA TOYOTA. NIGDY W ZYCIU NIE DAŁBYM 160.000ZŁ za rav4 po 2006r ( tyle kosztuje nowa z takim wyposazaniem jakie posiadam) A ludzie płaca taką kase - a potem płaczą :) JA zapłaciłem 62.000zł za samochód 3 letni w idealnym stanie , perfekcyjnie zadbany , utrzymany z pełną dokumentacją z zawieszeniem po 100.000km wyłacznie eksploatowany na zachodnich drogach. ( a i tak mam wątpliwosci czy przypadkiem nie przepłaciłem ...czy pudełko jest warte tych pieniedzy ???) Oczywiscie posiadam wersje z kołem zapasowym z tyłu i mówie wam ze jesli juz macie kupic ten samochód to bez opon RAn-FLAt - NIEWYPAŁ ( w modelach po liftingu od 2009r toyota powoli odchodzi od tych debilowatych "NIEPRZEBIJALNYCH " opon. Wydaje mi sie ze najlepszym sinikiem dla tego suwa byłby benzyniak (turbo ) , manual skrzynia , oszczedny o pojemnosci max 2,2l i mocy około 200KM. Jesli tOyota zrobi taki silnik na europe to z pewnoscia kupie kolejny raz ten samochód. Obecny model pozostawia wiele do zyczenia. ... jEST DLA MNIE NIEZROZUMIAŁE jak koncern z tak wieloletnią tradycją moze sprzedawac tak niedopracowane samochody:np Lakier! Pamietajcie ze macie na tym samochodzie bardzo delikatny lakier - lakier wodny :( Kupiłem ten samochód bo jestem pod wrazeniem poprzednika ( moja opinia w dziale opinie :rav 4 II ) kupiłem go praktycznie w ciemno - gdyz byłem przekonany ze skoro tamten był tak fajny ( brakowało mu jedynie mocy (150KM ) i bajerów o których mowa na samym dole ) to ten nastepca bedzie rewelacyjnym wozem! Spotkała mnie niemiła niespodzianka :( 6lat straconych dla toyoty. Zamiast dopracowac ten samochód to oni poprostu odwalili chałe!! poMIJAM LINIE nadwozia - Poprzednik: Agresywny , zwarta budowa twardziela , męski i swietnie facetom - pasował! Podobał sie oczywiscie też busineswomen :) Obecny: jakis taki pedalski ( szczególnie ta tylnia szybka scieta nienaturalnie :( Ileż ja sie musiałem napracowac żeby zrobić z niego sportowca i nadac mu terenowy męski wygląd. P.s Wazne: samochod nie specjalnie nadaje sie do jazdy na dłuzszą metę z predkoscia 180km /h lub wyzej :( dziwnie sie zachowuje tak jakby wiatr po drodze go nosił - nie ma komfortu prowadzenia trzeba mocno trzymac kierownice , a szum opływającego powietrza oraz toczenie opon są głosniejsze od sinika.
3,9
~Arczi
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
Wersja x System BSR runflat,to pierścień w kole który przy przebiciu opony pozwala dalej jechać z mniejszą prędkością do najbliższego serwisu.Dla czego w nazwie BSR Runflat występuje słowo Runflat skoro są tam zwykłe opony.Pewnie tak dla słabo zorientowanych Toyota wstawia PIC ludziom.Możesz nawet przejechać po policyjnej kolczatce i nic.Do tej pory wszystko brzmi pięknie.Niestety reszta jest KOSZMAREM.Gdy masz system BSR Toyota nie daje koła zapasowego na które jest miejsce w innych typach na drzwiach.W wersjach X drzwi są inne i nie można na nich zawiesić zapasu.Dodam tylko że opony BSR nie jest w stanie zdjąć/bez uszkodzenia pierścienia/ zwykły gumiarz.należy jechać do serwisu toyoty/tylko oni mają odpowiedni sprzęt do montażu tego typu kół.Czyli jeżeli planujecie wyjazd w piątek i jeżeli złapiecie po 18 gumę to jesteście ugotowani do poniedzialku do godz 10 /o tej godzinie otworzą wam serwis/.Zdjęcie i założenie opony w serwisie kosztuje 300zł sztuka.Nie żartuję.A więc zmiana kół z letnich na zimowe to 1200zł.Jeżeli zmienicie koła na inne normalne 17 które są dawane w tańszych wersjach Rav4 to musicie się liczyć 1/Wyświetli się bład z powodu braku czujników pomiaru ciśnienia w kołach/trzeba dokupić i zaprogramować je dodatkowo/.Koszt w serwisie około 3000zł 2/Brak wspomnianego miejsca na drzwiach na kolo zapasowe.Musicie zapas wozić w malutkim w RaVce bagażniku.Praktycznie połowa bagażnika zajęta. 3/Utracicie gwarancję ponieważ toyota zainwestowała w urządzenia do montażu tych kół i bez waszej pomocy inwestycja się nie zwróci.Niektórzy wpadli na pomysł dokupienia drugiego kompletu całych kół BSR w wersji zimowej.Za tę przyjemność w toyocie życzą sobie 5500 zł za koło a więć 22000.Rav w najdroższej wersji X kupowany na koniec roku potrafi kosztować 115000złWsztkim użytkownikom wersji X życzę przyjemnej podróży.
