Szukaj

Informacje o Toyota Yaris Hybrid Hybrid 100KM 74kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B, wyposażony w napęd hybrydowy, produkowany od 2012 roku. Wprowadzony do oferty Toyoty dla poszerzenia „ekologicznej” gamy aut, zajmując w niej miejsce obok Priusa i Aurisa HSD, z którymi dzieli część rozwiązań technicznych. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Yaris HSD Concept zaprezentowany w 2011 roku. Model produkcyjny z zewnątrz niewiele różni się od bazowego Yarisa, jedyne różnice dotyczą zmodyfikowanego pasa przedniego oraz przeprojektowanych świateł z przodu i z tyłu. Wnętrze też w obu wersjach jest bardzo podobne.
czytaj więcej
Powagosław
Od razu widać, że to Yaris, ale widać też różnice, na korzyść wersji Hybrid. Jakie? Więcej agresji, więcej stylistycznego zdecydowania i ostrych kształtów. Dobry ruch Toyoty. ~Powagosław
Luzacjusz
Wygląda przyzwoicie i… tym gorzej dla Yarisa. Bo okazuje się, że Toyota potrafi zaprojektować ciekawego malucha, ale widocznie tylko pod „ekologiczną presją”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1497 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 100 KM (74 kW)
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 13,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,7 mm
Zapłon elektroniczny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~130rapid
Toyota Yaris Hybrid
Yaris Hybrid Hybrid 100KM 74kW
Bombonierka z niespodziankami. Diablo kosztowna. Pudełko ma zgrzebne, cały urok tkwi w środku, a smak niektórych pralin będzie niezapomniany. To wdzięczny, codzienny przemieszczacz dla entuzjastów technologii, ale nie dla fanatyków dynamicznej jazdy. Cyborg, który wszystko robi dobrze, lecz nie ma pasji, iskierki ognia, ducha zabawy z krętą drogą. Poza zespołem hybrydowym, w gruncie rzeczy Yariska jest analogowa i konserwatywna. Jednak przebiegła i przemyślana inżynieria napędu budzi wielki podziw i szacunek. Należy dobrze przemyśleć jej zakup. Raczej nie będzie dobrą alternatywą dla małego diesla z mechaniczną skrzynią, który zaoferuje niższe spalanie w trasie. Hybryda to natomiast śmiertelny wróg klasycznego benzyniaka z automatem, którego ''rozjedzie walcem'' swoim spalaniem. Jeżeli lubisz pocisnąć, często pędzimy po drogach krajowych i autostradach, to odradzam. Hybryda poradzi sobie, ale przy próbie okupowania lewego pasa umęczy akustycznie. Za to świetnie ''dogada się'' z kierowcą jeżdżącym płynnie, miękko i grzecznie. Jest królową lokalnych dróg i miejskich ulic. W takiej kolejności. To są jej dwa środowiska naturalne. Tam, gdzie biedne rasowe bryki turlają się głęboko znudzone pyr-pyr-pyr, gdzie nie ma szans włączyć niczego powyżej 4. biegu, gdzie jeździ się w cyklu start-stop-start-stop, tam ona rozwija pawi ogon, błyszczy. Robi swoje cyrkowe sztuczki z żonglowaniem prądem i benzyną, że aż pasażerowie otwierają dzioby i wydają z siebie ''Łaaaaał...''.
3,9
~Muki
Toyota Yaris Hybrid
Yaris Hybrid Hybrid 100KM 74kW
Do miasta super, wygodnie łatwo się jeździ, tym bardziej z skrzynią automatyczną. Mało pali, małe usterki( w ciągu dwóch lat ale przy ponad 60 000 km jednie łożysko tylne do wymiany, tu był problem kupnem , jedynie w salonie plus wiadomo klocki, ewentualnie tarcze.) Generalnie auto na co dzień pokonywało ponad 120 km , jeżdżone na wakacje do Chorwacji i kilka razy na polskie morze. Największy minus to blacha, proponuje zakonserwować jak stoi na zewnątrz..
1,1
~Nykiel
Toyota Yaris Hybrid
Yaris Hybrid Hybrid 100KM 74kW
Bateria bardzo szybko nie daje rady. Zresztą jeśłi ktoś uwierzył, że jest inaczej (tak jak ja ) był naiwny. Zreszta wystarczy spojrzeć jak zachowuja sie baterie w telefonach, które przecież sa najnowoczesniejsze z możliwych. Słabe wykonanie wnętrza, po 100 000 elemnty wnętrza skrzypia i trzeszczą. Słabe zawieszenie i prowadzenie auta. Dużo drobnych usterek
Toyota Yaris Hybrid