3,4
~cd1973@o2.pl
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
To moja druga toyota rav 4 i powiem wam jedno pierwsza ganeracja jaką miałem to jest cudo natomiast ta (kupiłem najbogatsza wersję ) to porażka zawiodłem się na Toyocie zmieniła się na gorsze . Z modelem pierwszym mającym 12 lat i z przebiegiem 180 000 km nie byłem ani razu w servisie samochód nie do zdarcie natomiast nowa rav juz po 10000 km nie odpaliła mi w garażu po nocnym staniu . w servisie wymienili oprogramowanie kompa , nie wspomnę o wymianie drążka kierowniczego , stukach w skrzyni biegów złej jakości plastików wewnątrz , kiepskim wyciszeniu i złej jakości skóry i to wszystko za 160 000 zł jedyna dobra rzecz to gwarancja na 3 lata bo inaczej to bym się powiesił ze złości
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 III MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW 2006-2010
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
nie wiem dlaczego wszyscy krytykują te silniki za spalanie. prawda jest taka że jeśli dba się o silnik ( tj " przepala się regularnie DPF lub tak jak ja używam raz do roku zmywacza do DPF niemieckiej firmy na W aplikując go przed filtr bez jego demontażu. druga rzecz raz w roku wyczyścić EGR i rurkę doprowadzająca ) plus olej motul xclean i wtedy samochód nie sprawia żadnych kłopotów. spala od 7.4 do 8.2 srednio 7.9 litra mierząc przy tankowaniu. na baku 630-660 km wg wskazań licznika. realnie 600-630 km ponieważ prędkość jest niższa od wskazań licznika. polecam ten silnik jest bardzo dynamiczny i daje duża frajdę z jazdy.
8,9
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
No właśnie to spalanie , jak dla mnie jedyny mankament tego modelu ( - oczywyście po wyeliminowaniu tych nieszczęsnych runflatów ). 9 litrów po mieście w lecie a 10 w zimie to jak dla mnie trochę przy dużo. Choć podobno jak na ten segment nie jest jeszcze tak źle - nie wiem nie mam porównania . Spotkałem się jeszcze z teorią ,że " trochę więcej płacisz przy dystrybutorze w zamian za niezawodność i święty spokój" i coś w tym musi być - bo lepij mieć spalanie 9l/100 i niezawodość niż 6,5l/100 a przy każdej awarii oddajesz grube tysiące nie wspominając o nerwach.
9,8
Toyota RAV4 III
MPV 2.2 16V D-4D 177KM 130kW
Gdyby samochód palił tyle co podaje ksiązka to byłby hitem nie do pobicia. Niestety pali w granicach 10-11 l/100km ( to i tak dobrze w stosunku do konkurencji ) TAk - wiem silnik ma przeciez 177KM wiec troche musi pic... ale po co toyota podaje nieprawdziwe parametry????Po co badania przeprowadza sie w tunelu aerodynamicznym skoro w realu nie mozna osiagnąc takich Gdziekolwiek jezdze - miasto, trasa ,szybko czy wolno to tak czy owak pali mi około 10l Sprostowanie ( dodane 2010.09) BArdzo pomocna funkcja spalania w komputerze. Okazuje sie że w cyklu mieszanym mozna zejsc spokojnie do 9,5l/100km ( 50%miasto 50% trasa) W miescie prędkośc dopuszczalna i bez gwałtownych przyspieszen , na trasie predkośc od 70 do 90km /h Tzw. srednia prędkośc wykazana na komputerze ( dystans 650 km ) to 45km/h Komputer bardzo dokładnie wskazuje zuzycie i dystans , na 1 baku przejechałem ( nie szalejąc) 690km Łatwo policzyć że przy oszczednej jedzie po przejechaniu 100.000km zaoszczedzimy na paliwie około 10.000zł Co ciekawe szalejąc saamochodem " na maxa" nie spali wiecj niz 11L/100km Uwazam ze to dobry wynik jak na samochód w tym segmencie. 18.12.2010r. A jednak pali więcej....:( Zimą potrafi spalić nawet 12,5l/100km
Toyota RAV4 III MPV